Suomen pitäisi ottaa eutanasia käyttöön

Anonyymi

Meillä Suomalaisille on vanhusten hoito niin alhaisella tasolla, että olisi parempi antaa mahdollisuus kuolla omalla suostumuksellaan. Ei kenellekään riitä että yksin asuvalla käy joku antamassa lääkkeet ja ruokaa, VAIPAT VAIHDETAAN KERRAN -KAKSI PÄIVÄSSÄ. ELÄIMETKIN HOIDETAAN PAREMMIN.
Muutama vuosi sitten suosittiin että yksityisiä hoitolaitoksia tuli kuin sieniä sateella.
Nyt ei ole enää varaa kunnilla antaa maksusitoumuksia ja nyt on uhka että nämä juuri rakennetut talot jäävät tyhjiksi ja henkilökunnalle on lomautus uhka.

Siksi puollan että on armollisempaa saada armokuolema kuin on olla yksin turvattomana, likaisena ja nälkäisenä ja huonosti hoidettuna, Henkilö joka ei näe , kuule ja vielä huonosti liikkuva ei osaa vaatia eikä kukaan pidä heidän puoliaan, toisin kun maahan muualta saapuvat. Heille kyllä toimii terveydenhoito, vaatehuolto ym tarpeet huolehditaan monelta eri taholta ja nämä ihmiset osaavat vaatia lisää oikeuksia ja suomella on varaa näiden asioiden hoitamiseen valtavasti käyttää suomalaisten verovaroja mutta ei ole varaa vanhustenhoitopaikkojen ylläpitämiseen..

21

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ystävä juoksi 4, 5 vuotta umpidementtiä äitiään auttelemassa 360 km päästä. Ei saanut äitiään mihinkään hoivakotiin. Viimeisellä äiti "pääsi" vuodeosastolle, jossa eli enää 2 kk! Ystävä ei voinut velkojensa vuoksi muuttaa äitinsä luo työttömyyspaikkakunnalle, vaan töissä oli käytävä. Ystävä oli lopulta niin vihainen ja väsynyt, että sanoikin itse vanhana hankkivansa haulikon ja ampuvansa itsensä. Nimittäin jos jo nyt on noin vaikeata saada vanhuksen apua, niin mitä se on sitten kun me olemme vanhoja.

      • Anonyymi

        Jos ei olisi juossut, niin äiti olisi todennäköisesti saanut hoivakotipaikan aikaisemmin, nyt ei tarvinnut, koska oli omainen hoitamassa.
        Ja "umpidementti" äiti olisi varmaan elänyt vielä 20 vuotta, jos ei olisi paikkaa saanut...vai?


    • Anonyymi

      Olen samaa mieltä että suomessa pitäisi olla mahdollisuus kuolla pois koska suomalaiset eivät ole tärkeitä vaan kaikki jotka tulevat yli rajan tänne hyvinvointiin mutta oma väestömme eläkeläiset , vanhukset jotka sentään ovat tehneet työtä elämisen mahdollistamaksi on huonossa hoidossa, suorastaan heitteillä.

      • Anonyymi

        Huonokuntoinen ikäihminen, joka joutuu syystä tai toisesta selviämään kotonaan avuin tai ilman, on heitteillä. Sen sijaan he, jotka ovat päässeet hoito- / hoivapaikkoihin, ovat varsin hyvissä käsissä. Heitä hoidetaan, autetaan, vartioidaan (turvallisuus) ja he saavat säännöllisesti ruokaa ja puhtautta. - Nm. Älä sotke ja sekoita asioita


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Huonokuntoinen ikäihminen, joka joutuu syystä tai toisesta selviämään kotonaan avuin tai ilman, on heitteillä. Sen sijaan he, jotka ovat päässeet hoito- / hoivapaikkoihin, ovat varsin hyvissä käsissä. Heitä hoidetaan, autetaan, vartioidaan (turvallisuus) ja he saavat säännöllisesti ruokaa ja puhtautta. - Nm. Älä sotke ja sekoita asioita

        Niin ja he saavat eutanasian loppumetreillä,lääkkeet lopetetaan,eikä kukaan tutki mihin se kuoli...varsinkaan jos ei ole omaisia jotka kyseenalaistavat asioita...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin ja he saavat eutanasian loppumetreillä,lääkkeet lopetetaan,eikä kukaan tutki mihin se kuoli...varsinkaan jos ei ole omaisia jotka kyseenalaistavat asioita...

        Lääkkeitä syötetään kaikille iäkkäille, olivat he laitoksissa tai kotonaan, aivan liian kauan ja turhaan. Hyvällä perushoidolla eläisi aivan tarpeeksi pitkään. Lääkkeillä, jotka eivät paranna mitään, poistavat ja helpottavat vain oireita, ei ole mitään virkaa enää siinä kohdassa, kun loppumetrit ovat käsillä ja edessä.

        Miksi vanhuuteen kuoleminen pitäisi tutkia. - Nm. Paluuta ei ole


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lääkkeitä syötetään kaikille iäkkäille, olivat he laitoksissa tai kotonaan, aivan liian kauan ja turhaan. Hyvällä perushoidolla eläisi aivan tarpeeksi pitkään. Lääkkeillä, jotka eivät paranna mitään, poistavat ja helpottavat vain oireita, ei ole mitään virkaa enää siinä kohdassa, kun loppumetrit ovat käsillä ja edessä.

        Miksi vanhuuteen kuoleminen pitäisi tutkia. - Nm. Paluuta ei ole

        "Lääkkeillä, jotka eivät paranna mitään, poistavat ja helpottavat vain oireita, ei ole mitään virkaa enää siinä kohdassa, kun loppumetrit ovat käsillä ja edessä. "

        Järjettömien lauseiden mestarilta huipennus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Lääkkeillä, jotka eivät paranna mitään, poistavat ja helpottavat vain oireita, ei ole mitään virkaa enää siinä kohdassa, kun loppumetrit ovat käsillä ja edessä. "

        Järjettömien lauseiden mestarilta huipennus.

        Olen kommenttisi kanssa samaa mieltä tälle "Lääkkeillä, jotka eivät paranna mitään..."
        Kyllä niillä lääkkeillä on kuule iso merkitys jos ihminen on kuolemassa ja kipuja on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lääkkeitä syötetään kaikille iäkkäille, olivat he laitoksissa tai kotonaan, aivan liian kauan ja turhaan. Hyvällä perushoidolla eläisi aivan tarpeeksi pitkään. Lääkkeillä, jotka eivät paranna mitään, poistavat ja helpottavat vain oireita, ei ole mitään virkaa enää siinä kohdassa, kun loppumetrit ovat käsillä ja edessä.

        Miksi vanhuuteen kuoleminen pitäisi tutkia. - Nm. Paluuta ei ole

        Kyllä se mieli hyvin nopeasti sinullakin muuttuu, kun makaat tuskissasi, henkeä haukkoen nesteen kertyessä keuhkoihin, kenties pelottavasti harhaisena. Oli sitten kyse kuukausista, päivistä tai vaikka vain tunneista. Jos järkesi säilytät, voit sitten pohdiskella tätäkin kommenttiasi hieman eri kannalta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä se mieli hyvin nopeasti sinullakin muuttuu, kun makaat tuskissasi, henkeä haukkoen nesteen kertyessä keuhkoihin, kenties pelottavasti harhaisena. Oli sitten kyse kuukausista, päivistä tai vaikka vain tunneista. Jos järkesi säilytät, voit sitten pohdiskella tätäkin kommenttiasi hieman eri kannalta.

        Ööööö ... Et nyt itse tainnut pohtia tarpeeksi. Iäkkäiden ihmisten lääkkeillä pidennetään kärsimystä, ahdistusta, pelkoja, kipuja ... koska lääkkeet eivät niitä eivätkä perussairauksia paranna, joskus jonkin verran helpottavat.

        Sinusta en tiedä, mutta itse en halua maata lääkelastissa pätkääkään, en minkään pituista aikaa. Jos kovia kipuja on, kipulääkettä saa ja pitää antaa, mutta kaikista mieluimmin se pilleri tai pistos, jolla armahdetaan pois tästä maasta. - Nm. Miltä "kannalta" eritoten


    • Anonyymi

      Omaiseni makasi sängyssä viimeksikin käydessäni aivan litimärkänä ja itse ei voi mitään asialle, ei pysty painamaan kelloa että pyytäisi apua, ei näe eikä paljon kuule. Hän ei pysty vaihtamaan asentoaan, ei pysty nostamaan päätään ei vaihtamaan jalkojen asentoa. Jos janottaa ei saa juotua itse. Jos on kuuma taikka kylmä ei pysty itse nostamaan peittoa pois päältään taikka vetämään peittoa enemmän päälleen vaikka viluttaa, Siellä joutuu pakostakin olemaan monta tuntia siinä asennossa mihin viimeksi on jätetty ja mihinkään ei voi itse vaikuttaa. Lääkkeet annetaan ruuan kanssa murskattuna jolloin kaikki maistuu pahalta, kun nieleminen ei muuten onnistu.
      Joka kerta ajaessani pois mietin miksi täällä Suomessa ei annata apua että ihmisen ei tarvitsisi kitua vuosia koska ei tuollainen elämä ole minkään arvoista.

      • Anonyymi

        Samaa olen pohtinut sitä lukuista vanhusten joukkoa katsellessa.

        Eihän siinä mitään, jos jotenkin pysyy kuosissa ja ajassa mukana, mutta kun homma alkaa mättää, niin mitä järkeä on elämää ylläpitää.

        Se on jo kidutusta, jos täytyy elää avuttomana toisten avun varassa.


    • Anonyymi

      Itse olen kannattanut eutanasiaa ei pelkästään koskien vanhainkoteja ja laitoksia vaan itsemääräämisoikeutta yleensäkin jos ja kun sairaus on edennyt siihen pisteeseen että ei ole enää mitään toivoa ja koko loppuaika menisi vuoteessa makaen kattoa tuijotellen ilman puhekykyä. Ei kukaan ihminen halua joutua siihen tilanteeseen. Ei auta, vaikka läheiset yrittäisivät kuinka piristää. Se, joka siinä vuoteessa makaa 24 tuntia vuorokaudessa kuolemaa odotellen....ei se ole enää elämää.

      • Anonyymi

        Olen kanssasi samaa mieltä. Itse 80-vuotiaana kotona asuvana naisena haluaisin myös kuoleman tulevan esim. yöllä omassa sängyssäni.
        Asun omakotitalossa jossa myös 58 vuotias poikani asuu kanssani. Minulla on onni kun poikani hoitaa kauppa-ja muut asiat puolestani. Liikun aika huonosti kahden kyynärsauvan kanssa kun aivoinfarktin saatuani kaaduin ja lonkkani ja olkavarteni murtuivat. Siitä on nyt yli 3vuotta ja olen kuntouttanut käteni ja jalkani niin että pärjään itse enkä tarvitse apua saunomisessa enkä muissakaan henkilökohtaisissa asioissa.
        Onneksi puhekykyni ja aivotoimintani palautuivat joten en tarvitse muistilääkityksiä.
        Olen tehnyt omakantaan hoitotahtotestamentin jossa kiellän elvyttämisen ja ylimääräiset hoitotoimenpiteet jotka pitkittäisivät elämääni.
        Toivon hartaasti, että eutanasialaki Suomen eduskunnassa vihdoinkin hyväksyttäisiin.


    • Miksi pitäis otta eutanasia käyttäön,ei ihmisen voi antaa elämää toiselle se kuuluu jumalalle,lääkeellä voi kipuja lievetää kerran on olemassa sellaisia lääkeitä.

      • Anonyymi

        Siinä sitä on elämäntarkoitusta! Kituminen kipulääkkeiden varassa!

        Oletko tosissasi?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Siinä sitä on elämäntarkoitusta! Kituminen kipulääkkeiden varassa!

        Oletko tosissasi?

        Siinä sitä on eläntarkoitus on toinen vaikka onkin kipuja,lievetävät kuintenkin.


      • En ole mielipiteenin olen ollut ea-ryhmäässä toiminnassa 15 vuotta aikoinaa tunnen jokin verran kipupupotilaita.
        Suomen lain säätäntö ei tunne sitä että eutanasia olisi tarpeelinen.


    • Anonyymi

      Suomella riittää yksinäisiä, mutta tarkenna hieman tuota suostumusta. Kuinka se kuoleminen on mahdollista? Riittääkö silloinkin vapaa-ajattelua? Tyhmäksi ei voi kasvaa.

    • Anonyymi

      Se on jo käytössä,korona-rokotteet!!!!

      • Anonyymi

        Älä rokotetta pelkää!


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1575
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1224
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1137
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1056
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      581
      1008
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      1007
    7. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      910
    8. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      902
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      764
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      690
    Aihe