Kiertävä kalakauppias vaarantaa riskiryhmäläisiä

Anonyymi

Vihdin syrjäkylillä on vuosikymmenet kiertänyt säännöllisesti kotimyyntiä harrastava "kalakauppias", joka on tuputtaen myynyt vanhuksille mm. törkeän hintaista lihaa, kalaa ja suklaata. Vieläpä niin isoja annoksia, että suurin osa jää käyttämättä. Nämä pakkomyynnit lohkaisevat vanhusten pienistä eläkkeistä niin suuren osuuden, että heillä jää moni tarvittu hankinta tekemättä.

Nyt korona-aikana kyseinen kauppias on vähät välittänyt ulko-oviin kiinnitetyistä varoituksista, jotka kieltävät sisään astumisen muilta kuin hoitohenkilökunnalta. Sinne hän on vain lampsinut sisään ja altistanut riskiryhmäläisiä virukselle.

Eikö tätä ahneuden esikuvaa saa millään kuriin.

2

767

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Lukitsemalla oven on hyvä aloittaa. Toinen on koiran hankinta. Jos sekään ei auta, niin sitten vanhus holhoukseen ja asunto lihoiksi. Sillä rahalla saa monta salkkua alumiiniä juotavaksi. Helppoa eikö totta.

• Anonyymi

Toivottavasti tämän kommentoijan jälkeläiset pistävät hänet holhoukseen ja asunnot lihoiksi aikaisessa vaiheessa. Sen verran kylmäävää kyytiä hän on tarjoamassa näille vanhuksille.
        Tosin eipä taida jäädä hänellä rahaa jaettavaksi, jos alumiinisalkut ovat ensimmäisenä hankintalistalla :D

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä ominaisuutta arvostat eniten hänessä?

Ihastuksessasi, rakkautesi kohteessa
      Ikävä
      191
      3105
    2. Oletko kertonut jo muille tunteistasi?

Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.
      Ikävä
      65
      2653
    3. Miksi mies kääntyy poispäin

Ja teeskentelee, ettei näe minua, kun törmäämme vahingossa? 🫣
      Ikävä
      203
      2240
    4. Kerro kaivatustasi.

1. Minkälainen koti 2. Ammatti 3. Ulkonäkö 4. Ikä
      Ikävä
      74
      1886
    5. Kysy jotain kaivatultasi

Laita tunnisteet molemmista
      Ikävä
      102
      1803
    6. Kesä, kesä!

Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k
      Tunteet
      9
      1691
    7. Minkälaisesta seksistä

haaveilet kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      104
      1519
    8. Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.

Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes
      Maailman menoa
      219
      1176
    9. Kai me nainen jollain tasolla tykätään

Toisistamme kun tämä on kestänyt niin kauan
      Ikävä
      81
      1130
    10. Tarkkanäköisyys

Oon muuten pirun hyvä huomaamaan asioita! Senhän sä varmaan kyllä jo tiesitkin.
      Ikävä
      95
      1089
    Aihe