Tottelevainen ja tottelematon

Anonyymi

Tottelemattomuus löytyy Raamatusta. Se todetaan synniksi.

Miten tottelevainen kristitty kuvataan ymmärrettävissä olevalla selkeydellä?

Voiko kristitty olla tottelematon?

Synnistä tulee tehdä parannus. Jokaista kohtaa toisinaan tottelemattomuus Herraa ja Herran tahtoa vastaan?

Onko muita keinoja Jumalan sallimia kuin omatunto herätellä syntiä touhuavaa? Saako Jumalan lapsi huomauttaa synnintekijää vai onko se sitä tuomitsemista, jonka Jumala kieltää vai sitä raskautettua velvollisuutta nuhdella synnintekijää? Sillä jos ei niin tee niin sitten on vereensyyllisyys myöskin sen päällä, joka tietää että varoittaa pitää mutta ihmispelko pitää suun säpissä?

Pelkääjä Herran, Commandohauis

36

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Omatunto ei ole ihan satavarma synnin herättäjä. Omaatuntoaan voi myös pettää, olla kuuntelematta sitä. Sitä tehdään maailmassa aika paljonkin pahoja asioita ilman mitään omantunnon tuskia.

      Raamatun mukaan Jumalan sana on tuomitsijamme. Kun sitten jotakuta nuhdellaan, sekin kuuluisi tehdä raamatun neuvoja noudattaen ja Jumalan sanaan vedoten, eikä niin sanotusti oman pään mukaan ja sanoen, mitä sylki sattuu suuhun tuomaan.

    • Anonyymi

      Tottelemattomuus

      1. Luterilaisessa Suomessa on paljon uskovia jotka eivät halua mennä vesikasteelle. PH:n kaste on luvattu kuuliaisille uskoville. On vaikea saada PH:n kastetta jos ei halua mennä vesikasteelle.

      2. On jopa johtajia, jotka pelkäävät jostain syystä PH:n kastetta. Sen olen kuullut julkisesti. Mitä olisi helluntaiherätys ilman kielilläpuhumista. En todella halua olla poikkeus. Olen puhunut kielillä metsätöissä 150 dp:llä. Mietteitä näin kaamosaikana.

      • Anonyymi

        Minäkin tiedän millaista työtä on puunkaato ja sen toistuvat vaiheet ja ilonaiheet. Yksin Herran kanssa saha laulaen , kannolla juhlahetken kahvia hamuten. Niin päivät kuluivat onnettomuuksitta ja koitti tilipäivä, jo katosi huolenhäivä laskun maksun.

        Muisteloita näin noin niin ja näin alla kun on aika hallan ja Herran paluuodotuksen ajan.



        Commandohauis


    • Anonyymi

      Eikö "isännän" pitänyt pitää mediapaasto ensi tiistaihin asti? Oletpa löllö. Selkärangaton.

      • Anonyymi

        Niin, tätä iltaa tarkoitan.

        Tuota noin, ajattelin vielä kommenttia laittaa kylvämiini riveihin mutta jääkööt nyt lannoittamatta.

        Ikävä että juuri sinun kommenttisi jäi viimeiseksi " aterioista ".

        Viimeinen mohikaani viimeisellä pahuuden aterialla, myrkkykeittoasi maistamatta tuijottaen ja tietäen padassasi olevan myrkkyä.

        Commandohauis


    • Anonyymi

      Hallintaahan se mieli tarvitsee, sekä se on Jumalanpuolelta käskykin.
      Kain, Jumala sanoi, että hallitse mielesi, mutta hän karkasi veljensä kimppuun, ei hallinnut.
      Myös presidenttimme ajatus.
      Niinistö myös sanoo, "Että jokainen meistä on paljon vartija. Itsekuri ei ole kärsimystä - se pelastaa kärsimyksiltä.

      Siinä on erittäin terävä oppi ja opetus.
      Eli se vastuullisuus, siinä on meidän osa. Ei perisynnin perään pääse pakoon, että, että, että kun se vanha liha niiiiiiiin mielellään teki sitä ja teki tätä.
      Enhän minä voinut .....

      Eli kuka on vartija - lihalleen? Eikö kuuliaisuudessa ole ideaalinen lähtökohta?
      SE on MINÄ! Minä vastaan tekemisistäni ja rakkaus- ei tee lähimmäisilleen pahaa!

      Ja Herra sanoi Kainille: "Miksi olet vihastunut, ja miksi hahmosi synkistyy? Eikö niin: jos teet hyvin, voit kohottaa katseesi; mutta jos et hyvin tee, niin väijyy synti ovella, ja sen halu on sinuun, mutta hallitse sinä sitä!" (1Mo 4:6-7)


      Synnillä on HALU sinuun ja minuun, ..... mutta ..... hallitse SINÄ ja MINÄ sitä!

      https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/presidentti-niinisto-jyrahtaa-twitterissa-naisiin-kohdistuva-vakivalta-on-ihmisoikeusrikkomus/7993808#gs.ltgswc

    • Anonyymi

      Kaikki tekevät syntiä. Synti ei ole vain tekoja, vaan myös ajatuksia, asenteita ja puheita. Tottelemattomuus on sitä, ettei tee jotain, mihin Jumala kehottaa juuri sillä hetkellä. On myös eri asia olla tilapäisessti tottelematon kuin elää tottelemattomuudessa. Vrt. lankeemus ja synnissä tietoisesti eläminen.

      Ihmiset eivät pääsääntöisesti tee parannusta, jos heille huomauttaa jostakin. Kannettu vesi ei kaivossa pysy. Asiasta voi keskustella korkeintaan rakkaudella. Parannuksen tekoa ja todellista muutosta edeltää aina Pyhän Hengen henkilökohtainen puhuttelu. Jumalan maailmassa asioilla on myös aina oma aikansa.

      Ihmisessä on myös sen verran saviastiaa, ettei kaikki mieleen juolahtava ei ole Jumalasta. Eikä kaikkea mihin tuntee kehotusta ole tarkoitettu tehtäväksi tänä päivänä. Jos Jumala puhuu jostakin, ei kannata hötkyillä. On jaksettava odottaa, että Jumala avaa oven.

    • Anonyymi

      "Sillä jos ei niin tee niin sitten on vereensyyllisyys myöskin sen päällä, joka tietää että varoittaa pitää mutta ihmispelko pitää suun säpissä?"

      Höpö höpö. Jokainen vastaa omista synneistään. Maailma olisi kauhea paikka, jos me täyspäiväisesti kävisimme läpi toistemme syntilistoja. Eihän synti ole vain yksittäisiä tekoja, se on paljon laajempi ongelma. Tärkeämpää on puhua Hänestä, joka on vastaus ihmisen syntiongelmaan. Jumala kyllä kukkonsa ja kanansa kynii kun sen aika on. :)
      Vanha hyvä neuvo kuuluu: puhu vähemmän Jumalasta ja synnistä kaverillesi ja enemmän kaveristasi Jumalalle. Et sinä voi ketään pelastaa. Se on Jumalan tehtävä.

      • Anonyymi

        Huh huh, on tytöllä vielä oppimateriaaleja läpikäymättä.


    • Anonyymi

      >> Asiasta voi keskustella korkeintaan rakkaudella. <<

      Raamatussa kehotetaan paitsi nuhtelemaan ja ojentamaan ja palauttamaan eksyneitä, niin jopa karttamaan sellaisia uskovia, jotka elävät synnissä ojennuksesta huolimatta. Ja sehän on juurikin sitä rakkautta. Tosin kylläkin Jumalan sanan mukaista rakkautta, joka ei ehkä miellytä ihmistä. Mutta vain se voi säästää väärin tehneen ihmissielun Herran päivänä.

      Eihän sitä silti riitaa tarvitse haastaa ja ylimielinen olla, vaikka Jumalan sanan neuvoja nuhtelussa noudattaakin.

      • Anonyymi

        Ihmiset tietävät kyllä elävänsä synnissä, vaikka et sitä heille kävisi kertomassakaan. :) Luotatteko enemmän omiin suorituksiinne, vai Jumalaan ja Pyhään Henkeen?? Jumala pystyy kyllä ohjaamaan oikealle tielle.

        Ne, jotka eivät taas ole tosissaan, eivät välitä vaikka osoittelisit heille syntejä päivät pääksytyksen. Tämän sanon nimenomaan elämän kokemuksella. Sillä olen nähnyt liikaa turhia hengellisiä ruumiita epäkypsien nuhtelijoiden jäljiltä. Paavali puhui muutenkin seurakunnasta.

        Julkisynnissä elävän seurakuntalaisen kanssa on keskusteltava kuten raamattu neuvoo. Eli vanhimmistosta vähän kypsemmät uskovat asialle. Kaverien kanssa asioista voi keskustella yleisellä tasolla. Pyrkien ymmärtämään mistä ongelma johtuu.

        Syntiongelmat ovat paljon monimutkaisempia kuin kuvitellaan. Ja siksi Jumalan on usein ratkaistava se pahnanpohjimmainen ongelma, ennen kuin näkyvä ongelma ratkeaa.


    • Anonyymi

      Ehkäpä tämä Raamatunpaikka avaa asiaa ?

      1. Sam. 15:22 Silloin Samuel sanoi: "Haluaako Herra polttouhreja ja teurasuhreja yhtä hyvin kuin kuuliaisuutta Herran äänelle? Katso, kuuliaisuus on parempi kuin uhri ja tottelevaisuus parempi kuin oinasten rasva.

      Eli kuuliaisuus on ehkäpä parempi sana kuvastamaan sitä asiaa.

      Siis ydin on: " kuuliaisuutta Herran äänelle "

      Eli kun Herra jotain pyytää / puhuu, niin silloin totellaan.

      Mutta tämä siis vaatii sen, että uskova kuuntelee ja kuulee Herransa äänen !

      Nykyään vain harva edes kuulee / kuuntelee / yrittää kuulla.

      Job 33:14 Sillä Jumala puhuu tavalla ja puhuu toisella; sitä vain ei huomata.

      Mark. 4:9 Ja hän sanoi: "Jolla on korvat kuulla, se kuulkoon".

      Ilm. 2:29 Jolla on korva, se kuulkoon, mitä Henki seurakunnille sanoo.'"

      Hes. 3:27 Mutta kun minä puhuttelen sinua, avaan minä sinun suusi, ja sinun on sanottava heille: Näin sanoo Herra, Herra. Kuulkoon, joka kuulee, ja olkoon kuulematta, joka ei kuule; sillä he ovat uppiniskainen suku."

      Matt. 13:15 Sillä paatunut on tämän kansan sydän, ja korvillaan he työläästi kuulevat, ja silmänsä he ovat ummistaneet, etteivät he näkisi silmillään, eivät kuulisi korvillaan, eivät ymmärtäisi sydämellään eivätkä kääntyisi ja etten minä heitä parantaisi.'

      Ap. t. 28:27 Sillä paatunut on tämän kansan sydän, ja korvillaan he työläästi kuulevat, ja silmänsä he ovat ummistaneet, että he eivät näkisi silmillään, eivät kuulisi korvillaan, eivät ymmärtäisi sydämellään eivätkä kääntyisi ja etten minä heitä parantaisi.

      • Anonyymi

        Nyt ei puhuta jumalattomista tai paatuneista. Jumala on luvannut johdattaa niitä, jotka sitä pyytävät. Jumalan äänen kuulemista ei tarvitse myöskään pinnistellä. Oma kokemukseni on, että Jumala herättää vaikka keskellä yötä unesta, kun Hänellä on sanottavaa. Arkielämä on työntäyteistä, eikä kukaan ole aina kuulolla. Jumala tietää sen, eikä odota meiltä täydellisyyttä. Kyllä Kaikkivaltias kykenee saamaan huomiomme silloin, kun sen aika on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt ei puhuta jumalattomista tai paatuneista. Jumala on luvannut johdattaa niitä, jotka sitä pyytävät. Jumalan äänen kuulemista ei tarvitse myöskään pinnistellä. Oma kokemukseni on, että Jumala herättää vaikka keskellä yötä unesta, kun Hänellä on sanottavaa. Arkielämä on työntäyteistä, eikä kukaan ole aina kuulolla. Jumala tietää sen, eikä odota meiltä täydellisyyttä. Kyllä Kaikkivaltias kykenee saamaan huomiomme silloin, kun sen aika on.

        Johdattaako aina jokaista niin pyytävää?

        Mihin Jumalan johdatusta tarvitaan?

        Mitä Jumalan johdatus tarkoittaa?

        Onko se jokahetkistä vai aikarajallista?

        En kuule Jumalan puhetta äänenä, joka korvin kuullaan tai jotenkin muuten päänsisäisesti. Pyytänyt olen mutta olen kuuro varmaankin tai kelvoton.

        Ainoastaan jos Raamatun lukua tai kuuntelua saa sanoa Jumalan puheeksi niin sitten mä kuulen.

        Kielilläkään en puhu.Niillä Jumalan antamilla. Olen saanut neuvon että senkun jotain mökeltää niin siitä se lähtee eli synnytän itsestäni siansaksaa ja se muuttuisi siitä jalokielisyyteen. Ei ole onnistunut vaikka olen aikaa käyttänyt ja keskittynyt mölisemään harjoituksen takia oikealle kanavalle päästäkseni.Sitä vaistoaa: tuo ei puhu kielillä mutta minä puhun...katseessa, äänessä.

        Kyllä mä pientä tai isompaakin surua tunnen kun muut osaa puhua kielillä mutta mä en. Etenkin kun varmaa syytä en itse tiedä. Olenko kelvoton vai onko mun osani kristittynä olla kielilläpuhumaton. Salaan loukkaantuneen itsetuntoni, koska tiedän miten hyvä asia olisi rakentaa itseään hengellisesti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Johdattaako aina jokaista niin pyytävää?

        Mihin Jumalan johdatusta tarvitaan?

        Mitä Jumalan johdatus tarkoittaa?

        Onko se jokahetkistä vai aikarajallista?

        En kuule Jumalan puhetta äänenä, joka korvin kuullaan tai jotenkin muuten päänsisäisesti. Pyytänyt olen mutta olen kuuro varmaankin tai kelvoton.

        Ainoastaan jos Raamatun lukua tai kuuntelua saa sanoa Jumalan puheeksi niin sitten mä kuulen.

        Kielilläkään en puhu.Niillä Jumalan antamilla. Olen saanut neuvon että senkun jotain mökeltää niin siitä se lähtee eli synnytän itsestäni siansaksaa ja se muuttuisi siitä jalokielisyyteen. Ei ole onnistunut vaikka olen aikaa käyttänyt ja keskittynyt mölisemään harjoituksen takia oikealle kanavalle päästäkseni.Sitä vaistoaa: tuo ei puhu kielillä mutta minä puhun...katseessa, äänessä.

        Kyllä mä pientä tai isompaakin surua tunnen kun muut osaa puhua kielillä mutta mä en. Etenkin kun varmaa syytä en itse tiedä. Olenko kelvoton vai onko mun osani kristittynä olla kielilläpuhumaton. Salaan loukkaantuneen itsetuntoni, koska tiedän miten hyvä asia olisi rakentaa itseään hengellisesti.

        Hei !

        Selvitetään yhdessä tätä sinun ongelmaasi, sopiiko ?

        Enskiksi kysyn perustaan kuuluvan kysymyksen:

        Oletko sinä uudestisyntynyt ?

        Se on väistämätön edellytys armolahjojen saamiselle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hei !

        Selvitetään yhdessä tätä sinun ongelmaasi, sopiiko ?

        Enskiksi kysyn perustaan kuuluvan kysymyksen:

        Oletko sinä uudestisyntynyt ?

        Se on väistämätön edellytys armolahjojen saamiselle.

        En ole hengellisesti kuollut. Jeesus on Herra. Minulla on uskonlahja , jota ei kukaan voi poisottaa minulta. Dementia sen voi teoriassa tehdä. Olen törmännyt viimeaikoina usein dementikkoihin ja puolidementikkoihin. Minua on mahdotonta vakuuttaa siitä ettei Jumalaa ole olemassa ja ettei Raamattu ole totta tai että elämä syntyi alkuräjähdyksellä kuten ihmisiä aivopestään valhetta tieteeseen sekoittaen.

        Minä uskon Jeesukseen Herranani ja Hän on minulle tärkein maailmassa. Pyhä Henki on muuttanut minua tavalla, johon en voinut uskoa ennen kuin ymmärsin sen sydämessäni että Jumalan on mahdollista muuttaa minut Jeesuksen kaltaisuuteen enemmän kasvaneeksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ole hengellisesti kuollut. Jeesus on Herra. Minulla on uskonlahja , jota ei kukaan voi poisottaa minulta. Dementia sen voi teoriassa tehdä. Olen törmännyt viimeaikoina usein dementikkoihin ja puolidementikkoihin. Minua on mahdotonta vakuuttaa siitä ettei Jumalaa ole olemassa ja ettei Raamattu ole totta tai että elämä syntyi alkuräjähdyksellä kuten ihmisiä aivopestään valhetta tieteeseen sekoittaen.

        Minä uskon Jeesukseen Herranani ja Hän on minulle tärkein maailmassa. Pyhä Henki on muuttanut minua tavalla, johon en voinut uskoa ennen kuin ymmärsin sen sydämessäni että Jumalan on mahdollista muuttaa minut Jeesuksen kaltaisuuteen enemmän kasvaneeksi.

        Tästä nyt ei ihan voi varmistaa vielä, että oletko oikeasti uudestisyntynyt, sori vaan.

        Mutta kuitenkin kielillä puhumisen armolahjan Jumala haluaa lahjoittaa jokaiselle lapselleen, siksi koska me tarvitsemme sen Sanan mukaan:

        1. Kor. 14:4 Kielillä puhuva rakentaa itseään, mutta profetoiva rakentaa seurakuntaa.

        Siis me tarvitsemme sen itsemme rakentamista varten, Paavali puhuu asiasta omalla kohdallaan näin:

        1. Korinttolaiskirje 14
        18 Minä kiitän Jumalaa, että puhun kielillä enemmän kuin teistä kukaan;
        19 mutta seurakunnassa tahdon mieluummin puhua viisi sanaa ymmärrykselläni, opettaakseni muitakin, kuin kymmenentuhatta sanaa kielillä.

        Eli Paavali sanoo puhuvansa kielillä yksinään enemän kuin kukaan noista Korintolaisista !

        Tämä kertoo kielillä puhumisen tärkeydestä.

        No, mistä siis johtuu se, että uskova ei saa tuota armolahjaa ?

        Se on niin, että yhtäkään Jumalan lupausta eikä armolahjaa voi uskovakaan omistaa muuten kuin Uskon kautta ja avulla !

        Siis ei yhtäkään !!!

        Uskovalle pitää siis henkilökohtaisesti muodostua Usko siihen, että Jumala haluaa hänelle antaa sen lahjan !

        Ja vain ja ainoastaan Jumala voi synnyttää sen tarvittavan sydämen Uskon siinä lahja asiassa uskovan sydämeen, ja sen kautta vain se lahja saadaan / vastaanotetaan, muuten se ei ole mahdollista.

        No, se Usko taas syntyy kuulemisesta !

        Tämä tarkoittaa sitä, että pitää olla Sana, jota joko luetaan tai joku uskova / opettaja jakaa sen Sanan niin, että uskovalle sen lukemisen tai kuulemisen kautta syntyy Usko siihen, että Jumala haluaa totisesti sen lahjan antaa, eli Pyhä Henki tekee Sanan Eläväksi Totuudeksi ja sen kautta se lahja voidaan omistaa !

        Kerron omasta tapauksestani kun sain kielillä puhumisen armolahjan.

        Eräs itse kielilläpuhuva uskova kysyi minulta, että puhunko minä jo kielillä, johon minä vastasin, että en.

        Hän kertoi minulle Raamatusta sen, että se lahja kuuluu jokaiselle uskovalle, ja sen keskustelun kautta / avulla minulle syntyi Usko, ja sitten vain avasin suuni, ensin kielet hieman takeltelivat, mutta sitten se alkoi toimimaan kunnolla.

        Eli kyse ei ole siitä, etteikö Jumala haluaisi antaa, kyse on vain siitä, että pitää lukea / kuulla oikea opetus kielilläpuhumisesta, ja Pyhän Hengen tulee avata se Sana eläväksi sydämen uskoksi, ja sen uskovan henkilökohtaisen sydämen Uskon kautta ja avulla vain voidaan tämäkin lupaus ja lahja omistaa.

        Ohjeeni sinulle on se, että rukoile Jumalaa Jeeskusen nimessä auttamaan sinua tässä asiassa, joko löytämään jonkun uskovan vierelle auttamaan tai sitten suoraan Herraa avaamaan Sana sinulle Eläväksi Totuudeksi, eli lue Raamatusta kielilläpuhumisesta kaikki mahdollinen kunnolla ja ajatuksella ikäänkuin "märehtien" sitä Sanaa.

        Luota tähän Sanaan:

        Matt. 7:7 Anokaa, niin teille annetaan; etsikää, niin te löydätte; kolkuttakaa, niin teille avataan.
        8 Sillä jokainen anova saa, ja etsivä löytää, ja kolkuttavalle avataan.
        9 Vai kuka teistä on se ihminen, joka antaa pojallensa kiven, kun tämä pyytää häneltä leipää,
        10 taikka, kun hän pyytää kalaa, antaa hänelle käärmeen?
        11 Jos siis te, jotka olette pahoja, osaatte antaa lapsillenne hyviä lahjoja, kuinka paljoa ennemmin teidän Isänne, joka on taivaissa, antaa sitä, mikä hyvää on, niille, jotka sitä häneltä anovat!

        Luuk. 11:9 Niinpä minäkin sanon teille: anokaa, niin teille annetaan; etsikää, niin te löydätte; kolkuttakaa, niin teille avataan.

        Joh. 15:7 Jos te pysytte minussa ja minun sanani pysyvät teissä, niin anokaa, mitä ikinä tahdotte, ja te saatte sen.

        Joh. 16:24 Tähän asti te ette ole anoneet mitään minun nimessäni; anokaa, niin te saatte, että teidän ilonne olisi täydellinen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tästä nyt ei ihan voi varmistaa vielä, että oletko oikeasti uudestisyntynyt, sori vaan.

        Mutta kuitenkin kielillä puhumisen armolahjan Jumala haluaa lahjoittaa jokaiselle lapselleen, siksi koska me tarvitsemme sen Sanan mukaan:

        1. Kor. 14:4 Kielillä puhuva rakentaa itseään, mutta profetoiva rakentaa seurakuntaa.

        Siis me tarvitsemme sen itsemme rakentamista varten, Paavali puhuu asiasta omalla kohdallaan näin:

        1. Korinttolaiskirje 14
        18 Minä kiitän Jumalaa, että puhun kielillä enemmän kuin teistä kukaan;
        19 mutta seurakunnassa tahdon mieluummin puhua viisi sanaa ymmärrykselläni, opettaakseni muitakin, kuin kymmenentuhatta sanaa kielillä.

        Eli Paavali sanoo puhuvansa kielillä yksinään enemän kuin kukaan noista Korintolaisista !

        Tämä kertoo kielillä puhumisen tärkeydestä.

        No, mistä siis johtuu se, että uskova ei saa tuota armolahjaa ?

        Se on niin, että yhtäkään Jumalan lupausta eikä armolahjaa voi uskovakaan omistaa muuten kuin Uskon kautta ja avulla !

        Siis ei yhtäkään !!!

        Uskovalle pitää siis henkilökohtaisesti muodostua Usko siihen, että Jumala haluaa hänelle antaa sen lahjan !

        Ja vain ja ainoastaan Jumala voi synnyttää sen tarvittavan sydämen Uskon siinä lahja asiassa uskovan sydämeen, ja sen kautta vain se lahja saadaan / vastaanotetaan, muuten se ei ole mahdollista.

        No, se Usko taas syntyy kuulemisesta !

        Tämä tarkoittaa sitä, että pitää olla Sana, jota joko luetaan tai joku uskova / opettaja jakaa sen Sanan niin, että uskovalle sen lukemisen tai kuulemisen kautta syntyy Usko siihen, että Jumala haluaa totisesti sen lahjan antaa, eli Pyhä Henki tekee Sanan Eläväksi Totuudeksi ja sen kautta se lahja voidaan omistaa !

        Kerron omasta tapauksestani kun sain kielillä puhumisen armolahjan.

        Eräs itse kielilläpuhuva uskova kysyi minulta, että puhunko minä jo kielillä, johon minä vastasin, että en.

        Hän kertoi minulle Raamatusta sen, että se lahja kuuluu jokaiselle uskovalle, ja sen keskustelun kautta / avulla minulle syntyi Usko, ja sitten vain avasin suuni, ensin kielet hieman takeltelivat, mutta sitten se alkoi toimimaan kunnolla.

        Eli kyse ei ole siitä, etteikö Jumala haluaisi antaa, kyse on vain siitä, että pitää lukea / kuulla oikea opetus kielilläpuhumisesta, ja Pyhän Hengen tulee avata se Sana eläväksi sydämen uskoksi, ja sen uskovan henkilökohtaisen sydämen Uskon kautta ja avulla vain voidaan tämäkin lupaus ja lahja omistaa.

        Ohjeeni sinulle on se, että rukoile Jumalaa Jeeskusen nimessä auttamaan sinua tässä asiassa, joko löytämään jonkun uskovan vierelle auttamaan tai sitten suoraan Herraa avaamaan Sana sinulle Eläväksi Totuudeksi, eli lue Raamatusta kielilläpuhumisesta kaikki mahdollinen kunnolla ja ajatuksella ikäänkuin "märehtien" sitä Sanaa.

        Luota tähän Sanaan:

        Matt. 7:7 Anokaa, niin teille annetaan; etsikää, niin te löydätte; kolkuttakaa, niin teille avataan.
        8 Sillä jokainen anova saa, ja etsivä löytää, ja kolkuttavalle avataan.
        9 Vai kuka teistä on se ihminen, joka antaa pojallensa kiven, kun tämä pyytää häneltä leipää,
        10 taikka, kun hän pyytää kalaa, antaa hänelle käärmeen?
        11 Jos siis te, jotka olette pahoja, osaatte antaa lapsillenne hyviä lahjoja, kuinka paljoa ennemmin teidän Isänne, joka on taivaissa, antaa sitä, mikä hyvää on, niille, jotka sitä häneltä anovat!

        Luuk. 11:9 Niinpä minäkin sanon teille: anokaa, niin teille annetaan; etsikää, niin te löydätte; kolkuttakaa, niin teille avataan.

        Joh. 15:7 Jos te pysytte minussa ja minun sanani pysyvät teissä, niin anokaa, mitä ikinä tahdotte, ja te saatte sen.

        Joh. 16:24 Tähän asti te ette ole anoneet mitään minun nimessäni; anokaa, niin te saatte, että teidän ilonne olisi täydellinen.

        Kirjoittaja, jota olet neuvomassa täyttää uudestisyntyneen ihmisen tunnusmerkit todistuksensa perusteella.

        Googleta uudestisyntyminen äläkä puoskaroi omiasi lisäillen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kirjoittaja, jota olet neuvomassa täyttää uudestisyntyneen ihmisen tunnusmerkit todistuksensa perusteella.

        Googleta uudestisyntyminen äläkä puoskaroi omiasi lisäillen.

        Uudestisyntymässä oikeasti tapahtuu se, että sitä ennen tulee synnintunto !

        Synnintunto on Jumalan kutsumista / vetämistä !

        Ihminen tulee SYNTEINEEN Jumalan eteen ja pyytää syntejään aneeksi ja jos ja kun se pyyntö ja tunnustus tulee aidosta sydämestä, eikä ole vain sananhelinää, niin Jumalan vastaa siihen synnyttämällä ihmisen uudesti, eli ihminen syntyy Hengestä !

        Siinä hetkessä Pyhä Henki täyttää "asumuksen" ja sen kautta ihminen sydämessään tietää uudestisyntyneensä ja tulleensa sovitetuksi Jumalan kanssa !

        Eli synnin taakan ja tuskan tialle tulee Rauha ja lepo ja ilo syntitaakasta vapautumisesta !

        Siitä seuraa myös sydämeen pelastus varmuus silloin.

        Tässä on uudestisyntyminen lyhykäisyydessään !

        Mutta tälläisiä vastauksia / omakohtaisia todistuksia kuulee nykyään harvoin !!!

        Minä ITSE olen uudestisyntynyt, joten minä tietämällä tiedän omasta kokemuksesta sen, mitä siinä tapahtuu !

        Minun ei siis tarvitse "googlettaa" yhtään mitään !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Johdattaako aina jokaista niin pyytävää?

        Mihin Jumalan johdatusta tarvitaan?

        Mitä Jumalan johdatus tarkoittaa?

        Onko se jokahetkistä vai aikarajallista?

        En kuule Jumalan puhetta äänenä, joka korvin kuullaan tai jotenkin muuten päänsisäisesti. Pyytänyt olen mutta olen kuuro varmaankin tai kelvoton.

        Ainoastaan jos Raamatun lukua tai kuuntelua saa sanoa Jumalan puheeksi niin sitten mä kuulen.

        Kielilläkään en puhu.Niillä Jumalan antamilla. Olen saanut neuvon että senkun jotain mökeltää niin siitä se lähtee eli synnytän itsestäni siansaksaa ja se muuttuisi siitä jalokielisyyteen. Ei ole onnistunut vaikka olen aikaa käyttänyt ja keskittynyt mölisemään harjoituksen takia oikealle kanavalle päästäkseni.Sitä vaistoaa: tuo ei puhu kielillä mutta minä puhun...katseessa, äänessä.

        Kyllä mä pientä tai isompaakin surua tunnen kun muut osaa puhua kielillä mutta mä en. Etenkin kun varmaa syytä en itse tiedä. Olenko kelvoton vai onko mun osani kristittynä olla kielilläpuhumaton. Salaan loukkaantuneen itsetuntoni, koska tiedän miten hyvä asia olisi rakentaa itseään hengellisesti.

        Jumala on antanut oppaaksi sanansa. Se riittää yleensä arkielämässä. Eihän meidän ole tarkoitus kysyä Jumalalta syödäänkö tänään kaurapuuroa vai mysliä. Sitä varten Jumala on luonut meille aivot.

        Oman kokemukseni mukaan Jumala johdattaa elämän risteyskohdissa. Kun johdatus tulee, niin sen kyllä tietää. Jumalan puhetta ei myöskään tarvitse rynnätä heti itse toteuttamaan. Ovet aukenevat kuin itsestään, kun sen aika on. Jumala ei tietenkään puhu kuuluvalla äänellä, vaan kyseessä on sisimmästä nouseva vahva tietoisuus.

        Uskovan tarvitse myöskään pelätä joka hetki olenko nyt varmasti oikealla tiellä. vai en. Sillä Jumala on luvannut hänen tahtoaan etsiville: "Ja sinun korvasi kuulevat takaasi tämän sanan, milloin poikkeatte oikealle tai vasemmalle: "Tässä on tie, sitä käykää". (Jesaja 30:21)

        Raamatun mukaan PH antaa lahjoja oman tahtonsa mukaan. Paavali opettaa: eiväthän kaikki puhu kielillä, eivätkä kaikki profetoi. Yhden lahjan korottaminen yli muiden ei ole raamatullista. Lahjoja on monenlaisia. Lepää armossa ja odota mitä Jumala juuri sinulle antaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hei !

        Selvitetään yhdessä tätä sinun ongelmaasi, sopiiko ?

        Enskiksi kysyn perustaan kuuluvan kysymyksen:

        Oletko sinä uudestisyntynyt ?

        Se on väistämätön edellytys armolahjojen saamiselle.

        "Oletko sinä uudestisyntynyt ? Se on väistämätön edellytys armolahjojen saamiselle."

        Miksi kukaan, joka ei ole uudestisyntynyt, haluaisi armolahjoja?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tästä nyt ei ihan voi varmistaa vielä, että oletko oikeasti uudestisyntynyt, sori vaan.

        Mutta kuitenkin kielillä puhumisen armolahjan Jumala haluaa lahjoittaa jokaiselle lapselleen, siksi koska me tarvitsemme sen Sanan mukaan:

        1. Kor. 14:4 Kielillä puhuva rakentaa itseään, mutta profetoiva rakentaa seurakuntaa.

        Siis me tarvitsemme sen itsemme rakentamista varten, Paavali puhuu asiasta omalla kohdallaan näin:

        1. Korinttolaiskirje 14
        18 Minä kiitän Jumalaa, että puhun kielillä enemmän kuin teistä kukaan;
        19 mutta seurakunnassa tahdon mieluummin puhua viisi sanaa ymmärrykselläni, opettaakseni muitakin, kuin kymmenentuhatta sanaa kielillä.

        Eli Paavali sanoo puhuvansa kielillä yksinään enemän kuin kukaan noista Korintolaisista !

        Tämä kertoo kielillä puhumisen tärkeydestä.

        No, mistä siis johtuu se, että uskova ei saa tuota armolahjaa ?

        Se on niin, että yhtäkään Jumalan lupausta eikä armolahjaa voi uskovakaan omistaa muuten kuin Uskon kautta ja avulla !

        Siis ei yhtäkään !!!

        Uskovalle pitää siis henkilökohtaisesti muodostua Usko siihen, että Jumala haluaa hänelle antaa sen lahjan !

        Ja vain ja ainoastaan Jumala voi synnyttää sen tarvittavan sydämen Uskon siinä lahja asiassa uskovan sydämeen, ja sen kautta vain se lahja saadaan / vastaanotetaan, muuten se ei ole mahdollista.

        No, se Usko taas syntyy kuulemisesta !

        Tämä tarkoittaa sitä, että pitää olla Sana, jota joko luetaan tai joku uskova / opettaja jakaa sen Sanan niin, että uskovalle sen lukemisen tai kuulemisen kautta syntyy Usko siihen, että Jumala haluaa totisesti sen lahjan antaa, eli Pyhä Henki tekee Sanan Eläväksi Totuudeksi ja sen kautta se lahja voidaan omistaa !

        Kerron omasta tapauksestani kun sain kielillä puhumisen armolahjan.

        Eräs itse kielilläpuhuva uskova kysyi minulta, että puhunko minä jo kielillä, johon minä vastasin, että en.

        Hän kertoi minulle Raamatusta sen, että se lahja kuuluu jokaiselle uskovalle, ja sen keskustelun kautta / avulla minulle syntyi Usko, ja sitten vain avasin suuni, ensin kielet hieman takeltelivat, mutta sitten se alkoi toimimaan kunnolla.

        Eli kyse ei ole siitä, etteikö Jumala haluaisi antaa, kyse on vain siitä, että pitää lukea / kuulla oikea opetus kielilläpuhumisesta, ja Pyhän Hengen tulee avata se Sana eläväksi sydämen uskoksi, ja sen uskovan henkilökohtaisen sydämen Uskon kautta ja avulla vain voidaan tämäkin lupaus ja lahja omistaa.

        Ohjeeni sinulle on se, että rukoile Jumalaa Jeeskusen nimessä auttamaan sinua tässä asiassa, joko löytämään jonkun uskovan vierelle auttamaan tai sitten suoraan Herraa avaamaan Sana sinulle Eläväksi Totuudeksi, eli lue Raamatusta kielilläpuhumisesta kaikki mahdollinen kunnolla ja ajatuksella ikäänkuin "märehtien" sitä Sanaa.

        Luota tähän Sanaan:

        Matt. 7:7 Anokaa, niin teille annetaan; etsikää, niin te löydätte; kolkuttakaa, niin teille avataan.
        8 Sillä jokainen anova saa, ja etsivä löytää, ja kolkuttavalle avataan.
        9 Vai kuka teistä on se ihminen, joka antaa pojallensa kiven, kun tämä pyytää häneltä leipää,
        10 taikka, kun hän pyytää kalaa, antaa hänelle käärmeen?
        11 Jos siis te, jotka olette pahoja, osaatte antaa lapsillenne hyviä lahjoja, kuinka paljoa ennemmin teidän Isänne, joka on taivaissa, antaa sitä, mikä hyvää on, niille, jotka sitä häneltä anovat!

        Luuk. 11:9 Niinpä minäkin sanon teille: anokaa, niin teille annetaan; etsikää, niin te löydätte; kolkuttakaa, niin teille avataan.

        Joh. 15:7 Jos te pysytte minussa ja minun sanani pysyvät teissä, niin anokaa, mitä ikinä tahdotte, ja te saatte sen.

        Joh. 16:24 Tähän asti te ette ole anoneet mitään minun nimessäni; anokaa, niin te saatte, että teidän ilonne olisi täydellinen.

        "Mutta kuitenkin kielillä puhumisen armolahjan Jumala haluaa lahjoittaa jokaiselle lapselleen,"

        Ikävä kyllä, vääristelet nyt Jumalan sanaa. PH antaa eri ihmisille eri lahjoja. Kaikkien ei ole tarkoitus puhua kielillä. Aiempaa kommentoijaa kehotan lukemaan itse aiheesta 2 Korinttolaiskirjaan 12 luvusta, jossa Paavali kirjoittaa mm. näin:

        " Niinpä Jumala asetti seurakuntaan ensiksi muutamia apostoleiksi, toisia profeetoiksi, kolmansia opettajiksi, sitten hän antoi voimallisia tekoja, sitten armolahjoja parantaa tauteja, avustaa, hallita, puhua eri kielillä.

        Eivät suinkaan kaikki ole apostoleja? Eivät kaikki profeettoja? Eivät kaikki opettajia? Eiväthän kaikki tee voimallisia tekoja? Eihän kaikilla ole parantamisen armolahjoja? Eiväthän kaikki puhu kielillä? Eiväthän kaikki kykene niitä selittämään?"

        "Kaiken tämän saa aikaan yksi ja sama Henki, JOKA JAKAA KULLEKIN OMAT LAHJANSA NIINKUIN TAHTOO!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Oletko sinä uudestisyntynyt ? Se on väistämätön edellytys armolahjojen saamiselle."

        Miksi kukaan, joka ei ole uudestisyntynyt, haluaisi armolahjoja?

        Moni haluaa vaikkapa parantamisen armolahjan, sillä sillähän voisi tehdä rahaa ???

        Entäpä, kuinka moni ihminen haluaisi tietää tulevaisuuden, eli haluaisi profetian armolahjan ???

        Paljonko sillä tekisi uskosta osaton rahaa ja saisi kunniaa ???


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Mutta kuitenkin kielillä puhumisen armolahjan Jumala haluaa lahjoittaa jokaiselle lapselleen,"

        Ikävä kyllä, vääristelet nyt Jumalan sanaa. PH antaa eri ihmisille eri lahjoja. Kaikkien ei ole tarkoitus puhua kielillä. Aiempaa kommentoijaa kehotan lukemaan itse aiheesta 2 Korinttolaiskirjaan 12 luvusta, jossa Paavali kirjoittaa mm. näin:

        " Niinpä Jumala asetti seurakuntaan ensiksi muutamia apostoleiksi, toisia profeetoiksi, kolmansia opettajiksi, sitten hän antoi voimallisia tekoja, sitten armolahjoja parantaa tauteja, avustaa, hallita, puhua eri kielillä.

        Eivät suinkaan kaikki ole apostoleja? Eivät kaikki profeettoja? Eivät kaikki opettajia? Eiväthän kaikki tee voimallisia tekoja? Eihän kaikilla ole parantamisen armolahjoja? Eiväthän kaikki puhu kielillä? Eiväthän kaikki kykene niitä selittämään?"

        "Kaiken tämän saa aikaan yksi ja sama Henki, JOKA JAKAA KULLEKIN OMAT LAHJANSA NIINKUIN TAHTOO!!!

        Tämä epäusko on ongelmana kielilläpuhumisen armolahjan saamiseen !!!

        Siis uskova TARVITSEE oikeasti kielilläpuhumisen RAKENTUAKSEEN itsekseen !!!

        Paavali sanoo sen todella selvästi !!!

        Vai eikä sinun mielestsäsi Jumala halua lapsensa kasvavan Hengellisesti ja rakentuvan ???

        Oletko aivan sekaisin ???

        Sitten Paavali sanoo kielillä puhuvalle, että TAVOITELKAA YHÄ PAREMPIA ARMOLAHJOJA !!!

        Eli kun puhut kielillä JO, niin tavoittele kielten selitystä / profetointia !!!

        Miksi haluat kieltää uskovilta heidän tarvitsevan kielilläpuhumisen ja itsensä rakentamisen eli Hengellisen kasvun, väittämällä siis niin, ettei kielillä puhuminen kuuluisi IHAN KAIKILLE Jumalan lapsille ?????????????????????????

        Miksi kylvät epäuskoa ???


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Mutta kuitenkin kielillä puhumisen armolahjan Jumala haluaa lahjoittaa jokaiselle lapselleen,"

        Ikävä kyllä, vääristelet nyt Jumalan sanaa. PH antaa eri ihmisille eri lahjoja. Kaikkien ei ole tarkoitus puhua kielillä. Aiempaa kommentoijaa kehotan lukemaan itse aiheesta 2 Korinttolaiskirjaan 12 luvusta, jossa Paavali kirjoittaa mm. näin:

        " Niinpä Jumala asetti seurakuntaan ensiksi muutamia apostoleiksi, toisia profeetoiksi, kolmansia opettajiksi, sitten hän antoi voimallisia tekoja, sitten armolahjoja parantaa tauteja, avustaa, hallita, puhua eri kielillä.

        Eivät suinkaan kaikki ole apostoleja? Eivät kaikki profeettoja? Eivät kaikki opettajia? Eiväthän kaikki tee voimallisia tekoja? Eihän kaikilla ole parantamisen armolahjoja? Eiväthän kaikki puhu kielillä? Eiväthän kaikki kykene niitä selittämään?"

        "Kaiken tämän saa aikaan yksi ja sama Henki, JOKA JAKAA KULLEKIN OMAT LAHJANSA NIINKUIN TAHTOO!!!

        Mietitkö hetken sitä keskenäsi, että miksi haluat kieltää kielillä puhumisen veljiltäsi/ sisariltasi ???

        Siis JOIKAINEN uskova sen lahjan tarvitsee Hengelliseen kasvuunsa ja Jumala suhteen hoitamiseen, joten miksi ei Jumala sitä lahjoittaisi ???

        Etkö tunne Jumalaa Isää ollenkaan vielä ???

        Jättääkö sinun Isäsi sinut osattomaksi ja ilman uskon elämässä tarvittavia avuja ???

        Kuinka raaka sinun "Isäsi" oikein on ?

        Onko Hän samanlainen kuin tälläkin oli:

        12 Hän sanoi näin: "Eräs jalosukuinen mies lähti matkalle kaukaiseen maahan saadakseen itsellensä kuninkuuden ja sitten palatakseen.
        13 Ja hän kutsui luoksensa kymmenen palvelijaansa, antoi heille kymmenen leiviskää ja sanoi heille: 'Asioikaa näillä, kunnes minä tulen'.
        14 Mutta hänen kansalaisensa vihasivat häntä ja lähettivät lähettiläät hänen jälkeensä sanomaan: 'Emme tahdo tätä kuninkaaksemme'.
        15 Ja saatuansa kuninkuuden ja palattuansa hän käski kutsua eteensä ne palvelijat, joille hän oli antanut rahat, saadakseen tietää, mitä kukin oli asioimisellaan ansainnut.
        16 Niin ensimmäinen tuli esiin ja sanoi: 'Herra, sinun leiviskäsi on tuottanut kymmenen leiviskää'.
        17 Ja hän sanoi hänelle: 'Hyvä on, sinä hyvä palvelija; koska vähimmässä olet ollut uskollinen, niin saat vallita kymmentä kaupunkia'.
        18 Ja toinen tuli ja sanoi: 'Herra, sinun leiviskäsi on tuottanut viisi leiviskää'.
        19 Niin hän sanoi tällekin: 'Sinä, vallitse sinä viittä kaupunkia'.

        !!!
        20 Vielä tuli yksi ja sanoi: 'Herra, katso, tässä on sinun leiviskäsi, jota olen säilyttänyt liinasessa.
        21 Sillä minä pelkäsin sinua, koska olet ankara mies: sinä otat, mitä et ole talteen pannut, ja leikkaat, mitä et ole kylvänyt.'
        22 Hän sanoi hänelle: 'Oman sanasi mukaan minä sinut tuomitsen, sinä paha palvelija. Sinä tiesit minut ankaraksi mieheksi, joka otan, mitä en ole talteen pannut, ja leikkaan, mitä en ole kylvänyt;
        23 miksi et siis antanut rahojani rahanvaihtajan pöytään, että minä tultuani olisin saanut periä ne korkoineen?'
        24 Ja hän sanoi vieressä seisoville: 'Ottakaa häneltä pois se leiviskä ja antakaa sille, jolla on kymmenen leiviskää'.
        !!!
        25 -Niin he sanoivat hänelle: 'Herra, hänellä on jo kymmenen leiviskää'. -
        26 'Minä sanon teille: jokaiselle, jolla on, annetaan; mutta jolla ei ole, siltä otetaan pois sekin, mikä hänellä on.

        Onko sinulla siis yhä tuollainen Isä, joka vaatii paljon, mutta ei anna mitään ??????????????

        Et taida vielä tuntea Isääsi, eli et ole perehtynyt Hänen Sanaansa, niin että tietäisit toisin !!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mietitkö hetken sitä keskenäsi, että miksi haluat kieltää kielillä puhumisen veljiltäsi/ sisariltasi ???

        Siis JOIKAINEN uskova sen lahjan tarvitsee Hengelliseen kasvuunsa ja Jumala suhteen hoitamiseen, joten miksi ei Jumala sitä lahjoittaisi ???

        Etkö tunne Jumalaa Isää ollenkaan vielä ???

        Jättääkö sinun Isäsi sinut osattomaksi ja ilman uskon elämässä tarvittavia avuja ???

        Kuinka raaka sinun "Isäsi" oikein on ?

        Onko Hän samanlainen kuin tälläkin oli:

        12 Hän sanoi näin: "Eräs jalosukuinen mies lähti matkalle kaukaiseen maahan saadakseen itsellensä kuninkuuden ja sitten palatakseen.
        13 Ja hän kutsui luoksensa kymmenen palvelijaansa, antoi heille kymmenen leiviskää ja sanoi heille: 'Asioikaa näillä, kunnes minä tulen'.
        14 Mutta hänen kansalaisensa vihasivat häntä ja lähettivät lähettiläät hänen jälkeensä sanomaan: 'Emme tahdo tätä kuninkaaksemme'.
        15 Ja saatuansa kuninkuuden ja palattuansa hän käski kutsua eteensä ne palvelijat, joille hän oli antanut rahat, saadakseen tietää, mitä kukin oli asioimisellaan ansainnut.
        16 Niin ensimmäinen tuli esiin ja sanoi: 'Herra, sinun leiviskäsi on tuottanut kymmenen leiviskää'.
        17 Ja hän sanoi hänelle: 'Hyvä on, sinä hyvä palvelija; koska vähimmässä olet ollut uskollinen, niin saat vallita kymmentä kaupunkia'.
        18 Ja toinen tuli ja sanoi: 'Herra, sinun leiviskäsi on tuottanut viisi leiviskää'.
        19 Niin hän sanoi tällekin: 'Sinä, vallitse sinä viittä kaupunkia'.

        !!!
        20 Vielä tuli yksi ja sanoi: 'Herra, katso, tässä on sinun leiviskäsi, jota olen säilyttänyt liinasessa.
        21 Sillä minä pelkäsin sinua, koska olet ankara mies: sinä otat, mitä et ole talteen pannut, ja leikkaat, mitä et ole kylvänyt.'
        22 Hän sanoi hänelle: 'Oman sanasi mukaan minä sinut tuomitsen, sinä paha palvelija. Sinä tiesit minut ankaraksi mieheksi, joka otan, mitä en ole talteen pannut, ja leikkaan, mitä en ole kylvänyt;
        23 miksi et siis antanut rahojani rahanvaihtajan pöytään, että minä tultuani olisin saanut periä ne korkoineen?'
        24 Ja hän sanoi vieressä seisoville: 'Ottakaa häneltä pois se leiviskä ja antakaa sille, jolla on kymmenen leiviskää'.
        !!!
        25 -Niin he sanoivat hänelle: 'Herra, hänellä on jo kymmenen leiviskää'. -
        26 'Minä sanon teille: jokaiselle, jolla on, annetaan; mutta jolla ei ole, siltä otetaan pois sekin, mikä hänellä on.

        Onko sinulla siis yhä tuollainen Isä, joka vaatii paljon, mutta ei anna mitään ??????????????

        Et taida vielä tuntea Isääsi, eli et ole perehtynyt Hänen Sanaansa, niin että tietäisit toisin !!!

        Tämä keskustelu on ollut tärkeä minulle !!!

        Siis mietin jo sitä, että onko minun ihan hyödytöntä jakaa Hengellisiä asioita sellaisille, jotka niitä eivät tajua, siis ikäänkuin ns. "helmiä sioille" !

        Eli mietin jo sitä, että onko minun aika lähteä täältä saadakseni jotain uutta, mutta kun en ole kehoitusta Herraltakaan kuullut eikä Hän ole johtanut minua muualle, niin olen yhä täällä, vaikka siis ITESÄNI PALJON TURHAUTTAA...........

        No, minä en itse valitse paikkaani, se on Herran kädessä !

        Mutta tämä keskustelu kuitenkin ilahdutti minua pitkästä aikaa !!! :) :) :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mietitkö hetken sitä keskenäsi, että miksi haluat kieltää kielillä puhumisen veljiltäsi/ sisariltasi ???

        Siis JOIKAINEN uskova sen lahjan tarvitsee Hengelliseen kasvuunsa ja Jumala suhteen hoitamiseen, joten miksi ei Jumala sitä lahjoittaisi ???

        Etkö tunne Jumalaa Isää ollenkaan vielä ???

        Jättääkö sinun Isäsi sinut osattomaksi ja ilman uskon elämässä tarvittavia avuja ???

        Kuinka raaka sinun "Isäsi" oikein on ?

        Onko Hän samanlainen kuin tälläkin oli:

        12 Hän sanoi näin: "Eräs jalosukuinen mies lähti matkalle kaukaiseen maahan saadakseen itsellensä kuninkuuden ja sitten palatakseen.
        13 Ja hän kutsui luoksensa kymmenen palvelijaansa, antoi heille kymmenen leiviskää ja sanoi heille: 'Asioikaa näillä, kunnes minä tulen'.
        14 Mutta hänen kansalaisensa vihasivat häntä ja lähettivät lähettiläät hänen jälkeensä sanomaan: 'Emme tahdo tätä kuninkaaksemme'.
        15 Ja saatuansa kuninkuuden ja palattuansa hän käski kutsua eteensä ne palvelijat, joille hän oli antanut rahat, saadakseen tietää, mitä kukin oli asioimisellaan ansainnut.
        16 Niin ensimmäinen tuli esiin ja sanoi: 'Herra, sinun leiviskäsi on tuottanut kymmenen leiviskää'.
        17 Ja hän sanoi hänelle: 'Hyvä on, sinä hyvä palvelija; koska vähimmässä olet ollut uskollinen, niin saat vallita kymmentä kaupunkia'.
        18 Ja toinen tuli ja sanoi: 'Herra, sinun leiviskäsi on tuottanut viisi leiviskää'.
        19 Niin hän sanoi tällekin: 'Sinä, vallitse sinä viittä kaupunkia'.

        !!!
        20 Vielä tuli yksi ja sanoi: 'Herra, katso, tässä on sinun leiviskäsi, jota olen säilyttänyt liinasessa.
        21 Sillä minä pelkäsin sinua, koska olet ankara mies: sinä otat, mitä et ole talteen pannut, ja leikkaat, mitä et ole kylvänyt.'
        22 Hän sanoi hänelle: 'Oman sanasi mukaan minä sinut tuomitsen, sinä paha palvelija. Sinä tiesit minut ankaraksi mieheksi, joka otan, mitä en ole talteen pannut, ja leikkaan, mitä en ole kylvänyt;
        23 miksi et siis antanut rahojani rahanvaihtajan pöytään, että minä tultuani olisin saanut periä ne korkoineen?'
        24 Ja hän sanoi vieressä seisoville: 'Ottakaa häneltä pois se leiviskä ja antakaa sille, jolla on kymmenen leiviskää'.
        !!!
        25 -Niin he sanoivat hänelle: 'Herra, hänellä on jo kymmenen leiviskää'. -
        26 'Minä sanon teille: jokaiselle, jolla on, annetaan; mutta jolla ei ole, siltä otetaan pois sekin, mikä hänellä on.

        Onko sinulla siis yhä tuollainen Isä, joka vaatii paljon, mutta ei anna mitään ??????????????

        Et taida vielä tuntea Isääsi, eli et ole perehtynyt Hänen Sanaansa, niin että tietäisit toisin !!!

        "Onko sinulla siis yhä tuollainen Isä, joka vaatii paljon, mutta ei anna mitään ??????????????"

        Minä olen puhunut kielillä 8-vuotiaasta saakka. Mutta en tule asettamaan sitä hyvän kristillisyyden vaatimukseksi muille. Tiedän monta helluntailaista, jotka ovat koko ikänsä tunteneet alemmuutta kaltaistesi kristittyjen vuoksi. Te olette vieneet heiltä pelastuksen ilon. Yhden lahjan korottaminen yli muiden ei yksinkertaisesti ole raamatullista! Jumala haluaa antaa lahjoja - KYLLÄ. Mutta Jumala valitsee kenelle Hän mitäkin antaa Ja milloin. PISTE.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä keskustelu on ollut tärkeä minulle !!!

        Siis mietin jo sitä, että onko minun ihan hyödytöntä jakaa Hengellisiä asioita sellaisille, jotka niitä eivät tajua, siis ikäänkuin ns. "helmiä sioille" !

        Eli mietin jo sitä, että onko minun aika lähteä täältä saadakseni jotain uutta, mutta kun en ole kehoitusta Herraltakaan kuullut eikä Hän ole johtanut minua muualle, niin olen yhä täällä, vaikka siis ITESÄNI PALJON TURHAUTTAA...........

        No, minä en itse valitse paikkaani, se on Herran kädessä !

        Mutta tämä keskustelu kuitenkin ilahdutti minua pitkästä aikaa !!! :) :) :)

        "Mutta tämä keskustelu kuitenkin ilahdutti minua pitkästä aikaa !!! :) :) :)"

        Vapauteen Kristus vapautti meidät!! Myös toisten uskovaisten luokitteluista, odotuksista ja vaatimuksista.:)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Mutta tämä keskustelu kuitenkin ilahdutti minua pitkästä aikaa !!! :) :) :)"

        Vapauteen Kristus vapautti meidät!! Myös toisten uskovaisten luokitteluista, odotuksista ja vaatimuksista.:)

        Määrittelyä kysyttiin millainen on Jumalaa totteleva viisas neitsyt kristitty.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Onko sinulla siis yhä tuollainen Isä, joka vaatii paljon, mutta ei anna mitään ??????????????"

        Minä olen puhunut kielillä 8-vuotiaasta saakka. Mutta en tule asettamaan sitä hyvän kristillisyyden vaatimukseksi muille. Tiedän monta helluntailaista, jotka ovat koko ikänsä tunteneet alemmuutta kaltaistesi kristittyjen vuoksi. Te olette vieneet heiltä pelastuksen ilon. Yhden lahjan korottaminen yli muiden ei yksinkertaisesti ole raamatullista! Jumala haluaa antaa lahjoja - KYLLÄ. Mutta Jumala valitsee kenelle Hän mitäkin antaa Ja milloin. PISTE.

        Mitä oikein sekoilet ?

        Minä en ole missään asettanut tuollaisia vaatimuksia !!!

        Ja yhäkin siis Jumalan Sana kertoo Jumalan tahdon, ja se sanoo selvästi sen, että jokainen uskova tarvitsee kielillä puhumisen armolahjaa RAKENTUAKSEEN !!!

        Sitten tuo litania, jonka kirjoitit, senkin sinä ymmärsit väärin:

        Eivät suinkaan kaikki ole apostoleja? Eivät kaikki profeettoja? Eivät kaikki opettajia? Eiväthän kaikki tee voimallisia tekoja? Eihän kaikilla ole parantamisen armolahjoja? Eiväthän kaikki puhu kielillä? Eiväthän kaikki kykene niitä selittämään?"

        Huomaa kysymysmerkit !!!

        Siis uskova jolla on Pyhä Henki, hänellä tavallaan on jo siten kaikki ne lahjat, sen uskovassa asuvan Pyhän Hengen kautta, eli Pyhällä Hengellä on KAIKKI lahjat ja kun uskovalla on Pyhä Henki, niin Henki voi uskovassa vaikuttaa kaikkinaisia asioita !

        Ihan kuten Sana sanoo:

        2. Piet. 1:3 Koska hänen jumalallinen voimansa on lahjoittanut meille kaiken, mikä elämään ja jumalisuuteen tarvitaan !!!

        Niin ja sinä pätkäisit tuon Sanankohdan:

        27 Mutta te olette Kristuksen ruumis ja kukin osaltanne hänen jäseniänsä.
        28 Niinpä Jumala asetti seurakuntaan ensiksi muutamia apostoleiksi, toisia profeetoiksi, kolmansia opettajiksi, sitten hän antoi voimallisia tekoja, sitten armolahjoja parantaa tauteja, avustaa, hallita, puhua eri kielillä.
        29 Eivät suinkaan kaikki ole apostoleja? Eivät kaikki profeettoja? Eivät kaikki opettajia? Eiväthän kaikki tee voimallisia tekoja?
        30 Eihän kaikilla ole parantamisen armolahjoja? Eiväthän kaikki puhu kielillä? Eiväthän kaikki kykene niitä selittämään?
        !!!
        31 Pyrkikää osallisiksi parhaimmista armolahjoista.
        !!!
        Ja vielä minä osoitan teille tien, verrattoman tien.

        Eli aivan sanoin kuin uskovan tulisi kasvaa ja oppia ja kehittyä Hengelliseen aikuisuuteen, ja sitä kautta sitten valmistua omaan palvelutehtäväänsä, niin aivan samoin tulisi saavuttaa nuo lahjat !!!

        Siksi niissä on kysymysmerkit perässä ???

        ELI:
        12 Samoin tekin, koska tavoittelette henkilahjoja, niin PYRKIKÄÄ seurakunnan rakennukseksi SAAMAAN NIITÄ RUNSAASTI.
        13 Sentähden rukoilkoon se, joka kielillä puhuu, että hän taitaisi selittää....

        Siitä oppimisesta ja kasvamisesta tai kasvamattomuudesta jopa torutaan:

        Hepr. 5:12 Sillä te, joiden olisi jo aika olla opettajia, olette taas sen tarpeessa, että teille opetetaan Jumalan sanojen ensimmäisiä alkeita; te olette tulleet maitoa tarvitseviksi, ei vahvaa ruokaa.

        Kysyn siis yhä vain !!!

        MIKSI KYLVÄT SELLAISTA EPÄUSKOA, ETTÄ JUMALA EI HALUA ANTAA LAPSILLEEN LAHJOJA ???

        Siksikö, että pääset itse keikaroimaan kielilläpuhumisen armolahjallasi, muiden yläpuolella, ikäänkuin olisit itse sen jotenkin ansainnut ???

        Siis Jumalako valitisi vain sinut, mutta muita ei, eli Jumalako ei rakasta/arvosta muita lapsiaan niin paljon kuin sinua, kun jättää muka heidät ilman ja osattomiksi ???

        Etkös se nyt ole sinä itse joka vie muilta jopa mahdollisuudet saada lahjoja ???!!!

        En yhtään ihmettele sitä, että SINUN seurassasi uskovat voivat tuntea alemmuutta, kun sinä itse opetat niin, että Jumala ei noille osattomille edes halua antaa lahjoja !!!


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Ensin sitä, sitten tätä ....... Jumala on vähemmän legalistinen kuin ihmiset. Hänen puoleensa voi kääntyä vaikka yksin kotona. Hän johtaa omaan tahtiinsa. Uudestisyntyminen on aivan yhtä totta, vaikka ei puhuisikaan juuri tietyn uskonsuunnan jargonia.


    • Anonyymi

      Egyptiläisillä oli joku kaljajumala minkä muassa seurasi huvitusjumala. Suomalaisilla usein on se menestysjumala vaan.

    • Anonyymi

      > Voiko kristitty olla tottelematon?

      Jeesus oli totelematon ja hänet tapettiin, kun ei alistunut keisarille.

      Jeesuksen opetuslapsia ("kristittyjä") vangittiin ja tapettiin, kun eivät alistuneet ja totelleet hallitsijoita ja luopuneet Jeesuksesta.

      Ei kristityn tarvitse totella pahoja ihmisiä.

      • Anonyymi

        Entä jos pahat ihmiset ovat viranomaisia kuten nassi saksassa 1942, jossa rikolliset olivat viranomaisia?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Entä jos pahat ihmiset ovat viranomaisia kuten nassi saksassa 1942, jossa rikolliset olivat viranomaisia?

        > Entä jos pahat ihmiset ovat viranomaisia kuten nassi saksassa 1942, jossa rikolliset olivat viranomaisia?

        Nykyiset koronatsit tai maskinatsit ovat ihan yhtä pahoja, eivät vaan ole vielä ehtineet toteuttaa kaikkia totalitaristisia fantasoitaan.

        Vaikuttaa siltä, että viraomaiset harvemmin ovat hyviä. ja silloin kun he vaativat tekemään väärin tai pahasti, olisi parempi olla tekemättä niin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      2
      14861
    2. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      3059
    3. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      3055
    4. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      3055
    5. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      3055
    6. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      3054
    7. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      3050
    8. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      3046
    9. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      3044
    10. Nancy Taylor

      😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍 ❤️ ­­­N­­­y­m­­­f­o­m­­­a­­­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl01560856#NancyTaylor 🔞💋❤️💋❤️💋
      Kauris
      0
      3044
    Aihe