Kielillä puhuminen

Anonyymi

Kaksi kristittyä Saamelaisveljestä meni uteliaisuuttaan helluntailaisten kokoukseen ja puhelivat siellä penkissä keskenään Saamen kielellä.

Lahkosaarnaaja riensi heidän luokseen ja sanoi: "Nyt kun veljillä on jo kielet, niin eiköhän sovita päivämäärä upotuskasteelle."

268

771

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kuka tai mikä on lahkosaarnaja? Saamenkieli ei kylläkään ole propri.

      • Anonyymi

        Snobbailet Sivistyssanoilla. Aivan sama. Sinulla on ongelma pikkutarkkuutesi kanssa. Näsäviisaudella ei pitkälle pötkitä.


      • Anonyymi

        Eikä saamen kieli ole yhdyssanakaan.


      • Anonyymi

        Huono vitsihän se vain oli.


    • Anonyymi

      Katso Raamatusta kuka antaa ihmiselle kielilläpuhumisen lahjan. On aika vaarallista pilkata sitä lahjaa, tulee samalla pilkattua lahjan antajaa.

      • Anonyymi

        Mutta eihän "kielilläpuhumista" oikeasti ole edes olemassa. Se on täyttä siansaksaa, siis täysin merkityksetöntä. Täytyy olla todella urpo, joka uskoo tuollaiseen hölynpölyyn


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta eihän "kielilläpuhumista" oikeasti ole edes olemassa. Se on täyttä siansaksaa, siis täysin merkityksetöntä. Täytyy olla todella urpo, joka uskoo tuollaiseen hölynpölyyn

        Telppäs-niityn ihme
        Siirry navigaatioon
        Siirry hakuun

        Telppäs-niityn ihme on vuonna 1796 Savossa sattunut tapahtuma, josta katsotaan herännäisyyden eli körttiläisyyden saaneen alkunsa.

        Telppäs-niityllä silloisen Iisalmen pitäjän Savojärven kylässä, Lapinlahden kirkon lähellä, kesken heinänteon tuli voimakas tuulenpuuska ja niityllä olleet kahden talon, Asikkalan ja Heikkilän ihmiset kokivat, että kuin suuri käsi olisi kaatanut heidät maahan. Väki piti tätä Pyhän Hengen ilmestymisenä. Tilanteessa ilmeni myös kielilläpuhumista ja näkyjen näkemistä. Tämä sai aikaan mukana olleissa voimakkaan hengellisen herätyksen, joka levisi aluksi kyläläisten keskuuteen, sitten laajemmalle. Tapahtumaa pidetään Savon herännäisyyden alkuna.[

        https://fi.wikipedia.org/wiki/Telppäs-niityn_ihme


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Telppäs-niityn ihme
        Siirry navigaatioon
        Siirry hakuun

        Telppäs-niityn ihme on vuonna 1796 Savossa sattunut tapahtuma, josta katsotaan herännäisyyden eli körttiläisyyden saaneen alkunsa.

        Telppäs-niityllä silloisen Iisalmen pitäjän Savojärven kylässä, Lapinlahden kirkon lähellä, kesken heinänteon tuli voimakas tuulenpuuska ja niityllä olleet kahden talon, Asikkalan ja Heikkilän ihmiset kokivat, että kuin suuri käsi olisi kaatanut heidät maahan. Väki piti tätä Pyhän Hengen ilmestymisenä. Tilanteessa ilmeni myös kielilläpuhumista ja näkyjen näkemistä. Tämä sai aikaan mukana olleissa voimakkaan hengellisen herätyksen, joka levisi aluksi kyläläisten keskuuteen, sitten laajemmalle. Tapahtumaa pidetään Savon herännäisyyden alkuna.[

        https://fi.wikipedia.org/wiki/Telppäs-niityn_ihme

        Telppäsniityn tapahtumilla ei ole mitään tekemistä helluntailaisten kaatotekniikoiden kanssa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Telppäs-niityn ihme
        Siirry navigaatioon
        Siirry hakuun

        Telppäs-niityn ihme on vuonna 1796 Savossa sattunut tapahtuma, josta katsotaan herännäisyyden eli körttiläisyyden saaneen alkunsa.

        Telppäs-niityllä silloisen Iisalmen pitäjän Savojärven kylässä, Lapinlahden kirkon lähellä, kesken heinänteon tuli voimakas tuulenpuuska ja niityllä olleet kahden talon, Asikkalan ja Heikkilän ihmiset kokivat, että kuin suuri käsi olisi kaatanut heidät maahan. Väki piti tätä Pyhän Hengen ilmestymisenä. Tilanteessa ilmeni myös kielilläpuhumista ja näkyjen näkemistä. Tämä sai aikaan mukana olleissa voimakkaan hengellisen herätyksen, joka levisi aluksi kyläläisten keskuuteen, sitten laajemmalle. Tapahtumaa pidetään Savon herännäisyyden alkuna.[

        https://fi.wikipedia.org/wiki/Telppäs-niityn_ihme

        Telppäsniityn tapahtumiin voi selitys löytyä paremminkin Ilmatieteen laitokselta, kuin Raamatusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Telppäs-niityn ihme
        Siirry navigaatioon
        Siirry hakuun

        Telppäs-niityn ihme on vuonna 1796 Savossa sattunut tapahtuma, josta katsotaan herännäisyyden eli körttiläisyyden saaneen alkunsa.

        Telppäs-niityllä silloisen Iisalmen pitäjän Savojärven kylässä, Lapinlahden kirkon lähellä, kesken heinänteon tuli voimakas tuulenpuuska ja niityllä olleet kahden talon, Asikkalan ja Heikkilän ihmiset kokivat, että kuin suuri käsi olisi kaatanut heidät maahan. Väki piti tätä Pyhän Hengen ilmestymisenä. Tilanteessa ilmeni myös kielilläpuhumista ja näkyjen näkemistä. Tämä sai aikaan mukana olleissa voimakkaan hengellisen herätyksen, joka levisi aluksi kyläläisten keskuuteen, sitten laajemmalle. Tapahtumaa pidetään Savon herännäisyyden alkuna.[

        https://fi.wikipedia.org/wiki/Telppäs-niityn_ihme

        Huuhaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta eihän "kielilläpuhumista" oikeasti ole edes olemassa. Se on täyttä siansaksaa, siis täysin merkityksetöntä. Täytyy olla todella urpo, joka uskoo tuollaiseen hölynpölyyn

        oot varmaan hullu.. ja Herra voi sut sen takia armahtaa..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta eihän "kielilläpuhumista" oikeasti ole edes olemassa. Se on täyttä siansaksaa, siis täysin merkityksetöntä. Täytyy olla todella urpo, joka uskoo tuollaiseen hölynpölyyn

        YouTube speaking tangue . Kyllä joo demonitkin puhuu .


      • Anonyymi

        Luojalla riittää huumoria . Herjaajat juutalaiset jäi ulos jo 2000 vuotta sitten .


      • Anonyymi

        Monissa uskonnoissa meditoidaan ja puhutaan kieliä shamaanit puhuu budhat hindut kabbalassa noituudessa. Riivaajat puhuu . Abragarabraaa. Hokkuspokkus. Barjesus tulee ja noituu . Luudalla lentävät Milla magiat. Varastelevat kaikkea väärentävät rahan ahneus on syntiä. Mutta kerran tapahtui että tuli puhuttua korealaiselle pojalle kadulla jotain niin että se hyppäsi ja sanoi oho oho . Kai se ymmärsi jotain siitä sitten. Mitä lue budhan kieltä Intian gurut kin huutaa hallelujaa. Budha munkit menee nirvanaan ja huutaa hallelujaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta eihän "kielilläpuhumista" oikeasti ole edes olemassa. Se on täyttä siansaksaa, siis täysin merkityksetöntä. Täytyy olla todella urpo, joka uskoo tuollaiseen hölynpölyyn

        Ei ole koskaan auennut toi sikojen saksaa juttu .


    • Anonyymi

      Kielilläpuhuminen hengellisessä merkityksessä on kylläkin yhdyssana. Eli aloitus on täynnä kielioppivirheitä. Samantasoinen on itse asia.

      • Anonyymi

        Kielellisesti lahjattomien vitsejä.


    • Anonyymi

      Turha kirjoitella. Noin vaan ei kasteelle pääse helluntaisrkssa. Keksitty tarina.

      • Anonyymi

        Strippareiden ja homojen kastetta HAHAHAHAHA. Eniten naurattaa toi varastelu .


    • Anonyymi

      Helluntaina tapahtuneessa Hengen vuodatuksessa oli kielilläpuhumisella tärkeä osa. Sen avulla ylitettiin kielirajat. Sananjulistus tavoitti sellaisetkin, jotka vieraista maista Jerusalemiin tulleina ymmärsivät paremmin muita kieliä kuin apostolien normaalisti puhumaa arameaa Apt. 2:7-12) Kielilläpuhuminen antoi oppimattomille miehille edellytykset viedä evankeliumia eri kansojen keskuuteen.

      • Anonyymi

        Kielilläpuhumista tapahtuu nykyisinkinm on monta taoausta, että kielillä puhuva ei itse osaa sitä kieltä, mitä hän puhuu, mutta se kenelle hän puhuu ymmärtää sen mitä Jumala hänelle puhuu.

        Monissa tapauksissa kielillä puhuva puhuu kuulijan omalla äidinkielellä sanoman kuulijalle.

        Minnäkin olen muutman kerran puhunut kieltä ( suoraan minulle tuntematmalle ihmiselle) jota en itse ymmärtänyt ja vastaanottaja ymmärsi se tarkaksi Jumalan ilmoitukseksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kielilläpuhumista tapahtuu nykyisinkinm on monta taoausta, että kielillä puhuva ei itse osaa sitä kieltä, mitä hän puhuu, mutta se kenelle hän puhuu ymmärtää sen mitä Jumala hänelle puhuu.

        Monissa tapauksissa kielillä puhuva puhuu kuulijan omalla äidinkielellä sanoman kuulijalle.

        Minnäkin olen muutman kerran puhunut kieltä ( suoraan minulle tuntematmalle ihmiselle) jota en itse ymmärtänyt ja vastaanottaja ymmärsi se tarkaksi Jumalan ilmoitukseksi.

        Taisit olla aika pahasti humalassa tai huumausaineen vaikutuksen alaisena kun sössötit jotain örinääsi ulkomaalaiselle. Tapahtuiko tämä torremolinoksen sikajuhlilla vai jossain amsterdamin huumeluolassa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taisit olla aika pahasti humalassa tai huumausaineen vaikutuksen alaisena kun sössötit jotain örinääsi ulkomaalaiselle. Tapahtuiko tämä torremolinoksen sikajuhlilla vai jossain amsterdamin huumeluolassa?

        ja siinä yks lirkkolainen jolal ei ole hajuakaan mistä puhuu ! ja vielä vähemmän teksteissä.

        ...amsterdamis... oletko koskaan käynyt missään, juttusi on lapsellista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ja siinä yks lirkkolainen jolal ei ole hajuakaan mistä puhuu ! ja vielä vähemmän teksteissä.

        ...amsterdamis... oletko koskaan käynyt missään, juttusi on lapsellista.

        Taidat olla "vulkanuslainen" kun noin sekavia kirjoitat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taidat olla "vulkanuslainen" kun noin sekavia kirjoitat.

        Mitäs kieltä ne suippokorvaiset olennot puhuivat?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kielilläpuhumista tapahtuu nykyisinkinm on monta taoausta, että kielillä puhuva ei itse osaa sitä kieltä, mitä hän puhuu, mutta se kenelle hän puhuu ymmärtää sen mitä Jumala hänelle puhuu.

        Monissa tapauksissa kielillä puhuva puhuu kuulijan omalla äidinkielellä sanoman kuulijalle.

        Minnäkin olen muutman kerran puhunut kieltä ( suoraan minulle tuntematmalle ihmiselle) jota en itse ymmärtänyt ja vastaanottaja ymmärsi se tarkaksi Jumalan ilmoitukseksi.

        Jos et itse ymmärrä puhetta, niin miten sitten voit sanoa varmasti kuinka vastaanottaja on asian ymmärtänyt.?
        Kyllä puhujan on itse ymmärrettävä mitä puhuu. Muuten asia ei ole Jumalasta.

        Helluntainakin opetuslapset puhuivat omalla äidinkielellään heidä itsensä ymmärtämällä kielellä, mutta Pyhä Henki vaikutti sen, että kuulijakin ymmärsi puheen kuulijan äidinkielellä.
        Sama ilmiö kuin suurissa kansanvälisissä kokouksissa tehdään ns.simultaanitulkkaus. Puhuja puhuu omaa äidinkieltään ja tullki muuttaa puheen suoraan kuulijan äidinkielelle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos et itse ymmärrä puhetta, niin miten sitten voit sanoa varmasti kuinka vastaanottaja on asian ymmärtänyt.?
        Kyllä puhujan on itse ymmärrettävä mitä puhuu. Muuten asia ei ole Jumalasta.

        Helluntainakin opetuslapset puhuivat omalla äidinkielellään heidä itsensä ymmärtämällä kielellä, mutta Pyhä Henki vaikutti sen, että kuulijakin ymmärsi puheen kuulijan äidinkielellä.
        Sama ilmiö kuin suurissa kansanvälisissä kokouksissa tehdään ns.simultaanitulkkaus. Puhuja puhuu omaa äidinkieltään ja tullki muuttaa puheen suoraan kuulijan äidinkielelle.

        Opetuslapset eivät yhtäkkiä ruvenneet puhumaan mitään vieraita kieliä edes helluntaina, vaan kuulijat kuulivat puheen omalla äidinkielellään.

        Ap. t. 2:8

        Kuinka me sitten kuulemme kukin sen maan kieltä, jossa olemme syntyneet?

        Ap. t. 2:11

        kreetalaiset ja arabialaiset, me kuulemme kukin heidän puhuvan omalla kielellämme Jumalan suuria tekoja."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos et itse ymmärrä puhetta, niin miten sitten voit sanoa varmasti kuinka vastaanottaja on asian ymmärtänyt.?
        Kyllä puhujan on itse ymmärrettävä mitä puhuu. Muuten asia ei ole Jumalasta.

        Helluntainakin opetuslapset puhuivat omalla äidinkielellään heidä itsensä ymmärtämällä kielellä, mutta Pyhä Henki vaikutti sen, että kuulijakin ymmärsi puheen kuulijan äidinkielellä.
        Sama ilmiö kuin suurissa kansanvälisissä kokouksissa tehdään ns.simultaanitulkkaus. Puhuja puhuu omaa äidinkieltään ja tullki muuttaa puheen suoraan kuulijan äidinkielelle.

        Väärin !

        Kirjoitin jo alempana asiasta, en toista nyt !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kielilläpuhumista tapahtuu nykyisinkinm on monta taoausta, että kielillä puhuva ei itse osaa sitä kieltä, mitä hän puhuu, mutta se kenelle hän puhuu ymmärtää sen mitä Jumala hänelle puhuu.

        Monissa tapauksissa kielillä puhuva puhuu kuulijan omalla äidinkielellä sanoman kuulijalle.

        Minnäkin olen muutman kerran puhunut kieltä ( suoraan minulle tuntematmalle ihmiselle) jota en itse ymmärtänyt ja vastaanottaja ymmärsi se tarkaksi Jumalan ilmoitukseksi.

        Prostituoitu ymmärtää heti että yritit tinkiä hintaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitäs kieltä ne suippokorvaiset olennot puhuivat?

        Siion seurakunta .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitäs kieltä ne suippokorvaiset olennot puhuivat?

        Vulkaniaa ne puhuivat, ne oli myös hyviä vulganoimaan renkaita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taisit olla aika pahasti humalassa tai huumausaineen vaikutuksen alaisena kun sössötit jotain örinääsi ulkomaalaiselle. Tapahtuiko tämä torremolinoksen sikajuhlilla vai jossain amsterdamin huumeluolassa?

        BRYSSELIN huumekuriirit vai Israelista tuodaan huumeita Prahan kautta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Opetuslapset eivät yhtäkkiä ruvenneet puhumaan mitään vieraita kieliä edes helluntaina, vaan kuulijat kuulivat puheen omalla äidinkielellään.

        Ap. t. 2:8

        Kuinka me sitten kuulemme kukin sen maan kieltä, jossa olemme syntyneet?

        Ap. t. 2:11

        kreetalaiset ja arabialaiset, me kuulemme kukin heidän puhuvan omalla kielellämme Jumalan suuria tekoja."

        Ku se oli profetia että evankeliumia julistetaan kaikilla kielillä . Mut sekin meni judeiilta ohi .


    • Anonyymi

      Helluntailaiset on uskovista hauskimmat.
      Kielillä puhutaan äly ämpärissä, kaadetaan ja kaatuillaan ja muutenkin on kokouksissa ihan mahoton meno.
      Kokousten välillä pelätään henkiä sekä demoneita ja ollaan niistä ihan hysteerisiä.
      On Tuksu ja muut humut.

      • Anonyymi

        No justiinsa sillä tavalla ja erolla, ettö helluntaista tuskin löytää yhtä lapsellisia kirjoittajia kuin täällä joutuu lukemaan tuotoksianne.

        siis ei mitään tietoa aiheesta eikä paljoa muutakaan ääoon tuotetta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No justiinsa sillä tavalla ja erolla, ettö helluntaista tuskin löytää yhtä lapsellisia kirjoittajia kuin täällä joutuu lukemaan tuotoksianne.

        siis ei mitään tietoa aiheesta eikä paljoa muutakaan ääoon tuotetta.

        Ei täällä ole niin tarkkaa.
        Saat sinä silti tänne kirjoittaa.


    • Anonyymi

      Lohkojia on muitakin, toisissa sakeissa.

    • Anonyymi

      Jumala, joka on ihmisen luonut, ei tarvitse mitään "salakieliä" yhteydenpitoon luotunsa kanssa.
      Jumalan sanat ovat selkeitä ymmärrettäviä sanoja ja puhetta. Vain järkevä puhe voi ihmistä ja seurakuntaa rakentaa paremmaksi. Ei mikään asioiden salailu ja salassa puhuminen ei ketään rakenna, pikemminkin päinvastoin sellainen repii seurakuntaa ja ihmistä hajalle.

      • Anonyymi

        "Kuuntele tarkoin, ota vastaan viisaiden sanat, avaa sydämesi tiedolle, jota jaan."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Kuuntele tarkoin, ota vastaan viisaiden sanat, avaa sydämesi tiedolle, jota jaan."

        "Kirjoita nämä sanat muistiin. Ne ovat luotettavat ja todet."


    • Anonyymi

      Lahkosaarnaaja on sellainen, joka ei hyväksy ekumeniaa

      • Anonyymi

        Parhamin sodomian ne kyllä hyväksyy.


      • Anonyymi

        Helluntaikirkko on ekumeenisessa neuvostossa tarkkailijajäsen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Parhamin sodomian ne kyllä hyväksyy.

        Eikun MANSON murhaaja piti juutalaista Jeesus lahkoa huumemyyntiä LSD hörhöjä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Helluntaikirkko on ekumeenisessa neuvostossa tarkkailijajäsen.

        Ei saisi olla väärentää heti Raamatun lauseita kieroon rahasta ja myy .


    • Anonyymi

      Lisää lisää, lisää kaadettavia, sanoi helluntailaispastori.

      • Anonyymi

        Niilo piti tilastoa kaatuneista eli piti kaatoprosenttia.
        Kun puhui ylistyksestä ja kiitoksesta niin kaatoprosentti nousi.
        Mutta kun puhui synnistä ja parannuksen teosta, niin kaatoprosentti oli huono.
        Itse kirjoittaa näin muistiinpanoissaan.
        Niilo sai kaatajanvoimansa oleiltuaan pitkään Australiassa aboriginaalien opissa toisen pohjanmaan pojan eli hypnotisoija Oliwer Hawkin kanssa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niilo piti tilastoa kaatuneista eli piti kaatoprosenttia.
        Kun puhui ylistyksestä ja kiitoksesta niin kaatoprosentti nousi.
        Mutta kun puhui synnistä ja parannuksen teosta, niin kaatoprosentti oli huono.
        Itse kirjoittaa näin muistiinpanoissaan.
        Niilo sai kaatajanvoimansa oleiltuaan pitkään Australiassa aboriginaalien opissa toisen pohjanmaan pojan eli hypnotisoija Oliwer Hawkin kanssa.

        Budha munkit kaataa myös huutaa hallelujaa . Intiassa Thaimaassa ...


      • Anonyymi

        Lisää kaadettavia lyövät päänsä lattiaan ja menettävät muistinsa myös hindubudhien kokouksissa samoin huudetaan hallelujaa kaatuillaan nirvanaan. Kabbalistit. Astantajoga gurut. Kundaliini .


    • Anonyymi

      "Jumalan sanat ovat selkeitä sanoja", ei mitään supinaa eikä mutinaa eikä molotusta.

      • Anonyymi

        Jumalan sanat ovat selkeitä sanoja, ei mitään mutinaa eikä supinaa.

        Hab. 2:2

        Ja Herra vastasi minulle ja sanoi: "Kirjoita näky ja piirrä selvästi tauluihin, niin että sen voi juostessa lukea".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jumalan sanat ovat selkeitä sanoja, ei mitään mutinaa eikä supinaa.

        Hab. 2:2

        Ja Herra vastasi minulle ja sanoi: "Kirjoita näky ja piirrä selvästi tauluihin, niin että sen voi juostessa lukea".

        HABAKUK ;. Voi sitä joka hankkii paljon tavaraa joka ei ole hänen !!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jumalan sanat ovat selkeitä sanoja, ei mitään mutinaa eikä supinaa.

        Hab. 2:2

        Ja Herra vastasi minulle ja sanoi: "Kirjoita näky ja piirrä selvästi tauluihin, niin että sen voi juostessa lukea".

        Habakuk voi sitä joka kokoaa paljon tavaraa mikä ei ole hänen. Varkaat oli ongelma jo silloin . Näky oli jo ristillä. Se on jo tehty että messias tuli.


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      "Turha on puhua tyhmälle, hän ei ymmärrä viisauttasi"

      • Anonyymi

        Saarnauttamansa hullutuksen kautta ....sana rististä on hullutus niille jotka kadotukseen menevät.


    • Anonyymi

      Siinä Pietarin kieli kävi jo vikkelästi, jos yhtä aikaa puhui vähintään 18 eri kieltä, joita oli paikalla.

      • Anonyymi

        Pyhän Hengen suorittama aramean kielisen puheen simultaanipulkkaus 18 muulle eri kielelle vaikuttaa uskottavammalta selitykseltä,koska kyseessä oli ainutkertainen tapahtuma.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pyhän Hengen suorittama aramean kielisen puheen simultaanipulkkaus 18 muulle eri kielelle vaikuttaa uskottavammalta selitykseltä,koska kyseessä oli ainutkertainen tapahtuma.

        Ei se niin mennyt, vaan kielillä puhuessa puhutaan toislla kielillä.

        Apostolit siis puhuivat usealla kielellä !

        Itselläni olen erottanut ainakin 4-5 eri kieltä, siis aitoa kieltä.

        Eräs uskosta osaton ystävä sanoi, että kun pyysi minun puhuvan kielillä, että hän uutisissa kuuli sitä aivans amaa kieltä lähi-idässä puhtun !

        Siis sen mitä itse kokemuksesta tiedän, niin apostolit siis puhivat usealla eri kielllä, kuten Raamattu sanookin !

        6 Ja kun tämä ääni kuului, niin kokoontui paljon kansaa; ja he tulivat ymmälle, sillä kukin kuuli HEIDÄN puhuvan hänen omaa kieltänsä.
        7 Ja he hämmästyivät ja ihmettelivät sanoen: "Katso, eivätkö nämä kaikki, jotka puhuvat, ole galilealaisia?
        8 Kuinka me sitten kuulemme kukin sen maan kieltä, jossa olemme syntyneet?
        9 Me parttilaiset ja meedialaiset ja eelamilaiset ja me, jotka asumme Mesopotamiassa, Juudeassa ja Kappadokiassa, Pontossa ja Aasiassa,
        10 Frygiassa ja Pamfyliassa, Egyptissä ja Kyrenen puoleisen Liibyan alueilla, ja täällä oleskelevat roomalaiset, juutalaiset ja käännynnäiset,
        11 kreetalaiset ja arabialaiset, me kuulemme kukin heidän puhuvan omalla kielellämme Jumalan suuria tekoja."

        Siis ei yksi puhunut vaan usea eri kielillä siis !!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei se niin mennyt, vaan kielillä puhuessa puhutaan toislla kielillä.

        Apostolit siis puhuivat usealla kielellä !

        Itselläni olen erottanut ainakin 4-5 eri kieltä, siis aitoa kieltä.

        Eräs uskosta osaton ystävä sanoi, että kun pyysi minun puhuvan kielillä, että hän uutisissa kuuli sitä aivans amaa kieltä lähi-idässä puhtun !

        Siis sen mitä itse kokemuksesta tiedän, niin apostolit siis puhivat usealla eri kielllä, kuten Raamattu sanookin !

        6 Ja kun tämä ääni kuului, niin kokoontui paljon kansaa; ja he tulivat ymmälle, sillä kukin kuuli HEIDÄN puhuvan hänen omaa kieltänsä.
        7 Ja he hämmästyivät ja ihmettelivät sanoen: "Katso, eivätkö nämä kaikki, jotka puhuvat, ole galilealaisia?
        8 Kuinka me sitten kuulemme kukin sen maan kieltä, jossa olemme syntyneet?
        9 Me parttilaiset ja meedialaiset ja eelamilaiset ja me, jotka asumme Mesopotamiassa, Juudeassa ja Kappadokiassa, Pontossa ja Aasiassa,
        10 Frygiassa ja Pamfyliassa, Egyptissä ja Kyrenen puoleisen Liibyan alueilla, ja täällä oleskelevat roomalaiset, juutalaiset ja käännynnäiset,
        11 kreetalaiset ja arabialaiset, me kuulemme kukin heidän puhuvan omalla kielellämme Jumalan suuria tekoja."

        Siis ei yksi puhunut vaan usea eri kielillä siis !!!

        "sillä kukin KUULI puhuvan hänen omaa kieltänsä."

        Apostolit puhuivat omalla äidinkielellään helluntaina.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "sillä kukin KUULI puhuvan hänen omaa kieltänsä."

        Apostolit puhuivat omalla äidinkielellään helluntaina.

        kuulijat vain kuulivat puheen omalla äidinkielellään, missään ei sanota, että apostolit alkoivat yhtäkkiä puhumaan 18 eri kieltä.

        "Kuinka me sitten KUULEMME kukin sen maan kieltä, jossa olemme syntyneet?"

        Pyhä Henki muutti puhutun kielen kuulijan ymmärtämälle kielelle. Apostolit puhuivat omalla äidinkielellään helluntaina.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei se niin mennyt, vaan kielillä puhuessa puhutaan toislla kielillä.

        Apostolit siis puhuivat usealla kielellä !

        Itselläni olen erottanut ainakin 4-5 eri kieltä, siis aitoa kieltä.

        Eräs uskosta osaton ystävä sanoi, että kun pyysi minun puhuvan kielillä, että hän uutisissa kuuli sitä aivans amaa kieltä lähi-idässä puhtun !

        Siis sen mitä itse kokemuksesta tiedän, niin apostolit siis puhivat usealla eri kielllä, kuten Raamattu sanookin !

        6 Ja kun tämä ääni kuului, niin kokoontui paljon kansaa; ja he tulivat ymmälle, sillä kukin kuuli HEIDÄN puhuvan hänen omaa kieltänsä.
        7 Ja he hämmästyivät ja ihmettelivät sanoen: "Katso, eivätkö nämä kaikki, jotka puhuvat, ole galilealaisia?
        8 Kuinka me sitten kuulemme kukin sen maan kieltä, jossa olemme syntyneet?
        9 Me parttilaiset ja meedialaiset ja eelamilaiset ja me, jotka asumme Mesopotamiassa, Juudeassa ja Kappadokiassa, Pontossa ja Aasiassa,
        10 Frygiassa ja Pamfyliassa, Egyptissä ja Kyrenen puoleisen Liibyan alueilla, ja täällä oleskelevat roomalaiset, juutalaiset ja käännynnäiset,
        11 kreetalaiset ja arabialaiset, me kuulemme kukin heidän puhuvan omalla kielellämme Jumalan suuria tekoja."

        Siis ei yksi puhunut vaan usea eri kielillä siis !!!

        Paha henki puhuu sinussa lähi-idän jihadistien kielellä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei se niin mennyt, vaan kielillä puhuessa puhutaan toislla kielillä.

        Apostolit siis puhuivat usealla kielellä !

        Itselläni olen erottanut ainakin 4-5 eri kieltä, siis aitoa kieltä.

        Eräs uskosta osaton ystävä sanoi, että kun pyysi minun puhuvan kielillä, että hän uutisissa kuuli sitä aivans amaa kieltä lähi-idässä puhtun !

        Siis sen mitä itse kokemuksesta tiedän, niin apostolit siis puhivat usealla eri kielllä, kuten Raamattu sanookin !

        6 Ja kun tämä ääni kuului, niin kokoontui paljon kansaa; ja he tulivat ymmälle, sillä kukin kuuli HEIDÄN puhuvan hänen omaa kieltänsä.
        7 Ja he hämmästyivät ja ihmettelivät sanoen: "Katso, eivätkö nämä kaikki, jotka puhuvat, ole galilealaisia?
        8 Kuinka me sitten kuulemme kukin sen maan kieltä, jossa olemme syntyneet?
        9 Me parttilaiset ja meedialaiset ja eelamilaiset ja me, jotka asumme Mesopotamiassa, Juudeassa ja Kappadokiassa, Pontossa ja Aasiassa,
        10 Frygiassa ja Pamfyliassa, Egyptissä ja Kyrenen puoleisen Liibyan alueilla, ja täällä oleskelevat roomalaiset, juutalaiset ja käännynnäiset,
        11 kreetalaiset ja arabialaiset, me kuulemme kukin heidän puhuvan omalla kielellämme Jumalan suuria tekoja."

        Siis ei yksi puhunut vaan usea eri kielillä siis !!!

        Siinähän sanotaan ihan selvästi, että he tunnistivat kun apostolit puhuivat Galileassa puhutuilla kielillä ja siksi erikieliset (18 ) kuulijat ihmettelivät kun he KUULIVAT puheen omalla äidinkielellään. Missään ei sanota, että apostolit PUHUIVAT 18 eri kielellä.

        7 Ja he hämmästyivät ja ihmettelivät sanoen: "Katso, eivätkö nämä kaikki, jotka puhuvat, ole galilealaisia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siinähän sanotaan ihan selvästi, että he tunnistivat kun apostolit puhuivat Galileassa puhutuilla kielillä ja siksi erikieliset (18 ) kuulijat ihmettelivät kun he KUULIVAT puheen omalla äidinkielellään. Missään ei sanota, että apostolit PUHUIVAT 18 eri kielellä.

        7 Ja he hämmästyivät ja ihmettelivät sanoen: "Katso, eivätkö nämä kaikki, jotka puhuvat, ole galilealaisia.

        NÄMÄ KAIKKI JOTKA PUHUVAT KIELILLÄ, ERI KIELILLÄ !

        Siis ei yksi joka puhui hebreaa / arameaa, vaan MONI PUHUI ERI KIELILLÄ !

        Mistä tälläisiä olet oppinut, missä sen olet käytännössä nähnyt ?

        Siis eräässä Hengellisessä tilaisuudessa eräs uskova puhui itselleen vierasta kieltä, ja kuulijoiden joukossa oli ulkomaalainen joka sai sen kautta sanoman itselleen !

        NÄIN SE KÄYTÄNNÖSSÄ MENEE !!!

        Miksi puhut ja väität varmaksi asioita, joista sinulla ei edes ole selvästikkään kokemusta ????

        ELÄ ENSIN ASIAT TODEKSI, ja opeta ja väitä varmaksi vasta sitten !!!!!!!!!!!!!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siinähän sanotaan ihan selvästi, että he tunnistivat kun apostolit puhuivat Galileassa puhutuilla kielillä ja siksi erikieliset (18 ) kuulijat ihmettelivät kun he KUULIVAT puheen omalla äidinkielellään. Missään ei sanota, että apostolit PUHUIVAT 18 eri kielellä.

        7 Ja he hämmästyivät ja ihmettelivät sanoen: "Katso, eivätkö nämä kaikki, jotka puhuvat, ole galilealaisia.

        Niin ja kerro nyt siis OMA KOKEMUKSESI tuosta minkä varmaksi väitit !!!

        Minä en ole täällä kiistelemässä eri opeista ja oppi näkemyksistä, vaan minä kerron vain sen, mitä ITSE olen elänyt Uskonelämässäni läpi !!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin ja kerro nyt siis OMA KOKEMUKSESI tuosta minkä varmaksi väitit !!!

        Minä en ole täällä kiistelemässä eri opeista ja oppi näkemyksistä, vaan minä kerron vain sen, mitä ITSE olen elänyt Uskonelämässäni läpi !!!

        Jumalan totuus on Raamatun sanassa, ei ihmisen omissa kokemuksissa, unissa, näyissä, mielentilan vaihteluissa, tunteiden vaihteluissa tms.kokemuksissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jumalan totuus on Raamatun sanassa, ei ihmisen omissa kokemuksissa, unissa, näyissä, mielentilan vaihteluissa, tunteiden vaihteluissa tms.kokemuksissa.

        Olet todella pihalla !

        Se on vierailla kielillä puhumisen armolahja !!!

        Se ei ole vieraiden kielten ymmärtämisen armolahja !!!

        Jos ja kun sinulla ei ole omakohtaista kokemusta kielillä PUHUMISESTA, niin älä ala väittämään varmaksi asioita, joista et oikeasti mitään teidä !!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        NÄMÄ KAIKKI JOTKA PUHUVAT KIELILLÄ, ERI KIELILLÄ !

        Siis ei yksi joka puhui hebreaa / arameaa, vaan MONI PUHUI ERI KIELILLÄ !

        Mistä tälläisiä olet oppinut, missä sen olet käytännössä nähnyt ?

        Siis eräässä Hengellisessä tilaisuudessa eräs uskova puhui itselleen vierasta kieltä, ja kuulijoiden joukossa oli ulkomaalainen joka sai sen kautta sanoman itselleen !

        NÄIN SE KÄYTÄNNÖSSÄ MENEE !!!

        Miksi puhut ja väität varmaksi asioita, joista sinulla ei edes ole selvästikkään kokemusta ????

        ELÄ ENSIN ASIAT TODEKSI, ja opeta ja väitä varmaksi vasta sitten !!!!!!!!!!!!!!!

        Pysytään sanan totuudessa:
        Missään ei sanota, että apostolit PUHUIVAT yhtäkkiä samanaikasesti heille vieraalla18 eri kielellä.
        Mutta se sanotaan monta kertaa että kuulijat KUULIVAT puheen omalla äidinkielellään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        NÄMÄ KAIKKI JOTKA PUHUVAT KIELILLÄ, ERI KIELILLÄ !

        Siis ei yksi joka puhui hebreaa / arameaa, vaan MONI PUHUI ERI KIELILLÄ !

        Mistä tälläisiä olet oppinut, missä sen olet käytännössä nähnyt ?

        Siis eräässä Hengellisessä tilaisuudessa eräs uskova puhui itselleen vierasta kieltä, ja kuulijoiden joukossa oli ulkomaalainen joka sai sen kautta sanoman itselleen !

        NÄIN SE KÄYTÄNNÖSSÄ MENEE !!!

        Miksi puhut ja väität varmaksi asioita, joista sinulla ei edes ole selvästikkään kokemusta ????

        ELÄ ENSIN ASIAT TODEKSI, ja opeta ja väitä varmaksi vasta sitten !!!!!!!!!!!!!!!

        Sinähän vaaristelet sanaa koko ajan.

        Kuulijat vain KUULIVAT puheen omalla äidinkielellään.(Raamattu).


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinähän vaaristelet sanaa koko ajan.

        Kuulijat vain KUULIVAT puheen omalla äidinkielellään.(Raamattu).

        Kuulijat kuulivat omalla kielellään kerrottua ilosanomaa !!!

        Yhäkään siis ei ole mitään KIELIEN YMMÄRTÄMISEN armolahjaa !!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pysytään sanan totuudessa:
        Missään ei sanota, että apostolit PUHUIVAT yhtäkkiä samanaikasesti heille vieraalla18 eri kielellä.
        Mutta se sanotaan monta kertaa että kuulijat KUULIVAT puheen omalla äidinkielellään.

        Miksi vänkäät asiasta, josta sinulla ei ole omakohtaista kokemusta edes ???

        Mitä järkeä tuollaisessa toiminnassa oikein on ???


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi vänkäät asiasta, josta sinulla ei ole omakohtaista kokemusta edes ???

        Mitä järkeä tuollaisessa toiminnassa oikein on ???

        Siis Sana sanoo:

        Joh. 3:11 Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: me puhumme, MITÄ TIEDÄMME, ja TODISTAMME, MITÄ OLEMME NÄHNEET, ettekä te ota vastaan meidän todistustamme.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis Sana sanoo:

        Joh. 3:11 Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: me puhumme, MITÄ TIEDÄMME, ja TODISTAMME, MITÄ OLEMME NÄHNEET, ettekä te ota vastaan meidän todistustamme.

        Ketkä ovat nuo "me" ?

        Helluntailaisten lahkon opit suunnitteli ja perustivat Amerikkaliset Charles Fox Parham ja William Sayemour noin 100 vuotta sitten.

        Jumalan sana on Raamatussa ei lahkolaisten kokemuksissa.

        Ylivainion aikana 1403 tapausta hellunailaisen valheet ihmeparanemisista. Lääk.tri Miettinen lääk.trin väitöskirjassaan totesi helluntailaisten kokemukset valheiksi.
        Psykologisten testien mukaan testatuista vain 20% todettiin normaaleiksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuulijat kuulivat omalla kielellään kerrottua ilosanomaa !!!

        Yhäkään siis ei ole mitään KIELIEN YMMÄRTÄMISEN armolahjaa !!!

        Antikristuksen on ihan samanlaiset valheelliset armolahjat kuin mistä sanassa annetaan ymmärtää. Antikristuksella eli valejeesuksella on iso armolahjaosasto. Se matkii kaikessa tapahtumia 2000 vuotta sitten.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuulijat kuulivat omalla kielellään kerrottua ilosanomaa !!!

        Yhäkään siis ei ole mitään KIELIEN YMMÄRTÄMISEN armolahjaa !!!

        Äänteiden kuulemine on eri asia kuin puheen sisällön ymmärtäminen ja totteleminen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis Sana sanoo:

        Joh. 3:11 Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: me puhumme, MITÄ TIEDÄMME, ja TODISTAMME, MITÄ OLEMME NÄHNEET, ettekä te ota vastaan meidän todistustamme.

        Vanha lahkolais mies: älä luota omiin kokemuksiisi, vaan rukoile itsellesi asioiden ymmärrystä:"Jumalalla on viisaus ja voima, hänellä neuvo ja ymmärrys."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ketkä ovat nuo "me" ?

        Helluntailaisten lahkon opit suunnitteli ja perustivat Amerikkaliset Charles Fox Parham ja William Sayemour noin 100 vuotta sitten.

        Jumalan sana on Raamatussa ei lahkolaisten kokemuksissa.

        Ylivainion aikana 1403 tapausta hellunailaisen valheet ihmeparanemisista. Lääk.tri Miettinen lääk.trin väitöskirjassaan totesi helluntailaisten kokemukset valheiksi.
        Psykologisten testien mukaan testatuista vain 20% todettiin normaaleiksi.

        Ne ME ovat ymmärtäväiset !

        Siinä ei puhuta mitään halluntailaisista, vai puhutaanko sinun mielestäsi ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vanha lahkolais mies: älä luota omiin kokemuksiisi, vaan rukoile itsellesi asioiden ymmärrystä:"Jumalalla on viisaus ja voima, hänellä neuvo ja ymmärrys."

        On eri asia luottaa yksin omiin kokemuksiin, kuin se, että esim. itse omaa kielet ja on niitä käyttänyt ja nähnyt itse ja siten tietää miten ne toimivat !!!

        Mutta tällä vastaanväkääjällä ei ole selvästikkään omakohtaista kokemusta koko kielilläpuhumis asiasta !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jumalan totuus on Raamatun sanassa, ei ihmisen omissa kokemuksissa, unissa, näyissä, mielentilan vaihteluissa, tunteiden vaihteluissa tms.kokemuksissa.

        Voimakas uskonnollinen tai muu liikutus tai hurmotila käynnistää aivoissa hallusinogeenit verenkiertoon ja se on menoa sitten.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuulijat kuulivat omalla kielellään kerrottua ilosanomaa !!!

        Yhäkään siis ei ole mitään KIELIEN YMMÄRTÄMISEN armolahjaa !!!

        Miten sinä voit iloita evankeliumista, jos et ymmärrä sen merkitystä.
        Rukoile Jumalalta asioiden ymmärtämistä ja lopeta pelkkä hihhulointi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinähän vaaristelet sanaa koko ajan.

        Kuulijat vain KUULIVAT puheen omalla äidinkielellään.(Raamattu).

        MISSÄÄN EI PUHUTA KUULEMISEN LAHJASTA!


      • Anonyymi

        Se oli profetiat tulevasta . Se profetoi .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        NÄMÄ KAIKKI JOTKA PUHUVAT KIELILLÄ, ERI KIELILLÄ !

        Siis ei yksi joka puhui hebreaa / arameaa, vaan MONI PUHUI ERI KIELILLÄ !

        Mistä tälläisiä olet oppinut, missä sen olet käytännössä nähnyt ?

        Siis eräässä Hengellisessä tilaisuudessa eräs uskova puhui itselleen vierasta kieltä, ja kuulijoiden joukossa oli ulkomaalainen joka sai sen kautta sanoman itselleen !

        NÄIN SE KÄYTÄNNÖSSÄ MENEE !!!

        Miksi puhut ja väität varmaksi asioita, joista sinulla ei edes ole selvästikkään kokemusta ????

        ELÄ ENSIN ASIAT TODEKSI, ja opeta ja väitä varmaksi vasta sitten !!!!!!!!!!!!!!!

        Cityseurakunta Siion esy puhuu mitä vaan rahasta .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet todella pihalla !

        Se on vierailla kielillä puhumisen armolahja !!!

        Se ei ole vieraiden kielten ymmärtämisen armolahja !!!

        Jos ja kun sinulla ei ole omakohtaista kokemusta kielillä PUHUMISESTA, niin älä ala väittämään varmaksi asioita, joista et oikeasti mitään teidä !!!

        Selitettävissä olevia kieliä ja taivaallisia kieliä ja demonien kieliä ja selitys .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pysytään sanan totuudessa:
        Missään ei sanota, että apostolit PUHUIVAT yhtäkkiä samanaikasesti heille vieraalla18 eri kielellä.
        Mutta se sanotaan monta kertaa että kuulijat KUULIVAT puheen omalla äidinkielellään.

        Koska Jumalan henki kääntää kielet .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ketkä ovat nuo "me" ?

        Helluntailaisten lahkon opit suunnitteli ja perustivat Amerikkaliset Charles Fox Parham ja William Sayemour noin 100 vuotta sitten.

        Jumalan sana on Raamatussa ei lahkolaisten kokemuksissa.

        Ylivainion aikana 1403 tapausta hellunailaisen valheet ihmeparanemisista. Lääk.tri Miettinen lääk.trin väitöskirjassaan totesi helluntailaisten kokemukset valheiksi.
        Psykologisten testien mukaan testatuista vain 20% todettiin normaaleiksi.

        Ne ku oli Jeesuksen kanssa on ne me . Aina muutenkin pitää tutkia kenelle puhutaan missä ja mihin aikaan miksi . Kenestä puhutaan .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Antikristuksen on ihan samanlaiset valheelliset armolahjat kuin mistä sanassa annetaan ymmärtää. Antikristuksella eli valejeesuksella on iso armolahjaosasto. Se matkii kaikessa tapahtumia 2000 vuotta sitten.

        Saa tulenkin lankeamaan taivaasta ( piru lankesi kuin ...).


      • Anonyymi

        Lue uudestaan se koko luku.


      • Anonyymi

        Pietarin yksin puhui . Eikö ne kaikki opetuslapset ollut koolla yli sata henkeä .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "sillä kukin KUULI puhuvan hänen omaa kieltänsä."

        Apostolit puhuivat omalla äidinkielellään helluntaina.

        Niin kun heitä oli monesta maasta heimosta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        kuulijat vain kuulivat puheen omalla äidinkielellään, missään ei sanota, että apostolit alkoivat yhtäkkiä puhumaan 18 eri kieltä.

        "Kuinka me sitten KUULEMME kukin sen maan kieltä, jossa olemme syntyneet?"

        Pyhä Henki muutti puhutun kielen kuulijan ymmärtämälle kielelle. Apostolit puhuivat omalla äidinkielellään helluntaina.

        Olihan heistä osa arameaa puhuvia osa arabiaa osa kreikkaa osa latinaa osa Aasiasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paha henki puhuu sinussa lähi-idän jihadistien kielellä.

        Jihporukkaan kuuluu monia kieliä arabiaa Egyptiä hebreaa jne


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siinähän sanotaan ihan selvästi, että he tunnistivat kun apostolit puhuivat Galileassa puhutuilla kielillä ja siksi erikieliset (18 ) kuulijat ihmettelivät kun he KUULIVAT puheen omalla äidinkielellään. Missään ei sanota, että apostolit PUHUIVAT 18 eri kielellä.

        7 Ja he hämmästyivät ja ihmettelivät sanoen: "Katso, eivätkö nämä kaikki, jotka puhuvat, ole galilealaisia.

        Galileo Galilei Galilea oli monikielinen alue mutta arameaa paljon . Latinaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ne ME ovat ymmärtäväiset !

        Siinä ei puhuta mitään halluntailaisista, vai puhutaanko sinun mielestäsi ?

        Mitään helluntailaisia silloin ollut olemassakaan !


    • Anonyymi

      Kaaleilla on kielten lahja saatu jo syntymästä alkaen.

      • Anonyymi

        YouTube esy kokoukset / elävä sana seurakunta .


    • Anonyymi

      Helluntaina apostolit puhuivat omalla äidinkielellään ja Pyhä Henki avasi erikielisten kuulijoiden sydämet ymmärtämään, mitä he puhuivat.

      • Anonyymi

        Mistä tulee tarve vääristellä selvää ja kirkasta Sanan opetusta ?

        lutteriko siihen kannustaa vai kuka se on?


      • Anonyymi

        Apostolit puhuivat eri kielillä. Arabit, Egyptiläiset ja muut olivat omissa joukoissaan perheidensä kanssa kuuntelemassa. Pyhä Henki asetti apostolit ¨oikeille paikoille¨ julistamaan ilosanomaa.


    • Anonyymi

      EU:n kokouksessakin Angela Merkel puhuu saksan kielellä, mutta kuulijat KUULEVAT puheen omista kuulokkeistaan omalla äidinkielellään.

      Nyt tekniikka hoitaa saman saman ihmeen, minkä Pyhä Henki teki helluntaina.

      • Anonyymi

        Hallelujah.
        Tutkimattomat ovat herran tiet.
        Kohta ei hellareita tarvita.

        Toisaalta. Helluntailaiset ovat uskovaisista hauskimpia.


      • Anonyymi

        Jos Angela Merkel puhuisi yhtä aikaa 100 vierasta kieltä, se olisi melkoinen saavutus.

        Sinultaanitulkkaus mahdollistaa sen, että Angela Merkel puhuu koko ajan omaa äidinkieltään ja erikieliset kuulijat kuulevat puheen omalla äidinkielenä.

        Helluntaina Pyhä Henki suorittu tuon simultaanitulkkauksen. Tapahtuma oli ainutkertainen ja se tarvittiin evankeliumin nopeaan ja samanaikaiseen liikkellelähtöön. Mutta ilmiö ei ole enää toistunut samanlaisena missään.1. Kor. 13:8... ja kielillä puhuminen lakkaa...


    • Anonyymi

      Helluntaina tapahtui vieraan kielen ymmärtämisen ihme.

      Ap. t. 2:8

      Kuinka me sitten kuulemme kukin sen maan kieltä, jossa olemme syntyneet?

      1. Kor. 14:10

      Maailmassa on, kuka tietää, kuinka monta eri kieltä, mutta ei ainoatakaan, jonka äänet eivät ole ymmärrettävissä.

      • Anonyymi

        Ps. 119:66

        Opeta minulle hyvä ymmärrys ja tieto, sillä sinun käskyihisi minä panen uskallukseni.


      • Anonyymi

        Äläpuhu pascaa vaikka mielesi tekeekin, heille puhuttiin heidän omalla kielellään, mutta teidän sotkuisessa mielessöänne te ette pysy koskaan totuudessa !

        palstan irvileukoihin sopii ihan sama päätelmä kuin luetussa Raamatun hetkessä:

        11. kreetalaiset ja arabialaiset, me kuulemme kukin heidän puhuvan omalla kielellämme Jumalan suuria tekoja."
        12. Ja he olivat kaikki hämmästyksissään eivätkä tienneet, mitä ajatella, ja sanoivat toinen toisellensa: "Mitä tämä mahtaakaan olla?"
        13. Mutta toiset pilkkasivat heitä ja sanoivat: "He ovat täynnä makeata viiniä."

        samaan kykenevät tämän päivän muotojumaliset pellehermannit !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Äläpuhu pascaa vaikka mielesi tekeekin, heille puhuttiin heidän omalla kielellään, mutta teidän sotkuisessa mielessöänne te ette pysy koskaan totuudessa !

        palstan irvileukoihin sopii ihan sama päätelmä kuin luetussa Raamatun hetkessä:

        11. kreetalaiset ja arabialaiset, me kuulemme kukin heidän puhuvan omalla kielellämme Jumalan suuria tekoja."
        12. Ja he olivat kaikki hämmästyksissään eivätkä tienneet, mitä ajatella, ja sanoivat toinen toisellensa: "Mitä tämä mahtaakaan olla?"
        13. Mutta toiset pilkkasivat heitä ja sanoivat: "He ovat täynnä makeata viiniä."

        samaan kykenevät tämän päivän muotojumaliset pellehermannit !

        Makeaa viiniä täynnä . Eivät nämä ole juovuksissa niinkuin te luulette ......


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ps. 119:66

        Opeta minulle hyvä ymmärrys ja tieto, sillä sinun käskyihisi minä panen uskallukseni.

        Vedä tässä nyt vanhaa testamenttia kun puhutaan uudesta testamentista !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Makeaa viiniä täynnä . Eivät nämä ole juovuksissa niinkuin te luulette ......

        Tapahtui niinä päivinä että kristityt sai uuden liiton todistajan hengen Pojan Hengen ja alkoivat evankelioida .


    • Anonyymi

      Siis tuossa yllä näemme millainen on suomen ns kristikansan tietämys ja hengellinen taso viidensadan vuoden kirkossa olemisen jälkeen!

      mitään todellista ymmärrystä eikä tietoa ei ole, pelkkää irvailua ja jumalatonta pelleilyä, pahanpuhumista vääristelyä ja väärää todistusta.

      ja tämä porukka on kuulemma istumassa taivasjunassa samaan aikaan!?

      eli kukahan se tässä se hauska lienee hah.

      Julkinen ääneen puhuttu kielipuhe oli Raamatussa aina sellaista joka myös selitettiin kuulijakunnalle hyödyksi. Eli se oli joko joko kohteelle osoitettua taikka yliestä seurakunnalle tuotua tietoa siitä mitä edessäpäin on tulossa.

      Yksityinen puhe ns kielillä oli Jumalan ja yksilön välistä ei yleistä eikä yleisölle tarkoitettua, siinä ns henkilö rakentaa itseään.

      Eihän ollutkaan vaikeaa eikä mitään joka olisi syy rienaukseen tai ilvelhtimiseenm ja kuinka selvää jha yksinkertaista.

      mutta kun kirkkolaisille ei ole koskaan annettu minkäänlaista opetusta aiheesta eikä se heitä kiinnosta muutenkaan (miksi ei?) niin tulos on sitten foorumilta luettavissa eli plusmiinus nolla.

      • Anonyymi

        Vain järkevä ja ymmärrettävä puhe voi rakentaa ihmistä ja seurakuntaa.

        Jumala on Logos=Sana=Järki ja loogisuus.

        Uskonnollinen hurmo voi laukaista aivoissa reaktion sekavan puheentuottamiseen.


        Glossolalia

        On vaarallista puhua hurmoksessa sanoja, joiden merkitystä kukaan ei ymmärrä. Voi tulla Jumala kirotuksi, eikä siitä ole itsellä eikä toisilla mitään käsitystä

        Kielilläpuhuminen tarkoittaa uskonnollista ilmiötä, jossa henkilö esittää hurmostilassa yleensä käsittämättömistä tavuista muodostuvaa puhetta.[1]

        Kielilläpuhumista esiintyy pääosin karismaattisissa kristinuskon suuntauksissa, esimerkiksi helluntailaisuudessa. Glossolaliaksi luonnehdittua kielilläpuhumista ilmenee myös Haitin voodookulteissa ja šamanismissa sekä hindulaisuudessa. Näiden kulttien piirissä uskotaan, että alttiutta kielilläpuhumiseen voidaan edistää hallusinogeeneillä, esimerkiksi syömällä psilosybiinisieniä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vain järkevä ja ymmärrettävä puhe voi rakentaa ihmistä ja seurakuntaa.

        Jumala on Logos=Sana=Järki ja loogisuus.

        Uskonnollinen hurmo voi laukaista aivoissa reaktion sekavan puheentuottamiseen.


        Glossolalia

        On vaarallista puhua hurmoksessa sanoja, joiden merkitystä kukaan ei ymmärrä. Voi tulla Jumala kirotuksi, eikä siitä ole itsellä eikä toisilla mitään käsitystä

        Kielilläpuhuminen tarkoittaa uskonnollista ilmiötä, jossa henkilö esittää hurmostilassa yleensä käsittämättömistä tavuista muodostuvaa puhetta.[1]

        Kielilläpuhumista esiintyy pääosin karismaattisissa kristinuskon suuntauksissa, esimerkiksi helluntailaisuudessa. Glossolaliaksi luonnehdittua kielilläpuhumista ilmenee myös Haitin voodookulteissa ja šamanismissa sekä hindulaisuudessa. Näiden kulttien piirissä uskotaan, että alttiutta kielilläpuhumiseen voidaan edistää hallusinogeeneillä, esimerkiksi syömällä psilosybiinisieniä.

        Kristinuskossa kielilläpuhumista voidaan edistää uskolla Jumalan Sanaan.
        Sekä tietysti seurustelemalla Jumalan: Sanan ja Hengen, kanssa.
        Jumalan, Herran Jeesuksen Kristuksen, ylistäminen lauluilla ja rukouksilla
        edistää myös asiaa. Sitten rakkaus Jumalaa ja ihmisiä kohtaan edistää kielilläpuhumista.
        Myös uskovien yhteys on hyvä tässä asiassa. Tällaisissa olosuhteissa ja näillä ehdoilla Jumala, Luoja, antaa ja vaikuttaa kielilläpuhumista yksilöuskovissa.

        Mutta ...

        Jos et tahdo puhua Jumalan antamilla kielillä, älä usko Jumalan Sanaa,
        älä lue Raamattua, älä rukoile, älä usko Jeesukseen Kristukseen.
        Älä varsinkaan ole uskovien yhteydessä, älä koskaan ylistä Jeesusta Kristusta
        sanoilla ja hengellisillä lauluilla.

        Puhu pahaa lähimmäisistäsi, ja varsinkin Jeesukseen uskovista ja tietysti Jumalasta.
        Vielä tehokkaampaa ja varmempaa on halveksia ja vihata Jumalaa ja uskovia ja osoittaa sitä jollakin tapaa. Älä ole missään tekemisissä Jeesukseen uskovien ihmisten kanssa, älä varsinkaan Jumalan kanssa. Elä uskosta osattomana erossa Jumalasta ja uskovista. Silloin et varmasti puhu kielillä Jumalan antamilla ja vaikuttamilla sanoilla.

        Jos kielilläpumista kuitenkin esiintyy, se ei ole enää Jumalasta vaan Paholaisesta.
        Tässä oli siis vinkkejä arviointiin onko kuultu kielilläpuhuminen Jumalasta vai
        Paholaisesta. Kumpaakin esiintyy täällä Telluksella.


    • Anonyymi

      Onko se jotenkin miehekästä väännellä kaikki Raamatun kirjoitukset nurinniskoin, onko?

      Pitääkö paiskella maahan Raamattua päästäkseen katu-uskottavien joukkoon, kuten eräs nimeltä mainitsematon hernmanni!?

      vai mikä se lienee syy onko tullut mietittyä hiljaa itekseen siellä karanteenissa istuessa.

    • Anonyymi

      Jeesus ei puhunut sekavilla hurmoskielillä. Ei.

      Ihmisellä ei ole mitään "salaisuuksia" Jumalalle puhuttavaksi eikä tarvita mitään "salauskieliä eikä koodeja" Jumalan ja ihmisen väliseen kommunikointiin.

      Jeesus kehotti rukoilemaan Jumalaa selvällä omalla äidinkielellään. "Isä meidän, joka olet taivaissa"....

      • Anonyymi

        Lue nyt edes vähän enemmän sitä Raamattuasi !!!

        13 Sentähden rukoilkoon se, joka kielillä puhuu, että hän taitaisi selittää.
        14 Sillä jos minä rukoilen kielillä puhuen, niin minun henkeni kyllä rukoilee, mutta ymmärrykseni on hedelmätön.
        !!!
        15 Kuinka siis on? Minun on rukoiltava hengelläni, mutta minun on rukoiltava myöskin ymmärrykselläni; minun on veisattava kiitosta hengelläni, mutta minun on veisattava myöskin ymmärrykselläni.
        !!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lue nyt edes vähän enemmän sitä Raamattuasi !!!

        13 Sentähden rukoilkoon se, joka kielillä puhuu, että hän taitaisi selittää.
        14 Sillä jos minä rukoilen kielillä puhuen, niin minun henkeni kyllä rukoilee, mutta ymmärrykseni on hedelmätön.
        !!!
        15 Kuinka siis on? Minun on rukoiltava hengelläni, mutta minun on rukoiltava myöskin ymmärrykselläni; minun on veisattava kiitosta hengelläni, mutta minun on veisattava myöskin ymmärrykselläni.
        !!!

        Paavalin Korinton eksytykset on jo sitä luvattua väkevää eksytystä (2.Tess.), jolla Jumala lupasi eksyttää kaikki hurmostelijat ja ihmeiden tekijät, jotka eivät ole Jumalan valittuja.

        Jumalaa kannattaa rukoilla oikeilla asioilla ja ymmärryksellä. Jumala ei ole mikään sekokielinen Jumala, vaan ymmärryksen Jumala. Järki (Logos) on ihmisen parhaita armolahjoja näissä uskonasioissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paavalin Korinton eksytykset on jo sitä luvattua väkevää eksytystä (2.Tess.), jolla Jumala lupasi eksyttää kaikki hurmostelijat ja ihmeiden tekijät, jotka eivät ole Jumalan valittuja.

        Jumalaa kannattaa rukoilla oikeilla asioilla ja ymmärryksellä. Jumala ei ole mikään sekokielinen Jumala, vaan ymmärryksen Jumala. Järki (Logos) on ihmisen parhaita armolahjoja näissä uskonasioissa.

        Järkevät rukoukset ovat Jumaln mieleen.

        "Ja minä annan teille paimenet oman sydämeni mukaan, ja he kaitsevat teitä ymmärryksellä ja taidolla."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paavalin Korinton eksytykset on jo sitä luvattua väkevää eksytystä (2.Tess.), jolla Jumala lupasi eksyttää kaikki hurmostelijat ja ihmeiden tekijät, jotka eivät ole Jumalan valittuja.

        Jumalaa kannattaa rukoilla oikeilla asioilla ja ymmärryksellä. Jumala ei ole mikään sekokielinen Jumala, vaan ymmärryksen Jumala. Järki (Logos) on ihmisen parhaita armolahjoja näissä uskonasioissa.

        Eli apostoli Paavali Herran valitsema ja opettama on siis valehtelija ja eksyttäjä ????

        Oletko ihan tosissasi ???


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli apostoli Paavali Herran valitsema ja opettama on siis valehtelija ja eksyttäjä ????

        Oletko ihan tosissasi ???

        Pyhä Henki poistui Paavalista ja paha henki vaivasi häntä.
        Paavali sai oman henkioppaan "The Messenger on Sathan". (David King -käännös)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pyhä Henki poistui Paavalista ja paha henki vaivasi häntä.
        Paavali sai oman henkioppaan "The Messenger on Sathan". (David King -käännös)

        Paavali oli Jumalan valittu "ase" niin hyvässä kuin väkevässä eksytyksessä, joka on kirjoitettu Raamattuun, jotta se väkevä olisi ja eksyttäisi kaikki muut paitsi Jumalan valitut.

        Room. 3:7
        "Sillä jos Jumalan totuus tulee minun valheeni kautta selvemmin julki hänen kirkkaudekseen, miksi sitten minutkin vielä syntisenä tuomitaan?

        11 Ja sentähden Jumala lähettää heille väkevän eksytyksen, niin että he uskovat valheen,
        12 että kaikki ne tuomittaisiin, jotka eivät ole uskoneet totuutta, vaan mielistyneet vääryyteen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paavali oli Jumalan valittu "ase" niin hyvässä kuin väkevässä eksytyksessä, joka on kirjoitettu Raamattuun, jotta se väkevä olisi ja eksyttäisi kaikki muut paitsi Jumalan valitut.

        Room. 3:7
        "Sillä jos Jumalan totuus tulee minun valheeni kautta selvemmin julki hänen kirkkaudekseen, miksi sitten minutkin vielä syntisenä tuomitaan?

        11 Ja sentähden Jumala lähettää heille väkevän eksytyksen, niin että he uskovat valheen,
        12 että kaikki ne tuomittaisiin, jotka eivät ole uskoneet totuutta, vaan mielistyneet vääryyteen.

        Olet jo aivan sekaisin väärine tulkintoinesi !!

        Raamattu laajemmin vahvistaa Paavalin sanat Totuudeksi !!!

        Mikä ihme saa ihmisen noin sekoamaan harhaoppeihin ???

        Se on muuten se juuri, eli se väkevä eksytys, joka saa ihmisen noin sekoamaan !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet jo aivan sekaisin väärine tulkintoinesi !!

        Raamattu laajemmin vahvistaa Paavalin sanat Totuudeksi !!!

        Mikä ihme saa ihmisen noin sekoamaan harhaoppeihin ???

        Se on muuten se juuri, eli se väkevä eksytys, joka saa ihmisen noin sekoamaan !

        Paavali sai tuon hengen Korintissa.
        1. Kun. 22:22 "Hän vastasi: 'Minä menen valheen hengeksi kaikkien hänen profeettainsa suuhun'. Silloin Herra sanoi: 'Saat viekoitella, siihen sinä pystyt; mene ja tee niin'.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paavali sai tuon hengen Korintissa.
        1. Kun. 22:22 "Hän vastasi: 'Minä menen valheen hengeksi kaikkien hänen profeettainsa suuhun'. Silloin Herra sanoi: 'Saat viekoitella, siihen sinä pystyt; mene ja tee niin'.

        Höpö höpö !

        Olet ihan sekaisin tulkintoinesi ja oppeinesi !!!

        Herää jo harhoistasi !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pyhä Henki poistui Paavalista ja paha henki vaivasi häntä.
        Paavali sai oman henkioppaan "The Messenger on Sathan". (David King -käännös)

        Pyhä ei poistunut paavalista . Paha henki runteli sitä . Kun se oli entinen juutalainen . Vanhassa testamentissa sauluksesta poistui . Juudakseen meni paha henki pyhä henki ei ollut vielä tullut .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paavali oli Jumalan valittu "ase" niin hyvässä kuin väkevässä eksytyksessä, joka on kirjoitettu Raamattuun, jotta se väkevä olisi ja eksyttäisi kaikki muut paitsi Jumalan valitut.

        Room. 3:7
        "Sillä jos Jumalan totuus tulee minun valheeni kautta selvemmin julki hänen kirkkaudekseen, miksi sitten minutkin vielä syntisenä tuomitaan?

        11 Ja sentähden Jumala lähettää heille väkevän eksytyksen, niin että he uskovat valheen,
        12 että kaikki ne tuomittaisiin, jotka eivät ole uskoneet totuutta, vaan mielistyneet vääryyteen.

        Niin juutalaisille/ ismailille väkevän eksytyksen arvatkaa mikä se on. Vääryyteen mielistyneet judeismailit on Egyptiä .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paavali oli Jumalan valittu "ase" niin hyvässä kuin väkevässä eksytyksessä, joka on kirjoitettu Raamattuun, jotta se väkevä olisi ja eksyttäisi kaikki muut paitsi Jumalan valitut.

        Room. 3:7
        "Sillä jos Jumalan totuus tulee minun valheeni kautta selvemmin julki hänen kirkkaudekseen, miksi sitten minutkin vielä syntisenä tuomitaan?

        11 Ja sentähden Jumala lähettää heille väkevän eksytyksen, niin että he uskovat valheen,
        12 että kaikki ne tuomittaisiin, jotka eivät ole uskoneet totuutta, vaan mielistyneet vääryyteen.

        Ismail juutalainen kabbala ei usko Jeesukseen totuuteen .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paavali sai tuon hengen Korintissa.
        1. Kun. 22:22 "Hän vastasi: 'Minä menen valheen hengeksi kaikkien hänen profeettainsa suuhun'. Silloin Herra sanoi: 'Saat viekoitella, siihen sinä pystyt; mene ja tee niin'.

        Siis vanhan testamentin mukaan menee juutalaisiin ja ismailin .


      • Anonyymi

        Ja niin ne kaikki lähti uuden liiton voimassa todistamaan evankeliumia Pojasta kaikkeen maailmaan ja kaatoivat kansoja . Isä meidän


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lue nyt edes vähän enemmän sitä Raamattuasi !!!

        13 Sentähden rukoilkoon se, joka kielillä puhuu, että hän taitaisi selittää.
        14 Sillä jos minä rukoilen kielillä puhuen, niin minun henkeni kyllä rukoilee, mutta ymmärrykseni on hedelmätön.
        !!!
        15 Kuinka siis on? Minun on rukoiltava hengelläni, mutta minun on rukoiltava myöskin ymmärrykselläni; minun on veisattava kiitosta hengelläni, mutta minun on veisattava myöskin ymmärrykselläni.
        !!!

        Järki päässä ymmärryksellä . Ettei mitään järjettömyyksiä .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pyhä Henki poistui Paavalista ja paha henki vaivasi häntä.
        Paavali sai oman henkioppaan "The Messenger on Sathan". (David King -käännös)

        Satanistikabbalisti ei ihan ole planeetalla.


    • Anonyymi

      " Herran sanat ovat selkeitä sanoja" ei mitään sekavia tavuja tai eläinten ääniä.

      • Anonyymi

        Ihmisen omat järkevät sanat kelpaavat rukouksen sisällöksi Jumalalle.

        " Kelvatkoot sinulle minun suuni sanat ja minun sydämeni ajatukset sinun edessäsi, Herra, minun kallioni ja lunastajani. "

        Rukoilu pitää suorittaa selvillä sanoilla ja salassa muilta ihmisiltä "kammiossa", jotta Jumala kuulee rukouksesi. Kavahtakaa julkisiä TV7 rukousohjelmia ja rukouspalveluiden rahan ja arkaluonteisten tietojen keräämistä. Kirottu on se, joka ihmisen puoleen kääntyy taivasasioissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihmisen omat järkevät sanat kelpaavat rukouksen sisällöksi Jumalalle.

        " Kelvatkoot sinulle minun suuni sanat ja minun sydämeni ajatukset sinun edessäsi, Herra, minun kallioni ja lunastajani. "

        Rukoilu pitää suorittaa selvillä sanoilla ja salassa muilta ihmisiltä "kammiossa", jotta Jumala kuulee rukouksesi. Kavahtakaa julkisiä TV7 rukousohjelmia ja rukouspalveluiden rahan ja arkaluonteisten tietojen keräämistä. Kirottu on se, joka ihmisen puoleen kääntyy taivasasioissa.

        On täällä omituista porukkaa kun mikään selvästi Raamatusta luettava ei heille kelpaa !

        kuten tuossa edellä esimerkki siitä !

        Miksi et pysy totuudessa vaan vääntelet sitä sinne tänne, itsekkö tuon olet oppinut vaiko isiltä perittyä, eikä ol epolvi pojassa parantunut siitäkään harhasta !

        Kielillä puhuminen ja profetoiminen on selvästi opetettu Sanassa että vain hengellisesti kuollut ja sokea ei sitä näe eikä halua nähdä !

        sensjijaan haluaa vääntää kieroon kaiken jos vain voi !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On täällä omituista porukkaa kun mikään selvästi Raamatusta luettava ei heille kelpaa !

        kuten tuossa edellä esimerkki siitä !

        Miksi et pysy totuudessa vaan vääntelet sitä sinne tänne, itsekkö tuon olet oppinut vaiko isiltä perittyä, eikä ol epolvi pojassa parantunut siitäkään harhasta !

        Kielillä puhuminen ja profetoiminen on selvästi opetettu Sanassa että vain hengellisesti kuollut ja sokea ei sitä näe eikä halua nähdä !

        sensjijaan haluaa vääntää kieroon kaiken jos vain voi !

        Paavali sanoo itse rukoilevansa kielillä enempi kuin kukaan, koita nyt sitäkin vääntää kieroon, kyllä siihen pystytte kun yhdessä yritätte.

        Mitä Paavali teki siinä väärin, kertokaa se kuitenkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihmisen omat järkevät sanat kelpaavat rukouksen sisällöksi Jumalalle.

        " Kelvatkoot sinulle minun suuni sanat ja minun sydämeni ajatukset sinun edessäsi, Herra, minun kallioni ja lunastajani. "

        Rukoilu pitää suorittaa selvillä sanoilla ja salassa muilta ihmisiltä "kammiossa", jotta Jumala kuulee rukouksesi. Kavahtakaa julkisiä TV7 rukousohjelmia ja rukouspalveluiden rahan ja arkaluonteisten tietojen keräämistä. Kirottu on se, joka ihmisen puoleen kääntyy taivasasioissa.

        Etkö ole koskaana lukenut mitä Raamattu sanoo Paavalin suulla, mm; "minä aloitan järjellä j alopetan Hengessä" !

        kokeile nyt parantaa sitä Paavalin sanomista, varmasti sinulla on neuvo Paavalille ja Apostoleille jokaiselle jonkinlainen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paavali sanoo itse rukoilevansa kielillä enempi kuin kukaan, koita nyt sitäkin vääntää kieroon, kyllä siihen pystytte kun yhdessä yritätte.

        Mitä Paavali teki siinä väärin, kertokaa se kuitenkin.

        Paavali oli lukenut mies ja osasi puhua eri kielillä.
        Paavali mielisteli kuulijoitaan olemalla heidän kanssaan samaa mieltä. Se koitui Paavalin tuhoksi. Paavali heitettiin Saatanale. Saatana näytti Paavalille ilmestyksiä, joista hän kerskasi. Pyhä Henki poistui hänestä ja paha henki vaivasi häntä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paavali oli lukenut mies ja osasi puhua eri kielillä.
        Paavali mielisteli kuulijoitaan olemalla heidän kanssaan samaa mieltä. Se koitui Paavalin tuhoksi. Paavali heitettiin Saatanale. Saatana näytti Paavalille ilmestyksiä, joista hän kerskasi. Pyhä Henki poistui hänestä ja paha henki vaivasi häntä.

        Korintissa Paavalissa asui jo "The Messenger of Sathan" henki, joka ohjasi hänen toimintaansa, puheitaan ja kirjoituksiaan.
        32 Älkää olko pahennukseksi juutalaisille, älkää kreikkalaisille älkääkä Jumalan seurakunnalle,
        33 niinkuin minäkin koetan kelvata kaikille kaikessa enkä katso omaa hyötyäni, vaan monien hyötyä, että he pelastuisivat.
        Valheen isä on Saatana.
        Room. 3:7

        "Sillä jos Jumalan totuus tulee minun VALHEENI kautta selvemmin julki hänen kirkkaudekseen, miksi sitten minutkin vielä syntisenä tuomitaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Korintissa Paavalissa asui jo "The Messenger of Sathan" henki, joka ohjasi hänen toimintaansa, puheitaan ja kirjoituksiaan.
        32 Älkää olko pahennukseksi juutalaisille, älkää kreikkalaisille älkääkä Jumalan seurakunnalle,
        33 niinkuin minäkin koetan kelvata kaikille kaikessa enkä katso omaa hyötyäni, vaan monien hyötyä, että he pelastuisivat.
        Valheen isä on Saatana.
        Room. 3:7

        "Sillä jos Jumalan totuus tulee minun VALHEENI kautta selvemmin julki hänen kirkkaudekseen, miksi sitten minutkin vielä syntisenä tuomitaan?

        Höpö höpö !

        Olet ihan sekaisin tulkintoinesi ja oppeinesi !!!

        Herää jo harhoistasi !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paavali oli lukenut mies ja osasi puhua eri kielillä.
        Paavali mielisteli kuulijoitaan olemalla heidän kanssaan samaa mieltä. Se koitui Paavalin tuhoksi. Paavali heitettiin Saatanale. Saatana näytti Paavalille ilmestyksiä, joista hän kerskasi. Pyhä Henki poistui hänestä ja paha henki vaivasi häntä.

        Ei poistunut . Ei heitetty . Saatana rusikoi sitä ei muuta .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Korintissa Paavalissa asui jo "The Messenger of Sathan" henki, joka ohjasi hänen toimintaansa, puheitaan ja kirjoituksiaan.
        32 Älkää olko pahennukseksi juutalaisille, älkää kreikkalaisille älkääkä Jumalan seurakunnalle,
        33 niinkuin minäkin koetan kelvata kaikille kaikessa enkä katso omaa hyötyäni, vaan monien hyötyä, että he pelastuisivat.
        Valheen isä on Saatana.
        Room. 3:7

        "Sillä jos Jumalan totuus tulee minun VALHEENI kautta selvemmin julki hänen kirkkaudekseen, miksi sitten minutkin vielä syntisenä tuomitaan?

        Tarkoittaa että saatana ja koettavaa hmiset on kaikki valehtelijoita Jeesuksen edessä joka on totuus . Siksi .


    • Anonyymi

      Pyhä Henki poistui Paavalista ja paha henki vaivasi häntä.

      "Sillä jos Jumalan totuus tulee minun VALHEENI kautta selvemmin julki hänen kirkkaudekseen, miksi sitten minutkin vielä syntisenä tuomitaan?

      • Anonyymi

        Missään ei sanota niin, että Pyhä Henki poistui Paavalista !

        Miksi ihmessä sinä esität näitä valheitasi ???

        Mitä ihmettä sinä kuvittelet tuolla loputtomien valheiden esittämiselläsi saavuttavasi ???


      • Anonyymi kirjoitti:

        Missään ei sanota niin, että Pyhä Henki poistui Paavalista !

        Miksi ihmessä sinä esität näitä valheitasi ???

        Mitä ihmettä sinä kuvittelet tuolla loputtomien valheiden esittämiselläsi saavuttavasi ???

        Paavola opettaa, että ihmisen valheen kautta Jumalan sanan totuus tulee selvemmin esille, mutta mutta... Jeesus opettaa seuraavasti: "kun (nimi) puhuu valhetta, niin hän puhuu omaansa, koska on isästä perkeleestä". Valhe ei kirkasta koskaan Jumalaa.


      • Anonyymi
        Henki kirjoitti:

        Paavola opettaa, että ihmisen valheen kautta Jumalan sanan totuus tulee selvemmin esille, mutta mutta... Jeesus opettaa seuraavasti: "kun (nimi) puhuu valhetta, niin hän puhuu omaansa, koska on isästä perkeleestä". Valhe ei kirkasta koskaan Jumalaa.

        Miten Paavolan opit tähän keskusteluun liittyvät ?

        Kuka niihin on viitannut ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Missään ei sanota niin, että Pyhä Henki poistui Paavalista !

        Miksi ihmessä sinä esität näitä valheitasi ???

        Mitä ihmettä sinä kuvittelet tuolla loputtomien valheiden esittämiselläsi saavuttavasi ???

        Pyhä Henki ei asu yhtä aikaa ihmisessä Saatanan demonihengen kanssa, jonka Paavali sai,

        Molemmilla Sauleilla oli sama kohtalo.

        1. Sam. 16:14

        Mutta Herran henki poistui Saulista, ja Herran lähettämä paha henki vaivasi häntä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Missään ei sanota niin, että Pyhä Henki poistui Paavalista !

        Miksi ihmessä sinä esität näitä valheitasi ???

        Mitä ihmettä sinä kuvittelet tuolla loputtomien valheiden esittämiselläsi saavuttavasi ???

        Paavali rukoili kolmasti, että demonihenki poistuisi hänestä ja Kristuksen henki palaisi takaisin. Jumala ei siihen suostunut.


      • Anonyymi
        Henki kirjoitti:

        Paavola opettaa, että ihmisen valheen kautta Jumalan sanan totuus tulee selvemmin esille, mutta mutta... Jeesus opettaa seuraavasti: "kun (nimi) puhuu valhetta, niin hän puhuu omaansa, koska on isästä perkeleestä". Valhe ei kirkasta koskaan Jumalaa.

        voi kun et taju amitään Paavaln repliikeistä, etkö voisi kirjoittaa jostain vaikk aumpparin leikkauksesta ilman veistä, ei se enempää mene ieleen kuin nämä sanan selityksesi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        voi kun et taju amitään Paavaln repliikeistä, etkö voisi kirjoittaa jostain vaikk aumpparin leikkauksesta ilman veistä, ei se enempää mene ieleen kuin nämä sanan selityksesi.

        Voidaan selittää ummet ja lammet, mutta valhe ei kirkasta koskaan Jumalaa. Se on totuus.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Miten Paavolan opit tähän keskusteluun liittyvät ?

        Kuka niihin on viitannut ?

        Minä viittasin.


      • Anonyymi
        Henki kirjoitti:

        Voidaan selittää ummet ja lammet, mutta valhe ei kirkasta koskaan Jumalaa. Se on totuus.

        Kyllä kirkastaa !

        Siis samoin kuin pimeyden syvyys näkyy valkeuden sen paljastaessa !

        Niin samoin siis ihmisen valehtelut näyttävät suuren kontrastin pimeyden ja valkeuden välillä eli Jumalan valkeus ja sen kirkkaus tulee ilmi pimeyden kautta !


      • Anonyymi
        Henki kirjoitti:

        Minä viittasin.

        Miksi siis sekoitit Paaavolan tähän keskusteluun, johon hän ei mitenkään kuulunut, eikä hän täällä kanssasi keskustele ?!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten Paavolan opit tähän keskusteluun liittyvät ?

        Kuka niihin on viitannut ?

        Jakomäen rikolliset ry


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pyhä Henki ei asu yhtä aikaa ihmisessä Saatanan demonihengen kanssa, jonka Paavali sai,

        Molemmilla Sauleilla oli sama kohtalo.

        1. Sam. 16:14

        Mutta Herran henki poistui Saulista, ja Herran lähettämä paha henki vaivasi häntä.

        Älä kiusaa herraa sinun jumalaasi . Ei poistunut Paulista .


    • Anonyymi

      Kyse ei siis ollut pelkästään yhdestä Paavalin valheesta kielilläpuhumisesta, vaan siitä, että Paavalin sisällä asui elävä demoniolento, saatanan valheen henki.

      7 Mutta jos minun valheellisuuteni vain lisää Jumalan kirkkautta, kun sen ansiosta hänen totuutensa yhä korostuu, miksi minut sitten tuomitaan syntisenä?

      Paavali rukoili, että saisi Pyhän Hengen takaisin, siinä onnistumatta.

      • Anonyymi

        Paavali jopa maanitteli Pyhää Henkeä palaamaan takaisin itselleen, siinä onnistumatta.

        "Sentähden minä mieluimmin kerskaan heikkoudestani, että Kristuksen voima asettuisi minuun asumaan."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paavali jopa maanitteli Pyhää Henkeä palaamaan takaisin itselleen, siinä onnistumatta.

        "Sentähden minä mieluimmin kerskaan heikkoudestani, että Kristuksen voima asettuisi minuun asumaan."

        Taas Sanan pätkimistä ja kieroon vääntämistä !

        Millioin lopetat tämän ???

        9 Ja hän sanoi minulle: "Minun armossani on sinulle kyllin; sillä minun voimani tulee täydelliseksi heikkoudessa". Sentähden minä mieluimmin kerskaan heikkoudestani, että Kristuksen voima asettuisi minuun asumaan.
        10 Sentähden minä olen mielistynyt heikkouteen, pahoinpitelyihin, hätään, vainoihin, ahdistuksiin, Kristuksen tähden; sillä kun olen heikko, silloin minä olen väkevä.

        Mutta eihän uskosta osaton voi käsittää Hengellisiä asioita, vaan vääntää kaiken kieroon !!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taas Sanan pätkimistä ja kieroon vääntämistä !

        Millioin lopetat tämän ???

        9 Ja hän sanoi minulle: "Minun armossani on sinulle kyllin; sillä minun voimani tulee täydelliseksi heikkoudessa". Sentähden minä mieluimmin kerskaan heikkoudestani, että Kristuksen voima asettuisi minuun asumaan.
        10 Sentähden minä olen mielistynyt heikkouteen, pahoinpitelyihin, hätään, vainoihin, ahdistuksiin, Kristuksen tähden; sillä kun olen heikko, silloin minä olen väkevä.

        Mutta eihän uskosta osaton voi käsittää Hengellisiä asioita, vaan vääntää kaiken kieroon !!!

        Paavalin itsekehu ja itsesääli ei palauttanut Pyhää Henkeä palaamaan takaisin. Jumalan lähettämä Saatanan enkeli oli Paavalin ohjaksissa jo silloin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paavalin itsekehu ja itsesääli ei palauttanut Pyhää Henkeä palaamaan takaisin. Jumalan lähettämä Saatanan enkeli oli Paavalin ohjaksissa jo silloin.

        Olet ihan täysi venkoilija, mene saunaan ja istu siellä,m sinne ei pelkäämäsi Paavali tule eikä ketään muitakaan taivana kansaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paavalin itsekehu ja itsesääli ei palauttanut Pyhää Henkeä palaamaan takaisin. Jumalan lähettämä Saatanan enkeli oli Paavalin ohjaksissa jo silloin.

        Missään ei oikeasti sanota niin, että Pyhä Henki poistui Paavalista !

        Jos Pyhä Henki olisi poistunut Paavalista, se olisi silloin tarkoittanut sitä, ettei hän edes pelastunut !

        Niinkö sinä haluat väittää Jumalan valitun kohdalla ???


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Missään ei oikeasti sanota niin, että Pyhä Henki poistui Paavalista !

        Jos Pyhä Henki olisi poistunut Paavalista, se olisi silloin tarkoittanut sitä, ettei hän edes pelastunut !

        Niinkö sinä haluat väittää Jumalan valitun kohdalla ???

        Demonihenki ja Pyhä Henki ei ole ihmisessä yhtä aikaa. Jumala veti Pyhän Hengen pois Paavalista tehden Paavalista väkevän aseen eksytyksen levittämiseen, mutta ei katunut armoaan. Armossa oli kyllin pelastumiselle Paavalin kohdalla. Ja sentähden Jumala lähettää heille väkevän eksytyksen, niin että he uskovat valheen,
        että kaikki ne tuomittaisiin, jotka eivät ole uskoneet totuutta, vaan mielistyneet vääryyteen.

        Paavali rukoili turhaan kolme kertaa, että demonihenki poistuisi ja Pyhä Henki tulisi takaisin. Mutta Jumala ei siihen suostunut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Demonihenki ja Pyhä Henki ei ole ihmisessä yhtä aikaa. Jumala veti Pyhän Hengen pois Paavalista tehden Paavalista väkevän aseen eksytyksen levittämiseen, mutta ei katunut armoaan. Armossa oli kyllin pelastumiselle Paavalin kohdalla. Ja sentähden Jumala lähettää heille väkevän eksytyksen, niin että he uskovat valheen,
        että kaikki ne tuomittaisiin, jotka eivät ole uskoneet totuutta, vaan mielistyneet vääryyteen.

        Paavali rukoili turhaan kolme kertaa, että demonihenki poistuisi ja Pyhä Henki tulisi takaisin. Mutta Jumala ei siihen suostunut.

        Paavali vetosi itsesääliin saadakseen Pyhän Hengen takaisin.
        " Sentähden minä mieluimmin kerskaan heikkoudestani, että Kristuksen voima asettuisi minuun asumaan. "


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paavali vetosi itsesääliin saadakseen Pyhän Hengen takaisin.
        " Sentähden minä mieluimmin kerskaan heikkoudestani, että Kristuksen voima asettuisi minuun asumaan. "

        Jumalan Totuuden Henki ei valehtele pienissä eikä isoissa asioissa. Paavali menetti Totuuden Hengen ja sisälle tuli Saatanan enkelin tuoma valheen henki.

        Room. 3:7 "Mutta jos minun valheellisuuteni vain lisää Jumalan kirkkautta, kun sen ansiosta hänen totuutensa yhä korostuu, miksi minut sitten tuomitaan syntisenä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Demonihenki ja Pyhä Henki ei ole ihmisessä yhtä aikaa. Jumala veti Pyhän Hengen pois Paavalista tehden Paavalista väkevän aseen eksytyksen levittämiseen, mutta ei katunut armoaan. Armossa oli kyllin pelastumiselle Paavalin kohdalla. Ja sentähden Jumala lähettää heille väkevän eksytyksen, niin että he uskovat valheen,
        että kaikki ne tuomittaisiin, jotka eivät ole uskoneet totuutta, vaan mielistyneet vääryyteen.

        Paavali rukoili turhaan kolme kertaa, että demonihenki poistuisi ja Pyhä Henki tulisi takaisin. Mutta Jumala ei siihen suostunut.

        On kaksi ihan eri asiaa !

        1) Ihmisessä on SISÄLLÄ paha henki !!!

        2) Paha henki rusikoi imisen LIHAA eli RUUMISTA !!!

        Mutta siitähän tässä nyt on kyse vain ja ainoastaan, että:

        Paavalin opetukset paljastavat sinun valehtelijaksi ja eksyttäjäksi, ja siksi sinun pitää yrittää mustamaalata Paavalia !!!

        Tämä touhu on ihan perus touhua eksyneille eksyttäjille, eli Raamatusta joko revitään paljon pois, tai sitten väitetään sen Jumalan Sanan olevan valhetta ja esim nyt siis Paavalin olevan riivattu !!!

        Sitähän samaa kikkaa yrittivät aikoinaan Jeesuksen kohdalla juutalaiset joiden etunenässä fariseukset ja kirjanoppineet !!!

        Joh. 8:48 Niin juutalaiset vastasivat ja sanoivat hänelle: "Emmekö ole oikeassa, kun sanomme, että sinä olet samarialainen ja että sinussa on riivaaja?"

        Joh. 8:52 Juutalaiset sanoivat hänelle: "Nyt me ymmärrämme, että sinussa on riivaaja. Aabraham on kuollut ja profeetat, ja sinä sanot: 'Jos joku pitää minun sanani, hän ei ikinä maista kuolemaa'.

        Joh. 10:20 Ja useat heistä sanoivat: "Hänessä on riivaaja, ja hän on järjiltään; mitä te häntä kuuntelette?"

        Ihan samaa sanottiin Johannes Kastajastakin !

        Matt. 11:18 Sillä Johannes tuli, hän ei syö eikä juo, ja he sanovat: 'Hänessä on riivaaja'.

        Eli ei mitään uutta auringon alla taaskaan !!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On kaksi ihan eri asiaa !

        1) Ihmisessä on SISÄLLÄ paha henki !!!

        2) Paha henki rusikoi imisen LIHAA eli RUUMISTA !!!

        Mutta siitähän tässä nyt on kyse vain ja ainoastaan, että:

        Paavalin opetukset paljastavat sinun valehtelijaksi ja eksyttäjäksi, ja siksi sinun pitää yrittää mustamaalata Paavalia !!!

        Tämä touhu on ihan perus touhua eksyneille eksyttäjille, eli Raamatusta joko revitään paljon pois, tai sitten väitetään sen Jumalan Sanan olevan valhetta ja esim nyt siis Paavalin olevan riivattu !!!

        Sitähän samaa kikkaa yrittivät aikoinaan Jeesuksen kohdalla juutalaiset joiden etunenässä fariseukset ja kirjanoppineet !!!

        Joh. 8:48 Niin juutalaiset vastasivat ja sanoivat hänelle: "Emmekö ole oikeassa, kun sanomme, että sinä olet samarialainen ja että sinussa on riivaaja?"

        Joh. 8:52 Juutalaiset sanoivat hänelle: "Nyt me ymmärrämme, että sinussa on riivaaja. Aabraham on kuollut ja profeetat, ja sinä sanot: 'Jos joku pitää minun sanani, hän ei ikinä maista kuolemaa'.

        Joh. 10:20 Ja useat heistä sanoivat: "Hänessä on riivaaja, ja hän on järjiltään; mitä te häntä kuuntelette?"

        Ihan samaa sanottiin Johannes Kastajastakin !

        Matt. 11:18 Sillä Johannes tuli, hän ei syö eikä juo, ja he sanovat: 'Hänessä on riivaaja'.

        Eli ei mitään uutta auringon alla taaskaan !!!

        Raamattu sanoo ihan selvästi, että Jumala lähetti Paavaliin Saatanan enkelin. eng.David King mukaan oikein demoniruhtinaan "The Messenger of Sathan".
        Henkiolento asuu ihmisen sisällä ihmisen hengessä. Enkelit ovat palvelukseen lähetettyjä henkiä. Ei mitään puusta tehtyjä pistimiä, vaikka ne pistäävät osaakin..
        Liha tarkoittaa Raamatussa ihmisen mieltä. Lihan mieli alistui demonihengen valtaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raamattu sanoo ihan selvästi, että Jumala lähetti Paavaliin Saatanan enkelin. eng.David King mukaan oikein demoniruhtinaan "The Messenger of Sathan".
        Henkiolento asuu ihmisen sisällä ihmisen hengessä. Enkelit ovat palvelukseen lähetettyjä henkiä. Ei mitään puusta tehtyjä pistimiä, vaikka ne pistäävät osaakin..
        Liha tarkoittaa Raamatussa ihmisen mieltä. Lihan mieli alistui demonihengen valtaan.

        Paavaliin tuli Korintossa demonihenki asumaan ja Paavali alkoi toimia Jumalan väkevän eksytyksen välikappaleena. Paholaisen enkelin saatuaan Paavali tiesi itsekin tekevänsä pahaa.

        Room. 7:19 "En tee sitä hyvää, mitä tahdon, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo." ,

        Valheen hengen isä on itse Saatana. Paavalissa oli Saatanan enkeli valehtelemassa.

        Room. 3:7 "Mutta jos minun valheellisuuteni vain lisää Jumalan kirkkautta, kun sen ansiosta hänen totuutensa yhä korostuu, miksi minut sitten tuomitaan syntisenä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raamattu sanoo ihan selvästi, että Jumala lähetti Paavaliin Saatanan enkelin. eng.David King mukaan oikein demoniruhtinaan "The Messenger of Sathan".
        Henkiolento asuu ihmisen sisällä ihmisen hengessä. Enkelit ovat palvelukseen lähetettyjä henkiä. Ei mitään puusta tehtyjä pistimiä, vaikka ne pistäävät osaakin..
        Liha tarkoittaa Raamatussa ihmisen mieltä. Lihan mieli alistui demonihengen valtaan.

        Liha tarkoittaa ruumista !

        Eli pistin lihassa ei ole mikään pistin mielessä tai hengessä !!!

        Lihan mielisyys on sitten ihan eri asia !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Liha tarkoittaa ruumista !

        Eli pistin lihassa ei ole mikään pistin mielessä tai hengessä !!!

        Lihan mielisyys on sitten ihan eri asia !

        Kyllä liha tarkoittaa Raamatussa myös ihmisen mieltä fyysisen lihan lisäksi, esim. ihmisen ylpeyteen vaikuttaminen on lihan mieleen vaikuttamista. Lihan teot johtuvat ihmisen lihallisen mielen haluista. Lahkolaisuus on yksi lihan teko eli lihan mieliteko.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä liha tarkoittaa Raamatussa myös ihmisen mieltä fyysisen lihan lisäksi, esim. ihmisen ylpeyteen vaikuttaminen on lihan mieleen vaikuttamista. Lihan teot johtuvat ihmisen lihallisen mielen haluista. Lahkolaisuus on yksi lihan teko eli lihan mieliteko.

        Paavali sanoi Saatanan enkelin yhdtehen tävän olevan hillitä Paavalin ylpeyden mieltä.
        Sehän on mielen alueen tehtävä.
        Enkeli on henkiolento, joka asuu ihmisen hengessä ja mielessä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä liha tarkoittaa Raamatussa myös ihmisen mieltä fyysisen lihan lisäksi, esim. ihmisen ylpeyteen vaikuttaminen on lihan mieleen vaikuttamista. Lihan teot johtuvat ihmisen lihallisen mielen haluista. Lahkolaisuus on yksi lihan teko eli lihan mieliteko.

        Sokea ei vaan ymmärrä, vaikka rautalangasta vääntäisi !

        Liha ja lihan mieli ovat YHÄ kaksi eri asiaa !!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paavali sanoi Saatanan enkelin yhdtehen tävän olevan hillitä Paavalin ylpeyden mieltä.
        Sehän on mielen alueen tehtävä.
        Enkeli on henkiolento, joka asuu ihmisen hengessä ja mielessä.

        Voi tuota sinun umpisokeuttasi !!!

        Kärsimys siis fyysinen eri tasoinen kärsiminen pyhittää !!!

        1. Piet. 4:1 Koska siis Kristus on kärsinyt lihassa, niin ottakaa tekin aseeksenne sama mieli-sillä joka lihassa kärsii, se lakkaa synnistä-


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sokea ei vaan ymmärrä, vaikka rautalangasta vääntäisi !

        Liha ja lihan mieli ovat YHÄ kaksi eri asiaa !!!

        Kyllä liha käsitteena Raamatussa tarkoittaa kaikki lihan ilmenemismuotoja, lihan tekoja, lihan mieltä jne.
        Saatanan enkeli on henkiolento, joka menee sisälle ihmisen sisimpään asumaan ja vaikuttaa ihmisen tekoihin ja ajatteluun, kuten tapahtui Paavalin kohdallakin, kuten tapahtui Ananiaankin kohdalla ja kuningas Saulin kohdalla.

        "Ananias, miksi olet antanut sydämesi Saatanan valtaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä liha käsitteena Raamatussa tarkoittaa kaikki lihan ilmenemismuotoja, lihan tekoja, lihan mieltä jne.
        Saatanan enkeli on henkiolento, joka menee sisälle ihmisen sisimpään asumaan ja vaikuttaa ihmisen tekoihin ja ajatteluun, kuten tapahtui Paavalin kohdallakin, kuten tapahtui Ananiaankin kohdalla ja kuningas Saulin kohdalla.

        "Ananias, miksi olet antanut sydämesi Saatanan valtaan?

        Molemmat Saulit kokivat saman asian hieman eri sanoin ilmaistuna. Paavalia paha henki rusikoi, pisteli ja vaivasi samala tavalla kuin toistakin Saulia.

        1. Sam. 16:14

        Mutta Herran henki poistui Saulista, ja Herran lähettämä paha henki vaivasi häntä.
        '


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä liha käsitteena Raamatussa tarkoittaa kaikki lihan ilmenemismuotoja, lihan tekoja, lihan mieltä jne.
        Saatanan enkeli on henkiolento, joka menee sisälle ihmisen sisimpään asumaan ja vaikuttaa ihmisen tekoihin ja ajatteluun, kuten tapahtui Paavalin kohdallakin, kuten tapahtui Ananiaankin kohdalla ja kuningas Saulin kohdalla.

        "Ananias, miksi olet antanut sydämesi Saatanan valtaan?

        Saatanan enkeli ei mennyt pelkästää Ananiaan lompakkoon, vaan Ananiaan sydämeen eli sisimmän mielen ja hengen alueelle asti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi tuota sinun umpisokeuttasi !!!

        Kärsimys siis fyysinen eri tasoinen kärsiminen pyhittää !!!

        1. Piet. 4:1 Koska siis Kristus on kärsinyt lihassa, niin ottakaa tekin aseeksenne sama mieli-sillä joka lihassa kärsii, se lakkaa synnistä-

        Vain Jeesuksen lihako kärsi ? eikö koko ihminen kärsinyt väkivaltaisesta ristinkuolemasta ja ihmisten pilkasta?
        Ymmärrä myös mitä luet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi tuota sinun umpisokeuttasi !!!

        Kärsimys siis fyysinen eri tasoinen kärsiminen pyhittää !!!

        1. Piet. 4:1 Koska siis Kristus on kärsinyt lihassa, niin ottakaa tekin aseeksenne sama mieli-sillä joka lihassa kärsii, se lakkaa synnistä-

        Kaikki Paavalin opetukset eivät ole oikeita.
        Ei lihassa kärsiminen ketään pelasta.
        Hindut ruoskii itseään tuon Paavalin opin mukaisesti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki Paavalin opetukset eivät ole oikeita.
        Ei lihassa kärsiminen ketään pelasta.
        Hindut ruoskii itseään tuon Paavalin opin mukaisesti.

        Jos Paavalissa olisi ollut jokin fyysinen tahi puinen piikki lihassa, niin lääkäri Luukas olisi sen helposti poistanut.
        Kyse oli hengellisestä asiasta, mikä Paavalia vaivasi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä liha käsitteena Raamatussa tarkoittaa kaikki lihan ilmenemismuotoja, lihan tekoja, lihan mieltä jne.
        Saatanan enkeli on henkiolento, joka menee sisälle ihmisen sisimpään asumaan ja vaikuttaa ihmisen tekoihin ja ajatteluun, kuten tapahtui Paavalin kohdallakin, kuten tapahtui Ananiaankin kohdalla ja kuningas Saulin kohdalla.

        "Ananias, miksi olet antanut sydämesi Saatanan valtaan?

        Saatana on valehtelija . Saatana oli pannut ajatuksia jotka oli pahoja . Kun varastat palvelee saatanaa .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Molemmat Saulit kokivat saman asian hieman eri sanoin ilmaistuna. Paavalia paha henki rusikoi, pisteli ja vaivasi samala tavalla kuin toistakin Saulia.

        1. Sam. 16:14

        Mutta Herran henki poistui Saulista, ja Herran lähettämä paha henki vaivasi häntä.
        '

        Mutta ei poistunut Paulista. Saul oli kuningas ja juutalainen . ....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raamattu sanoo ihan selvästi, että Jumala lähetti Paavaliin Saatanan enkelin. eng.David King mukaan oikein demoniruhtinaan "The Messenger of Sathan".
        Henkiolento asuu ihmisen sisällä ihmisen hengessä. Enkelit ovat palvelukseen lähetettyjä henkiä. Ei mitään puusta tehtyjä pistimiä, vaikka ne pistäävät osaakin..
        Liha tarkoittaa Raamatussa ihmisen mieltä. Lihan mieli alistui demonihengen valtaan.

        Rusikoimaan Paulusta . Sinunkin voi perkele rusikoida .


    • Anonyymi

      Lue tämä ketju.
      Kun sen teet, niin huomaat: helluntailaiset todella ovat uskovista ja lahkolaisista hauskimmat.

      Eikä se siihen lopu.
      Sitten helluntalaiset pelkäävät hysteerisesti demoneita ja henkivaltoja.
      Yms.

      Lue helluntailaisista ja viihdy.

      Parasta on kuitenkin mennä livenä seuraamaan.
      Jo on mahoton meno.

    • Anonyymi

      Suomen helluntailaista pitäisi tehdä jonkinlainen perinnekeräys. Vähän niin kun Lönroth keräsi Karjalasta ihmisten juttuja.
      Olisi siinä seuraavilla miksi ei nykyisilläkin sukupolvilla ihmettelemistä.

      • Anonyymi

        Suomen hellunt... miksi suomen, mailmalla on vpoait a uskovia kymmenen kertaa enemmän kuin luterilaisia, eikö niistä lutterin joukoista pitäisi ottaa mallit talteen ja laittaa lasikaappiin ennemminkin !

        onhan se suuri rikkaus että tässä maassa on Apostlista uskoa edustavia terveitä uskovia, se on kansan onneksi.

        helluntaikansa ei ryyppää ei retuile, ei työllistä poliisia, tulee halvaksi yhteiskunnalle kaikin tavoin, on rehellistä kansaa aina töissä, maksaa veronsa ja velkansa, mikä noissa on sellaista jotai pitäisi pitää halpana, kertokaa puuäijät !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomen hellunt... miksi suomen, mailmalla on vpoait a uskovia kymmenen kertaa enemmän kuin luterilaisia, eikö niistä lutterin joukoista pitäisi ottaa mallit talteen ja laittaa lasikaappiin ennemminkin !

        onhan se suuri rikkaus että tässä maassa on Apostlista uskoa edustavia terveitä uskovia, se on kansan onneksi.

        helluntaikansa ei ryyppää ei retuile, ei työllistä poliisia, tulee halvaksi yhteiskunnalle kaikin tavoin, on rehellistä kansaa aina töissä, maksaa veronsa ja velkansa, mikä noissa on sellaista jotai pitäisi pitää halpana, kertokaa puuäijät !

        sinähän valehtele kun noin kirjoitat.
        Eikös se 5v linnan syksyllä saanut huumdiileri ollut teikäläisiä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        sinähän valehtele kun noin kirjoitat.
        Eikös se 5v linnan syksyllä saanut huumdiileri ollut teikäläisiä?

        On niitä vankiloissa huumeet väkivalta ..


    • Anonyymi

      Paavali hyväksyi mitä vain, jopa Mormoonien käyttämän kuolleitten puolesta tehtävät kasteet, joilla päästään heidän oppiensa mukaan kolmanteen ja selestiseen taivaaseen, jossa Paavalikin väitti vierailleensa.

      1. Kor. 15:29

      Mitä muutoin ne, jotka kastattavat itsensä kuolleitten puolesta, sillä saavat aikaan? Jos kuolleet eivät heräjä, miksi nämä sitten kastattavat itsensä heidän puolestaan?

      • Anonyymi

        Korintossa Paavalin puheet muuttuivat selkeästi omituisiksi. Siellä ilmeisesti Paavali sai sen "The Messenger of Sathan" henkiolennnon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Korintossa Paavalin puheet muuttuivat selkeästi omituisiksi. Siellä ilmeisesti Paavali sai sen "The Messenger of Sathan" henkiolennnon.

        lopet ajo tuo lapsellinen jankutus, olet joko juovuksissa pilvessöä tai jossain syntymäperäisessä perätilassa, ei kiinnosta ketään, lait amakuulle ja jäisiä karpaloita otsalle, se voi mennä oh itai sitten ei mene.


      • Anonyymi

        Että kuolleet herää sitten .


    • Anonyymi

      Veljet ja sisaret, maksakaamme kymmenyksemme, että ansaitsisimme perintöosan Jumalan valtakunnassa, ja huomaamme, että kuuliaisuutemme tässä muodossa itse asiassa ostaa meille iankaikkisen perintöosan.
      Apostoli Orson Hyde, Salt Lake City, 19.1.1873. Journal of Discourses 15:310

      • Anonyymi

        Kymmenykset jäi vanhaan liittoon kun uusi on vapauden liitto eikä lain .


    • Anonyymi

      Heillä on suolansa, se riittäkööt.

    • Anonyymi

      Voima kanssasi. Obi Van Kenobi.

    • Anonyymi

      Mitä kaikkea sana "liha" tarkoittaa Raamatussa:

      1) flesh (the soft substance of the living body, which covers the bones and is permeated with blood) of both man and beasts

      2) the body

      2a) the body of a man

      2b) used of natural or physical origin, generation or relationship

      2b1) born of natural generation

      2c) the sensuous nature of man, "the animal nature"

      2c1) without any suggestion of depravity

      2c2) the animal nature with cravings which incite to sin

      2c3) the physical nature of man as subject to suffering

      3) a living creature (because possessed of a body of flesh) whether man or beast

      4) the flesh, denotes mere human nature, the earthly nature of man apart from divine influence, and therefore prone to sin and opposed to God

      • Anonyymi

        Helluntailaisen liha- tulkinnan mukaan siis "lihan saasta" tarkoittaisi vain fyysisen lian puhdistamista.

        1. Piet. 3:21 "Tämän vertauskuvan mukaan vesi nyt teidätkin pelastaa, kasteena-joka ei ole lihan saastan poistamista, vaan hyvän omantunnon pyytämistä Jumalalta-Jeesuksen Kristuksen ylösnousemuksen kautta,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Helluntailaisen liha- tulkinnan mukaan siis "lihan saasta" tarkoittaisi vain fyysisen lian puhdistamista.

        1. Piet. 3:21 "Tämän vertauskuvan mukaan vesi nyt teidätkin pelastaa, kasteena-joka ei ole lihan saastan poistamista, vaan hyvän omantunnon pyytämistä Jumalalta-Jeesuksen Kristuksen ylösnousemuksen kautta,

        eikös muslimit puhdista lihan halal-lihaksi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Helluntailaisen liha- tulkinnan mukaan siis "lihan saasta" tarkoittaisi vain fyysisen lian puhdistamista.

        1. Piet. 3:21 "Tämän vertauskuvan mukaan vesi nyt teidätkin pelastaa, kasteena-joka ei ole lihan saastan poistamista, vaan hyvän omantunnon pyytämistä Jumalalta-Jeesuksen Kristuksen ylösnousemuksen kautta,

        Tuota edellistäkään kirjoitusta sinä ITSE et käsittänyt !!!

        Liha sanalla on Raamatussa siis monia merkityksiä, varsinkin kun siihen lisätään muita sanoja !!

        Mutta sinä haluat väkisin vääntää Paavalin kohdalla sen merkityksen kieroon !!!

        Syy on varmastikin siinä, että Paavalin opetukset paljastavat sinun sepustuksesi ja oppisi täysiksi valheiksi !!!!!!!!!!!!!!

        Siksi yrität väen väkisin tehdä Herran valitsemaa ja apostoliksi valitua ja opettamaa Paavalia riivaatuksi !!!!!!!!!!!!!!!

        No, samoinhan toimivat väärät ja valehtelijat jo Herran Jeesuksen kohdalla !!!

        Joten Herran sanat ovat todet:

        Joh. 15:20 Muistakaa se sana, jonka minä teille sanoin: 'Ei ole palvelija herraansa suurempi'. Jos he ovat minua vainonneet, niin he teitäkin vainoavat


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuota edellistäkään kirjoitusta sinä ITSE et käsittänyt !!!

        Liha sanalla on Raamatussa siis monia merkityksiä, varsinkin kun siihen lisätään muita sanoja !!

        Mutta sinä haluat väkisin vääntää Paavalin kohdalla sen merkityksen kieroon !!!

        Syy on varmastikin siinä, että Paavalin opetukset paljastavat sinun sepustuksesi ja oppisi täysiksi valheiksi !!!!!!!!!!!!!!

        Siksi yrität väen väkisin tehdä Herran valitsemaa ja apostoliksi valitua ja opettamaa Paavalia riivaatuksi !!!!!!!!!!!!!!!

        No, samoinhan toimivat väärät ja valehtelijat jo Herran Jeesuksen kohdalla !!!

        Joten Herran sanat ovat todet:

        Joh. 15:20 Muistakaa se sana, jonka minä teille sanoin: 'Ei ole palvelija herraansa suurempi'. Jos he ovat minua vainonneet, niin he teitäkin vainoavat

        Ei Paavali riivattu ollut.

        Raamattu sanoo aivan selvästi, että Jumala lähetti Paavaliin Saatanan enkelin.

        Jumalan suunnitelmat eivät ole ihmisen suunnitelmia.

        Jos kyseessä ollut pelkkä puinen tai metallinenpistin, niin lääkäri Luukas olisi sen helposti poistanut Paavalin lihasta.
        Mutta kyse oli hengellisestä asiasta, jota sinä et ymmärrä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei Paavali riivattu ollut.

        Raamattu sanoo aivan selvästi, että Jumala lähetti Paavaliin Saatanan enkelin.

        Jumalan suunnitelmat eivät ole ihmisen suunnitelmia.

        Jos kyseessä ollut pelkkä puinen tai metallinenpistin, niin lääkäri Luukas olisi sen helposti poistanut Paavalin lihasta.
        Mutta kyse oli hengellisestä asiasta, jota sinä et ymmärrä.

        Totta se on. Paavalissa oli Saatanan enkeli. Faktat pitää tunnustaa, eikä kierrellä asioita.

        " Ja etten niin erinomaisten ilmestysten tähden , ON MINULE ANNETTU lihaani pistin, SAATANAN ENKELI, rusikoimaan minua, ETTEN YLPEILISI.

        ylpeily kuuluu mielen ja sydämen alueen asioihin, siellä se henkiolento vaikutti, Paavalin mielen alueella

        Kyse on hengellisestä asiasta. Ei pelkästä fyysisestä asiasta, kuten eksyttäjät asian kieroon vääntävät.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta se on. Paavalissa oli Saatanan enkeli. Faktat pitää tunnustaa, eikä kierrellä asioita.

        " Ja etten niin erinomaisten ilmestysten tähden , ON MINULE ANNETTU lihaani pistin, SAATANAN ENKELI, rusikoimaan minua, ETTEN YLPEILISI.

        ylpeily kuuluu mielen ja sydämen alueen asioihin, siellä se henkiolento vaikutti, Paavalin mielen alueella

        Kyse on hengellisestä asiasta. Ei pelkästä fyysisestä asiasta, kuten eksyttäjät asian kieroon vääntävät.

        Saatanallinen pistin ulottui Paavalin mieleen ja henkeen asti. Muuten lääkäri Luukas olisi helposti tuon pistimen poistanut.
        Saatanan pistin on hengellinen ilmaisu.
        Enkeli on palvelukseen lähetetty henki.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saatanallinen pistin ulottui Paavalin mieleen ja henkeen asti. Muuten lääkäri Luukas olisi helposti tuon pistimen poistanut.
        Saatanan pistin on hengellinen ilmaisu.
        Enkeli on palvelukseen lähetetty henki.

        Lopulta tuo Saatanan enkeli tappoi Paavalin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lopulta tuo Saatanan enkeli tappoi Paavalin.

        Paavalin pistin oli henkilöt, jotka vainosivat häntä. Gamalien jalkojen juuressa Paavali oli oppinut tuntemaan kirjoitukset: "maan asukkaita tieltänne, niin ne, jotka te heistä jätätte jäljelle, tulevat teille okaiksi silmiinne ja tutkaimiksi kylkiinne, ja he ahdistavat teitä siinä maassa, jossa te asutte".
        Hän käytti vainoojistaan Mookseksen laista otettua ilmaisua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lopulta tuo Saatanan enkeli tappoi Paavalin.

        Höpö höpö !!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paavalin pistin oli henkilöt, jotka vainosivat häntä. Gamalien jalkojen juuressa Paavali oli oppinut tuntemaan kirjoitukset: "maan asukkaita tieltänne, niin ne, jotka te heistä jätätte jäljelle, tulevat teille okaiksi silmiinne ja tutkaimiksi kylkiinne, ja he ahdistavat teitä siinä maassa, jossa te asutte".
        Hän käytti vainoojistaan Mookseksen laista otettua ilmaisua.

        Selityksiä riittää.

        Raamatussa lukee, että Jumala lähetti Paavaliin saatanan enkelin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Selityksiä riittää.

        Raamatussa lukee, että Jumala lähetti Paavaliin saatanan enkelin.

        David King käännös sanoo, että tuon Saatanan enkelin nimi oli: "The Messenger of Sathan".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        David King käännös sanoo, että tuon Saatanan enkelin nimi oli: "The Messenger of Sathan".

        Mutta suora käännös sanoo asian näin:

        7) Ja ylenpalttisuudella ilmestysten siksi jotta en ylpeilisi, annettiin minulle pistin LIHAAN, enkeli saatanan, jotta minua iskisi , jotta en ylpeilisi !!!

        Siis saatanan enkelillä oli lupa iskeä Paavalia LIHAAN !!!

        Ja kun luetaan eteenpäin, niin selviää sekin, että Paavali ei ollut minkään enkelin riivaamana tai opettamana !!!

        8 Tämän tähden olen kolmesti rukoillut Herraa, että se erkanisi minusta.
        9 Ja hän sanoi minulle: "Minun armossani on sinulle kyllin; sillä minun voimani tulee täydelliseksi heikkoudessa". Sentähden minä mieluimmin kerskaan heikkoudestani, että Kristuksen voima asettuisi minuun asumaan.
        10 Sentähden minä olen mielistynyt heikkouteen, pahoinpitelyihin, hätään, vainoihin, ahdistuksiin, Kristuksen tähden; sillä kun olen heikko, silloin minä olen väkevä.

        Mutta tämä eksyttäjä siis pätkii ja vääristelee Sanaa ja sen sanomaa mielin määrin !!!

        Jumala ei olisi kuunnellut Paavalin rukouksia, jos Pyhä Henki olisi Paavalista poistunut ja paha henki olisi hänessä vallinnut !!!

        Aivan idioottimaisia väitteitä, joille ei ole mitään, siis EI MITÄÄN todellisuus pohjaa !!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Helluntailaisen liha- tulkinnan mukaan siis "lihan saasta" tarkoittaisi vain fyysisen lian puhdistamista.

        1. Piet. 3:21 "Tämän vertauskuvan mukaan vesi nyt teidätkin pelastaa, kasteena-joka ei ole lihan saastan poistamista, vaan hyvän omantunnon pyytämistä Jumalalta-Jeesuksen Kristuksen ylösnousemuksen kautta,

        Lihan saasta ei pesemättömyys vaan yleensä syntinen liha olemus ei se muutu .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lopulta tuo Saatanan enkeli tappoi Paavalin.

        Paavali eli vanhaksi .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paavalin pistin oli henkilöt, jotka vainosivat häntä. Gamalien jalkojen juuressa Paavali oli oppinut tuntemaan kirjoitukset: "maan asukkaita tieltänne, niin ne, jotka te heistä jätätte jäljelle, tulevat teille okaiksi silmiinne ja tutkaimiksi kylkiinne, ja he ahdistavat teitä siinä maassa, jossa te asutte".
        Hän käytti vainoojistaan Mookseksen laista otettua ilmaisua.

        Ethän edes asu Israelissa .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta suora käännös sanoo asian näin:

        7) Ja ylenpalttisuudella ilmestysten siksi jotta en ylpeilisi, annettiin minulle pistin LIHAAN, enkeli saatanan, jotta minua iskisi , jotta en ylpeilisi !!!

        Siis saatanan enkelillä oli lupa iskeä Paavalia LIHAAN !!!

        Ja kun luetaan eteenpäin, niin selviää sekin, että Paavali ei ollut minkään enkelin riivaamana tai opettamana !!!

        8 Tämän tähden olen kolmesti rukoillut Herraa, että se erkanisi minusta.
        9 Ja hän sanoi minulle: "Minun armossani on sinulle kyllin; sillä minun voimani tulee täydelliseksi heikkoudessa". Sentähden minä mieluimmin kerskaan heikkoudestani, että Kristuksen voima asettuisi minuun asumaan.
        10 Sentähden minä olen mielistynyt heikkouteen, pahoinpitelyihin, hätään, vainoihin, ahdistuksiin, Kristuksen tähden; sillä kun olen heikko, silloin minä olen väkevä.

        Mutta tämä eksyttäjä siis pätkii ja vääristelee Sanaa ja sen sanomaa mielin määrin !!!

        Jumala ei olisi kuunnellut Paavalin rukouksia, jos Pyhä Henki olisi Paavalista poistunut ja paha henki olisi hänessä vallinnut !!!

        Aivan idioottimaisia väitteitä, joille ei ole mitään, siis EI MITÄÄN todellisuus pohjaa !!!

        sinähän kieroilet selvän asian kanssa

        Jumala lähetti Paavaliin saatanan enkelin, joka on henkiolento. "saatanan enkeli" sanoo Raamattu. sen tosiasian kieltäminen ei kannata

        ylpeys on ihmisen mielen alueen asia eli henkiset kohteet enkelillä oli tehtävänä

        näin Paavali kertoo tuon pahan hengen voimasta itsessään

        Room. 7:19 "sillä sitä hyvää, mitä minä tahdon, minä en tee, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo, minä teen."

        Paavali valehteli. Pyhä Henki ei valehtele.

        Room. 3:7

        Mutta jos minun valheellisuuteni vain lisää Jumalan kirkkautta, kun sen ansiosta hänen totuutensa yhä korostuu, miksi minut sitten tuomitaan syntisenä?

        lopulta tuo paha henki tappoi Paavalin Roomassa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paavali eli vanhaksi .

        Murhamiehet ei elä vanhaksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lopulta tuo Saatanan enkeli tappoi Paavalin.

        Saatana meni juudaan. Juudakseen joka oli jo varas . Juutalainen varas .


    • Anonyymi

      1. Joh. 3:15

      Jokainen, joka vihaa veljeään, on murhaaja, ja te tiedätte, ettei iankaikkinen elämä voi pysyä yhdessäkään murhaajassa.

    • Anonyymi

      Pistimeen Paavali sitten kuolikin
      Koska Paavali oli Rooman kansalainen, hänet mestattiin miekalla. Tarkasta vuodesta ei ole varmuutta, mutta useimmiten Paavalin kuolinvuosi ajoitetaan keisari Neron vainoihin tai sen kynnykselle vuoteen 63 tai vuoteen 64.[36]

      • Anonyymi

        Paavali oli juutalainen Italian kansalainen joka kääntyi kristityksi ja joutui sen takia vainotuksi juutalaisten takia.


    • Anonyymi

      "Pistin" tarkoittaa raamatun ajan sanostossa roomalaisen sotilaan käyttämää noin 45 cm pituista pistomiekkaa (=gladius miekka), joka oli tehokkain sen ajan lähitaisteluase. Hyvin tuttu ase Paavalille.

      • Anonyymi

        Paavali oli ennen juutalainen rabbi . Saatanan enkeli on niitä langenneita enkeleitä mustia enkeleitä jotka ei koskaan tule totuuteen Jeesuksesta. Sellainen paha henki runteli paavalia sen takia ettei Paavali ylpeilisi koska oli juutalaisuudesta kääntynyt .


    • Anonyymi

      Gladius pistomiekalla eli pistimellä roomalaiset sotilaat tappoivat kaikkein eniten ihmisiä. Se kuului jokaisen sotilaan varustukseen keihään ohella.

      • Anonyymi

        Itseasiassa heillä oli keihäät. Mutta juutalaisia oli Rooman kansalaisina ja kreikan.


    • Anonyymi

      Jos kielilläpuhe on aitoa, eli Jumalan Pyhän Hengen vaikuttamaa, sitä ei tarvitse pelätä, mutta suuresti kunnioittaa kuitenkin.

      Pyhän Hengen armolahjojen halveksiminen on Pyhän Hengen halveksimista. Siksi, yleensäkin Isä Jumalasta Itsestä, mutta erityisesti Pyhästä Hengestä halveksivasti, leikillään tai pilkaten puhuminen on suuri synti.

      On vain kahdenlaista kielilläpuhumista:
      1. Kielilläpuhe, joka on Jumalan Pyhän Hengen armolahja.
      2. Kielilläpuhe, joka ei ole Jumalasta.

      Kielilläpuhe, joka EI ole Jumalasta, saattaa olla:
      a) Joko ihmisen oman, nk. Lihan aikaansaamaa ja tämäkin on vaarallista, sillä noituus on juurikin lihallisuutta.
      b) Tai sitten se saattaa olla esim. jonkin nk. henkivallan aikaansaannosta.

      Jos ihminen "puhuu kielillä", joka EI ole Jumalasta, hän hengessään syrjäyttää Yhden Pyhän Kolmiyhteisen Jumalan: Isän, Pojan ja Pyhä Hengen. Hänen tulee katua, tunnustaa syntinsä Jumalalle ja tehdä parannus, eli lopettaa lihallinen / sielullinen armolahjan apinointi, joka ainoastaan häpäisee ja saa jumalattomissa aikaan Pyhän Jumalan aliarvioimista. Eli näin väärähenkinen mahd. saattaa kiusaukseen, jumalanpilkkaan jumalattomat, joiden puolesta Kristus myös on kuollut.

      Jumala antaa armolahjansa kenelle antaa. Kristityn tulee jatkuvassa parannuksessa = katumuksessa, synnintunnustuksessa ja uskossa ainoastaan anoa eli rukoilla Jeesuksen täyden puhdistus- ja sovitustyön kautta Pyhän Hengen täyteyden armolahjaa.
      ~

      • Anonyymi

        Sori vaan, mutta ei ole olemassa mitään sellaista kuin "Pyhän Hengen täyteyden armolahjaa." !!!

        Lue sitä Raamattuasi hieman tarkemmin, sellaista armolahjaa sinä et sieltä varmasti löydä !!!


      • Anonyymi

        Tämän kappaleen viimeinen lause sai aikaan melkoisen vastavyöryn:

        "Jumala antaa armolahjansa kenelle antaa. Kristityn tulee jatkuvassa parannuksessa = katumuksessa, synnintunnustuksessa ja uskossa ainoastaan anoa eli rukoilla Jeesuksen täyden puhdistus- ja sovitustyön kautta Pyhän Hengen täyteyden armolahjaa."

        Olen toisessa ketjussa jo pariinkin kertaan selventänyt, että käytin tuossa viimeisessä lauseessa, sen neljää viimeistä sanaa, sikäli varomattomasti, että se sai Vihollisen suoraan riehaantumaan, löysi haavoittuvan kohdan kirjoituksestani, johon iskeä.

        Olen aivan otettu, sillä tuo Vihollisen reaktiohan on itseasiassa kohteliaisuus, kun sen oikein ymmärtää.

        Ilmoitan nyt mahd. tarkasti ja sanani hyvin harkiten: nk. "Pyhän Hengen täyteys", joka on nk. Pyhällä Hengellä täyttymiseen liittyvä voimatapahtuma, ei itsessään kuulu UT:n erikseen ilmoittamiin "Jumalan Pyhän Hengen armolahjoihin", mutta Jumalan uskovalle kristitylle armosta lahjoittamana Pyhän Hengen Voimana sisältää nuo kaikki, Paavalin luettelemat armolahjat.

        Enempää en nyt lähde asiasta ainakaan itse Perkeleen kanssa riitelemään. Tämä täällä kirjoitteleville, mahd. aidosti uskoville kristityille tiedoksi saatettakoon. Aamen. ✨
        ~


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sori vaan, mutta ei ole olemassa mitään sellaista kuin "Pyhän Hengen täyteyden armolahjaa." !!!

        Lue sitä Raamattuasi hieman tarkemmin, sellaista armolahjaa sinä et sieltä varmasti löydä !!!

        No ei. Täyttykää hengellä .


    • Anonyymi

      Jeesus ei puhunut eläissään mistään erilaisista armolahjoista tai hurmoskielillä puhumisesta, ei sanaakaan. Jeesus ei puhunut itse kielillä sanaakaan sekavilla hurmoskielillä eikä kehottanut muitakaan niin tekemään.

      Paavali kehitti armolahjaopit Korintossa ja kylvi siten erimielisyyttä seurakuntaan väittäen, että armolahjat ovat eri arvoisia lahjola eri ihmisille.

      • Anonyymi

        Korinttolaiskirjeistä puuttuu kaksi, kaksi on jäljellä. Kirjeet liittyvät kaikki toisiinsa.
        Kokonaiskäsityksen saamiseksi kaksi puuttuvaa Korinttolaiskirjettä pitäisi löytää.


    • Anonyymi

      Kun ihmisellä on kasteessa saatu Pyhä Henki, hänellä on usko ja toimii kaikki armolahjat.

      Joh. 3:34 "Sillä hän, jonka Jumala on lähettänyt, puhuu Jumalan sanoja; sillä ei Jumala anna Henkeä mitalla."

      • Anonyymi

        Ap. t. 2:39 "Sillä teille ja teidän lapsillenne tämä lupaus on annettu ja kaikille, jotka kaukana ovat, ketkä ikinä Herra, meidän Jumalamme, kutsuu."


      • Anonyymi

        Mistä kasteesta sinä puhut ?

        Vedellä vai Hengellä kastamisesta ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä kasteesta sinä puhut ?

        Vedellä vai Hengellä kastamisesta ?

        Ef.4:5 "yksi kaste"

        "Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme pitävät yhtä."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ef.4:5 "yksi kaste"

        "Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme pitävät yhtä."

        Etkö uskalla vastata ?

        Mihin SINÄ uskot ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ef.4:5 "yksi kaste"

        "Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme pitävät yhtä."

        Eli mikä on se YKSI kaste ?

        Siis ei kahta kastetta !


    • Anonyymi

      Glory hoki TV7:la "sakara, makara, pakara"...hallelujaa..sakara, makara, pakara..hallelujaa?

      mitä lie tarkoittanut?

      • Anonyymi

        Onko kaikki niin kahjoja ettei kellään ole selittämisen lahjoja?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko kaikki niin kahjoja ettei kellään ole selittämisen lahjoja?

        Kun ei sieltä mitään järkevää tule parempi olla hiljaa ,liikaa hullujen huonelaisia ja huumesekoja.


    • Anonyymi

      Demonihenki ei omista ruumista eli bodya. Mutta Paavalilla oli body eli liharuumis (liha), jonka Saatanan enkeli sai isäntäolennokseen.
      Demonihenki ei voi kommunikoida ilman isäntäolentoa.
      Demonihenki ei poistunut Paavalista, vaikka hän rukoili kolmasti asian puolesta.

      Paavalille kävi juuri näin kuten sana kertoo:

      24 Kun saastainen henki lähtee ihmisestä, kuljeksii se autioita paikkoja ja etsii lepoa; ja kun ei löydä, sanoo se: 'Minä palaan huoneeseeni, josta lähdin'.
      25 Ja kun se tulee, tapaa se sen lakaistuna ja kaunistettuna.
      26 Silloin se menee ja ottaa mukaansa seitsemän muuta henkeä, pahempaa kuin se itse, ja ne tulevat sisään ja asuvat siellä. Ja sen ihmisen viimeiset tulevat pahemmiksi kuin ensimmäiset."

      • Anonyymi

        Paavalin mainitse saatana enkeli eli ihminen ei voi astua toisen ruumiin sisään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paavalin mainitse saatana enkeli eli ihminen ei voi astua toisen ruumiin sisään.

        Demonihenki on kuin virus, se tarvitsee fyysisen elinympäristön, koska sillä ei ole bodya eli lihaa, jossa asua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Demonihenki on kuin virus, se tarvitsee fyysisen elinympäristön, koska sillä ei ole bodya eli lihaa, jossa asua.

        'Minä palaan huoneeseeni, josta lähdin'.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        'Minä palaan huoneeseeni, josta lähdin'.

        Niin sinne se palaa arabiaan mistä se lähti. Nehän oli siellä kaikki riivattuja siihen aikaan .


    • Anonyymi

      Helluntailaiset luulevat, että he ovat uudestisyntyneet, jos he puhuvat kielillä. Raamatun mukaan ihmeet eivät ole mitkään tae pelastuksesta eikä myöskään varma merkki uudestisyntymisestä, koska väärät profeetat pystyvät tekemään ihmeitä. Mitä tulee kielillä puhumiseen, niin shamaanit ja gurut pystytävät myös puhumaan kielillä ja ennustamaan, mutta se ei tule Herrasta. Helluntaiseurakunnissa on monta väärää profeettaa.

      Matt 7:21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
      22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
      23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

      1 Joh 4:1 Rakkaat ystävät, älkää uskoko kaikkia henkiä. Koetelkaa ne, tutkikaa, ovatko ne Jumalasta, sillä maailmassa on liikkeellä monia vääriä profeettoja.

      Matt 24:24 Sillä vääriä messiaita ja vääriä profeettoja ilmaantuu, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että he johtavat, jos mahdollista, valitutkin harhaan.

      • Anonyymi

        Valhemessiaaniset veljieni syyttäjät ovat vääriä profeettoja. Kavahtakaa vääriä profeettoja, jotka tulevat teidän luoksenne lammastenvaatteissa, mutta sisältä ovat raatelevaisia susia.
        Valhemessiaaniset ovat raatelevia susia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valhemessiaaniset veljieni syyttäjät ovat vääriä profeettoja. Kavahtakaa vääriä profeettoja, jotka tulevat teidän luoksenne lammastenvaatteissa, mutta sisältä ovat raatelevaisia susia.
        Valhemessiaaniset ovat raatelevia susia.

        Onkohan tuo "raatelevista susista" vouhkaaja itse susi lammasten vaatteissa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valhemessiaaniset veljieni syyttäjät ovat vääriä profeettoja. Kavahtakaa vääriä profeettoja, jotka tulevat teidän luoksenne lammastenvaatteissa, mutta sisältä ovat raatelevaisia susia.
        Valhemessiaaniset ovat raatelevia susia.

        Mikä sinä olet toisia tuomitsemaan? Et itse osaa lakia ja syytät vanhurskaita uskovia raateleviksi susiksi. Messiaanisuus on vahurskasta kristinuskoa.

        Ap.t 24:14 Mutta sen minä sinulle tunnustan, että kuljen sitä tietä, jota he sanovat lahkoksi, ja näin palvelen isieni Jumalaa: kaiken sen, mitä laissa ja profeettojen kirjoissa sanotaan, minä uskon,

        Sinun jumalattomasta kommentista huomaa, miten suuri vastenmielisyys sinulla on Jumalan käskyjä kohtaan. Sinä et rakasta Jeesusta Kristusta, joten hänen käskynsäkin ovat sinulle vastemielisiä. Tuolla tottelemattomuudellasi olet matkalla kadotukseen. Raamattu käskee rakastamaan lakia, jota Jeesus ja Paavali kummatkin rakastivat.

        Matt 24:12 Ja kun laittomuus lisääntyy, monien rakkaus kylmenee.

        Ps 119:127 Minä rakastan sinun käskyjäsi, ne ovat minulle kalliimmat kuin puhtain kulta.
        ---
        163 Valhetta minä vihaan ja kammoksun, sinun lakiasi minä rakastan.

        Matt 5:18 Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut.

        Room 7:12 Niin, laki on kuitenkin pyhä ja käskysana pyhä, vanhurskas ja hyvä.

        Uudessa testamantissa on lukuisia kohtia, joissa käsketään kaikkia kristittyjä noudattamaan Mooseksen lakia. Jeesus Kristus on käskenyt kaikkien kristittyjen noudattaa lakia ja käskenyt opettaa lain kaikille kansoille. Jeesus on juutalaisten kuningas, joten Jeesuksen valtakunnassa noudatetaan juutalaisten lakia, kuten Paavalikin sitä noudatti. Kristinusko on juutalaisuutta, joka uskoo Jeesukseen olevan Kristus.

        Ap.t 25:8 Paavali kiisti ne sanoen: "Mitään väärää en ole tehnyt, en juutalaisten lakia, en temppeliä enkä keisaria vastaan."

        Ei ole olemassa kristinuskoa ilman lakia, mutta on olemassa luterilaisuus ja helluntailaisuus, jotka ovat antikristillistä laittomuutta. Jos ei osaa VT:n tekstejä, niin ei edes ymmärrä UT:n tekstejä. Helluntaiseurakunnissa ja luterilaisessa kirkossa on paljon vääriä profeettoja ja eksyttäjiä.

        Room 3:31 Kumoammeko me siis lain vetoamalla uskoon? Emme suinkaan, me päinvastoin vahvistamme sen mitä laki sanoo.

        Matt 7:13 Menkää ahtaasta portista sisälle. Sillä se portti on avara ja tie lavea, joka vie kadotukseen, ja monta on, jotka siitä sisälle menevät;
        14 mutta se portti on ahdas ja tie kaita, joka vie elämään, ja harvat ovat ne, jotka sen löytävät.
        ---
        21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
        22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

        Room 2:13 Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja, vaan vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka myös noudattavat lakia.

        Jaak 2:24 Näette siis, että ihminen osoittautuu vanhurskaaksi tekojen, ei yksistään uskon perusteella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä sinä olet toisia tuomitsemaan? Et itse osaa lakia ja syytät vanhurskaita uskovia raateleviksi susiksi. Messiaanisuus on vahurskasta kristinuskoa.

        Ap.t 24:14 Mutta sen minä sinulle tunnustan, että kuljen sitä tietä, jota he sanovat lahkoksi, ja näin palvelen isieni Jumalaa: kaiken sen, mitä laissa ja profeettojen kirjoissa sanotaan, minä uskon,

        Sinun jumalattomasta kommentista huomaa, miten suuri vastenmielisyys sinulla on Jumalan käskyjä kohtaan. Sinä et rakasta Jeesusta Kristusta, joten hänen käskynsäkin ovat sinulle vastemielisiä. Tuolla tottelemattomuudellasi olet matkalla kadotukseen. Raamattu käskee rakastamaan lakia, jota Jeesus ja Paavali kummatkin rakastivat.

        Matt 24:12 Ja kun laittomuus lisääntyy, monien rakkaus kylmenee.

        Ps 119:127 Minä rakastan sinun käskyjäsi, ne ovat minulle kalliimmat kuin puhtain kulta.
        ---
        163 Valhetta minä vihaan ja kammoksun, sinun lakiasi minä rakastan.

        Matt 5:18 Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut.

        Room 7:12 Niin, laki on kuitenkin pyhä ja käskysana pyhä, vanhurskas ja hyvä.

        Uudessa testamantissa on lukuisia kohtia, joissa käsketään kaikkia kristittyjä noudattamaan Mooseksen lakia. Jeesus Kristus on käskenyt kaikkien kristittyjen noudattaa lakia ja käskenyt opettaa lain kaikille kansoille. Jeesus on juutalaisten kuningas, joten Jeesuksen valtakunnassa noudatetaan juutalaisten lakia, kuten Paavalikin sitä noudatti. Kristinusko on juutalaisuutta, joka uskoo Jeesukseen olevan Kristus.

        Ap.t 25:8 Paavali kiisti ne sanoen: "Mitään väärää en ole tehnyt, en juutalaisten lakia, en temppeliä enkä keisaria vastaan."

        Ei ole olemassa kristinuskoa ilman lakia, mutta on olemassa luterilaisuus ja helluntailaisuus, jotka ovat antikristillistä laittomuutta. Jos ei osaa VT:n tekstejä, niin ei edes ymmärrä UT:n tekstejä. Helluntaiseurakunnissa ja luterilaisessa kirkossa on paljon vääriä profeettoja ja eksyttäjiä.

        Room 3:31 Kumoammeko me siis lain vetoamalla uskoon? Emme suinkaan, me päinvastoin vahvistamme sen mitä laki sanoo.

        Matt 7:13 Menkää ahtaasta portista sisälle. Sillä se portti on avara ja tie lavea, joka vie kadotukseen, ja monta on, jotka siitä sisälle menevät;
        14 mutta se portti on ahdas ja tie kaita, joka vie elämään, ja harvat ovat ne, jotka sen löytävät.
        ---
        21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
        22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

        Room 2:13 Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja, vaan vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka myös noudattavat lakia.

        Jaak 2:24 Näette siis, että ihminen osoittautuu vanhurskaaksi tekojen, ei yksistään uskon perusteella.

        Lopeta jo ei kiinnosta ketään tuollainen lainkiivailu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lopeta jo ei kiinnosta ketään tuollainen lainkiivailu.

        Jeesus oli lainkiivailija.
        Matt. 5:18 "Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut. [Luuk. 16:17]

        Paavali demonihenkineen keksi "armotalouden" aikakauden.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus oli lainkiivailija.
        Matt. 5:18 "Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut. [Luuk. 16:17]

        Paavali demonihenkineen keksi "armotalouden" aikakauden.

        Valhemessiaaniset eli toraistit taas kerran tekevät oman uskontonsa mukaisesti, kiusaavat Jeesuksen omia.
        Toraistien oppi: "Saara näki egyptiläisen Haagarin pojan, jonka tämä oli Aabrahamille synnyttänyt, ilvehtivän".
        Mutta niinkuin lihan mukaan syntynyt silloin vainosi Hengen mukaan syntynyttä, niin nytkin.
        Valhemessiaaniset ovat jumalattomia maailman ihmisiä. Heistä on kirjoitettu: "jotka sanovat olevansa juutalaisia, eivätkä ole, vaan valhettelevat".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus oli lainkiivailija.
        Matt. 5:18 "Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut. [Luuk. 16:17]

        Paavali demonihenkineen keksi "armotalouden" aikakauden.

        Ei voi kuin todella ihmetellä sitä, että kuInka joku voi seota näin pahasti ???

        " Paavali demonihenkineen keksi "armotalouden" aikakauden. "

        Jos ja kun ihminen kadottaa näin pahasti todellisuuden, niin tälläinen henkilö olisi hyvä saada mahdollisimman nopeasti ammatti auttajien huomaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valhemessiaaniset eli toraistit taas kerran tekevät oman uskontonsa mukaisesti, kiusaavat Jeesuksen omia.
        Toraistien oppi: "Saara näki egyptiläisen Haagarin pojan, jonka tämä oli Aabrahamille synnyttänyt, ilvehtivän".
        Mutta niinkuin lihan mukaan syntynyt silloin vainosi Hengen mukaan syntynyttä, niin nytkin.
        Valhemessiaaniset ovat jumalattomia maailman ihmisiä. Heistä on kirjoitettu: "jotka sanovat olevansa juutalaisia, eivätkä ole, vaan valhettelevat".

        Bar Jesus oli kreikan juutalainen noita.


    • Anonyymi

      Jeesus ja taivaan väki on eri mieltä hurmostelijoiden kanssa.

      Matt. 5:19

      Sitä, joka jättää laista pois yhdenkin käskyn, vaikkapa kaikkein vähäisimmän, ja siten opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa vähäisimmäksi. Mutta sitä, joka noudattaa lakia ja niin opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa suureksi. [5. Moos. 28:1; Jaak. 2:10]

      • Anonyymi

        Tässä sinulle sanomaa:

        17 Mutta jos sinä kutsut itseäsi juutalaiseksi ja luotat lakiin ja Jumala on sinun kerskauksesi
        18 ja tunnet hänen tahtonsa ja, opetettuna laissa, tutkit, mikä parasta on,
        19 ja luulet kykeneväsi olemaan sokeain taluttaja, pimeydessä olevien valkeus,
        20 ymmärtämättömien kasvattaja, alaikäisten opettaja, sinulla kun laissa on tiedon ja totuuden muoto:
        21 niin sinäkö, joka toista opetat, et itseäsi opeta; joka julistat, ettei saa varastaa, itse varastat;
        22 joka sanot, ettei saa tehdä huorin, itse teet huorin; joka kauhistut epäjumalia, kuitenkin olet temppelin ryöstäjä;
        !!!
        23 joka laista kerskaat, häväiset lainrikkomisella Jumalaa?
        24 Sillä "teidän tähtenne Jumalan nimi tulee pilkatuksi pakanain seassa", niinkuin kirjoitettu on.
        !!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tässä sinulle sanomaa:

        17 Mutta jos sinä kutsut itseäsi juutalaiseksi ja luotat lakiin ja Jumala on sinun kerskauksesi
        18 ja tunnet hänen tahtonsa ja, opetettuna laissa, tutkit, mikä parasta on,
        19 ja luulet kykeneväsi olemaan sokeain taluttaja, pimeydessä olevien valkeus,
        20 ymmärtämättömien kasvattaja, alaikäisten opettaja, sinulla kun laissa on tiedon ja totuuden muoto:
        21 niin sinäkö, joka toista opetat, et itseäsi opeta; joka julistat, ettei saa varastaa, itse varastat;
        22 joka sanot, ettei saa tehdä huorin, itse teet huorin; joka kauhistut epäjumalia, kuitenkin olet temppelin ryöstäjä;
        !!!
        23 joka laista kerskaat, häväiset lainrikkomisella Jumalaa?
        24 Sillä "teidän tähtenne Jumalan nimi tulee pilkatuksi pakanain seassa", niinkuin kirjoitettu on.
        !!!

        Lait on sitä varten, että niitä noudatetaan. Ei armo korvaa lakeja. Lait on edelleen voimassa, ei niiden noudattamisesta voi laistaa armoon vetoamalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lait on sitä varten, että niitä noudatetaan. Ei armo korvaa lakeja. Lait on edelleen voimassa, ei niiden noudattamisesta voi laistaa armoon vetoamalla.

        Miksi sitten ET ITSE niitä noudata ???

        Onko sinulla itselläsi joku erivapaus ???

        Lisätään löylyä sinulle lain "noudattamiseesi" !

        Jaak. 2:10 Sillä joka pitää koko lain, mutta rikkoo yhtä kohtaa vastaan, se on syypää kaikissa kohdin.

        Onnistuuko sinulta siis ???


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi sitten ET ITSE niitä noudata ???

        Onko sinulla itselläsi joku erivapaus ???

        Lisätään löylyä sinulle lain "noudattamiseesi" !

        Jaak. 2:10 Sillä joka pitää koko lain, mutta rikkoo yhtä kohtaa vastaan, se on syypää kaikissa kohdin.

        Onnistuuko sinulta siis ???

        1. Joh. 3:9 Ei yksikään Jumalasta syntynyt tee syntiä, sillä Jumalan siemen pysyy hänessä; eikä hän saata syntiä tehdä, sillä hän on Jumalasta syntynyt."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        1. Joh. 3:9 Ei yksikään Jumalasta syntynyt tee syntiä, sillä Jumalan siemen pysyy hänessä; eikä hän saata syntiä tehdä, sillä hän on Jumalasta syntynyt."

        Eli sinäkö et itse tee mitään syntiä ???


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tässä sinulle sanomaa:

        17 Mutta jos sinä kutsut itseäsi juutalaiseksi ja luotat lakiin ja Jumala on sinun kerskauksesi
        18 ja tunnet hänen tahtonsa ja, opetettuna laissa, tutkit, mikä parasta on,
        19 ja luulet kykeneväsi olemaan sokeain taluttaja, pimeydessä olevien valkeus,
        20 ymmärtämättömien kasvattaja, alaikäisten opettaja, sinulla kun laissa on tiedon ja totuuden muoto:
        21 niin sinäkö, joka toista opetat, et itseäsi opeta; joka julistat, ettei saa varastaa, itse varastat;
        22 joka sanot, ettei saa tehdä huorin, itse teet huorin; joka kauhistut epäjumalia, kuitenkin olet temppelin ryöstäjä;
        !!!
        23 joka laista kerskaat, häväiset lainrikkomisella Jumalaa?
        24 Sillä "teidän tähtenne Jumalan nimi tulee pilkatuksi pakanain seassa", niinkuin kirjoitettu on.
        !!!

        Siinä ne herjaajat on . Ettei saa tehdä huorin mutta itse teette. Näin se on. 😂😂😂😂


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        1. Joh. 3:9 Ei yksikään Jumalasta syntynyt tee syntiä, sillä Jumalan siemen pysyy hänessä; eikä hän saata syntiä tehdä, sillä hän on Jumalasta syntynyt."

        Väittääkö joku täällä ettei ole varastanut valehdellut huorannut .......


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Väittääkö joku täällä ettei ole varastanut valehdellut huorannut .......

        Kyllä väittää, ehdottomasti ei ole huorattu ei kiroiltu ei valehdeltu eikä varasteltu!

        eikä ole aikomusta tämän elon aikana aloittaakkaan.

        normijumalattomalle piipväelle sellainen on tietenkin suuri kauhistus ja elämöinnin aihe.


    • Anonyymi

      Sananl. 10:8

      Viisassydäminen ottaa käskyt varteen, mutta hulluhuulinen kukistuu.

      • Anonyymi

        SANA RISTISTÄ Golgatan on hullutus niille jotka kadotukseen menevät .


    • Anonyymi

      Hei!

      Tässä muutama hyvä sivusto, joidenka kautta olen mm itse opiskellut espanjaa. Listaan linkit alle lyhyt linkkeinä, jotta nämä varmasti mahtuu kaikki mukaan:

      Espanja: https://oke.io/M39ex

      Japanin opiskelu videon muodossa: https://oke.io/ZHJ2WCt

      Heprea (ei ehkä niin suosittu, mutta suosittelen) https://oke.io/TOs0au

      Englannin kuuntelu ja ääntäminen: https://oke.io/hkmmr7Z

      Arabia: https://oke.io/vBLJ1TR

      Ranska: https://oke.io/ldRG7o

      Ja viimeisimpänä, mutta ei vähäisimpänä Thaimaan aakkosten opettelu: https://oke.io/hP5GSaq0

      Toivottavasti tästä on jollekkin apua kielten opiskeluun :)

      • Anonyymi

        Entäs helluntailaisten kielikurssi, listasta puuttui heidän kielillä puhumisen kurssin linkki kokonaan?


    • Anonyymi

      Eli väärin ymmärrys.

    • Anonyymi

      Glory Backman hoki TV7:lla "sakara, makara, pakara" mantraa....

      • Anonyymi

        älä valehtele.


    Ketjusta on poistettu 11 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      237
      3671
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      26
      2248
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2101
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1995
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      90
      1675
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1391
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1291
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1277
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1208
    Aihe