Suomalaiset! Jotain hyvää linssiä kameraani

Minulla on ollut Canon M50 jo kuukauden ja nyt olen ajatellut hankkia adapterin että saisi EF linnsejä, koska minun mielestä EF/M linssit ovat kalliita.
Joten kysyisin teiltä jotain hyvää EF linssiä.
Tällä hetkellä etsin linssejä jotka sopii yökuvaukseen ja pitkän polttovälin linnsejä (esim. 200mm).

9

138

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Vähän tarkemmin voisit kertoa toiveistasi. Tai ehkä parempi että mietit ihan itse mitä olet kuvaamassa ja mitä siihen tarvitaan. Hyvät objektiivit maksavat aina oli kiinnitys mikä tahansa. Hyvä sovitin maksaa myös. Yökuvaukseen tarvitaan valovoimaa ja se maksaa enemmän kuin maltillisen valovoiman perusoptiikat. Jos muutaman satasen optiikka on sinulle kallis niin se on vähän että voi voi. Kannattaa ehkä ruveta katselemaan käytettyjä. Mieti minkälainen objektiivi on tärkein juuri nyt ja hanki se. Kaikkea ei tarvitse hankkia kerralla. Laatuun kannattaa optiikoissa panostaa. Yökuvauksessa jalusta on usein välttämätön.

    • Anonyymi

      Sovitteita löytyy, mutta maksaa jotain 150-200 €.
      Ainut valovoimainen kiinteä markkinoilla oleva on EF 200 mm f/2,8L II USM.
      Zoomit on 3-4 kertaa tuon hintaisia.
      Minulla on tuolainen juuri hämäriin olosuhteisiin ja päämäärättömiin vaelluksiin. Suhteellisen pieni kokoinen vanhaa, painaa 765 g Pro-sarjaa. Vastaa APS-C rungossa n. 320 millitä telettä. Voi käyttää telejatkeita, jolloin pääsee jopa 640 mm:n kinovastaavuuteen.
      Vakaajaa siinä ei ole, joten jalustan käyttö on suositeltava.
      Saattaa löytyä käytettynä, koska monet haluaa zoomin.

    • Anonyymi

      Canonin M-sarja on ongelma. Siihen ei saa järkevää lasitavaraa Canonilta kuin 32 mm normaalin. Jos taas käyttää EF lasia, menettää idean pienikokoisesta järjestelmästä ja pitkillä teleobjektiiveilla kokonaisuus on epätasapainoinen kuvattaessa käsivaralta.

      Itse ostaisin Canon 6D mark II:n ja siihen 35 mm sekä 300 mm f/4.0 telen sekä antaisin tuon M50:sen mennä vaihdossa. Kaikki edellämainitut ovat vielä tänään tarjouksessa esimerkiksi Rajalassa.

      • Anonyymi

        Jos kysyjän pointti oli ef-m lasien kalleus niin mistä luulet hänen kaivavan rahat ehdottamaasi settiin? Edes käytettynä ollaan aika kaukana realistisesta hankinnasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos kysyjän pointti oli ef-m lasien kalleus niin mistä luulet hänen kaivavan rahat ehdottamaasi settiin? Edes käytettynä ollaan aika kaukana realistisesta hankinnasta.

        Vaatimukset ja kukkaro eivät tuossa löydä toisiaan.


    • Anonyymi
      • Kyse oli Mark II:sta, joka updatena meni alle oletusten. Ei se sinänsä tee kamerasta huonoa. Porukka vitsaili, että se oli pelkkä software update.


    • Anonyymi

      Nyt olisi hauska tietää että miksi kyseinen kamera on ostettu jos kerran kyseisen järjestelmän objektiivit eivät kelpaa. Jos kyseisten objektiivien ainoaksi huonoksi puoleksi mainitaan korkea hinta niin silloin ei kyllä olla yhtään kartalla siitä mitä objektiivit nykyään maksaa.

    • Adaptoimalla objektiiveja pilaa kameran parhaan puolen eli pienen koon.Lisäksi ei siinä välttämättä paljoa säästä ainakaan yhdellä objektiivilla, jos ottaa adapterin hinnan huomioon.

      Hämärällä kuvauskessa 22 mm f/2.0, 32 mm f/1.4 ja adaptoituna EF 50 mm f/1.8 on aika hyviä. Sigmalla on myös 16 mm, 30 mm ja 56 mm f/1.4 ihan natiivina

      Oletan, ettei se tele ole hämäräkuvaukseen.- Edullsina vaihtoehtoina olisi EF-S 55 250 mm ja EF-M 55-200 mm. Toki on jotain 70-300 mm mutta ilman vakainta. EF-S on 240-270 € ja EF-M 280-300 €. Sigma 30 mm on n. 300 €, Canonin 32 mm n. 500 €

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nainen, tervetuloa

      Tule luokseni eka vaikka viikoks tai pariksi. Saisin helliä, kannustaa ja tukea sua ja kokata lempi herkkujasi. Pääsisit
      Ikävä
      32
      6531
    2. Kela valvoo lasten tilejä.

      Tämä isoveli Kela kyttää jopa lasten yli 200,- euron rahat jotka on melko varmasti lahjaksi saatu. Se vaikuttaa perheen
      Yhteiskunta
      311
      3971
    3. Olisit ollut varovaisempi

      Nyt jos minut hylkäät ja et meidän asiasta minulle mitään ilmoita niin ettet edes anteeksi pyydä, niin tiedä että minä e
      Ikävä
      59
      3681
    4. TTK-tähti Saana Akiola paljasti tv-ohjelmassa tapahtuneen ahdistelun

      Olisko pitänyt suunnitella ulostulo paremmin? Nyt lehdet soittelevat kaikki 8 läpi ja kuusi sanoo ettei koskenut häntä.
      Maailman menoa
      43
      3238
    5. Mitä haluaisit sanoa hänelle

      Nyt tällä hetkellä?
      Ikävä
      171
      2532
    6. Vastenmielisyys

      Kuvaa sinua parhaiten
      Ikävä
      55
      2106
    7. Elisa laskuttaa jo sähköpostilaskusta erikseen euron

      Paperilaskuista on otettu lisämaksua jo ajat sitten, mutta nyt Elisa ottaa euron siitä että lähettävät sähköisen laskun
      Maailman menoa
      126
      1990
    8. Mies sinä olet kaunis katsella

      Olet myös rauhallinen, tavallinen, varovainen, lämmin, poikamainen, komea, ryhdikäs, rentotyylinen, kiva, mukava... jne
      Ikävä
      47
      1857
    9. Oho! Susanna Laine kohtasi epäonnea lomareissulla Italiassa - Avaa tilannetta: "Vähän sahaavaa..."

      Ou nou! Tsemppiä kuitenkin loppulomaan Italiassa, Susanna Laine ja mahdollinen seuralainen! Lue lisää ja katso kuvat:
      Suomalaiset julkkikset
      11
      1670
    10. Sinulle, tahtoisin kertoa mitä

      ajattelen siitä. Ehkä olen väärässä, mutta minusta kuulostaa jonkin alulta, mutta ei kerro minkä. Se selvinnee myöhemmi
      Ikävä
      28
      1629
    Aihe