Lehtimajanjuhla Jerusalemissa. 2.-8.10.2020

Anonyymi

Onko joulu lähellä tässä ja nyt hetkessä?

Tavallaan tässä nähdään, että kun Jeesus syntyi, elettiin lehtimajajuhlan aikaa.
Ei joulua, kuten me ajatellaan ja luullaan.
Joulu - joulutettiin pakanjuhlien perinteitten tilalle, että pakanat ikäänkuin saisi muuta mietittävää, kuin rellestää, mutta siitä tulikin perinnepeitto meidän silmille.
Me luullaan sitä Jeesuksen syntymäjuhlaksi ja teemme näin perinnejuhlasta harhaisen juhlan, jossa kovasti väitetään, että me pakanat olemme kaikkitietäviä sanan opettajia. Sitten kiivailemme tietämättömyyden haaveissa.

Moni ei vietä tätä joulujuhlaa, joka on paukkunut niin kaupalliseksi, että luottokorttilaskuja maksetaan pitkään, lapset kiukuttevat, kun lihallisesti pitää saada sitä ja tätä. Eli tätäkö me haluamme?

Muistan kun meidän lapsemme jouluna, jopa pienin ei kerinnyt edes avata kaikkia pakettia kunnolla, kun vapisi ja alkoi repiä uutta ja uutta.
Olemme harhaantuneet. Kerran seurakunnassa olin jouluvastuussa Jumalanpalveluksessa. Puheessani kerroin, että joulu ei ole sellainen, kuin me luulemme ja perustelin sen juurtajaksain. Kokouksen lopussa tuli eräs vanha seurakunnan jäsen kiittämään, että kerrankin joku toi esiin totuuden.

Siksi on tärkeä nähdä, missä meidän pitäisi Jeesuksen seuraajien kulkea totuudessa ja viisaudessa.

7

103

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Olet nyt ilmoituksesi antanut, se on luettu.

Voisitko nyt sallia meille joulunviettäjille uskonrauhan, jonka laki takaa jokaiselle kansalaiselle?

Kukaan ei vaadi sinua viettämään joulua, sallisitko myös meidän rauhassa viettää omaa juhlaamme? ✨

• Anonyymi

Tottakai, jokainen saa viettää jouluaan ja tässä on sitä esimakua.
        https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/aec0676a-a969-48d7-b7fe-e2858582006d
        Kulutusjuhlan hurmaa!

Tuskin Vapahtajan tarkoitusperät on kaupallisen joulun ja sen, mitä ja miten se me, meidän sydämissä jubileeraa.

Mutta, voi aloittaa pienen rakennemuutoksen sydämeen. Lähdenkö tieten hyppäämään sitä narua, jota meidän kaupallinen joulu "kirkastaa meille". Siellä kaupallisuus soittaa haikeena sitä joulunlasta, että mielemme herkistyy ja kukkaro kevenee.
        On hyvä katsoa silmiin sitä, mikä siitä meitä katsoo!

Joulu on rehellisempi siinä, että ettemme siihen sido sellaista, mikä ei siihen kuulu.

Eli valinta ja vastuu! "Siksi ihmiset… voivat vapaasti valita vapauden ja iankaikkisen elämän kaikkien ihmisten suuren välittäjän Vapahtajan [pääsiäissanoman] kautta tai valita vankeuden ja kuoleman."

• Anonyymi

Kirjoituksesi täyttää rikoksen tunnusmerkistön. Teen tästä ilmoituksen.

• Anonyymi

Näinkö kauhistuttavia ovat hellarit,he lähtevät sotimaan lihassa.Totuutta he eivät siedä.Omassa elämässäni olen tämän saanut kokea,kun olen kasvanut hellariperheessä,on uhattu vankilalla,kun autoin mielisairaalaan joutunutta veljeäni,syy oli,jos otan veljeltäni pienenkin summan rahaa!Itse ovat vääryydellä vieneet kuolinpesästä omaisuutta!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Näinkö kauhistuttavia ovat hellarit,he lähtevät sotimaan lihassa.Totuutta he eivät siedä.Omassa elämässäni olen tämän saanut kokea,kun olen kasvanut hellariperheessä,on uhattu vankilalla,kun autoin mielisairaalaan joutunutta veljeäni,syy oli,jos otan veljeltäni pienenkin summan rahaa!Itse ovat vääryydellä vieneet kuolinpesästä omaisuutta!

Etköhän nyt hauku väärää puuta.
        Fanaatikkoja on kaikissa seurakunnissa, mutta onneksi Suomessa on uskonnonvapaus ja vapaus viettää joulua halunsa mukaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja tässä toinen / sama (?) valehtelija. Aivan suoraa puppua, henkilöön menevää, perätöntä herjausta.

• Anonyymi

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies, miksi et vaikuta halukkaalta?

Ihmeellistä käytöstä mieheltä. Toki et ole mikään teinipoika enää.
      Ikävä
      114
      2144
    2. 188
      1784
    3. Ikävä on häntä

Josta on tullut niin tärkeä ja rakas. Olisinko onnellinen hänen kanssaan. Ne rakastavat silmät jotka mua katsoo aina jos
      Ikävä
      63
      1165
    4. Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet

Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K
      Maailman menoa
      79
      1082
    5. Minkä kultakimpaleen

Menetän jos en saa häntä. Joku muu saisi nauttia siitä hellyydestä, huumorista ja intohimosta. Ehkä hän ymmärtää nyt mik
      Ikävä
      31
      1040
    6. En kai koskaan saa sinua

Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k
      Ikävä
      69
      1008
    7. Tykkäsit nainen

Aina eniten lähetyssaarnaajassa, muistan miten nautit!😎😚 meidän pitää päästä vielä kokemaan se.
      Ikävä
      43
      953
    8. Kerroppas nyt

M mies, että kenestä sinä oikein tykkäät, niin saadaan tämä asia muillekin selväksi 😉
      Ikävä
      74
      925
    9. Helppo selvittää onko oma täällä

Laittaa yhden selvän kysymyksen ja jos kukaan ei osaa vastata, niin oikea ei ole täällä. Saa käyttää vapaasti hyödykse
      Ikävä
      55
      880
    10. The Summit Suomi: Maxie avaa hyytävästä tilanteesta kuvauksissa: "Veri roiskui ja tajusi, että..."

Oletko seurannut The Summit Suomea? Tykkäätkö vai et tai mitä mieltä ylipäätään olet sarjasta? Moni katsoja on kaikonnut
      Tv-sarjat
      8
      874
    Aihe