Runsaasti vettä?

Anonyymi

Olen kuullut adventistien keskuudessa mainittavan, että vettä tulisi juoda päivittäin pari kolme litraa.
Runsas vedenjuonti on kuitenkin täyttä huuhaata, kuten urologiaan erikoistunut professori Teuvo Tammela lausuu:
"– Veden juonti suurina määrinä on niin huuhaata kuin olla voi – ihan käsittämätön muoti-ilmiö. Että muka nainen kaunistuisi, kun kittaa koko ajan vettä! Vettä tulisi juoda vain sen verran kuin janottaa. Virtsakivi- ja munuaispotilaat toki hyötyvät runsaasta vedenjuonnista, mutta muuten siinä ei ole järjen häivää."

14

60

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Adventistinaiset ovat tunnettuja kauneudestaan että jopa ex-maallikkosaarnaaja (nykyisin bunkjerissa) karttoi adventistinaisia ja piti heitä juoruakkoina.
      Naiset pakottivat ällöttävän setämiehen eroamaan Adventtikirkosta.
      Hän kertoo torjuneensa naisten seksiehdotukset ja eikä antaamaan neitsyyttään heille.

• Minun natrium arvot olivat kriittisellä pisteellä verikokeessa, ja tiedän että varmsti kesäkuumalla kun join paljon vettä olen ollut hyponatremian puolella.
      Olin tottunut syömään suolatonta ruokaa, vain veden maun suolalla poistin.
      Oli ryhdyttävä syömään uudelleen suolaa.
      Runsas vesi liuottaa suoloja pois.

• Anonyymi

Lopetin vedenjuonnin kokonaan.
      Raamatussa Jeesus on sanonut, että hän on elämän vesi. Joka häntä juo ei koskaan janoa.
      Nyt olen ollut 3 vuotta ilman vettä ja hyvin menee. Olen korvannut veden oluella.

• Anonyymi

Olet sitten päättänyt elää synnissä. Kostautuu vanhemmalla iällä.

• Anonyymi

Eikös jessekin muuttanut veden viiniksi? Älä sii juo vettä.

• Anonyymi

Olet kuullut väärin!

• Anonyymi

Tammela puuhuu omasta puolestaan. Lääkärini mukaan minun tulee juoda 2,8L päivittäin.

• Anonyymi

Advaritohtorini sanoi että Jeesus muutti veden viiniksi.
        Pappi joi saunaoluen kinkkupizzan kanssa.
        Älkää kertoko tästä muille.

• Anonyymi

Ihmisen toki tulee juoda vettä kunnolla, ei vain lasi tai pari, päivässä. Mutta määrä ei ole 2-3 litraa vaan 1,5 litraa. Koska kiinteästä ruuasta saa nestettä elimistöönsä puoli litraa, niin juotavaa jää vain litra. Normaali juomalasi on 2d, niin kun juo lasillisen vettä/mehua yms. jokaisella päivän viidellä aterialla, tulee elimistön nestetarve tyydytetyksi. En tosin ole itse mikään lääkäri, mutta... näin olen ymmärtänyt. Sitä en tiedä olisiko enemmän juomisella jotain hyötyjä. Äärimmäisyyksiin ei kuitenkaan kannata mennä. Ihminen on jopa kuollut vedenjuontikisan jälkeen, kun vesi on ohentanut veren natrium pitoisuutta eli suolapitoisuutta, mikä on aiheuttanut solujen räjähtämisen: Veren suolapitoisuus pitää olla solujen sisällä olevaa pitoisuutta korkeampi, muuten tulee soluissa paineongelmia. Tosin kyseisessä kisassa vettä juotiin ehkä enemmän kuin 2-3 litraa. Ainakaan eivät tyhjentäneet rakkoa välillä. Eli jos juo paljon, tärkeää on muistaa tyhjentää rakko eikä väkisin pidätellä. Lisäksi on tärkeää saada elimistöön silloin suolaa: Eli juomavedessä on suoloja tai nauttii veden kanssa esim. sipsejä. Kuitenkaan vettä ei ihan hirveästi kannattaisi juoda, vaikka suolaa saisi ja rakon tyhjentäisi. Järkeä veden käyttöön!

• Anonyymi

Jos haluaa läträtä veden kanssa elimistöön huuhdellen litravetoisesti joka päivä niin yhteen litraan vettä kannattaa lisätä teelusikallinen pansuolaa ja sitruunan puolikkaan nestettä rutistaa siihen.

• Anonyymi

Ei sitä vettä kauneuden takia juoda, vaan terveyden takia.

• Anonyymi

Jano ei ole hyvä mittari tarvittavan veden määrälle, koska todellisuudessa "janon sammuminen" palauttaa nestetasapainon vain osittain. Muistaakseni yksi lääkäri opetti niin, että jos janottaa kolmen lasin verran, niin vettä pitäisi oikeasti jouda neljä lasia. Jotenkin noin se meni.

• Anonyymi

Onko kyseinen urologi joku puoskari vai mikä? Jokainen vähänkään terveydestä tietävä tietää, että IHO tarvitsee vettä.

• Anonyymi

Käy uimassa, jos ihosi tarvitsee vettä.
        Minun ihoni ei tarvitse vettä.
        Saunassa tosin käyn 6 kertaa viikossa ja se on hyvä iholle.
        Huokoset ihossa avautuvat ja kuonat tulevat ulos ihon kautta hien mukana.
        Saunan yhteydessä voi juoda runsaammin nestettä, jolloin hikoilukin on runsaampaa.
        Sauna on paras.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      45
      5030
    2. Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?

Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?
      Maailman menoa
      112
      1590
    3. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      48
      1199
    4. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      10
      1139
    5. Aleksi Rytilä

Räppäri saa haluamaansa julkisuutta.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      13
      1093
    6. 81-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."

Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome
      Suomalaiset julkkikset
      17
      997
    7. Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan

Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy
      Maailman menoa
      76
      969
    8. Kulukusuunnat

Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v
      Kuhmo
      2
      862
    9. Tynkä Eläintarha ei ole enää visiitin väärti

Ähtärin MesiZoo on vajonnut alas. Näytillä olevien eläinten määrä on romahtanut lähemmäs -40%. Paikat ovat päässeet pah
      Ähtäri
      57
      769
    10. Junan alle

Kuka päätti tai yritti päättää päivänsä jäämällä junan alle ja aiheutti sen takia veturikuskille ja muille traumat..?
      Kajaani
      27
      733
    Aihe