Urantia...

Anonyymi

Onko kukaan lukenut Urantia kirjaa.
Kuulemma koko opus pistää uusiksi ihmiskunnan käsitys maailman kaikkeudesta sekä uskomuksista yleensä.

8

2026

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Pistääkö tämä aloitus jotain uusiksi?

    • Anonyymi

      Olen lukenut urantian.Kieltämättä se on erittäin älykkäiden ihmisten kirjoittama selitysteos Raamatusta. Kaikki kuvatut olennot ,Jumala ,Hänen poikansa,enkelit. paratiisi ,henkinen jatkuva opiskelu kohti jumaluutta, maailmankaikkeuden rakenne, geologia, ovat uskottavasti perusteltuja. Mutta se ei ole pyhäkirja, kuten kirjoittajat rehellisesti tunnustavat. Eikä sitä lukiessa pysty tuntemaan Pyhän Hengen vaikutusta, kuten Raamattua lukiessa. Myös Jeesuksen sovitustyötä Golgatan ristillä, he eivät käsitä.

      • Anonyymi

        Yhtä huuhaata kuin muukin uskonnollinen kirjallisuus!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yhtä huuhaata kuin muukin uskonnollinen kirjallisuus!

        samaa mieltä ,kautta aikojen uskonnoilla kansaa jallitettu ja naisia alistavia kaikki uskonnot islami kaikkein pahimmista päästä jota yritetään ujuttaa eurooppaankin....se on elvetistä


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Ajanhukkaa!

        Jos tuohon uskoo, on kyllä vielä hörhömpi kuin keskiverto kristitty.

        Enkelit ovat koko avaruuden evolutionaaristen ja tahdollisten ylösnousemusluotujen hoivaava henki -kumppaneita. He ovat myös sfäärien jumalallisista persoonallisuuksista koostuvien korkeampien olentojoukkojen virka- ja työtovereita. Kaikenluokkaiset enkelit ovat erillisiä persoonallisuuksia ja varsin yksilöllisiä. He osaavat kaikki antaa suuren arvon vaihtelunohjaajien palveluksille. Hoivaavat henget viettävät yhdessä avaruuden Sanansaattajajoukkojen kanssa kausia, jotka on omistettu lepäämiselle ja virkistäytymiselle. He ovat olemukseltaan sangen seurallisia, ja heidän ystävystymiskykynsä ylittää suuresti ihmisten vastaavan kyvyn.

        Hohhoijaa!


    • Anonyymi

      Urantia on ufoharrastajien arvostama kirja.

    • Kyllä se avaa toisenlaisen näkökulman myös Raamatussa kuvatun Jeesuksen elämästä.
      Se on niiden kirja jotka ovat tulleet maapallon elinpiiriin toisenlaisesta "maailmasta"
      Ymmärrettävästi se herättää kielteisiä reaktioita "ainoan oikean ajattelutavan omaavissa mielissä".
      Maailma ei romahtanut silloinkaan kun kaukoputki keksittiin.
      Kuitenkaan kaukoputki ei pelastanut ihmistä, tuskin Urantiakaan. Maapallo tai linnunrata ei ole maailmankaikkeuden keskus.
      Eikä Jeesus väittänyt että hänen verensä olisi maailman pelastus, ne on Paavalin juttuja ne verijutut
      En väitä etteikö iltapala (ehtoollinen) olisi hyvä hetki muistella edesmeneitä ja kyllähän se syöminen siirtää nälkää olkaa hyvät vaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      195
      2063
    2. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      133
      1149
    3. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1063
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      21
      805
    5. 58
      796
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      34
      731
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      628
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      574
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      46
      547
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      9
      532
    Aihe