Urantia...

Anonyymi

Onko kukaan lukenut Urantia kirjaa.
Kuulemma koko opus pistää uusiksi ihmiskunnan käsitys maailman kaikkeudesta sekä uskomuksista yleensä.

8

2026

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Pistääkö tämä aloitus jotain uusiksi?

    • Anonyymi

      Olen lukenut urantian.Kieltämättä se on erittäin älykkäiden ihmisten kirjoittama selitysteos Raamatusta. Kaikki kuvatut olennot ,Jumala ,Hänen poikansa,enkelit. paratiisi ,henkinen jatkuva opiskelu kohti jumaluutta, maailmankaikkeuden rakenne, geologia, ovat uskottavasti perusteltuja. Mutta se ei ole pyhäkirja, kuten kirjoittajat rehellisesti tunnustavat. Eikä sitä lukiessa pysty tuntemaan Pyhän Hengen vaikutusta, kuten Raamattua lukiessa. Myös Jeesuksen sovitustyötä Golgatan ristillä, he eivät käsitä.

      • Anonyymi

        Yhtä huuhaata kuin muukin uskonnollinen kirjallisuus!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yhtä huuhaata kuin muukin uskonnollinen kirjallisuus!

        samaa mieltä ,kautta aikojen uskonnoilla kansaa jallitettu ja naisia alistavia kaikki uskonnot islami kaikkein pahimmista päästä jota yritetään ujuttaa eurooppaankin....se on elvetistä


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Ajanhukkaa!

        Jos tuohon uskoo, on kyllä vielä hörhömpi kuin keskiverto kristitty.

        Enkelit ovat koko avaruuden evolutionaaristen ja tahdollisten ylösnousemusluotujen hoivaava henki -kumppaneita. He ovat myös sfäärien jumalallisista persoonallisuuksista koostuvien korkeampien olentojoukkojen virka- ja työtovereita. Kaikenluokkaiset enkelit ovat erillisiä persoonallisuuksia ja varsin yksilöllisiä. He osaavat kaikki antaa suuren arvon vaihtelunohjaajien palveluksille. Hoivaavat henget viettävät yhdessä avaruuden Sanansaattajajoukkojen kanssa kausia, jotka on omistettu lepäämiselle ja virkistäytymiselle. He ovat olemukseltaan sangen seurallisia, ja heidän ystävystymiskykynsä ylittää suuresti ihmisten vastaavan kyvyn.

        Hohhoijaa!


    • Anonyymi

      Urantia on ufoharrastajien arvostama kirja.

    • Kyllä se avaa toisenlaisen näkökulman myös Raamatussa kuvatun Jeesuksen elämästä.
      Se on niiden kirja jotka ovat tulleet maapallon elinpiiriin toisenlaisesta "maailmasta"
      Ymmärrettävästi se herättää kielteisiä reaktioita "ainoan oikean ajattelutavan omaavissa mielissä".
      Maailma ei romahtanut silloinkaan kun kaukoputki keksittiin.
      Kuitenkaan kaukoputki ei pelastanut ihmistä, tuskin Urantiakaan. Maapallo tai linnunrata ei ole maailmankaikkeuden keskus.
      Eikä Jeesus väittänyt että hänen verensä olisi maailman pelastus, ne on Paavalin juttuja ne verijutut
      En väitä etteikö iltapala (ehtoollinen) olisi hyvä hetki muistella edesmeneitä ja kyllähän se syöminen siirtää nälkää olkaa hyvät vaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      134
      1198
    2. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      34
      771
    3. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      46
      577
    4. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      10
      560
    5. Miksi Lapset kiusaa yöllä

      Miksi Lapset kiusaa yöllä ihmisiä? Miksi vanhemmat antaa tämän tapahtua? Eikö ne huomaa ettei lapset ole kotona vai eivä
      Kauhava
      22
      502
    6. Ajatteletko ollenkaan minua

      Naiselle, jonka kanssa vahva tunne yhteydestä. Jota kipeästi kaipaan, mutta jota ei juuri näe. Onko siitä jo kolme vuott
      Ikävä
      29
      496
    7. Viimeinen lankafest

      Käykää viimeisessä lanka festissä. Ensivuonna sitä ei enää ole. Rahat on loppu. Harmi .
      Puolanka
      14
      452
    8. Sama ransetti taas!

      Keikkui tällä kertaa Honkavaaran tien varressa muutaman sadan metrin päässä Louhenkoskelta.. Otin rekisterin ylös ja ver
      Hyrynsalmi
      14
      451
    9. Hän on tosi

      hyvännäköinen. Ei edes ryppyi oo. :D
      Ikävä
      20
      436
    10. Haluan sinut, kuuletko minua.

      Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad
      Ikävä
      17
      423
    Aihe