Olen 1958 v. Syntynyt ja kysynkin että koska pääsee eläkkeelle siis ihan fakta tietoa?
Teen työkeikkoja rekryn kautta ja saan ansiosidonnaista.
Minä vuonna eläkkeelle?
5
146
Vastaukset
- Anonyymi
Faktatietona: vanhuuseläkkeesi alkaa sen kuukauden jälkeen, kun täytät 64 vuotta. Jos olet syntynyt esim. 10.6.1958, eläkkeesi alkaa juosta 1.7.2022. Ansiosidonnainen ja "rekry" - ei vaikutusta asiaan.
- Anonyymi
Täytyy muistaa ettei eläke ala juosta automaattisesti. Se pitää hakea eikä hakija saa olla tuolloin työsuhteessa. Eläkkeen myöntämisen jälkeen voi jälleen tehdä töitä ja näin saada pienen eläkkkeen päälle lisätienestiä.
- Anonyymi
Pitämättömät lomat pois niin saa työnteon lopettaa n.1,5kk ennen...Siihen loppuu yksi aikakausi ihmisen elämässä,saa vaan seurata ikkunasta kun ihmiset kiiruhtaa töihin aamuisin.
- Anonyymi
Toivotaan, että vuonna 1958 syntyneet pääsevät 64-vuotiaana alin vanhuuseläkkeelle.
Tämä Suomi on mennyt hyvinvoinnissa huonosti.
Ennen kaikki oli toisin. - Anonyymi
Voit aloittaa jo ottamaan osittaista varhennettua vanhuuseälkettä, jos haluat, kun olet täyttänyt 61. Sitä voi ottaa 25 tai 50 %. Voit sen lisäksi saada ansiosidonnaista 65 vuotiaaksi asti. OVEa ei tarvitse sen kummemmin ilmoitella liitolle tai työnantajille, se on vain sinun ja eläkeyhtiösi välinen asia. Kokoeläkkeellä ei tietenkään saa ansiosidonnaista. Ja osittainen varhennettu tietysti jonkin verran vähentää eläkettä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vakava rikosepäily Seinäjoella
Ilkka ei taaskaan tiedä mitään mutta hesalaiset kertoo: https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010959325.html433010Mies pakko olla rehellinen
Kiinnostuin koska olet tosi komea ja sulla on ihana puheääni. Olen aika pinnallinen sitten kai... 😓 kyllä olet tosi rau262919Olet saanut kyllä tunnisteita
Itsestäsi ja meistä. Mutta mikä siinä on, ettet kirjoita etkä anna itsestäsi merkkejä. Ellei ole kysymys siitä, mikä ens342836Mitä on woketus?
Täälläkin hoetaan usein sanaa "woketus". Mitä se tarkalleen ottaen tarkoittaa? Ilmeisesti sen käyttäjät ymmärtävät sen k4392541Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä - Hoivakotiin ei pääse, vaan joutuu selviytymään yksin
Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä… Hoivakoteihin sijoittamista vältellään, koska hoito on kallista ja hyvinvoin1531863Oletko jo luovuttanut?
Joko olet luovuttanut kaivatun suhteen ja hyväksynyt, että mitään ei tule?1431838Kristo Salminen, 52, riisuutui - Paljasti Iso-Börjen tatuoinnit - Somekansan tuomio yksimielinen
Iso-Börje, tuo iso, tatuoitu, yltiöromanttinen ja aika kuuma rikollispomo - vai mitä mieltä sinä olet? Lue lisää ja kat251415Hirvenmaitojuusto
Olin Prisman juustohyllyllä kun vierestä alkoi kuulua kamala paapatus. Siinä oli vanha muori, joka räyhäsi raivokkaasti,51231- 741139
- 301136