K- ja S-kauppa myyvät ainakin lähialueella tuotettuja juureksia ja kananmunia, sekä lähivesistä pyydettyä kalaa. Miksi Lidl ei ota myyntiin paikallisia tuotteita? Sehän vähentäisi hiilijalanjälkeä ja auttaisi pitämään eurot lähiseudulla.
Lidlistä ei saa paikallisen tuottajan ruokaa
143
<50
Vastaukset
- Anonyymi
S-rymä se panostaa kovin venjänmarkkinoile nykyään ei niinkään suomeen mutta toki se lähellä on tuo venäjäkin.
- Anonyymi
Hyvä huomio.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hyvä huomio.
Persun mielestä itse kirjoitetun valheen huomaaminen on hyvä huomio.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Persun mielestä itse kirjoitetun valheen huomaaminen on hyvä huomio.
Totta, jatkuvasti huomataan suvakkien valheita.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Totta, jatkuvasti huomataan suvakkien valheita.
Persun valheita ei tarvitse edes huomata, koska kaikki persujen lausunnot ovat täysin päinvastaisia kuin totuus.
- Anonyymi
Lidl toimii koko maan alueella. Siksi se ei erityisesti yritä haalia porkkanoita, tomaatteja, sipuleita yms. Helsingin alueelta, myydäkseen niitä helsinkiläisille.
Nuo tuoretuotteet hankitaan koko maan alueelta, ja myydään edullisesti kuluttajille, samalla hinnalla koko maan alueella.
Myös omenissa tarjolla on ulkomaisten omenien rinnalla kotimaisia omenia, Ahvenanmaalta ja muualta Lounais-Suomesta. Samalla tavalla omenat ovat tähän aikaan vuodesta ulkomaalaisia myös kahdessa muussa kauppaketjussa.
Lidlissä kotimaisten ja ulkomaisten tuotteiden välinen jakauma on melko lailla samanlainen kuin kahdessa muussakin ketjussa. Eräiltä osin Lidl on jopa kotimaisempi tarjonnaltaan, kuin kaksi muuta kaupan ketjua.- Anonyymi
"Lidl toimii koko maan alueella."
Lidl toimii vain Hangosta Sodankylään.
S-ryhmä toimii Hangosta Inariin.
K-ryhmä toimii Hangosta Nuorgamiin.
Alko toimii Hangosta Nuorgamiin.
Vaikka Lidl toimii vain muutamalla paikkakunnalla Suomessa, niin siitä huolimatta sillä on samalainen kartellihinnoittelu ketjun sisällä kuin valtakunallisella Alkolla. Alkolla sentään on kotimaisten kauppaketjujen tavoin myynnissä myös paikallisten tuottajien juomia. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vaikka Lidl toimii vain muutamalla paikkakunnalla Suomessa, niin siitä huolimatta sillä on samalainen kartellihinnoittelu ketjun sisällä kuin valtakunallisella Alkolla. Alkolla sentään on kotimaisten kauppaketjujen tavoin myynnissä myös paikallisten tuottajien juomia.Saako suomen venjänprismoistakin paiakllisia tuoteita?
- Anonyymi
Ei ole kyse siitä missä Lidl toimii, vaan siitä ettei se pidä valikoimissaan lähiruokaa, jolle on etenkin nyt koronapandemian aikana tullut yhä enemmän kysyntää. Lopettaisivat muutenkin sen kiinalaisen krääsän myynnin ja käyttäisivät marketin pinta-alaa hyödyllisemmin laajentamalla elintarvikevalikoimaa. Tokmanneilta sun muilta saa kyllä kalsareita ja hilavitkuttimia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vaikka Lidl toimii vain muutamalla paikkakunnalla Suomessa, niin siitä huolimatta sillä on samalainen kartellihinnoittelu ketjun sisällä kuin valtakunallisella Alkolla. Alkolla sentään on kotimaisten kauppaketjujen tavoin myynnissä myös paikallisten tuottajien juomia.Lidl ei myy siellä tuppukylässäsi mitään koska siellä ei ola Lidliä, eikä tule. Suomalaisia tuotteia Lidlissä kylläkin on prosentuaalisesti paljon enemmän kuin s- ja k-kaupoissa. Trollaamaisesi tuo vaan lisää asiakkaita Lidliin, mutta tuskin lisää suomalaisten tuotteiden myyntiä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ole kyse siitä missä Lidl toimii, vaan siitä ettei se pidä valikoimissaan lähiruokaa, jolle on etenkin nyt koronapandemian aikana tullut yhä enemmän kysyntää. Lopettaisivat muutenkin sen kiinalaisen krääsän myynnin ja käyttäisivät marketin pinta-alaa hyödyllisemmin laajentamalla elintarvikevalikoimaa. Tokmanneilta sun muilta saa kyllä kalsareita ja hilavitkuttimia.
Mikä ongelma, käy vaan siellä s- ja -k-kaupoissa, Lidlin asiakkaat ovat erittäin tyytyväisiä valikoimiin.
- Anonyymi
TOTTA.
- Anonyymi
Just luin Lidlistä ostetun maitopurkin kyljestä, että maito purkitettu naapuripitäjässä.
Toisaalta tiedän että esim. Valio tuo purkkeihinsa maitoa mm. Virosta!- Anonyymi
Lidl ostaa kaikki maitonsa suomalaisilta pienmeijereiltä.
- Anonyymi
Saattaahan porkkana olla onnistuessaan tuotettu lähelläkin, mutta kiertää kuitenkin Lidlin keskusvaraston kautta jakeluun.
Valiolla on "Alma"-niminen meijeriyhtiö Virossa. Raakamaitoa ei sieltä kylläkään ole koskaan tuotu, koska se ei ole kaupallisesti kannattavaa. Arla yritti hetken aikaa myydä ruotsalaista maitoa Suomessa, mutta sekin kokeilu tyrhetyi nopeasti. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lidl ostaa kaikki maitonsa suomalaisilta pienmeijereiltä.
Raakamaidon maahantuontia Suomeen on tuskin kukaan muu kuin Arla kokeillut.
- Anonyymi
Maitoa Virosta? Linkki VÄITTEESEEN - muutoin MUTUA!!!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Maitoa Virosta? Linkki VÄITTEESEEN - muutoin MUTUA!!!
Ei ole mitään mutua, vaan "Anonyymi Tänään 16:14" tietoa!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Saattaahan porkkana olla onnistuessaan tuotettu lähelläkin, mutta kiertää kuitenkin Lidlin keskusvaraston kautta jakeluun.
Valiolla on "Alma"-niminen meijeriyhtiö Virossa. Raakamaitoa ei sieltä kylläkään ole koskaan tuotu, koska se ei ole kaupallisesti kannattavaa. Arla yritti hetken aikaa myydä ruotsalaista maitoa Suomessa, mutta sekin kokeilu tyrhetyi nopeasti.Kaikilla ne menee keskusvarastojen kautta, taidat olla vajakki. Myy ne nauriisi torilla tai osta sieltä. Ihme itkemistä kun kukaan ei pakota Lidliin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaikilla ne menee keskusvarastojen kautta, taidat olla vajakki. Myy ne nauriisi torilla tai osta sieltä. Ihme itkemistä kun kukaan ei pakota Lidliin.
Kylläpä sitä on fattapersu pahalla päällä, kun on toimeentuloeurot taas tuhlattu Lidlin halvimpaan kurakaljaan.
Ihan ne tuottajat itse toimittavat nauriinsa myymälöihin. Osa jopa hyllyttääkin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kylläpä sitä on fattapersu pahalla päällä, kun on toimeentuloeurot taas tuhlattu Lidlin halvimpaan kurakaljaan.
Ihan ne tuottajat itse toimittavat nauriinsa myymälöihin. Osa jopa hyllyttääkin.Siinähän toimitat, en kylläkään ole nähnyt koskaan tukijusseja hyllyttämässä, vain ostamassa ulkoamaisia kalliita herkkuja. Oletko pahalla päällä kun et keksi mihin tuhlata kaikki tukiaisesi, etkö uskalla lähteä edes etelään rannalle makoilemaan?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siinähän toimitat, en kylläkään ole nähnyt koskaan tukijusseja hyllyttämässä, vain ostamassa ulkoamaisia kalliita herkkuja. Oletko pahalla päällä kun et keksi mihin tuhlata kaikki tukiaisesi, etkö uskalla lähteä edes etelään rannalle makoilemaan?
Oijoi että osui pahasti fattaperseeseen :-D
Näinhän se menee, että sitä mitä SINÄ et ole nähnyt ei ole olemassa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oijoi että osui pahasti fattaperseeseen :-D
Näinhän se menee, että sitä mitä SINÄ et ole nähnyt ei ole olemassa.Jaa, että maajussitko ovatkin nuoria naisia meikeissään essut päällä, pukee hyvin sinua :D
- Anonyymi
Käykö joku vielä Lidlissä ?
Me lopetimme kesällä kun osan tarjouksista olisi saanut vain ostamalla älypuhelimen.- Anonyymi
Ethän sinä S-kaupastakaan saa tarjoushinnalla ilman Bonuskorttia tai K-kaupasta ilman sitä Plussa-läpyskää.
Minä käyn Lidlissä, koska sieltä saa päivittäistavarat halvimmalla ja ihan ilman älykännykkää. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ethän sinä S-kaupastakaan saa tarjoushinnalla ilman Bonuskorttia tai K-kaupasta ilman sitä Plussa-läpyskää.
Minä käyn Lidlissä, koska sieltä saa päivittäistavarat halvimmalla ja ihan ilman älykännykkää.Ässässä ja Koossa ei tarvitse leikkiä useammalla kortilla tai puhelinten kanssa. Sen kun vaan vilauttaa korttia millä maksaakin. Kuittikin tulee nykyään sähköisenä, niin ei tarvitse niidenkään kanssa puljata.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ässässä ja Koossa ei tarvitse leikkiä useammalla kortilla tai puhelinten kanssa. Sen kun vaan vilauttaa korttia millä maksaakin. Kuittikin tulee nykyään sähköisenä, niin ei tarvitse niidenkään kanssa puljata.
Olikin kyse siitä, että niihinkin tarvitaan joku väline, että saa sen alannuksen, eli kortti.
Mihin sinä sen sähköisen kuitin saat ellet kännykkään? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olikin kyse siitä, että niihinkin tarvitaan joku väline, että saa sen alannuksen, eli kortti.
Mihin sinä sen sähköisen kuitin saat ellet kännykkään?Ei tarvita ylimääräisiä välineitä, kun kanta-asiakkuus tunnistetaan maksukortista suoraan. Kuitteja voi ihastella vaikka netin kautta, jos ei halua kännykkää käyttää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ässässä ja Koossa ei tarvitse leikkiä useammalla kortilla tai puhelinten kanssa. Sen kun vaan vilauttaa korttia millä maksaakin. Kuittikin tulee nykyään sähköisenä, niin ei tarvitse niidenkään kanssa puljata.
Sitten luulisi että olet tyytyväinen niihin, itse en vilauttele mitään bomusjuttuja, enkä kaipaa mitään seurantaa, maksan vaan kortilla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sitten luulisi että olet tyytyväinen niihin, itse en vilauttele mitään bomusjuttuja, enkä kaipaa mitään seurantaa, maksan vaan kortilla.
Yksi perhe, ei jää voittoja osinkoina joka puolelle kuten s ja k, vaan myy halvemmalla ja sijoittaa uusiin liikeisiin. Perheyhtiö on ainoa järkevä tomintamalli, en halua kustantaa minkään loisten loisimista.
- Anonyymi
Sakut omistavat sen.
- Anonyymi
Piti olla tässä.
Yksi perhe, ei jaa voittoja osinkoina joka puolelle kuten s ja k, vaan myy halvemmalla ja sijoittaa uusiin liikeisiin. Perheyhtiö on ainoa järkevä tomintamalli, en halua kustantaa minkään loisten loisimista osingoilla.
- Anonyymi
>> Lidl toimii vain Hangosta Sodankylään.
S-ryhmä toimii Hangosta Inariin.>>
Lidlillä on elintarvikkeissa sentilleen samat edulliset hinnat myös Sodankylässä, kuten ovat etelän suurissa keskuksissakin.
Sen sijaan S-marketin hinnat esimerkiksi Inarissa ovat 20% kalliimmat kuin etelässä.
>>Vaikka Lidl toimii vain muutamalla paikkakunnalla Suomessa, niin siitä
huolimatta sillä on samalainen kartellihinnoittelu >>
Varmaan kateelliset kilpailijat tykkää nimitellä tuota kartellihinnoitteluksi. Lidlin hinnoittelu on kuitenkin KAIKISTA KETJUISTA KAIKKEIN EDULLISIN!
Ja se edullisin Lidlin ruokakori on jatkanut voittokulkuaan pian jo 20 vuoden ajan.
Silti Lidl maksaa yhtä tunnollisesti veronsa nimenomaan Suomeen, kuin maksavat K ja S-ryhmäkin.- Anonyymi
Helsinkiläinen Lidlin asiakas joutuu maksamaan myös Sodankylän Lidlin asiakkaiden ostoksia. Kartellihinnoittelun vuoksi Lidl on boikotissa, koska en halua subventoida tahallaan kaukana elävien elämää.
Prismassa sentään on kaikkein halvimmat hinnat (ja parhaat valikoimat), koska hinnoittelu perustuu toteutuneisiin kustannuksiin. - Anonyymi
Lidl ei ole ollut enää vuosiin edullisempi kuin S, kun vertaillaan kotimaisia elintarvikkeita.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Helsinkiläinen Lidlin asiakas joutuu maksamaan myös Sodankylän Lidlin asiakkaiden ostoksia. Kartellihinnoittelun vuoksi Lidl on boikotissa, koska en halua subventoida tahallaan kaukana elävien elämää.
Prismassa sentään on kaikkein halvimmat hinnat (ja parhaat valikoimat), koska hinnoittelu perustuu toteutuneisiin kustannuksiin.S-ryhmän ruuanhinnoissa on 20% ilmaa.
S-ryhmä kerää rahaa ja rakentaa rakennusfirman kanssa esim. monitoimihalleja.
Tämä ei ole osuuskunta-aatteen mukaista.
Osuuskunnan pitää myydä osuuskuntalaisilleen tuotteet mahdollisimman halvalla. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
S-ryhmän ruuanhinnoissa on 20% ilmaa.
S-ryhmä kerää rahaa ja rakentaa rakennusfirman kanssa esim. monitoimihalleja.
Tämä ei ole osuuskunta-aatteen mukaista.
Osuuskunnan pitää myydä osuuskuntalaisilleen tuotteet mahdollisimman halvalla.Siinä tapauksessa Lidlin hinnoissa on 35 prosenttia ilmaa, koska ovat 15 prosenttia kalliimmat.
Ja kaikki rahat menee Saksaan. Osuuskaupassa voitot jää meille omistajille Suomeen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Prismassa sentään on kaikkein halvimmat hinnat (ja parhaat valikoimat), koska hinnoittelu perustuu toteutuneisiin kustannuksiin.HAHAHA, päinvastoin, sodankyläläiset maksaa osan hesalaisten ostoksista s- ja k-kaupoissa :D
Onneksi LIdl on tasapuolinen! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lidl ei ole ollut enää vuosiin edullisempi kuin S, kun vertaillaan kotimaisia elintarvikkeita.
S-kaupassa ei sitten ole mitään kotimasta kun kaikki hedelmät, vihannekset, juurekset, leivät, einekset jne ovat Lidlissä halvempia. En todellakaan maksaisi s- ja vielä vähemmän k-kaupan ryöstöhintoja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siinä tapauksessa Lidlin hinnoissa on 35 prosenttia ilmaa, koska ovat 15 prosenttia kalliimmat.
Ja kaikki rahat menee Saksaan. Osuuskaupassa voitot jää meille omistajille Suomeen.Älä sitten käy Lidlissä, niin yksinkertaista se on :D
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siinä tapauksessa Lidlin hinnoissa on 35 prosenttia ilmaa, koska ovat 15 prosenttia kalliimmat.
Ja kaikki rahat menee Saksaan. Osuuskaupassa voitot jää meille omistajille Suomeen.Milläs rahalla ne Prismat rakennetaan Pietariin ja Viroon?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja kaikki rahat menee Saksaan. Osuuskaupassa voitot jää meille omistajille Suomeen.Onko osuuskuntalainen saanut osinkoa?
Taitaa mennä rakennusfirmalle. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko osuuskuntalainen saanut osinkoa?
Taitaa mennä rakennusfirmalle.Vähän reilu 700 euroa tuli viime vuodelta.
- Anonyymi
En koskaan osta Lidlistä. En halua rikastuttaa Saksan valtiota ja rikkaita saksalaisia osakkeenomistajia. Vaikka Lidl maksaa liikevaihdostaan osan verona Suomeen, kuitenkin liikevoitto tilitetään Saksaan, josta tilitetään veroa Saksaan. Myöskin saksalaiset osakkeenomistajat maksavat osaketulostaan veroa Saksaan. Jos ostat suomalsisita liikkeitä, rahasi menevät kotimaan talouselämän hyväksi sekä kaikki verot tuloutuisivat Suomeen. Kun ostat saksalaisesta liikkeestä se tietää sitä, että Suomessa verotettavan tulon vähennys korottaisi verotusta Suomessa.
- Anonyymi
Lidl ei ole osakeyhtiö, eikä lihota osakkeenomistajia kuten s- ja k, olet harvinaisen idiootti :D
- Anonyymi
Lidlin hinta/laatusuhde on heikko.
- Anonyymi
Trollauksesi on heikkoa, suorastaan huonoa :)
- Anonyymi
Lidlin laatutaso on saksalainen laatutaso.
Vertaapa esimerkiksi Merecedes-Benz autoa johonkin ranskalaiseen, italialaiseen tai brittiläiseen autoon ja mieti missä maassa on paras laatutaso. Sama koskee elintarvikkeita, jotka ovat tietenkin samaa Mercedes-Benz-laatua, koska saksalaiset eivät suostu ostamaan huonompaa.
On ihme, että huippulaadukas Lidl on myös huippuedullinen jopa Suomessa.
- Anonyymi
>Helsinkiläinen Lidlin asiakas joutuu maksamaan myös Sodankylän Lidlin
>asiakkaiden ostoksia. Kartellihinnoittelun vuoksi Lidl on boikotissa, koska
>en halua subventoida tahallaan kaukana elävien elämää.
Menetkös sitten kovinkin mielelläsi S-marketiin , ja niiden hinnoilla ryöstettäväksi?
Kun laitetaan vertailuun tavallisen suomalaisen päivittäinen, tai viikonlopun ruokakori, niin nöissä vertailuissa Lidl on aina halvin! Lidl on halvin niin HELSINGISSÄ kuin myös SODANKYLÄSSÄ.
Näin se vaan on.
Helsinkiläinen asiakas saa tietenkin ostaa mistä lystää, mutat ne samat ostokset hän saa kaikkein edullisimmin juuri Lidlistä.- Anonyymi
Halvin ruokakauppa on S-ryhmän Prisma.
Mutta tässä ketjussa ei keskustella hintatasosta, vaan valikoimasta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Halvin ruokakauppa on S-ryhmän Prisma.
Mutta tässä ketjussa ei keskustella hintatasosta, vaan valikoimasta.Keskustele van yksinäsi prisman valtavasta ulkomaan valikoimasta, joista voitot menee ulkomaille.
- Anonyymi
Onneksi Lidlissä on maukkaita Keski- ja Etelä-Eurooppalaisia tuotteita.
- Anonyymi
Kittilässäkin myydään lähivesien kalaa. Saimaan ja Päijänteen muikkua ja Säkylän Pyhäjärven siikaa.
sätkivät vielä kaupan tiskilläkin, niin ovat tuoreita.- Anonyymi
Kalaa pitää riiputtaa muutama päivä kylmässä. Silloin ei mene paistovaiheessa kippuralle.
- Anonyymi
MInä ostankin mieluummin ruodottomana pakasteena, syö vaan itse ne suolet.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
MInä ostankin mieluummin ruodottomana pakasteena, syö vaan itse ne suolet.
Minä en syö kalan suolia, minä perkaan kalan jos se myydään perkaamattomana. Minä en ole uusavuton, joka ei mahda perkaamattomalle kalalle mitään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kalaa pitää riiputtaa muutama päivä kylmässä. Silloin ei mene paistovaiheessa kippuralle.
Missä muikkuja ja silakoita riiputetaan? Paljonko väkeä tarvitaan töihin, jos pannaan vaikkapa vain tuhat kiloa neulamuikkuja riippumaan vai onko siihenkin hommaan kehitetty jo ropotti?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Missä muikkuja ja silakoita riiputetaan? Paljonko väkeä tarvitaan töihin, jos pannaan vaikkapa vain tuhat kiloa neulamuikkuja riippumaan vai onko siihenkin hommaan kehitetty jo ropotti?
Rannikolla operoiva silakanpyytäjä näytti ripustavan ne yksitellen roikkumaan.
Neulamuikut syötetään sellaisenaan minkeille. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä en syö kalan suolia, minä perkaan kalan jos se myydään perkaamattomana. Minä en ole uusavuton, joka ei mahda perkaamattomalle kalalle mitään.
Perkaa sinä vaan niitä neulamuikkujasi. Minä syön vain Tenojoen lohta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En myöskään halua maksaa 20-40€/kg monta päivää vanhoista kaloista suolineen kun saa hyvää ruodotonta pakastekalaa 7€/kg. Miksiköhän maajussien sivutöinään tekemä työ on niin arvokasta että kalan hinta aivan järjetön, miljardien tukiaisilla sen pitäisi olla ilmaista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Rannikolla operoiva silakanpyytäjä näytti ripustavan ne yksitellen roikkumaan.
Neulamuikut syötetään sellaisenaan minkeille.Jotkut silakansavustajat laittavat silakat yksitellen riippumaan savustimeensa, tuoreita silakoita ei laita yksikään.
Minkeiltä jää neulamuikkuja ihan kaupan kalatiskille ja hyllylle asti. Olen ostanut monesti suolattuja neulamuikkuja, mutta en ole tullut koskaan kysyneeksi, ovatko ne riiputettuja vai riiputtamattomia. - Anonyymi
Tuoreinta ja parasta kalaa saa kun itse kalastaa.
Kaupassa ja kauppaketjussa paikallisten tuotteiden myynti ei sen sijaan ole yksinkertaista, koska jokainen ketju on vastuussa kaikkien myymiensä tuotteidensa laadusta, tuoreudesta ja terveellisyydestä.
Mainehaitta on sitäkin suurempi, jos esimerkiksi loisia , salmonellaa tai listeriaa löytyisi paikallisista tuotteista.
Minä en kauppiaana tai sisäänostajana ottaisi valikoimiin kuin testattuja tuotteita. Kala on varsinkin erittäin vaativa tuote kaupan tiskillä. Liha ja maito samoin, koska kylmäketjut eivät saa katketa.
- Anonyymi
LIDL STIFTUNG Co Kommandiittiyhtiö, perustettu1930
Omistaja Dieter Schwarz sekä äänettömiä yhtiömiehiä
Kotipaikka: Neckarsulm, Baden-Wuttemberg, Saksa
Kesko Oyj
Osakeyhtiö
S-Kauppa
Osuuskauppa
Asiakasomistajat - Anonyymi
Lidl myy pelkästää ulkomaista tuontimoskaan. Joihinkin moskapaketteihin ovat liimanneet hämäysmielessä Suomen lipun.
- Anonyymi
Maajussit myy tosiaan toreilla halpoja ulkomaisia tuotteita kotimaisina. Onneksi Lidlin tuotteita valvotaan, tietää mitä ostaa, halpaa ja hyvää ulkomaista tai kallista kotimaista "moskaa".
- Anonyymi
Nii. Eikä varsinkaan noiden kartellimarkettien ”lähiruokaa”! :)
Muistan joskus toikkaroineeni yhden moisen lähiruoka-osastolla, jossa silmiini sattui tuoresalaattipakkaus. Hilpeyttäni lisäsi huomattavasti se kun bongasin paketista valmistusmaaksi Italian! :) :D
Joten: Jos italialaisrehut = lähiruokaa, niin: Varmaan sit ihan kaikki Lidlissäki myytävät eväät on lähiruokaa? - Anonyymi
Lidlistähän ei saa edes suomalaista ruokaa. K- ja S-marketissa sentään 99 prosenttia myytävistä tuotteista on suomalaisia. Vain kahvi ja banaanit ym. ovat tuontikamaa.
- Anonyymi
No sähän oot sit viisaampi kuin kartellimarkettien johtajat, koska:
”Kesko ja S-ryhmä eivät tiedä, mikä on ruuan perinpohjainen kotimaisuusaste eli suomalaisten raaka-aineiden osuus kaikista elintarvikkeista valikoimissaan.
S-ryhmän kaupallinen johtaja Ilkka Alarotu sanoo, ettei sellaista lukua ole olemassakaan. ”Kaupan ei ole mahdollista selvittää ja jakaa raaka-aineiden alkuperätietoa eteenpäin, ellei teollisuus niin halua tehdä.” ”
Mutta jäljelmänä artikkelissa:
”Suomessa valmistettujen tuotteiden osuus on Alarodun mukaan S-ryhmässä 80 prosenttia myynnin kiloista ja litroista ja 70 prosenttia euromäärästä. Keskon tavarakaupan johtaja Ari Akseli ilmoittaa kotimaisuuden ”työluvun” olevan euroista lähes 80 prosenttia.”
... eli: Se siitä sun viisaudestas! :/ - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
”Kesko ja S-ryhmä eivät tiedä, mikä on ruuan perinpohjainen kotimaisuusaste eli suomalaisten raaka-aineiden osuus kaikista elintarvikkeista valikoimissaan.
S-ryhmän kaupallinen johtaja Ilkka Alarotu sanoo, ettei sellaista lukua ole olemassakaan. ”Kaupan ei ole mahdollista selvittää ja jakaa raaka-aineiden alkuperätietoa eteenpäin, ellei teollisuus niin halua tehdä.” ”
”Suomessa valmistettujen tuotteiden osuus on Alarodun mukaan S-ryhmässä 80 prosenttia myynnin kiloista ja litroista ja 70 prosenttia euromäärästä. Keskon tavarakaupan johtaja Ari Akseli ilmoittaa kotimaisuuden ”työluvun” olevan euroista lähes 80 prosenttia.”
... eli: Se siitä sun viisaudestas! :/Kotimaisuusaste on lähempänä 100:aa prosenttia suomalaisilla ketjuilla. Voi olla jonkun verran kausivaihtelua, kun joka vuosi ei saada ruista tarpeeksi huonojen säiden vuoksi.
Mutta Lidl on tasan 100-prosenttista tuontimoskaa. Se on fakta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kotimaisuusaste on lähempänä 100:aa prosenttia suomalaisilla ketjuilla. Voi olla jonkun verran kausivaihtelua, kun joka vuosi ei saada ruista tarpeeksi huonojen säiden vuoksi.
Mutta Lidl on tasan 100-prosenttista tuontimoskaa. Se on fakta.Maistappa Lidlin:
-riisiä
-Kreikkalaista jugurttia (Greamy)
- 1 € lenkki (Atrialta) - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Maistappa Lidlin:
-riisiä
-Kreikkalaista jugurttia (Greamy)
- 1 € lenkki (Atrialta)Valio kusettaa kuluttajia. Bulgarialainen jugurtti on valmistettu Oulussa. Karttapallosta katsottuna ei mene kuin muutaman tuhat km pieleen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
... eli: Se siitä sun viisaudestas! :/En usko ikinä että kotimaisten tuotteiden osuus myynnistä olisi noin suuri. Valikoimasta isoissa kaupoissa kotimaista ruokaa on korkeintaan 30%, eihän täällä tuoteta läheskään kaikkea ja eineksistäkin moninkertainen määrä ulkomaista.
Kilomäärässä mitattuna varmasti nostaa osuutta, koska raakatuotteet, juurekset, liha ja kala painaa enemmän, silti lähes kaikki hedelmät ulkomaisia, suurin osa pakasteista ulkomaista, kekseistä jne vain pieni osa kotimaista. Korkeintaan täällä pakatut laskemalla mukaan voisi mennä tasoihin. Rahallisesti voi "kotimaisuusaste" esim kahveissa olla korkea, koska eivät maksa tuottajille paljon mitään ja tietysti kotimaiset tuotteet maksaa enemmän jättitukiaisista huolimatta.
Lidlissä on samat kotimaiset aina, suuri osa ulkomaisista vaihtuu viikoittain. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kotimaisuusaste on lähempänä 100:aa prosenttia suomalaisilla ketjuilla. Voi olla jonkun verran kausivaihtelua, kun joka vuosi ei saada ruista tarpeeksi huonojen säiden vuoksi.
Mutta Lidl on tasan 100-prosenttista tuontimoskaa. Se on fakta.Uskotaan muutenkin että olet tyhmä trolli, ei travitse noin kovasti todistella.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Valio kusettaa kuluttajia. Bulgarialainen jugurtti on valmistettu Oulussa. Karttapallosta katsottuna ei mene kuin muutaman tuhat km pieleen.
Juu eikä ranskanleipäkään ole nähnytkään Ranskaa! :/
Eikä hampurilainen Hampuria! :/ - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Uskotaan muutenkin että olet tyhmä trolli, ei travitse noin kovasti todistella.
Itte olet :) :D
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta Lidl on tasan 100-prosenttista tuontimoskaa. Se on fakta.Phew! :/
No pyydä vaikka äitiäs tai siskoas selkosuomeksi lukemaan sulle toi edellisessä postauksessani lainaama teksti, niin: Jatketaan sit? :)
Jos ei vieläkään mene jakeluun, pyydä pikkuveljeäsi vääntämään sulle rautalangasta himmeli. Niin jos sitä tuijotellessasi malttaisit pysyä pari päivää poissa näiltä palstoilta hölöttämässä typeryyksiäsi! :) :/ - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En usko ikinä että kotimaisten tuotteiden osuus myynnistä olisi noin suuri. Valikoimasta isoissa kaupoissa kotimaista ruokaa on korkeintaan 30%, eihän täällä tuoteta läheskään kaikkea ja eineksistäkin moninkertainen määrä ulkomaista.
Kilomäärässä mitattuna varmasti nostaa osuutta, koska raakatuotteet, juurekset, liha ja kala painaa enemmän, silti lähes kaikki hedelmät ulkomaisia, suurin osa pakasteista ulkomaista, kekseistä jne vain pieni osa kotimaista. Korkeintaan täällä pakatut laskemalla mukaan voisi mennä tasoihin. Rahallisesti voi "kotimaisuusaste" esim kahveissa olla korkea, koska eivät maksa tuottajille paljon mitään ja tietysti kotimaiset tuotteet maksaa enemmän jättitukiaisista huolimatta.
Lidlissä on samat kotimaiset aina, suuri osa ulkomaisista vaihtuu viikoittain.Lidlissä ei ole mitään kotimaista, vaan ainoastaan ulkomaista moskaa käärittynä Suomen lippuun.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En usko ikinä että kotimaisten tuotteiden osuus myynnistä olisi noin suuri. Valikoimasta isoissa kaupoissa kotimaista ruokaa on korkeintaan 30%, eihän täällä tuoteta läheskään kaikkea ja eineksistäkin moninkertainen määrä ulkomaista.
Lidlissä on samat kotimaiset aina, suuri osa ulkomaisista vaihtuu viikoittain.Mikä kohta ”Suomessa VAL-MIS-TET-TU-JEN tuotteiden” oli liian vaikea käsittää?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikä kohta ”Suomessa VAL-MIS-TET-TU-JEN tuotteiden” oli liian vaikea käsittää?
Ulkomaiset hedelmät ei ole VAL-MIS-TET-TU Suomessa, ei myöskään tuhannet valmistuotteet, jotka on VAL-MIS-TET-TU ulkomailla. Myös esin kahvissa suurin osa työstä tehdään kehitysmaissa.
- Anonyymi
Alkavat kohta myydä italialaista salaattia Närpiön vaakunalla varustettuna :) :D
- Anonyymi
Närpes <> Naples!? ... Close enough! :P
- Anonyymi
Ainahan maajussit myyneet ulkomaista toreilla kotimaisena, mikseivät kaupoissakin. S-kaupoissa varmaan riisikin on kotimaista :) :D
Maajussit takuulla luuleekin että Risella riisi on suomalaista , on ne niin tyhmiä :) :D - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ainahan maajussit myyneet ulkomaista toreilla kotimaisena, mikseivät kaupoissakin. S-kaupoissa varmaan riisikin on kotimaista :) :D
Maajussit takuulla luuleekin että Risella riisi on suomalaista , on ne niin tyhmiä :) :DJep, persut on tyhmiä :) :D
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jep, persut on tyhmiä :) :D
Maajussit ei ole persuja :) :D
- Anonyymi
Ei tietenkään. Siellä käy ainoastaan maatalouttamme vihaavat ihmiset
- Anonyymi
Miksi maajussi ei ole töissä, trollaat vaan koneellasi 24/7.
- Anonyymi
Kauempana olevalta tuottajalta saa parempaa ruokaa, miksi siis hankkia läheltä saatavaa huonoa. Valikoimaakin löytyy kauempaa paljon enemmän.
- Anonyymi
Öljyn hinta on liian halpaa. Polttoaineverot on saatava niin ylös, ettei ole enää kaupallisesti kannattavaa roudata moskaa ulkomailta.
- Anonyymi
Eli suomalaista moskaa ei voisi viedä enää ulkomaille :D
Sehän olisikin hyvä syy lopettaa ylituotanto. Helpoiten onnistuu lopettamalla tukiaiset, maajussien olisi lopultakin pakko olla yrittäjiä ja tuottaa mille kysyntää kilpailukykyiseen hintaan!
- Anonyymi
Kun vertaa k-kauppojen ja litukoitten hintoja niin k-kaupoista pitäsi noilla hinnoilla saada muutama kulta hippu kaupan tekijäisinä on meinaan sen verran sika kallis kauppaketju.
- Anonyymi
Menkää te köyhät fattaperseet ulisemaan johonkin muuhun ketjuun. Tässä ketjussa keskustellaan lähiruoasta, eikä ruoan hinnasta.
- Anonyymi
Miksi sinun on niin vaikeaa pysytellä aiheessa? Kaikkiin ketjuihin ei tarvitse tulla ulisemaan maahanmuuttajista ja haukkumaan elättäjiään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi sinun on niin vaikeaa pysytellä aiheessa? Kaikkiin ketjuihin ei tarvitse tulla ulisemaan maahanmuuttajista ja haukkumaan elättäjiään.
Niinpä, miksi maajussit haukkuu elättäjiään joka ketjussa, puolustelette jopa matuja koska nekin loisii.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Menkää te köyhät fattaperseet ulisemaan johonkin muuhun ketjuun. Tässä ketjussa keskustellaan lähiruoasta, eikä ruoan hinnasta.
Sinähän olet väittänyt työttömien olevan rikkaita tuilla loisijoita ja maajussien köyhiä, oletko skitsofreeninen?
- Anonyymi
Miksi hankkia läheltä moskaruokaa kun kauempaa löytyy kunnollista ja useimmiten edullisempaakin.
- Anonyymi
S-ketju antaa automaattisesti kansanedustajille ja näiden sukulaisille huikeat alennukset kaikkiin ostoksiin.
Ehkä siitä kumpuaa monen kansanedustajan näkemys että kaikkihan on niin halpaa, että älkää köyhät valittako.- Anonyymi
Kommenttisi vahvistaa Lidlin olevan persaukisten fattapersujen paratiisi.
Eihän Lapin polttajatkaan olleet Suomen kansan puolella. Sopii siis hyvin persuille. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kommenttisi vahvistaa Lidlin olevan persaukisten fattapersujen paratiisi.
Eihän Lapin polttajatkaan olleet Suomen kansan puolella. Sopii siis hyvin persuille.Lahtarimaajussit myi sota-aikaankin ruuat pimeästi vaikka olsii pitänyt myydä valtiolle sotiladen ruuaksi, Saksa joutui ruokkimaan sillonkin ja nyt köyhät suomalaiset. Maajussit myy jopa maat ryssille, seuraavassa sodassa pulustattekin niitä yksinänne. Saattaa tosin tulla sisällissota sitä ennen, otetaan takaisin mitä ollaan maataloustukiasina maksettukin.
- Anonyymi
Suomessako ei ole korruptiota?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lahtarimaajussit myi sota-aikaankin ruuat pimeästi vaikka olsii pitänyt myydä valtiolle sotiladen ruuaksi, Saksa joutui ruokkimaan sillonkin ja nyt köyhät suomalaiset. Maajussit myy jopa maat ryssille, seuraavassa sodassa pulustattekin niitä yksinänne. Saattaa tosin tulla sisällissota sitä ennen, otetaan takaisin mitä ollaan maataloustukiasina maksettukin.
Kusipään valetta. Elintarvikkeilla oli pakkoluovutus. Tuli roimat sakot pimittämisestä. Pakkoluovutus oli -50 luvun alkuun kaikilla maatiloilla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kusipään valetta. Elintarvikkeilla oli pakkoluovutus. Tuli roimat sakot pimittämisestä. Pakkoluovutus oli -50 luvun alkuun kaikilla maatiloilla.
Myivät vain mitä oli jäljellä pimeästi myydyistä ja tuskin tuli edes mitään rangaistuksia. Suurtilalliset ahneimpia, eivät luovuttaneet maitakaan evakoille. Eukot taas horoili ryssavankien kanssa ja tekivät pentuja niille.
- Anonyymi
LIDL on saksalainen kommandiittiyhtiö, jossa äänellinen yhtiömies on Dieter Schwarz ja lisäksi saksalaisia äänettömiä yhtiömiehiä, jotka ovat sijoittaneet siihen rahojaan. Kyllä he haluavat sijoituksilleen maksimaalisen tuoton. Kun ostat Lidlistä lihotat heidän pankkitiliään Saksassa.
- Anonyymi
Lidlissä pitää naistyöntekijöilläkin olla punainen panta päässä kuukautisten aikana.
Esimiehet laskevat Lidlissä työntekijöidensä vessakäyntien määrät, ja punaisella pannalla saa yhden ylimääräisen I-tason palkallisen vessakäynnin työvuoron aikana. Tavallisesti palkallisia vessakäyntejä sallitaan kaksi, yksi I-tason ja yksi II-tason. Ajallisesti se tarkoittaa 12 minuuttia (I-taso 4 minuuttia, II-taso 8 minuuttia). - Anonyymi
Hyvä kun kerroit ettei Lidl jaa voittojaan loissijoittajille, vaan käyttää tuotot uusiin liikkeisiin ja myy halvemmalla. Perheyritykset parhaita, ei ole loissijoittajat vaatimassa isoja tuottoja, toimivat vastuullisesti ja riittää kohtuulliset voitot muutamalle omistajalle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hyvä kun kerroit ettei Lidl jaa voittojaan loissijoittajille, vaan käyttää tuotot uusiin liikkeisiin ja myy halvemmalla. Perheyritykset parhaita, ei ole loissijoittajat vaatimassa isoja tuottoja, toimivat vastuullisesti ja riittää kohtuulliset voitot muutamalle omistajalle.
Eivätkä Suonen AY-Paskakullit laita saksalaisia yrityksiä kanveisiin kuten suomessa tasan vuosi sitten
Lisään edelliseei että AY-liitot on syöpä
mutta sillä erotuksella ettei ay-liitot toimi nyt, auta ketään kun on Korona! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eivätkä Suonen AY-Paskakullit laita saksalaisia yrityksiä kanveisiin kuten suomessa tasan vuosi sitten
mutta sillä erotuksella ettei ay-liitot toimi nyt, auta ketään kun on Korona!Persuthan haluavat Suomeen halpatyövoimaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Persuthan haluavat Suomeen halpatyövoimaa.
Totta, maajussit ovat aivan liian kalliita, pitää alkaa pärjätä omillaan kuin oikeatkin yrittäjät.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
mutta sillä erotuksella ettei ay-liitot toimi nyt, auta ketään kun on Korona!Miksi pitäisi, Saksassa paremmat palkat, kunnon irtisanomiskorvaus, halvemmat vuokrat ja nyt tulee vuokrakattokin, eläkekatto... Mallimaa työläisten kannalta, toisin kuin ahneet lahtarit Suomessa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lidlissä pitää naistyöntekijöilläkin olla punainen panta päässä kuukautisten aikana.
Esimiehet laskevat Lidlissä työntekijöidensä vessakäyntien määrät, ja punaisella pannalla saa yhden ylimääräisen I-tason palkallisen vessakäynnin työvuoron aikana. Tavallisesti palkallisia vessakäyntejä sallitaan kaksi, yksi I-tason ja yksi II-tason. Ajallisesti se tarkoittaa 12 minuuttia (I-taso 4 minuuttia, II-taso 8 minuuttia).Missä Lidlissä sinä olet vessavahtina? Tuo höpötys noista vessakäynneistä ja punaisesta pannasta on jokin urbaanilegenda niiltä ajoilta, kun Lidl tuli Suomeen.
Olen asioinut Lidlissä ihan alusta asti, enkä yhtään pantapäätä ole vielä nähnyt. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Missä Lidlissä sinä olet vessavahtina? Tuo höpötys noista vessakäynneistä ja punaisesta pannasta on jokin urbaanilegenda niiltä ajoilta, kun Lidl tuli Suomeen.
Olen asioinut Lidlissä ihan alusta asti, enkä yhtään pantapäätä ole vielä nähnyt.Japanissa joisakin liikkeissä ollut naisilla oikeasti kuukautisten aikana rintamerkki että asiakkaat tietäisi varoa.
Maajusseilla olisi hyvä olla panta että tietäisi varoa paskanhajua. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Japanissa joisakin liikkeissä ollut naisilla oikeasti kuukautisten aikana rintamerkki että asiakkaat tietäisi varoa.
Maajusseilla olisi hyvä olla panta että tietäisi varoa paskanhajua.Lidlin ympäristössä haisee kyllä paskalle. Johtunee siellä asioivista fattapersuista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Japanissa joisakin liikkeissä ollut naisilla oikeasti kuukautisten aikana rintamerkki että asiakkaat tietäisi varoa.
Maajusseilla olisi hyvä olla panta että tietäisi varoa paskanhajua.Onko Japanissakin Lidliä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko Japanissakin Lidliä?
Kyllä. Japanian kielessä Lidl kirjoitetaan paikallisilla harakanvarpailla リドル.
Japsithan kuuluivat toisessa maalilmansodassa akselivaltoihin kuten muutkin natsit. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko Japanissakin Lidliä?
Maajussit ainakin vastustaisi, koska Lidl myy suomalaisia tuotteita kaikissa liikkeissään ja rikkailla japseilla olisi varaa myös ylihintaisiin.
- Anonyymi
Huhujen mukaan Lidlillä on toimintaa myös kuun pimeällä puolella.
- Anonyymi
Lidl on poistanut valikoimastaan esim. aidon kefiirin ja suolattoman luomuvoin. Miksi? Noita kahta maatalouden tuotetta ei jostain kumman syystä osata tai haluta valmistaa Suomessa, ainakaaan S ja K ketjun kaupoista en ole onnistunut noita saamaan. Hyllyt ovat väärällään äklömakeita jukurtteja ym. maidon johdannaisia mutta alkuperäisiä, yksinkertaisia tuotteita ei ole.
- Anonyymi
Suolaton voi ei ole suomalaisten juttu. Valio sitä tekee, mutta lähinnä Venäjän markkinoille.
S-ryhmällä näyttäisi olevan tarjolla: https://www.foodie.fi/entry/valio-voi-500-g-suolaamaton/6408430030026 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suolaton voi ei ole suomalaisten juttu. Valio sitä tekee, mutta lähinnä Venäjän markkinoille.
S-ryhmällä näyttäisi olevan tarjolla: https://www.foodie.fi/entry/valio-voi-500-g-suolaamaton/6408430030026Sori, tarkoititkin suolatonta luomuvoita.
- Anonyymi
En koskaan osta Lidlistä mitään. En halua rikastuttaa saksalaisten rikkaiden omistajien syytämällä rahaa heidän pankkitileilleen Saksaan. Niistä voittovaroistaan he maksavat veroa Saksaan. Nekin rahat tarvittaisiin Suomeen.
- Anonyymi
Juu, minäkin maajussina ostan vain s- ja k-kauppojen tuhansia erilaisia ulkomaisia herkkuja. Naureskelen kun jotkut työläiset ostaa kotimaista moskaa, luullen sen olevan parempaa :)
- Anonyymi
Ostan vaan Lidlistä koska se nyt vaan on ehdottomasti paras ja halvin kauppa. K-kaupassa en käy koskaan ja s-kaupassa sentään joskus.
- Anonyymi
Suomalaisena en tietenkään asioi saksalaisissa putiikeissa, jos en satu olemaan Saksassa. Yleensä en ole.
- Anonyymi
Enkä minä asioi "oman kylän k-kaupassa", koska sehän on kauppiaan kauppa eikä minkään kylän oma.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Enkä minä asioi "oman kylän k-kaupassa", koska sehän on kauppiaan kauppa eikä minkään kylän oma.
Missä päin tuollainen kauppias-kansa sijaitsee?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Missä päin tuollainen kauppias-kansa sijaitsee?
TV-mainoksissa ainakin kehuvat olevan jossakin Suomessa sellaisia "oman kylän kauppoja".
- Anonyymi
Kävin viimeksi Lidlissä syksyllä 2006 pyhäinpäivän tienoilla etsimässä kurpitsaa. Silloin ei ainakaan ollut tarjolla kovinkaan paljoa suomalaisia tuotteita. Esimerkiksi Myllyn parhaiden makaronia ei ollut, vaan pelkästään jotain heidän omia ulkomaisia tuotemerkkejä. Lieneekö tilanne muuttunut vuosien saatossa?
- Anonyymi
Myllynparas makaroni on Lidlissä Suomen halvinta.
- Anonyymi
LIDL on saksalainen kommandiittiyhtiä, kotipaikka Saksa. En todellakaan osta Ludlistä koskaan. Jos ostaisin rahoittaisin saksalaisia omistajia ja Saksan valtiota. Kun ostaa Suomessa Lidlistä voittovarat menevät saksalaisille rikkaille omistajille ja he puolestaan maksavat voitoistaan veroa Saksalle. Nämäkin varat tarvittaisiin kipeästi Suomessa. Rikas Saksa vain hykertelee käsiään ja ihmettelee suomalaisten tyhmyyttä.
- Anonyymi
Hyvä kun toistit jälleen ettei Lidl jaa voittojaan loissijoittajille, vaan käyttää tuotot uusiin liikkeisiin ja myy halvemmalla. Perheyritykset parhaita, ei ole loissijoittajat vaatimassa isoja tuottoja, toimivat vastuullisesti ja riittää kohtuulliset voitot muutamalle omistajalle.
- Anonyymi
Saksaan siirretyt eurot ovat pois kotimaisesta kulutuksesta.
- Anonyymi
Mikähän tuossa on, kun Lidl niin karsastaa suomalaisia tuottajia?
- Anonyymi
Nauriisi eivät kelpaa siis mihinkään, no voi voi. Mutta tukiaiset tulee silti tilille, syö itse nauriisi.
- Anonyymi
Sehän on hyvä, että monenlaisia kauppoja!
Lidl myy paljon sellaisia ruokatavaroita, joita ei saa Ässästä eikä Koosta.
Mutta onhan Suomen Lidleissä kuitenkin tosi paljon kotimaisia tuotteita, kunhan saisivat vielä valikoimiinsa enemmän esim. vähärasvaisia juustoja, niin ei tarvitsisi käydä monesta kaupasta ruokatarvikkeita.- Anonyymi
Möisipä edes sellaisia ruokatavaroita, joita suomalainen haluaisi ostaa. Eli laadukkaita kotimaisia elintarvikkeita, ja mielellään lähituottajan sellaisia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Möisipä edes sellaisia ruokatavaroita, joita suomalainen haluaisi ostaa. Eli laadukkaita kotimaisia elintarvikkeita, ja mielellään lähituottajan sellaisia.
Joudut syömään itse nauriisi kun eivät kelpaa s- ja k-kauppoihinkaan.
- Anonyymi
Ei se kotimaisuus ja varsinkaan se lähellä tuotettu ole mikään laadun tae. Ns. lähiruoan luulisi olevan edes halvempaa, mutta näyttää olevan juuri päinvastoin.
- Anonyymi
TOTTA.
- Anonyymi
Välikädet ja rahti kuulemma nostavat hintaa, mikä siinä sitten on että toreilla, ns. suoramyynnissä ja kauppahalleissa kaikki on kalliimpaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Välikädet ja rahti kuulemma nostavat hintaa, mikä siinä sitten on että toreilla, ns. suoramyynnissä ja kauppahalleissa kaikki on kalliimpaa.
Kyllähän teillä persuilla piti rahaa olla niin maan perkeleesti. Ja maakunnatkin piti pitää asuttuna. Taidattekin olla valehtelijoita, eiks je?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllähän teillä persuilla piti rahaa olla niin maan perkeleesti. Ja maakunnatkin piti pitää asuttuna. Taidattekin olla valehtelijoita, eiks je?
Rahaa riittää kummasti kun lopetetaan tukijullien tukiaiset.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Rahaa riittää kummasti kun lopetetaan tukijullien tukiaiset.
Toi sotii teidän fanittamaa isänmaallisuutta vastaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toi sotii teidän fanittamaa isänmaallisuutta vastaan.
Lahtariaate ei ole isänmaallista vaan tasa-arvo ja sehän ei Suomessa täällä hetkellä juurikaan toteudu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lahtariaate ei ole isänmaallista vaan tasa-arvo ja sehän ei Suomessa täällä hetkellä juurikaan toteudu.
Tasa-arvo ei toteudu ainakaan rasistisesti öyhöttämällä ja kaikkein heikoimmassa asemassa olevia potkimalla.
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli
Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei1986888- 1592036
- 1131688
- 511390
Suureksi onneksesi on myönnettävä
Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️551228Möykkähulluus vaati kuolonuhrin
Nuori elämä menettiin täysin turhaan tällä järjettömyydellä! Toivottavasti näitä ei enää koskaan nähdä Kauhavalla! 😢501098Älä mies pidä mua pettäjänä
En petä ketään. Älä mies ajattele niin. Anteeksi että ihastuin suhun varattuna. Pettänyt en ole koskaan ketään vaikka hu1001064Reeniähororeeniä
Helvetillisen vaikeaa työskennellä hoitajana,kun ei kestä silmissään yhtään läskiä. Saati hoitaa sellaista. Mitä tehdä?7996Tarvitsemme lisää maahanmuuttoa.
Väestö eläköityy, eli tarvitsemme lisää tekeviä käsiä ja veronmaksajia. Ainut ratkaisu löytyy maahanmuutosta. Nimenomaan251944- 41929