Minua väsyttää

Anonyymi

Ja jännittää. Rukoile mut uneen. Jotenkin oli jännä päivä ja muutenkin ylöstempaus jännittää muutenkin kun se on niin lähellä. Tunnen sen päänahassa että kuin jotakin. En oikein tiedä mitä se on. Kuin otteessa oloa mutta ei kuitenkaan. Kuin magneettikenttä olisi päänahassa?

Kuuntelin Markku Veilon opetuksen Raamattukoodien luotettavuudesta ja alle vuosi olisi sen mukaan ylöstempaukseen. Mitäs jos se toteutuu? Emme voi tietää ylöstempauspäivää mutta moni sen voi arvata, koska miljardejeja arvaajia ja arvauspäivät vähenemässä koko ajan lähestyessä ylöstempauspäivää. Viikonpäivän arvaa keskimäärin joka seitsemäs arvaaja. Arvaan sen olevan keskiviikon ja Jeesuksen kanssa paluun elokuun finito - lokakuun börjaus välisenä aikana.

Jännittää, rukoile mut uneen.

Jännityksen ylöstempausta Herran luokse odottavassa tulessa, Commandohauis

87

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Oo kunnolla jo ja pistä pää tyynnyy. Ei täältä kukkaa lähe mihinkää ennenkuin aika on.
      Mitä sitä iso mies etukätteen jännittää.
      Tullee sitte ku tulkee ja mitä tullee.
      Siihe asti pällistellää ja elett iha normaalisti.
      Paa köet ristii ja siunaa ihtes. Sitte nukkumaan.

      ST

      • Anonyymi

        Kaksi höperöä täällä jonninjoutavaa kirjoittelee,eikö ole parempaa tekemistä ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaksi höperöä täällä jonninjoutavaa kirjoittelee,eikö ole parempaa tekemistä ?

        Ei ou 😘
        Ja yx höperö kyselee siellä 😍

        ST


      • Anonyymi

        Mä alan epäillä et toi Commando on trolli.

        Missään päänahassa ei tempaus ennakolta kutise. Tuollaiset puheet ovat jumalanpilkkaa.

        Taidamme/ taidatte olla sen Herätkää-feikin huijattavissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mä alan epäillä et toi Commando on trolli.

        Missään päänahassa ei tempaus ennakolta kutise. Tuollaiset puheet ovat jumalanpilkkaa.

        Taidamme/ taidatte olla sen Herätkää-feikin huijattavissa.

        Taitaa muuten olla se herätkää -nimmari.

        Mihin sellainen nimimerkki katosi kuin ekivaari.

        LS


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taitaa muuten olla se herätkää -nimmari.

        Mihin sellainen nimimerkki katosi kuin ekivaari.

        LS

        Mää en muista 😞 olen hyvä unohtamaan asioita.
        Olin unohtanut herätkää nimmarin. Ekuvaaria liekkö vastaan tullut.
        En jaksa kantaa mukanani menneitä.

        ST


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mää en muista 😞 olen hyvä unohtamaan asioita.
        Olin unohtanut herätkää nimmarin. Ekuvaaria liekkö vastaan tullut.
        En jaksa kantaa mukanani menneitä.

        ST

        Itseasiassa, en hermostuisi edes huijauksesta 🙊 tää on vaan palsta pahanen.
        Nauraisin kippurassa jos Commando paljadtuisi psykopaatti Herätkää nimmariksi.
        Ois siinä särmää ja roustia sekä ihmisellä pokkaa 🤣🤣🤣🤣

        ST


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itseasiassa, en hermostuisi edes huijauksesta 🙊 tää on vaan palsta pahanen.
        Nauraisin kippurassa jos Commando paljadtuisi psykopaatti Herätkää nimmariksi.
        Ois siinä särmää ja roustia sekä ihmisellä pokkaa 🤣🤣🤣🤣

        ST

        Niinkö?

        Ehkä hän onkin ainoa järkevä palstalla. Vetää teitä 6-0.

        LS


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinkö?

        Ehkä hän onkin ainoa järkevä palstalla. Vetää teitä 6-0.

        LS

        Ei haittaa. En ole älykäs itse, tiedän ja hyväksyn sen.
        Siittä saa repiä muutkin huumoria kuin minä itse.
        Ei kaikkien tarvitse ollla älykkäitä.
        On ihan kivaa olla tällainenkin 🤗

        ST


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei haittaa. En ole älykäs itse, tiedän ja hyväksyn sen.
        Siittä saa repiä muutkin huumoria kuin minä itse.
        Ei kaikkien tarvitse ollla älykkäitä.
        On ihan kivaa olla tällainenkin 🤗

        ST

        Älä viitti piiloutua tyhmän naamarin taakse ja meinata, että voi suoltaa mitä sattuun sieltä aukosta.

        Höpö höpö st.

        LS


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä viitti piiloutua tyhmän naamarin taakse ja meinata, että voi suoltaa mitä sattuun sieltä aukosta.

        Höpö höpö st.

        LS

        Saat kuvitella mitä haluat. Menen nyt pois.

        ST


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saat kuvitella mitä haluat. Menen nyt pois.

        ST

        Olet oikeasti aika tosikko. Vaikka olet antanut muuta ymmärtää.

        LS


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet oikeasti aika tosikko. Vaikka olet antanut muuta ymmärtää.

        LS

        En suuttunut, loukkaantunut. En vain halua jatkaa tällaisessa ketjussa, jossa ylöstempaukseen uskovia mollataan.
        Ei liityy minuun eikä Commandoonkaan pois lähtemiseni tästä ketjusta.
        En vain halua olla osallisena muiden haukkumiseen siis ylöstempaukseen uskovien. Koen että se on väärin niin ettei Jumala hyväksy sellaista. Siksi en halua enempää olla osallisena tuolkaiseen likaiseen peliin.

        ST


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En suuttunut, loukkaantunut. En vain halua jatkaa tällaisessa ketjussa, jossa ylöstempaukseen uskovia mollataan.
        Ei liityy minuun eikä Commandoonkaan pois lähtemiseni tästä ketjusta.
        En vain halua olla osallisena muiden haukkumiseen siis ylöstempaukseen uskovien. Koen että se on väärin niin ettei Jumala hyväksy sellaista. Siksi en halua enempää olla osallisena tuolkaiseen likaiseen peliin.

        ST

        Tässä missä sanot minun pelaavan likaista peliä. Hyvä nytpä sitä ei tarvinne pelata, kun pystyt hajumitan päässä palstalla.

        Saat pitää räkätyksesi näiden kanssa, en jaksaisi jaan räjäyttää mukana.

        LS


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tässä missä sanot minun pelaavan likaista peliä. Hyvä nytpä sitä ei tarvinne pelata, kun pystyt hajumitan päässä palstalla.

        Saat pitää räkätyksesi näiden kanssa, en jaksaisi jaan räjäyttää mukana.

        LS

        Räky räky. Hau hau.

        ST


    • Anonyymi

      Aloittajan kannattaa otta yhteys psykiatrian ammattilaiseen. Ei ole normaaleja tuntemuksia magneettikentät sun muut. Sieltä tulee ( toivottavasti) paras apu tilanteeseen. Ehkä samaa voisi kokeilla st, ja pari muutakin nimmaria. Kaikesta päätellen ongelmia on samalla alueella ; Jumala auttaa myös lääkäreiden kautta.

      • Anonyymi

        Kiitos arvokkaasta neuvosta. Painan tuon sydämmeeni ja tutkistelen niitä.
        Lähekkö saattajaksi sinne psykiatrille? Mennään porukalla. Mennään koko palsta!!
        Huuetaan mennesä, että hullut tulloo ja helemat paukkuu.

        ST


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos arvokkaasta neuvosta. Painan tuon sydämmeeni ja tutkistelen niitä.
        Lähekkö saattajaksi sinne psykiatrille? Mennään porukalla. Mennään koko palsta!!
        Huuetaan mennesä, että hullut tulloo ja helemat paukkuu.

        ST

        Olet todella häiriintynyt ihminen,esität hyvää uskista ja luulet olevasi jotenkin hauska typerine kommentteinesi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet todella häiriintynyt ihminen,esität hyvää uskista ja luulet olevasi jotenkin hauska typerine kommentteinesi.

        Hyvä kuitenkin, että täällä on meidän häiriintynneiden joukossa tuollainen hyvä uskovainen ja täysijärkinen ihminen tekemässä duagnooseja ja arvioimassa muiden uskon heikkouden tasoa.

        ST


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet todella häiriintynyt ihminen,esität hyvää uskista ja luulet olevasi jotenkin hauska typerine kommentteinesi.

        Miten muuten menee tänään? Mitkä tämän päivän mietteet?

        ST


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet todella häiriintynyt ihminen,esität hyvää uskista ja luulet olevasi jotenkin hauska typerine kommentteinesi.

        Ei ST ole häiriintynyt, muttaehkä hiukan herkkäuskoinen maalaisrouva. 🤗

        Ei ole tottunut meiän, Etelän-immeisten joskus leikillisenkin feikkiin keskustelutyyliin.

        Kunhan ei anna rahojaan "luotettavalle evankelistalle", tai mökkiään "herätyskokouksia varten", niin toistaiseksi pyyhkii hyvin... Puhumattakaan että vastaisi tällaisten commandohauisten kosintaan!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ST ole häiriintynyt, muttaehkä hiukan herkkäuskoinen maalaisrouva. 🤗

        Ei ole tottunut meiän, Etelän-immeisten joskus leikillisenkin feikkiin keskustelutyyliin.

        Kunhan ei anna rahojaan "luotettavalle evankelistalle", tai mökkiään "herätyskokouksia varten", niin toistaiseksi pyyhkii hyvin... Puhumattakaan että vastaisi tällaisten commandohauisten kosintaan!

        Ihan hyvä diagnoosi tuokin 🤔
        Ihan tullee valinnanvaikeus kummanko diagnoosin ottais, kun kaikki nuo teijän diagnoosit tuntuu mukavilta ja osuva kohilleen.

        ST


      • Anonyymi

        Psykiatrisessa hoidossa on kaikki Satanismi hypnoosi joga meditaatio budhat selvänäkijät ( astraltv ) mitä voi olla relax jogakundakiini musiikkia . Hullun hommaa että hoitajat kun hyppii uskontolahkoissa uskonnoissa ei edes kuuntele . Diagnoosia tulee sitä mukaan kun suunsa avaa ja väärinkäsityksiä . Onneton new age uskonnot sekaisin . Päälle poppamiehet woodoonaiset . Lihansilpojat on jo kätilönä .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten muuten menee tänään? Mitkä tämän päivän mietteet?

        ST

        Se jännittää nyt ylös tempausta . Saajan jännittää . Onhan monet jännittäjiä kun katsoo kauhuelokuvia ne haluaa kokea sen jännityksen . Jännitä rauhassa . ( Ei kai Raamatussa kuitenkaan lue että istu kotona jännittämässä ylös tempausta tosin että ihmiskunta odottaa mikä tuleman pitää . Kun on ahdistus syntien tähden . Rukoillaan että konnat jää kiinni .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se jännittää nyt ylös tempausta . Saajan jännittää . Onhan monet jännittäjiä kun katsoo kauhuelokuvia ne haluaa kokea sen jännityksen . Jännitä rauhassa . ( Ei kai Raamatussa kuitenkaan lue että istu kotona jännittämässä ylös tempausta tosin että ihmiskunta odottaa mikä tuleman pitää . Kun on ahdistus syntien tähden . Rukoillaan että konnat jää kiinni .

        Niin, raamatussa lukee, että minun rauhani minä jätän teille, en sitä rauhaa minkä maailma antaa..

        ST


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin, raamatussa lukee, että minun rauhani minä jätän teille, en sitä rauhaa minkä maailma antaa..

        ST

        Enkä ole henkilökohtaisesti osannut ymmärtää tuota tempausoppia niin että kykenisin sanomaan, tuleeko sellaista vai ei.
        Jätän sen kokonaan Jumalalle.
        Mutta siihen en usko, että siihen joko uskominen tai ei uskominen olisi autuuskysymys ja este taivaaseen pääsylle.

        ST


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Enkä ole henkilökohtaisesti osannut ymmärtää tuota tempausoppia niin että kykenisin sanomaan, tuleeko sellaista vai ei.
        Jätän sen kokonaan Jumalalle.
        Mutta siihen en usko, että siihen joko uskominen tai ei uskominen olisi autuuskysymys ja este taivaaseen pääsylle.

        ST

        Tuolle nk. tempaukselle itselleen löytyy kylläkin raamatulliset perusteet, siihen viitataan eri kohdissa, pitkin UT:a. Uskon tempaukseen siinä kuin muuhunkin Raamatussa.

        Mutta, kuinka se esitetään?

        Helluntailaiset erityisesti ovat levittäneet tätä nimenomaista, omaa oppiaan tulevasta 1. ylösnousemuksesta, josta he ovat alkaneet käyttää nimitystä "tempaus", syystä, että 1. ylösnousemuksen kerrotaan tapahtuvan siten, että Jeesus saapuu pilvissä hakemaan seurakuntansa ja seurakunta yht'äkkisesti "temmataan" Hänen luokseen, ylös pilviin.

        Anabaptistien (nyk. helluntailaisten) uudet tempaus-selitykset ovat tämän 200-300 vuoden aikana olleet erilaiset, siksi sitä ei vakavastiotettava, perinteinen, nk. klassinen kristinusko (Kat.kirkko, Ev.lut., anglikaanit... ym. vanhan kristinuskon asialliset kirkkokunnat) tunnusta, vaan se on nimetty kiliasmi -nimiseksi harhaopiksi. Kristinusko ei taatusti edes kuuntele tuollaista commandon omaa kiliasmia, mutta hyvinkin yhdeksi hellareiden harhaopetuksiin kuuluvaksi kertomukseksi, eli löpinäksi, että tuleva 1. Ylösnousemus voisi jopa ennakolta kihelmöidä jonkun päänahassa. Saalemeissa taatusti taputettaisiin käsiä (kuin Rooman epäjumalille, joille annetuista ylistyksistä esim. kilpa-ajoissa, nk. käsientaputus on saanut alkunsa), hihkuttaisiin halleluujaata ja naurettaisiin vatsat kippuralla, että onpas siinä "helluntai-lisää", on siinä! Halelyyja!

        Mutta joku tiukka kristitty pappi näiden sijaan kyllä voisi käskeä hylkäämään commandon jumalanpilkkoineen suoraan Saatanan haltuun ja unohtamaan koko jätkän (jos myös hellarit kiliasmineen, yleensäkin). Synti on hänen, eikä se saa ottaa sijaa muissa.

        Minä uskon UT:n mukaiseen kahteen erilliseen ylösnousemukseen, joista muist. Paavalikin opetti: "Autuas se, jolla on osansa ensimmäisessä ylösnousemuksessa."
        ~🌸


    • Anonyymi

      Minä muuten voin viimeyönä varsin huonosti. Olin vähällä soittaa ambulanssin, mutta kohteliaasti, koronan muistaen, yritin vielä itse ensiauttaa itseäni sairaanhoidollisin keinoin, joihin olen aina ennakolta varautunut.

      Luoja, että oli vatsa kipeä! Vatsa täynnä ilmaa, kuin potkupallon olisin niellyt. Perussyynä oli täysi ummetus. Ilmeisesti Twist-karkkipussin syöminen pamautti sisuskalut täystukkoon. Istuin pöntöllä ja valitin. Tavaraa tuli jossain määrin ulos ja lopulta ilmaa, joka kertoi, ettei ileusta sentään taida olla. Nimittäin tämä tila voi olla hengenvaarallinenkin, jos se johtaa suolisolmuun / -tukkeumaan (ileus) ja johon kolme vuotta sitten, juuri näin joulun aikaan olin kuolla keskussairaalan röntgenin pöydälle.

      Keksin aikaansaada oksennusta: sormet kurkkuun. Tällainen, sisäinen vatsalihasten nytkähtely aikaansai jonkinsortin liikettä sisuksissa. Painelin sormilla kipeää aluetta (vasen kylki ja selkä, vas. alavatsa), en itse havainnut mahd. solmua. Ajattelin, että nyt sisukaluissa on jokin pamahtanut: Maksa? Haima? Munuaiset?

      Onneksi mulla on Pegorion-jauhetta ollut muutama pussi lääkelaatikossa. Sekoitin coctailin maidon kanssa. Kipuun hieroin lopulta ulkopäin Voltarenia. Pidin ikkunavaloja päällä koko yön ja ulko-oven ketjun avasin. Myös turvalukko olisi tällaisissa tapauksissa hyvä olla auki.

      Aamulla jo parempi olo. Kyllä kunnollinen säännöllinen Pegorion-lääkitys, ainakin pari kertaa viikossa olisi aiheellinen. Ja kaupasta mahd. Valion luumukeittoa. Nää kaikki ainekset pitää olla etukäteen valmiina, että silloin jos tauti iskee, voi itse hoitaa itsensä. Kamalaa oli ja vertakin tippui (siksi mietin, josko munuaisissa vikaa).

      Anteeksi tämä tarkka sairaanhoidollinen "raportti", kuin suoraan sairaalan kansliasta. ST kuitenkin ymmärtää raportin.

      • Anonyymi

        Jos tuo oli vitsi niin ei naurattanut.
        Olen todella huolissani. Varmasti jos noun olisi tapahtunut, niin ei kiva.
        Muutoinkin valvominen rasittaa elimistöä plus kivut ja tuo pelko ja ahdistus.
        Pahanlaatuinen kombo kertakaikkiaan.
        Saitko vatsan toimimaan?

        ST


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos tuo oli vitsi niin ei naurattanut.
        Olen todella huolissani. Varmasti jos noun olisi tapahtunut, niin ei kiva.
        Muutoinkin valvominen rasittaa elimistöä plus kivut ja tuo pelko ja ahdistus.
        Pahanlaatuinen kombo kertakaikkiaan.
        Saitko vatsan toimimaan?

        ST

        Miten sait nukuttua? Mikä on nyt vointi?

        ST


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten sait nukuttua? Mikä on nyt vointi?

        ST

        Joo, ei ollut vitsi. Kuvaus oli värikäs, mutta aito.

        Nyt lepäilen, kylki on vähän arka. On parempi olo nyt. Eli ilm. osasin hoitaa uhkaavan tilanteen mallikkaasti.

        Tuolloin, kolme vuotta sitten olin leikkauksen jälkeisessä jatkohoidossa, kun ileus iski. Naapurisängyn nainen sanoi, että uikutin koko yön. Olo oli juuri nyt samankaltainen.

        Tuolloin lähdinkin pillit soiden ensin leikkauksen tehneeseen sairaalaan ja sieltä ambulanssilla toiseen sairaalaan, joka erikoistunut näihin vatsanalueiden operaattioihin.

        Nyt kun itse ennakolta arvasin, mistä kysymys, tein oman parhaani, mutta olin kyllä valmis lähtemään sairaalaan. Tuolloin (3v sitten) ambulanssimies sanoi, että olin vitivalkoinen ja veri ei hyytynyt, kun otti testiä sormenpäästä: veri vain valui... Ja verenpaine laski vauhdilla. Tämä siis tapahtui ihan illan ja yön aikana: muutamissa tunneissa!

        Näitä asioita ei näitä kokematon arvaisi, miten, lopulta hengenvaarallinen paha ummetus voi olla. Kannattaa ottaa vakavasti, jos alkaa oksennella: se nimittäin tarkoittaa, ettei sapuska tukkeuman (ileus) vuoksi pääse etenemään vatsalaukusta...
        ~


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo, ei ollut vitsi. Kuvaus oli värikäs, mutta aito.

        Nyt lepäilen, kylki on vähän arka. On parempi olo nyt. Eli ilm. osasin hoitaa uhkaavan tilanteen mallikkaasti.

        Tuolloin, kolme vuotta sitten olin leikkauksen jälkeisessä jatkohoidossa, kun ileus iski. Naapurisängyn nainen sanoi, että uikutin koko yön. Olo oli juuri nyt samankaltainen.

        Tuolloin lähdinkin pillit soiden ensin leikkauksen tehneeseen sairaalaan ja sieltä ambulanssilla toiseen sairaalaan, joka erikoistunut näihin vatsanalueiden operaattioihin.

        Nyt kun itse ennakolta arvasin, mistä kysymys, tein oman parhaani, mutta olin kyllä valmis lähtemään sairaalaan. Tuolloin (3v sitten) ambulanssimies sanoi, että olin vitivalkoinen ja veri ei hyytynyt, kun otti testiä sormenpäästä: veri vain valui... Ja verenpaine laski vauhdilla. Tämä siis tapahtui ihan illan ja yön aikana: muutamissa tunneissa!

        Näitä asioita ei näitä kokematon arvaisi, miten, lopulta hengenvaarallinen paha ummetus voi olla. Kannattaa ottaa vakavasti, jos alkaa oksennella: se nimittäin tarkoittaa, ettei sapuska tukkeuman (ileus) vuoksi pääse etenemään vatsalaukusta...
        ~

        Itselläni oli 3v sitten juurikin tuo suolisolmu. Aiemman, ilm. sappileikkauksen jälkeisten nk. kiinnikkeiden väliin suoli oli tehnyt kuin tiukan lenkin: laita peukalo ja etusormi yhteen ja kuvittele sen väliin pujahtaneen / nousseen suolen tekemä lenksun. Siinähän on, tiukasti!

        https://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00330:

        "Suoli voi myös kiertyä ja joutua sellaiseen sykkyrään (”suolisolmu”), että se puristuu tukkoon. Lapsilla suolen tuppeumassa ohutsuolen loppuosa tunkeutuu paksusuolen alkuosan sisään, mikä estää suolensisällön kulkua.

        Suolitukoksen oireet
        Suolitukos aiheuttaa aina kovia vatsakipuja, jotka alkavat lievinä ja tuntien kuluessa muuttuvat ankariksi. Kipu on aluksi aaltomaista, myöhemmin jatkuvaa. Pian alkaa esiintyä oksennuksia ja vatsa voi turvota. Jos tila jatkuu eikä hakeuduta hoitoon, yleistila heikkenee jo vuorokauden kuluessa."
        ~


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo, ei ollut vitsi. Kuvaus oli värikäs, mutta aito.

        Nyt lepäilen, kylki on vähän arka. On parempi olo nyt. Eli ilm. osasin hoitaa uhkaavan tilanteen mallikkaasti.

        Tuolloin, kolme vuotta sitten olin leikkauksen jälkeisessä jatkohoidossa, kun ileus iski. Naapurisängyn nainen sanoi, että uikutin koko yön. Olo oli juuri nyt samankaltainen.

        Tuolloin lähdinkin pillit soiden ensin leikkauksen tehneeseen sairaalaan ja sieltä ambulanssilla toiseen sairaalaan, joka erikoistunut näihin vatsanalueiden operaattioihin.

        Nyt kun itse ennakolta arvasin, mistä kysymys, tein oman parhaani, mutta olin kyllä valmis lähtemään sairaalaan. Tuolloin (3v sitten) ambulanssimies sanoi, että olin vitivalkoinen ja veri ei hyytynyt, kun otti testiä sormenpäästä: veri vain valui... Ja verenpaine laski vauhdilla. Tämä siis tapahtui ihan illan ja yön aikana: muutamissa tunneissa!

        Näitä asioita ei näitä kokematon arvaisi, miten, lopulta hengenvaarallinen paha ummetus voi olla. Kannattaa ottaa vakavasti, jos alkaa oksennella: se nimittäin tarkoittaa, ettei sapuska tukkeuman (ileus) vuoksi pääse etenemään vatsalaukusta...
        ~

        Ok.Hyvä, että kipu laantunut. Ja onneksi sentään pierut kulki yöllä kuitenkin, eikä tuokaan ollut vitsi.

        ST


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ok.Hyvä, että kipu laantunut. Ja onneksi sentään pierut kulki yöllä kuitenkin, eikä tuokaan ollut vitsi.

        ST

        Kyllä. 😊 Ilmanvaihto toimii taas.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä. 😊 Ilmanvaihto toimii taas.

        Se on nimittäin ihan tukossa, jos kaasuhanakin jumittaa 🙄
        Suolen venytys käy todella kipeää, mutta jos otat sakset ja leikkelet suilta et tunne yhtään mitään kipua. Suoli on siittä jännä.

        ST


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on nimittäin ihan tukossa, jos kaasuhanakin jumittaa 🙄
        Suolen venytys käy todella kipeää, mutta jos otat sakset ja leikkelet suilta et tunne yhtään mitään kipua. Suoli on siittä jännä.

        ST

        Että mitenkä? Venttiilin ympärileikkaus omin saksin? Tuota en kyllä yritä. 😶


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Että mitenkä? Venttiilin ympärileikkaus omin saksin? Tuota en kyllä yritä. 😶

        En ihmettele enää mitään 🤔

        ST


      • Anonyymi

        Ummetukseen löötyy hyväksi liäkkeeki puolen litran pussi kivettömiä luumuja. Ne kun pistelee yhellä syönnillä mahhaasa, nii jo vaen maha alakaa toimia. Ensin se vähä murisee ja sitte tullee varsinaenen hulivilipazka, jolla suoli turahtaa pärinän säestyksellä kertarykäsyllä tyhjäksi.
        Ja sitte jos haluat rauhottaa maharustingin, niin ota siihen tilkka, (4 cl), konjakkija ruakana. Eekä mittää vesiä kyytipoijaksi. Siitä se ummetus loppuu ja maha kuntoutuu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itselläni oli 3v sitten juurikin tuo suolisolmu. Aiemman, ilm. sappileikkauksen jälkeisten nk. kiinnikkeiden väliin suoli oli tehnyt kuin tiukan lenkin: laita peukalo ja etusormi yhteen ja kuvittele sen väliin pujahtaneen / nousseen suolen tekemä lenksun. Siinähän on, tiukasti!

        https://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00330:

        "Suoli voi myös kiertyä ja joutua sellaiseen sykkyrään (”suolisolmu”), että se puristuu tukkoon. Lapsilla suolen tuppeumassa ohutsuolen loppuosa tunkeutuu paksusuolen alkuosan sisään, mikä estää suolensisällön kulkua.

        Suolitukoksen oireet
        Suolitukos aiheuttaa aina kovia vatsakipuja, jotka alkavat lievinä ja tuntien kuluessa muuttuvat ankariksi. Kipu on aluksi aaltomaista, myöhemmin jatkuvaa. Pian alkaa esiintyä oksennuksia ja vatsa voi turvota. Jos tila jatkuu eikä hakeuduta hoitoon, yleistila heikkenee jo vuorokauden kuluessa."
        ~

        Pyydän anteeksi. Voi hyvin.

        Otahan jouluna varovasti...jos siis tilanne ajautuu noin vaarallisille asteille.



        LS


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ummetukseen löötyy hyväksi liäkkeeki puolen litran pussi kivettömiä luumuja. Ne kun pistelee yhellä syönnillä mahhaasa, nii jo vaen maha alakaa toimia. Ensin se vähä murisee ja sitte tullee varsinaenen hulivilipazka, jolla suoli turahtaa pärinän säestyksellä kertarykäsyllä tyhjäksi.
        Ja sitte jos haluat rauhottaa maharustingin, niin ota siihen tilkka, (4 cl), konjakkija ruakana. Eekä mittää vesiä kyytipoijaksi. Siitä se ummetus loppuu ja maha kuntoutuu.

        Juuh, kiitos neuvosta. Luumut taitavat olla tähän tautiin se paras luonnonlääke. 🙂


    • Anonyymi

      Mitään ylöstempausta EI ole eikä tule.

      • Anonyymi

        Tempaus opin mukaan mölinällään häiritsevää hihhulia kehoitetaan ensin poistumaan kaatumaseuratoveriensa luokse,jos ei toimi niin tempaistaan alakautta ylös kevyt jabi. Tästä tulee nimi ylöstempausoppi.


    • Anonyymi

      Tempauksia niin, että hiuksetkin staattistuu.
      Ilmanvaihtokin onneksi, jo onnistuu.
      En ilkeä tahdo olla mä,
      pienen mökin laittaja.
      Seinän kun saan valmihiksi, toisen pään teen kamariksi...

      Tämän palstan taso huikaisee, ihan silmätkin sokaisee.

      Teit meistä kauniin, kauniimpaa kuin mikään muu.

      LS

      • Anonyymi

        "Tämän palstan taso huikaisee, ihan silmätkin sokaisee."

        Juu. Lääketieteellis-perus-sairaanhoidollinen keskustelutaso on korkea. 👩‍⚕️🏥
        ~


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Tämän palstan taso huikaisee, ihan silmätkin sokaisee."

        Juu. Lääketieteellis-perus-sairaanhoidollinen keskustelutaso on korkea. 👩‍⚕️🏥
        ~

        No on se aika huikeaa, jos meinaatte suolen päätkin saksia. 🙈 ihan sokaistun lamppunne valoissa.

        LS


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No on se aika huikeaa, jos meinaatte suolen päätkin saksia. 🙈 ihan sokaistun lamppunne valoissa.

        LS

        Heikottaako?

        ST


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Heikottaako?

        ST

        Miten ajattelit vetäistä suolen pään esille, että pääset kirurgin työhön? Käsi kait sun pitää ensin sinne työntää. Eiks niin?

        LS


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten ajattelit vetäistä suolen pään esille, että pääset kirurgin työhön? Käsi kait sun pitää ensin sinne työntää. Eiks niin?

        LS

        Menen pois tästä ketjusta.. Heips 😘

        ST


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Menen pois tästä ketjusta.. Heips 😘

        ST

        Ja hän lähtee tempaukseen sukkana, suolenpäät leiketyltynä, mutta onnellisena.

        LS


    • Anonyymi

      Me tytöt voisimme perustaa hellaripalstalle commando fanikerhon.

      Kerhon sääntö yksi. Commandon fanitus yötä päivää.
      Sääntö kaksi. Ylistämme hänen tekniikan ostoksia ja opetuksia.
      Sääntö kolme, teemme ruokia hänen hyvien neuvojensa turvin.

      Miltä kalkkunanamit maistuivat? Minulla on auto valmiina lämpimässä, jos otan ja kurvaan kauppaan. Jollei temmata sitä ennen.
      Jännällä jännittää.

      LS

      • Anonyymi

        Jeee, kuulostaa hyvältä tuo fanipervo... en osallistu. Joo, ihan on jännäkakka housuissa tässä. kuules

        ST


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeee, kuulostaa hyvältä tuo fanipervo... en osallistu. Joo, ihan on jännäkakka housuissa tässä. kuules

        ST

        Kutsu on jo perillä ja pöytä on valmiina häävieraille. Et sinä voi jäädä pois tempauksesta, käsi käteen ollaan hiljaa ja kaikki ympyrään, CH keskelle, tytöt ringissä. CH lähtee tukka edellä kohti taivaita.

        Valiseeko kenties sinut finaaliin taivassaarelle pelaamaan koskemattomuuspalkinnosta?

        Mulla on jännäkakka jo housuissa. Vähän Kurvinen haju. Liikaa kalkkunanakkeja.

        LS


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kutsu on jo perillä ja pöytä on valmiina häävieraille. Et sinä voi jäädä pois tempauksesta, käsi käteen ollaan hiljaa ja kaikki ympyrään, CH keskelle, tytöt ringissä. CH lähtee tukka edellä kohti taivaita.

        Valiseeko kenties sinut finaaliin taivassaarelle pelaamaan koskemattomuuspalkinnosta?

        Mulla on jännäkakka jo housuissa. Vähän Kurvinen haju. Liikaa kalkkunanakkeja.

        LS

        Kurainen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kutsu on jo perillä ja pöytä on valmiina häävieraille. Et sinä voi jäädä pois tempauksesta, käsi käteen ollaan hiljaa ja kaikki ympyrään, CH keskelle, tytöt ringissä. CH lähtee tukka edellä kohti taivaita.

        Valiseeko kenties sinut finaaliin taivassaarelle pelaamaan koskemattomuuspalkinnosta?

        Mulla on jännäkakka jo housuissa. Vähän Kurvinen haju. Liikaa kalkkunanakkeja.

        LS

        En lähde tuohon L. S

        ST


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En lähde tuohon L. S

        ST

        Niin, koska loukkaannut? Aluksi oli vauhti päällä...ja se sitten lopahti...sellaista se on.

        LS


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin, koska loukkaannut? Aluksi oli vauhti päällä...ja se sitten lopahti...sellaista se on.

        LS

        Millainen olo sinulla on tälle päivää st?

        LS


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin, koska loukkaannut? Aluksi oli vauhti päällä...ja se sitten lopahti...sellaista se on.

        LS

        Älä huoli, en loukkaantunut. Ei vain tunnu hyvältä osallistua tuohon.
        Vointi vaihtelee, kiitos kysymästä.

        ST


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä huoli, en loukkaantunut. Ei vain tunnu hyvältä osallistua tuohon.
        Vointi vaihtelee, kiitos kysymästä.

        ST

        No sinä et sitä ehkä näe sellaisena, mutta tarkoitan hyvää. ♥️

        LS


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Millainen olo sinulla on tälle päivää st?

        LS

        Jotenkin menee niin etten uskovaisena koe hyvältä osallistua.
        Tulee huono omatunto.
        En lähde kiusaamaan ketään.

        ST


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä huoli, en loukkaantunut. Ei vain tunnu hyvältä osallistua tuohon.
        Vointi vaihtelee, kiitos kysymästä.

        ST

        Olen vihainen. Vähän vaan. Tuolle commandolle. Näytät hänen hyppysissään jotenkin kummalliselta ja seonneelta.

        Miten ihmeessä te rupesitte tekemään filosofista väitöskirjaa mahaongelmista.

        LS


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeee, kuulostaa hyvältä tuo fanipervo... en osallistu. Joo, ihan on jännäkakka housuissa tässä. kuules

        ST

        Jos commando on herätkää, niin emmeköhän jo aiemmin oppineet, että häntä ei pidä lietsoa.

        Antaa olla rauhassa, sikäli, että jos ketjussaan ja viesteissään on asiaa, niin vastaamme kuten muillekin, mutta hänen ympärillään ei pidä turhia pyöriä. Itse en koe mitään fanitusta hänen suuntaansa. Hän on yksi foorumin mies-kirjoittajista, ei muuta. Vastaan, kuten muillekin, jos aihetta on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jotenkin menee niin etten uskovaisena koe hyvältä osallistua.
        Tulee huono omatunto.
        En lähde kiusaamaan ketään.

        ST

        Niinkö? No kenen näet tässä joutuneen kiusanteko kohteeksi?

        Commando on trolli.

        Sinä ja soffiina aitoja ihmisiä, mutta teette jotain aivan käsittämätöntä ja sitten kun siitä sinulle sanoo, hyökkäät vaan...että olet tyhmä ja tyhmänä saa olla miten vaan..se on sinun puolustusreaktio...en pidä sinua tyhmänä, tämä palsta ei ole sinulle hyväksi.

        LS


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jotenkin menee niin etten uskovaisena koe hyvältä osallistua.
        Tulee huono omatunto.
        En lähde kiusaamaan ketään.

        ST

        En tiedä miten koet puuttumiseni, mutta minä itse olisin arvostanut sitä, jos olisi ollut sellainen ystävä, on sitten genre mikä on, joka ei olisi antanut juosta laput silmillä, niin..minulla ei ole ollut sellaista...

        LS


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinkö? No kenen näet tässä joutuneen kiusanteko kohteeksi?

        Commando on trolli.

        Sinä ja soffiina aitoja ihmisiä, mutta teette jotain aivan käsittämätöntä ja sitten kun siitä sinulle sanoo, hyökkäät vaan...että olet tyhmä ja tyhmänä saa olla miten vaan..se on sinun puolustusreaktio...en pidä sinua tyhmänä, tämä palsta ei ole sinulle hyväksi.

        LS

        Niiden, jotka uskovat ylöstempaukseen täpöllä. Koen, ettei minulla ole oikeus sättiä heitä eikä arvostella.

        ST


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinkö? No kenen näet tässä joutuneen kiusanteko kohteeksi?

        Commando on trolli.

        Sinä ja soffiina aitoja ihmisiä, mutta teette jotain aivan käsittämätöntä ja sitten kun siitä sinulle sanoo, hyökkäät vaan...että olet tyhmä ja tyhmänä saa olla miten vaan..se on sinun puolustusreaktio...en pidä sinua tyhmänä, tämä palsta ei ole sinulle hyväksi.

        LS

        En ole ajatellut noin, että olen tyhmä, enkä ole sen taakse suojautunut.
        Tuo on väärää tulkintaasi minun motiveeista.
        En koe puuttumistasi muuna kuin sinun oikeutenasi. Jokaisella on oikeus puuttua tällä palstalla.
        Et tunne minua.

        ST


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ole ajatellut noin, että olen tyhmä, enkä ole sen taakse suojautunut.
        Tuo on väärää tulkintaasi minun motiveeista.
        En koe puuttumistasi muuna kuin sinun oikeutenasi. Jokaisella on oikeus puuttua tällä palstalla.
        Et tunne minua.

        ST

        En ole älykäskään mutten ihan tyhmä. Jos olisin tyhmä, olisin jatkanut ylöstempaukseen uskovien mollausta.

        ST


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos commando on herätkää, niin emmeköhän jo aiemmin oppineet, että häntä ei pidä lietsoa.

        Antaa olla rauhassa, sikäli, että jos ketjussaan ja viesteissään on asiaa, niin vastaamme kuten muillekin, mutta hänen ympärillään ei pidä turhia pyöriä. Itse en koe mitään fanitusta hänen suuntaansa. Hän on yksi foorumin mies-kirjoittajista, ei muuta. Vastaan, kuten muillekin, jos aihetta on.

        Eikä tiedä onko edes mies. Eihän täällä meistä kukaan ole kuin yksi palstan kirjoittajista, ei muuta.

        ST


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen vihainen. Vähän vaan. Tuolle commandolle. Näytät hänen hyppysissään jotenkin kummalliselta ja seonneelta.

        Miten ihmeessä te rupesitte tekemään filosofista väitöskirjaa mahaongelmista.

        LS

        Hänen hyppysissäänkö 🤣 Älä kehtaa juksata, vedättää minua.

        ST


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ole älykäskään mutten ihan tyhmä. Jos olisin tyhmä, olisin jatkanut ylöstempaukseen uskovien mollausta.

        ST

        Anna olla, ST. Sinulla on herkkä omatunto ja se on hyvä.

        Mutta myös Syyttäjä tietää tämän... Älä anna hänen kiusata.

        🤗

        Selitin edellä sitä ylöstempaus-asiaa siten kuin olen tuon vuosikymmenien ajan itse (hellareilta) oppinut ja sittemmin myös turhuuksia siitä karsien, sen maltillisena luterilaisena ymmärtänyt.

        Jos et itse ole ollut tuon opin kanssa tekemisissä, eli pohdiskellutkaan tuota 1. ylösnousemusta, no, sinulle tämä on ollut vieras aihe.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Anna olla, ST. Sinulla on herkkä omatunto ja se on hyvä.

        Mutta myös Syyttäjä tietää tämän... Älä anna hänen kiusata.

        🤗

        Selitin edellä sitä ylöstempaus-asiaa siten kuin olen tuon vuosikymmenien ajan itse (hellareilta) oppinut ja sittemmin myös turhuuksia siitä karsien, sen maltillisena luterilaisena ymmärtänyt.

        Jos et itse ole ollut tuon opin kanssa tekemisissä, eli pohdiskellutkaan tuota 1. ylösnousemusta, no, sinulle tämä on ollut vieras aihe.

        Ei se ole vieras aihe, vaan olen tehnyt ihan tietoisen ratkaisun sen suhteen eli jättänyt Jumalalle kyseisen asian niinkuin monen muunkin asian, josta en ole osannut tehdä päätöstä miten sen uskon.


        ST


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei se ole vieras aihe, vaan olen tehnyt ihan tietoisen ratkaisun sen suhteen eli jättänyt Jumalalle kyseisen asian niinkuin monen muunkin asian, josta en ole osannut tehdä päätöstä miten sen uskon.


        ST

        Eihän asiasta tarvitse sen kummempaa ymmärtää kuin mitä Jeesus, apostolit ja Ilmestyskirja itse asiasta kertoo!

        Kaiken anabaptistien lietsoman mielikuvituksen voi hylätä, ainakin siten, ettei tee asiasta sen kummempaa, kuin mitä Raamattu asiasta ihan asiallisesti kertoo.

        1. Ylösnousemus saattaa tapahtua meidän elinaikanamme, tai sitten myöhemmin.

        Hellarit ovat luoneet luonnollisesta asiasta valtavan show-koneiston, lietsoen ihmisten pelkoja ylösnousemusta kohtaan. Tällainen pelonlietsonta ja kaikenlainen höpöpuhe ja -kuvittelu, kuinka hellareiden tempaus tuntuu jo aivankuin hiuksissa, tällainen epäpyhä höpötys Pyhän Jumalan taivaskutsua kohtaan ei ole ainakaan Jumalasta. Hellarit ovat vuosikymmeniä tahkoneet miljardeja dollareita ja muita markkoja, alentaen tämän pyhän tapahtuman, ja tätä sontaa saa tälläkin foorumilla tämäntästä lukea. No, tämä foorumihan on anabaptistien yksi mörköluola.

        Muita kirjoja ja elokuvia ei aiheesta tarvitse lukea ja näille rahaa syytää, kuin lukea tästä maltillisesti, yksin Raamatusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eihän asiasta tarvitse sen kummempaa ymmärtää kuin mitä Jeesus, apostolit ja Ilmestyskirja itse asiasta kertoo!

        Kaiken anabaptistien lietsoman mielikuvituksen voi hylätä, ainakin siten, ettei tee asiasta sen kummempaa, kuin mitä Raamattu asiasta ihan asiallisesti kertoo.

        1. Ylösnousemus saattaa tapahtua meidän elinaikanamme, tai sitten myöhemmin.

        Hellarit ovat luoneet luonnollisesta asiasta valtavan show-koneiston, lietsoen ihmisten pelkoja ylösnousemusta kohtaan. Tällainen pelonlietsonta ja kaikenlainen höpöpuhe ja -kuvittelu, kuinka hellareiden tempaus tuntuu jo aivankuin hiuksissa, tällainen epäpyhä höpötys Pyhän Jumalan taivaskutsua kohtaan ei ole ainakaan Jumalasta. Hellarit ovat vuosikymmeniä tahkoneet miljardeja dollareita ja muita markkoja, alentaen tämän pyhän tapahtuman, ja tätä sontaa saa tälläkin foorumilla tämäntästä lukea. No, tämä foorumihan on anabaptistien yksi mörköluola.

        Muita kirjoja ja elokuvia ei aiheesta tarvitse lukea ja näille rahaa syytää, kuin lukea tästä maltillisesti, yksin Raamatusta.

        Kuten kirjoitin, jätän kokonaisuudessaan tuon ylöstempausopin Jumalalle. Oletko Soffiina?

        ST


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuten kirjoitin, jätän kokonaisuudessaan tuon ylöstempausopin Jumalalle. Oletko Soffiina?

        ST

        Kyllä, minä olen Soffiina. 🙂
        ~


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ole älykäskään mutten ihan tyhmä. Jos olisin tyhmä, olisin jatkanut ylöstempaukseen uskovien mollausta.

        ST

        Tässä tämä, jossa osoitti minun olevan tyhmä.

        LS


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tässä tämä, jossa osoitti minun olevan tyhmä.

        LS

        😆😆 En edes huomannut.

        ST


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos commando on herätkää, niin emmeköhän jo aiemmin oppineet, että häntä ei pidä lietsoa.

        Antaa olla rauhassa, sikäli, että jos ketjussaan ja viesteissään on asiaa, niin vastaamme kuten muillekin, mutta hänen ympärillään ei pidä turhia pyöriä. Itse en koe mitään fanitusta hänen suuntaansa. Hän on yksi foorumin mies-kirjoittajista, ei muuta. Vastaan, kuten muillekin, jos aihetta on.

        Commando ei ole herätkää. Teillä on aika surkea ihmistuntemus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eihän asiasta tarvitse sen kummempaa ymmärtää kuin mitä Jeesus, apostolit ja Ilmestyskirja itse asiasta kertoo!

        Kaiken anabaptistien lietsoman mielikuvituksen voi hylätä, ainakin siten, ettei tee asiasta sen kummempaa, kuin mitä Raamattu asiasta ihan asiallisesti kertoo.

        1. Ylösnousemus saattaa tapahtua meidän elinaikanamme, tai sitten myöhemmin.

        Hellarit ovat luoneet luonnollisesta asiasta valtavan show-koneiston, lietsoen ihmisten pelkoja ylösnousemusta kohtaan. Tällainen pelonlietsonta ja kaikenlainen höpöpuhe ja -kuvittelu, kuinka hellareiden tempaus tuntuu jo aivankuin hiuksissa, tällainen epäpyhä höpötys Pyhän Jumalan taivaskutsua kohtaan ei ole ainakaan Jumalasta. Hellarit ovat vuosikymmeniä tahkoneet miljardeja dollareita ja muita markkoja, alentaen tämän pyhän tapahtuman, ja tätä sontaa saa tälläkin foorumilla tämäntästä lukea. No, tämä foorumihan on anabaptistien yksi mörköluola.

        Muita kirjoja ja elokuvia ei aiheesta tarvitse lukea ja näille rahaa syytää, kuin lukea tästä maltillisesti, yksin Raamatusta.

        "Hellarit ovat luoneet luonnollisesta asiasta valtavan show-koneiston, lietsoen ihmisten pelkoja ylösnousemusta kohtaan."

        Höpsistä. Hellareissa ei ole koskaan pohdittu päivät pääksytysten ylöstempausta. Tällaiset päähänpinttymät ovat olleet harvojen herkkua. Suurin osa ajattelee: tulee kun tulee ja sillä tavalla kun tulee.


    • Anonyymi

      Lopettaa vanhojen naisten hupsuttaminen.

      Mokomakin auervaara.
      Saat ne ihan sekaisin.

      LS

      • Anonyymi

        Eihän tässä ketjussa ollut kyse Commandosta tai naisista vaan ylöstempausopista.
        Sinä ja minä näemme punaisen langan eri tavalla, nähtävästi 🤔

        ST


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eihän tässä ketjussa ollut kyse Commandosta tai naisista vaan ylöstempausopista.
        Sinä ja minä näemme punaisen langan eri tavalla, nähtävästi 🤔

        ST

        Pelaan mielestäsi likaista peliä ja olet epäsuorasti eräässä viestissä kääntänyt minut tyhmäksi, kun ylösteämmattuja pilkkasin kokemuksesi mukaan. Tietenkin minusta se on hupsua, en kiellä.

        Älä enää tule minulle kirjoittamaan vaan jatka näiden muiden kanssa. Haukkuja minäkään sinulta en ota.

        LS


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pelaan mielestäsi likaista peliä ja olet epäsuorasti eräässä viestissä kääntänyt minut tyhmäksi, kun ylösteämmattuja pilkkasin kokemuksesi mukaan. Tietenkin minusta se on hupsua, en kiellä.

        Älä enää tule minulle kirjoittamaan vaan jatka näiden muiden kanssa. Haukkuja minäkään sinulta en ota.

        LS

        Haukuinko 🤣🤣 Joo, en tule kirjoitamaan enää sinulle, turha pelko 😂
        En tarkoittanut kyllä noin.

        Epäsuorasti ST


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Haukuinko 🤣🤣 Joo, en tule kirjoitamaan enää sinulle, turha pelko 😂
        En tarkoittanut kyllä noin.

        Epäsuorasti ST

        Vitsi vitsi, voin kirjoittaa vielä sinulle.

        ST


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vitsi vitsi, voin kirjoittaa vielä sinulle.

        ST

        Ihan ystävällisesti, ST: miksi itse jatkat tuota? Mitä tuo sinulle antaa?
        ~


    • Anonyymi

      No...tiedätkö, että minuakin väsyttää...nukuin muutaman tunnin ja heräsin pää pökkyrässä.
      Tämä palsta se jatkaa elämäänsä kirjoittaa sinne sinä tai minä tai ihan kuka tahansa, ei se kaipaa yhtä sotilasta.

      LS

    • Anonyymi

      No, kuinka voi ketjun aloittaja, herra Commandohauis itse tällä hetkellä? Vieläkö joku kiskoo tukasta? 😏

      Hei, jos olet ihan vilpitön uskova noin muuten ja ikäänkun aidosti PH:n voimassa, eräs selitys sille päänpäällä tuntuvalle "voimakentälle" saattaa olla ihan Itse Pyhä Henki / Jeesuksen siunaavat kädet / suojelusenkeli? Tuollaisia tuntemuksia on minullakin ajoittain, kutsuisin sitä nimellä Pyhän Hengen läsnäolo, voiman laskeutuminen, tai siunaus.

      Ylöstempausta se ei ennakoi, mutta saattaa kertoa Jeesuksen läsnäolosta. Tästä en kuitenkaan mene valalle! Tämä on omaa tulkintaani.

      Älä hirveesti ahdistu meidän eräiden kirjoitteluista, mutta älä kuitenkaan yritä vedättää meitä, ehkäpä jo toissapäivän tyttösiä... 🤗

      ~🌸Soffiina

    • Anonyymi

      Ei tarvitse jännittää tai ainakaan pelätä. Aikaa ei tosin tiedä kukaan. Jeesuksen armoon luottaen voit jatkaa elämää pelkäämättä muita arvostaen ja heidän puolesta rukoillen. Ole siunattu!

    • Anonyymi

      On havaittu, että voimakasta väsymystä tuntiessaan on välittömästi valmistauduttava ylöstempaukseen, koska se on silloin todella lähellä.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1262
    2. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      19
      1245
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1166
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1164
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1143
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1141
    7. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1134
    8. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1127
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1119
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1110
    Aihe