55+ rangaistus

Anonyymi

Mietin tässä hallituksen järjenjuoksua yli 55 irtisanomisen rankaisemisesta.
Olen itse pyörittänyt yritysta 30 vuotta.
Ollut välillä 12 työntekijää ja muutama vuosi sitten kyllästyin ja irtisanoin kaikki muut paitsi vanhiimman työntekijän (täyttää nyt 60).
Tarkoitus on ajaa firma omaksi harrastustyöpaikaksi 2v sisällä.
Tämä hallituksen (tai vasemmiston) ajatus rankaista irtisanomisista johtaa omalla kohdalla siihen että taidan irtisanoa ainoan työntekijän seuraavan sesongin loputtua ja tehdä pätkäsopimuksia loppuajaksi.
En tiedä onko muilla samalaisia ajatuksia.
Harmittaa vain työntekijän puolesta joka alkaa olla jo nyt valmis siirtymään putkeen mutta joutuu odottelemaan pari vuotta.
Yksinkertaisesti fyysiset rajat tulevat vastaan ettei hän jaksa enään tehdä nykyistä työtä enään pitkään.
Hänen kohdallaan putken poisto vain rankaisee häntä ja varmaan monia muitakin.

10

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Ajatus varmaan onkin, ettei työntekijöitä noin vaan irtisanoittaisi, kun yrittäjä ’kyllästyy’ aika ajoin jos mihinkin. Ja sitten mahdollisesta taas innostuu hetkeksi ja palkkaa porukkaa kunnes taas ’kyllästyy’.
      Yrittäjän ’kyllästyminen’ on työntekijälle kohtalokas ja varsinkin juuri niille vanhimmille.

• Anonyymi

Aika kohtalokasta yrittäjälle kun työntekijä kyllästyy.
        Olen aloittaja ja tosiaankin kyllästyin kun työn tehokkuus vain laski, eikä tuntunut enään mikään asia kuuluvan urakkaan.
        Eli aiemmin urakkaporukka, puhdisti koneet ja laitteet, pitivät auton siistinä, yms.
        Nyt nuorempien työntekijöiden mielestä urakkapalkkaa piti nostaa mutta mitään aiemmin urakkaan liittyviä velvollisuuksia ei haluttu tehdä.

Minun kyllästyminen on vain pysyvää luokkaa, lopetan ammattimaisen yrittämisen tosiaan 2 vuoden kuluttua.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Aika kohtalokasta yrittäjälle kun työntekijä kyllästyy.
        Olen aloittaja ja tosiaankin kyllästyin kun työn tehokkuus vain laski, eikä tuntunut enään mikään asia kuuluvan urakkaan.
        Eli aiemmin urakkaporukka, puhdisti koneet ja laitteet, pitivät auton siistinä, yms.
        Nyt nuorempien työntekijöiden mielestä urakkapalkkaa piti nostaa mutta mitään aiemmin urakkaan liittyviä velvollisuuksia ei haluttu tehdä.

Minun kyllästyminen on vain pysyvää luokkaa, lopetan ammattimaisen yrittämisen tosiaan 2 vuoden kuluttua.

Kyllä näin on. Yrittäjälle on kohtalokasta, kun työntekijä kyllästyy ja työntekijälle kohtalokasta kun yrittäjä kyllästyy. Aina tietysti kumpikin voi syyttää toista osapuolta.
        Voi tietysti yleisemminkin miettiä kumpi on heikommilla toisen osapuolen kyllästymisissä.... se kuitenkin on varmaa, ettei työntekijällä ole noissa yrittäjän kyllästymistapauksissa kummoisiakaan vaihtoehtoja edessään.

Tietysti vaihtoehtona on yrittää estää moiset kyllästymiset ja pohtia miksi tilanteeseen on ajauduttu. Yksipuolinen toisen osapuolen syyttäminen ei varmasti johda mihinkään.

• Anonyymi

Hallitus haluaa, ettei kaikkein raskaimpien ja vittumaisempien alojen työntekijät pääse karkaamaan työelämästä pois, kun nuoretkaan ei niiden töitä ala tekemään. Siksi eläkeputki on katkaistava, vaikka se ei uusia työpaikkoja tuokaan.
      Nuoremmat, aloittakaa ajoissa taloudellisen riippumattomuuden kasvattaminen, eläkkeelle harvat jaksaa! Yrittäjän kannattaa yel-maksujen sijaan kartuttaa omaa varallisuuttaan.

Kivoissa toimistotöissä, esimiesasemaan kohonneet ei taas halua jäädä pois töistä ollenkaan, vaikka eläkeikä on jo ylittynyt, ovat vain tulppana nuoremmille.

• Anonyymi

Duunaritkin kyllä 'kyllästyvät' hommiinsa aikanaan, ja 25- vuotiaan saa puolella siihen hintaan kuin 55 ...

• Anonyymi

Näin yli 50-vuotiaana pitkäaikaistyöttömänä en edes halua mennä ikinä enää töihin.
        Eikä tosin edes tarvii vaivautua ikärasisminkaan takia.

Onneksi on varallisuutta niin paljon että voin haistattaa kaikelle kusettajille pitkän veen.
        Tietysti näyttelen viimeiseen saakka että voi voi ja diipadaapaa että saan olla rauhassa niin työkkäriltä kuin paskoilta firmoilta, niitähän on tullut nähtyä aikoinaan eikä ajat ole ainakaan niistäkään ajoista enää parantuneet vaan päinvastoin duunarin riistoa ja syyllistämistä mikä ei ole enää edes aidon työpaikan määritelmäkään nykyään. Kauniimmin puhuvat työelämän kehittämisestä ja tuotannon tehostamisesta, siis riistosta!

Kaltaisiani on paljon ja me boikotoidaan kusettajia vaikka ette sitä itse edes huomaa... roinat Saksasta ja Kiinasta!

• Anonyymi

Aloittaja taasen.
      Alkoi tosiaan ajatus kirkastua tulevaisuuden suhteen.
      Ensi kesänä (sesongin alkaessa) irtisanon nyt ainoan työntekijäni (astuu voimaan sesongin lopussa).
      Jatkossa työllistän vain pätkätöihin.
      Tällä estän sanktiot kun tulee se aika että ajan yrityksen toiminnan alas.
      Työntekijänikin on puhunut että raskas ruumiillinen työ alkaa olla hänelle liian raskasta. Aikoi vielä sinnitellä 1-2 vuotta.
      Nyt irtisanomisella säästetään kummankin kustannuksia, yeritykselle ei tule sanktioita eikä työntekijälle irtisanoutumisesta karenssia.

Voipi olla että muutkin työnantajat ragoivat samalla tavalla, yli 55 vain pätkätöihin.

• Anonyymi

Noin voit tehdä. Ja monet ovat jo tehneetkin. Et kai siten ihmettele, kun homma kiristyy ja tuollainen sanktioidaan jatkossa?

Sitten seuraavaksi voitkin alkaa taivastella, kun työntekijät eivät ’viitsi’ sitoutua mihinkään töihisi. Toinen hyvä taivastelun kohde on, ettei mistään oikein saa hyviä tuöntekijöitä tai edes mitään työntekijöitä. Lisäpontimeksi tietysti on hyvä todeta suuret työttömyysluvut. Tähän jatkoksi on näppärä tapa heittää vielä tehokeinoksi vanha tuttu fraasi työttömien haluttomuudesta jne...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Noin voit tehdä. Ja monet ovat jo tehneetkin. Et kai siten ihmettele, kun homma kiristyy ja tuollainen sanktioidaan jatkossa?

Sitten seuraavaksi voitkin alkaa taivastella, kun työntekijät eivät ’viitsi’ sitoutua mihinkään töihisi. Toinen hyvä taivastelun kohde on, ettei mistään oikein saa hyviä tuöntekijöitä tai edes mitään työntekijöitä. Lisäpontimeksi tietysti on hyvä todeta suuret työttömyysluvut. Tähän jatkoksi on näppärä tapa heittää vielä tehokeinoksi vanha tuttu fraasi työttömien haluttomuudesta jne...

No minun kohdalla en jatkossa aiokkaan työllistää ketään.
        Minun työnantaja urani päättyy siis parin vuoden sisällä, ehkä jo aiemmin.

Moni muukin yrittäjä on minun kanssa samassa tilanteessa,
        mietitään jatkaakko yritystoimintaa vai ei.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No minun kohdalla en jatkossa aiokkaan työllistää ketään.
        Minun työnantaja urani päättyy siis parin vuoden sisällä, ehkä jo aiemmin.

Moni muukin yrittäjä on minun kanssa samassa tilanteessa,
        mietitään jatkaakko yritystoimintaa vai ei.

No tuossa sinun tapauksessahan ei noilla kaavailuilla muutoksilla ole enää mitään merkitystä. Ei sinulle eikä työntekijällesi. Muutokset ja toimet kohdistuvat nyt ja tulevaisuudessa toimiviin yrityksiin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!

Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit
      Pitkäveto
      3
      2728
    2. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      158
      1351
    3. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      49
      1175
    4. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      20
      1041
    5. Mitä toivot

ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      126
      1030
    6. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      207
      1020
    7. Hyvää huomenta 18. luukku

Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️
      Ikävä
      223
      984
    8. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      300
      915
    9. Haluaisin vain varmistua

Sinusta tarpeeksi.
      Ikävä
      42
      909
    10. Olet sä silti

Ihana ❤️ tykkään
      Ikävä
      72