Olen ystävystynyt henkilön kanssa josta huomasin narsistisia piirteitä, mutta liian myöhään. Hän on ihmishirviö. Kaikki piirteet löytyvät enemmän tai vähemmän. Ja tämä henkilö on yrittänyt pilata elämääni siitä alkaen kun meistä tuli läheisiä ystäviä, matkii pukeutumistani mutta syyttää minua hänen kopioimisestaan. Yrittää pilata parisuhdettani ja iskeä poikaystävääni itselleen. Liioittelee ja keksii tuntemattomille ja minun kavereilleni minusta kaikkia juoruja joita ei ole koskaan tapahtunut. Ja saa raivon puuskia täysin puskista, eikä osaa niitä edes itsekkään järjellä selittää. Saattaa yhtäkkiä alkaa huutamaan tai itkemään ja haukkuu minua ja syyttelee. Onko se mieli niin sairas vai mikä saa ihmisen toimimaan ja ennen kaikkea vihaamaan omaa ystävää näin paljon että yrittää pilata toisen suhteita ja elämää kaikilla saroilla. Vai tunteeko itsensä huonoksi ja yrittää pilata toisen elämästä hyviä asioita että tuntisi itsensä toisen rinnalla paremmaksi? Itselläni ei riittäisi edes motivaatio kaikkeen moiseen tai mielikuvitus noihin keksittyihin juoruihin. Elän mieluummin omaa elämääni kun keskitän kaiken toisen elämään.
Mutta joku joka on asiaan perehtynyt, kertokaa mikä se on se syy taustalla että näin toimitaan? Mikä narsistia ärsyttää ihmisissä?
Narsisti ystävä elämän pahin virhe
19
842
Vastaukset
- Anonyymi
Sanot ystävääsi ihmishirviöksi. Miksi silti pidät häntä ystävänäsi? Mitä sellaista sinä saat tästä ystävyydestä, että haluat jatkaa ystävyyttä ihmishirviön kanssa?
- Anonyymi
En ole jatkanut ystävyyttä kaiken tuon jälkeen :D
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En ole jatkanut ystävyyttä kaiken tuon jälkeen :D
Kaipa tähän se ainoa "elämänohje" jonka tähän voin heittää, on se että älä enää vaivaa päätäsi narsisteilla, vaan ota suunta kohti uusia haasteita. ^_^
- Anonyymi
Niin, itsestään on helpompi avautua keksityssä viitekehyksessä. Olet matkalla kohti romahdusta, kun tajuat oman valheellisuutesi ja langan ohuen persoonasi. Sinä et ole mitään itse. Elät vain kuvitelmissa milloin missäkin roolissa.
- Anonyymi
Narsismi on itsekeskeisyyttä. Itsekeskeisyyden ei tarvitse olla muita ihmisiä alentavaa tai tuhoavaa. Itsekeskeisyys ja itsekkyys on välttämätöntä nykypäivänä että pärjää opiskelupaikka/työelämän kilpailussa sillä leipää pitää saada pöytään.
Aika hankalalta tyypiltä kuulostaa tuo entinen kaverisi mutta en ymmärrä miksi pitää aina vetää tuo narsisti-sana negatiivisiin yhteyksiin.
Ehkä et halua löytää tervettä narsismia ja produktiivista itsekkyyttä vaan roikkua hankalien tyyppien kanssa koska se muistuttaa kotioloja?- Anonyymi
Kyllä narsisti haluaa että muilla on huono olo ja kaikki tähtää toisen alentamiseen ja tuhoamiseen. Hymy naamalla tietysti niin ettei sitä huomaa väkivallaksi, tarpeeksi käyttää valtaa väkisin. Kierosti, pimeästi muiden huomaamatta.
- Anonyymi
Mikä se nyt on niin kauheaa jos lehdissä ja tv ohjelmissa ym. puhutaan paljon millainen ihminen narsisti on ja miten käyttäytyy. Sitten kun jotku kertovat kokeneensa narsistista käytöstä itseään kohtaan ja kertovat järkyttäviä kokemuksia, niin sanotaan että ei saisi leimata narsistiksi ketään. Sitähän sanotaan että pitää ollakin sellaista tervettä narsismia joka auttaa pärjäämään ja uskomaan omiin kykyihinsä ja pääsemään eteenpäin elämässään. Miksi jotain ilkimystä ei sais kutsua narsistiksi. Aika paljon käytetään esim. sanaa hullu ja nuoret ainakin käyttävät sanaa skitso, ovatko nekään sen oikeampia ja totuuksia.
- Anonyymi
Miksi jotain ilkimystä ei saisi kutsua narsistiksi?
Vaikka ihan vain siksi, että narsisti ja ilkimys ovat eri asioita.
Narsismi ei ole ilkeyttä eikä ilkeys narsismia! Narsismi-sanaa jotkut käyttävät kaikesta ilkeydestä, mikä osoittaa täyttä tietämättömyyttä narsismista vähän samaan tapaan kuin yhteen aikaan lapset homottelivat kaikkia kavereitaan, joista eivät sattumalta pitäneet. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi jotain ilkimystä ei saisi kutsua narsistiksi?
Vaikka ihan vain siksi, että narsisti ja ilkimys ovat eri asioita.
Narsismi ei ole ilkeyttä eikä ilkeys narsismia! Narsismi-sanaa jotkut käyttävät kaikesta ilkeydestä, mikä osoittaa täyttä tietämättömyyttä narsismista vähän samaan tapaan kuin yhteen aikaan lapset homottelivat kaikkia kavereitaan, joista eivät sattumalta pitäneet.Ei narsisti välttämättä ole ilkeä, voi olla jopa ylikorostuneen kiltti jos se palvelee hänen arvomaailmaansa.
Sen sijaan narsistin syy olla ilkeä muille on usein puhdas kateus tai jos toisessa jokin aktivoi narsistin omaa huonommuuden tunnetta.
- Anonyymi
Mulla oli kaunis kaveri joka menestyi yliopisto-opinnoissa jo nuorena. Sillä oli poikaystäviä, hyvät välit sukulaisiinsa, paljon tukijoukkoja, kaikki hyvin.
Kerran minä harmaahiiri olin löytänyt miesystävän ja otin miehen viikonloppuna mukaan bileisiin, jossa he tutustuivat.
No eikö sitten käynyt niin että heti seuraavalla viikolla he menivät keskenään sänkyyn. Tuo mies ei todellakaan ollut millään tavalla tyttökaverini tyylinen, kouluja käymätön ja ruma. Mutta kaverini halusi olla hänen kanssaan vain koska hän oli minun poikaystäväni.
En tiedä oliko tyttökaveri narsisti, mutta mutta olipahan vaan mulkku, jonka piti saada jotain kun minullakin oli.
Heidän juttunsa kesti yhden yön. Jotain outoa sitten oli, kun välit tyttökaveriin meni poikki niin hänen kaverinsa, kätyrilauma tuli syyttäen ilkeilemään minulle. Vain piru tietää mitä ne mietti.
Eli joku on tavallinen kaveri on tavallinen kaveri, siihen saakka kun jotain sitten tapahtuu. Ei näiden järjen juoksusta saa selvää.
Yleensä narsismi ja muu ilkeys näkyy selvimmin vasta kun jotain on jo tapahtunut.- Anonyymi
Niin sitä se on. Narsistin lähimmäiset on ne jotka saavat kärsiä kaikista eniten. Hän peilaa ja vertailee itseään muihin jos jollakin läheisellä menee hyvin tai on onnellinen se pitää tuhota, koska tuntee kateutta ja itsensä huonommaksi. Kun tuottaa kärsimystä pilaa muiden elämässä ihmissuhteita ja mitätöi haukkuu kaikki toisella olevat hyvät asiat tuntee itsensä suuremmaksi, ihan sairasta. Siksi lähimmäiset ovat eniten manipuloinnin ja kärsimys linjalla kun narsisti viettää aikaa heidän kanssaan eniten joten vertailu tapahtuu heihin. Joutuu olemaan koko ajan varpaillaan hyviä asioita ei kannata jakaa kun katkeroituu eikä huonoja kun käyttää hyväkseen niitä lyttäämään toista.
- Anonyymi
Hyvä, että huomasit ajoissa. Itse luulin narsistia ystäväksi yli 20 vuotta. On sellainen hienovaraisempi narsisti. Hänen kaikki poikakaverit olleet aiemmin jonkun hänen kaverinsa ihastuksia.
- Anonyymi
Miksi narsisti haluaa kaverinsa miehet? Koska kaveri ollut ihastunut heihin ovatko he oikeasti noin ilkeitä
- Anonyymi
Minulla taas niin päin että tää kyseinen ystävänäni pitämäni tapaus haluaa lietsoa ja ärsyttää tahallaan. On katkera/kade omalle veljelleen ja katkera omasta elämästään. Itse on elämänsä elänyt ja päätökset tehnyt. Se onni ei tule muille veetuilemalla ja muiden elämää tilaamalla. Hän on oikea pahanilmanlintu.
Hän on ainoita ihmisiä jotka on saanut mut raivon partaalle jostain syystä. Näkee ihmisten heikot kohdat ja iskee niihin jos itseä harmittaa jokin.
Me muut ollaan hulluja kun suututaan.
Hän osaa tarkkailla hiljaa ja pistää kaikkea idioottimaistakin merkille jolla voi myöhemmin piikitellä ja ivailla.
Olen tajunnut tämän juuri. Yritän vältellä. Valitettavasti näin on. Todellinen karva paljastui.
Jos tää väittäisi että mä sen pskaläjämiehen yrittäisin iskeä niin nauraisin rajusti.
Eli narsistimainen.- Anonyymi
Muiden elämää pilaamalla siis. Hemmetin virheet.
- Anonyymi
Välit poikki. 👍🏻
- Anonyymi
Aloittaja ihmetteli, mistä johtuu narsistin käytös, mikä narsistia ärsyttää ihmisissä.
Totuus on se, että narsistia ärsyttää eniten oma itsensä, hänellä on paha olla, vaikeaa pärjätä itsensä kanssa, ja se purkautuu valitettavasti kanssaihmisiin. Muut joutuvat kärsimään narsistin pahasta olosta, psyyken heittelyistä. - Anonyymi
Narsisti on hyvin epävarma itsestään.
- Anonyymi
Lopeta ystävyys heti se tulee olemaan vaan kamalampaa jos jatkat.
He eivät koskaan tule muuttumaan. Vaan jatkavat kiusaamistaan ” ystävyyden ” merkeissä , ja heillä on aina vastaus kaikkeen , siis ovat olevinaan kaikki tietäväisiä .
Sano vaan että olet saanut tarpeeksi ja et halua kuunnella mitään selityksiä
Syyt narsismiin ovat jo syntyessä joten he ivat vaan sellaisia elämänsä loppuun asti .
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos tienaaminen koneella kiinnostaa niin lue!
Olen kerrännyt muutaman linkin kyselysivustoille. Vastaa kyselyihin ja tienaa rahaa! Minimikotiutus on sivuilla 10e ja v14268Kimmo Kiljunen sekoili täysin - joutuu nyt syrjään
HS: Kimmo Kiljunen syrjään ulkoasiainvaliokunnan johdosta. SDP:n eduskuntaryhmä aikoo vaihtaa ulkoasiainvaliokunnan puh3721837Martina Aitolehti pitkästä aikaa tv:ssä - Nyt mukana kokkauskisassa!
Oho, Martina Aitolehti nyt kokkauskisassa! Häntä ei ole nähtykään pitkään aikaan tv:ssä. Mukana myös mm. Henny Harjusola2421621Keski-ikäiset julkkismiehet vaihtaa nuorempiin!
Seiska tietää kertoa: erikoisjoukot Janne Lehtosen vaimo yli 20v avioliitosta hakee eroa, Janne -ikuista rakkautta hehku281609Kimmo Kiljunen
"Kimmo Kiljunen, sdp, esittää rajuja väitteitä. Hän tapasi suomenvenäläisiä. Julki tulleella videolla hän vaatii rajaa2531206- 731033
- 581004
Salassapito luottamuselimissä. Missä kulkee raja?
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila (kesk) kyselee, mitä minulle oma väki aikoo tehdä, kun toin hallituksen60775- 47766
Miksi teet tästä niin vaikeaa?
Olisin sinun, jos haluaisit. Antaisin sinulle koko sydämeni. Et halua kohdata minua, vaikka kuitenkin haluat. Yritä jo p25729