Karismaattinen katolilaisuus Suomessa

Anonyymi

Hei! Kysyn näin "ulkopuolisena" onko maailmalla (tai ainakin latinalaisessa Amerikassa) tällä hetkellä kovassa nosteessa oleva karismaattinen katolilaisuus millään tavalla edustettuna Suomessa? Minkälaisia tuntemuksia liike ylipäätään herättää suomalaisissa katolilaisissa?

18

451

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Karismaattisuus, mikäli ymmärrän mitä tarkoitat, tunteisiin ja tuntemuksiin perustuva kristillisyys ei ole alkuperäistä apostolista uskoa. Sitä on lähinnä levitetty Afrikasta ja USA:n mustien ja helluntailaisten keskuudesta. Evankeliumiin on lisätty tunteet, jotka ovat "merkkinä" uskosta ja profetioista. En ole kuullut että Suomessa olisi tuollaista harhaoppia meidän keskuudessa.

      • Anonyymi

        Ne on hinduja ja helluntailaisia siellä NS.vapaakirkollisia ja new age ryhmiä huumeilla osuutta asiaan . Meditointia .


      • Anonyymi

        tama tuntuu erittain hyvalta tama on jumalasta kun rukoilen muslimien kanssa


      • Anonyymi

        tuntuu niin hyvalta etta olen varmaan tullut uskoon


      • Anonyymi

        ei tunnu yhtaan miltaan olen varmaabn menettanyt uskoni ja luottamukseni raamattuun


      • Anonyymi

        raamatussa syntyi suuri ilo kaupunkiin jossa julitettiin evankeliumia ja ihmiset paranivat ja vapautuivat .....tama on se uusi ameeeriikan harhaoppi ,,jonka kokouksissa jeesus toimii


      • Anonyymi

        kylla pelastuksen riemuhuudot saavat kaikua vanhurskasten majoista ...sanotaan psalmeissa


      • Anonyymi

        ihminen joka siirtyy evankeliumin kuulemisen ,ymmartamisen ja saa uskon jeesukseen ja raamatuun niin saa han olla hyvalla tuulella eika ole silti viela harhaoppinen tanaan ei tunnu enaa samalta kuin ekana kristittyna olemisen paivana joten olen varmaan menettanyt uskoni ..........minusta tuntuu etta en ole ..enaa uskossa ....vaikka kylla mina edelleen raamattuun luotan uskossa ja rukoilen uskossa /MUTTA KUN EI TUNNU YHTAAN MILTAAN niinvarmaan se am,eeriikan harha oppinen paavali ,.......on minut eksyttanyt ....ja vaikka mina paranin sairauksistani ,,,uskoon tuloni jalkeen monistakin niin varmaan se ameeriikaan paavali ni oli vaarassa hengessa joku ilmestys kirjan ihmeiden tekija todellinen eksyttaja ja saatana


      • Anonyymi

        kommentoimme asiaa ,,,,usko ja tunteet ,,,,,no alussa kun tulet uskoon ,,,,,sina voit kokea ,,,iloa,,,.......sina saatat nauttia ihan vahan jumalan rauhasta ,,,,,,sinun tunteesi saattaa olla maan taivaan valita mita tahansa ,,,,,kuitenkin .....sinulla on nyt usko raamattuun tunnet jeesusta hieman ,,,,,,..sitten saatana tulee ja varastaa sinulta lupaukset olla jumalasta ja sinun tunteesi ovat kauhistutavia ja ainoastaan koet pelkoa .....joka ei ole jumalasta


      • Anonyymi

        siis otetaan kantaa kristitty ja tunteet..mita saa tuntea mita pitaa ///jos asiat ovat kunnossa jumalan kanssa .....no ...otan kantaa etta normaali kristitty on apostoli paavalin lailla ylistava .....herraa ellei syyttaja ja saatana ole kaynytasialaa ja saanut uskomaanjotain muuta kuin sita ameeriikan harahaoppista evanekllistaa jonka kokouksissa jeesus parataa sairaat ,,,,,,uskon kautta ..koska han on uskonut henkilokohtaisesti sanaty nama merkit seuraavat niita jotka ovat epauskoisia minun nimessani he ajavat ulos riivaajia ,.,.,.,,bla bla ja parantavat sairaita ,,,,,,,uskon henkisissa kokouksissa sairaat paranevat ....tanaankin etenkin siella ameeriikan harhaoppisten paavalien luona ....koska he eivat ole epauskoisia vaan uskovia ,.,,,,,no,miltas atanaan tuntuu oletteko menettaneet tunteenne siita etta olet 3 viikoa sitten saanut saanojeni kautta uskon jeesukseen ja luottamuksen ,,yhta kalliin kuin paavalilla oli aikanaan ...no tanaan ei tunnu yhtaan etta olisin kaantynyt kristityksi 7 vuotta sitten ,,,,,


      • Anonyymi

        tanaan minusta tuntuu etta olen menettanyt kaiken uskoni etta olen ikina ,,,,,jumalaa edes tuntenut millaan tavalla ,,,,,seuraan naita tunmteitani ja heita rohkeuden toditus voimasta pois ja luovun epauskoisten leiriin koska minusta nyt vain tanaan sattuu tuntumaan silta ,,,etta en usko ....enaa......huomenna ehkaatuntuu taas toiselta ,,,,,,,,,ja ajattelen etta jeesus on minin kanssani ,,,,,en pida jumalan sanaa ,,.ja mita han on sanonut ,,,,minun olevani niin tarkeana seuraan naita minun tunnetilojani ,,,,,,,jumalan sanaa en uskossa noudata eika minulla ole uskoa ruloilla mitaan uskossa ,,,,,,,,kun ei tunnu yhtaan etta mina luotan nakymattomaan sanaan ja jumalaan ,,,,,,,,,oletko sina uskova vai palyilija joka haparoi viela etta no minakin sitten uskon vaikei tunnu yhtaan miltaan mutta mina nyt ruloilen uskossa etta saisin joka paivaisen leivan ,.,.,.,ei ole penniakaan rahaa ,,,mutta odotan nakymattoman rukoukseni muuttuvat laivaksi koska mina kin uskon vaikka ei juuri nyt yhtaan tunnu silta ,,,no ,,,ruokaa tulee ......koska olet uskova etka epauskoinen...tama on sita ameeriikan menestyus teologiaa joka on hara oppi ...ja jota tulee karttaa .....sanotaan ...nykyisin jos sinulla on uskon henki alkaa tehda samoja tekoja mita jeesus on tehnyt ja herra vahvistaa etta tama mies julistaa minun eika omaa sanaansa .......ihmeiden ja merkkien .....kanssa ....joillekin ......jaaha ameeriikan paavali ....ja menestys treologi ./...........karttakaa hanta ja hanen kaltaisiaan ,,,saarnaajia ...me tyydymme ,,,,,,,,,,etta mitaan ei ikina tapahdu ,,eika kenekaanusko kasva vaan pelkaamme etta menemme harhaan ......kristittyjen seurakunta ei kasva uskossa eika ihmisten usko herran ja kluottamus kasva raamatun kristukseen ,,,,jos normaali paavalin ja pietarin elama on niin risti riidassa ,,,,,,taman ajankristittyjen keskel;l;a etta heit apidetaan jopa kristilisess aseurakunassa ....ameeriikan harha oppisina menestys teologeina ,,,,,,,jotka parantavat ihmiset muilla kuin jumalan voimilla ......seka julistavat ihna eri jeesusta kuin raamatun jeesusta ,.....ja neuvovat ihmisille eri tien taivaaseen kuin jeesuksen antamat opit ,,,,siis yleisesti kuitenkaankaikki seurakunnat eivat ole apostoleja taynna tanaan eli skovia apostoleja ja heidan opetustaan ein ole kuultavissa nykyaan opikein missaan..ehka ameerikan menestys teologeista ,,,joku on apostolikutsultaan ja sita kautta harha oppine nykyajan seurakuntien erilaisten keskella


      • Anonyymi

        tanaan maailmassa on myos olemassa valhe apostoleja niinkuin olin aikanaan kin jo paavalin aikana ,,,,,,,miten apostoline kutsu tai jos joku vaitta olevansa apostoli ni.n sinun tulee raamatunm paavalin opetuksen mukaan ,,,,,,nahda hanen elamassaan etta voit hyvaksya hanet kristuksen ,,,,,lahettilaaksi tanaan ,,,,raamattu ohjeistaa jos tutkia asiaa etta paavali puhui jumalan voimasta ja apostolisista merkeista ja voimateoista ,,,,miten valhe apostolit tunnistetaan tanaan kaikiien menestys teoligien joukosta saattaa loytya joku 1 nykyajan aito paavali kutsultaa siis etta hanen leiviskansa on olla apostoli ,,,,,,,seka hanella saatta olla armolahjoja ,,,,,,,jotka saattavat vaikuttaa menestys teologin puheilta ihmisille jotka eivat jeesuksen seuraajia vaikka ovatkin niin ole tajuneet etta sama koskee sinua kuin minua ,,oletko taman paivan filippus ....vai enemmin kutsusia on paavalin vai oletko niinkuin etta et tee mitaan apostolit ja opettajat ..vain julitavat sinulel herran sanaa ,,,,,,ja sina vain kuuntelet mutta ,,,uskosi ,,,ei riita siihen viela etta .....sinakin voita alkaa palvella eika ,,,,ole viela aikasi ..mina kuuntelen mielellani opetusta ..etta kaikki mika elaa ,,ja missa ,,,,jumala toimii julistetaan seurakunnankeskella nykyaan ameeriikan paavalin ,,,,,,harhoiksi etta ei kasva usko.....eika luottamus kenellakaan ,,ja lisaksi ...opetetaan etta varokaa uskonhenkisisa opettajia ja leimataanne harha opeiksi


      • Anonyymi

        mitka seurakunnat ovat harha oppisia ,,,missa nykyajan seurakunnissa vaikutta eri henmki kuin paavalissa ja muissa kristillisissa seurakunnissa ......tama on otettava huomioon tanaan 2020 jos etsi itsellesi opettajaa ,eli seurakuntaa jossa .,..sinaleipasi syot


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ihminen joka siirtyy evankeliumin kuulemisen ,ymmartamisen ja saa uskon jeesukseen ja raamatuun niin saa han olla hyvalla tuulella eika ole silti viela harhaoppinen tanaan ei tunnu enaa samalta kuin ekana kristittyna olemisen paivana joten olen varmaan menettanyt uskoni ..........minusta tuntuu etta en ole ..enaa uskossa ....vaikka kylla mina edelleen raamattuun luotan uskossa ja rukoilen uskossa /MUTTA KUN EI TUNNU YHTAAN MILTAAN niinvarmaan se am,eeriikan harha oppinen paavali ,.......on minut eksyttanyt ....ja vaikka mina paranin sairauksistani ,,,uskoon tuloni jalkeen monistakin niin varmaan se ameeriikaan paavali ni oli vaarassa hengessa joku ilmestys kirjan ihmeiden tekija todellinen eksyttaja ja saatana

        mita paavali aikanaan kun ihmisita jotka kuuntelivat hanen opetustaan ja julistustaan niin ,,,,,mita han sanoi......olette saaneet yhta kalliinuskon kuin minullakin on.....paavali ja raamaattu opettaa uskosat etta ..sina olet /./////nykyaan paassyt epailyksisat uskon puolelle ,.,.,.ja teet nykyaan asioita uskon kautta ,,...ja saat nakyvia tuloksia ..koska uskot etka palyile ...taman sai aikaan ameeriikan saarnaaja paavali jota minulee sanottiin etta pitaa varoa tama hara oppia


      • Anonyymi

        siis ihmiset voivat olla kristittyja myos paimenet ...ja pastorit jotka eivat usko ......samalla voimalla kuin paavali aikanaan ,,,,,,seka kristillisissa seurakuniissa voi olla ...vaikka oettavat eri tavalla moista aika tarkeitakin asioista niin silti viela etta ollan samassa jeesuksessa viela .....eika olla eri hengessa ,,vaikka oppimme poikkeava siis tama on mahdollista etta ...kaikki maailman kristilliset seurakunnat joita on 2500 eri teologista suuntausta niin kuinka monessa on sitten paimenet kokonaan luopuneita ,,,,,,tai jopa ett aeivat ole ikina millan tavalla jeesusta tunteneetkaan ja saarnaavat eri hengessa kuin normaalit kirtyilliset seurakunnat ,,,,tallistakin on olemassa sinun tulee koeteklla kaikki sanan mukaan


    • Anonyymi

      Luterilaisena sivustaseuraajana arvelisin, että neokatekumenaalit saattaisivat ehkä jonkinasteista karismaattisuuta edustaa, mutten ole varma. olisin kiinnostunut tiedosta, ovatko neokatekumenaalit jotain samantyyppistä kuin kansanlähetys tai vapaat suunnat protestanttipuolella. Olen tätä kysellyt katoliselta papistolta, mutten ole vielä saanut vastausta. Odotellaan.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Allekirjoita kansalaisaloite sivustolla

      Termit äiti ja isä säilytettävä lainsäädännössä, palveluissa ja yhteiskunnassa

      Kiitos

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      75
      5604
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      24
      2486
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1977
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      57
      1718
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1601
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1388
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1307
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      10
      1281
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1239
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1193
    Aihe