Fosforilöydös

14

128

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kiitos kommentista! Eikö maapallo itsessäänkin ole kuin meteoriitti. Avaruudessahan täällä lennetään. Ja vieläpä paljon monimutkaisempi sekä myös informaatiota täyteen pakattua elämää sisältävä taivaankappale. Tuo informaation olemassa olo on hyvin askarruttava asia. Sitähän on geeneissä ja monissa muissa paikoissa, joissa tietyt luonnonilmiöt noudattavat ihan laskettavissa olevia matemaattisia kaavoja.

      Joku on joskus kuvaillutkin, että hän alkoi kerran ajattelemaan laajaa avaruutta ja siellä ehkä olevaa maan ulkopuolista älyllistä elämää. Jos avaruudesta teleskoopeilla, antenneilla tai luotaimilla saataisiin napattua edes yksi maan ulkopuolelta tullut informaation pätkä eli signaali, se kyllä nykytietmyksen avulla huomattaisiin melko pian olevan joku maan ulkopuolisen älykkään olennon aikaan saama. Ilmeisesti kuitenkaan tällaista ei ole vielä koskaan havaittu.

      Sitten hän alkoi ajattelemaan, että maailman toiminta sekä elämää ylläpitävä solutasoinen koodisto eli geenien toiminta perustuu täysin monimutkaisen, mutta tehokkaan ja taloudellisen sekä tiettyihin lainalaisuuksiin perustuvan informaation olemassa oloon. Hän ajatteli, että vaikka elilö syntyisikin evoluution kautta itsestään, onko mahdollista, että korkeatasoinen, tehokkaasti pakattu, informaatio syntyy itsestään. Hän tuli siihen tulokseen, että on oltava kaikkivaltias Luoja, että ylipäätään elämää voisi olla olemassa. Elämähän perustuu ennen kaikkea korkeatasoisen informaation olemassa ololle.

      Tottahan onkin, että eihän avaruudestakaan tule sellaista itsestään syntynyttä ja tulkittavaa korkeatasoista informaatiota. Jos sieltä saataisiin napattua jokin älykäs, tulkittava signaali, sillä pitäisi olla myös älykäs lähettäjä jossakin. Pelkkä alkuaineen tai kemiallisen yhdisteen tai veden löytyminen ei mielestäni tätä varsinaista informaatiota ole. Niin kuin jo sanottu onhan maakin lentävä taivaankappale samalla tavalla kuin jokin muukin planeetta tai meteoriittikin. Kaikkea Hyvää!

      • Anonyymi

        Hyvä kommentti, kiitos. Laajentaisin sitä vähän.

        Tapa, jolla aurinkomme ja sen planeetat, myös maapallo, sekä erilaiset muut taivaankappaleet kuten asteroidit syntyivät, perustuu pyörivään avaruuden kaasu- ja pölypilveen, joka ensin litistyi kiekoksi ja sitten tiivistyi sekä käynnisti keskuskappaleensa sisällä fuusioprosessin. Asteroidien kokoonpano kiinnostaa astronomeja, koska ne ovat näytteitä Maan raaka-aineesta hyvin kaukaa menneisydestä.


    • Anonyymi

      Mistä se elämä siihen meteoriittiin tuli?

      • Anonyymi

        Kukaan ei ole väittänyt siinä olevan elämää; vain sen rakennuspalikoita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kukaan ei ole väittänyt siinä olevan elämää; vain sen rakennuspalikoita.

        No mistä se legopalikka tuli?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No mistä se legopalikka tuli?

        Kuulostaa nimittäin yksinkertaisesti uskottavalta tai uskottavan yksinkertaiselta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No mistä se legopalikka tuli?

        Tietenkin aurinkokuntamme alkupilvestä, Fosfori ja muut alkuaineet olivat sinne tulleet muinaisten tähtien supernovaräjähdyksistä ja alkuaineyhdisteet pilvessä tapahtuneista kemiallisista reaktioista.

        Ans kattoo,mitä kaikkea löytyy


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tietenkin aurinkokuntamme alkupilvestä, Fosfori ja muut alkuaineet olivat sinne tulleet muinaisten tähtien supernovaräjähdyksistä ja alkuaineyhdisteet pilvessä tapahtuneista kemiallisista reaktioista.

        Ans kattoo,mitä kaikkea löytyy

        "Tietenkin aurinkokuntamme alkupilvestä, Fosfori ja muut alkuaineet olivat sinne tulleet muinaisten tähtien supernovaräjähdyksistä ja alkuaineyhdisteet pilvessä tapahtuneista kemiallisista reaktioista.

        Ans kattoo,mitä kaikkea löytyy"

        Vapaata fosforia ei ole. Fosfori esiintyy yhdisteenä. Yhdisteestä irrottaminen vaatii energiaa. Luonnossa ei ole mekanismia puhtaan fosforin synnyttämiseen. Kaikki elämä maapallolla pohjautuu ATP-syntaasiin (tunnetaan myös nimellä F0F1-ATPaasi)

        Ateisti jää lähtökuoppiinsa hyvin monista syistä. Mikään tieteenala, luonnonilmiö, ei tue abiogeneesiä. Tiede alkaa ymmärtämään elämän asteittaisen synnyn mahdottomuuden. Elämän on oltava kerralla valmis. Nykytietämyksen mukaan tarvitaan vähintään noin 200 erilaista mootoriproteiinia, DNA:ta, johon kaikki bakteerin tieto on tallennettu, hengittävä solukalvo.

        Muistathan, ettei virus lisäänny ilman solua. Virus ei ole nykymääritelmän mukaan elävä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Tietenkin aurinkokuntamme alkupilvestä, Fosfori ja muut alkuaineet olivat sinne tulleet muinaisten tähtien supernovaräjähdyksistä ja alkuaineyhdisteet pilvessä tapahtuneista kemiallisista reaktioista.

        Ans kattoo,mitä kaikkea löytyy"

        Vapaata fosforia ei ole. Fosfori esiintyy yhdisteenä. Yhdisteestä irrottaminen vaatii energiaa. Luonnossa ei ole mekanismia puhtaan fosforin synnyttämiseen. Kaikki elämä maapallolla pohjautuu ATP-syntaasiin (tunnetaan myös nimellä F0F1-ATPaasi)

        Ateisti jää lähtökuoppiinsa hyvin monista syistä. Mikään tieteenala, luonnonilmiö, ei tue abiogeneesiä. Tiede alkaa ymmärtämään elämän asteittaisen synnyn mahdottomuuden. Elämän on oltava kerralla valmis. Nykytietämyksen mukaan tarvitaan vähintään noin 200 erilaista mootoriproteiinia, DNA:ta, johon kaikki bakteerin tieto on tallennettu, hengittävä solukalvo.

        Muistathan, ettei virus lisäänny ilman solua. Virus ei ole nykymääritelmän mukaan elävä.

        >> Vapaata fosforia ei ole. Fosfori esiintyy yhdisteenä. Yhdisteestä irrottaminen vaatii energiaa. Luonnossa ei ole mekanismia puhtaan fosforin synnyttämiseen.

        Että mekanismia ei tunneta ei tarkoita, etteikö sitä voisi olla. Havainto todistaa, että sellainen on olemassa:

        Rosetta-luotaimen havainnot paljastivat ensimmäistä kertaa kiinteää fosforia komeetalta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Tietenkin aurinkokuntamme alkupilvestä, Fosfori ja muut alkuaineet olivat sinne tulleet muinaisten tähtien supernovaräjähdyksistä ja alkuaineyhdisteet pilvessä tapahtuneista kemiallisista reaktioista.

        Ans kattoo,mitä kaikkea löytyy"

        Vapaata fosforia ei ole. Fosfori esiintyy yhdisteenä. Yhdisteestä irrottaminen vaatii energiaa. Luonnossa ei ole mekanismia puhtaan fosforin synnyttämiseen. Kaikki elämä maapallolla pohjautuu ATP-syntaasiin (tunnetaan myös nimellä F0F1-ATPaasi)

        Ateisti jää lähtökuoppiinsa hyvin monista syistä. Mikään tieteenala, luonnonilmiö, ei tue abiogeneesiä. Tiede alkaa ymmärtämään elämän asteittaisen synnyn mahdottomuuden. Elämän on oltava kerralla valmis. Nykytietämyksen mukaan tarvitaan vähintään noin 200 erilaista mootoriproteiinia, DNA:ta, johon kaikki bakteerin tieto on tallennettu, hengittävä solukalvo.

        Muistathan, ettei virus lisäänny ilman solua. Virus ei ole nykymääritelmän mukaan elävä.

        Pörisee väkevästi. Se että ei tiedetä, ei ole todiste sinun uskonyhteisösi jumalfantasian todellisuudesta. Mitä uskonnollista järjestöä muute edustat?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Tietenkin aurinkokuntamme alkupilvestä, Fosfori ja muut alkuaineet olivat sinne tulleet muinaisten tähtien supernovaräjähdyksistä ja alkuaineyhdisteet pilvessä tapahtuneista kemiallisista reaktioista.

        Ans kattoo,mitä kaikkea löytyy"

        Vapaata fosforia ei ole. Fosfori esiintyy yhdisteenä. Yhdisteestä irrottaminen vaatii energiaa. Luonnossa ei ole mekanismia puhtaan fosforin synnyttämiseen. Kaikki elämä maapallolla pohjautuu ATP-syntaasiin (tunnetaan myös nimellä F0F1-ATPaasi)

        Ateisti jää lähtökuoppiinsa hyvin monista syistä. Mikään tieteenala, luonnonilmiö, ei tue abiogeneesiä. Tiede alkaa ymmärtämään elämän asteittaisen synnyn mahdottomuuden. Elämän on oltava kerralla valmis. Nykytietämyksen mukaan tarvitaan vähintään noin 200 erilaista mootoriproteiinia, DNA:ta, johon kaikki bakteerin tieto on tallennettu, hengittävä solukalvo.

        Muistathan, ettei virus lisäänny ilman solua. Virus ei ole nykymääritelmän mukaan elävä.

        Väitteesi perustuvat tiedon puutteeseen:

        "Vapaata fosforia ei ole. Fosfori esiintyy yhdisteenä. Yhdisteestä irrottaminen vaatii energiaa. Luonnossa ei ole mekanismia puhtaan fosforin synnyttämiseen."

        Sellainen mekanismi on supernovaräjähdysten alkuainemuodostus (nukleosynteesi). Siinä syntyvä fosfori yhdistyy helposti muihin alkuaineisiin, mutta näin voi myös jäädä käymättä, jolloin avaruuden pölypilveen ja siitä tiivisttneeseen asteroidiin voi jäädä vapaata fosforia:

        "Tiede alkaa ymmärtämään elämän asteittaisen synnyn mahdottomuuden. Elämän on oltava kerralla valmis."

        Evoluutiolla kehittyvän elämän ei tarvitse olla "kerralla valmis". Sen nykyinen mutkikkuus ei tietenkään ole abiogeneesin lopputulos, vaan evoluutiokehityksen lähtökohta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Väitteesi perustuvat tiedon puutteeseen:

        "Vapaata fosforia ei ole. Fosfori esiintyy yhdisteenä. Yhdisteestä irrottaminen vaatii energiaa. Luonnossa ei ole mekanismia puhtaan fosforin synnyttämiseen."

        Sellainen mekanismi on supernovaräjähdysten alkuainemuodostus (nukleosynteesi). Siinä syntyvä fosfori yhdistyy helposti muihin alkuaineisiin, mutta näin voi myös jäädä käymättä, jolloin avaruuden pölypilveen ja siitä tiivisttneeseen asteroidiin voi jäädä vapaata fosforia:

        "Tiede alkaa ymmärtämään elämän asteittaisen synnyn mahdottomuuden. Elämän on oltava kerralla valmis."

        Evoluutiolla kehittyvän elämän ei tarvitse olla "kerralla valmis". Sen nykyinen mutkikkuus ei tietenkään ole abiogeneesin lopputulos, vaan evoluutiokehityksen lähtökohta.

        "Sellainen mekanismi on supernovaräjähdysten alkuainemuodostus (nukleosynteesi). Siinä syntyvä fosfori yhdistyy helposti muihin alkuaineisiin, mutta näin voi myös jäädä käymättä, jolloin avaruuden pölypilveen ja siitä tiivisttneeseen asteroidiin voi jäädä vapaata fosforia:"

        -Ribosomit tarvitsevat DNA:sta riippuvaisen RNA polymeraasin tuottamaan lähetti. RNA:ta. muta nämä polymeraasit koostuvat ribosomien tuottamista proteiiniyksiköistä. Molemmat koodinprosesoijat tarvitsevat ATP:n energiaa, jota tuottaa ATP-syntaasi, mutta kumpikaan ei voinut olla olemassa ennen ribosomeja ja RNA-polymeraaseja

        "Evoluutiolla kehittyvän elämän ei tarvitse olla "kerralla valmis". Sen nykyinen mutkikkuus ei tietenkään ole abiogeneesin lopputulos, vaan evoluutiokehityksen lähtökohta."


        -Toimivaan, itseään ylläpitävään elämään tarvitaan lisääntymään kykenevä geneettinen informaatio, proteiinisynteesikoneisto ja solukalvon.
        Mykoplasma genitalium sisältää 482 geeniä (582 979 DNAdkirjainta). Tämä mykoplasma on kuitenkin taantunut bakteeri, solun sisäinen parasiit. Alkusolun on oltava monimutkaisempi, koska sen on pärjättävä omilaan ja hankitava ravinto. Solukalvon rikkouduttu bakteeri kuolee välitömästi. Solun sisältö hajoaa solukalvon ulkopuolella nopeasti, eikä mitään järjestäytymistä tapahdu. "Evoluutiokehitystä"ei ole koskaan havattu tapahtuvan edes monisoluisissa eliöissä. Geneetinen rapautuminen sitävastoin on hyväksytty. (mutatoituminen) sisäsiitoisuden tuomat ongelmat yms.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Tietenkin aurinkokuntamme alkupilvestä, Fosfori ja muut alkuaineet olivat sinne tulleet muinaisten tähtien supernovaräjähdyksistä ja alkuaineyhdisteet pilvessä tapahtuneista kemiallisista reaktioista.

        Ans kattoo,mitä kaikkea löytyy"

        Vapaata fosforia ei ole. Fosfori esiintyy yhdisteenä. Yhdisteestä irrottaminen vaatii energiaa. Luonnossa ei ole mekanismia puhtaan fosforin synnyttämiseen. Kaikki elämä maapallolla pohjautuu ATP-syntaasiin (tunnetaan myös nimellä F0F1-ATPaasi)

        Ateisti jää lähtökuoppiinsa hyvin monista syistä. Mikään tieteenala, luonnonilmiö, ei tue abiogeneesiä. Tiede alkaa ymmärtämään elämän asteittaisen synnyn mahdottomuuden. Elämän on oltava kerralla valmis. Nykytietämyksen mukaan tarvitaan vähintään noin 200 erilaista mootoriproteiinia, DNA:ta, johon kaikki bakteerin tieto on tallennettu, hengittävä solukalvo.

        Muistathan, ettei virus lisäänny ilman solua. Virus ei ole nykymääritelmän mukaan elävä.

        Elämän (sellaisen jonka me tunnemme) synnyn mekanismi ja paikka on hämärän peitossa ainakin vielä. Tieteellinen maailmankatsomus kestää epätietoisuuden asioista. Kun taas sinä et kestä, vaan keksit satuja helpottamaan tuskaasi. Et tee yhtään mitään hyödyllistä asian selvittämiseksi. Onnea valitsemallasi tiellä.
        ps. Olet väärällä palstalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Sellainen mekanismi on supernovaräjähdysten alkuainemuodostus (nukleosynteesi). Siinä syntyvä fosfori yhdistyy helposti muihin alkuaineisiin, mutta näin voi myös jäädä käymättä, jolloin avaruuden pölypilveen ja siitä tiivisttneeseen asteroidiin voi jäädä vapaata fosforia:"

        -Ribosomit tarvitsevat DNA:sta riippuvaisen RNA polymeraasin tuottamaan lähetti. RNA:ta. muta nämä polymeraasit koostuvat ribosomien tuottamista proteiiniyksiköistä. Molemmat koodinprosesoijat tarvitsevat ATP:n energiaa, jota tuottaa ATP-syntaasi, mutta kumpikaan ei voinut olla olemassa ennen ribosomeja ja RNA-polymeraaseja

        "Evoluutiolla kehittyvän elämän ei tarvitse olla "kerralla valmis". Sen nykyinen mutkikkuus ei tietenkään ole abiogeneesin lopputulos, vaan evoluutiokehityksen lähtökohta."


        -Toimivaan, itseään ylläpitävään elämään tarvitaan lisääntymään kykenevä geneettinen informaatio, proteiinisynteesikoneisto ja solukalvon.
        Mykoplasma genitalium sisältää 482 geeniä (582 979 DNAdkirjainta). Tämä mykoplasma on kuitenkin taantunut bakteeri, solun sisäinen parasiit. Alkusolun on oltava monimutkaisempi, koska sen on pärjättävä omilaan ja hankitava ravinto. Solukalvon rikkouduttu bakteeri kuolee välitömästi. Solun sisältö hajoaa solukalvon ulkopuolella nopeasti, eikä mitään järjestäytymistä tapahdu. "Evoluutiokehitystä"ei ole koskaan havattu tapahtuvan edes monisoluisissa eliöissä. Geneetinen rapautuminen sitävastoin on hyväksytty. (mutatoituminen) sisäsiitoisuden tuomat ongelmat yms.

        Tunnustaisit edes fosforitodisteesi kumotuksi ennenkuin pakenit solukehitykseen. Siinäkin oletit alkukopioijan olleen samanlaisen kuin nykyinen solu.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      68
      1969
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      128
      1394
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      132
      1353
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      143
      1082
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      103
      932
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      348
      868
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      754
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      694
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      673
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      654
    Aihe