johtaa ennenpitkää se kun ei mistään saa asuntoa vuokralle jos/kun luottotiedot on menneet aikaisempien töppäilyiden takia jonka jälkeen ihmistä pidetään täysin yhteiskuntakelvottomana.- Paitsi verojen maksuun, ne kyllä kelpaa kurjimmiltakin.
Kuinka on mahdollista että nyky-yhteiskunta ei voi (tai paremminkin halua) mitenkään auttaa edes vakityössä olevaa ja veronsa maksavaa suomalaista jolla on vielä kykyä ja halua tehdä työtä elantonsa eteen.
Eikö mikään taho huomaa että näi saadaan ihminen pakostakin
syrjäytymään koska mitään apua tuohon ongelmaan ei tunnu olevan saatavilla?
Vai tietääkö joku mitään tahoa jolla olisi mahdollisuus auttaa ko. asian (asunnon vuokraamista) kanssa painiskelevaa???
Työssäkäyvän syrjäytymiseen
5
83
Vastaukset
- Anonyymi
Nii-in! Tää on kyllä yksi outo yksityiskohta että ne joilla on luottotiedot menneet niin vuokralle on vaikea päästä vaikka on maksukykyinen kuitenkin. Turhaa leimaamista ja tähän on puututtu liian vähän vuosien saatossa. Mutta luulisi että valtio tarjoaa kaiken avun paitsi raha-apuja, jos kokemuksesi ei ole virkamiesten vika.
Itse jos olisin sinun tilanteessa niin selvittäisin muiden ihmisten esimerkkitapauksia missä ollaan noustu sinun tilanteestasi. Tai nostaisin ääntä ja hakisin taas julkisuutta asiasta. Vaikka Eduskuntaan viet asian väkisin ja soitat lehdelle.- Anonyymi
Mitenhän tuo mainitsemasi asian vienti eduskuntaan väkisin onnistuu? epäilen.....tuskin kukaan siitäkään porukasta haluaa nostaa asiaa julkisuuteen omalla nimellään koska sehän vaarantaisi ko. henkilön imagon jos ryhtyisi ajamaan "huono-osaisen roskaväen" asioita.
-ap
Ei ole luottotietoja ja pitkäaikaistyöttömän elämää elänyt jo tovin.
Silti olen 5 vuoden aikana muuttanut 5 kertaa, eli löytänyt asunnon.
Yksi vuokranantajista jopa vei Thaimaaseen lomille yhtenä talvena.
Nyt on sellainen mökki minkälaista olen etsinyt ja yksityisiähän nuo kaikki ovat olleet ketkä vuokranneet ✌️
Jos soitat kämpästä niin ei sinun tarvitse muuta kertoa kuin että olet töissä.
Firmojen kautta tuskin saa kämppää ellei ulosottorekisteri ole maltillinen eikä laskuja esimerkiksi asumiseen liittyvissä jutuissa auki.- Anonyymi
Sinä taidatkin olla Onnettaren suosiossa...jos ja kun jopa matkoillekin vie vuokranantaja ;)
-mutta minulta ne vaatii kaiken mahdollisen, takuuvuokra ja henkilötakausta joten ei mitään toivoa miltään taholta.
Missähänpäin lienee tollasia vuokraajia, annapa vähän vinkkiä, josko minäkin pääsin samaan kastiin :)
ap Anonyymi kirjoitti:
Sinä taidatkin olla Onnettaren suosiossa...jos ja kun jopa matkoillekin vie vuokranantaja ;)
-mutta minulta ne vaatii kaiken mahdollisen, takuuvuokra ja henkilötakausta joten ei mitään toivoa miltään taholta.
Missähänpäin lienee tollasia vuokraajia, annapa vähän vinkkiä, josko minäkin pääsin samaan kastiin :)
apMaaseudulla ja syrjässä, sehän siinä onkin pointtina ✌️
Olen minäkin joskus ollut ahkera kuljetusalan työntekijä vaan sitten lähdin "pimeisiin" hommiin ja sieltä tullut myöskin takaisin.
Pattayalle vei vaan sanoin etten ilmaiseksi halua niin antoi metsähommia ja sain siinä kokemusta niistä 👍
Yksityiset ovat leppoisia jos menet kasvotusten hoitaa homman, ota käteisenä takuuvuokra ja vaikka toinenkin kuukausi niin epäilen että alkavat siihen maukumaan yhtään mitään ✌️👍
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.2926476Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill652029- 1801780
- 1191251
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä141235Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181681153Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie71126RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j521015Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j411011Martina pääsee upeisiin häihin
Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.288962