Olen nyt vasta tajunnut millaisia ihmisiä Suomessa on. Kävelin vaaleanpunaiset lasit silmillä kymmeniä vuosia. Silloin kun minulla meni hyvin, oli ystäviä ja tuttuja ja kaikki olivat mukavia. Ihmettelin, miksi väitetään suomalaisten olevan kateellisia ym. Kun elämässäni tapahtui menetyksiä ja terveyteni alkoi horjua, enkä enää jaksanut olla hymyileväinen ja iloinen, ystävät ja jopa lähisukulainen alkoivat hyljeksimään ja jopa ilkeilemään minulle. Kun olin puolikuntoisena opiskelemassa sain ihmeellistä käytöstä osakseni. Vähäteltiin ja dissattiin. Jouduin kieron ihmisen mustamaalaamaksi. Koulun jälkeen olin lähes loppuu palanut ja jatkoin lasten päivähoitoa, vaikka olin työtön. Päivähoidossa lastentarhanopettaja näytti selkeästi, ettei pidä minusta. Jätti vastaamatta tervehdyksiin ja jopa tiuski minulle. Vihjaili, että lasteni pitäisi olla kotona tai vähemmän aikaa päivähoidossa, vaikka ovat lyhyttä päivää jo nyt. Ei ihme jos Suomessa paljon masentuneita, kun silloin kun olet heikoilla ilkeät ihmiset hyökkää kimppuun ja sukulaiset ja tutut hylkäävät. Nuo elämän ohjeet, että sulje negatiiviset ihmiset pois elämästäsi voivat olla tuhoavia jonkun käsissä, joka ei ihan tajua mitä sillä tarkoitetaan. Sillähän tarkoitetaan tälläistä masentajia jotka usein persoonallisuushäiriöisiä. Ei ihmisiä joilla on vaikeaa ja eivät sen takia pysty olemaan positiivisia. Näille ystäville ja sukulaiselle en ole kaatanut murheitani, vaan hyvin vähän puhunut niistä, mutta kun en ole enää niin nauravainen ja huoleton olen varmasti liian huonoa seuraa.
Ilkeät ihmisen hyökkää heikon kimppuun
27
464
Vastaukset
- AnonyymiOtan osaa. 
 Olen kokenut ihan samaa mitä sinäkin ja voi kuinka onkaan vaikeaa sulkea negatiivisia ihmisiä pois kun se on niin yleistä nykyään. Surettaa että maailmanmeno menee kokoajan itsekkäämmäksi, niin myös Suomessa. Kilttejä ihmisiä päin suorastaan syljetään ja luullaan että ovat heikkoja vaikka heillä on vain itsetunto kunnossa kun ei tarvitse mollata toisia omaa oloa kohentaakseen.
 Vaikeaa oikein neuvoa sinua mitenkään.
 Toivon sinulle vain parempia vointeja ja ihmisiä kohdallesi.- AnonyymiKiitos. On niin kummallista, kun tuntuu, että eläisi ihan eri maailmassa kuin mihin tottui kun oli vielä kunnossa. Ihmiset suhtautuvat ihan eri tavalla. Kukaan ei halua ystävystyä ja jopa epäilevät kaikkea sanomisiani, vaikka olen hyvin rehellinen. Kaikki tuntuvat tietävän paremmin mikä minulle sopii. Ja kun en pystynyt ottamaan sukulaisen lapsia hoitoon kun olin niin väsynyt ja terveyteni reistasi, minun viesteihin ei enää vastattu, eikä pidetty pitkään aikaan yhteyttä. Yritin kertoa miksi en pystynyt ottamaan lapsia, mutta tuli yhtäkkiä niin kiire ettei ehditty kuunnella. Vieläkin sukulainen välttelee, eikä anna edes tilaisuutta jutella asioista. Nähdään ainoastaan juhlissa joissa muitakin, niin ettei voi jutella. Silloin kun eniten tarvisi läheisiä, kaikki häviävät. Jos tästä selviän, niin ainakin olen vahvempi kuin koskaan. 

- AnonyymiTrust no one on hyvä elämänohje. 
 Kun menee oikein huonosti niin läheisetkin sylkevät naamalle- AnonyymiTämän voin allekirjoittaa. Elämässäni on ollut tänä vuonna vaikea ajanjakso. Jopa äidiltäni olen saanut osakseni suoranaista v**ilua, ongelmien vähättelyä, nimittelyä ja mustamaalaamista. Tämä muistetaan. Pärjätköön äiti siis omillaan kun muutan toiselle paikkakunnalle. 

- AnonyymiRotupuhtaassa homogeenisessä Suomessa elämä on kirjoitettu valmiiksi normaalitarinaksi. Muu on tarinaan kuulumattomia sivuja joita kukaan ei halua lukea. - AnonyymiJoo, nämä ilmiöt on jotakin kummallista 
 "pouhyh"

- AnonyymiNäin kävi minullekin kun vammauduin lääkeainereaktiosta (fyysisen puolen lääkärissä). 
 Uskomatonta ilkeyttä saanut siitä lähin kohdata, etenkin äidiltäni.
 "poiuhghhh"- AnonyymiJa koko aika vain pahempaa, olen jo aivan ihmeissäni. 
 "poujggggg"
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Ja koko aika vain pahempaa, olen jo aivan ihmeissäni. 
 "poujggggg"Olen miettinyt josko ilmiöstä pitäisi puhua paholaisena joka toimii ihmisten välityksellä, hyökkää heikolla hetkellä ihmisten heikkoihin kohtiin. 
 "pouyggggg"

- AnonyymiHenkisyydellä ei ole juurikaan yhteistä pahojen kanssa, joka asia on aiheellista pitää mielessä. 🙏 
- AnonyymiNo se on aivan samaa, kuin "toisen kuolema on toisen elämä." 
- AnonyymiKyllä voin samaistua. Kaikki ilkeät juorut muista voivat luoda ihmisestä ennakkoluuloja ja häntä haukutaan ja hyljeksitään tämän takia. Seka jos poikkeaa siitä ”normaalista” teet elämässäsi valintoja tai näytät erilaiselta kuin suurin osa niin auta armias mikä lanta läjä tipahtaa niskaan. Siis ihan uskomattoman suvaisemattomia, skeptisiä ja ILKEITÄ ihmisiä löytyykin. 
 En yhtään ihmettele jos jotkut ahdistuu kun tekee asioita joista itse pitää, mutta kun ne eivät ole asioita joita kaikki muut tekevät.. Siksi aidot ihmiset ja ystävät ovat kultaakin tärkeämpiä seisovat vierellä vaikka mitä kävisi eivätkä ole ilkeitä. Hanki itsellesi semmoisia- AnonyymiKun teet omanlaisiasi valintoja, joita muiden on vaikea ymmärtää, se ilman muuta aiheuttaa keskustelua. 
 Samoin kun haluat näyttää erilaiselta ja huomiota herättävältä, saat huomiota. Aina se ei ole kannustavaa.
 Monelle on vaikea löytää se tapa olla oma itsensä niin, että ottaa myös muut huomioon.

- AnonyymiIlkeät ihmiset iskevät juuri siihen heikompaan ihmiseen koska vahvempiaan kohtaan he eivät pärjää. 
 Ilkeilläkseen on helpompi haavoittaa jo valmiiksi haurasta, valitettavasti.
 Itse en pidä ilkeistä ihmisistä lainkaan.- AnonyymiVallankäyttöä ja negatiivisten tunteiden purkamista heikommassa asemassa olevaan tapahtuu kaikkialla, missä vain on ihmisiä. Perheissä, kouluissa, työpaikoilla, erilaisissa organisaatioissa, kaikille avoimissa julkisissa tiloissa kuten kadulla. Yhteiskunnassa kokonaisuutena, ja kansallisten yhteiskuntien kuten maiden ja valtioiden välillä. Ehkä jossain vaiheessa Maa-planeetan ja muiden avaruuden yhdyskuntien välilläkin... 
 Olemme jatkuvasti jonkinlaisessa sodassa yhteisöissä, joissa elämme. Sovussa tiettyjen yksilöiden ja ryhmien kanssa, riidassa joidenkin toisten kanssa. Aina emme vain huomaa sitä.
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Vallankäyttöä ja negatiivisten tunteiden purkamista heikommassa asemassa olevaan tapahtuu kaikkialla, missä vain on ihmisiä. Perheissä, kouluissa, työpaikoilla, erilaisissa organisaatioissa, kaikille avoimissa julkisissa tiloissa kuten kadulla. Yhteiskunnassa kokonaisuutena, ja kansallisten yhteiskuntien kuten maiden ja valtioiden välillä. Ehkä jossain vaiheessa Maa-planeetan ja muiden avaruuden yhdyskuntien välilläkin... 
 Olemme jatkuvasti jonkinlaisessa sodassa yhteisöissä, joissa elämme. Sovussa tiettyjen yksilöiden ja ryhmien kanssa, riidassa joidenkin toisten kanssa. Aina emme vain huomaa sitä.Heh, tuossa tiivistyy maailman onnellisin kansa... 
 Tuskin kukaan kovin onnelliseksi tulee kohdellessaan muita huonosti, niinkuin aidosti onnelliseksi.
 Ja kun tuollaisia ihmisiä on paljon niin silloin on myös paljon niitä heikompia jotka siitä joutuvat kärsimään.
 Oikeestaan tuli mieleen että jos meidän onni onkin salattu kun jossain laulussakin aikoinaan sanottiin " kell onni on, se onnen kätkeköön ".
 Kuka uskaltaa onnensa näyttää, sitäkään eivät kaikki osaa.
 Mutta ilkeät ihmiset eivät olisi ilkeitä jos olisivat riittävän onnellisia.
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Heh, tuossa tiivistyy maailman onnellisin kansa... 
 Tuskin kukaan kovin onnelliseksi tulee kohdellessaan muita huonosti, niinkuin aidosti onnelliseksi.
 Ja kun tuollaisia ihmisiä on paljon niin silloin on myös paljon niitä heikompia jotka siitä joutuvat kärsimään.
 Oikeestaan tuli mieleen että jos meidän onni onkin salattu kun jossain laulussakin aikoinaan sanottiin " kell onni on, se onnen kätkeköön ".
 Kuka uskaltaa onnensa näyttää, sitäkään eivät kaikki osaa.
 Mutta ilkeät ihmiset eivät olisi ilkeitä jos olisivat riittävän onnellisia.Joo mutta kun heikkokuntoista kohtaa yllättävää onnistumista, niin siitä seuraa pahin emotionaalinen hyökkäys, niin ainakin mulle kävi. Niinhän mun äiti sanoi mua kohdanneista onnistumisista: "Voi raukkaa ootko mennyt niistä kertomaan !" Ja sitten oletus, että ne voidaan saada piloille, Ja itse hän on ollut viime aikoina aivan uskomattoman ilkeä, peitellysti. 
 "ppoiuyhgg"
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Joo mutta kun heikkokuntoista kohtaa yllättävää onnistumista, niin siitä seuraa pahin emotionaalinen hyökkäys, niin ainakin mulle kävi. Niinhän mun äiti sanoi mua kohdanneista onnistumisista: "Voi raukkaa ootko mennyt niistä kertomaan !" Ja sitten oletus, että ne voidaan saada piloille, Ja itse hän on ollut viime aikoina aivan uskomattoman ilkeä, peitellysti. 
 "ppoiuyhgg"Tarkennus: Hän tarkoitti, että oonko mennyt jotain taideideoistani kertomaan "auttajilleni". 
 No en ole tarkkaan mitään kertonut, mutta sen että on jotain. Kauheaa on ollut sen jälkeen tietyllä elämän alueella. Mieluummin en enää juttele hyvien ideoideni ulkopuolisille, jottei mene vielä kauheemmaksi.
 "pouuyhhg"
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Tarkennus: Hän tarkoitti, että oonko mennyt jotain taideideoistani kertomaan "auttajilleni". 
 No en ole tarkkaan mitään kertonut, mutta sen että on jotain. Kauheaa on ollut sen jälkeen tietyllä elämän alueella. Mieluummin en enää juttele hyvien ideoideni ulkopuolisille, jottei mene vielä kauheemmaksi.
 "pouuyhhg"On tosi ikävää jos siitä pilkataan että ihminen onnistuu jossain, silloinhan pitäisi kehua ja olla iloinen toisen puolesta. 

- AnonyymiTiesit kai, että ihminen on maapallon kehittynein eläinlaji. Emme ole kovin merkittävästi muuttunhet 100.000 vuothen. 
 Hiukan krapsuttamalla meitistä löytyy saalistava petoeläin.
 Kun kristillisyyden kaapu on hiukan flöijääntyny ikikorvesta muuttamisen jälkhen, tämä tuli kyä huomatuksi. Turphan on tult niettä tukkakin lähti.
- AnonyymiOnhan tuo nähty myös politiikassa , yököttää nämä mukamas uskovaiset jotka sitten heikoimpia kurjuuttavat . - AnonyymiSuomi24:ään on näköjään tullut parempia keskusteluja. Maailma muuttuu. 
 Toistaiseksi en vieläkään uskalla kertoa kelleen millaista äärimmäistä henkistä sadismia olen kohdannut, ihmiset eivät ole kykeneviä kuulemaan sitä. Jumala tietää.
 "poiiuujhhhh"
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Suomi24:ään on näköjään tullut parempia keskusteluja. Maailma muuttuu. 
 Toistaiseksi en vieläkään uskalla kertoa kelleen millaista äärimmäistä henkistä sadismia olen kohdannut, ihmiset eivät ole kykeneviä kuulemaan sitä. Jumala tietää.
 "poiiuujhhhh"Mihinkään auttavaan puhelimeen en yritä alkaa kuuroille korville puhumaan. 
 Vasta sitten puhun, jos jollain ei ole kuurot korvat.
 "ppiuyyhhhh"
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Mihinkään auttavaan puhelimeen en yritä alkaa kuuroille korville puhumaan. 
 Vasta sitten puhun, jos jollain ei ole kuurot korvat.
 "ppiuyyhhhh"He ei siellä auttavissa puhelimissa halua kuulla aivan oikeaa totuutta. Se on varma totuus. Jos meinaisi totuutta puhua, tunnelma muuttuu sellaiseksi, että tuskin saisi ääntä kurkusta tulemaan. Totuudelta on suljettu korvat jo etukäteen. Tämä on totuus. 
 "ppoijhhhjjj"
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:He ei siellä auttavissa puhelimissa halua kuulla aivan oikeaa totuutta. Se on varma totuus. Jos meinaisi totuutta puhua, tunnelma muuttuu sellaiseksi, että tuskin saisi ääntä kurkusta tulemaan. Totuudelta on suljettu korvat jo etukäteen. Tämä on totuus. 
 "ppoijhhhjjj"Ne keskustelut ovat olleet yhtä pelleilyä pääosin. Ei yhtään keskustelua todella syvää totuutta. 
 "ppiuiuhhh"
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Ne keskustelut ovat olleet yhtä pelleilyä pääosin. Ei yhtään keskustelua todella syvää totuutta. 
 "ppiuiuhhh"Näin minullekin on vähän käynyt asioissani. Todistustaakka painaa niin ettei meinaa henkeä saada. Eipä sellaista ole sälytetty minun mustamaalaajilleni. 

- AnonyymiTätä esiintyy ulkomailla, vielä vahvemmin niillä on jopa tarve hukuttaa heikompi loma matkoilla 
 Ihminen hyökkää ihmisen kimpuun, ottaa koiran terveydenhoito ruoka avuin,
 ensin, ihminen on sisältä ulos päälle hyökkääjä, melan uhri osuus, koira saa arvoisensa koulutuksen.
 Ensin se ei tiedä nuolen suunta kun ruoka apu on alkometriin liittyvä.
 Koiran sisäinen kello älyää kasvattajanssa
 Vaikka naapurin konehalli koirat kuinka ulvoo
 Koira lopuksi on kasvattajan kanssa nahinoissa
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- Sanna Marin teki sen, mihin muut eivät pystyneet - sote kerralla maaliinYli 15 vuotta Suomessa vatvottu sote-uudistus meni lopulta läpi Sanna Marinin hallituksen aikana. Edeltävät hallitukset738114
- Marinin hallitus hyväksyi soten (105-77) vuonna 2021vastaan äänesti Kok, persut, KD, Liike Nyt. Nyt on sitten käynyt niin kuin on käynyt. Pääkirjoitus: Sanna Marin jätti905737
- Enää viisi yötä Sannan kirjaanIhan täpinöissään tässä odotellaan. Vaikea pysytellä aloillaan, kun koko ajan tekisi mieli jo kirjakauppaan rynnätä, mut443882
- Pikkupersu osoitti olevansa hieman yksinkertainen"Heikosti älykkyystesteissä pärjänneistä lapsista tulee muita todennäköisemmin ennakkoluuloisia ja konservatiivisia", uu923652
- Sanna-kulttilaiset hehkuttaa edelleen Marinia, vaikka esim. Sote oli susi jo syntyessäänmutta kulttilaiset eivät ole järjen jättiläisiä, ja sanoihin Lasse Lehtinenkin, että Suomessa on pohjoismaiden tyhmimmät443645
- Kannattaako suomalaisen duunarin enää äänestää vasemmistopuolueitasillä eivät ne tunnu kovasti ajavan suomi-duunarin etuja. Jos katsotaan Vasemmistoliittoa, niin sehän on ihan feministi603594
- Jos on heikkolahjainen ja laiska koulupudokas, niin silloin äänestää vasemmistopuolueitanäin tämä on käytännössä aina mennyt. Jos ei älyä ole paljon suotu, niin ei silloin inssiksi opiskella, vaan päädytään263236
- Lehtinen: "Oli demareidenkin onni, että valkoiset voittivat sodan 1918"Lasse Lehtisen mukaan vasemmalla on radiohiljaisuus hänen uutuuskirjastaan, "Läheltä piti. Kansakunnan hurjat hetket" L1133060
- IL - 100 000 potentiaalista sotilasta pakeni Ukrainasta!"Ukrainasta nuorten miesten joukkopako Liki 100 000 asevelvollisuusikäistä miestä on poistunut Ukrainasta parin viime k572859
- SDP:n valtuutettu valehtelee koulutuksensaSDP:n helsinkiläinen kaupunginvaltuutettu Mahad Ahmed käyttää maisterin titteliä suoritettuaan 60 opintopisteen epäviral972833