Kun se on niin taattu, että Jeesus parantaa

Anonyymi

niin miksi sitten helluntailaiset suojaavat itsensä koronamaskilla? mitä he pelkäävät? Viruksen tuomaa sairautta? Vai kuitenkin sitä, että ehkä Jeesus ei tervehdytä tartunnan saanutta?

18

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Matt.13:58 Ja heidän epäuskonsa tähden hän ei tehnyt sillä monta voimallista tekoa. Matt.8:13 Ja Jeesus sadanpäämiehelle: Mene. Niinkuin sinä uskot, niin sinulle tapahtukoon. Ja palvelija parani sillä hetkellä. Matt.9:29 Silloin hän kosketti heidän silmiänsä ja sanoi: Tapahtukoon teille uskonne mukaan. Matt.15:28 Silloin Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: Oi vaimo, suuri on sinun uskosi, tapahtukoon sinulle, niinkuin tahdot. Ja hänen tyttärensä oli siitä hetkestä terve. Siis ihmisen uskolla paranee kaikki sairaudet. Ainakin Raamatun kansien välissä.

    • Anonyymi

      Ps.103:3 Biblia (1776) Joka sinulle kaikki syntis antaa anteeksi, ja parantaa kaikki rikokset;

    • Anonyymi

      Kuka sen on taannut? Maskeja pidetään siksi, ettei tartuteta muita.

    • Missään tervettä oppia julistavassa yhteisössä ei väitetä, etteivätkö uskovat sairastuisi samalla tavalla kuin muutkin, eikä sitä, että he varmuudella parantuisivat rukoksen seurauksena. Oikeastiko aloittaja luulee, että tuonkaltainen opetus on kovinkin yleistä?

      • Mitä hyötyä tuollaiseen kyvyttömään epäjumalaan uskova siis saa uskostaan, kun ei edes pientä pöpöä pysty tuollainen väitetty kaikkivaltias kukistamaan uihan aikuisten oikeasti uskovan sairastuessa?

        Pelkkää tappiota tuottaa tuollaiseen epäjumalaan uskominen!


    • Anonyymi

      Matteus 4: 1-7 📖
      1 Sitten Henki vei Jeesuksen ylös erämaahan perkeleen kiusattavaksi.
      2 Ja kun Jeesus oli paastonnut neljäkymmentä päivää ja neljäkymmentä yötä, tuli hänen lopulta nälkä.
      3 Silloin kiusaaja tuli hänen luoksensa ja sanoi hänelle: "Jos sinä olet Jumalan Poika, niin käske näiden kivien muuttua leiviksi".
      4 Mutta hän vastasi ja sanoi: "Kirjoitettu on: 'Ei ihminen elä ainoastaan leivästä, vaan jokaisesta sanasta, joka Jumalan suusta lähtee'."

      5 Silloin perkele otti hänet kanssansa pyhään kaupunkiin ja asetti hänet pyhäkön harjalle
      6 ja sanoi hänelle: "Jos sinä olet Jumalan Poika, niin heittäydy tästä alas; sillä kirjoitettu on: 'Hän antaa enkeleilleen käskyn sinusta', ja: 'He kantavat sinua käsillänsä, ettet jalkaasi kiveen loukkaisi'."

      7 Jeesus sanoi hänelle: "Taas on kirjoitettu: 'Älä kiusaa Herraa, sinun Jumalaasi'." ✨
      ~
      Aloittaja on nyt ottanut Perkeleen viran ja yrittää houkuttaa uskovia:

      a) Kiusaamaan Herraa, Jumalaamme
      b) Saattamaan herkkäuskoisia, - näiden uskonnolliseen vakaumukseen puoskaroiden vedoten - kuolemanvaaraan, joka sivumennen sanoen on rikos.

      Ruotsissa aikoinaan vastaavasta houkuttelusta tuli tuomio.
      ~

    • Anonyymi

      Tietenkin Jeesus parantaa kaikki,joille se on hyväksi. Meidän tulee kuitenkin elää saattamatta itseämme luonnollisille vaaroille alttiiksi. Meidän on elettävä järkevästi ja raittiisti, vaarat huomioiden. Myös jokainen hyvä vanhempi rukoilee lastensa ja itsensä puolesta siunausta ja varjelusta pahasta omaisilleen. Ehkä olet huomannut, että uskovien perheet elävät siunauksessa. Jos pahaa tapahtuu, niin se kääntyy aikanaan
      hyväksi. Jos joku heistä kuolee,hän on pelastettu Jeesuksen luokse.

      • Anonyymi

        Joo, jeesus parantaa loput sairaat, joita ei Ylivainio aikanaan ehtinyt parantaa!


    • Anonyymi

      5Moos.32:39 Katsokaa nyt, että minä, minä olen, eikä yhtäkään jumalaa ole minun rinnallani. Minä kuoletan ja minä teen eläväksi, minä lyön ja minä parannan; eikä ole sitä, joka pelastaisi minun käsistäni. Job.5:18 Sillä hän haavoittaa, ja hän sitoo; lyö murskaksi, mutta hänen kätensä myös parantavat. 1Sam.2:6 Herra antaa kuoleman ja antaa elämän, hän vie alas tuonelaan ja tuo ylös jälleen. Hoos.6:1 Tulkaa, palatkaamme Herran tykö, sillä hän on raadellut meitä, ja on lyönyt meitä, ja sitoo meidät.

    • Anonyymi

      Ai että Jeesus parantaa? Raamattu ei kyllä sano mitään sen suuntaistakaan. Jeesus on nyt taivaissa, ei täällä maanpäällä. Hänellä on siellä ihan muut tehtävät.

      • Valhallan vessaharjana?


    • Anonyymi

      Ai, kannatat sitä, ettei helluntailaiset pitäisi koronamaskia? 🤔
      Minun ymmärrykseni mukaan maskin käyttö perustuu nimenomaan siihen, ettei itse tartuta muita.
      Kun kysyit mitä pelkäävät niin nythän on maskusuositus ihan yleisesti niin näkisin, että tuossa asiassa helluntailaisistakin suurin osa haluaa totella esivaltaa kuten raamattu kehottaa tekemään.

      ST

    • Anonyymi

      Apostolit paransivat Jeesuksen nimen kautta.

      Uskovien tulee kunnioittaa esivallan ohjeita jos ne eivät ole Raamatun vastaisia.

      Itse en edes usko että korona olisi joku erikoisen tappava epidemia, vaan väärä hoito tappaa.
      Ihmiset taistelevat kuumetta vastaan, vaikka kuume on kehon normaali hoitokeino sekä ihmisillä että eläimillä. Kun on taisteltu omaa hoitokeinoa vastaan viikon verran, silloin virukset saattavat saada ylivallan.
      Ei monikaan saa koronaa ensimmäiseksi, vaan vasta kun on hoitanut itseään väärin ja syönyt kuumelääkkeitä viikon. Virukset nauttivat siitä ettei lämpö nouse eikä vastustuskyky pääse vauhtiin.

      Minä tuen kuumetta heti alusta, jolloin se häviää sen s tien muutamassa tunnissa. En koskaan pyri taistelemaan kuumetta vastaan, enkä pelkää suuremmin koronaa.

      Kuitenkin kunnioitan toisten pelkoa, ja noudatan heidän tähtensä ohjeita.

      • Anonyymi

        "Uskovien tulee kunnioittaa esivallan ohjeita jos ne eivät ole Raamatun vastaisia."

        Montako lainrikkojaa olet viime aikoina tappanut?


    • Anonyymi

      Onhan se Raamatun arvovallan kannalta huono, että terveeksitekemisen lahja ei toimi. "Voitelu öljyllä ja rukous parantaa sairaan". Näin on helluntailiikkeessä opetettu ja toimittu,mutta huonolla menestyksellä. Tässä asiassa ei yksi yhteen Raamatun tulkinta ainakaan toimi.

    • Anonyymi

      Pidän itse ensisijaisesti näistä syistä:

      1. Työnantaja edellyttää tällä hetkellä, että toimistolla työskennellessä pidetään maskia. Sen myötä maski jää päälle myös kotimatkalle.

      2. Se antaa kuitenkin vastuullisen kuvan. Tuskin uskovien kannattaa alkaa tällaisessa asiassa vastarannan kiiskeksi. Aikanaan SARS-epidemian aikana olin lähdössä Kiinaan. Itse en olisi sinne pelännyt lähteä, ollenkaan. Mutta kun parilla työkaverilla oli sellainen kanta, että "et kyllä sitten tuo sitä tautia tänne meille", niin vastuullisuuden vuoksi päätin jättää matkan tekemättä.

      • Anonyymi

        Eli: Jos kyse on vain omasta terveydestä, sen kanssa voi toimia juuri niin rohkeasti kuin kokee Jumalan edessä oikeaksi. Mutta jos on kyse siitä, että piittaamattomuudella rajoituksista antaa vastuuttoman kuvan - vaikka olisi sataprosenttisen varma, että itse ei saa tautia ja ettei sitä levitä muihin ihmisiin - niin todistuksen vuoksi voi olla parempi käyttää maskia!


    • Anonyymi

      Ummm.... eikös raamatussa sanota jotenkin siten että "Jumala auttaa niitä ketkä auttavat itseään", eli kun teet kaiken ensin itse oikein, niin lopusta huolehditaan puolestasi...?

      Sama asiahan on, että jos vaikka hyppäät katolta alas, niin ei kukaan sinua ota kiinni tai sen ihmeemmin pelasta. Jos PÄÄTÄT hypätä katolta alas, niin se on sitten hei hei vaan. Mutta jos päätätkin että et hyppää, niin autat itseäsi ja samalla myös lähimmäisiäsi surulta, ja lopusta sitten huolehditaan puolestasi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Maanantai päivää

      On tää yhdenlainen paikka... No huomenta nyt kuitenkin. 🐺❤️🖤🫤☕
      Ikävä
      265
      3711
    2. Pelkään sua.

      Ja haluan ihan älyttömästi. Voiko näin kirjoittaa naiselle.
      Ikävä
      120
      2514
    3. Olen päättänyt saada sinut

      Minua ei estot pidättele. Otan vaikka väkisin.
      Ikävä
      36
      1920
    4. Onko vinkkejä ikävän lopettamiseen?

      Onko hyviä vinkkejä, miten pääsisi ikävästä eroon? Järkeviä pliis!
      Ikävä
      48
      1748
    5. En mä mies tiedä

      Missä mennään, mitä me toisillemme ollaan. Pyörit mielessä, mutta kuitenkin pelkään jotain. Pelkään myös sitä, että olin
      Ikävä
      34
      1424
    6. Jokos olet nainen

      Päässyt sinuiksi tämän palstan kanssa ja huomannut miten turhaa tänne on mitään kirjoitella. Yhteys meillä kyllä löytyy
      Ikävä
      113
      1314
    7. Menikö sulla

      Jutut liian pitkälle?
      Ikävä
      49
      1224
    8. Tiedätkö nainen

      Että sinulla on loistava tunneäly. Osaat käsitellä niitä, osaat analysoida ja järkeillä asioita ja et alkaa mielipuolen
      Ikävä
      67
      1189
    9. Huomenna taitaa

      Päästä selvittelee ja kyselee vähän asiota. Sun verisukulaisten kanssa🤣 naiselle
      Ikävä
      18
      1183
    10. Hiuksesi letille?

      Mitä ajattelisit jos tarjoutuisin opettelemaan hiustesi letityksen?
      Ikävä
      43
      1027
    Aihe