Voiko ääriuskovan

Anonyymi

Mieli järkkyä vaiko onko järkkynyt mieli syynä ääripäähän?

Tuolta kun olen noita joulukalenteritekstejä lueskellut niin kuka tervepäinen

Huutaisi tai alistuisi asioihin ja olisi niin aivopestyjä kuin teksteissä kerrotaan.

6

59

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mielen järkkymiseen voi olla syynä lapsesta asti syötetyn uskonsadun ja todellisuuden välinen kuilu.

      Yhteisön paine vaatii uskomaan täysin fiktiiviseen satuun ja kaikki eivät jaksa näytellä mukana. Siispä mieli järkkyy ja kääntyy sinne taikamaailmaan.

    • Anonyymi

      Aivopestyjähän nuo uskovaiset ovat kaikki. Olemme avaruusolioiden luomuksia. Hörhöt pitivät aikoinaan jumalina näitä avaruusolioita. Voitaisiin jo lopettaa uskonnot, kieltää lailla!

      • Anonyymi

        Ei sinun tarvitse alistua mihinkään, vietä joulusi miten haluat, sen kaikki sinulle suovat!
        Joulurauhaa kuitenkin!

        Ymmärrän että et vielä oikein ymmärrä asioita, ja pohdiskelet niitä, siksi purkauksesi.

        Mene jouluna kirkkoon, ja tulet huomaamaan että kaikki on hyvin.
        Tai älä mene. Mutta suo meidän muitten viettää jouluamme miten me sen haluamme viettää ja miten me sen uskomme.

        Epäilen että et ole ortodoksi.
        Voisit ehkä kysellä luterilaisten tai muitten palstalla lisää.


    • Anonyymi

      On ne munkki Damaskinoksenkin joulukalenteri-tekstit aika sakeeta kamaa... FB:ssä nimellä Ortodoksisesta maailmasta.

      • Anonyymi

        Ei ne ole hänen tekstejään vaan hän on ne vain suomentanut.

        Mutta tiedän vastaavia tekstien kaltaisia ihmisiä ihan reaalielämässä ja ihmettelen sellaista alkukantaista tunteellista reagointia hengellisyyteen.

        Samalla mietin ja pohdin käöntäjän hengellisyyttä koskapa olen saanut intelligentin ja järkevän asiallisen kuvan hänestä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ne ole hänen tekstejään vaan hän on ne vain suomentanut.

        Mutta tiedän vastaavia tekstien kaltaisia ihmisiä ihan reaalielämässä ja ihmettelen sellaista alkukantaista tunteellista reagointia hengellisyyteen.

        Samalla mietin ja pohdin käöntäjän hengellisyyttä koskapa olen saanut intelligentin ja järkevän asiallisen kuvan hänestä.

        Isä Damaskinos on intelligentti mutta myös erittäin kiihkeä hengenpalossaan ja erittäin, erittäin konservatiivinen, eikä epäröi sanoa kantaansa ja puhua suutaan puhtaaksi hengellisissä asioissa tarpeen vaatiessa erittäin jyrkästija jyräävästi. Nämä kaksi piirrettä antavat hänestä ylimielisen vaikutelman. Voi sentään, mihin kirkkomme joutuukaan, jos hänen toiveensa piispan virasta toteutuu. Piispalla pitäisi olla aina ymmärrystä seurakuntatyöstä sekä pastoraalinen ote. Mutta kun Damaskinos kokee tulevansa Suomeen kuin tulisoihtu pimeään....


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      129
      9905
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      52
      2891
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      177
      2687
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      2074
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1834
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      16
      1657
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1562
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      16
      1520
    9. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      13
      1508
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1348
    Aihe