Adventtikirkon teologia

Adventtikirkon teologit ovat kirjoittaneet erinomaisen hyvää Raamatun tutkimusta.

Kirkko ei ole yhtynyt maailman syntiin.

Kaikenlainen Adventtikirkon normitus ei sisällä epäpyhää, mutta

>>> nykyajan ihminen tarvitsee sellaista mitä tavallisesti jokainen uskonto-organisaatio on jättänyt kirjoittamatta; > Jäsenehdot -millä ehdoilla olevaiset tullaksensa -ja millä ehdoilla olevaiset säilyttääkseen jäsenyytensä, -ristiriitojen käsittelymenetelmät, -
On osapuolien etu että täysin tyhjentävät jäsenehdot tulisi kirjoitetuksi.
Kymmenen - kaksikymmentä - §- pykälää osapuolien turvaksi joihin vedottaisiin ristiriitojen synnyttyä.
- Tämä olisi organisaation ja jäsenien hyvinvointia ja tulevaisuutta!

Tämä mielivallan mieluisuuksien arvostelun sijasta siis!

7

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Miksi sitten erosit adventtikirkosta, jos sen teologia on mielestäsi niin erinomaista?
      Pitääkö mielestäsi Raamatun tulkinnassa mukana olla teologiaa?
      Käsittääkseni Raamattu ei puhu teologiasta muuta kuin, että sen harrastajat ja puolestapuhujat ovat käärmeen sikiöitä?

      • Anonyymi

        Raamatun tulkinta on aina teologiaa. Etkö tiedä, että teologia = oppi Jumalasta.


      • Anonyymi

        "Käsittääkseni Raamattu ei puhu teologiasta muuta kuin, että sen harrastajat ja puolestapuhujat ovat käärmeen sikiöitä?"

        Ei pidä paikkaansa. Paavali puhuu oikean opin puolustamisen tarpeesta.


    • Anonyymi

      Jäsenehdot löytyvät, kun kirjoitat Google hakusanaksi seurakuntakäsikirja. Oli muuten olemassa jo silloin, kun sinä olit jäsenenä.

      • Seurakuntakäsikirja ei ole ollut olemassa kuin joillakin jäsenillä.
        Myynnissä ei ollut ko. kirjaa minun aikanani.
        Olen pikalukenut hetken aikoinaan jonkun jäsenen vanhempaa painosta.

        Seurakuntakäsikirja ei kelpaa jäsenehdoiksi.
        Jäsenehdot on kirjoitettava §- muotoon, tai 1,2,3 -muotoon, ei ne Suomen § lakia ole kuitenkaan.

        Seurakunta jättää pelkälle mielivallalle sijaa, mutta sisältää pyhiä arvoja joita ei tarvitse hylätä.

        - Eli siis aina joidenkin mielivallan mieluisuuksien mukaan arvosteltavaksi -on koko Seurakuntakäsikirja on lähinnä palkkapappien itse omaksi oman työelämänsä tarpeisiin kirjoitettu.

        Ilman muuta yhdistys-järjestö-toiminta tarvitsee toiminnan normitukset, ettei tarvitsisi joka kerta miettiä miten esim. vaalit järjestetään, eli sellaisia juoksevia asioita pitääkin normittaa toki. Mutta yhdistyksessä ei voi koskaan valjastaa jäseniä toisen jäsenen "vartijaksi" valvojaksi. Valtaa ei voi valjastaa jäsenelle suhteessa toiseen jäseneen.
        - On oltava jäsenvaatimuksien ehdot selvästi normitettuna, niin kuin aloituksessa esitin.

        Tarkoitan hyvää- sekä organisaation, organisaation työntekijöiden, että rivipenkkijäsenten hyvinvointia kaikella tällä mitä kirjoitin tässä ketjussa.

        Minulla ei ole protestin tarkoitus, -eikä minulle pidä suunnata henkilökohtaisuuksia anonyymina foorumilla.


      • Minä en ole sitoutunut missään ajassa seurakuntakäsikirjaan, koska en ole sitä lukenut enkä allekirjoittanut että ymmärtäisin kaikki ko. kirjan vaatimukset, mutta minun järjelle eivät toki ole ylivoimaisia.

        Ehdin vasta Raamattuni ja kirkon teologista pääopetukset opiskella. mm.

        Soitin kaikki 531 Hengellisen Laulukirjankin lauluakin. Ovat unholassa jo.


      • Seurakuntakäsikirja sisältää toiminnan normitusta. Sellaista toki pitää olla, ettei jatkuvasti uudelleen mielittäväksi, ja että olisi tasapuolinen kaikille seurakunnille.

        >>> Jäsenehtoina on kaste, ja järjestön opetuksen hyväksyminen ymmärtääkseni pikaisesti katsoen.

        Kaste on selvästi todettavissa, mutta kaikki muu on mielivallan mieluisuuksien varassa, vailla selviä jäsenyysvaatimuksia, -jäsenehtoja joiden perusteella sekä organisaatio- että organisaation rivijäsen voi puolustautua ja perustella.

        Kastetta ennen edeltää "perusteellista opetusta" -Tottakai on kirkon arvot esiteltävä, ja ne ovat ymmärtääkseni 28- opinkohtaa. Olen elämäni ensimmäisen kerran valehdellut kastetilaisuudessa kun sanoin ymmärtäväni ns. kolminaisuusopin.

        Olen Raamatun kysymykset selvittänyt, yksikään pappi eikä yksikään pastori osannut opettaa ns. kolminaisuusoppia. Kun löysin asian ymmärryksen avaimet niin piti sitten itse minun jag selittää kolminaisuusoppi.
        Kolminaisuus oli minulle Raamatun vaikein kysymys.
        Selitin itse neljäeri vaihtoehtoa löytäneenä Lutherille Raamatun vaikeimman kysymyksen teologian kasteista kuolleiden puolesta.

        Jäsenyysehdot /jäsenvaatimukset puuttuvat.

        Kaikki mielivallan mieluisuudessa aina joidenkin arvosteltavissa intuitiivisten näkemyksien mukaan.

        28- opinkohtaa ovat kirkon arvot, yleensä organisaatioissa arvot kirjoitetaan vain muutamalla lauseella.

        Kuitenkin 28- arvoa täyttää tehtävänsä kertoessaan mistä kirkko ei päätöksissään ja tavoitteissaan tee sellaisia päätöksiä jotka olisivat kirkon arvoja vastaan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      375
      4819
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      86
      1924
    3. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      68
      1662
    4. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      44
      1576
    5. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      257
      1510
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      29
      1420
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      60
      1396
    8. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      54
      1387
    9. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      11
      1274
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1245
    Aihe