OWM ei usko korona-salaliittoihin

Anonyymi

Moni yksilöuskova ja seurakunta on kuulemma Suomessakin hurahtanut näihin korona-salaliitto-teorioihin ja pedon merkki-varoitteluihin korona-rokotteessa. Tarkalleen en tiedä, ketkä kaikki ja kuinka moni. En ole asiaa niin tarkasti seurannut.

One Way Missionin Raportti-lehden numerossa 3/2020 myös Tapani Suonto on lehden pääkirjoituksessa ottanut kantaa korona-asioihin. Lehti löytyy One Wayn sivuilta, josta sen voi lukea.

Suonto on ko. lehdessä kirjoittanut, että korona-salaliitot olisivat pelkkää fantasiaa. Ymmärsin kirjoituksesta, että myös koronarokotesiru-väitteet ja pelastuksen menettäminen ko. rokotteen ottamisen myötä, sekä 5G-verkon liittyminen korona-salaliittoon, kuuluisivat kaikki tähän samaan fantasia-sarjaan, Suonnon mukaan.

Edellä mainitut asiat ovat (monen muun vallalla olevan höpönlöpön ohella) juuri sitä, mistä raamattu on varoittanut "taruihin kääntymisenä". Näin siis itse ymmärrän Suonnon lehtikirjoituksen.

Ainakin One Way Mission on siis (vielä aiemmin tänä vuonna ilmestyneessä lehdessään ollut) korona-salaliittoteorioita vastaan. Mitä luultavammin kanta on sama myös tänään, koska heidän seurakunnissaan noudatetaan viimeisimpiä korona-suosituksia ja -ohjeita.

Itse toivoisin One Wayltä hieman pidempää kantaa tai infoa, kuten kokonaista ohjelmaa OW-TV:hen tai jotain luentoa, tästä korona-asiasta ja korona-rokote-peloista.

Raamattuhan todellakin kertoo tulevasta pedon merkki -systeemistä, mistä syystä asia luonnollisesti askarruttaa uskovia. Ja koska osa uskovista on jo vakuuttunut, että "Herra on pedon merkistä heille jo puhunut", niin tavallisen uskovan voi olla vaikea erottaa, kuka väittäjistä sitten on Herran käytössä ja kuka puhuu vain omiaan.

27

875

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Myyrä, sokea, olet sinä itse. Valoa näkemätön.

      • Anonyymi

        Vai sillä lailla.

        Jos Suontoa arvioi näiden jakeiden kautta, niin ymmärtää, ettei Suonnolle aukea taivasten portit.

        "Sentähden, joka purkaa yhdenkään näistä pienimmistä käskyistä ja sillä tavalla opettaa ihmisiä, se pitää pienimmäksi taivasten valtakunnassa kutsuttaman; mutta joka niitä noudattaa ja niin opettaa, se pitää kutsuttaman suureksi taivasten valtakunnassa. Sillä minä sanon teille: ellei teidän vanhurskautenne ole paljoa suurempi kuin kirjanoppineiden ja fariseusten, niin te ette pääse taivasten valtakuntaan." (Matt 5:19,20)

        "he ovat ulkonaisesti hurskaita mutta kieltävät uskon voiman. Karta sellaisia! Nämä näet tunkeutuvat koteihin ja kietovat valtaansa syntien rasittamia, monenlaisten oikkujensa riepottelemia naisparkoja, jotka ovat aina alttiita uusille opetuksille mutta eivät voi koskaan päästä selville totuudesta." (2 Tim 3:5-7)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vai sillä lailla.

        Jos Suontoa arvioi näiden jakeiden kautta, niin ymmärtää, ettei Suonnolle aukea taivasten portit.

        "Sentähden, joka purkaa yhdenkään näistä pienimmistä käskyistä ja sillä tavalla opettaa ihmisiä, se pitää pienimmäksi taivasten valtakunnassa kutsuttaman; mutta joka niitä noudattaa ja niin opettaa, se pitää kutsuttaman suureksi taivasten valtakunnassa. Sillä minä sanon teille: ellei teidän vanhurskautenne ole paljoa suurempi kuin kirjanoppineiden ja fariseusten, niin te ette pääse taivasten valtakuntaan." (Matt 5:19,20)

        "he ovat ulkonaisesti hurskaita mutta kieltävät uskon voiman. Karta sellaisia! Nämä näet tunkeutuvat koteihin ja kietovat valtaansa syntien rasittamia, monenlaisten oikkujensa riepottelemia naisparkoja, jotka ovat aina alttiita uusille opetuksille mutta eivät voi koskaan päästä selville totuudesta." (2 Tim 3:5-7)

        >> -- ettei Suonnolle aukea taivasten portit. <<

        Vakavaan asiaan sorruit. Kadotustuomiota kun ei ole lupa kenestäkään lausua. On ainoastaan lupa kertoa raamatun totuutta ilman tuomion lausumista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >> -- ettei Suonnolle aukea taivasten portit. <<

        Vakavaan asiaan sorruit. Kadotustuomiota kun ei ole lupa kenestäkään lausua. On ainoastaan lupa kertoa raamatun totuutta ilman tuomion lausumista.

        >>>Kadotustuomiota kun ei ole lupa kenestäkään lausua.<<<

        Jeesus antoi opetuslapsilleen tehtävän, jossa sellainen oikeus oli. Myös Jesaja sellaista ilmoitti Herran nimessä. Minä pidän Petri Paavolaa vääränä profeettana, joten en puolusta häntä.

        Joh 20:21 Jeesus sanoi uudelleen: "Rauha teille! Niin kuin Isä on lähettänyt minut, niin lähetän minä teidät."
        22 Sanottuaan tämän hän puhalsi heitä kohti ja sanoi: "Ottakaa Pyhä Henki.
        23 Jolle te annatte synnit anteeksi, hänelle ne ovat anteeksi annetut. Jolta te kiellätte anteeksiannon, hän ei saa syntejään anteeksi."

        Jes 22:14 Niin minä sain kuulla Herran Sebaotin sanat: -- Tietäkää: tämä synti jää sovittamatta aina kuolemaanne saakka. Näin sanoo Jumala, Herra Sebaot.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >>>Kadotustuomiota kun ei ole lupa kenestäkään lausua.<<<

        Jeesus antoi opetuslapsilleen tehtävän, jossa sellainen oikeus oli. Myös Jesaja sellaista ilmoitti Herran nimessä. Minä pidän Petri Paavolaa vääränä profeettana, joten en puolusta häntä.

        Joh 20:21 Jeesus sanoi uudelleen: "Rauha teille! Niin kuin Isä on lähettänyt minut, niin lähetän minä teidät."
        22 Sanottuaan tämän hän puhalsi heitä kohti ja sanoi: "Ottakaa Pyhä Henki.
        23 Jolle te annatte synnit anteeksi, hänelle ne ovat anteeksi annetut. Jolta te kiellätte anteeksiannon, hän ei saa syntejään anteeksi."

        Jes 22:14 Niin minä sain kuulla Herran Sebaotin sanat: -- Tietäkää: tämä synti jää sovittamatta aina kuolemaanne saakka. Näin sanoo Jumala, Herra Sebaot.

        Minä pidän Petri Paavolaa vääränä profeettana, joten en puolusta häntä. Minä pidän myös Tapani Suontoa eksyttäjänä, joten en puolusta myöskään häntä.

        Suonnon synnit ovat ilmeiset. Jos Suonto sallii naisten opettaa seurakunnassa, niin Suonnon seurakunta ei ole Jumalan pyhien seurakunta. Jos joku ei tunnusta Herran käskyä, nainen vaietkoon seurakunnassa, niin Herra ei tunnusta häntä omakseen. Suonnolle käy näin, koska hän viis veisaa naispappeuskiellosta.

        1 Kor 14:37 Jos joku uskoo olevansa profeetta tai saaneensa muita Hengen lahjoja, hänen tulee tietää että tämä, mitä kirjoitan, on Herran käsky.
        38 Jos joku ei tätä tunnusta, Jumala ei tunnusta häntä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >>>Kadotustuomiota kun ei ole lupa kenestäkään lausua.<<<

        Jeesus antoi opetuslapsilleen tehtävän, jossa sellainen oikeus oli. Myös Jesaja sellaista ilmoitti Herran nimessä. Minä pidän Petri Paavolaa vääränä profeettana, joten en puolusta häntä.

        Joh 20:21 Jeesus sanoi uudelleen: "Rauha teille! Niin kuin Isä on lähettänyt minut, niin lähetän minä teidät."
        22 Sanottuaan tämän hän puhalsi heitä kohti ja sanoi: "Ottakaa Pyhä Henki.
        23 Jolle te annatte synnit anteeksi, hänelle ne ovat anteeksi annetut. Jolta te kiellätte anteeksiannon, hän ei saa syntejään anteeksi."

        Jes 22:14 Niin minä sain kuulla Herran Sebaotin sanat: -- Tietäkää: tämä synti jää sovittamatta aina kuolemaanne saakka. Näin sanoo Jumala, Herra Sebaot.

        Jesajan kohta on vanhan liiton asia.

        Laittamasi uuden liiton kohtakaan ei tarkoita mitään Jeesuksen antamaa lupaa kadotustuomion lausumiselle. Raamattu ei kumoa itseään toisessa kohtaa. Raamatussa käsketään olemaan lausumatta kadotustuomiota yhdessä kohtaa, eikä sitä kumota toisessa kohtaa raamattua.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Minä pidän Petri Paavolaa vääränä profeettana, joten en puolusta häntä. Minä pidän myös Tapani Suontoa eksyttäjänä, joten en puolusta myöskään häntä.

        Suonnon synnit ovat ilmeiset. Jos Suonto sallii naisten opettaa seurakunnassa, niin Suonnon seurakunta ei ole Jumalan pyhien seurakunta. Jos joku ei tunnusta Herran käskyä, nainen vaietkoon seurakunnassa, niin Herra ei tunnusta häntä omakseen. Suonnolle käy näin, koska hän viis veisaa naispappeuskiellosta.

        1 Kor 14:37 Jos joku uskoo olevansa profeetta tai saaneensa muita Hengen lahjoja, hänen tulee tietää että tämä, mitä kirjoitan, on Herran käsky.
        38 Jos joku ei tätä tunnusta, Jumala ei tunnusta häntä.

        Onko Paavali herrasi? Muistatko muuten, että Jeesuksen mukaan portot menevät taivaaseen ennen fariseuksia?


      • Anonyymi
        Tipale kirjoitti:

        Onko Paavali herrasi? Muistatko muuten, että Jeesuksen mukaan portot menevät taivaaseen ennen fariseuksia?

        Ja muut ennen sinua.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ja muut ennen sinua.

        Kalahtivatko Jeesuksen sanat?


      • Anonyymi
        Tipale kirjoitti:

        Kalahtivatko Jeesuksen sanat?

        Sinuun ei näytä kalahtavan Jeesuksen sanat. Luulet olevasi teräväkin vielä kaiken muun hölmön lisäksi?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sinuun ei näytä kalahtavan Jeesuksen sanat. Luulet olevasi teräväkin vielä kaiken muun hölmön lisäksi?

        Mitkä Jeesuksen sanat, kerrohan?


      • Anonyymi
        Tipale kirjoitti:

        Mitkä Jeesuksen sanat, kerrohan?

        Kopioit samat raamatunkohdat ja sanat joka väliin. Voisitko jättää opettamiset opettajille?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kopioit samat raamatunkohdat ja sanat joka väliin. Voisitko jättää opettamiset opettajille?

        Samat kohdat? Öh, kahteen ketjuun laitoin saman paikan, kun sopi niin hyvin. Sehän se on "samojen kohtien laittamista joka väliin"......


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jesajan kohta on vanhan liiton asia.

        Laittamasi uuden liiton kohtakaan ei tarkoita mitään Jeesuksen antamaa lupaa kadotustuomion lausumiselle. Raamattu ei kumoa itseään toisessa kohtaa. Raamatussa käsketään olemaan lausumatta kadotustuomiota yhdessä kohtaa, eikä sitä kumota toisessa kohtaa raamattua.

        >>Jesajan kohta on vanhan liiton asia.<<

        Olet väärässä.

        Laki ja profeetat ovat voimassa uuden liiton aikana.

        Matt 5:17 "Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan.
        18 Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut.

        >>Raamatussa käsketään olemaan lausumatta kadotustuomiota yhdessä kohtaa, eikä sitä kumota toisessa kohtaa raamattua.<<

        Sellaista kohtaa ei ole.

        Huonossa 33/38 käännöksessä on jakeessa Luuk 6:37 mainittu , että älkää lausuko kdotustuomiota, mutta alkutekstissä ei ole sanaa kadotustuomio. 92 on tässä jakeessa laadukkaampi käännös ja se kieltää tuomitsemasta, mikä liittyy siihen, ettei saa tuomita ilman tuomiovaltaa ja asiallista syytä. Raamattu ei kiellä tuomioiden lausumista, mutta edellyttää, että sen tekee tuomiovallan saaneet ja heidänkin on noudatettava lakia. Jeesus antoi opetuslapsilleen oikeuden lukea kadotustuomio, koska heillä oli Pyhä Henki ja he olivat Jumalan profeettoja.

        Joh 20:21 Jeesus sanoi uudelleen: "Rauha teille! Niin kuin Isä on lähettänyt minut, niin lähetän minä teidät."
        22 Sanottuaan tämän hän puhalsi heitä kohti ja sanoi: "Ottakaa Pyhä Henki.
        23 Jolle te annatte synnit anteeksi, hänelle ne ovat anteeksi annetut. Jolta te kiellätte anteeksiannon, hän ei saa syntejään anteeksi."

        Matt 16:19 Minä olen antava sinulle taivasten valtakunnan avaimet. Minkä sinä sidot maan päällä, se on sidottu taivaissa, ja minkä sinä vapautat maan päällä, se on myös taivaissa vapautettu."

        Jes 22:14 Niin minä sain kuulla Herran Sebaotin sanat: -- Tietäkää: tämä synti jää sovittamatta aina kuolemaanne saakka. Näin sanoo Jumala, Herra Sebaot.


    • Pistähän youtubeen : The Great reset

      Kunhan ostat kaikki oheistuotteet kuten naamarin, visiirin sekä kumihanskat maailman orjuudestasi muistuttamaan niin saadaan kunnon sovellukset myös puhelimeesi ja voitkin alkaa rakentamaan ihanaa älykotia itsellesi jonka kautta seuranta tapahtuu luonnollisen mukavasti kotisohvalta😇

      Itse valitsen vapauden ja elämän, heitän älylaitteen hittoon ja lähden luontoon kirmailemaan ✌️

      • Korona on vain tapa hallita teitä maailman orjia ja hienosti toimii!
        Juoksette isäntänne perässä pellenaamareittenne kanssa pelon ja epävarmuuden tiloissa.
        Sellaisia ei Kristuksessa ole 😇👍


      • AnarkistiApostoli kirjoitti:

        Korona on vain tapa hallita teitä maailman orjia ja hienosti toimii!
        Juoksette isäntänne perässä pellenaamareittenne kanssa pelon ja epävarmuuden tiloissa.
        Sellaisia ei Kristuksessa ole 😇👍

        Miten voit jaksaa tällaista älyttömyyttä?


      • Tipale kirjoitti:

        Miten voit jaksaa tällaista älyttömyyttä?

        Tuohan on vain selkeä asia ✌️
        Ole sinä merkattu maailman orja vain ihan rauhassa ja Mukaudu maailmanajan mukaan kuinka sanovatkin ✌️
        Siitähän sinä pidät, maailman miellyttämisestä 😉


      • Tipale kirjoitti:

        Miten voit jaksaa tällaista älyttömyyttä?

        Unohdin mainita.

        Tee parannus!


      • AnarkistiApostoli kirjoitti:

        Unohdin mainita.

        Tee parannus!

        Tee sä


    • Anonyymi

      On sentään selväpäisiä hellareita olemassa kuten Suonto. Lahkolais uskis sakki on todella sekaisin, ei ihme että vanha huoripukki, rasisti ja patologinen valehtelija Donald Trump vei sakkia kun pässiä narussa.

      • Anonyymi

        Täydellistä Herran palvelijaa ei ole. Et sinäkään.
        TV7:ssä on kaikenlaista selittäjää ja kaikki väittävät olevansa oikeassa.
        Tapani on Herran palvelija ja antaa jokaisen arvostella sanomaansa, päivastoin kun TV 7: n saarnaajat.
        Olen 55 vuotta kuullut Jumalan sanaa saarnattavan ja en sinä aikana ole kuullut parempaa sarnaa kuin Tapanin ja hänen veljiensä saarnat.
        Vaikka en olekaan jäsen missään seurakunnassa odotan innolla One Way Missionin ohjelmia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täydellistä Herran palvelijaa ei ole. Et sinäkään.
        TV7:ssä on kaikenlaista selittäjää ja kaikki väittävät olevansa oikeassa.
        Tapani on Herran palvelija ja antaa jokaisen arvostella sanomaansa, päivastoin kun TV 7: n saarnaajat.
        Olen 55 vuotta kuullut Jumalan sanaa saarnattavan ja en sinä aikana ole kuullut parempaa sarnaa kuin Tapanin ja hänen veljiensä saarnat.
        Vaikka en olekaan jäsen missään seurakunnassa odotan innolla One Way Missionin ohjelmia.

        Voiko kuivempaa ja uuvuttavampaa puhujaa olla.Mieluummin kuuntelen kadun Penaa,kuin Tapioa.


    • Anonyymi

      50 00 aikuisikäistä amerikkalaista kuolee vuosittain sairauksiin, joihin olisi olemassa rokote.

      Kymmeniä miljoonia ihmisiä on jo rokotettu koronarokotteella. Vakavia haitttoja on ilmennyt äärimmäisen vähän rokotettujen suureen määrään nähden.

      Jokainen voi jo näistä perustiedoista vetää omat johtopäätöksensä, mikä on oikeasti haitallista.

    • Anonyymi

      Vaikka Tapani Suonto ei usko salaliittoteorioihin, niin hän on muuten todistettu olevan eksyttäjä.

      Olen tuonut nämä Suonnon synnit esille monta kertaa, mutta kukaan ei ole pystynyt Raamatulla näyttämään toteen, että tässä olisi yhtä ainuttakaan virhettä. Moni on sen sijaan purnannut ja valittanut, kun heidän lahkonsa johtajan synnit tuodaa esille, joita ovat mm:

      1) Suonto sanoo, että lapsikastetut voivat pelastua. Ei pidä alkuunkaan paikkansa, koska kastekäskyn antamisen jälkeen Jeesus ei pelasta kastamattomia. Lapsikaste kun ei ole Raamatullinen kaste. Tämä on hyvin vahingollista eksytystä, koska se antaa luterilaisille rohkeutta olla ottamatta raamatullista uskovien upotuskastetta.

      2) Suonto sanoo, että homoseksuaalisuuden harjoittajat voivat olla seurakunnan jäseniä. Raamatun mukaan heidät tulee erottaa seurakunnasta. Suonto ottaa osaa tähän syntiin, koska hän ei toimi velvollisuuksiensa mukaisesti.

      3) Suonto kannattaa naispappeutta. Paavalin mukaan sellainen seurakunta, joka antaa naisten puhua ei ole edes Jumalan pyhien seurakunta. Joka antaa hyväksyntänsä naispappeudelle, hän ei tunnusta Jumala käskyjä eikä Jumala tunnusta häntä omakseen, kuten Paavali kirjoitti.

      1 Kor 14:33 sillä Jumala ei ole epäjärjestyksen vaan rauhan Jumala. Niin kuin on laita kaikissa pyhien seurakunnissa,
      34 naisten tulee olla vaiti seurakunnan kokouksissa. Heidän ei ole lupa puhua, vaan heidän on oltava kuuliaisia, niin kuin lakikin sanoo.
      ...
      37 Jos joku uskoo olevansa profeetta tai saaneensa muita Hengen lahjoja, hänen tulee tietää että tämä, mitä kirjoitan, on Herran käsky.
      38 Jos joku ei tätä tunnusta, Jumala ei tunnusta häntä.

      Tässä muutamia ja lisää löytyy tarvittaessa vaikka kuinka paljon. Suonnon seurakunta on täynnä laittomuutta ja laittomuuden opettamista, mikä on kadottavaa syntiä. Kukaan ei voi pelastua Tapani Suonnon opetuksella.

    • Anonyymi

      Suontohan on ihan oikeassa. Järkevä mies.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Maanantai päivää

      On tää yhdenlainen paikka... No huomenta nyt kuitenkin. 🐺❤️🖤🫤☕
      Ikävä
      265
      3711
    2. Pelkään sua.

      Ja haluan ihan älyttömästi. Voiko näin kirjoittaa naiselle.
      Ikävä
      120
      2514
    3. Olen päättänyt saada sinut

      Minua ei estot pidättele. Otan vaikka väkisin.
      Ikävä
      36
      1910
    4. Onko vinkkejä ikävän lopettamiseen?

      Onko hyviä vinkkejä, miten pääsisi ikävästä eroon? Järkeviä pliis!
      Ikävä
      48
      1748
    5. En mä mies tiedä

      Missä mennään, mitä me toisillemme ollaan. Pyörit mielessä, mutta kuitenkin pelkään jotain. Pelkään myös sitä, että olin
      Ikävä
      34
      1424
    6. Jokos olet nainen

      Päässyt sinuiksi tämän palstan kanssa ja huomannut miten turhaa tänne on mitään kirjoitella. Yhteys meillä kyllä löytyy
      Ikävä
      113
      1314
    7. Menikö sulla

      Jutut liian pitkälle?
      Ikävä
      49
      1224
    8. Tiedätkö nainen

      Että sinulla on loistava tunneäly. Osaat käsitellä niitä, osaat analysoida ja järkeillä asioita ja et alkaa mielipuolen
      Ikävä
      67
      1189
    9. Huomenna taitaa

      Päästä selvittelee ja kyselee vähän asiota. Sun verisukulaisten kanssa🤣 naiselle
      Ikävä
      18
      1183
    10. Hiuksesi letille?

      Mitä ajattelisit jos tarjoutuisin opettelemaan hiustesi letityksen?
      Ikävä
      43
      1027
    Aihe