Eli oon 15v ja olin Kik nimisessä sovelluksessa jossa sitten aloin viestitellä henkilölle joka väitti olevansa mun ikänen tyttö sitten asiat meni siihe etyä lähetin alastonkuvan peilin kautta sillee että mun naama näky ja sitten se sano että, jos sun vanhemmat ei nyt maksa mulle nii julkasen nää kuvat.
En pelkää niin paljo sitä että ne ois jossai netissä vaan sitä että se saa mun identiteetin selville jollain tavalla mun naaman avulla.
En ollu siis jakanut sille mitään muuta tietoa ittestäni paitsi iän. Nyt ahdistaa et koko tulevaisuus menee iha pilalle.
Ja kaduin sitä heti kuvan lähetyksen jälkeen ja blockkasin sen käyttäjän ja poistin mun käyttäjän
Tuntemattomalla on mun alastonkuva jossa näkyy naama
8
2014
Vastaukset
- Anonyymi
Jos et laittanut oikeaa nimeäsi mihinkään, niin hyvä. Tuskin hän saa naaman kautta sitä mitenkään selville.
On myös olemassa nettipoliisi tällaisia rikoksia varten. Löytyy varmaan googlaamalla poliisin virallisilta sivuilta. Voisit kysyä häneltä, vaikka anonyymisti jos haluat, tietääkseni niillä on jonkinlainen chat. Tsemppiä, ja ole vastaisuudessa varovaisempi:)- Anonyymi
Kiitos vastauksestasi
- Anonyymi
Hei
Tollanen kusetus ja kiristys on aina rikos, eli ei ole mikään häpeä käydä poliisin pakeilla.
Pelkästä naamasta on aika vaikee saada selville mitään olennaista tietoo. Esimerkkinä voisin sanoo että mun tosi hottiksen tyttöystävän sukunimi on .jpg enkä mä siltikkään tiedä missä se asuu.
Eli sun tulevaisuus on mun mielestä kyl paljon muuta kun yks random alastonkuva jossain darkwebissä.
Tsemppiä.- Anonyymi
Kiitos
- Anonyymi
Ota hyvä ihminen poliisin yhteyttä! Sama tyyppi todennäköisesti ahdistelee muitakin. Tytöt eivät tee rikosilmoituksia, joten syyllinen on vaikeaa saada edesvastuuseen. Jossain dokkarissa oli muuten tästä asiasta. Netissä on onnistuttu tekemään tosi pahoja seksuaalirikoksia. Eli painostettu osapuoli on aina uhri. Ota yhteyttä poliisiin, vaikket raskasta oikeudenkäyntiprosessia haluaisikaan. Voit auttaa muita viemällä asiaa eteenpäin.
- Anonyymi
En tiiä voiko poliisikaan auttaa kun en tiedä kuka hän eikä ole kuvia keskusteluista ja hän on erimaalainen.
Tahtoisin vain tietää kuinka hyvin minut voidaan tunnistaa naamastani. Kuva ei ollut kovin hyvä laatuinen - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En tiiä voiko poliisikaan auttaa kun en tiedä kuka hän eikä ole kuvia keskusteluista ja hän on erimaalainen.
Tahtoisin vain tietää kuinka hyvin minut voidaan tunnistaa naamastani. Kuva ei ollut kovin hyvä laatuinenTuskinpa tunnistetaan. Vastaavanlaisia kuvia nuorista naisista on netti täynnä, yksi ei siinä erotu. Vaikka hän laittaisikin sen jonnekin jakoon, tarjonta on niin suurta, että yksi katoaa sinne ihan taatusti. Eikä hän varmasti osaa laittaa sitä niiden ulottuville, jotka tuntevat sinut, kun ei edes tiedä nimeäsi. Unohda koko juttu, vaikka ymmärrän toki ettei se ihan helppoa ole kun on kuitenkin omasta kuvasta kyse.
Poliisilta kannattaa varmasti kysyä, saisiko kuvaa jotenkin kiristäjältä pois. - Ja sinä et tosiaan ole tehnyt mitään väärää, olet uhri. Jokaisella on oikeus lähettää kuvia itsestään, vaikka alastonkuviakin, ihan kenelle haluaa, ja et voinut silloin tietää ettei hän ole se jota esitti. Hän on roisto, ja käytti hyväkseen nuoren ihmisen luottamusta. Hävetköön. Toivottavasti jää kiinni, etteivät muut joudu kärsimään samasta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuskinpa tunnistetaan. Vastaavanlaisia kuvia nuorista naisista on netti täynnä, yksi ei siinä erotu. Vaikka hän laittaisikin sen jonnekin jakoon, tarjonta on niin suurta, että yksi katoaa sinne ihan taatusti. Eikä hän varmasti osaa laittaa sitä niiden ulottuville, jotka tuntevat sinut, kun ei edes tiedä nimeäsi. Unohda koko juttu, vaikka ymmärrän toki ettei se ihan helppoa ole kun on kuitenkin omasta kuvasta kyse.
Poliisilta kannattaa varmasti kysyä, saisiko kuvaa jotenkin kiristäjältä pois. - Ja sinä et tosiaan ole tehnyt mitään väärää, olet uhri. Jokaisella on oikeus lähettää kuvia itsestään, vaikka alastonkuviakin, ihan kenelle haluaa, ja et voinut silloin tietää ettei hän ole se jota esitti. Hän on roisto, ja käytti hyväkseen nuoren ihmisen luottamusta. Hävetköön. Toivottavasti jää kiinni, etteivät muut joudu kärsimään samasta."Jokaisella on oikeus lähettää kuvia itsestään, vaikka alastonkuviakin, ihan kenelle haluaa, ja et voinut silloin tietää ettei hän ole se jota esitti. "
Tämä on totta, mutta mitä opimme tästä: koskaan ja milloinkaan ei pidä lähettää mitään arkaluontoisia kuvia tms. netissä kenellekään!
Tehty mikä tehty, mutta muistat varmasti tämän seuraavalla kerralla.
Luultavasti koko homma kuivuu kokoon ja mitään sen kummempaa ei seuraa, mutta se tyyppi jotain siihen päin inahtaakin niin heti yhteys poliisiin. Kyllä hänet esiin kaivetaan, onhan sinulla oltava jonkinlainen osoite johon kuvan lähetit vaikka et häntä muuten tuntisikaan! Poliisislla on kyllä omat keinonsa jäljittää.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1145925Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta324037- 823342
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä182976Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2522034Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?881994- 1431775
Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui421763Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81686Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881559