Ystäväni verokikkailu

Anonyymi

Moi,

Tilanne:

Ystävälläni on kovat velat. n 40 000e kulutusluottoja.

Hän oikee toimia seuraavalla tavalla: Laittaa veroprosentin nollaan tai lähelle nollaa ensi vuodeksi ja maksaa kulutusluotot palkkatuloilla pois. Suunnitelmana on sitten maksaa ennemmin mätkyinä verottajalle sitten loput takaisin, koska jonkun matikan mukaan laskenut tämän tulevan halvemmaksi. Onko tässä mitään riskejä tai väärää?

8

54

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Verprosentin voi nostaa niin korkeaksi kuin haluaa mutta sitä ei voi laskea miten sattuu. Jos veroprosentin saa laitettua nollaan niin se tarkoittaa, että tulot ovat olleet edellisen verotuksen perusteella olemattomat. En usko kuitenkaan, että tästä on tässä tapauksessa kyse. Toverisi ei joko tiedä verotuksesta mitään tai hän valehtelee tai hän yrittää huijata verottajaa.

    • Anonyymi

      Jos aikoo kiertää veroja ja velkoja kannattaa huomioida useita seikkoja.
      Onko yleensä varaa jotenkin jossain elämänsä vaiheessa maksaa.
      Voiko tulla vaikka perintö vanhemmilta..
      Voiko joutua tapaturman tai sairauden takia eläkkeelle.
      Tuleeko eläkeikä ennen kuin velka vanhenee.


      Tämän olen kokenut, viimeiset saatavani sain 2016.
      Eräs hyvin tienaava ekonomi kauppatieteiden maisteri yms. oli velkaa usealle henkilölle, mutta sitten tuli joku sairaus (aivoverenkierto häiriö) ja joutui eläkkeelle. Hän häneltä saatiin jotain 800 e kk ja kaikki sain.
      Velka oli noussut -90 luvun kovien korkojen ja minun pyytämäni useampien perimiskulujen johdosta yli nelinkertaiseksi, ollen 28000 euroa.

      Oli velan alkaessa nuori kai 22v ja luuli tietävänsä kaiken.
      Antoi rahansa avopuolisolleen ja vanhemmilleen, joka rakensi ja omisti auton. Mies asui virallisesti kotonaan, vaikka ei siellä useinkaan käynyt.

    • Anonyymi

      Ei tuossa mitään väärää ole. Verottajalta saa lainaa vuodeksi käytännössä ilman korkoja. Tällä rahalla maksaa kalliin luoton pois ja sitten säästää mätkyihin ja maksaa ne ajallaan. Kaikki ok ja jopa järkevää

      • Anonyymi

        Verottaja näkee nykyisin ansaitut palkat suoraan tulorekisteristä johon työnantaja ne ilmoittaa - joten aivan turhaa yrittää tuollaista jekkua...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Verottaja näkee nykyisin ansaitut palkat suoraan tulorekisteristä johon työnantaja ne ilmoittaa - joten aivan turhaa yrittää tuollaista jekkua...

        Ei niillä ole merkitystä. Homma tehdäänkin yhdessä verottajan kanssa.

        Noin yksinkertaisesti luovutusvoitoista menevistä veroista voi vähentää luovutustappiot että tuollaista verotuksen oikaisua on mahdollista tehdä.

        Se ei toimi niin että pelleillään veroilmoituksen kanssa.


    • Anonyymi

      Toki tuolla konstilla tulee säästöä, kun maksaa kalliskorkoiset velat pois ja saa aikanaan käytännössä korotonta lainaa valtiolta.

      Mutta: palkansaaja ei pysty pudottamaan ennakkoveroprosenttia nollaan tai edes kovin alas, ja tulorajojen ylityttyä pidätysprosentti pomppaa korkealle loppuvuonna. Ja: nykyään verottaja näkee tulot käytännössä realiaikaisesti, eli pidätyskikkailu ei onnistu.

    • Anonyymi

      Verokortissa on tuloraja. Tulorajan ylittyessä veroprosentti nousee. Palkkatuloissa 0 % :n raja on 10000 e.

    • Anonyymi

      Veroprosentin nollaan laittaminen edellyttäisi huomattavia myyntitappioita mutta jos sellaisia on niin toki sitä verotusta voi sitten säätää. Asia kannattaa tietenkin varmistaa verottajalta miten tapahtuu. Suomen verottaja kyllä on kiva kun sehän opastaa verosuunnitteluun.

      Verottajaa ei kuitenkaan saa kusettaa. Veropetos rikos ja yrityskin on rangaistava. Se ei jää mihinkään mätkyihin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      573
      3806
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3288
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2771
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2709
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2104
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2061
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1887
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1835
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1760
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1719
    Aihe