Aikovatko mormonit nyt ottaa korona rokotteen? Tai uskovatko he että kuolema kävelee heidän ohi. Nyt ainakin kiliasti helluntaiset varottavat ottamasta rokotetta, kun siinä laitetaan mikrosiru ihmiseen. Raamatussa ei ole rokotteen kieltävää kohtaa, jos joku löytää sen perustella voidaan kaikki lääkkeet myös kieltää antibiootit ja muut. Minä ainakin menen omalla vuorolla ottamaan rokotteen, kun tiedän millaista on sairastaa koronaa. Mitään Trumpin ihme paranesimista ole olemassa.
Mormonit ja rokotukset
48
1214
Vastaukset
- Anonyymi
Mahtoiko sinulle tulla vastustuskyky jo ilman rokotustakin, koska sairastit koronan?
Idiootin kanssa ei kannata väitellä
Olen tässä reilun vuoden ajan väitellyt erään tuntemattoman idiootin kanssa. Omaa nimeään hän ei uskalla kertoa tai en minäkään kertoisi, jos olisin idiootti. Tästä näkee kuinka valheeseen hänenväittämät perustuu, kun ei uskalla enään edes nimimerkillä keskustella. Tai erottuu hän kyllä hyvin muista. Hän vaatii jatkuvasti dokumenttejä asioista esim. D- vitamiini jutussa, vaikka hänelle on annettu satoja linkkejä ja tietoja ja henkilöiden nimiä yhteystietoineen jopa professorin. Mutta hänellä on otsaa sanoa ettei hänelle ole mitään annettu, vaikka kaikki on luettavissa meidän aikaisemmista keskusteluissa. Kun hän e ivoi kiistää auringosta tulevaa D- vitamiinia. On hän keksinyt hätäpotkun, että ihmisen iholla tapahtuu auringonvalon johdosta prosessi. Mitä ihmisessä voi iholle tulla? Ei ainakaan tällä vegaanilla voi tulla mitään mistä voisi syntyä D-vitamiinia. Koska vegaanin ruokavaliosssa ei ole mitään mikä sisältää D-vitamiinia. Myös talvisodan tapahtumista on hän pihalla. Ihan kuin pienen pieni Suomi voisi torjua ison ison suurvallan vain sattumalta. Jumalan avun hän tietenkin ateistina kieltää, vaikka mitään muuta mahdollisuutta ei ole. Hänen mukaan meidän olisi pitänyt antaa puna-armeijan vain marssia maahan ja alistua ateistiseen kommunistiseen hirmuvaltaan samoin kuin Balttianmaat. Hänen mukaan venäjän tykistön ampumat ammukset ja pommikoneiden pommit ja tankkien suora ammus tykkien monien satojentuhansien ammukset vain sattumalta osuivat Suomen puolustuslinjojen ulkopuolelle. Huomatkaa vain sattumalta meni kaikki ohi. Näillä olisi tuhottu Suomen armeija parissa viikossa, mutta näin ei käynyt. Uskoohan hän myös evoluutioon siinähän on myös mennyt heidän mukaan kaikki sattumalta paikalleen, vaikka siihen onnistumiseen tarvitaan triljoona potenssiin triljoona että kaikki mensi paikalleen. Alkuräjähdyksessä on ilman happea ja ilman räjähtäviä aineita on räjähdyksessä syntynyt kaikki alku aineet. Joskus hän väittää, että tähdissä syntyi alku aineet ja sieltä tulivat kaikki maapallolle. Kuka tuollaiseen satuun voi uskoa. Ei järkevä ihminen. Tiedemiehet vain senvuoksi, että heille maksetaan siitä. Pahin näissä idiooteissa on että he itse uskovat olevansa viisaita. Ja keskusteluun osalistuvat ovat tyhmiä, vaikka asia on toisinpäin. Tämä ylentää itsensä tiedemiesten tasolle ja uskoo itsekin opiskelleen yliopistossa, mutta nimeään ei paljasta, ettemme voisi tarkistaa onko ko. henkilö edes opiskellut yliopistossa. Ehkä hän on vain ollut seuraamassa luentoja, koska ne ovat kaikkille avoimia. Sitä hän pitää yliopistossa opiskeluna. Tyhmänä voidaan pitää myös sitä, joka idiootin kanssa väittelee. Tämä on vaarallista, koska tyhmyys on tarttuvaa. Siksi minä en enään osallistu hänen kanssa keskusteluihin. Minä keskustelen täällä vain mormonien opillisista asioista. Vahinko vain ettei Olli ole halukas keskusteluihin eikä kukaan muu mormoni. Pitää sitten vain yksin keskustella.
Hyvää joulua ja onnellista uuttavuotta kaikkille tasapuolisesti.- Anonyymi
Arto777 kirjoitti:
Idiootin kanssa ei kannata väitellä
Olen tässä reilun vuoden ajan väitellyt erään tuntemattoman idiootin kanssa. Omaa nimeään hän ei uskalla kertoa tai en minäkään kertoisi, jos olisin idiootti. Tästä näkee kuinka valheeseen hänenväittämät perustuu, kun ei uskalla enään edes nimimerkillä keskustella. Tai erottuu hän kyllä hyvin muista. Hän vaatii jatkuvasti dokumenttejä asioista esim. D- vitamiini jutussa, vaikka hänelle on annettu satoja linkkejä ja tietoja ja henkilöiden nimiä yhteystietoineen jopa professorin. Mutta hänellä on otsaa sanoa ettei hänelle ole mitään annettu, vaikka kaikki on luettavissa meidän aikaisemmista keskusteluissa. Kun hän e ivoi kiistää auringosta tulevaa D- vitamiinia. On hän keksinyt hätäpotkun, että ihmisen iholla tapahtuu auringonvalon johdosta prosessi. Mitä ihmisessä voi iholle tulla? Ei ainakaan tällä vegaanilla voi tulla mitään mistä voisi syntyä D-vitamiinia. Koska vegaanin ruokavaliosssa ei ole mitään mikä sisältää D-vitamiinia. Myös talvisodan tapahtumista on hän pihalla. Ihan kuin pienen pieni Suomi voisi torjua ison ison suurvallan vain sattumalta. Jumalan avun hän tietenkin ateistina kieltää, vaikka mitään muuta mahdollisuutta ei ole. Hänen mukaan meidän olisi pitänyt antaa puna-armeijan vain marssia maahan ja alistua ateistiseen kommunistiseen hirmuvaltaan samoin kuin Balttianmaat. Hänen mukaan venäjän tykistön ampumat ammukset ja pommikoneiden pommit ja tankkien suora ammus tykkien monien satojentuhansien ammukset vain sattumalta osuivat Suomen puolustuslinjojen ulkopuolelle. Huomatkaa vain sattumalta meni kaikki ohi. Näillä olisi tuhottu Suomen armeija parissa viikossa, mutta näin ei käynyt. Uskoohan hän myös evoluutioon siinähän on myös mennyt heidän mukaan kaikki sattumalta paikalleen, vaikka siihen onnistumiseen tarvitaan triljoona potenssiin triljoona että kaikki mensi paikalleen. Alkuräjähdyksessä on ilman happea ja ilman räjähtäviä aineita on räjähdyksessä syntynyt kaikki alku aineet. Joskus hän väittää, että tähdissä syntyi alku aineet ja sieltä tulivat kaikki maapallolle. Kuka tuollaiseen satuun voi uskoa. Ei järkevä ihminen. Tiedemiehet vain senvuoksi, että heille maksetaan siitä. Pahin näissä idiooteissa on että he itse uskovat olevansa viisaita. Ja keskusteluun osalistuvat ovat tyhmiä, vaikka asia on toisinpäin. Tämä ylentää itsensä tiedemiesten tasolle ja uskoo itsekin opiskelleen yliopistossa, mutta nimeään ei paljasta, ettemme voisi tarkistaa onko ko. henkilö edes opiskellut yliopistossa. Ehkä hän on vain ollut seuraamassa luentoja, koska ne ovat kaikkille avoimia. Sitä hän pitää yliopistossa opiskeluna. Tyhmänä voidaan pitää myös sitä, joka idiootin kanssa väittelee. Tämä on vaarallista, koska tyhmyys on tarttuvaa. Siksi minä en enään osallistu hänen kanssa keskusteluihin. Minä keskustelen täällä vain mormonien opillisista asioista. Vahinko vain ettei Olli ole halukas keskusteluihin eikä kukaan muu mormoni. Pitää sitten vain yksin keskustella.
Hyvää joulua ja onnellista uuttavuotta kaikkille tasapuolisesti.Kerrothan sinä oman nimesi;-) Onhan se sinänsä hauskaa keskustella ihmisen kanssa, joka on varmaankin ainoa, joka luulee, että auringon valo sisältää D-vitamiinia! D-vitamiinin oikea syntyprosessi olisi helppo tarkistaa netistä, mutta hän raukka ei osaa, vaikka olen jopa linkittänyt hänelle monta kertaa. Tokihan usein sanotaan yksinkertaiseti, että auringon valosta saa D-vitamiinia, koska ei uskota kenenkään olevan niin tyhmä, että luulee auringon valon SISÄLTÄVÄN D-vtamiinia. UV-säteilyn rooli on sama kuin lämmön rooli Arton tehdessä munakokkelia. Hellan lämpö ei kuitenkaan sisällä munia.
SINÄ olet väittänyt kaikkien ammusten ja luotien menneen ohi, en minä! Täysin järjetön väite? Mihin ne lähes satatuhatta sankarivainajaa sitten kuolivat?
Myönnät sentään tiedemiesten olevan samaa mieltä minun kanssani. Vain hörhöt ovatkin samaa mieltä sinun kanssasi.
Niin, ja kyllä minä olin kirjoilla yliopistossa. Sinä tuskin olet käynyt edes avoimen yliopiston luennoilla.
- Anonyymi
Eikös pelkkä rukoilu riittäisi? Sehän esti neuvstoliittolaisia osumasta pommeilla ja ammuksilla yhteenkään suomalaiseen sodissamme.
Kyllä rukoilu auttaa, mutta Jumala vaatii myös meiltä jotain. Tarvitsi meidän talvisodassakin sotia puna armeijaa vastaan, missä Jumala meitä kiistatta auottoi.
- Anonyymi
Arto777 kirjoitti:
Kyllä rukoilu auttaa, mutta Jumala vaatii myös meiltä jotain. Tarvitsi meidän talvisodassakin sotia puna armeijaa vastaan, missä Jumala meitä kiistatta auottoi.
Jumala auttaa siis rokotteilla ja aseilla? Eivätkö kummatkin kuitenkin ole puhtaasti ihmisten aikaansaannoksia?
- Anonyymi
Niin tosiaan. Pelkkä politiikka ei riittänyt. Kerrotaanhan, että kun Talvisodan ensimmäiset pommitukset alkoivat, pyyhälsivät aatteen ihmiset kädet levällään kaduille ja aukioille tervehtimään ja kiittämään tulijoita. Pommittajat viis veisasivat tervetulotoivotuksista, joten aatteen ihmisten pettymys oli suuri.
Muuttuivat salavihaisiksi ja aatteestaan huolimatta alkoivat pitää synnyinmaansa puolia niin rintamalla kuin kotonakin. Vaikka olihan niitä sabotöörejä joitakin, Hannu Salamakin heistä kirjan kirjoitti.
En ole kuullut, että uskovaiset olisivat kokoontuneet rukoilemaan hyökkäuksn sattuessa, mutta ehkä heistä ei jäänyt ketään jälkipolville kertomaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jumala auttaa siis rokotteilla ja aseilla? Eivätkö kummatkin kuitenkin ole puhtaasti ihmisten aikaansaannoksia?
Missä se lause on, jonka mukaan Jumala auttaa niitä, jotka itse auttavat itseään?
Sanonpa vaan, että jos joku uskoon hurahtanut ylenkatsoo satojen ehkä tuhansien ihmisten työtä rokotteen kehittämisessä ja kokeilemisessa, niin sietääkin olla ilman. Mitä turhaan rokotusta ottaa, kun rukoileminen on yhtä tuloksellista.
Sanon vain, että ei ihminen paljon arvoa anna tiedemiesten työlle. Kuvitteleeko uskovainen olevansa erityisasemassa, kun uskoo palavasti ja rukoilee eikä ota rokotusta.
Minä olen aina kuvitellut, että Jumala on myös demokratian luonut ja säätänyt.
Kukaan ei Hänen edessään ole parempi kuin toinen.
Kumotkaa luuloni, jos olen väärässä. - Anonyymi
Arto777 kirjoitti:
Jumala auttoi? Kerropa tuo veteraaneille.
Anonyymi kirjoitti:
Tarvitsee meidän myös syödä ei itsekseen ruoka mene vatsaan. Tehdä myös työtä. Ei Jumala laiskoja elätä. Jumala käsi Noan rakentaa arkin ei Jumala sitä valmistanut.
Anonyymi kirjoitti:
Ei tarvitse. Veteraanit on kertonut minulle.
Miksi sinun idiootti aina pitää poiketa aloituksesta? Miksi et voi pysyä asiassa? Oletko itse mormoni, kun sinun pitää sekoittaa aina mormoneille kiusalliset asiat johonkin muuhun? Aloita itse omat keskustelut. Jos vielä kerran muutat minun kirjoitukseni aihetta silloin vero alkaa liristä. Jäljitän sinut kyllä.
Anonyymi kirjoitti:
Niin tosiaan. Pelkkä politiikka ei riittänyt. Kerrotaanhan, että kun Talvisodan ensimmäiset pommitukset alkoivat, pyyhälsivät aatteen ihmiset kädet levällään kaduille ja aukioille tervehtimään ja kiittämään tulijoita. Pommittajat viis veisasivat tervetulotoivotuksista, joten aatteen ihmisten pettymys oli suuri.
Muuttuivat salavihaisiksi ja aatteestaan huolimatta alkoivat pitää synnyinmaansa puolia niin rintamalla kuin kotonakin. Vaikka olihan niitä sabotöörejä joitakin, Hannu Salamakin heistä kirjan kirjoitti.
En ole kuullut, että uskovaiset olisivat kokoontuneet rukoilemaan hyökkäuksn sattuessa, mutta ehkä heistä ei jäänyt ketään jälkipolville kertomaan.Liittykö tämä kirjoitus jotenkin aloitukseen?
- Anonyymi
Arto777 kirjoitti:
Tarvitsee meidän myös syödä ei itsekseen ruoka mene vatsaan. Tehdä myös työtä. Ei Jumala laiskoja elätä. Jumala käsi Noan rakentaa arkin ei Jumala sitä valmistanut.
Eli ihmisten pitää tappaa toisia ihmisiä. Rukoilu ei siis riitäkään.
Anonyymi kirjoitti:
Israel joutui sotimaan näin on Vanhassa Testamentissa.
Anonyymi kirjoitti:
Missä se lause on, jonka mukaan Jumala auttaa niitä, jotka itse auttavat itseään?
Sanonpa vaan, että jos joku uskoon hurahtanut ylenkatsoo satojen ehkä tuhansien ihmisten työtä rokotteen kehittämisessä ja kokeilemisessa, niin sietääkin olla ilman. Mitä turhaan rokotusta ottaa, kun rukoileminen on yhtä tuloksellista.
Sanon vain, että ei ihminen paljon arvoa anna tiedemiesten työlle. Kuvitteleeko uskovainen olevansa erityisasemassa, kun uskoo palavasti ja rukoilee eikä ota rokotusta.
Minä olen aina kuvitellut, että Jumala on myös demokratian luonut ja säätänyt.
Kukaan ei Hänen edessään ole parempi kuin toinen.
Kumotkaa luuloni, jos olen väärässä.Tuosta näemme evoluution mahdottomuuden, kun rokotetta piti kauan keksiä, vaikka aineet oli jo valmiina. Evoluutiossa ei ollut mitään aineita eikä ohjaavaa vaikutusta, kuten on rokotteen keksimisessä. Yhtään evoluutiota kun ei ole syntynyt koeputkessa. Evoluutio on sama kuin heittäisi kirjan kirjaimet lattialle ja siitä tulis valmis kirja.
Anonyymi kirjoitti:
"Jumala auttoi? Kerropa tuo veteraaneille."
Ei tarvitse kertoa, kun veteraanit ovat sen kertoneet minulle.Anonyymi kirjoitti:
Eli ihmisten pitää tappaa toisia ihmisiä. Rukoilu ei siis riitäkään.
Rukous auttaa tuhoamaan vihollisen ja estää rukoilevan tuhon että jää henkiin.
- Anonyymi
Arto777 kirjoitti:
Israel joutui sotimaan näin on Vanhassa Testamentissa.
Eli Jumalasi ei osaa auttaa muuten kuin pakottamalla ihmiset tappamaan toisiaan.
- Anonyymi
Arto777 kirjoitti:
Tuosta näemme evoluution mahdottomuuden, kun rokotetta piti kauan keksiä, vaikka aineet oli jo valmiina. Evoluutiossa ei ollut mitään aineita eikä ohjaavaa vaikutusta, kuten on rokotteen keksimisessä. Yhtään evoluutiota kun ei ole syntynyt koeputkessa. Evoluutio on sama kuin heittäisi kirjan kirjaimet lattialle ja siitä tulis valmis kirja.
Rukoilemalla ne rokotteet eivät tule. Ne kehitetään tieteellisin menetelmin.
- Anonyymi
Arto777 kirjoitti:
"Jumala auttoi? Kerropa tuo veteraaneille."
Ei tarvitse kertoa, kun veteraanit ovat sen kertoneet minulle.Minulle eivät ole. He ovat kertoneet, että sota oli raakaa, veristä ja tuurilla (hyvällä tai huonolla) oli suuri osuus kunkin kohdalla. Eivät ne pommit ja luodit ohi rukoilemalla menneet. Moneen osui.
- Anonyymi
Arto777 kirjoitti:
Rukous auttaa tuhoamaan vihollisen ja estää rukoilevan tuhon että jää henkiin.
Rukous auttaa tappamaan? Kyllä se tappaminen onnistuu ihan yhtä hyvin ilman rukoilemista.
Anonyymi kirjoitti:
Eli Jumalasi ei osaa auttaa muuten kuin pakottamalla ihmiset tappamaan toisiaan.
Jos sinä et tapa vihollista silloin vihollinen tappaa sinut. Sinä sivarina tai totaalikieltäytyneenä et vai ntajua tuota.
Anonyymi kirjoitti:
Rukoilemalla ne rokotteet eivät tule. Ne kehitetään tieteellisin menetelmin.
Rukoilemalla nopeutettiin.
Anonyymi kirjoitti:
Minulle eivät ole. He ovat kertoneet, että sota oli raakaa, veristä ja tuurilla (hyvällä tai huonolla) oli suuri osuus kunkin kohdalla. Eivät ne pommit ja luodit ohi rukoilemalla menneet. Moneen osui.
Tai kertoi, mutta sinä olet jättänyt kertomuksista Jumalan avun pois. Ei ateisti pakanalta ole mikään ihme väärennät kaikkia muitakin juttuja.
Anonyymi kirjoitti:
Rukous auttaa tappamaan? Kyllä se tappaminen onnistuu ihan yhtä hyvin ilman rukoilemista.
Moni on tappanut ilman rukousta ja moni säilynyt hengissä rukoilemalla.
- Anonyymi
Arto777 kirjoitti:
Jos sinä et tapa vihollista silloin vihollinen tappaa sinut. Sinä sivarina tai totaalikieltäytyneenä et vai ntajua tuota.
Nyt oli kysymys Jumalan kyvystä, ei minun. Enkä ollut sivari tai totaalikieltäytyjä.
- Anonyymi
Arto777 kirjoitti:
Rukoilemalla nopeutettiin.
Todista väitteesi!
- Anonyymi
Arto777 kirjoitti:
Tai kertoi, mutta sinä olet jättänyt kertomuksista Jumalan avun pois. Ei ateisti pakanalta ole mikään ihme väärennät kaikkia muitakin juttuja.
Kukaan ei kertonut Jumalan avusta. Ei edes yksi ilmeisen uskovainen mies, joka kertoi, että vanhemmiten ne jotkut kaukopartiomiehenä tehdyt jutut ovat alkaneet vaivata. Ei hän väittänyt, että Jumala oli käskenyt kaikki pahat tekoset tehdä.
- Anonyymi
Arto777 kirjoitti:
Moni on tappanut ilman rukousta ja moni säilynyt hengissä rukoilemalla.
Jälkimmäistä et voi todistaa, ellet tarkoita sitä, että joku on rukoillut armoa teloittajaltaan ja on sitä saanut.
- Anonyymi
Ei ota rokotetta!
- Anonyymi
Kyllä ottaa mormonit rokotteen. Siis enemmistö heistä. Sekaan mahtuu hörhöjä ja persuja ja rokotevastaisia mutta enemmistö kyllä ottaa. Kuten yleisestikin on tilanne suomalaisten keskuudessa.
Onhan rokotteen ottaminen kansalaisvelvollisuus, vaikka tiedetään että siinä on riski. Se on paljon pienempi kuin kuolema sairastuttuaan koronaan.
Jokainen varmaan seuraa kirkkonsa ohjeita. Meillä varmaan kehoitetaan ottamaan rokotus.
Salaliittoteorioiden levittäminen tässä asiassa on rintamakarkuruutta. Demokratiassa voidaan luottaa viranomaisiin tässä asiassa. Sitten vasta kun on taas diktatuuri, niin täytyy epäillä.
Eihän salaliittoteorioista voi tietää, mikä niistä on totta. Pahat salaliitot niitä itse levittelevät. Joistakin voi tietää. Kuussa on käyty ja rokotukset ovat juuri niin turvallisia kuin voivat olla. Ja vaalit ovat rehelliset vielä Suomessa ja USA:ssa. Venäjällä eivät ole, eivätkä Pohjois- Koreassa, eivätkä Islamilaisissa diktatuureissa.- Anonyymi
"Jokainen varmaan seuraa kirkkonsa ohjeita."
Juu sieltä varmaan kannattaa kysellä rokotuksen tarpeellisuudesta. Ei hyvää päivää. - Anonyymi
Muuten oikein, mutta kenenkään ei todellakaan pidä kuunnella kirkkonsa tai Kim Jong-uninsa ohjeita vaan viranomaisten ohjeita! Kirkkojen johdossahan voi olla vaikka minkälaisia hörhöjä, mikä mormonikirkonkin historiasta hyvin ilmenee.
Lääkäri ja kansanedustaja Päivi Räsänen
Keskustelu koronarokotteiden ympärillä käy kuumana. Koronarokotteet on kehitetty nopeasti ja niihin liittyvä tutkimustieto on vielä osin puutteellista. Siksi on ymmärrettävää, että niihin liittyy pelkoja ja epäluuloja. Kaikkiin rokotteisiin ja lääkkeisiin liittyy myös sivuvaikutuksia. Kuitenkin rokotteen hyväksyminen käyttöön edellyttää, että siitä saadut hyödyt ovat huomattavasti haittoja suuremmat. Luotan siihen, että tämä on varmistettu myös koronarokotteiden osalta.
On tärkeää, että kansalaiset voivat esittää mieltä askarruttavat kysymykset ja että niihin saadaan asiantuntijoilta myös rehelliset, tietoon perustuvat vastaukset. Minulta on moni kysynyt väitteistä koronarokotteiden valmistuksessa käytettyihin abortoitujen sikiöiden solulinjoihin. Valitettavasti lääketieteellisessä tutkimuksessa on aiemmin käytetty joistakin lähes 50 vuotta sitten abortoiduista sikiöistä peräisin olevia solulinjoja, joita on pystytty edelleen kasvattamaan laboratoriossa useiden vuosikymmenien ajan. Itseänikin tämä eettinen kysymys on askarruttanut ja siksi osoitin kysymyksen Rokotustietokeskuksen johtajalle, professori Mika Rämetille, jota pidän alan johtavana asiantuntijana. Hän antoi luvan vastauksen julkaisemiseen, jonka liitän hiukan lyhennettynä tämän kirjoitukseni loppuun. Suomeen vuoden alussa mahdollisesti tuleviin rokotteisiin ei siis millään erityisellä tavalla liity näitä eettisiä ongelmia. Olen toki valmis tarkistamaan myös näkemyksiäni, jos uutta tietoa tulee. Rämet vahvisti myös sen, että monia askarruttavat väitteet mikrosiruista, ihmisen geeniperinnön muuttamisesta tai ”luciferaasista” ovat täysin perättömiä.
Aion itse ottaa koronarokotteen, kun vuoroni tulee ja suosittelen sitä myös läheisilleni. Olen ottanut itselleni ja perheelleni kaikki suositellut rokotteet, myös vuosittaiset influenssarokotteet. Kaiken kaikkiaan on muistettava, että mitkään muut lääketieteelliset innovaatiot eivät ole tuottaneet ihmiskunnan historian aikana yhtä suuria terveyshyötyjä kuin rokotteet. Oman rokotesuojan ottaminen on myös lähimmäisenrakkautta – samalla voi suojata niitä, joiden oma puolustuskyky on heikko tai jotka eivät pysty rokottautumaan.
Professori Mika Rämet vastauksessaan minulle: ”Kiitos tärkeästä viestistä. Minulle eettiset arvot tutkimuksessa ja lääketieteessä ovat myös erittäin tärkeitä. Historiallisesti (immunologisessa) tutkimuksessa on tosiaan käytetty sikiöstä peräisin olevia solulinjoja. Kaksi yleisimmin käytettyä solulinjaa (293T ja Per.C6) on peräisin 1970- ja 1980-luvuilta. Nykyisin siis uusia sikiöstä peräisin olevia soluja ei rokotetutkimukseen hankita sikiöistä.
Tällä hetkellä lähimpänä myyntilupaa olevat rokotteet, Pfizerin ja BioNTech:n sekä Modernan rokotteet ovat uuden sukupolven RNA-rokotteita. Näiden suunnitteluun tai valmistukseen EI tarvita tällaisia soluja. Kyseisiä solulinjoja on voitu käyttää joihinkin rokotteiden tutkimukseen liittyvissä kokeissa, mutta kuten sanoin, niiden tuottoon ei näitä soluja käytetä.
Eli tiivistettynä, Pfizerin ja BioNTech:n ja Modernan rokotteet on suunniteltu ja tuotettu ilman sikiöstä peräisin olevia soluja, joten minä näen niiden käytön eettisesti ongelmattomana. Osa muista kehitettävistä rokotteista nojaa vahvemmin sikiöstä peräisin olevien solujen käyttöön.” Näin siis professori Rämet. Tätä viestiä saa jakaa!Anonyymi kirjoitti:
Muuten oikein, mutta kenenkään ei todellakaan pidä kuunnella kirkkonsa tai Kim Jong-uninsa ohjeita vaan viranomaisten ohjeita! Kirkkojen johdossahan voi olla vaikka minkälaisia hörhöjä, mikä mormonikirkonkin historiasta hyvin ilmenee.
Meidän kirkon ohjeet ovat järkevät. On kehoitettu noudattamaan viranomaisten ohjeita.
Tuosta näkee, kuinka vihollisemme löytävät vikoja, joita ei ole. Sitä sanotaan panetteluksi.Olli.S kirjoitti:
Meidän kirkon ohjeet ovat järkevät. On kehoitettu noudattamaan viranomaisten ohjeita.
Tuosta näkee, kuinka vihollisemme löytävät vikoja, joita ei ole. Sitä sanotaan panetteluksi.Kun teillä on muita ihmeellisiä oppeja esim. kahvin juonti kielto en silloin yhtään ihmettele jos teillä olisi myös rokotuksia kohtaan kieltoja.
- Anonyymi
Olli.S kirjoitti:
Tuosta näkee, kuinka vihollisemme löytävät vikoja, joita ei ole. Sitä sanotaan panetteluksi.Tarkoitin noin yleensä. Smithän mm. sanoi rukiin olevan linnuille sopivaa ruokaa, vaikka se ei ole. Nykyisin mormonienkin on pakko pitäytyä tutkittuun tietoon, ettei vastaavia mokia tulisi. Silloinhan on parempi kuunnella suoraan asiantuntijoita ja jättää ne kirkot välistä pois! Myös ennustelut on mormonikirkossa jätetty hyvin vähiin, koska edesmenneet "profeetat", Smith itse etunenässä, tehtailivat "ilmoituksia" ja ennustuksia hanuristaan ja pieleenhän ne menivät lähes järjestään.
Arto777 kirjoitti:
Kun teillä on muita ihmeellisiä oppeja esim. kahvin juonti kielto en silloin yhtään ihmettele jos teillä olisi myös rokotuksia kohtaan kieltoja.
Viisauden sana on kehoitus ja viisaus ja suoja, mutta kun viina ja tupakka aina tuntuvat kahlitsevan ihmisiä, on absolutismi katsottu paremmaksi ottaa käskynluonteisesti. Siinä sanotaankin, että se on uhri, ja tehty heikoimpienkin kantokyvyn mukaan.
Jeesuksessa ei saisi olla minkäänlaista dogmaattisuutta eikä ahdasmielisyyttä eikä lakihenkisyyttä. Sitä pesiytyy kaikkiin seurakuntiin. Niin meihinkin.
Kyllä jokainen jäsen joskus voi juoda ja syödä ihan mitä tarjotaan aivan Raamatun mukaisesti, kuten Apostolit päättivät ja Paavali sanoo.Anonyymi kirjoitti:
Tarkoitin noin yleensä. Smithän mm. sanoi rukiin olevan linnuille sopivaa ruokaa, vaikka se ei ole. Nykyisin mormonienkin on pakko pitäytyä tutkittuun tietoon, ettei vastaavia mokia tulisi. Silloinhan on parempi kuunnella suoraan asiantuntijoita ja jättää ne kirkot välistä pois! Myös ennustelut on mormonikirkossa jätetty hyvin vähiin, koska edesmenneet "profeetat", Smith itse etunenässä, tehtailivat "ilmoituksia" ja ennustuksia hanuristaan ja pieleenhän ne menivät lähes järjestään.
Ei siinä ole yhtään mokaa. Lue tarkemmin, äläkä tee siitä dogmia.
- Anonyymi
Olli.S kirjoitti:
Ei siinä ole yhtään mokaa. Lue tarkemmin, äläkä tee siitä dogmia.
Onhan siinä moka.
Olli.S kirjoitti:
Viisauden sana on kehoitus ja viisaus ja suoja, mutta kun viina ja tupakka aina tuntuvat kahlitsevan ihmisiä, on absolutismi katsottu paremmaksi ottaa käskynluonteisesti. Siinä sanotaankin, että se on uhri, ja tehty heikoimpienkin kantokyvyn mukaan.
Jeesuksessa ei saisi olla minkäänlaista dogmaattisuutta eikä ahdasmielisyyttä eikä lakihenkisyyttä. Sitä pesiytyy kaikkiin seurakuntiin. Niin meihinkin.
Kyllä jokainen jäsen joskus voi juoda ja syödä ihan mitä tarjotaan aivan Raamatun mukaisesti, kuten Apostolit päättivät ja Paavali sanoo.Kahvin juonti on terveellistä.
Anonyymi kirjoitti:
Nuo ovatkin noiden kiliasti hellareitten juttuja ettei saa ottaa rokotetta, koska siinä tulee pedonmerkki mukana.
Meidän seurakunta kehottaa kaikkia ottamaan rokotuksen jos ei ota se on oma asia. Mutta ei pidä sitten tartuttaa muihin.- Anonyymi
Terveysviranomaisten ohjeita tulee seurata ja unohtaa "oman kirkkonsa" ohjeet.
- Anonyymi
Arto777 kirjoitti:
Kahvin juonti on terveellistä.
No miten tämä liittyy omaan aloitukseesi? Et osaa itse pysyä aloituksessa. Rukoilemalla ei koronaa voiteta eikä rukoilemalla rokotteita kehitetty, eikä sotia voitettu.
- Anonyymi
Ei mormoneilla mitään opillisia kohtia ole rokotetta vastaan. Suomessa moni mormoni varmasti ottaa rokotteen. Jenkeissä on saattaa olla rokote vastaisia mormoneja, mutta syyt johtuvat silloin heidän omiin poliittisiin näkemyksiin eikä uskonnollisiin oppeihin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen
Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️672515Vanhuksen varpaankynsien leikkaus 89 euroa...
Huh huh.......Parturikäynti olisi varmasti ollut 250 euroa? Kallis on suomi nykyään.1842182Onko kaivattusi
kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.472103Anne Kukkohovi. Myy likaisia alushousujaan.
Kuka ihme ostaa jonkun naisen likaisia alushousuja, menee lujaa kyllä tälläkin housujen myyjällä.1242034Viulu vaiennut
Eikö pisnikset suju ? Vai miksi pahin yrittäjä vouhka on "kadonnu" maan alle. 🤣331845Kauanko skuutteja on siedettävä? Ei tietoa liikennesäännöistä, ajellaan miten sattuu ja missä vain.
Kauanko on kestettävä sähköpotkulautojen terrorismismia? Niillä ajelevat eivät tiedä, tai jos tietävätkin, niin eivät vä1941565Nainen, sellaista tässä ajattelin
Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost2201505Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod171331Kyllä tekee kipeää
Luopua kaikesta mitä on elämässä saavuttanut😞 ei vaan ole enää yhtäkään hiljaista vuorokautta🤬261265Hallitus haluaa sossuhuijjarit esiin tutkimalla ihmisten pankkitilejä
Kuristusote vätkylöiden palleista kiristyy! 😆 Hallitus suunnittelee laajentaa Kelan tiedonsaantioikeutta sosiaaliturva1971045