Tavallisen kansan ei tarvitse pelätä äärioikeistoa. Äärioikesto ei kiusaa kunnollisia kansalaisia. Äärioikestolaiset luovat turvallisuuden tunnetta yhteiskuntaan. Mannerheimkin oli äärioikestolainen.
Äärioikestolaiset on hyviksii ja kansan sankareita
148
59
Vastaukset
- Anonyymi
Äärioikestolaisille pitäisi antaa tunnustusta heidän tärkeästä työstään
- Anonyymi
Itse en anna tunnustusta minkään sortin terroristeille, olivatpa äärioikeistoa tai äärimuuta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itse en anna tunnustusta minkään sortin terroristeille, olivatpa äärioikeistoa tai äärimuuta.
Äärioikeistolaiset eivät ole terroristeja vaan he edustavat Suomen laillista esivaltaa. Maan laillinen esivalta ei voi olla terroristi
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Äärioikeistolaiset eivät ole terroristeja vaan he edustavat Suomen laillista esivaltaa. Maan laillinen esivalta ei voi olla terroristi
Pistähän persu vielä ihan uskottava linkki joka todistaa lauseesi?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No kannattaako tuollaiseen öyhöön tuhlata aikaansa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En ole Persu vaan RKP:n oikesto siipeä
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eivät edusta laillista valtaa.
He edustavat äärikoikeistoa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eivät edusta laillista valtaa.
He edustavat äärikoikeistoa.Kuka sitten edustaa perustuslain mukaista laillista esivaltaa? Perustuslain mukaan suomi on tasavalta. Ketkä ovat näitä tasavaltalaisia? Mihin ideolopgiaan tasavaltalaisuus perustuu?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mulle, Mekkaa kohti pyllistely, tekee eedvarttia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mulle, Mekkaa kohti pyllistely, tekee eedvarttia.
Pekka pukkaa sua takaa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En ole Persu vaan RKP:n oikesto siipeä
Pellekös sinä olet.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No tarviiko tuo linkkiä? Asia on aina ollut itsestäänselvyys. Punaisille ei näköjään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No tarviiko tuo linkkiä? Asia on aina ollut itsestäänselvyys. Punaisille ei näköjään.
Minä en kuitenkaan sano että Marski olisi ollut äärioikeistolainen. Hän oli isänmaallinen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä en kuitenkaan sano että Marski olisi ollut äärioikeistolainen. Hän oli isänmaallinen.
Tuo koko ääri-sana joutaisi romukoppaan. Tavallinen persu joka haluaa vaan rauhallista Suomea jossa oma kansa saa päättää asioistaan, se on ihan tavallista isänmaallisuutta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuo koko ääri-sana joutaisi romukoppaan. Tavallinen persu joka haluaa vaan rauhallista Suomea jossa oma kansa saa päättää asioistaan, se on ihan tavallista isänmaallisuutta.
Tai tavallinen ihminen, ei välttämättä persu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tai tavallinen ihminen, ei välttämättä persu.
Mutta mitä tekee vasemmistolainen hallitus. Se tekee ääritekoja vaikka sitä ei mielletä äärivasureiksi. Ottaa jopa terroristeja maahamme. Se on ääriteko.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta mitä tekee vasemmistolainen hallitus. Se tekee ääritekoja vaikka sitä ei mielletä äärivasureiksi. Ottaa jopa terroristeja maahamme. Se on ääriteko.
Se on siinä mielessä ääriteko kun tämä teko saattaa suomalaiset todennäköisesti suureen vaaraan tulevaisuudessa.
- Anonyymi
Äärioikeisto jakaa ihmiset kahtia. Pahoinpideltäviin ja Äärioikeiston kannattajiin. Saat vapaasti valita.
- Anonyymi
Natsit ja muu äärivasemmisto on rauhaa rakastaville tavan tallaajille haitallisia.
TIEDÄ ERO:
Fasismi:
poliittinen filosofia, liike tai hallinto (esim. fasistien hallinto), joka korottaa kansakunnan ja usein rodun yksilön yläpuolelle, ja kannattaa diktaattorin johtamaa keskitettyä itsevaltaista hallintoa, ankaraa taloudellista ja sosiaalista sääntelyä, sekä opposition voimakasta vaimentamista
Sosialismi:
poliittinen filosofia, liike tai hallinto (esim. kommunistien hallinto), joka korottaa poliittisen puolueen ja usein aatteen yksilön yläpuolelle, ja kannattaa puheenjohtajan johtamaa keskitettyä itsevaltaista hallintoa, ankaraa taloudellista ja sosiaalista sääntelyä, sekä opposition voimakasta vaimentamista - Anonyymi
Se on just tärkeetä koska fasistit pyrkii aina yhdistämään kansaa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Natsit ja muu äärivasemmisto on rauhaa rakastaville tavan tallaajille haitallisia.
TIEDÄ ERO:
Fasismi:
poliittinen filosofia, liike tai hallinto (esim. fasistien hallinto), joka korottaa kansakunnan ja usein rodun yksilön yläpuolelle, ja kannattaa diktaattorin johtamaa keskitettyä itsevaltaista hallintoa, ankaraa taloudellista ja sosiaalista sääntelyä, sekä opposition voimakasta vaimentamista
Sosialismi:
poliittinen filosofia, liike tai hallinto (esim. kommunistien hallinto), joka korottaa poliittisen puolueen ja usein aatteen yksilön yläpuolelle, ja kannattaa puheenjohtajan johtamaa keskitettyä itsevaltaista hallintoa, ankaraa taloudellista ja sosiaalista sääntelyä, sekä opposition voimakasta vaimentamistaMiksi unohdit erään uskonnollispoliittisen systeemin josta vasurit tykkää? Se on tappanut enemmän väkeä kuin kommut ja natsit yhteensä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi unohdit erään uskonnollispoliittisen systeemin josta vasurit tykkää? Se on tappanut enemmän väkeä kuin kommut ja natsit yhteensä.
Noin itsestään selvää asiaa ei kai edes tarvitse mainita.
Mitäs ne melkein kaikki terroristit ovat viime vuosina olleetkaan.. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Noin itsestään selvää asiaa ei kai edes tarvitse mainita.
Mitäs ne melkein kaikki terroristit ovat viime vuosina olleetkaan..Euroopassa valkoihoiset ovat vastaneet pääosasta terrorismista. Alla muutamia tunnetuimmista:
https://fi.wikipedia.org/wiki/Punaiset_prikaatit
https://fi.wikipedia.org/wiki/Irlannin_tasavaltalaisarmeija
https://fi.wikipedia.org/wiki/Münchenin_verilöyly
https://fi.wikipedia.org/wiki/Anders_Behring_Breivik
Tuolla lisää, paljonkin lisää:
https://fi.wikipedia.org/wiki/Luettelo_terrori-iskuista - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Euroopassa valkoihoiset ovat vastaneet pääosasta terrorismista. Alla muutamia tunnetuimmista:
https://fi.wikipedia.org/wiki/Luettelo_terrori-iskuistaSe on oikein. Se ei ole väärin. Väärin olisi jos joku muu etninen ryhmä saavuttaisi primitiivisen alfa aseman yhteiskunnassa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Euroopassa valkoihoiset ovat vastaneet pääosasta terrorismista. Alla muutamia tunnetuimmista:
https://fi.wikipedia.org/wiki/Luettelo_terrori-iskuistaKatsopas huviksesi 2000-lukua, joka on relevantimpi nykytilan kannalta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Katsopas huviksesi 2000-lukua, joka on relevantimpi nykytilan kannalta.
Persujen taistelumusaa https://www.youtube.com/watch?v=o-ZwE1OxZ4M
- Anonyymi
niin oliki mannerheim ääri oikeistolainen ja homo
- Anonyymi
Ei ollut ainakaan jälkimmäinen.
Tuskin edes äärioikeistolainen.
Ennemminkin maltillinen ja järkevä konservatiivi.
Eikä edes ihannoinut sakemanneja, kuten kokoomuslaiset. - Anonyymi
Mannerheimillä oli monta naista. Vaimo ja rakastajattaria. Onko se homoa?
- Anonyymi
Mannerheim oli Luterilainen moniavioija. Minä olen ajatellut perustaa Mannerheimiläisen moniavio lahkon. On niin tylsää olla vaan yhden naisen kanssa
- Anonyymi
No niinhän se on Halal-ahokin kuten Haider ja muut vastaavat jehut aikanaan!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No niinhän se on Halal-ahokin kuten Haider ja muut vastaavat jehut aikanaan!
Niin, se on ikäänkuin homon vastakohta. Kaikilla säälittävillä homoilla on vaan yks nainen
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin, se on ikäänkuin homon vastakohta. Kaikilla säälittävillä homoilla on vaan yks nainen
Oikea persuajattelun helmi taas.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oikea persuajattelun helmi taas.
Kyllä. Eihän muut oikeastan edes ajattele vaan toistelevat vain sitä ulkoa oppittua valtavirta doktriinia mitä kaikki muutkin toistelee
- Anonyymi
Äärioikeistolainen expuoluejohtaja on saanut voimassa olevan ehdollisen vankeusrangaistuksen väkivallasta. Ollut syytettyjen penkillä kahdesti epäiltynä lapsen pahoinpitelystä ja kerran epäiltynä raiskauksesta.
- Anonyymi
Hyvä hyvä. Se on oikein
- Anonyymi
Mikä ihmeen äärioikeisto? Kun koko yteiskunta on mädätetty, niin kyllähän siinä mädännäisyyden tilassa normaali maan sekä kansan rakastaminen, toiminta näiden hyväksi tuntuu joltain hiton ääritouhulta. Miksi maan on annettu luisua sellaiseen tilaan että sitten jos joku taho poikkeaa tästä mädätyksestä, se tuntuu ääreltä? Aivan normaali, ikiaikainen touhu on mädättäjien mielestä ääritouhua. Hulluksi vetää ennenkuin loppu tulee.
- Anonyymi
KOTI USKONTO ISÄNMAA ON MÄDÄTTÄJIEN MIELESTÄ ÄÄRITOUHUA (tuli vahingossa isolla nuo).
Jos ääriryhmistä puhutaan, niin vihreät ovat kirjaimellisesti ääriryhmä. Melkein yhtä ääriryhmä on demarit tai käytännössä ihan samaa luokkaa. Nämä ovat äärivasemmistoa.
- Anonyymi
Äärioikeistolaisiksi ajautuvat luuserit, jotka eivät ajattele omilla aivoillaan, vasn turvautuvat vahvalta näyttäviin johtajiin, joka antaa heille yksinkertaisia ratkaisuja monimutkaisiin ongelmiin.
Vadtasin näin, vaikka kirjoitus on mitä ilmeisimmin provo.- Anonyymi
Suomi on äärivasemmistolaisen hegemonian vallassa.
Uusmarxilaisuutta voimakkaasti agitoivat mm.
sdp
vas
virh
rkp
kok - Anonyymi
Kyllä. Vasemmistohan vihaa ja vastustaa köyhiä luusereita
- Anonyymi
Puhut äärivasemmistosta (vihreät ja muu vasemmisto) jolle Merkel on palvonnan kohde?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
sdp
vas
virh
rkp
kokMiks jätit kepun tuosta pois?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miks jätit kepun tuosta pois?
Kepu edustaa vasemmistoa siinä missä muutkin. Haloo!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kepussa on vielä vahva terveen järjen siipi - Väyrynen & Kulmuni ja monia muita.
Kepu ei ole vielä täysin menetetty, toisin kuin kokoomus. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kepu on tiensä ja puolensa valinnut. Turha yrittää kääntää takkia enään
Anonyymi kirjoitti:
sdp
vas
virh
rkp
kokEli (viime eduskuntavaalien perusteella) vain noin 60%:lla kansasta on syytä olla huolissaan äärioikeiston riehumisesta.
Vähemmistö suomalaisista on äärioikeistolaisten mukaan "oikeita suomalaisia". Ja niistäkin toki Liike-Nyt:n kannattajat todetaan kättelyssä epäsuomalaisiksi kun muistetaan että sellainenkin eduskuntapuolue on olemassa. Ja on siellä Keskustassakin varmasti joku liika liberaali.- Anonyymi
Kilgore.Trout kirjoitti:
Eli (viime eduskuntavaalien perusteella) vain noin 60%:lla kansasta on syytä olla huolissaan äärioikeiston riehumisesta.
Vähemmistö suomalaisista on äärioikeistolaisten mukaan "oikeita suomalaisia". Ja niistäkin toki Liike-Nyt:n kannattajat todetaan kättelyssä epäsuomalaisiksi kun muistetaan että sellainenkin eduskuntapuolue on olemassa. Ja on siellä Keskustassakin varmasti joku liika liberaali.Bolsheviikki tarkoittaa Venäjän kielellä enemmistöä. Se kansan keskinkertainen rupusakki enemmistö
Anonyymi kirjoitti:
Bolsheviikki tarkoittaa Venäjän kielellä enemmistöä. Se kansan keskinkertainen rupusakki enemmistö
Bolshevikit tarkoittivat Venäjän kommunistisen puolueen enemmistöä - ei kansan enemmistöä.
Venäjän kommunisteilla oli täsmälleen samanlainen "etujoukko-ajattelu" kuin sinulla: kansa on keskimäärin tyhmää ja siksi vallan pitää olla kansan (tai venäjällä työläisten) valistuneella etujoukolla eli kommunisteilla. Sinun versiossasi äärioikeistolla.- Anonyymi
Kilgore.Trout kirjoitti:
Bolshevikit tarkoittivat Venäjän kommunistisen puolueen enemmistöä - ei kansan enemmistöä.
Venäjän kommunisteilla oli täsmälleen samanlainen "etujoukko-ajattelu" kuin sinulla: kansa on keskimäärin tyhmää ja siksi vallan pitää olla kansan (tai venäjällä työläisten) valistuneella etujoukolla eli kommunisteilla. Sinun versiossasi äärioikeistolla.Ai senkö takia kaikki oli työläisia ja johtajakin toveri ja proletariaatti ja puhivat aina tasa-arvosta? Sä puhut niin vähän järkeä että ei oikein saa selvää mitä sä selität
- Anonyymi
Kilgore.Trout kirjoitti:
Venäjän kommunisteilla oli täsmälleen samanlainen "etujoukko-ajattelu" kuin sinulla: kansa on keskimäärin tyhmää ja siksi vallan pitää olla kansan (tai venäjällä työläisten) valistuneella etujoukolla eli kommunisteilla. Sinun versiossasi äärioikeistolla.Ai prlotetariaatti olikin elitisistinen eikä tasa-arvoinen? Selvä. Ja milläs tavalla minä olen tuolla samalla tavalla tekopyhä kun en koskaan ole väittänytkään että ihmiset ovat tasa-arvoisia?
- Anonyymi
Kilgore.Trout kirjoitti:
Venäjän kommunisteilla oli täsmälleen samanlainen "etujoukko-ajattelu" kuin sinulla: kansa on keskimäärin tyhmää ja siksi vallan pitää olla kansan (tai venäjällä työläisten) valistuneella etujoukolla eli kommunisteilla. Sinun versiossasi äärioikeistolla.Väitätkö siis että minä olen kommunisti koska olen elitistinen? Oletko nyt miettinyt lausuntosi ihan loppuun? Et ehkä ole niin älykäs kuin luulet olevasi
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Väitätkö siis että minä olen kommunisti koska olen elitistinen? Oletko nyt miettinyt lausuntosi ihan loppuun? Et ehkä ole niin älykäs kuin luulet olevasi
Olet jotenkin surullinen tapaus. Ainoa joka ei huomaa tyhmyyttäsi taidat olla sinä itse.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olet jotenkin surullinen tapaus. Ainoa joka ei huomaa tyhmyyttäsi taidat olla sinä itse.
Ai millä tavalla? Voisitko täsmentää? Kuullostat muuten aivan 5 vuotiaalta karkkia kinuavalta tytöltä
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ai millä tavalla? Voisitko täsmentää? Kuullostat muuten aivan 5 vuotiaalta karkkia kinuavalta tytöltä
Se kirjoitetaan "kuulostat". Yhdellä l-kirjaimella. Kouluun siitä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Talar du Svenska? Osaathan sinä täydellistä Ruotsia? Jos et niin mene takas kouluun
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
SInä et osaa ruotsia. Mene kouluun
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Talar du Svenska? Osaathan sinä täydellistä Ruotsia? Jos et niin mene takas kouluun
"Jos et niin mene takas kouluun"
Takaisin. Ja piste lauseen loppuun. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Takaisin. Ja piste lauseen loppuun.Hei älä tonttu ala mulle. Ketään ei kiinnosta sun tonttukieli
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Takaisin. Ja piste lauseen loppuun.Opettaisit jotain rahan arvoista. Suomen kieli ei ole rahan arvoista
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hei älä tonttu ala mulle. Ketään ei kiinnosta sun tonttukieli
Näkyy kiinnostavan niin paljon että pitää avautua.
- Anonyymi
Kilgore.Trout kirjoitti:
Eli (viime eduskuntavaalien perusteella) vain noin 60%:lla kansasta on syytä olla huolissaan äärioikeiston riehumisesta.
Vähemmistö suomalaisista on äärioikeistolaisten mukaan "oikeita suomalaisia". Ja niistäkin toki Liike-Nyt:n kannattajat todetaan kättelyssä epäsuomalaisiksi kun muistetaan että sellainenkin eduskuntapuolue on olemassa. Ja on siellä Keskustassakin varmasti joku liika liberaali.Mitä on äärioikeisto? Mitä edes on oikeisto?
Koko sanaa voi lähestyä vain vasemmiston kautta, joka on selkeämmin määritelty.
Vasemmistolainen kannattaa jonkinlaista sosialismin muotoa.
Oikeistolainen on siis sellainen, joka ei kannata sosialismia missään muodossa.
Äärioikeistolainen arvatenkin sitten suorastaan vastustaa sosialismin kaikkia muotoja. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä on äärioikeisto? Mitä edes on oikeisto?
Äärioikeistolainen arvatenkin sitten suorastaan vastustaa sosialismin kaikkia muotoja.Lapsellista mutkat suoriksi-persuilua.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Näkyy kiinnostavan niin paljon että pitää avautua.
Mua kiinnostaa politiikka ja halu läksyttää Vihervasureita
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mua kiinnostaa politiikka ja halu läksyttää Vihervasureita
Sääli vain että lahjasi viittaavat lähinnä keskikaljoitteluun.
Anonyymi kirjoitti:
Ai prlotetariaatti olikin elitisistinen eikä tasa-arvoinen? Selvä. Ja milläs tavalla minä olen tuolla samalla tavalla tekopyhä kun en koskaan ole väittänytkään että ihmiset ovat tasa-arvoisia?
Kommunismi ainakin kuten sitä on sovellettu ei ole demokraattinen aate.
Kokonaan eri asia on sitten se, että miten Marx sen aikanaan ajatteli ja hän taisi pariin kertaan muuttaa mieltänsäkin. Marx itse aikanaan totesi lukiessaan kaikkea sitä, mitä "marksilaisuuden" nimissä oli kirjoitettu, että "Minä en taida olla marksilainen".Anonyymi kirjoitti:
Väitätkö siis että minä olen kommunisti koska olen elitistinen? Oletko nyt miettinyt lausuntosi ihan loppuun? Et ehkä ole niin älykäs kuin luulet olevasi
En. Väitän pelkästään että ainakin viestisi oli elitistinen.
- Anonyymi
Kilgore.Trout kirjoitti:
Väittäähän voi vaikka mustaa valkoiseksi. Väitteensä perusteleminen onkin kokonaan eri asia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lapsellista mutkat suoriksi-persuilua.
Tarkoitatteko, ettei kaikki sosialistit ole vasemmistoa?
Tai tarkoitatteko, että sosialismi voi olla oikeistolaisuutta?
Voisitteko kirjoittaa täsmällisen määritelmän vasemmistolle? Anonyymi kirjoitti:
Mitä on äärioikeisto? Mitä edes on oikeisto?
Äärioikeistolainen arvatenkin sitten suorastaan vastustaa sosialismin kaikkia muotoja.Alunperin oikeisto-vasemmisto -jako tulee Ranskan vallankumouksesta. Radikaaleimpia uudistuksia ajaneet istuivat Ranskan valtiopäivillä puheenjohtajasta katsoen vasemmalla ja maltillisemmat oikealla. Tällä periaatteella voi kysyä onko "vasemmistolainen" SDP oikeasti (enää) radikaaleja uudistuksia ajava puolue vai enemmän säilyttäjä?
Nykyään vasemmisto-oikeisto jako ei länsimaissa kulje enää sosialisti - ei-sosialisti välillä, koska perinteistä sosialismia ei aja juuri kukaan. Kyse on enemmän valtion roolista markkinataloudessa eli kuinka paljon luotetaan "markkinavoimiin" ja miten suuri säätely- ja ohjaava rooli valtiolla halutaan olevan ja miten voimakasta tuloerojen tasausta halutaan.
Jos "sosialismi" tarkoittaa valtion roolia omistajana ja säätelijänä, niin silloinhan esimerkiksi sähkönsiirtoverkon yksityistäminen oli nerokas ajatus ja taksiuudistus meni juuri oikein. Sipilän suunnitelma yksityistää sairaanhoitoa sote-uudistuksen myötä oli jonkinlaista puolitiehen jätettyä "rappio-oikeistolaisuutta", koska maksajaksi jätettiin kuitenkin veronmaksajat itse, niin että ("puhtaan" kapitalismin vastaisesti) hyvää hoitoa saisi sellainenkin jolla ei ole sitä itse varaa maksaa. Voitot olisi toki yksityisestty.- Anonyymi
Kilgore.Trout kirjoitti:
Niin se on koska olen oikeistolainen. Oikestolaiset eivät usko tasa-arvoon vaan tunnustavat että esim, työnantaja on arvokkaampi kuin työntekijä ja velallinen on valkojan alapuolella. Vasemmistolaisuus kiistää nämä asiat
Anonyymi kirjoitti:
Niin se on koska olen oikeistolainen. Oikestolaiset eivät usko tasa-arvoon vaan tunnustavat että esim, työnantaja on arvokkaampi kuin työntekijä ja velallinen on valkojan alapuolella. Vasemmistolaisuus kiistää nämä asiat
Kaikki sopimussuhteet eivät ole tasaveroisia, mutta kaikilla on sama ihmisarvo.
- Anonyymi
Kilgore.Trout kirjoitti:
Ai siis vankiloiden vangeillakin on sama ihmisarvoi kuin vapailla vaikka eivät saa kulkea vapaasti? Lapsilla on sama ihmisarvo kuin vanhemmilla vaikka ovat holhouksen alaisia eivätkä saa päättää omista asioistaan?
- Anonyymi
Kilgore.Trout kirjoitti:
Jos kailla olisi sama ihmisarvo niin eikä kaikilla olisi silloin sama tuntipalkka? Eikö arvokkuus ja ihmisarvo ole millää tavalla kytketty esim arvoihin? Onko siis seksuaalinen perverssi ihan yhtä arvokas kuin kristillisessä avioliitossa oleva kansalainen?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kepussa on vielä vahva terveen järjen siipi - Väyrynen & Kulmuni ja monia muita.
Kepu ei ole vielä täysin menetetty, toisin kuin kokoomus.No väykkä on kyllä vielä isänmaallinen. Kulmunista en sano mitään
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No väykkä on kyllä vielä isänmaallinen. Kulmunista en sano mitään
Väyrystä kunnellaan enemmän Persuissa kuin Kepussa. Kepussa ei kukaan kuuntele Väyrystä
- Anonyymi
Kilgore.Trout kirjoitti:
Alunperin oikeisto-vasemmisto -jako tulee Ranskan vallankumouksesta. Radikaaleimpia uudistuksia ajaneet istuivat Ranskan valtiopäivillä puheenjohtajasta katsoen vasemmalla ja maltillisemmat oikealla. Tällä periaatteella voi kysyä onko "vasemmistolainen" SDP oikeasti (enää) radikaaleja uudistuksia ajava puolue vai enemmän säilyttäjä?
Nykyään vasemmisto-oikeisto jako ei länsimaissa kulje enää sosialisti - ei-sosialisti välillä, koska perinteistä sosialismia ei aja juuri kukaan. Kyse on enemmän valtion roolista markkinataloudessa eli kuinka paljon luotetaan "markkinavoimiin" ja miten suuri säätely- ja ohjaava rooli valtiolla halutaan olevan ja miten voimakasta tuloerojen tasausta halutaan.
Jos "sosialismi" tarkoittaa valtion roolia omistajana ja säätelijänä, niin silloinhan esimerkiksi sähkönsiirtoverkon yksityistäminen oli nerokas ajatus ja taksiuudistus meni juuri oikein. Sipilän suunnitelma yksityistää sairaanhoitoa sote-uudistuksen myötä oli jonkinlaista puolitiehen jätettyä "rappio-oikeistolaisuutta", koska maksajaksi jätettiin kuitenkin veronmaksajat itse, niin että ("puhtaan" kapitalismin vastaisesti) hyvää hoitoa saisi sellainenkin jolla ei ole sitä itse varaa maksaa. Voitot olisi toki yksityisestty."Jos "sosialismi" tarkoittaa valtion roolia omistajana ja säätelijänä, niin silloinhan esimerkiksi sähkönsiirtoverkon yksityistäminen oli nerokas ajatus ja taksiuudistus meni juuri oikein."
Esimerkkinne ei täysin toimi, koska valtiossa toimivien oman maan yritysten etu konservatiivisesti ajatellen on, että strateginen verovaroin rakennettu infra pysyy valtion hallussa niin kauan, kuin sillä on valtiolle strategista merkitystä. Esim. sähkönsiirtoverkon yksityistäminen ei ollut konservatiivisesti ajateltuna järkevää, koska sähkönjakeluverkko on verovaroin rakennettu perusinfra ilman merkittävää kilpailua, ja sillä on edelleen suuri strateginen merkitys. Sähköverkon yksityistämisen oikea aika olisi silloin, kun sähkönjakeluverkon strateginen merkitys on huomattavasti pienentynyt joko energiantuotantotapojen muutoksen tai sähkönjakelun kilpailun kiristymisen myötä.
Sen sijaan esim. Nesteen asteittainen myyminen on konservatiivisesti ajatellen järkevää. Nesteen strateginen merkitys Suomelle ja Suomen talouselämälle on pienentynyt. Myynnistä saadut rahat valtion pitäisi (konservatiivisesti ajatellen) jälleen käyttää uuden toiminnan tai infran rakentamiseen, jolla on valtiolle strategista merkitystä tulevaisuudessa ja joka tulee parantamaan tulevaisuudessa suomalaisten yritysten kilpailukykyä muihin maihin verrattuna.
Toisaalta olette oikeassa siinä, että nimenomaan oikeisto on selkeämmin määritelty - oikeistoa on konservatismi. Tosin täytyy muistaa myös esim. Britannian ja Manner-Euroopan historialliset erot. Esim. briteissä ilmaisunvapaus ja muut yksilönvapaudet ovat paljon vanhempaa perua kuin Manner-Euroopassa, ja siksi brittikonservatiivisuuteen kuuluu voimakas yksilönvapauksien puolustaminen. Monet Manner-Euroopan "konservatiivit" eivät ole enää perinteisessä mielessä konservatiiveja. Anonyymi kirjoitti:
"Jos "sosialismi" tarkoittaa valtion roolia omistajana ja säätelijänä, niin silloinhan esimerkiksi sähkönsiirtoverkon yksityistäminen oli nerokas ajatus ja taksiuudistus meni juuri oikein."
Esimerkkinne ei täysin toimi, koska valtiossa toimivien oman maan yritysten etu konservatiivisesti ajatellen on, että strateginen verovaroin rakennettu infra pysyy valtion hallussa niin kauan, kuin sillä on valtiolle strategista merkitystä. Esim. sähkönsiirtoverkon yksityistäminen ei ollut konservatiivisesti ajateltuna järkevää, koska sähkönjakeluverkko on verovaroin rakennettu perusinfra ilman merkittävää kilpailua, ja sillä on edelleen suuri strateginen merkitys. Sähköverkon yksityistämisen oikea aika olisi silloin, kun sähkönjakeluverkon strateginen merkitys on huomattavasti pienentynyt joko energiantuotantotapojen muutoksen tai sähkönjakelun kilpailun kiristymisen myötä.
Sen sijaan esim. Nesteen asteittainen myyminen on konservatiivisesti ajatellen järkevää. Nesteen strateginen merkitys Suomelle ja Suomen talouselämälle on pienentynyt. Myynnistä saadut rahat valtion pitäisi (konservatiivisesti ajatellen) jälleen käyttää uuden toiminnan tai infran rakentamiseen, jolla on valtiolle strategista merkitystä tulevaisuudessa ja joka tulee parantamaan tulevaisuudessa suomalaisten yritysten kilpailukykyä muihin maihin verrattuna.
Toisaalta olette oikeassa siinä, että nimenomaan oikeisto on selkeämmin määritelty - oikeistoa on konservatismi. Tosin täytyy muistaa myös esim. Britannian ja Manner-Euroopan historialliset erot. Esim. briteissä ilmaisunvapaus ja muut yksilönvapaudet ovat paljon vanhempaa perua kuin Manner-Euroopassa, ja siksi brittikonservatiivisuuteen kuuluu voimakas yksilönvapauksien puolustaminen. Monet Manner-Euroopan "konservatiivit" eivät ole enää perinteisessä mielessä konservatiiveja.Nyt menee sitten sekaisin jo "korservatismi", "oikeistolaisuus" ja "sosialismin vastustaminen".
Strateginen merkitys (miten se määritelläänkään) on oma kysymyksensä, mutta Kataisen hallituksen toimeenpanema sähkönsiirtoverkon yksityistäminen (myös kantaverkko on yksityistetty) oli minusta esimerkki uskonnolliseen uskoon verrattavasta vakaumuksesta, että yksityinen omistus on aina parempi kuin julkinen. Samaan uslontoon perustui Bernerin taksiuudistus: vähemmän säätelyä on tämän uskonnon mukaan parempi kuin enemmän säätelyä ja siksipä taksia pääsee nyt ajamaan esimerkiksi raiskauksesta tuomitut, talousrikollisen jne.
Minä uskon markkinatalouteen siellä minne saadaan luotua markkinat ja reilu kilpailu. Suomen matkapuhelinverkkojen avaaminen kilpailulle on ollut erinomainen vapaan kilpailun menestystarina ja siinähän Suomi oli ensimmäisiä Euroopassa. Taksiuudistus taas oli epäonnistuminen, koska ei klo 03 kapakasta lähtevä mitään tarjouskilpailua pysty/halua pitää ennen taksifirman valintaa.- Anonyymi
Kilgore.Trout kirjoitti:
Nyt menee sitten sekaisin jo "korservatismi", "oikeistolaisuus" ja "sosialismin vastustaminen".
Strateginen merkitys (miten se määritelläänkään) on oma kysymyksensä, mutta Kataisen hallituksen toimeenpanema sähkönsiirtoverkon yksityistäminen (myös kantaverkko on yksityistetty) oli minusta esimerkki uskonnolliseen uskoon verrattavasta vakaumuksesta, että yksityinen omistus on aina parempi kuin julkinen. Samaan uslontoon perustui Bernerin taksiuudistus: vähemmän säätelyä on tämän uskonnon mukaan parempi kuin enemmän säätelyä ja siksipä taksia pääsee nyt ajamaan esimerkiksi raiskauksesta tuomitut, talousrikollisen jne.
Minä uskon markkinatalouteen siellä minne saadaan luotua markkinat ja reilu kilpailu. Suomen matkapuhelinverkkojen avaaminen kilpailulle on ollut erinomainen vapaan kilpailun menestystarina ja siinähän Suomi oli ensimmäisiä Euroopassa. Taksiuudistus taas oli epäonnistuminen, koska ei klo 03 kapakasta lähtevä mitään tarjouskilpailua pysty/halua pitää ennen taksifirman valintaa.Tuosta lienee moni samaa mieltä, kuten tuossa keskustelussa jo ilmeni, että on virhe yksityistää toimintoja, joissa ei ole riittävää kilpailua tai jotka ovat valtion kannalta kriittisiä. Matkapuhelinverkot taitaa tosiaan olla paras yksittäinen esimerkki, koska alalla oli mahdollisuus aitoon kotimaiseen kilpailuun.
"Nyt menee sitten sekaisin jo "korservatismi", "oikeistolaisuus" ja "sosialismin vastustaminen"."
Tuosta voinemme olla eri mieltä.
Konservatismi:
"a political philosophy based on tradition and social stability, stressing established institutions, and preferring gradual development to abrupt change"
TAI
"such a philosophy calling for lower taxes, limited government regulation of business and investing, a strong national defense, and individual financial responsibility for personal needs (such as retirement income or health-care coverage)"
Oikeistolaisuus:
"a conservative position"
Sosialismi:
"any of various economic and political theories advocating collective or governmental ownership and administration of the means of production and distribution of goods" - Anonyymi
Kilgore.Trout kirjoitti:
Alunperin oikeisto-vasemmisto -jako tulee Ranskan vallankumouksesta. Radikaaleimpia uudistuksia ajaneet istuivat Ranskan valtiopäivillä puheenjohtajasta katsoen vasemmalla ja maltillisemmat oikealla. Tällä periaatteella voi kysyä onko "vasemmistolainen" SDP oikeasti (enää) radikaaleja uudistuksia ajava puolue vai enemmän säilyttäjä?
Jos "sosialismi" tarkoittaa valtion roolia omistajana ja säätelijänä, niin silloinhan esimerkiksi sähkönsiirtoverkon yksityistäminen oli nerokas ajatus ja taksiuudistus meni juuri oikein. Sipilän suunnitelma yksityistää sairaanhoitoa sote-uudistuksen myötä oli jonkinlaista puolitiehen jätettyä "rappio-oikeistolaisuutta", koska maksajaksi jätettiin kuitenkin veronmaksajat itse, niin että ("puhtaan" kapitalismin vastaisesti) hyvää hoitoa saisi sellainenkin jolla ei ole sitä itse varaa maksaa. Voitot olisi toki yksityisestty.Demarit on kyllä selvästi radikaalia feminismiä kannattava puolue. Tällaisten arvo radikaalien ei todellakaan pitäisi työskennellä terveydenhoidon ja lastenkasvatuksen parissa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ai siis vankiloiden vangeillakin on sama ihmisarvoi kuin vapailla vaikka eivät saa kulkea vapaasti? Lapsilla on sama ihmisarvo kuin vanhemmilla vaikka ovat holhouksen alaisia eivätkä saa päättää omista asioistaan?
Minä heitän tähän väliin, että kaikilla ihmisillä on sama ihmisarvo maailmassa. Sitä ei teot muuta miksikään. Se on aina vakio. Mutta pahoja tekoja ja pahuutta pitää vastustaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Väyrystä kunnellaan enemmän Persuissa kuin Kepussa. Kepussa ei kukaan kuuntele Väyrystä
Se on totta. Mielellään kunnellaan poikkeusta kepun piirissä. Sitä kepun maailmanhalauspaskaa on kuultu ihan tarpeeksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä heitän tähän väliin, että kaikilla ihmisillä on sama ihmisarvo maailmassa. Sitä ei teot muuta miksikään. Se on aina vakio. Mutta pahoja tekoja ja pahuutta pitää vastustaa.
Ihmisen pitää vastustaa ainakin kolmea seuraavaa aatetta/uskontoa: Kommunismi, natsismi sekä eräs uskonnollispoliittinen systeemi. Nämä kaikki vaikuttaa suunnatonta pahuutta maailmassa. Eu:kin on kehittymässä kommunismiksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihmisen pitää vastustaa ainakin kolmea seuraavaa aatetta/uskontoa: Kommunismi, natsismi sekä eräs uskonnollispoliittinen systeemi. Nämä kaikki vaikuttaa suunnatonta pahuutta maailmassa. Eu:kin on kehittymässä kommunismiksi.
Eräs uskonnollispoliittinen systeemi on leviämässä maailmassa suvakkien edesauttamana. Se on tappanut enemmän väkeä kuin kommut ja natsit yhteensä.
- Anonyymi
Muistetaan saksalaisfilosofin kertomus 1930-luvun "vaarattomasta" äärioikeistosta:
Ensin ne veivät kommunistit - minä en tehnyt mitään, koska enhän ollut kommunisti.
Sitten ne veivät homot - minä en tehnyt mitään, koska enhän ollut homi.
Sitten ne veivät juutalaiset - minä en tehnyt mitään, koska enhän ollut juutalainen.
Sitten ne veivät minut - eikä kukaan tehnyt mitään.- Anonyymi
Niin. Näin tulee sullekkin käymään koska oot väärällä puolella
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin. Näin tulee sullekkin käymään koska oot väärällä puolella
Ja kriteerit siitä, ketkä ovat oikealla puolella tulee koko ajan kiristymään. Siinäkin mielessä äärioikeistolaisuus muistuttaa kommunismia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja kriteerit siitä, ketkä ovat oikealla puolella tulee koko ajan kiristymään. Siinäkin mielessä äärioikeistolaisuus muistuttaa kommunismia.
Ei se muistuta kommunismia. Oikeistolaisuus ei ole tekopyhää kuten kommunismi. Oikeistolaisuus ei väitä yhtä ja tee toista kuten kommunismi. Yhteiskunnassa pitää olla auktoriteettejä. Yhteiskunta ei toimi ilman auktoriteetia
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei se muistuta kommunismia. Oikeistolaisuus ei ole tekopyhää kuten kommunismi. Oikeistolaisuus ei väitä yhtä ja tee toista kuten kommunismi. Yhteiskunnassa pitää olla auktoriteettejä. Yhteiskunta ei toimi ilman auktoriteetia
Toisaalta kommunismi toimiakseen edes jotenkin, se vaatii aina hirmuhallinnon. Näin sanoo Ivan Puopolo ja olen samaa mieltä.
- Anonyymi
Mannerheim oli kosmopoliitti; eikä missään nimessä äärioikeistolainen.
Kaikki ääripäät ovat haitallisia.- Anonyymi
Ei ollut juureton vasemmistolainen kosmopoliitti
- Anonyymi
Tuossa on viisaus:
"Kaikki ääripäät ovat haitallisia." - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuossa on viisaus:
"Kaikki ääripäät ovat haitallisia."Kyllä. Persut on uusi Keskusta ja maltillinen kristillissosiaalinen porvaripuolue.
- Anonyymi
Putin on Jumala ja Halla-aho on Hänen profeettansa.
- Anonyymi
Kommari se ei pysty luopumaan henkilöpalvonnastaan
- Anonyymi
Sut on erotettu harhaopin levittämisestä
- Anonyymi
Avauksen retoriikkahan on historiasta tuttua mm. lokakuun vallankumouksen 1918 jälkeisen Venäjän johtajien suusta kuultuna. Ja tietenkin myös 30- ja 40-lukujen Saksan johtajien. Ja nykyisen Pohjois-Korean.
- Anonyymi
Ee? ihanko totta? Sinä itse kuullostat aivan 60-luvun Stallarilta
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ee? ihanko totta? Sinä itse kuullostat aivan 60-luvun Stallarilta
Kouluun siitä. Siellä opettavat kirjoittamaan omaa äidinkieltään. Sen kuvittelisi olevan isänmaallistakin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kouluun siitä. Siellä opettavat kirjoittamaan omaa äidinkieltään. Sen kuvittelisi olevan isänmaallistakin.
Joo, kyllä ne opetti siellä Ruotsia. Osaathan sinäkin täydellistä Ruotsia?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Älä arvaa ja kuvittele niinku joku Vihervasuri. Puhu vaan asioita josta tiedät. Näin et nolaa itseäsi kuten juuri teit
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Älä arvaa ja kuvittele niinku joku Vihervasuri. Puhu vaan asioita josta tiedät. Näin et nolaa itseäsi kuten juuri teit
Lopetapa tuollainen halpispersuilu heti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lopetapa tuollainen halpispersuilu heti.
Jag förstår inte. Talar du Svenska?
- Anonyymi
Ainakin yhtä poliisia epäillään törkeän henkeen tai terveyteen kohdistuvan rikoksen valmistelusta, syyttäjä-tutkinnanjohtaja Heikki Stenius sanoo. Asia on osa viime viikon lopulla paljastunutta äärioikeistoon liittyvää rikosepäilyä.
Steniuksen mukaan poliisi ei ole tällä hetkellä vangittuna. Hänen mukaansa rikoksen uhka on vähäinen esitutkinnassa tehtyjen toimenpiteiden jälkeen.
Keskusrikospoliisi on vahvistanut tutkivansa törkeän henkeen tai terveyteen kohdistuvan rikoksen valmistelua, joka liittyy äärioikeistoon. Tutkinnassa on mukana myös syyttäjä-tutkinnanjohtaja, sillä poliisirikosasioissa tutkinnanjohtajana toimii syyttäjä.
https://www.karjalainen.fi/uutiset/uutis-alueet/kotimaa/item/268330- Anonyymi
Onneksi virkavalta kuitenkin on hereillä ja pystyy (ainakin toistaiseksi) torppaamaan natsien pyrkimykset alkuunsa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onneksi virkavalta kuitenkin on hereillä ja pystyy (ainakin toistaiseksi) torppaamaan natsien pyrkimykset alkuunsa.
Joo, ei mitään natseja vaan reippaita äärioikestolaisia kuten Mannerheim. Maan laillinen esivalta
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joo, ei mitään natseja vaan reippaita äärioikestolaisia kuten Mannerheim. Maan laillinen esivalta
Tarkoitatko Venäjän tsaarin uskollista upseeria Mannerheimia ja tsaaria "laillisena esivaltana"?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tarkoitatko Venäjän tsaarin uskollista upseeria Mannerheimia ja tsaaria "laillisena esivaltana"?
Hän oli laillisen esivallan puolustaja. Ei laillinen esivalta itse. Suomen laillinen esivalta on suomen vapaa ja tasavaltalainen kansanosa. Vasemmisto ei ole laillinen esivalta vaan he polkevat perustuslakia ja oikeusvaltiota
- Anonyymi
Suomessa ei ole äärioikeistolaista puoluetta.
- Anonyymi
Ei olekaan, kun perussuomalaiset ovat ääripölhöpopulistinen puolue.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinun kommenttisi on äärimmäisen populistinen. Olet siis Persu
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Persut ovat sekalainen seurakunta änkyröitä, joiden ainoa yhteinen asia on kaiken mahdollisen vastustaminen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Persut ovat sekalainen seurakunta änkyröitä, joiden ainoa yhteinen asia on kaiken mahdollisen vastustaminen.
Ei me vastusteta kuin kommunismia, mutta sulle se taitaa olla kaikki kaikessa ja "kaikki mahdollinen"
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei me vastusteta kuin kommunismia, mutta sulle se taitaa olla kaikki kaikessa ja "kaikki mahdollinen"
Kommunisteja on olemassa nykyään lähinnä koulupudokaspersujen fantasioissa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kommunisteja on olemassa nykyään lähinnä koulupudokaspersujen fantasioissa.
Jaa, onko koulut ilmasia sun mielestä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jaa, onko koulut ilmasia sun mielestä?
Keskusteleminen persun kanssa on kuin pelaisi shakkia pulun kanssa: Pulu kaataa nappulat, paskoo laudalle ja kuvittelee voittaneensa koko pelin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Keskusteleminen persun kanssa on kuin pelaisi shakkia pulun kanssa: Pulu kaataa nappulat, paskoo laudalle ja kuvittelee voittaneensa koko pelin.
Etkö siis ymmärrä kysymystä vai kieltäydytkö vastaamasta siihen? Ovatko koulut ilmaisia? Jos ovat niin mikä niissä on ilmaista? Rakennus vai opettajat vai molemmat?
- Anonyymi
Halla-aho ei tule koskaan tekemään selvää pesäeroa äärioikeistolaisiin öyhöihin, koska luottaa että he kuitenkin äänestävät persuja.
Aivan kuten Soini ei halunut tehdä selvää pesäeroa Halla-aholaisiin rasisteihin, koska luotti siihen että he kuitenkin äänestävät persuja. Vaan kuinkas sitten kävikään? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Halla-aho ei tule koskaan tekemään selvää pesäeroa äärioikeistolaisiin öyhöihin, koska luottaa että he kuitenkin äänestävät persuja.
Aivan kuten Soini ei halunut tehdä selvää pesäeroa Halla-aholaisiin rasisteihin, koska luotti siihen että he kuitenkin äänestävät persuja. Vaan kuinkas sitten kävikään?Enkä usko Halla-Ahon koskaan aidosti edes haluavan hallitusvastuuta. Tietää vallan hyvin että se todennäköisesti repisi puolueen taas hajalle. Öyhöttämällä ei pärjää kuin ainoastaan oppositiossa, kun voi olla kaikkea vastaan eikä vastuuta ole mistään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aivan kuten Soini ei halunut tehdä selvää pesäeroa Halla-aholaisiin rasisteihin, koska luotti siihen että he kuitenkin äänestävät persuja. Vaan kuinkas sitten kävikään?Miksi hänen pitäisi tehdä pesäeroa? Kuka oikeasti välittää vasemmistoroskan mielipiteistä?
- Anonyymi
Äärioikeisto ei ole väkivaltainen. Se pahoinpitelee vain toisin ajattelijoita.
- Anonyymi
Voihan sitä vaan läsäyttää avokkaalla poskelle. Ei siinä sen enempää väkivaltaa tarvi
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voihan sitä vaan läsäyttää avokkaalla poskelle. Ei siinä sen enempää väkivaltaa tarvi
Tuossa hyvä esimerkki
https://youtu.be/82GLOoNayiY
- Anonyymi
Hölmöjä kusetettiin vappusatasella viimevaaleissa sitä saa mitä tilaa?
- Anonyymi
Tämä satanenko on se voima, joka saa persiljat kiskomaan kuulapäät ja muut kelkasta pudonneet pillerihormonistit siipeinsä suojaan.
Vielä ne luvut luetaan uuslapualaisille, niille ei ole sijaa sivistyksen majatalossa.- Anonyymi
Kyllä. Jeesus armahtaa heidät mutta ei sinua
- Anonyymi
Oikeisto vie oikeaan ja vääräimmistö väärään.
- Anonyymi
Suomen ainoa varsinainen äärioikeistopuolue rotuoppeineen on RKP.
Toinen merkittävä ääripuolue on Vihreät, vaikkakin profiloituvat ääriajattelussaan aivan muualle. - Anonyymi
Kommunistit ja natsit ovat totalitaristeja ja demokratian vihaajia. Mannerheim ei ollut kumpikaan näistä.
- Anonyymi
Aamen
- Anonyymi
Onko äärioikeisto suunnitellut taas kaasulla puhdistamista? Vajaa sata vuotta sitten puhdistivat väärämielisiä ja verisiä roppakaupalla.
- Anonyymi
No miten itse hoitelisit rupusakin?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No miten itse hoitelisit rupusakin?
Tarkoitatko väkivaltaista äärioikeistoa? Kai niitä pitäisi ohjata ensiksi hoitoon.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tarkoitatko väkivaltaista äärioikeistoa? Kai niitä pitäisi ohjata ensiksi hoitoon.
Mikä on se hoitoon johtava väärä mielipide? Voisitko täsmentää?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eiku se lempä ja hellä äärioikeisto.
- Anonyymi
Hitler taitaa olla tunnetuin äärioikeistolainen populisti ja kuinka kävikään...
- Anonyymi
Niin, meinaatko soittaa Stalinin apuun tälläkin kertaa?
- Anonyymi
Hitler oli kansallissosialisti, eli vasemmistolainen.
Hitler on Stalinin ja Maon ohella tunnetuin äärivasemmistolainen populisti.
Che Guevara ja Fidel Castro sekä Pol Pot taitavat olla listalla seuraavina. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hitler oli kansallissosialisti, eli vasemmistolainen.
Hitler on Stalinin ja Maon ohella tunnetuin äärivasemmistolainen populisti.
Che Guevara ja Fidel Castro sekä Pol Pot taitavat olla listalla seuraavina.Hitler oli edelleenkin äärimmäisen oikeistolainen, kuten Halla-ahokin on.
- Anonyymi
Tulisipa taas Yleltä Rönkön äääääärioikeisto uuuuutisia. Määää niin tykkään niistä.
- Anonyymi
No sinusta sitä ei varmaan, tulisi Ylelle uutisankkuria/uutistenlukijaa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voipi olla. En kyllä koskaan paskanpuhumisesta olekkaan pitänyt.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Persuilla on oma Youtube jonne voi perustaa oman kanavan: tokentube piste net
- Anonyymi
Niinpä niin. Näinhän se Lapuan liikekin antoi kyytiä presidenttiä myöten. Trump on tämänajan esikuva, oikea " hatemonger".
- Anonyymi
Jess. Neki oli hyviksii. Turha tollasen moraalittoman uhritua. Sulla ei ole arvoja
- Anonyymi
Mikä seuraavista sairauksista on pahin?
- rutto
- syöpä
- spitaali
- vihervasemmistosyndrooma - Anonyymi
jos äärioikeisto on suomalaisen edut ja kansa niin kannattajia on paljon.
Ketjusta on poistettu 12 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kuka oli töllöntyön tekijä?
Ketä on nyt pidätetty? Oliko syy mustasukkaisuus tyttöystävästä tai oliko muita lieventäviä seikkoja? Katuuko tekijä nyt394568Kotikasvatus siitä se lähtee eli missä meni vikaan että lapsesta tuli puukottaja
Ottakaa muut oppia, normaali kotielämä. Ei liikaa edes hengellisyyttä.532464Jenkkilahkojen kastekaava
Jenkkilahkojen yhteinen kastekaava on kirjoitettuna Mormonin Kirjaan, Moroni, luku-8 Pienten lapsien vanhempia uhataan1391014Pasi Turunen: Ensimmäisenä Helluntaina ei kastettu sylivauvoja!
Tänään 31.5.2026 Pasi Turunen noin vastasi soittajan kysymykseen! Raamattu EI KERRO ketä kastettiin161985- 111850
Olen melko vakuuttunut
etten tule olemaan koskaan täysin onnellinen ilman sinua. En uskonut, että näin kävisi kenenkään kanssa. Kunnes sain kok70824- 136771
- 48760
Taas mietin että
mitä ihmettä sanoisin, jos laittaisin viestiä. Aina voi toivottaa jotain, vaikka hyvää kesää, ja jos ei tule vastausta,48716- 52690