Olen usein ihmetellyt, että miten siellä selvittiin talvella kun oli kovat pakkaset.
Onko joitain kuvauksia jossain, missä on kerrottu?
Oliko munkeilla lämpimät vaatteet?
Miten tarkenivat?
Petsamon luostari talviaikaan
5
84
Vastaukset
- Anonyymi
Voi yhyren kerran... Mitenköhän sitä on selvitty missä tahansa 50-luvulle saakka. Sähkö-ja keskuslämmitykset ovat olleet käytössä laajemmin vasta muutaman vuosikymmenen. Sitä ennen lämmitettiin puulla. Varmaan heillä oli muuratut tulisijat ja paksut palttoot päällä, monet villasukat, huopatöppöset, tms. Sellaistahan se on nykyisinkin jos asuu töllissä johon ei tule sähköjä tai jos tuleekin, niin ei ole halua tai varaa kovin sitä käyttää.
- Anonyymi
Petsamo on valtameren rannalla, joten siellä on lämpöisempää kuin sisämaassa. Harvoin -20 asteen pakkasia
- Anonyymi
Te varastitte sen Suomesta Suomen kristityiltä .
- Anonyymi
https://fi.wikipedia.org/wiki/Iglu
Iglussa yllättävän lämmintä -45c pakkasilla mikäli wikipediaan on uskomista. - Anonyymi
Enemmän ihmetyttää miten elikot selviävät luonnossa talven yli. Ei ole uuneja ja lämpöpattereita.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kaksi vuotta
Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek184721Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden
"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia5122486Onko kenellekään muulle käynyt niin
Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk1442055Alahan tulla paikkaamaan tekojas
Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.181999- 811606
- 181536
- 1461515
- 1081057
- 125863
Olisitko maailmani?
Ajattelen sinua ja pelkään välillä, että olenko antanut sinulle liikaa kannettavaksi. Olenko vaatinut sinulta aivan liik40849