puhuen keskenänne psalmeilla ja kiitosvirsillä ja hengellisillä lauluilla, veisaten ja laulaen sydämessänne Herralle, kiittäen aina Jumalaa ja Isää kaikesta meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen nimessä.
Apostoli Paavalin kirje Efesolaisille 5:18-20
ja muistakaa, että corona viruksesta huolimatta voimme sydämen pohjasta laulaa Herralle.
Älkääkä juopuko viinistä, sillä siitä tulee irstas meno, vaan täyttykää Hengellä,
22
86
Vastaukset
- Anonyymi
Päänsärkyä ja aivosyöpää aiheuttaa punkku punainen, rukoilkaamme ennemmin paremman hallituksen saamisesta Suomeen!
- Anonyymi
Itselläsi on syöpä aivoissasi .
Minkä autuuden sinulle tuo maallinen hallitus, olipa sen väri mikä tahansa?
"He ovat maailmasta.
Maailmasta on se, mitä he puhuvat, ja maailma kuuntelee heitä.
Me olemme Jumalasta.
Joka tuntee Jumalan, kuuntelee meitä, mutta joka ei ole Jumalasta, se ei meitä kuuntele.
Tästä me tunnemme Totuuden Hengen ja eksytyksen hengen."
Näin helppoa se on minullekin.
- Anonyymi
Tätä enkelikin yritti käyttää puolustuksessaan , mutta pään irti leikkaajat ei käytä alkoholia.
- Anonyymi
Miksi muuten tällainen uskonto kehottaa ihmisiä ryyppäämään jatkuvasti kuuluuko tämä kännissä olo jotenkin kyseisen uskonnon perusasioihin
4. Moos. 14:26 "... ja osta sillä rahalla kaikkea, mitä haluat, joko raavaita tai lampaita, viiniä tai väkijuomaa, kaikkea, mitä mielesi tekee, ja syö siellä Herran, sinun Jumalasi, edessä ja iloitse, sinä ja perheesi."
Joh. 2:1-11
San. 31:6 "Antakaa väkevää juomaa menehtyvälle ja viiniä murhemielisille."
San. 31:7 "Sellainen juokoon ja unhottakoon köyhyytensä älköönkä enää vaivaansa muistelko."Se kuuluu tähän Golgatan jälkeiseen elämään, kun Jumalan Poika oli tapettu, ja hänen tilalle valittu Saatanalle heitetty Paavali:
"Siksi Jumala lähettää rajun eksytyksen, jotta he uskoisivat valheeseen,
ja niin saavat tuomionsa kaikki ne, jotka eivät ole uskoneet totuuteen vaan ovat valinneet vääryyden."- Anonyymi
TeuvoSuni kirjoitti:
Se kuuluu tähän Golgatan jälkeiseen elämään, kun Jumalan Poika oli tapettu, ja hänen tilalle valittu Saatanalle heitetty Paavali:
"Siksi Jumala lähettää rajun eksytyksen, jotta he uskoisivat valheeseen,
ja niin saavat tuomionsa kaikki ne, jotka eivät ole uskoneet totuuteen vaan ovat valinneet vääryyden.""Se kuuluu tähän Golgatan jälkeiseen elämään, kun Jumalan Poika oli tapettu, ja hänen tilalle valittu Saatanalle heitetty Paavali:"
Lukekaa mitä mieltä Apostoli Pietari on Paavalista.
KR 1933/-38, 2Piet. 3:15-18
ja lukekaa meidän Herramme pitkämielisyys pelastukseksi,
josta myös meidän rakas veljemme Paavali hänelle annetun viisauden mukaan teille on kirjoittanut;
niinkuin hän tekee kaikissa kirjeissään,
kun hän niissä puhuu näistä asioista,
vaikka niissä tosin on yhtä ja toista vaikeatajuista,
jota tietämättömät
ja vakaantumattomat vääntävät kieroon niinkuin muitakin kirjoituksia,
omaksi kadotuksekseen.
Koska te siis,
rakkaani,
tämän jo edeltäpäin tiedätte,
niin olkaa varuillanne,
ettette rietasten eksymyksen mukaansa tempaamina lankeaisi pois omalta lujalta pohjaltanne,
ja kasvakaa meidän Herramme
ja Vapahtajamme Jeesuksen Kristuksen armossa
ja tuntemisessa.
Hänen olkoon kunnia sekä nyt että hamaan iankaikkisuuden päivään. Anonyymi kirjoitti:
"Se kuuluu tähän Golgatan jälkeiseen elämään, kun Jumalan Poika oli tapettu, ja hänen tilalle valittu Saatanalle heitetty Paavali:"
Lukekaa mitä mieltä Apostoli Pietari on Paavalista.
KR 1933/-38, 2Piet. 3:15-18
ja lukekaa meidän Herramme pitkämielisyys pelastukseksi,
josta myös meidän rakas veljemme Paavali hänelle annetun viisauden mukaan teille on kirjoittanut;
niinkuin hän tekee kaikissa kirjeissään,
kun hän niissä puhuu näistä asioista,
vaikka niissä tosin on yhtä ja toista vaikeatajuista,
jota tietämättömät
ja vakaantumattomat vääntävät kieroon niinkuin muitakin kirjoituksia,
omaksi kadotuksekseen.
Koska te siis,
rakkaani,
tämän jo edeltäpäin tiedätte,
niin olkaa varuillanne,
ettette rietasten eksymyksen mukaansa tempaamina lankeaisi pois omalta lujalta pohjaltanne,
ja kasvakaa meidän Herramme
ja Vapahtajamme Jeesuksen Kristuksen armossa
ja tuntemisessa.
Hänen olkoon kunnia sekä nyt että hamaan iankaikkisuuden päivään.MIKSI ET LUE TÄTÄ:
Miksi Pietarista tuli Paavalille rakas veli? ja päinvastoin.
"Ja lukekaa meidän Herramme pitkämielisyys pelastukseksi, josta myös meidän rakas veljemme Paavali hänelle annetun viisauden mukaan teille on kirjoittanut; niin kuin hän tekee kaikissa kirjeissään, kun hän niissä puhuu näistä asioista, vaikka niissä tosin on yhtä ja toista vaikeatajuista, jota tietämättömät ja vakaantumattomat vääntävät kieroon niin kuin muitakin kirjoituksia, omaksi kadotuksekseen."
Miksi hän eri paljastunut mitä nuo vaikeatajuiset asiat Paavalilla olivat, joilla koko ihmiskunta oli johdatettu Saatanan hallintaan jo vuonna 90? Kuten Johannes todisti:
"Me olemme Jumalasta, mutta koko maailma on pahan vallassa."
Pietari oli pelkuri, joka tässä pelkäsi Paavalia, joka oli aikaisemmin häntä nuhdellut:
"Kun Keefas sitten tuli Antiokiaan, nousin vastustamaan häntä julkisesti, koska hän oli menetellyt väärin. Aikaisemmin hän oli ottanut osaa yhteisiin aterioihin pakanuudesta kääntyneiden kanssa. Mutta kun sinne oli tullut Jaakobin luota muutamia miehiä, hän jäi pois ja eristäytyi kääntyneistä, koska pelkäsi niitä, jotka vaativat ympärileikkausta. Samalla tavoin alkoivat teeskennellä myös muut juutalaiset, ja jopa Barnabas seurasi heidän esimerkkiään.
Mutta kun minä näin heidän poikkeavan evankeliumin totuuden tieltä, sanoin Keefakselle kaikkien kuullen: "Jos sinä juutalaisena voit luopua juutalaisten tavoista ja elää pakanoiden lailla, miksi pakotat pakanoita elämään niin kuin juutalaiset?"
Tässä Jeesuksen vangitsemisen jälkeisessä tilanteessa iski pelkuruus Pietariin: "Pietari istui ulkona pihalla. Hänen luokseen tuli palvelustyttö ja sanoi: "Sinäkin olit tuon galilealaisen Jeesuksen seurassa."
Mutta hän kielsi sen kaikkien kuullen ja sanoi: "En ymmärrä mistä puhut." Hän siirtyi sieltä portille päin, mutta muuan toinen tyttö näki hänet ja sanoi paikalla oleville: "Tämä mies oli nasaretilaisen Jeesuksen seurassa." Taas hän kielsi sen valalla vannoen ja vakuutti: "Minä en tunne sitä miestä."
Mutta hetken kuluttua hänen luokseen tuli muita, jotka siellä seisoskelivat, ja he sanoivat: "Sinä olet varmasti samaa joukkoa, senhän kuulee jo puheestasi."
Silloin Pietari alkoi sadatella ja vannoi: "Minä en tunne sitä miestä." Samassa kukko lauloi. Pietari muisti, mitä Jeesus oli sanonut: "Ennen kuin kukko laulaa, sinä kolmesti kiellät minut."
Hän meni ulos ja puhkesi katkeraan itkuun." Koska muisti, mitä oli vain muutama hetki aikaisemmin vannonut: Laulettuaan kiitosvirren he lähtivät Öljymäelle. Silloin Jeesus sanoi heille: "Tänä yönä te kaikki luovutte minusta, sillä on kirjoitettu: 'Minä lyön paimenen maahan, ja lauman lampaat joutuvat hajalle.' Mutta kuolleista noustuani menen teidän edellänne Galileaan."
Pietari keskeytti hänet ja sanoi: "Vaikka kaikki muut luopuisivat sinusta, minä en koskaan luovu." Jeesus vastasi: "Totisesti: tänä yönä, ennen kuin kukko laulaa, sinä kolmesti kiellät minut."
Silloin Pietari muisti Jeesuksen opetuksen: "Mutta joka ihmisten edessä kieltää minut, sen minäkin kiellän Isäni edessä taivaissa."
Pietari muisti, mitä Jeesus oli sanonut: "Ennen kuin kukko laulaa, sinä kolmesti kiellät minut." Hän meni ulos ja puhkesi katkeraan itkuun."
Pietarin uskollisuudesta Paavalille, Saatana rakennutti maailmaan suurimpaan Rosvojen luolaansa - Vatikaaniin - Pietarin muistoksi hänen nimelleen myöskin ikioman Rosvojen luolan, jota Pietarin kirkoksi kutsutaan, ja teki hänestä Rooman ensimmäisen paavin.
Sietämätöntä puhetta - eikö totta?- Anonyymi
TeuvoSuni kirjoitti:
MIKSI ET LUE TÄTÄ:
"Ja lukekaa meidän Herramme pitkämielisyys pelastukseksi, josta myös meidän rakas veljemme Paavali hänelle annetun viisauden mukaan teille on kirjoittanut; niin kuin hän tekee kaikissa kirjeissään, kun hän niissä puhuu näistä asioista, vaikka niissä tosin on yhtä ja toista vaikeatajuista, jota tietämättömät ja vakaantumattomat vääntävät kieroon niin kuin muitakin kirjoituksia, omaksi kadotuksekseen."
Miksi hän eri paljastunut mitä nuo vaikeatajuiset asiat Paavalilla olivat, joilla koko ihmiskunta oli johdatettu Saatanan hallintaan jo vuonna 90? Kuten Johannes todisti:
Pietari oli pelkuri, joka tässä pelkäsi Paavalia, joka oli aikaisemmin häntä nuhdellut:
"Kun Keefas sitten tuli Antiokiaan, nousin vastustamaan häntä julkisesti, koska hän oli menetellyt väärin. Aikaisemmin hän oli ottanut osaa yhteisiin aterioihin pakanuudesta kääntyneiden kanssa. Mutta kun sinne oli tullut Jaakobin luota muutamia miehiä, hän jäi pois ja eristäytyi kääntyneistä, koska pelkäsi niitä, jotka vaativat ympärileikkausta. Samalla tavoin alkoivat teeskennellä myös muut juutalaiset, ja jopa Barnabas seurasi heidän esimerkkiään.
Mutta kun minä näin heidän poikkeavan evankeliumin totuuden tieltä, sanoin Keefakselle kaikkien kuullen: "Jos sinä juutalaisena voit luopua juutalaisten tavoista ja elää pakanoiden lailla, miksi pakotat pakanoita elämään niin kuin juutalaiset?"
Tässä Jeesuksen vangitsemisen jälkeisessä tilanteessa iski pelkuruus Pietariin: "Pietari istui ulkona pihalla. Hänen luokseen tuli palvelustyttö ja sanoi: "Sinäkin olit tuon galilealaisen Jeesuksen seurassa."
Mutta hän kielsi sen kaikkien kuullen ja sanoi: "En ymmärrä mistä puhut." Hän siirtyi sieltä portille päin, mutta muuan toinen tyttö näki hänet ja sanoi paikalla oleville: "Tämä mies oli nasaretilaisen Jeesuksen seurassa." Taas hän kielsi sen valalla vannoen ja vakuutti: "Minä en tunne sitä miestä."
Mutta hetken kuluttua hänen luokseen tuli muita, jotka siellä seisoskelivat, ja he sanoivat: "Sinä olet varmasti samaa joukkoa, senhän kuulee jo puheestasi."
Silloin Pietari alkoi sadatella ja vannoi: "Minä en tunne sitä miestä." Samassa kukko lauloi. Pietari muisti, mitä Jeesus oli sanonut: "Ennen kuin kukko laulaa, sinä kolmesti kiellät minut."
Hän meni ulos ja puhkesi katkeraan itkuun." Koska muisti, mitä oli vain muutama hetki aikaisemmin vannonut: Laulettuaan kiitosvirren he lähtivät Öljymäelle. Silloin Jeesus sanoi heille: "Tänä yönä te kaikki luovutte minusta, sillä on kirjoitettu: 'Minä lyön paimenen maahan, ja lauman lampaat joutuvat hajalle.' Mutta kuolleista noustuani menen teidän edellänne Galileaan."
Pietari keskeytti hänet ja sanoi: "Vaikka kaikki muut luopuisivat sinusta, minä en koskaan luovu." Jeesus vastasi: "Totisesti: tänä yönä, ennen kuin kukko laulaa, sinä kolmesti kiellät minut."
Silloin Pietari muisti Jeesuksen opetuksen: "Mutta joka ihmisten edessä kieltää minut, sen minäkin kiellän Isäni edessä taivaissa."
Pietari muisti, mitä Jeesus oli sanonut: "Ennen kuin kukko laulaa, sinä kolmesti kiellät minut." Hän meni ulos ja puhkesi katkeraan itkuun."
Pietarin uskollisuudesta Paavalille, Saatana rakennutti maailmaan suurimpaan Rosvojen luolaansa - Vatikaaniin - Pietarin muistoksi hänen nimelleen myöskin ikioman Rosvojen luolan, jota Pietarin kirkoksi kutsutaan, ja teki hänestä Rooman ensimmäisen paavin.
Sietämätöntä puhetta - eikö totta?Ja silti Paavalin kirjoitukset varoittavat meitä julmista susista.
Apostolien teot: 20:29-30
Minä tiedän,
että minun lähtöni jälkeen teidän keskuuteenne tulee julmia susia,
jotka eivät laumaa säästä,
ja teidän omasta joukostanne nousee miehiä,
jotka väärää puhetta puhuvat,
vetääkseen opetuslapset mukaansa.
2.Pietarin kirje: 1:15-21
Mutta minä olen huolehtiva siitä,
että te minun lähtöni jälkeenkin aina voisitte tämän muistaa.
Sillä me emme seuranneet viekkaasti sommiteltuja taruja tehdessämme teille tiettäväksi Herramme Jeesuksen Kristuksen voimaa
ja tulemusta,
vaan me olimme omin silmin nähneet hänen valtasuuruutensa.
Sillä hän sai Isältä Jumalalta kunnian
ja kirkkauden,
kun tältä ylhäisimmältä kirkkaudelta tuli hänelle tämä ääni:
"Tämä on minun rakas Poikani,
johon minä olen mielistynyt."
Ja tämän äänen me kuulimme tulevan taivaasta,
kun olimme hänen kanssaan pyhällä vuorella.
Ja sitä lujempi on meille nyt profeetallinen sana,
ja te teette hyvin,
jos otatte siitä vaarin,
niinkuin pimeässä paikassa loistavasta lampusta,
kunnes päivä valkenee
ja kointähti koittaa teidän sydämissänne.
Ja tietäkää ennen kaikkea se,
ettei yksikään Raamatun profetia ole kenenkään omin neuvoin selitettävissä;
sillä ei koskaan ole mitään profetiaa tuotu esiin ihmisen tahdosta,
vaan Pyhän Hengen johtamina ihmiset ovat puhuneet sen,
minkä saivat Jumalalta. - Anonyymi
TeuvoSuni kirjoitti:
MIKSI ET LUE TÄTÄ:
Sietämätöntä puhetta - eikö totta?"Ja lukekaa meidän Herramme pitkämielisyys pelastukseksi, josta myös meidän rakas veljemme Paavali hänelle annetun viisauden mukaan teille on kirjoittanut; niin kuin hän tekee kaikissa kirjeissään, kun hän niissä puhuu näistä asioista, vaikka niissä tosin on yhtä ja toista vaikeatajuista, jota tietämättömät ja vakaantumattomat vääntävät kieroon niin kuin muitakin kirjoituksia, omaksi kadotuksekseen."
"Miksi hän ei paljastunut mitä nuo vaikeatajuiset asiat Paavalilla olivat,
joilla koko ihmiskunta oli johdatettu Saatanan hallintaan jo vuonna 90? Kuten Johannes todisti:
Ja Paavalin vastaus tuohon Teuvo Sunin kysymykseen löytyi Gal 2:11-21
Mutta kun Keefas tuli Antiokiaan,
vastustin minä häntä vasten kasvoja,
koska
hän
oli
herättänyt
suurta
paheksumista.
Sillä ennenkuin Jaakobin luota oli tullut muutamia miehiä,
oli hän syönyt yhdessä pakanain kanssa;
mutta heidän tultuaan hän vetäytyi pois
ja pysytteli erillään peläten ympärileikattuja,
ja hänen kanssaan lankesivat ulkokultaisuuteen muutkin juutalaiset,
niin että heidän ulkokultaisuutensa tempasi mukaansa Barnabaankin.
Mutta kun minä näin,
etteivät he vaeltaneet suoraan evankeliumin totuuden mukaan,
sanoin minä Keefaalle kaikkien kuullen:
"Jos sinä,
joka olet juutalainen,
noudatat pakanain tapoja etkä juutalaisten,
miksi
sinä
pakotat
pakanoita
noudattamaan
juutalaisten
tapoja?"
Me olemme luonnostamme juutalaisia,
emmekä
pakanasyntisiä;
mutta koska tiedämme,
ettei ihminen tule vanhurskaaksi lain teoista,
vaan uskon kautta Jeesukseen Kristukseen,
niin olemme mekin uskoneet Kristukseen Jeesukseen tullaksemme vanhurskaiksi uskosta Kristukseen eikä lain teoista,
koska ei mikään liha tule vanhurskaaksi lain teoista.
Mutta jos meidät itsemmekin,
pyrkiessämme vanhurskautumaan Kristuksessa,
on havaittu syntisiksi,
onko sitten Kristus synnin palvelija?
Pois se!
Sillä jos minä uudestaan rakennan sen,
minkä olen hajottanut maahan,
osoitan minä olevani lain rikkoja.
Sillä minä olen lain kautta kuollut pois laista,
elääkseni Jumalalle.
Minä olen Kristuksen kanssa ristiinnaulittu,
ja minä elän,
en enää minä,
vaan Kristus elää minussa;
ja minkä nyt elän lihassa,
sen minä elän Jumalan Pojan uskossa,
hänen,
joka on rakastanut minua
ja antanut itsensä minun edestäni.
En minä tee mitättömäksi Jumalan armoa,
sillä jos vanhurskaus on saatavissa lain kautta,
silloinhan Kristus on turhaan kuollut.
- Anonyymi
Jeesus olikin enemmän pilviveikko vaikka järjestikin vinkkua kinkereihin.
- Anonyymi
Oman sanasi mukaan sinut tullaan tuomitsemaan, ellet tee parannusta ja käänny pahuudestasi.
KR 1933/-38, Matt. 12:36
Mutta minä sanon teille:
jokaisesta turhasta sanasta,
minkä ihmiset puhuvat,
pitää heidän tekemän tili tuomiopäivänä.
- Anonyymi
Jeesus oli aikansa mittapuun mukaan kova viininlitkijä jopa niin että ihmiset jo sanoivat kauhistellen että "katsokaa mikä juomari ja syömäri ihmisen poika on"
- Anonyymi
1Piet. 4:1-5
Koska siis Kristus on kärsinyt lihassa,
niin ottakaa tekin aseeksenne sama mieli
- sillä joka lihassa kärsii,
se lakkaa synnistä -
ettette enää eläisi tätä lihassa vielä elettävää aikaa ihmisten himojen mukaan,
vaan Jumalan tahdon mukaan.
Riittäähän,
että menneen ajan olette täyttäneet pakanain tahtoa vaeltaessanne irstaudessa,
himoissa,
juoppoudessa,
mässäyksissä,
juomingeissa
ja kauheassa epäjumalain palvelemisessa.
Sentähden he oudoksuvat sitä,
ettette juokse heidän mukanansa samaan riettauden lätäkköön,
ja herjaavat.
Mutta heidän on tehtävä tili hänelle,
joka on valmis tuomitsemaan eläviä
ja kuolleita.
- Anonyymi
Kuka pystyy estämään ylistyslaulut Jumalalle?
Jaakobin kirje 5:14-18
Jos joku teistä sairastaa, kutsukoon tykönsä seurakunnan vanhimmat, ja he rukoilkoot hänen edestään, voidellen häntä öljyllä Herran nimessä. 15 Ja uskon rukous pelastaa sairaan, ja Herra antaa hänen nousta jälleen; ja jos hän on syntejä tehnyt, niin ne annetaan hänelle anteeksi. 16 Tunnustakaa siis toisillenne syntinne ja rukoilkaa toistenne puolesta, että te parantuisitte; vanhurskaan rukous voi paljon, kun se on harras. 17 Elias oli ihminen, yhtä vajavainen kuin mekin, ja hän rukoili rukoilemalla, ettei sataisi; eikä satanut maan päällä kolmeen vuoteen ja kuuteen kuukauteen. 18 Ja hän rukoili uudestaan, ja taivas antoi sateen, ja maa kasvoi hedelmänsä. - Anonyymi
Hengellä täyttyminen onkin aina suurempi asia kuin tyhjä horina.
- Anonyymi
Apt 16:25-34
Mutta keskiyön aikaan Paavali ja Silas olivat rukouksissa
ja veisasivat ylistystä Jumalalle;
ja vangit kuuntelivat heitä.
Silloin tapahtui yhtäkkiä suuri maanjäristys,
niin että vankilan perustukset järkkyivät,
ja samassa kaikki ovet aukenivat,
ja kaikkien kahleet irtautuivat.
Kun vanginvartija heräsi
ja näki vankilan ovien olevan auki,
veti hän miekkansa
ja aikoi surmata itsensä,
luullen vankien karanneen.
Mutta Paavali huusi suurella äänellä sanoen:
"Älä tee itsellesi mitään pahaa,
sillä me kaikki olemme täällä."
Niin hän pyysi valoa,
juoksi sisälle
ja lankesi vavisten Paavalin ja Silaan eteen.
Ja hän vei heidät ulos ja sanoi:
"Herrat,
mitä minun pitää tekemän,
että minä pelastuisin?"
Niin he sanoivat:
"Usko Herraan Jeesukseen,
niin sinä pelastut,
niin myös sinun perhekuntasi."
Ja he puhuivat Jumalan sanaa hänelle ynnä kaikille,
jotka hänen kodissansa olivat.
Ja hän otti heidät mukaansa samalla yön hetkellä
ja pesi heidän haavansa,
ja hänet
ja kaikki hänen omaisensa kastettiin kohta.
Ja hän vei heidät ylös asuntoonsa,
laittoi heille aterian
ja riemuitsi siitä,
että hän
ja koko hänen perheensä oli tullut Jumalaan uskovaksi.
Huom! Jeesukseen uskovat apostoli Paavali ja Siilas lauloivat Ylistys lauluja Jeesuksesta ja yhtäkkiä vaan alkoi todella ihmeellisin maanjäristys kautta historian. Vankila ei luhistunut vaan vankilassa olevien kahhleet irtosivat ja vankilan ovet avautuivat- mutta yksikään vanki ei karannut.
Hyvät ystävät älkää uskoko Teuvoa. Vaan veisataan edelleenkin Ylistys Lauluja Herrallemme Jeesukselle ja Jeesuksesta.- Anonyymi
KR 1933/-38, 2Moos. 15:1-12
Silloin Mooses
ja israelilaiset veisasivat Herralle tämän virren;
he sanoivat näin:
"Minä veisaan Herralle,
sillä hän on ylen korkea;
hevoset ja miehet hän mereen syöksi.
Herra on minun väkevyyteni ja ylistysvirteni,
ja hänestä tuli minulle pelastus.
Hän on minun Jumalani,
ja minä ylistän häntä,
hän on minun isäni Jumala,
ja minä kunnioitan häntä.
Herra on sotasankari,
Herra on hänen nimensä.
Faraon vaunut ja hänen sotajoukkonsa hän suisti mereen,
hänen valitut vaunusoturinsa hukkuivat Kaislamereen.
Syvyys peitti heidät;
he vajosivat pohjaan niinkuin kivi.
Sinun oikea kätesi,
Herra,
sinä voimassa jalo,
sinun oikea kätesi,
Herra,
murskaa vihollisen.
Valtasuuruudessasi sinä kukistat vastustajasi.
Sinä päästät vihasi valloilleen,
ja se kuluttaa heidät niinkuin korret.
Ja sinun vihasi puhalluksesta kasaantuivat vedet,
laineet seisahtuivat roukkioiksi,
syvyyden aallot hyytyivät keskelle merta.
Vihollinen sanoi:
'Minä ajan takaa,
minä saavutan heidät,
minä jaan saaliin
ja tyydytän heissä kostonhimoni;
minä paljastan miekkani,
minun käteni hävittää heidät.'
Sinun tuulesi puhalsi,
ja meri peitti heidät;
he upposivat valtavesiin niinkuin lyijy.
Herra,
kuka on sinun vertaisesi jumalien joukossa!
Kuka on sinun vertaisesi,
sinä pyhyydessä jalo;
sinä ylistettävissä teoissa peljättävä,
sinä ihmeitten tekijä!
Sinä ojensit oikean kätesi,
maa nielaisi heidät.
Tähän ei Teuvon jumala pysty.
- Anonyymi
Niin, aloituksessa pidetään juopumista pahana, ei viiniä.
- Anonyymi
KR 1933/-38, Sananl. 20:1
Viini on pilkkaaja,
väkijuoma remunpitäjä;
eikä ole viisas kenkään,
joka siitä hoipertelee.
Ef. 5:18 Älkääkä juopuko viinistä,
sillä siitä tulee irstas meno,
vaan täyttykää Hengellä,
Biblia (1776), Sananl. 20:1
Viina tekee pilkkaajaksi,
ja väkevät juotavat tekevät tyhmäksi:
joka niitä halajaa,
ei hän ikänä viisaaksi tule. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
KR 1933/-38, Sananl. 20:1
Viini on pilkkaaja,
väkijuoma remunpitäjä;
eikä ole viisas kenkään,
joka siitä hoipertelee.
Ef. 5:18 Älkääkä juopuko viinistä,
sillä siitä tulee irstas meno,
vaan täyttykää Hengellä,
Biblia (1776), Sananl. 20:1
Viina tekee pilkkaajaksi,
ja väkevät juotavat tekevät tyhmäksi:
joka niitä halajaa,
ei hän ikänä viisaaksi tule.Jos hengellä täyttyy niin raja tulee vastaan ja tarvitsee päästää painetta.
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .844531Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503115Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631363109Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4032192Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2201308Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito111213- 761197
- 651082
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde301074Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että111983