Olisi mielenkiintoista kuulla vähän millaisia hintoja kinkuilla on missäkin päin.
itse olen pannut merkille että iso luulla varustettu peruskinkku on huomattavasti kalliimpi kun viime vuonna. täytyy odottaa viä pari päivää..itse nimittäin ostan aina 8-12kg luulla. lehdestä taisin lukea että 3-5kg luuttomat menee parhaiten ja kalkkunat. no jokainen tietenkin saa itse päättää toki itse..en moiti kenenkään ruoka valintoja tietenkään.
Kinkkujen hinnat
6
170
Vastaukset
- Anonyymi
Tuplahinta on juhlakinkulla.
Johtuu siitä kun ylijäämä sikaa viedään Tukiaisrahoilla Kiinaan niin Suomalaisilta veronmaksajilta jotka maataloustuet kustantavat on otettava tuplahinta jotta saadaan tukiaisisännille lisää rahaa.
Kansallinen maataloustuki 1300 miljoonaa euroa onkin tarkoitettu Kiinalaisten ruokkimiseen ja ylituotannon ylläpitoon. - Anonyymi
En tiedä, mutta mitä sä kinkulla teet. Syö vaan rosollia.
- Anonyymi
perinteisiä juhla vastauksia kuten asiaan kuuluu. pakastettuja sian ruhoja on viety jo viimeiset 5v toki määriä on kasvatettu,tuskin johtuu siitä. juu rosolli on aihetta sivuava sitäkin pitää olla..mutta ai anna aloittajalle oikeaa tietoa. ilmeisesti kyseessä saattaa olla lihatalojen yhdessä sopima hintakartelli ? viedään tarkoituksella hinta ylös,ja lisäksi luuttomaan jotta saadaan työvoimakustannukset peitettyä lopputuotteen hinnassa. markkinatalous määrää hinnan
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
perinteisiä juhla vastauksia kuten asiaan kuuluu. pakastettuja sian ruhoja on viety jo viimeiset 5v toki määriä on kasvatettu,tuskin johtuu siitä. juu rosolli on aihetta sivuava sitäkin pitää olla..mutta ai anna aloittajalle oikeaa tietoa. ilmeisesti kyseessä saattaa olla lihatalojen yhdessä sopima hintakartelli ? viedään tarkoituksella hinta ylös,ja lisäksi luuttomaan jotta saadaan työvoimakustannukset peitettyä lopputuotteen hinnassa. markkinatalous määrää hinnan
tänään alkaa varmasti osissa kaupoissa illalla kinkku ale,lopuissa huomenna...täytyy hakee kaks. yks isompi..sitte pienempi tuore jonka voi panna hetkeks ite huurtumaan saa syödä vähä myöhemmin..tulee muuten hyvä 5kg tuoreesta kun savustaa
- Anonyymi
Kallista on imeletty pottuloota 5,50€ Perunoosta ei taida saada ku 15centtiä kilo ja tuos puolikas.
Kinkku 7€ kg
Kukahan lihoo sika taitaa olla tuottajalle alle 1,5kg tuos kinkus viä 1kg suolavettä- Anonyymi
eipä kauppiaalle jää liioin juurikaan kuulemma mitään kulujen jälkeen..kyllä ne on nuo lihatalot voittajia...silti nurisee että sika on pakko viedä ulos kun ei kannata...itse ne aiheutti mainostamalla broilerin ylituotantoa...nyt koko kansa vetää hulluna sitä...jos lihatalot päättää ruveta buukkaa 2021 ettei saa syödä kanaa 2v päästä aika vähissä on syöjät...sitä on ihmisen mieli
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan perintö: ennätysvelka, ennätystyöttömyys ja ennätysverotus
Tavallisen keskituloisen suomalaisen verotus on kireintä vuosikymmeniin, ja ensi vuonna palkansaajien käteen jää vieläki1773336Sannalta jälleen fiksu lausunto johtamisesta
"I used to think the best argument would win – but real leadership means listening, understanding where people come from1022569Riikka Purra on ihana, jämpti
Hän yrittää saada Suomen taas kuntoon. Sanoo asiat suoraan, eikä piiloudu kapulakielen taakse. Riikan kaltaisia päättä572410Riikka se runnoo työttömyyttä lisää
Menkää töihin! "15–74-vuotiaiden työttömyysasteen trendiluku oli lokakuussa 10,3 prosenttia. Työttömiä oli yhteensä 276932342Mies, näen sinua hetken
ja olet mielessä ikuisuuden. Toisia näen ikuisuuden ja he eivät jää mieleen hetkeksikään. Muistan jokaisen kohtaamisen82319Suomalaisten enemmistö on (ateisteja / fiksuja / sosialisteja)
Tai jokin noiden yhdistelmä, koska S-ryhmän markkinaosuus päivittäistavarakaupasta on yli 50 prosenttia.01700Sorsa: kuvaputki - Lipponen: kaasuputki - Marin: ryppyputki
Nuo kolme demaria ovat poikkeuksia Suomen poliittisessa historiassa. Ovat ainoita, jotka ovat kyenneet nostamaan puolue321623Henkilökohtaisia paljastuksia Dubaista - Kohujulkkis Sofia Belorf on äitipuoli ja puoliso!
Tiesitkö, että Sofia on äitipuoli ja rakastava puoliso? Sofia Belorf saa oman sarjan, jossa seurataan hänen Bling Bling371599Antti Lindtman kiitti valtiovarainministeri Purraa
Ministeri Purra kertoi ottavasa vastuun EU:n alijäämämenettelyyn joutumisesta. Hän myös sanoi tietävänsä, että Lindtman11494- 831357