BMW B47 moottorin suunnittelussa on virhe.
Yksi tärkein asia ahdinmoottorin suunnittelussa on että imupuolelle ei pääse ei pääse muodostumaan jäätä, missään olosuhteissa.
Jos se on unohdettu niin jossakin vaiheessa jääpaloja alkaa mennä ahtimen siipiin, kun siipi pyöriä useita kymmeniä tuhansia kierroksia tai enemmän niin ohut siipi vääntyy helposti. Tai siitä irtoaa paloja.
Jokainen näkee missä vika on kun katsoo teknisiä kuvia tuosta moottorista ja katsoo miten tehty ja vertaa esim volsin koneisiin.
Ahtimen vaihto on nelinumeroinen euromäärä uudella ahtimella ja seuraavan siipi voi vääntyä vaikka viikon päästä.
Suunnitteluvirhe.
B47 imupuolen suunnittelussa virheitä.
9
107
Vastaukset
- Anonyymi
Onkohan tästä mitään kokemuksia juuri jään muodostumisen kannalta?
Tiedän, että b47 koneesta on mennyt turboja.
Edeltäjästä, n47 oli arka jakoketjuongelmille, mutta b47 ei niitä ole ollut.- Anonyymi
B47:ssa on sitten se EGR venttiilin jäähdytin ongelma mikä on aiheuttanut tulipaloja. Niitä on uutisoitu suhteellisen paljon.
kalliissa autossa on kalliit kulut.
- Anonyymi
Mistä se jää muodostuu sinne imupuolelle?
- Anonyymi
"Jokainen näkee missä vika on kun katsoo teknisiä kuvia tuosta moottorista ja katsoo miten tehty ja vertaa esim volsin koneisiin. "
Nämä "jokainen näkee, kun katsoo"-tyylin lauseet ovat sitten aina metkoja!
Miksei kirjoittaja vaivaudu selittämään sitä "näkyään" edes muutamalla sanalla , jos se kerran on niin helppo juttu - eikä edes linkkaa mitään "teknisiä kuvia"....
Tuollaisia arvoituksellisia epämääräisyyksiä pieraisemalla on helppo antaa itsestään asiantunteva leima, toki! - Anonyymi
Alepasta pahvilaatikko ja siitä keulapahvi nokalle. ok.
- Anonyymi
Miksi? B47 koneisissa on automaattinen kaihdin jäähdyttimen edessä.
- Anonyymi
bemupojuissa on myös virhe. toki "imuhommat" bemupojuilta kuulemma onnistuu...
t: a n l. p n - Anonyymi
Tässä varmasti muodostuu turbon imupuolelle kondensiota pakokaasun syöttämisestä kylmällä koneella startista lähtien. Lämpimissä maissa jäätä ei muodosta vaan kondensio pisaroita, jo riittävän paljon vesipisaroi voi vahingoittaa ahtimen siipipyörää.
Puhumattakaan jäästä jollaiseksi suomessa ja muualla kosteus ja vesipisarat mudostuvat.- Anonyymi
Lisätään Eli BMW ei ole testannut moottoria kunnolla - asteisen ulkolämpötilan olosuhteissa käytännössä ollenkaan. Pitää testata että kondesiota ei pääse syntymään millään ajalla tai lukemittomilla starttauksilla ja kylmäkäynnistyksillä.
Suunnitteluvirhe, tuote käymätön muualle kuin ulkoilmaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."
Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi1294880- 303076
Haluan jutella kanssasi Nainen
Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O161787Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa
Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak221750Onko mies niin,
että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.181601Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?
Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta711471Miksi näin?
Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi181228Armi Aavikko Malmin hautausmaa
Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?101213Ison Omenan uhri tukahdutettiin kuoliaaksi. Kuolinsyynä sydämen pysähdys.
Eli naisen hengittäminen estettiin ja tästä oli suorana seurauksena sydämen pysähdys. Ihan oppikirjan mukainen tapaus. H171177Haluisin suudella ja huokailla
ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni161177