B47 imupuolen suunnittelussa virheitä.

Anonyymi

BMW B47 moottorin suunnittelussa on virhe.

Yksi tärkein asia ahdinmoottorin suunnittelussa on että imupuolelle ei pääse ei pääse muodostumaan jäätä, missään olosuhteissa.

Jos se on unohdettu niin jossakin vaiheessa jääpaloja alkaa mennä ahtimen siipiin, kun siipi pyöriä useita kymmeniä tuhansia kierroksia tai enemmän niin ohut siipi vääntyy helposti. Tai siitä irtoaa paloja.

Jokainen näkee missä vika on kun katsoo teknisiä kuvia tuosta moottorista ja katsoo miten tehty ja vertaa esim volsin koneisiin.

Ahtimen vaihto on nelinumeroinen euromäärä uudella ahtimella ja seuraavan siipi voi vääntyä vaikka viikon päästä.

Suunnitteluvirhe.

9

209

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Onkohan tästä mitään kokemuksia juuri jään muodostumisen kannalta?
      Tiedän, että b47 koneesta on mennyt turboja.
      Edeltäjästä, n47 oli arka jakoketjuongelmille, mutta b47 ei niitä ole ollut.

      • Anonyymi

        B47:ssa on sitten se EGR venttiilin jäähdytin ongelma mikä on aiheuttanut tulipaloja. Niitä on uutisoitu suhteellisen paljon.

        kalliissa autossa on kalliit kulut.


    • Anonyymi

      Mistä se jää muodostuu sinne imupuolelle?

    • Anonyymi

      "Jokainen näkee missä vika on kun katsoo teknisiä kuvia tuosta moottorista ja katsoo miten tehty ja vertaa esim volsin koneisiin. "

      Nämä "jokainen näkee, kun katsoo"-tyylin lauseet ovat sitten aina metkoja!

      Miksei kirjoittaja vaivaudu selittämään sitä "näkyään" edes muutamalla sanalla , jos se kerran on niin helppo juttu - eikä edes linkkaa mitään "teknisiä kuvia"....

      Tuollaisia arvoituksellisia epämääräisyyksiä pieraisemalla on helppo antaa itsestään asiantunteva leima, toki!

    • Anonyymi

      Alepasta pahvilaatikko ja siitä keulapahvi nokalle. ok.

      • Anonyymi

        Miksi? B47 koneisissa on automaattinen kaihdin jäähdyttimen edessä.


    • Anonyymi

      bemupojuissa on myös virhe. toki "imuhommat" bemupojuilta kuulemma onnistuu...

      t: a n l. p n

    • Anonyymi

      Tässä varmasti muodostuu turbon imupuolelle kondensiota pakokaasun syöttämisestä kylmällä koneella startista lähtien. Lämpimissä maissa jäätä ei muodosta vaan kondensio pisaroita, jo riittävän paljon vesipisaroi voi vahingoittaa ahtimen siipipyörää.

      Puhumattakaan jäästä jollaiseksi suomessa ja muualla kosteus ja vesipisarat mudostuvat.

      • Anonyymi

        Lisätään Eli BMW ei ole testannut moottoria kunnolla - asteisen ulkolämpötilan olosuhteissa käytännössä ollenkaan. Pitää testata että kondesiota ei pääse syntymään millään ajalla tai lukemittomilla starttauksilla ja kylmäkäynnistyksillä.

        Suunnitteluvirhe, tuote käymätön muualle kuin ulkoilmaan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tukalaa kuumuutta

      Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh
      Ikävä
      42
      2492
    2. Mansikkatiloilla hyväksikäytetään ukrainalaisia

      Työolot ovat surkeita ja palkka kelvoton. https://yle.fi/a/74-20172942
      Maailman menoa
      301
      2113
    3. Sinä, ihastukseni

      Mitä haluaisit tehdä kanssani ensimmäisenä?
      Ihastuminen
      23
      1882
    4. Tiedät ettei tule toimimaan.

      Mielenterveys ei kummallakaan kestä.
      Ikävä
      24
      1625
    5. Okei, myönnetään,

      Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘
      Ikävä
      24
      1475
    6. Ensi kesänä

      Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta
      Ikävä
      41
      1391
    7. Onko kaivatullasi

      himmeä kuuppa?
      Ikävä
      44
      1366
    8. Sokea "ystävälle"

      Oletko oikeasti noin sokea?
      Ikävä
      100
      1349
    9. En ymmärrä käytöstäsi

      Se on ollut eräänlaista hyväksikäyttöä. Että seura kyllä kelpaa palstan välityksellä silloin kun ei ole parempaakaan tek
      Ikävä
      139
      1305
    10. On jo heinäkuun viimeinen päivä.

      En taida nähdä sinua koskaan.
      Rakkaus ja rakastaminen
      36
      1076
    Aihe