Haluaa pitää yksityisasiansa salassa. No, onko liian pehmyt kantti, instagramissa tiedottaa hyvissä ajoin tulevat kohok ohdat.
Nyt tiedetään uuteen vuoteen saakka.
Ei pysty pitämään mitään omana tietonaan.
Martinan yksityisyys!
122
797
Vastaukset
- Anonyymi
Martina elää julkisuudesta ja juoruista. Esko on auttanut julkisuuskuvan muokkaamisessa. Nyt Martina on ilman koulutusta ja pätevyyttä mihinkään valmennuksiin päässyt hyville ansioille. Onko yhtään tosi-tv-ohjelmaa, jossa Aitolehti ei olisi ollut mukana. Viimeisimpänä tulee Iholla-sarja, jossa nämä julkkikset parkuvat vuoron perään ja fanit hihkuvat ihastuksesta.
- Anonyymi
On niillä todistuksia, Esko postaili todistuksen, missä hän on todistettavasti " hyvä tyyppi "
Ehkä Martinalla on myös todistus, jossa hän on todistettavasti " hyvä ja magee mimmi "
Oh my Goodness... on nämä tyhmiä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On niillä todistuksia, Esko postaili todistuksen, missä hän on todistettavasti " hyvä tyyppi "
Ehkä Martinalla on myös todistus, jossa hän on todistettavasti " hyvä ja magee mimmi "
Oh my Goodness... on nämä tyhmiä.Marttinalla ihan ok valmennuksia, ole katsonut kyllä muitakin. Mutta kun sanot osallistujia tyhmiksi, voin fyysisen kunnon puolesta lähteä viivalle kanssasi vaikka heti😂, toisekseen tuossa älykkyys /fiksuus puolessa luulen sinua vastaan pärjäävän kohtuullisesti. Ei tarvitse kuin lukea tuota sinun "katkeran suolaista tuotostasi", siitä johtopäätökset. 🤔😉
- Anonyymi
Iholla-sarjassa on tasan tarkkaan yksi urheilija. Hänestä tämä treeni-ihme Martina voisi ottaa esimerkkiä. Kyseessä omassa lajissaan menestynyt, hyvän näköinen ja nuorempi nainen. Mutta eeeei. Mara vaan avautuu lehdissä ja informeeraa, että lähtee Lappiin. Ei me tavikset vaan ikinä koskaan.
Tuleeko Marasta uuden Me Naiset Radion vakiohaastateltava? Öööö-ehe-tota...
- Anonyymi
Nyt tämä koko kansa hyvinvointivalmentaja matkustaa lappiin yöjunalla..
siis mitä ?? Onko rahat niin vähissä että pitää junalla mennä ja vielä näillä huonoilla yöjunilla (siniset junat) aivan kauheita..Miten luxus täti siellä voi nukkua koiransa kanssa kun hytit on loppuun kulutettu.
Ennen sinne mentiin lentokoneella ja vuokrattiin auto paikanpäältä :-) !!!
Onneksi rikas mies tulee käymään ...vai missä ne aikoo tavata uutenavuotena..- Anonyymi
Lentää varmaan Dubaihin.
- Anonyymi
Näin se tavallisen tallaajan arki tulee Martinallekin, kerran lennettiin jopa yksityiskoneella lappiin, ne oli aikoja ne !
Ei ole enää Therman kaiken maksajana. Nyt voi ajella Thermanin Levin Chaletin ohi ja huokailla, tuossa on mun ihana Chalet, mun ihana, ai niin ei ollutkaan mun vaan Thermanin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Näin se tavallisen tallaajan arki tulee Martinallekin, kerran lennettiin jopa yksityiskoneella lappiin, ne oli aikoja ne !
Ei ole enää Therman kaiken maksajana. Nyt voi ajella Thermanin Levin Chaletin ohi ja huokailla, tuossa on mun ihana Chalet, mun ihana, ai niin ei ollutkaan mun vaan Thermanin.Therman lennättää Sofiansa yksityikoneella eri paikkoihin mutta Martinalla on mukana oma perhe ja sukset ja koira ja auto. Ja perillä hyviä ystäviä. En usko että kukaan kadehtii sen enempää Stefania kuin Sofiaakaan. Onhan sillä Stefanin Levin mökillä niin huono mainekin että kuka sinne edes haluaa mennä. Ei edes taksia saa tarvittaessa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Therman lennättää Sofiansa yksityikoneella eri paikkoihin mutta Martinalla on mukana oma perhe ja sukset ja koira ja auto. Ja perillä hyviä ystäviä. En usko että kukaan kadehtii sen enempää Stefania kuin Sofiaakaan. Onhan sillä Stefanin Levin mökillä niin huono mainekin että kuka sinne edes haluaa mennä. Ei edes taksia saa tarvittaessa.
No herranjestas kun miettiikin että jo Eirassa naapurit valittivat kun Stefan ja Sofia juhlivat kovaäänisesti asunnossa, jossa Martina oli kirjoilla. Sitten Kivenlahdessa jopa poliisit hakivat Stefanin puhutteluun kun niin kova meteli kun siellä juhli. Levin mökille eivät edes taksit halua ottaa kyytejä koska aina tulee jotain häikkää. Onko Hanko ainoa paikka missä ei ole ketään lähimaillaakaan vai eikä vain tiedot kantaudu. Eli kenellä menee hyvin? Ei ainakaan Stefanilla eikä varsinkaan Sofialla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ole enää Therman kaiken maksajana. Nyt voi ajella Thermanin Levin Chaletin ohi ja huokailla, tuossa on mun ihana Chalet, mun ihana, ai niin ei ollutkaan mun vaan Thermanin.Kyllä on henkisesti köyhää,jos joku yksityislentokone on olevinaan niin hienoa.Todellakin perhe,etenkin lapset ,on parasta ja arvokkainta elämässä.Juuri ne,keillä ei niitä ole,korvaavat helposti sen kaikella turhalla rahalla saatavilla asioilla.Jotenkin säälittää tämä pariskunta,jotka roikkuvat toisissaan,elämä aivan sekaisin vailla järkevää päämäärää,ja silti esitetään somessa viimeiseen asti,kuinka hyvin menee ja kuinka luksusta kaikki on.Luksus ja raha ei korvaa henkistä tyhjyyttä,siksi mikään ei riitä.Vaikka kahdeskymmenes luksuslaukku tulisi lahjaksi, uutta tarvitaan viimeistään tammikuussa. Mikään ei tunnu miltään kun tottuu saamaan kaiken materian,siksi se ei tuo Onnea.Ja koska materia ei ole yhtäsuurikun onni.Hyvä ulkonäkö ei ole yhtäsuuri kuin onni.Rakkaus ,perhe ja lapset on onni❤
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ole enää Therman kaiken maksajana. Nyt voi ajella Thermanin Levin Chaletin ohi ja huokailla, tuossa on mun ihana Chalet, mun ihana, ai niin ei ollutkaan mun vaan Thermanin.Herran jestas mikä patous tuli, helpottiko äityliä.😂✌️
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Therman lennättää Sofiansa yksityikoneella eri paikkoihin mutta Martinalla on mukana oma perhe ja sukset ja koira ja auto. Ja perillä hyviä ystäviä. En usko että kukaan kadehtii sen enempää Stefania kuin Sofiaakaan. Onhan sillä Stefanin Levin mökillä niin huono mainekin että kuka sinne edes haluaa mennä. Ei edes taksia saa tarvittaessa.
Niin Martinan on ihan turha olla Levin Chaletista kateellinen, mennyt mikä mennyt.
Onneksi sentään sukset jäi, niillä on hyvä sujutella pitkin metsää.
Kyllä minä Thermanin Levin residenssiin menisin ihan koska vaan, hieno on mökki, eihän se mökin vika ole jos omistaja sekoilee. Tuo taksi juttu oli hieman ylireagointia, kyllä takseja rahalla saa, Levin residenssiin .
Karalahdet ( Maran sydänystävät ) sentään paikalla, kyllä se joulu näitten kanssa sujuu vähän vaatimattomissa mökeissäkin.. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä on henkisesti köyhää,jos joku yksityislentokone on olevinaan niin hienoa.Todellakin perhe,etenkin lapset ,on parasta ja arvokkainta elämässä.Juuri ne,keillä ei niitä ole,korvaavat helposti sen kaikella turhalla rahalla saatavilla asioilla.Jotenkin säälittää tämä pariskunta,jotka roikkuvat toisissaan,elämä aivan sekaisin vailla järkevää päämäärää,ja silti esitetään somessa viimeiseen asti,kuinka hyvin menee ja kuinka luksusta kaikki on.Luksus ja raha ei korvaa henkistä tyhjyyttä,siksi mikään ei riitä.Vaikka kahdeskymmenes luksuslaukku tulisi lahjaksi, uutta tarvitaan viimeistään tammikuussa. Mikään ei tunnu miltään kun tottuu saamaan kaiken materian,siksi se ei tuo Onnea.Ja koska materia ei ole yhtäsuurikun onni.Hyvä ulkonäkö ei ole yhtäsuuri kuin onni.Rakkaus ,perhe ja lapset on onni❤
Tämä kommentti olisi ollut paikallaan pari kolme vuotta sitten, kun Martina hehkutti Levin mökkiä ja yksityislentokonetta, jolla sinne lennettiin. On näillä lyhyt muisti tai sitten erittäin valikoiva muisti. Perhe-elämä mökissä nyt oli samaa riitelyä kuin siihenkin asti, mutta ei sitä julkisesti sanottu , #kiitollinen#onnellinen#siunattu# , sitä se oli .....todellisuudessa ...not.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Herran jestas mikä patous tuli, helpottiko äityliä.😂✌️
Sehän oli mitä positiivisin kommentti !!!!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No herranjestas kun miettiikin että jo Eirassa naapurit valittivat kun Stefan ja Sofia juhlivat kovaäänisesti asunnossa, jossa Martina oli kirjoilla. Sitten Kivenlahdessa jopa poliisit hakivat Stefanin puhutteluun kun niin kova meteli kun siellä juhli. Levin mökille eivät edes taksit halua ottaa kyytejä koska aina tulee jotain häikkää. Onko Hanko ainoa paikka missä ei ole ketään lähimaillaakaan vai eikä vain tiedot kantaudu. Eli kenellä menee hyvin? Ei ainakaan Stefanilla eikä varsinkaan Sofialla.
Usein vierailivat poliisit Thermanin ja Aitolehden kodeissa, eivät ne sinne kahville tulleet !!!!
- Anonyymi
Yöjuna oli meidän perheelle hyvä vaihtoehto, kun oltiin Levillä viime viikko. Oman auton voi ottaa mukaan, johon kaikki välineet ja tarvikkeet voi pakata valmiiksi. Et itse ole ilmeisesti tällaista matkailua harrastanut, kun pitää tuollainen älämölö tehdä Martinan matkasta. Eikös se ollut Sofia ja Niko, jotka yksityiskoneella lenteli instan mukaan...että se siitä ja toivottavasti sinua purkaus vähän helpotti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ole enää Therman kaiken maksajana. Nyt voi ajella Thermanin Levin Chaletin ohi ja huokailla, tuossa on mun ihana Chalet, mun ihana, ai niin ei ollutkaan mun vaan Thermanin.Arki tulee itse kullekin, mutta toivottavasti Mara ei pyydä Soffalta lainaksi Leville sitä Guccin pannumyssyä (lue pipo) 🙈🙈🙈. Ajattelin vain kun tuosta luxuksesta olet niin huolissasi ja murehdit Maran köyhyyttä. 😎
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Arki tulee itse kullekin, mutta toivottavasti Mara ei pyydä Soffalta lainaksi Leville sitä Guccin pannumyssyä (lue pipo) 🙈🙈🙈. Ajattelin vain kun tuosta luxuksesta olet niin huolissasi ja murehdit Maran köyhyyttä. 😎
Ei täällä olla luxuksesta yhtään huolissaan, aikoinaan se oli Martina, joka sitä jakoi someen, mun sitä ja mun tätä, ym. Mikä vika siinä " pannumyssyssä " oli ?? Ihan yes.
Kyllä nämä pohjoiseen menevät yöjunat ovat aika karuja, jos ei nyt ihan viime vuonna ole uusittu ?? Mutta pääsehän niillä perille, se kai on kuitenkin tarkoitus ? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Yöjuna oli meidän perheelle hyvä vaihtoehto, kun oltiin Levillä viime viikko. Oman auton voi ottaa mukaan, johon kaikki välineet ja tarvikkeet voi pakata valmiiksi. Et itse ole ilmeisesti tällaista matkailua harrastanut, kun pitää tuollainen älämölö tehdä Martinan matkasta. Eikös se ollut Sofia ja Niko, jotka yksityiskoneella lenteli instan mukaan...että se siitä ja toivottavasti sinua purkaus vähän helpotti.
Tämä tyyppi menossa etelään, viime viikko Levillä, ohoh
- Anonyymi
Miksi ei mene Mersulla? Ainiin sehän piti luovuttaa autoliikkeeseen kun ei rahat riittäneet liisaukseen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eivät päässeet juorutädit huutelee, jätti lapset isileen koiran Eskolle ja paineli yksin etelän lämpöön.Vaan rakkaat lapset mukaan laskettelee ja hiihtelee sekä oma rakas äiti myös koira.Tää on oikein kauniisti tehty asia, et vietetään yhdessä aikaa läheistensä kans.♥️
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi ei mene Mersulla? Ainiin sehän piti luovuttaa autoliikkeeseen kun ei rahat riittäneet liisaukseen.
Oletko sattunut silmäilemään koskaan Suomen karttaa? Ilmeisesti on maantieto vähän heikoilla..... 😄 🙃
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tämä tyyppi menossa etelään, viime viikko Levillä, ohoh
Nyt en ymmärtänyt tuota kommenttia, voitko selventää?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei täällä olla luxuksesta yhtään huolissaan, aikoinaan se oli Martina, joka sitä jakoi someen, mun sitä ja mun tätä, ym. Mikä vika siinä " pannumyssyssä " oli ?? Ihan yes.
Kyllä nämä pohjoiseen menevät yöjunat ovat aika karuja, jos ei nyt ihan viime vuonna ole uusittu ?? Mutta pääsehän niillä perille, se kai on kuitenkin tarkoitus ?Onhan niissä makuuvaunut, pienet toki, mutta asian hoitaa hyvin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikä on patous?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ole enää Therman kaiken maksajana. Nyt voi ajella Thermanin Levin Chaletin ohi ja huokailla, tuossa on mun ihana Chalet, mun ihana, ai niin ei ollutkaan mun vaan Thermanin.Juuri näin 😂👍! Ja sekös marttaa kiehuttaa. Pakko alkaa vihjailemaan julkisuudessa uudesta rakkaasta ettei kukaan luule että on jäänyt lehdelle soittelemaan 😂. Martta kyllä sä jäit kakkoseksi kauniille ja fiksulle Sofialle. Sä oot ikuinen häviäjä. Stefan on umpirakastunut Sofiaan enkä yhtään ihmettele❤. Hän sai vihdoinkin elämäänsä Naisen, Martan jälkeen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaikkee säkin uskot😂! Suoraan Seiskan sivuilta, voi vittu 😂. Ota ny typerä ämmä järki käteen jos sulla semmoista on👍.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mentiin myös Leville yöjunalla tänä vuonna ..me ei todellakaan menty sinisellä junalla Kolariin vaan vihreällä ..
Auto mukana..
Juu ymmärrän että tavallinen perhe menee millä menee mutta Martina ..sinisellä 100 vuotta vanhassa vaunussa yö jossa on aivan kauheeta.
Martina instassa on leveillyt kuinka leville mennään yksityiskoneella ja auto odottaa levillä sekä luxus tason mökki ...nyt sinisellä junalla joka on halvin vaihtoehto ja kauhein .
Pudotus on aivan järkyttävä lisäksi että Martina antaa instassa kuvaa että rahaa on ja mies rikas. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onhan niissä makuuvaunut, pienet toki, mutta asian hoitaa hyvin.
Meneekö Sofia mersun kyydissä ohi? 👌👌😎
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaikkee säkin uskot😂! Suoraan Seiskan sivuilta, voi vittu 😂. Ota ny typerä ämmä järki käteen jos sulla semmoista on👍.
Nyt teini, pikkuisen siivompaa kielenkäyttöä, ettei äitisi anna tukkapöllyä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tämä kommentti olisi ollut paikallaan pari kolme vuotta sitten, kun Martina hehkutti Levin mökkiä ja yksityislentokonetta, jolla sinne lennettiin. On näillä lyhyt muisti tai sitten erittäin valikoiva muisti. Perhe-elämä mökissä nyt oli samaa riitelyä kuin siihenkin asti, mutta ei sitä julkisesti sanottu , #kiitollinen#onnellinen#siunattu# , sitä se oli .....todellisuudessa ...not.
Leville piti päästä mihin tulee Sofiakin ja Stefan. Kyllä kirpaisee hikisessä mökissä äitinsä kanssa kun miljonääri takuuvaras ei tule Suomeen..
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vuodatus?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikä on patous?
Vuodatus?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Opettele edes alkeet normaalin ihmisen kielenkäytöstä, vaikka minkäänlaista sivistystä ei näytäkään löytyvän , ennen kuin tulet huutelemaan julkisille palstoille.
Harvinaisen moukkamaista käytöstä, ja kaikenlaista on kuitenkin nähty täälläkin.
Eri
- Anonyymi
Itsetunto taitaa olla huono, nyt varsinkin kun S ja S väleissä.
Täytyy todistaa koko ajan että hyvin menee.- Anonyymi
Veikkaan,ettei Martinaa kiinnosta pätkääkään tuon pariskunnan yhdessäolo.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Veikkaan,ettei Martinaa kiinnosta pätkääkään tuon pariskunnan yhdessäolo.
Täytyy sen vähän kirvellä, ei olisi muuten Sofiaa pahoinpidellyt !!!
- Anonyymi
Miksi puhutte Martinan ex- avopuolisosta, on eronnut jo melkein vuosi sitten hänestä. Uudemmat sänky seuralaiset on Johanna ja Laura, verratkaa heitä Sofiin elkää enää Martinaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi puhutte Martinan ex- avopuolisosta, on eronnut jo melkein vuosi sitten hänestä. Uudemmat sänky seuralaiset on Johanna ja Laura, verratkaa heitä Sofiin elkää enää Martinaan.
Olivathan he eronneet silloinkin, kun Martina koki aiheelliseksi pahoinpidellä Sofian koski tämä oli viestitellyt Stefanin kanssa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Täytyy sen vähän kirvellä, ei olisi muuten Sofiaa pahoinpidellyt !!!
Tiedätkö, että toiset ihmiset menevät elämässään eteenpäin. Ja mitä Sofiaan tulee, niin hän ei mene. Sofia menee sinne minne miehet hänet milloinkin maksavat.
- Anonyymi
Henkilökohtaiset seurstelu siis miesasiat, haluaa pitää yksiysinä.Eikö ymmärys riitä, tähän asiaan ?
- Anonyymi
Kyllä riittää ymmärrys, mutta miten mahtaa olla itsesi laita " yksiysinä " ei taida ymmärrys sulla riittää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä riittää ymmärrys, mutta miten mahtaa olla itsesi laita " yksiysinä " ei taida ymmärrys sulla riittää.
Nyt teinillä kolahti omaan nilkkaan ja pahasti, nuo näppäilypaholaisen virheistä ilkkuminen on selvä merkki. Ja olen itsekkin samaa mieltä, ettei lapsukaisen ymmärrys oikein riitä, vaan solvata täytyy......toivottavasti vähän helpottaa.
- Anonyymi
Miten on pitänyt? Ei mitenkään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko kaalipää teillä suvussa, vai muutenko vainoatte Martinaa.?
- Anonyymi
Martina ja Maisa - lupailua vaan. Ei tekoja.
- Anonyymi
Samanlaisia onnen onkijoita ovat kumpainenkin, satuilua, satuilun perään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mieluimmin onnen onkija kuin kullan kaivaja🤣🤣🤣🤣
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Saiko Sofi taas kolmanesta asunnosta häädön ulkoruokintaan.Voi helkatti mikä naikkonen on, eikö toisten hyväksi käyttö lopu koskaan. Kohta ei rahaa tällä parilla ole hotellihuonetta maksaa, nekin menevät meidän veronmaksajien piikkiin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mieluimmin onnen onkija kuin kullan kaivaja🤣🤣🤣🤣
Kolahti lapio kiveen, nyt onnen onkijoina kunnes taas kaivuu alkaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Saiko Sofi taas kolmanesta asunnosta häädön ulkoruokintaan.Voi helkatti mikä naikkonen on, eikö toisten hyväksi käyttö lopu koskaan. Kohta ei rahaa tällä parilla ole hotellihuonetta maksaa, nekin menevät meidän veronmaksajien piikkiin.
Isbe ollut pitkään ihmeen hiljaa? Bilettikö liikaa vai mitä on tapahtunut?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Isben biletys ja tupa täynnä porukkaa aina, taisi Sofia lähteä omasta tahdosta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Isbe ollut pitkään ihmeen hiljaa? Bilettikö liikaa vai mitä on tapahtunut?
Varmaan sisäkalut on tiukilla viinan läträämisestä ja kun menetti taas alivuokra asunnonkin sekoilunsa vuoksi.
- Anonyymi
Mutta onneksi Sofia on tekijänaisia ? ?
Martina on luonnollisesti omaa luokkaansa ja nimenomaan tekee asoita enemmän kuin puhuu, mutta jopa Maisa kykenee olemaan aktiivisempi kuin Sofia. Mikä tietysti ei vaadi juuri mitään.
Kyllä Sofia vetää pohjat mitä tulee lupailuun, haaveiluun ja haahuiluun. Täydelliseen tekemättömyyteen. Totaaliseen joutenoloon. Suomen julkisuuden henkilöistä aivan omaa luokkaansa kaikessa vätystelyssään.
Eli kommenttisi on todellinen vesiperä.
- Anonyymi
Martalla ja Maisalla samat horinat:" pidän yksityisasiat omanani". Kukaan ei todellakaan tietäisi niistä ykistyisasioista yhtään mitään jos kyseiset eukot eivät ihan itse laita instaansa salaperäisiä vihjauksia #rakastunut #onnellinen ym. skeidaa sekä kuvia joissa joku ukko on peitetty sydämellä tai vain kädet näkyy. Sisäpiirikin on valjastettu vihjailupiiriin.
Mahtaa olla aika kuluttavaa tuollainen elämä kun kaikki on tuotteistettu ja mitään ei tehdä jos siitä ei pääse jotenkin hyötymään. - Anonyymi
Moikkelis, jokaisen superjulkkiksen kuten Martina on oikeus pitää ne omat asiat yksityisinä, jotka haluaa ja julkisina ne asiat, jotka on osa julkikuvaa ja omaa brändiä. Martina on esim lehtien palstoilla haluttu haastateltava, TV esiintymiset ja show emännyydet on ok olla julkisuudessa mutta omat rakkausasiat jne. ei kuulu tällä Martinaa kritisoivalle lähiömassalle. Itsekin pidän omat asiani yksityisinä ja sitten jos haluan niin joskus repäisen ja olen hetken julkisuuden valokeilassa. Se on jokaisen oma asia eikä kuulu pulliaisille.
- Anonyymi
Tiedetään, minnamartinan sivupersoona.
- Anonyymi
No kuule, ihan tavallista lähiömassaa on Martinakin, ehkä sillä erotuksella, että silikonit ovat hänellä aika kulahtaneet. Eikä se Kalasatama nyt juurikaan poikkea mistään muusta Hgin lähiöstä, samanlaisia harmaita laatikoita on täynnä myös Kalasatama.
- Anonyymi
Nyt nähdään miten uusperheonni kestää kun Herra B. saa Martinan mukana koko paketin. Noh kuka kieltäytyisi jos saisi Martinan kaltaisen klassisen kaunottaren, jolla on kauneuden lisäksi myös järkeä päässä... ihana nainen.
- Anonyymi
Nyt on sulla pahasti jotain mennyt metsään, jos sanot Martinaa kauniiksi ja järkeväksi !!
Miesmäinen ulkonäkö eikä mikään järjen jättiläinen todellakaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nyt on sulla pahasti jotain mennyt metsään, jos sanot Martinaa kauniiksi ja järkeväksi !!
Miesmäinen ulkonäkö eikä mikään järjen jättiläinen todellakaan.Martina on todella kaunis, vieläkin vaikka missi ainesta on eukko.Henkisesti vahva ja viksu kokonaisuus todella!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Martina on todella kaunis, vieläkin vaikka missi ainesta on eukko.Henkisesti vahva ja viksu kokonaisuus todella!
Eihän hän ollut missiainesta nuorenakaan. Siksi meni sitä toista reittiä silkoneineen, salarakkauksineen ja stripparimiehineen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Martina on todella kaunis, vieläkin vaikka missi ainesta on eukko.Henkisesti vahva ja viksu kokonaisuus todella!
Viksu? Koiran nimi?
Ymmärsinkö oikein, että Martina on menossa Lappiin Joulua viettämään lastensa, koiransa ja auton kera yöjunalla? Mitä hiton pahaa siinä on? Yöjunahan on pelkästään lapsille jo valtava elämys. Lisäksi auto kulkee kivasti mukana ja ei tartte ite ajaa ja stressata liikenteessä. Miettikää nyt ihan oikeesti itekin, jotta mikä olisi tuolle matkalle järkevin matkustusvaihtoehto. Miettikää oikeesti sitäkin, että kauanko pääkaupunkiseudulta tuonne kestää ajaa.
Miten luulette, että lentokoneeseen olisi mahtunut tuo koko konkkaronkka? Ei sitten mitenkään. Ja miten lapset olisivat lentokoneessa saaneet elämyksen yöjunasta?
Jos mulla olisi vastaava tilanne niin satavarmasti tekisin samoin.- Anonyymi
Yöjuna on oikein hyvä kun ottaa makuuvaunun. Voi nukkua rauhassa, käydä suihkussa, meikata ja sitten aamulla freshinä auton rattiin. Omassa hytissä ei koronastakaan ole vaaraa.
- Anonyymi
Samaa mieltä,tuohan oli järkevä ratkaisu,mutta täällähän arvostetaan vaan ökyilyä,ei mitään maanläheistä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Samaa mieltä,tuohan oli järkevä ratkaisu,mutta täällähän arvostetaan vaan ökyilyä,ei mitään maanläheistä.
Jotkut ei kestä sitä että Martinalla on nyt parempi elämä kuin Stefanin aikana. Ei haittaa yhtään vaikka Sofialla on nyt mun Levi ja mun Hanko. Asuntoa ei vain ole vieläkään. Eikä se Sofiakaan niin onnelliselta vaikuta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jotkut ei kestä sitä että Martinalla on nyt parempi elämä kuin Stefanin aikana. Ei haittaa yhtään vaikka Sofialla on nyt mun Levi ja mun Hanko. Asuntoa ei vain ole vieläkään. Eikä se Sofiakaan niin onnelliselta vaikuta.
Ei kestäkään,se on kateutta että toivoo toiselle vaan pahaa oloa ja mieltä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Johan tuossa luettelit kaksi asuntoa. Miten monta asuntoa yhdellä ihmisellä pitäisi olla?
- Anonyymi
No elämyshän yöjunalla matkustaminen lappiin totta tosiaan on, ei se mikään luksus ykkösluokka ole, mutta perille sillä pääsee. Lentäen on tämä KV-stara tähän asti lappiin mennyt, mikä lie nyt, kun lento ei kelvannut, kyllä ne sukset ja koirat koneessakin on viety, ei se mikään ongelma ole, hinta on vaan kalliimpi. Aina voi perillä vuokrata auton, vaikka kuljettajalla !!!!!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Muistele vain, kuinka eräs Aitolehti ökyili pari vuotta sitten, Leville lennettiin kerran peräti yksityiskoneella, se jos mikä on leveilyä. Nyt on kaikki yhtäkkiä niin maanläheistä että....
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No elämyshän yöjunalla matkustaminen lappiin totta tosiaan on, ei se mikään luksus ykkösluokka ole, mutta perille sillä pääsee. Lentäen on tämä KV-stara tähän asti lappiin mennyt, mikä lie nyt, kun lento ei kelvannut, kyllä ne sukset ja koirat koneessakin on viety, ei se mikään ongelma ole, hinta on vaan kalliimpi. Aina voi perillä vuokrata auton, vaikka kuljettajalla !!!!!
Fanit muuttaa mielipiteitään senmukaan mitä Martina tekee. Kaikki on aina niin hienoa, järkevää jne.
Jos S ja S menisivät junalla, .syntyisi pilkkalaulu täällä - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei kestäkään,se on kateutta että toivoo toiselle vaan pahaa oloa ja mieltä.
No minä olen samaa mieltä, en erityisesti näistä daameista perusta, mutta kyllä pakko sanoa, että Martina on hiton sisukas ja yritteliäs nainen. Onko se joillekin niin hiton vaikeaa tunnustaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No minä olen samaa mieltä, en erityisesti näistä daameista perusta, mutta kyllä pakko sanoa, että Martina on hiton sisukas ja yritteliäs nainen. Onko se joillekin niin hiton vaikeaa tunnustaa.
On yritteliäs, todella. Opportunistin perikuva, mutta kiipeilee vähän väärällä tavalla. Jo nuoresta lähtien hän on pyrkinyt vihreämmälle oksalle sängystä sänkyyn kuleksimalla. Esko on tyypillinen tapaus. Hunksit olivat reilu kymmenen vuotta sitten kovasti tapetilla, joten sieltähän Martina Eskon tempaisi aviomieheksi. Hankki oikein lapsenkin vakuudeksi. Hunksit olivat tähdenlento, eikä Esko ollutkaan mikään rahamies, kuten Martina sai karvaasti kokea.
Sitten Stefan pahaa aavistamatta meni lyömään vetoa Martinasta ja kaikki tietävät, miten siinä sitten kävi. Pointsit Stefanille, ettei antanut periksi Martinan avioliittosuunnitelmille. Vaikka silloinkin siinä asiassa Martina oli hiton sisukas ja yritteliäs nainen
Martina on edelleenkin hiton sisukas ja yritteliäs nainen kaikessa pyrkydyydessään, mutta mikään ei ota tulta alle, vaikka on kaikkea yritellyt kahden vuosikymmenen ajan. Sekä miesten ja toimeentulokeinojen suhteen. Etenkin miesten kautta toimeentuloon. Siellä Martina sisukkaasti ja yritteliäästi roikkuu kyseenalaisen julkisuuden reunoissa kiinni. Anonyymi kirjoitti:
Eiköhän se ole niin, että Martina lapsineen ovat aina menneet lentsikalla ja lapsilla ei välttämäti ole mitään tajua siitä, että muutenkin voi matkustaa. Lapsille tuo yöjuna on oikeesti elämys. Siellä voi pelata pelejä, syödä hyvin, nukkua hyvin, saada vaikka kavereita ja muuten vaan nauttia toistensa seurasta. Se on mitä parhaimmillaan perheen luxusaikaa.
Hyvä Martina. Noin juuri niitä elämyksiä lapsille annetaan.- Anonyymi
RailiSuominen kirjoitti:
Eiköhän se ole niin, että Martina lapsineen ovat aina menneet lentsikalla ja lapsilla ei välttämäti ole mitään tajua siitä, että muutenkin voi matkustaa. Lapsille tuo yöjuna on oikeesti elämys. Siellä voi pelata pelejä, syödä hyvin, nukkua hyvin, saada vaikka kavereita ja muuten vaan nauttia toistensa seurasta. Se on mitä parhaimmillaan perheen luxusaikaa.
Hyvä Martina. Noin juuri niitä elämyksiä lapsille annetaan.Täällä on kehuttu Martinan seurustelevan sisäpiiriläisten kanssa, onko Karalahdet tätä sisäpiiri kermaa ? 🙃🙃🙃
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Johan tuossa luettelit kaksi asuntoa. Miten monta asuntoa yhdellä ihmisellä pitäisi olla?
Jotain puuttuu koska aikaa vietettiin Westendissä ja nyt kun sinne ei voi jostain syystä mennä, niin hotellissa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eihän ne ole Sofin sen enempää kuin Martinan, ovat Stefanin ja toisen omistajan nimissä kaikki helahoidot.Ainut on Hangon tilukset, koska peri ne isukiltaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Yöjuna on oikein hyvä kun ottaa makuuvaunun. Voi nukkua rauhassa, käydä suihkussa, meikata ja sitten aamulla freshinä auton rattiin. Omassa hytissä ei koronastakaan ole vaaraa.
14.33 Käydä suihkussa junassa???
Anonyymi kirjoitti:
14.33 Käydä suihkussa junassa???
Kyllä vaan makuuvaunussa on suihku ja veski. Joissakin makuuhyteissä on jopa ihan oma suihku.
- Anonyymi
RailiSuominen kirjoitti:
Hyvä Martina. Noin juuri niitä elämyksiä lapsille annetaan.15:56 Lapset voi saada kavereita yöjunassa -siis mitä ihmettä?? 😀
Anonyymi kirjoitti:
15:56 Lapset voi saada kavereita yöjunassa -siis mitä ihmettä?? 😀
Miksi ei voi? Matka kestää pitkään ja ei ne lapset sitä koko matkan aikaa nuku.
- Anonyymi
RailiSuominen kirjoitti:
Kyllä vaan makuuvaunussa on suihku ja veski. Joissakin makuuhyteissä on jopa ihan oma suihku.
No etpä ole sitten matkustanut makuuvaunuissa, jos todellakin kuvittelet niihin suihkun ja veskin 🤭
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jotain puuttuu koska aikaa vietettiin Westendissä ja nyt kun sinne ei voi jostain syystä mennä, niin hotellissa.
Stefan ja Sofia biletyksen keskellä? Ei kukaan jaksaisi.
- Anonyymi
RailiSuominen kirjoitti:
Kuinka pihalla olet asioista? Voin kertoa että makuuvaunuissa mennään omaan hyttiin eikä minnekään lasten leikkihuoneeseen tekeen tuttavuutta. Tsiisus mitä porukkaa...
Anonyymi kirjoitti:
No etpä ole sitten matkustanut makuuvaunuissa, jos todellakin kuvittelet niihin suihkun ja veskin 🤭
Poimittu VR:n yöjuna-sivuilta.
""""Yläkertaan vai alakertaan?
Luksusta matkaasi tuo yläkerrassa sijaitseva hytti, jossa on oma suihku ja wc.
Alakerrassa on hieman edullisempia hyttejä, suihku ja wc ovat käytävällä."""Anonyymi kirjoitti:
Kuinka pihalla olet asioista? Voin kertoa että makuuvaunuissa mennään omaan hyttiin eikä minnekään lasten leikkihuoneeseen tekeen tuttavuutta. Tsiisus mitä porukkaa...
Noinko sinä toimit? Etkö käy lasten kanssa edes syömässä ravintolavaunussa tai edes aamupalalla? Sinäkö ihan oikeesti pitkällä matkalla oleilet lasten kanssa omia eväitä syöden siellä hytissäsi?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Missa Maran Mersu ja toimisto ? Siitähän kerskuttiin niin ja naureskeltiin Sofialle!
Millä mallilla on ? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Missa Maran Mersu ja toimisto ? Siitähän kerskuttiin niin ja naureskeltiin Sofialle!
Millä mallilla on ?Toimisto ei mukana 😀✌️ mutta mersu kyllä on junassa mukana et silleen.
- Anonyymi
RailiSuominen kirjoitti:
Siis juoksentelevat käytävillä vaunusta toiseen ja tutustuvat uusiin ihmisiin? Ei jestas.... 😂
- Anonyymi
RailiSuominen kirjoitti:
Noinko sinä toimit? Etkö käy lasten kanssa edes syömässä ravintolavaunussa tai edes aamupalalla? Sinäkö ihan oikeesti pitkällä matkalla oleilet lasten kanssa omia eväitä syöden siellä hytissäsi?
Ravintolavaunu ei ole yöllä auki, aukiolot korona-aikaan muutenkin rajoitetut.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sisukas = pahoinpitelijä ja yritteliäs = myy kursseja vaikka itse ei ole mitään asiantuntemusta. Sehän tässä mättää, ei se, millä tavoin matkustaa Lappiin korona-aikana.
- Anonyymi
RailiSuominen kirjoitti:
Hyvä Martina. Noin juuri niitä elämyksiä lapsille annetaan.Ai nyt pitäisi vielä kavereitakin saada junassa? Raili kuule, tiesitkö että meillä on pandemia meneillään, ja että matkustamista ja perheen ulkopuolisten kanssa hengailua ei suositella?
Anonyymi kirjoitti:
Toimisto ei mukana 😀✌️ mutta mersu kyllä on junassa mukana et silleen.
Miksi Mersu ei saisi olla junassa mukana? Totuus ihan oikeesti on se, että sen auton voi pakata täyteen kaikkea tarpeellista ja tarpeetonta lomamatkaa varten ja antaa junan kuljettaa. Etenkin joululahjat pitää pystyä piilottamaan lapsilta ja yleensäkin lapsiperheillä on paljon tavaraa lomamatkoilla mukana. Samoin, jos koira on mukana, niin silläkin on omat välttämättömät tarvikkeet matkalla ja ne tarvikkeet sekä koira kulkee kätevästi autolla paikasta A paikkaan B. Lisäksi auto on tuttu koiralle, joten sekin on vaan plussaa.
Ja miksi näin? Siitä yksinkertaisesta syystä, että sinne makuuhyttiin ei vaan mahdu isoja määriä tavaroita. Niissä saattaa olla vaan pari neliötä vapaata lattiatilaa. Ja miten hitossa sen ison tavararöykkiön kuljettaisi mukana, jos autoa ei ota mukaan? Mieti ite, että millaista olisi seilata asemalla kahden lapsen, koiran, kymmenien pakettien ja matkalaukkujen kanssa. Nyt ei tartte, koska kaikki on autossa pakattuna.
Joopa joo! Äläkää sanoko, että vuokraa auton lähtö- sekä menopäässä. Siinä sitä olisikin kauhee ruljanssi ja hermoja koetteleva joulupainajainen.Anonyymi kirjoitti:
Ai nyt pitäisi vielä kavereitakin saada junassa? Raili kuule, tiesitkö että meillä on pandemia meneillään, ja että matkustamista ja perheen ulkopuolisten kanssa hengailua ei suositella?
Vaikka meillä on tautitilanne päällä, niin ei se tarkoita sitä lasten pitää eristäytyä muusta maailmasta. Lapsille maskit nasukkaan, pidetään turvavälejä ja pestään käsiä. Parin metrin päästä voi ihan hyvin jutella muitten lasten kanssa. Ei se sen kummempaa ole.
Jos tuollaista sulkeutumista vaadit, niin sitten lapset eivät saisi mennä linja-autoon, taxiin, kouluun, junaan, kauppaan, kioskille, eivät edes kotiinsa, jos siellä jompi kumpi vanhempi on vaikkapa töissä sellaisessa paikassa, missä korona leviää, yms. yms.
Oikeesti nyt järki käteen!- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toimisto ei mukana 😀✌️ mutta mersu kyllä on junassa mukana et silleen.
Edelleen leasing Mersu. Ei oma.
- Anonyymi
Yksityiskone on parempi kun juna.
- Anonyymi
Ehdottomasti yksityiskone !!!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ehdottomasti yksityiskone !!!
Yksityiskoneella meidän Leville, tottakait.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Yksityiskoneella meidän Leville, tottakait.
Eipä yksityiskone enää vie Stefania ja Sofia Leville, mistäköhän mahtaa johtua?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eipä yksityiskone enää vie Stefania ja Sofia Leville, mistäköhän mahtaa johtua?
Mersulla yöjunan ohi? 🎅🎅
- Anonyymi
Meidän juna? Mun juna? Jotain sellaista shittiä kohta luetaan.
- Anonyymi
Tämä oli hyvä -Maran juna! 😂
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tämä oli hyvä -Maran juna! 😂
VRhän kohta kierrättää monta junaa. Siitä Martinakle uusi business, otahan äkkiä yhteyttä VRään: marankierrätys-junat tai kiertolaismarajuna. Welcome 😂😂😂😂
- Anonyymi
Miksei Mara lennä yksityiskoneella Leville? Miljonääri taidekauppias varmasti maksaisi. Lasten elämyksestä on turha höpistä Maran kohdalla.
- Anonyymi
MARAtipahti maan pinnalle
- Anonyymi
Moikkelis, kurkkaan palstaa ja ilahdun kun täällä onkin ihan positiivisia kommentteja läjäpäin. Pahimmat Martinan maalittajat on näemmä poissa ja ehkä Hurstin jonossa jonottamassa kassia. Yöjuna omassa hytissä omalla suihkulla on ihan hyvä tapa matkustaa Lappiin ja aamulla on täydessä iskussa perillä ja siitä sitten autolla eteenpäin. Yksityiskone on myös hyvä vaihtoehto jos vaan massia riittää. Tärkeintä on hyvä henki ja hyvät eväät. Yleensä pakkaamme yöjunaan aina koriin mm. savukalaleipiä, salaattia, croisantteja ja omenahilloa sekä tietty pullon shampanjaa sekä lasit. Aamupala on asia erikseen. Autojunasta on kiva hypätä autoon ja esim. Kolarista on lyhyt matka ylläkselle.
Paras aika matkustaa on viikko 14-16 heti pääsiäisen jälkeen kun aurinko paistaa ja perusjuntit ovat jo poistuneet lapista toimistoihinsa.- Anonyymi
Joopa joo. Oikein satuilua, kun idoli menee junalla. Samat sadut ja jutut aika ajoin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joopa joo. Oikein satuilua, kun idoli menee junalla. Samat sadut ja jutut aika ajoin.
Eipäs nyt satuiltu, vaan totinsa totta.Aamiainen on myös todella hyvä ravintolavaunussa nam.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No tuo pölijä on matkinut Martwiinan tekemisiä jo vuosia. Taitaa olla joku mt-tapaus. Ei tervepäiset ihmiset tuollaisia satuile...
- Anonyymi
Yleensä ? Että ihanko 'yleensä'? Ei siis ensimmäinen kerta vaan jo vuosia käytetty menopeli se yöjuna, right? 🤣😅🤣
- Anonyymi
Junassa ei saa nauttia omia alkoholijuomia. Se on laitonta ja siitä vr myös junamatkustajille muistuttaa. Kuka muuten ottaa jotain eväskorin mukaan junaan? 🤭Kyllä massia pitää löytyä sen verran että on varaa ostoksiin ravintolavaunussa.
- Anonyymi
Perusjuntit niinkuin Martta joka kehuu toimistoaan joka sekään ei ole oma.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Junassa ei saa nauttia omia alkoholijuomia. Se on laitonta ja siitä vr myös junamatkustajille muistuttaa. Kuka muuten ottaa jotain eväskorin mukaan junaan? 🤭Kyllä massia pitää löytyä sen verran että on varaa ostoksiin ravintolavaunussa.
Totta! mutta ravintolavaunut on aika baarimaisia eikä ruoka täytää kulinaristisen aterian kriteeristöä. Esim. kastikeet on tukusta hommattua einestavaraa.
- Anonyymi
Niin se vaan Martinalle arki iski vastaan, 9 vuoden luksus on muisto vaan. Paitsi tietenkin vielä on herra B... 😀
- Anonyymi
Ymmärrettävästi Martta haluaa pitää yksityisasiana junamatkan yksityislentojen jälkeen 😃
- Anonyymi
Niinköhän minnekään junaan osaa edes mennä kun on koko ajan aineissa.
- Anonyymi
Ensi joulu sitten suosiolla Kalasatamassa Eskon kanssa 👍
- Anonyymi
Mara on rikosrekisterin omaava ihmineb,se on painolastina koko elämän ajan,olisi kannattanut miettiä kaksi kertaa ,ennenkuin nyrkkejään heiluttelee,itse sanoo ,HYVÄSTÄ SYYSTÄlöin, siitäpä napsahti tuomio,mutta jos sulhokin on tuomittu,nin on puntit tasan siinä perheessä,
- Anonyymi
Ei ole lyönyt ketään, vetänyt hiustenpidennyksistä. Sinulla on sellaiset puheet ja puhetyyli että en ihmettelisi vaikka olisit heilutellutkin nyrkkejäsi. Lisäksi totuudessa pysyminen ei ole vahvimpia puoliasi.
- Anonyymi
Jos St Moriziin menee vaikka lasketteleen niin mahtava elämys on matkustaa tolla Glacier Expressillä. Siinä VR:n makuuvaunut Lappiin kalpenee.
- Anonyymi
Karalahdet siirtyivät sitten Espanjasta Leville. Pitiköhän Karalahden perhe 10 päivän karanteenin Suomeen saapumisen jälkeen? Hoh, tuskimpa. Juuri tällaisten itsekäiden ja sääntöjä noudattomattomien ihmisten vuoksi korona-tilanne on huono. Me kuuliaiset ihmiset kökötetään joulu omassa kodissa oman ydinperheen kanssa. Toiset ne matkustaa vailla minkäänlaista tilanteen kunnioitusta.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Silmienvääntelijä-persut pääsivät Japanissa sarjakuvaan
Torille! https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000011943173.html1754961Nato kaatamassa Petterin haaveileman Tunnin junan?
Nato edellyttää pohjoisessa Jäämereltä Rovaniemelle saakka kapearaitesta suoraa rautatieväylää, joka maksaa paperirahaa,184336Donald Trump pääsi samalle listalle Sanna Marinin kanssa
Eli vasemmistolaisen Time-median top 100 jännäihmisten listalle. https://time.com/collections/time100-next-2021/593769993087Älkää vaan sairastuko syöpään Suomessa
Tilaston mukaan Suomi, Slovakia ja Latvia lääkitsee aivan pohjamudissa syöpää. Sairastunutta hoidetaan edelleen vanhana2482910Kyllä, maata ei halua puolustaa nimenomaan punavihreän puolen edustajat
"Esimerkiksi maanpuolustushenki on keskimääräistä alempana naisten, arvoliberaalien, heikossa taloustilanteessa olevien1432852- 522491
- 271919
- 341713
- 201703
- 631677