Ruotsalaiselle kansanpuolueelle RKP:lle suomenkielisten oppilaiden pääsy ruotsinkielisiin kouluihin sopii hyvin, pääsyä ei ole Suomessa kielletty.
Miksi samainen RKP ei ole kannattanut evankelis-luterilaiseen tai ortodoksiseen kirkkoon liitettyjen lasten, oppilaiden mahdollisuutta elämänkatsomustiedon opetukseen, miksi ET on kielletty katsomusainevaihtoehto kirkon jäsenille?
Nykyinen tilanne, yksipuolinen ET-kielto uskonnon/elämänkatsomustiedon suhteen rikkoo yhdenvertaisuutta ja on lapsen oikeuksien sopimuksen 2. artiklan vastainen.
Peräti 79 % suomalaisista kannattaa ET:n avaamista, ja enemmistö myös RKP:n kannattajista. Näin Taloustutkimuksen toteuttamassa mielipidetiedustelussa.
Myös Keskustan kannattajien selvä enemmistö, 58 prosenttia tuki ET:n avaamista, samoin Perussuomalaisten, 64 prosenttia, ja Kokoomuksen, 72 prosenttia, kannattajista. Vasemmistoliiton ja Vihreiden kannattajien keskuudessa tuki oli yli 90 prosenttia ja SDP:n 82 prosenttia.
RKPn epäjohdomukaisuus ihmetyttää ET-kiellossa
Anonyymi
0
54
Luetuimmat keskustelut
- 901443
- 831002
- 66887
Miksi kumppaniehdokkaan oma elämä on teille ongelma?
Täällä monesti kuulee vaatimuksia siitä, että kumppaniehdokkaalla ei saisi olla lemmikkejä, lapsia, kavereita, eksiä, su361851Oikea nainen
On äärimmäisen naisellinen, pienikokoinen, kapeaharteinen, pienet kapeat kasvot, paksut huulet, kauniit hiukset, upeat t170825- 92743
Olen pahoillani mies ihan kaikesta
Et sinä ole edes tehnyt mitään väärää. Eihän kenestäkään ole pakko tykätä. Pyydän anteeksi kaikkea häiriköintiä, joka on61585- 45477
Minä olen käyttänyt mustan magian riittejä ja taikoja aiheuttaakseni epäonnea ja pahaa joillekin
Ne jutut on toimineet. Olen harjoittanut tätä parisenkymmentä vuotta125466- 31434