Kokkolalainen Marttyyrikirkon ystävät ry. sekä sen perustaja Johan Candelin ja yhdistyksen hallituksen jäsen on vapautettu syytteestä, joka koski yhdistyksen rakankeräystä. Vuosina 2014-2018 yhdistys keräsi yhteensä 2,6 miljoonaa euroa rahaa tarkoituksenaan auttaa vainon kohteeksi joutuneita kristittyjä eri maissa. Syyttäjän näkemyksen mukaan rahankeräys olisi tarvinnut luvan, käräjäoikeus tuli toiseen tulokseen. Varojen väärinkäytöstä ei missään vaiheessa ollutkaan epäilystä.
Rahankeräykseen tarvitaan lupa, jos kohdeyleisö ei ole riittävän rajattu. Nyt rahat kerättiin lähettämällä kiertokirje ja tilisiirto henkilöille, jotka olivat sen itselleen tilanneet. Lahjoitussumman sai kukin määritellä itse. Yli 5000 kiertokirjeen lähettäminen poiki noin 4000 rahalahjoitusta.
Käräjäoikeuden ratkaisun myötä yhdistyksen takavarikoidut varat palautetaan yhdistykselle.
Marttyyrien ystävät saivat taas syyttä lokaa niskaansa
7
232
Vastaukset
- Anonyymi
Pekuhan täällä kiviä jo heitteli....
- Anonyymi
Ja nyt sai taas nenilleen.
- Anonyymi
Hyvä!
- Anonyymi
Joko Pe.ku luki?
- Anonyymi
Tärkeä tieto, kiitos.
Tätä ei valtamedia olekaan kertonut 😺
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1672774
- 2012027
- 711756
Oletko kertonut jo muille tunteistasi?
Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.491693- 921648
Kesä, kesä!
Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k91491- 811184
- 811070
- 951029
Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.
Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes194997