Evankeliumia etsimässä

Anonyymi

Evankeliumi tarkoittaa ilosanomaa, mutta mistä se löytyy? Kokemukseni on ollut valitettavasti se että pantaa kiristetään ja yliopistoteologiakin on heitettävä roskakoriin ja unohdettava. Viidesläisyydessä tietyn kansanosan syrjiminen ja heidän identiteettinsä demonisoiminen on myös hyvin luotaan työntävää, samoin heidän vapaakirkollisuutta ihannoiva toimintansa, jossa ihminen ja hänen ratkaisunsa on kaiken mitta eli ”usko on teko” niin kuin helluntailaissaarnaaja Reinhard Bonnke on asian ilmaissut. Kun uskosta on tehty suoritus, ehdottaisinkin niiden vanhurskauttamista jotka epäilevät tai eivät usko aivan uskonpuhdistuksemme perintöä kunnioittaen. Yhtä ainoaa oikeaa uskoa ei raamatunlukija löydä, vaan hyvin monia näkemyksiä, mitkä riitelevät keskenään ja tämä on näkynyt myöhemmin myös kirkkohistoriassa.

Yhden ainoan oikean totuuden toitottajat ja uskonvarmuudellaan kerskuvat vaikuttavat falskeilta ja ylimielisyydessään vastenmielisiltä. Me tarvitsisimme avointa ja mutkatonta keskustelua jotta pääsisimme oikein uskomisen vaatimuksista oikein tekemiseen. Kirkon diakoniatyö, perheneuvonta ja sairaalasielunhoito ovat tästä hyviä esimerkkejä. Emme tarvitse karsinoita jakaaksemme ihmisiä oikein ja paremmin uskoviin, liberaaleihin tai ateisteihin korostaaksemme sillä vain itseämme? Kansankirkko on nimensä mukainen koko kansan kirkko jossa evankeliumi kuuluu kaikelle kansalle ja ihmisillä on myös uskon, ajattelemisen ja epäilemisenkin vapaus. Jos en koe saavani olla kirkossa tosi, sellainen kirkko ei ole minua varten. Olen jäänyt kaipaamaan jonkinlaista henkireikää vastapainoksi.

78

90

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Liity demareihin .

• Anonyymi

Onko se jokin uskonlahko?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Onko se jokin uskonlahko?

Demarit on uskon lahko, he uskovat että kaikki ihmiset ovat samanlaisia.
        He uskovat että ympäristön olosuhteet tekevät ihmisistä erilaisia.
        Minä en ole demari, sillä en ole uskovainen.

• Anonyymi

Kiitos aloittajalle hyvästä kirjoituksesta. Tunen ja ajattelen samalla tavalla. Kansan kirkolla on tärkeä ja selkeä tehtävä. Olen siellämukana loppuun asti. Muut uskokoon mitä haluaa.

• Anonyymi

Mikä se tehtävä on ja miten se toteutuu?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mikä se tehtävä on ja miten se toteutuu?

Näin se toteutuu: Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Näin se toteutuu: Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi.

Mutta eihän siihen tarvita kirkkoa, uskontoa, uskoakaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mutta eihän siihen tarvita kirkkoa, uskontoa, uskoakaan.

Rahasta lähimmäistäsi ! :D

• Anonyymi

Samaan tapaan kirjoitti edesmennyt professori Heikki Räisänenkin. Ajattelevan ja älykkään raamatuntutkijan on hyvin vaikea uskoa kaikkea sitä mitä kirkoissa saarnataan.

• Anonyymi

Siinäpä hyvä kirjoitus. Onneksi kirkossa ollaan pikkuhiljaa siirtymässä avoimmille vesille. Tuskin Turussakaan enää mietitään rangaistuksia sateenkaaripapeille siitä että he kuuntelevat omaatuntoaan, noudattavat lakeja ja tekevät työnsä hyvin.

• Anonyymi

"Tuskin Turussakaan enää mietitään rangaistuksia sateenkaaripapeille siitä että he kuuntelevat omaatuntoaan, noudattavat lakeja ja tekevät työnsä hyvin."

Työntekijän tulee noudattaa työnantajan ohjeita.
        Ei missään firmassa sellaisia työntekijöitä pidetä, jotka ajavat jonkun asiaa.

• Anonyymi

Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa. Elämme sovitetussa maailmassa. Tätä on evankeliumi, ja tätä hyvää uutista ei juuri kukaan julista.

• Anonyymi

Evankeliumi, eli ilosanoma Jeesuksesta Kristuksesta ei tietenkään löydy mistään muualta kun enkeliumeista. Siis Matteuksen, Markuksen, Luukkaan, ja Johanneksen. Niistä löytyy evakeliumi ja suosittelen X11 yleisen kirkolliskokouksen vuonna 1938 ottamaa käännöstä. Se löytyy varmaan jokaisen Suomalaisen kodista lahjaksi saatuna vihkiraammattuna, tai sitten ostettuna.

Siitä raamatusta minäkin löysinkin evankeliumin, minä, joka entisenä Jumalankieltäjänä ja ateistina aiheutin murhetta vanhemmilleni ja muille sukuni kristityille, väittelyillä ja jopa pilkanteolla heidän arvojaan kohtaan. Kyllä se oli iloinen yllätys vanhemmilleni, kun kerroin heille eräänä kauniina elokuun aamuna kauan sitten, että minäkin olen tehnyt parannuksen ja tullut uskoon Jeesukseen Kristukseen. Sen jälkeen ei minulta ole ollut evakeliumi hukassa. Tottakai on monenlaisia tunteita ja taisteluita olen matkan varrella kokenut, kielteisiä ja myönteisiä. On ollut todella musertavaa surua, ja ilon hetkiäkin, mutta päivittäinen palaaminen ilosanoman äärelle, on todistanut sen, että evankeliumissa on voima itse kullekin uskovalle pelastukseksi. Evankeliumi voima, ja lääke sydämelle ja koko ihmisen olemukselle. Sitä voimaa ei kannata pelätä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Evankeliumi, eli ilosanoma Jeesuksesta Kristuksesta ei tietenkään löydy mistään muualta kun enkeliumeista. Siis Matteuksen, Markuksen, Luukkaan, ja Johanneksen. Niistä löytyy evakeliumi ja suosittelen X11 yleisen kirkolliskokouksen vuonna 1938 ottamaa käännöstä. Se löytyy varmaan jokaisen Suomalaisen kodista lahjaksi saatuna vihkiraammattuna, tai sitten ostettuna.

Siitä raamatusta minäkin löysinkin evankeliumin, minä, joka entisenä Jumalankieltäjänä ja ateistina aiheutin murhetta vanhemmilleni ja muille sukuni kristityille, väittelyillä ja jopa pilkanteolla heidän arvojaan kohtaan. Kyllä se oli iloinen yllätys vanhemmilleni, kun kerroin heille eräänä kauniina elokuun aamuna kauan sitten, että minäkin olen tehnyt parannuksen ja tullut uskoon Jeesukseen Kristukseen. Sen jälkeen ei minulta ole ollut evakeliumi hukassa. Tottakai on monenlaisia tunteita ja taisteluita olen matkan varrella kokenut, kielteisiä ja myönteisiä. On ollut todella musertavaa surua, ja ilon hetkiäkin, mutta päivittäinen palaaminen ilosanoman äärelle, on todistanut sen, että evankeliumissa on voima itse kullekin uskovalle pelastukseksi. Evankeliumi voima, ja lääke sydämelle ja koko ihmisen olemukselle. Sitä voimaa ei kannata pelätä.

Minä kyllä odottaisin ilosanomalta jotain konkreettisenpaa kuin vanhojen tarinoiden toistamista uudestaan ja uudestaan jo aivan kyllästymiseen saakka.

• Anonyymi

Käy kirkossa. Siellä tätä Paavalin kehittelemää tarinaa tulee tuutin täydeltä.

• Anonyymi

En usko että Jumala tarvitsee verisiä näytelmiä rakastaakseen ihmisiä, mutta se rakkaus toteutuu vain meidän ihmisten kautta jos me rakastamme toisiamme. Uskosi ilman tekoja on hyödytön.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En usko että Jumala tarvitsee verisiä näytelmiä rakastaakseen ihmisiä, mutta se rakkaus toteutuu vain meidän ihmisten kautta jos me rakastamme toisiamme. Uskosi ilman tekoja on hyödytön.

Seuraavassa on Jeesuksen käsitys hyvästä sanomasta. Hän ei mainitse verisiä näytelmiä. Tämä ei ole symboliikkaa vaan TEKOJA. Kannattaa lukea myös Jaakopin ja Johanneksen kirjeet.

Luuk. 4:18 -- Herran henki on minun ylläni, sillä hän on voidellut minut. Hän on lähettänyt minut ilmoittamaan köyhille hyvän sanoman, julistamaan vangituille vapautusta ja sokeille näkönsä saamista, päästämään sorretut vapauteen [Jes. 61:2 : Jes. 42:7]
        19 ja julistamaan Herran riemuvuotta. [3. Moos. 25:13; Jes. 49:8,9; 2. Kor. 6:2]

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Seuraavassa on Jeesuksen käsitys hyvästä sanomasta. Hän ei mainitse verisiä näytelmiä. Tämä ei ole symboliikkaa vaan TEKOJA. Kannattaa lukea myös Jaakopin ja Johanneksen kirjeet.

Luuk. 4:18 -- Herran henki on minun ylläni, sillä hän on voidellut minut. Hän on lähettänyt minut ilmoittamaan köyhille hyvän sanoman, julistamaan vangituille vapautusta ja sokeille näkönsä saamista, päästämään sorretut vapauteen [Jes. 61:2 : Jes. 42:7]
        19 ja julistamaan Herran riemuvuotta. [3. Moos. 25:13; Jes. 49:8,9; 2. Kor. 6:2]

Jeesus ei kerro tehtäväkseen kuolla ihmisten syntien takia sovintouhrina Jumalalle. Se ajatus on myöhempää keksintöä ja lähinnä Paavalilla, mutta tyyppihän oli muutenkin sekopää.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jeesus ei kerro tehtäväkseen kuolla ihmisten syntien takia sovintouhrina Jumalalle. Se ajatus on myöhempää keksintöä ja lähinnä Paavalilla, mutta tyyppihän oli muutenkin sekopää.

Vasta Kristuksen sovitustyön, ilosanoman kohdatessa sydäntä, joka pitää itsensä syntiensä anteeksi saamiseen mahdottomana, tapahtuu oikea katumus ja nöyrä itsensä arvioiminen.. En minä tätä ansaitse, olen mahdoton kaikkeen siihen armoon minkä olet osoittanut minulle.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vasta Kristuksen sovitustyön, ilosanoman kohdatessa sydäntä, joka pitää itsensä syntiensä anteeksi saamiseen mahdottomana, tapahtuu oikea katumus ja nöyrä itsensä arvioiminen.. En minä tätä ansaitse, olen mahdoton kaikkeen siihen armoon minkä olet osoittanut minulle.

Jos ja kun minä teen lähimmäiselleni jotakin mistä omatuntoni syyttää, osaan pyytää anteeksi. Se riittää minulle. Minä en tarvitse ketään roikkumaan ristille.

• Anonyymi

Ehkä se kaupattu, ja kukaan ei tiedä kuinka.

• Anonyymi

Armo ja totuus on tullut Jeesuksen Kristuksen kautta. Joh. 1.17.
        "Sinun armosi on enempi kuin elämä" Kirjoittaa Daavid laulunsa sanoissa. Elämän yhteys elävän Jumalan kanssa, oli hänelle arvokkaampi kuin ruumis ja sielu. Arvokkaampi kuin taivas ja maa. Mutta vasta Joulun Herran Jeesuksen Kristuksen sovitustyön kautta, Jumalan armo on kaikille syntisille oikein armoksi kirkastettu. Kyllä siinä valkeudessa on jokaisen ihmisen pakko tuomita itsensä arvottomaksi Taivaan osallisuuteen ja mahdottomaksi pelastukseen. Niin olisikin , ellei maailmassa olisi muuta kuin oikeus. Mutta nyt on maailmassa myöskin armo, ja tämä huipentuu syntien anteeksi antamiseen Jeesuksen sovitustyön kautta, joka murtaa synnin ja himon kahleet.

• Anonyymi

En ole löytänyt evankeliumia vaan omalla uskollaan pöyhkeileviä ihmisiä.

• Anonyymi

Se on vaiettu antikristillisten toimesta koko maailman pelastamiseksi. Sitähän se lupailee jatkuvasti.

• No jokaisen kokemus on tietenkin subjektiivinen mutta kaikenlainen lahkotoiminta olkoon mitä vaan niin tähtää valitettavan usein siihen, että siellä sitten "vapaa-ehtoisilla" lahjoituksilla keräillään saarnaajille pottia. Ja toki kirkko kerää veroja mutta kuten sanoit edes osan laittaa tuohon hyväänkin, eikä pappien palkka määräydy sillä paljonko joku mummeli sinne kolehtihaaviin sujauttaa.

Mistä evankeliumi sitten löytyy ? Ei sitä kukaan pysty antamaan valmiina kuten vaikka elisan viihdepakettia . Ei kyllä se on jo sinussa sisäänrakennettuna eri asia sitten päätätkö sitä toteuttaa . Jokaisessa on voima valita mitä tekee tai tekeekö yhtään mitään.

• Anonyymi

Minun mielestäni evankeliumi löytyy silloin kun tunnen että joku välittää minusta ja silloin kun minä osoitan välittämistä jollekin toiselle.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minun mielestäni evankeliumi löytyy silloin kun tunnen että joku välittää minusta ja silloin kun minä osoitan välittämistä jollekin toiselle.

Evankeliumi on koettavissa juuri mainitsemallasi tavalla

• Anonyymi

Ilosanoman voit kirjoittaa ihan itse. Tuleepahan kerrankin mieleinen. Yhtä hyvä ja totuudellinen siitä varmaan tulisi kuin kaikki aiemmatkin mitä on keksitty.
      Mutta muista kunnioittaa Suomen lakia ja lopullinen totuus että Vapahtaja Olet Sinä.

• Anonyymi

Etsiessäsi evankeliumia, on huomioitava, että Jeesuksesta kertovat evankeliumit eivät ole sama asia kuin Paavali puhuma evankeliumi, jonka hän sanoo antaneensa. Tämän 'oman evankeliuminsta' tekemisen Paavali ilmoittaa Roomalaiskirjeensä toisessa luvussa. Tässä Paavali todistaa saman asian - hänen evankeliuminsa sisältää opin nimenomaan Jeesuksesta Kristukssena ja kuolleena Jumalana Jahven vihan lepyttämiseksi.

<<1.Korinttolaiskirje:
      4:15 Sillä vaikka teillä olisi kymmenentuhatta kasvattajaa Kristuksessa, niin ei teillä kuitenkaan ole monta isää; sillä minä teidät synnytin evankeliumin kautta Kristuksessa Jeesuksessa.<<

• Anonyymi

Tästä Paavalin kiroamisesta tulee esille myös, että on vain hänen antama evankeliumi:

Gal.1:8 <<Mutta vaikka me, tai vaikka enkeli taivaasta julistaisi teille evankeliumia, joka on vastoin sitä, minkä me olemme teille julistaneet, hän olkoon kirottu.<<

Ja tämän Paavalin evankeliumin opin loppupäätös on siis tuo ikuinen tuli:

1.Kor. 3:13<< niin kunkin teko on tuleva näkyviin; sillä sen on saattava ilmi se päivä, joka tulessa ilmestyy, ja tuli on koetteleva, minkälainen kunkin teko on.<<

Ja vaikka hän lupaa armoa Jeesuksen kuolemalla Kristuksena, niin yht äkkiä tämä ikuinen tuli koetteleekin, että minkälainen on jokaisen TEKO. Ei siinä ole mitään armoa. Ja tästä juuri Luther on referaatissa puhunut - Paavalin oppi ei sisällä mitään armoa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tästä Paavalin kiroamisesta tulee esille myös, että on vain hänen antama evankeliumi:

Gal.1:8 <<Mutta vaikka me, tai vaikka enkeli taivaasta julistaisi teille evankeliumia, joka on vastoin sitä, minkä me olemme teille julistaneet, hän olkoon kirottu.<<

Ja tämän Paavalin evankeliumin opin loppupäätös on siis tuo ikuinen tuli:

1.Kor. 3:13<< niin kunkin teko on tuleva näkyviin; sillä sen on saattava ilmi se päivä, joka tulessa ilmestyy, ja tuli on koetteleva, minkälainen kunkin teko on.<<

Ja vaikka hän lupaa armoa Jeesuksen kuolemalla Kristuksena, niin yht äkkiä tämä ikuinen tuli koetteleekin, että minkälainen on jokaisen TEKO. Ei siinä ole mitään armoa. Ja tästä juuri Luther on referaatissa puhunut - Paavalin oppi ei sisällä mitään armoa.

Ja kyllä - mitä tulee Augsburgin tunnustuksen loppupäätelmään Jeesuksen tullessa tuomitsemaan - niin kyllä tuo teko on vain yksittäinen teko tässä, jonka loppupäätelmän Paavali jo noituu ja kiroaa: tuomittava teko on Jeesuksen ja hänen opetustensa hylkääminen ja kristuskultin seuraaminen (harhaanjohtaminen), koska Pietarin 2. kirjeessä sanoo, että tämä oppi on Lusiferin seuraamista. Paavalihan teki kostouskonnon ihmeidentekijän seuraajille, jonka ihmeidentekijän Jahve määräsi tappamaan, koska tämä houkuttelee toisen Jumalan luokse, ja tästä syystä puhe Jeesuksen kidutuskuolemalla verisenä liittona Jahven kanssa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja kyllä - mitä tulee Augsburgin tunnustuksen loppupäätelmään Jeesuksen tullessa tuomitsemaan - niin kyllä tuo teko on vain yksittäinen teko tässä, jonka loppupäätelmän Paavali jo noituu ja kiroaa: tuomittava teko on Jeesuksen ja hänen opetustensa hylkääminen ja kristuskultin seuraaminen (harhaanjohtaminen), koska Pietarin 2. kirjeessä sanoo, että tämä oppi on Lusiferin seuraamista. Paavalihan teki kostouskonnon ihmeidentekijän seuraajille, jonka ihmeidentekijän Jahve määräsi tappamaan, koska tämä houkuttelee toisen Jumalan luokse, ja tästä syystä puhe Jeesuksen kidutuskuolemalla verisenä liittona Jahven kanssa.

Tästä syystä Paavali omat seuraajansa kristuskultilla 'taluttaa' ikuiseen tuleen. Asia, josta jo Luther on aikoinaan paukuttanut kattilankansia, kun mitään muutahan päänsä pitämiseksi ei tuolloin 1500-luvulla hän pystynyt tekemään. Kirjoitti vielä kirjan Juutalaiset ja heidän valheensa, mutta ohi menee viesti, kun sehän onkin 'antisemitismiä'.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tästä syystä Paavali omat seuraajansa kristuskultilla 'taluttaa' ikuiseen tuleen. Asia, josta jo Luther on aikoinaan paukuttanut kattilankansia, kun mitään muutahan päänsä pitämiseksi ei tuolloin 1500-luvulla hän pystynyt tekemään. Kirjoitti vielä kirjan Juutalaiset ja heidän valheensa, mutta ohi menee viesti, kun sehän onkin 'antisemitismiä'.

<<Asia, josta jo Luther on aikoinaan paukuttanut kattilankansia, kun mitään muutahan päänsä pitämiseksi ei tuolloin 1500-luvulla hän pystynyt tekemään. Kirjoitti vielä kirjan Juutalaiset ja heidän valheensa, mutta ohi menee viesti, kun sehän onkin 'antisemitismiä'.<<

Antisemitismi sana on ikään kuin itse totuuden johdattamista johonkin muuhun huomiointikohtaan kuin siihen itse asiaan, ja se on propagandan hyväksi käyttämistä.

• Anonyymi

Ehkä kannattaisi tutustua itseensä, josta voi löytää sisäisen Jeesuksen.

Sisäinen, myyttinen Jeesus tulkitsee evankeliumien tapahtumia ihmisen sisäisen elämän kuvauksina. Tulkintaote pohjautuu ikivanhaan, mutta Uuden testamentin syntyaikoina jo heikentyneeseen kuvalliseen hahmotustapaan: myyttiseen hahmotukseen. Kun ymmärrämme sen luonnetta, raamatuntutkijoiden epähistoriallisiksi leimaamat tapahtumat voivat näyttäytyä syvällisesti mielekkäinä ja ihmeet saavat uutta valaisua. Tulkinnassa kaikki evankeliumien henkilöt – kuten fariseukset, kuningas Herodes, Johannes Kastaja, opetuslapset, Juudas Iskariot ja itse Jeesus – elävät yhden ihmisen sisäisessä maailmassa. Näin kirjasta piirtyy kuva psyykkisestä muutoksesta ensimmäisistä itsepetosten purkamisista hengelliseen valaistumiseen asti. Evankeliumien keskeisille vertauksille ja tapahtumille osoitetaan rinnastuskohteita maailman uskonnoista, myyteistä, kirjallisuudesta, psykologian ja joogan teorioista sekä yksityisten ihmisten unista. Laajassa jaksossa pohditaan Jeesuksen kuoleman merkitystä. Kirjan alussa korostetaan Raamatusta paljastuvan Jeesuksen moninaista luonnetta: on historiallinen Jeesus, on ”Kristus minussa”, on Jumalan Poika… On olemassa kuin monta Jeesusta näkökulmista ja -tasoista riippuen. Sisäinen, myyttinen Jeesus on yksi monista. Irma Korte on filosofian tohtori. Hän on julkaissut useita kirjoja ja artikkeleita, muun muassa seuraavat Raamattua tulkitsevat teokset: Johanneksen ilmestys – Elävä myytti (1993, Yliopistopaino) Eedenistä Egyptiin (1998, Yliopistopaino) Egyptistä luvattuun maahan (2000, Yliopistopaino) Jerusalemiin! (2010, Nemora Kustannus)

https://ekirjasto.kirjastot.fi/ekirjat/sisainen-myyttinen-jeesus

• Anonyymi

<<Näin kirjasta piirtyy kuva psyykkisestä muutoksesta ensimmäisistä itsepetosten purkamisista hengelliseen valaistumiseen asti.<<

Kuulostaa jälleen siltä, että käännetään kiikarit väärinpäin silmille, niin että se oma minä onkin jälleen se kaikista tärkein Minä.

Ja mitä tämä tarkoittaa? Mitä tästä syntyy? Missä ovat ne Jeesuksen konkreettiset opetukset?

• Anonyymi

Päivä päivältä ja aina vain enemmän alkaa ärsyttämään tuo uskontoon tungettu pohjaton narsismi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Päivä päivältä ja aina vain enemmän alkaa ärsyttämään tuo uskontoon tungettu pohjaton narsismi.

Narsismi sana tulee kreikkalaisesta mytologian hahmosta Narkissos, jolle kaiku vastaa hänen rakkaudentunnustuksiinsa, ja hän rakastuu pohjattomasti omaan peiikuvaansa niin että rituu pois. Kristiuskossa on hyvin paljon samoja piirteitä Jumalan kuolemalla oman itsen puolesta, ja kristuskultti perustuukin kreikkalaiseen mytologiaan ja mysteeriuskontoon.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

<<Näin kirjasta piirtyy kuva psyykkisestä muutoksesta ensimmäisistä itsepetosten purkamisista hengelliseen valaistumiseen asti.<<

Kuulostaa jälleen siltä, että käännetään kiikarit väärinpäin silmille, niin että se oma minä onkin jälleen se kaikista tärkein Minä.

Ja mitä tämä tarkoittaa? Mitä tästä syntyy? Missä ovat ne Jeesuksen konkreettiset opetukset?

<<Kun ymmärrämme sen luonnetta, raamatuntutkijoiden epähistoriallisiksi leimaamat tapahtumat voivat näyttäytyä syvällisesti mielekkäinä ja ihmeet saavat uutta valaisua.<<

Miten niin ihmeet saavat uutta valaisua? Ihme on tieteen tuntema ilmiö tilastolliseen poikkeamaan, joka on atominytimen perusreaktiotapa valita sattumana lopputulos, joten ei ole mitään faktoja luonnonlakeja. Ja tämä liittyy Jeesuksen opetukseen. Kun olen itse konkreettisesti pelastunut kuolemasta todistettavasti neljä kertaa ihmeen kautta, niin ei raamatuntutkijoiden epähistorialliseksi leimaamat tapahtumat saaneet uutta syvällistä mielekkyyttä tai valaistumista näiden konkreettisesti tapahtumien kautta yhtään enempää.

Ainoa mikä siinä valaistu, oli tapahtumien konkreettinen, ulkopuolelta tapahtuva 'ihmeen' tekeminen, siis konkreettinen todellisuuden muuttaminen, jonkun tai jonkin toimesta.

Kaksi tilannetta juuri ja juuri pystyisi selittämään intuitiivisella tietämisellä etukäteen tieteellisesti, mutta kaksi muuta tapahtumaa eivät selity edes tällä.

Toinen näistä oli tilanne, jossa lääketieteellsiesti minun olisi pitänyt olla kuollut, mutta jopa puhuin ja kävelin. Tätä ei pysty mikään selittämään tieteellsiesti. Ja toinen tilanne liittyi liikenneonnettomuuteen, jossa jokin valtava voima otti yht äkkiä auton haltuun - tunsin vain voimakkaan tärinän ratissa, ja tuo voima ohjasi auton väärään suuntaan, johon en ollut menossa, mutta jos näin ei olisi tapahtunut, olisin vain muutamaa sekunttia myöhemmin ollut onnettomuudessa ja kuollut.

Kahteen jälkimmäiseen tapaukseen ei siis ole olemassa mitään selitystä meidän fyysisestä maailmasta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

<<Kun ymmärrämme sen luonnetta, raamatuntutkijoiden epähistoriallisiksi leimaamat tapahtumat voivat näyttäytyä syvällisesti mielekkäinä ja ihmeet saavat uutta valaisua.<<

Miten niin ihmeet saavat uutta valaisua? Ihme on tieteen tuntema ilmiö tilastolliseen poikkeamaan, joka on atominytimen perusreaktiotapa valita sattumana lopputulos, joten ei ole mitään faktoja luonnonlakeja. Ja tämä liittyy Jeesuksen opetukseen. Kun olen itse konkreettisesti pelastunut kuolemasta todistettavasti neljä kertaa ihmeen kautta, niin ei raamatuntutkijoiden epähistorialliseksi leimaamat tapahtumat saaneet uutta syvällistä mielekkyyttä tai valaistumista näiden konkreettisesti tapahtumien kautta yhtään enempää.

Ainoa mikä siinä valaistu, oli tapahtumien konkreettinen, ulkopuolelta tapahtuva 'ihmeen' tekeminen, siis konkreettinen todellisuuden muuttaminen, jonkun tai jonkin toimesta.

Kaksi tilannetta juuri ja juuri pystyisi selittämään intuitiivisella tietämisellä etukäteen tieteellisesti, mutta kaksi muuta tapahtumaa eivät selity edes tällä.

Toinen näistä oli tilanne, jossa lääketieteellsiesti minun olisi pitänyt olla kuollut, mutta jopa puhuin ja kävelin. Tätä ei pysty mikään selittämään tieteellsiesti. Ja toinen tilanne liittyi liikenneonnettomuuteen, jossa jokin valtava voima otti yht äkkiä auton haltuun - tunsin vain voimakkaan tärinän ratissa, ja tuo voima ohjasi auton väärään suuntaan, johon en ollut menossa, mutta jos näin ei olisi tapahtunut, olisin vain muutamaa sekunttia myöhemmin ollut onnettomuudessa ja kuollut.

Kahteen jälkimmäiseen tapaukseen ei siis ole olemassa mitään selitystä meidän fyysisestä maailmasta.

<<Kaksi tilannetta juuri ja juuri pystyisi selittämään intuitiivisella tietämisellä etukäteen tieteellisesti, mutta kaksi muuta tapahtumaa eivät selity edes tällä.<<

1) 'Hahmotin' kiellon olla ajamasta moottiritielle rampista, ja odotin, että tunne menee ohitse. Moottoritiellä oli ajanut itsemurha-autoilija vastaan, ja kun odotin ne muutamat minuutit ennen kuin lähdin liikkeelle, joku toinen onneton ajoi päin hänen kanssaan. Kaikki oli tapahtunut juuri, kun itse saavuin onnettomuuspaikalle seuraavana autona.

2) Öisellä, yksinäiselle tiellä, jolla ei ollut liikennettä kuulin ikään kuin äänen joka toisti lausetta 'aja hiljaa, aja hiljaa'. Lopulta ääni häiritsi koventuessaan niin paljon, että pysäytin auton keskelle tietä ehkä noin 10 metrin päähän liikenneympyrästä. Samassa näin ilmalennossa olevan moottoripyörän, joka oli ottanut ilmeisesti kimmokkeen ilmalentoon liikenteenjakajasta. Oli alle metristä kyse, ettei se iskeytynyt tuulilasiin.

Tässä nämä kaksi muuta tapahtumaa, jotka voisi perustella intuitiivisella tietämisellä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

<<Kaksi tilannetta juuri ja juuri pystyisi selittämään intuitiivisella tietämisellä etukäteen tieteellisesti, mutta kaksi muuta tapahtumaa eivät selity edes tällä.<<

1) 'Hahmotin' kiellon olla ajamasta moottiritielle rampista, ja odotin, että tunne menee ohitse. Moottoritiellä oli ajanut itsemurha-autoilija vastaan, ja kun odotin ne muutamat minuutit ennen kuin lähdin liikkeelle, joku toinen onneton ajoi päin hänen kanssaan. Kaikki oli tapahtunut juuri, kun itse saavuin onnettomuuspaikalle seuraavana autona.

2) Öisellä, yksinäiselle tiellä, jolla ei ollut liikennettä kuulin ikään kuin äänen joka toisti lausetta 'aja hiljaa, aja hiljaa'. Lopulta ääni häiritsi koventuessaan niin paljon, että pysäytin auton keskelle tietä ehkä noin 10 metrin päähän liikenneympyrästä. Samassa näin ilmalennossa olevan moottoripyörän, joka oli ottanut ilmeisesti kimmokkeen ilmalentoon liikenteenjakajasta. Oli alle metristä kyse, ettei se iskeytynyt tuulilasiin.

Tässä nämä kaksi muuta tapahtumaa, jotka voisi perustella intuitiivisella tietämisellä.

Jumalan teot ovat Jumalan tekoja, niiden edessä ei ole muuta mahdollisuutta, kun nöyrästi kiitoksen kanssa todeta, en ymmärrä miksi juuri minut varjelit.
        Luuk. 2 jae 8-14. Ja sillä seudulla oli paimenia kedolla vartioimassa yöllä laumaansa. Niin heidän edessään seisoi Herran enkeli, ja Herran kirkkaus loisti heidän ympärillään, ja he peljästyivät suuresti. Mutta enkeli sanoi heille. "Älkää peljäkö, sillä katso, minä ilmoitan teille suuren ilon. Joka on tuleva kaikelle kansalle. Teille on tänäpäivänä syntynyt vapahtaja, joka on Kristus, Herra, Daavidin kaupungissa, ja tämä on teille merkkinä. Te löydätte lapsen kapaloituna ja seimessä makaamassa. "
        Ja yhtäkkiä oli enkelin kanssa oli suuri joukko taivaallista sotaväkeä, ja he ylistivät Jumalaa ja sanoivat." Kunnia Jumalalle korkeuksissa, ja maassa rauha ihmisten kesken, joita kohtaan Hänellä on hyvä tahto. "

Tällaista ilosanomaa ei löydy ihmisestä itsestään. Vaan Jumalan armon vetämälle sydämelle Jeesus ilmestyy tänäkin jouluna suurena anteeksi antajana, joka ei tykönsä tulijoita karkoita, vaan uudesti synnyttää heidät vakuuttavin sanoin." Poikani, tyttäreni, ole hyvässä turvassa, sinun syntisi ovat anteeksi." Jeesuksen tuoma pelastus vapauttaa sekä synnin syyllisyydestä, että sen vallasta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jumalan teot ovat Jumalan tekoja, niiden edessä ei ole muuta mahdollisuutta, kun nöyrästi kiitoksen kanssa todeta, en ymmärrä miksi juuri minut varjelit.
        Luuk. 2 jae 8-14. Ja sillä seudulla oli paimenia kedolla vartioimassa yöllä laumaansa. Niin heidän edessään seisoi Herran enkeli, ja Herran kirkkaus loisti heidän ympärillään, ja he peljästyivät suuresti. Mutta enkeli sanoi heille. "Älkää peljäkö, sillä katso, minä ilmoitan teille suuren ilon. Joka on tuleva kaikelle kansalle. Teille on tänäpäivänä syntynyt vapahtaja, joka on Kristus, Herra, Daavidin kaupungissa, ja tämä on teille merkkinä. Te löydätte lapsen kapaloituna ja seimessä makaamassa. "
        Ja yhtäkkiä oli enkelin kanssa oli suuri joukko taivaallista sotaväkeä, ja he ylistivät Jumalaa ja sanoivat." Kunnia Jumalalle korkeuksissa, ja maassa rauha ihmisten kesken, joita kohtaan Hänellä on hyvä tahto. "

Tällaista ilosanomaa ei löydy ihmisestä itsestään. Vaan Jumalan armon vetämälle sydämelle Jeesus ilmestyy tänäkin jouluna suurena anteeksi antajana, joka ei tykönsä tulijoita karkoita, vaan uudesti synnyttää heidät vakuuttavin sanoin." Poikani, tyttäreni, ole hyvässä turvassa, sinun syntisi ovat anteeksi." Jeesuksen tuoma pelastus vapauttaa sekä synnin syyllisyydestä, että sen vallasta.

Jeesus ei ole sanallakaan opettanut mitään synnistä. Synti on saatanan keksintö väittää Jumalaa petolliseksi jo paratiisissa. Hitto, kun te teette oikein fyysisesti huonon olon.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ylläpito katsoi minun puolestani oikeudekseen sensuroida kommenttini, jossa KIELSIN SINUA SOTKEMASTA MINUN TARINAANI SYNTIOPPIJUMALA JAHVEEN! Minulla ei ole mitään tekemistä tuon petollisen tarinan kanssa!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ylläpito katsoi minun puolestani oikeudekseen sensuroida kommenttini, jossa KIELSIN SINUA SOTKEMASTA MINUN TARINAANI SYNTIOPPIJUMALA JAHVEEN! Minulla ei ole mitään tekemistä tuon petollisen tarinan kanssa!

Ja se petollinen tarina on kristuskultti syntiopilla, jolla perustellaan ja oikeutetaan Jeesuksen murhaa Paavalin syntioppiin sopien, joka itse oli Jeesuksen surman - ja monen muun - takana. Kyseessä on ihmisuhri- kulttimurha.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Syntikö on se ilosanoma? Minulle ei kyllä avautunut. Mutta sinulle se taitaa olla ilosanomaa eli evankeliumia

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Syntikö on se ilosanoma? Minulle ei kyllä avautunut. Mutta sinulle se taitaa olla ilosanomaa eli evankeliumia

Niinpä, se on käsittämätön oppi ja mikä ihme pitää siinä ihmiset kiinni. En näe muuta mahdollisuutta kuin heidän sisäisen syntisyyteensä ja pahuuden, jolla he samaistuvat Paavaliin - hänhän tekee sitä pahaa mitä ei halua.

• Anonyymi kirjoitti:

Jokseenkin mitäänsanomaton tarina.

Uskottavuus on nolla ihan Raamatun perusteella.

• Anonyymi
      • Anonyymi

En ole. Kummasta Jumalasta on selityksessä kyse - Jeesuksen puhuman taivastan valtakunnasta hyvästä Isä Jumalasta, joka valtakunta on meissä ja meidän ympärillämme, vaiko siitä toisesta Jahve-nimisestä, joka on tehty kristinuskon Jumalaksi Jeesuksen kidutusmurhalla ja Jeesuksen verellä uudeksi liitoksi Jahven kanssa, kun tämä vaati ihmeiden tekijän tappamisen, koska tämä houkutteli toisen Jumalan luokse?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En ole. Kummasta Jumalasta on selityksessä kyse - Jeesuksen puhuman taivastan valtakunnasta hyvästä Isä Jumalasta, joka valtakunta on meissä ja meidän ympärillämme, vaiko siitä toisesta Jahve-nimisestä, joka on tehty kristinuskon Jumalaksi Jeesuksen kidutusmurhalla ja Jeesuksen verellä uudeksi liitoksi Jahven kanssa, kun tämä vaati ihmeiden tekijän tappamisen, koska tämä houkutteli toisen Jumalan luokse?

<<<Jumalan teot ovat Jumalan tekoja, niiden edessä ei ole muuta mahdollisuutta, kun nöyrästi kiitoksen kanssa todeta..., Tällaista ilosanomaa ei löydy ihmisestä itsestään. Vaan Jumalan armon vetämälle sydämelle<<<

Minä en ole väittänyt olevani ihmepelastumisistani kiitollinen, enkä ole saanut mitään armoa. Päinvastoin! Ja ne taphtuu uudellee ja uudelleen ja taas uudelleen kunnes te tajuatte mitä minä puhun - en vapaudu tästä ikinä, jos en saa teitä ymmärtämäään.

Sorry, tällä kertaa ei ollut ilmeisesti parempaakaan profeettaa lähetettäväksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

<<<Jumalan teot ovat Jumalan tekoja, niiden edessä ei ole muuta mahdollisuutta, kun nöyrästi kiitoksen kanssa todeta..., Tällaista ilosanomaa ei löydy ihmisestä itsestään. Vaan Jumalan armon vetämälle sydämelle<<<

Minä en ole väittänyt olevani ihmepelastumisistani kiitollinen, enkä ole saanut mitään armoa. Päinvastoin! Ja ne taphtuu uudellee ja uudelleen ja taas uudelleen kunnes te tajuatte mitä minä puhun - en vapaudu tästä ikinä, jos en saa teitä ymmärtämäään.

Sorry, tällä kertaa ei ollut ilmeisesti parempaakaan profeettaa lähetettäväksi.

Ja otetaanpa jälleen kerran perusasiat:

1) Jeesus oli opetuksillaan tuhoamassa koko rahamaailman ja auktoriteettien aseman kaataessaan temppelissä rahanvaihtajien pöytiä ja väittäessään pystyvänsä opettamaan kenet tahansa tekemään ihmeitä.

2) VT:ssä Jahve määrää ihmeidentekijän, jos sellainen syntyy. lupaa tehdä ihmeen ja se toteutuu tapettavaksi, koska tämä houkuttelee toisen Jumalan luokse. (5.Moos.13)

3) Paavali toteuttaa alkukristittyjen murhat, myös Stefanoksen, jonka puolustuspuheesta selviää, että mitä Jeesus todellisuudessa opetti, ja tekee oman evankeliumin (roomalaiskirjeen toinen luku plus monta muuta kohtaa, josta tämä ilmenee), sekä Jeesuksesta Kristus-kultin, jos uskoo tämän kuoleman mystiseen syntien poistamis voimaan, saa taivastapaikan (jota siis koko uskonnossa ei ole olemassakaan).

4) Jahve määrää myös kostonkäden nostettavaksi ihmeidentekijän ylle, joten Paavali johdattaa ensin Jeesuksen Kristuksena ristiltä helvettiin (on myös uskontunnustuksessa), antaa ehtoollisen asetussanat, joka on tunnettu ruumiinsyönti ja verenjuontiriitti viholliselle, ja sanoo, että niin kauan kuin te teette sen, te julistatte Herran kuolemaa. Siis Jeesuksen puhuman taivasten valtakunnan Isän. Ja kutsuu tätä uudeksi liitoksi Jeesuksen verellä Jahven kanssa.

Tämä on nyt sitten se kristinusko, jossa pyhissä tai siis 'pyhissä' rakennuksissa on Jeesus kidutettuna ja nauloilla hakattuna ristiin!Teidän Jumalanne tapettuna, joka Augsburgin tunnustuksen mukaan on uhrilahja Jahven vihan lepyttämiseksi.

Onhan tässä aika monta palikkaa, mutta ei tämän kuvion pitäisi olla normaalijärkiselle ihmiselle nyt ylivoimaista ymmärtää, jos on lukenut Raamattua ja evankeliumia, jossa fariseukset (Paavali oli fariseus) vaanivat koko ajan Jeesusta väärästä opetusesta saadakseen hänet tappaa.

Ja niinpä Luther kirjassaan Juutalaiset ja heidän valheensa vielä vahvistaa, että Jeesus joutui ristinkuolemaan Jumalan pilkasta (Jahve) sekä juutalaisten harhaanjohtamisesta (houkutteli toisen Jumalan luokse).

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hyvänen aika! Nyt tajusin - tänään on Pyhän Stefanoksen päivä! Mikä sattuma!.... Vai oliko sittenkään vain sattuma - ehkä se olikin tarkoitus ja merkitys kuin minun ihmepelastumiseni.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hyvänen aika! Nyt tajusin - tänään on Pyhän Stefanoksen päivä! Mikä sattuma!.... Vai oliko sittenkään vain sattuma - ehkä se olikin tarkoitus ja merkitys kuin minun ihmepelastumiseni.

Stefanoksen puolustuspuheesta (löytyy wikipediasta) selviää, että mitä oppia Jeesus todellisuudessa opetti, eikä sillä ole mitään tekemistä Paavalin tekemän kristuskultin ja syntiopin kanssa. Se nyt lisäyksenä, kun en muista laitoinko sen tähän vai johonkin muuhun ketjuun.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Stefanoksen puolustuspuheesta (löytyy wikipediasta) selviää, että mitä oppia Jeesus todellisuudessa opetti, eikä sillä ole mitään tekemistä Paavalin tekemän kristuskultin ja syntiopin kanssa. Se nyt lisäyksenä, kun en muista laitoinko sen tähän vai johonkin muuhun ketjuun.

Ja hän on synnyttävä pojan, ja sinun on annettava hänelle nimi Jeesus, sillä hän on vapahtava kansansa heidän synneistänsä. Matt. 1jae21.
        Jeesuksen pysyvä merkitys kautta ikuisten aikojen on siinä, että hän vapapahtaa omantunnon nuhteitten vaivaaman sydämen synnin syyllisyydestä ja vallasta. Onhan sekin totta, ettei synti ole tullut vielä synniksi kaikille Ihmisille ajassamme. Nuraen ja mekastataen eletään lihan himossa, silmäin pyynnössä ja elämän korskassa. Johon tämän maailman ja riivaajien opit ja ohjeet tukevat ja puolustavat tätä elämälle vierasta suruttomuuden linnoitusta, josta esivanhempamme eivät tienneet yhtikäs mitään. Ompa kuitenkin kokemusta siitäkin, kuinka Jumalan sana särkee tuonkin linnoituksen muureja siellä täällä. Seurauksella, että monelle on tullut sellainen vaiva synneistänsä, että hän katuu ja häpeää tekojansa niin, että täytyy käydä tunnustamassa ja korjaamassa niitä. Vaikka ylpeä lihan mieli panisikin vastaan. Tätä saa aikaan evankeliumi, joulun sanoma. Teille on syntynyt vapahtaja.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja hän on synnyttävä pojan, ja sinun on annettava hänelle nimi Jeesus, sillä hän on vapahtava kansansa heidän synneistänsä. Matt. 1jae21.
        Jeesuksen pysyvä merkitys kautta ikuisten aikojen on siinä, että hän vapapahtaa omantunnon nuhteitten vaivaaman sydämen synnin syyllisyydestä ja vallasta. Onhan sekin totta, ettei synti ole tullut vielä synniksi kaikille Ihmisille ajassamme. Nuraen ja mekastataen eletään lihan himossa, silmäin pyynnössä ja elämän korskassa. Johon tämän maailman ja riivaajien opit ja ohjeet tukevat ja puolustavat tätä elämälle vierasta suruttomuuden linnoitusta, josta esivanhempamme eivät tienneet yhtikäs mitään. Ompa kuitenkin kokemusta siitäkin, kuinka Jumalan sana särkee tuonkin linnoituksen muureja siellä täällä. Seurauksella, että monelle on tullut sellainen vaiva synneistänsä, että hän katuu ja häpeää tekojansa niin, että täytyy käydä tunnustamassa ja korjaamassa niitä. Vaikka ylpeä lihan mieli panisikin vastaan. Tätä saa aikaan evankeliumi, joulun sanoma. Teille on syntynyt vapahtaja.

<<Jeesuksen pysyvä merkitys kautta ikuisten aikojen on siinä, että hän vapapahtaa omantunnon nuhteitten vaivaaman sydämen synnin syyllisyydestä ja vallasta.<<

No niinpä vapauttaa vastuusta - senähän jo fariseus Paavali opettaa tärkeimmässä opetuskirjeessään, kirjeessä roomalaisille, jossa hän kertoo tekevänsä sitä pahaa mitä ei halua, vaan mitä vihaa, mutta ei pysty olemaan tekemättä.

Tässä tämä kohta:

<<Room. 7:25 Kiitos Jumalalle Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme, kautta! Niin minä siis tämmöisenäni palvelen mielellä Jumalan lakia, mutta lihalla synnin lakia.<<

Tämän syntioppinsahan hän oikeutti sillä, että valehteli Jumalan huijanneen ihmistä jo paratiisissa saatanan avulla, mutta kyllä täyspäisen ihmisen - vaikka ei luomiskertomusta olisi lukenutkaan Raamatusta - täytyisi ymmärtää, että se ei ole mikään JUMALAN PARATIISI, JOS SIELLÄ ASUU SAATANA!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

<<Jeesuksen pysyvä merkitys kautta ikuisten aikojen on siinä, että hän vapapahtaa omantunnon nuhteitten vaivaaman sydämen synnin syyllisyydestä ja vallasta.<<

No niinpä vapauttaa vastuusta - senähän jo fariseus Paavali opettaa tärkeimmässä opetuskirjeessään, kirjeessä roomalaisille, jossa hän kertoo tekevänsä sitä pahaa mitä ei halua, vaan mitä vihaa, mutta ei pysty olemaan tekemättä.

Tässä tämä kohta:

<<Room. 7:25 Kiitos Jumalalle Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme, kautta! Niin minä siis tämmöisenäni palvelen mielellä Jumalan lakia, mutta lihalla synnin lakia.<<

Tämän syntioppinsahan hän oikeutti sillä, että valehteli Jumalan huijanneen ihmistä jo paratiisissa saatanan avulla, mutta kyllä täyspäisen ihmisen - vaikka ei luomiskertomusta olisi lukenutkaan Raamatusta - täytyisi ymmärtää, että se ei ole mikään JUMALAN PARATIISI, JOS SIELLÄ ASUU SAATANA!

Jeesus ei ole eläessään opettanut mitään synnistä tai syntisyydestä, hän opetti - sen lisäksi, että vastusti Mooseksen lakia, Jahvea (Baal) ja Jahven uhrikulttia ja joutui Jumalan pilkasta ristinkuolemaan - ihmisen oman itsensä hallintaa, hyvää elämää ja muiden huomioonottamista, ja kehotti tekemään niitä Isän tahtomia tekoja, jonka psykologisen muutoksen kautta, kun voittaa omat alhaiset tunteet, saa käyttöönsä myös ihmeet, joka on se todellinen pelastus koko ihmiskunnalle.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jeesus ei ole eläessään opettanut mitään synnistä tai syntisyydestä, hän opetti - sen lisäksi, että vastusti Mooseksen lakia, Jahvea (Baal) ja Jahven uhrikulttia ja joutui Jumalan pilkasta ristinkuolemaan - ihmisen oman itsensä hallintaa, hyvää elämää ja muiden huomioonottamista, ja kehotti tekemään niitä Isän tahtomia tekoja, jonka psykologisen muutoksen kautta, kun voittaa omat alhaiset tunteet, saa käyttöönsä myös ihmeet, joka on se todellinen pelastus koko ihmiskunnalle.

Ja nämä ihmeet ja jopa ihmeiden tekeminen (pystyä vaikuttamaan atominytimen reagointiin) ovat myös tämän päivän tieteen mukaan mahdollisia ilmiöitä. Joten se mistä Jeesus on puhunut jo 2000 vuotta sitten, on meidän todellisuuden perusta ajatusuniversumissa (taivasten valtakunta meissä ja meidän ympärillämme Jeesuksen sanoin) eli suuressa älyllisessä tietoisuuden kentässä, jossa kaikki me olemme - myös materia - yhteydessä keskenämme.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

<<Vaikka ylpeä lihan mieli panisikin vastaan.<<

Niin puhuu kuin joulukinkusta, mutta onhan meillä laumaimmuniteettikin reaalimaailmassa, ja Jeesuskin vain teurastettu lammas Jumalana saman opin mukaan.

• ”Yhden ainoan oikean totuuden toitottajat ja uskonvarmuudellaan kerskuvat vaikuttavat falskeilta ja ylimielisyydessään vastenmielisiltä.”

Niin, tämä on kieltämättä ilmiö, joka sammuttaa aika usein kaiken järkevän keskustelun. Tuollainen ehdottomuus kuuluu tiettyihin näkemyksiin, joissa saatetaan jopa kieltää todellisuuskin.

”Me tarvitsisimme avointa ja mutkatonta keskustelua jotta pääsisimme oikein uskomisen vaatimuksista oikein tekemiseen.”

Totta, painopiste on hyvä siirtää juuri tuohon suuntaan, ja jättää vähän vähemmälle opillisuudet ja muut.

”…koko kansan kirkko jossa evankeliumi kuuluu kaikelle kansalle ja ihmisillä on myös uskon, ajattelemisen ja epäilemisenkin vapaus. Jos en koe saavani olla kirkossa tosi, sellainen kirkko ei ole minua varten.”

Tuosta olen samaa mieltä.

• Anonyymi

Hyviä ohjeita esim. Efesolaiskirjeen 4 luvussa."
        Ettemme enää olisi alaikäisiä, jotka ajelehtivat ja joita viskellään kaikissa opintuulissa ja ihmisten arpapapeleissä ja eksytyksen kavalissa juonissa. Vaan että me totuutta noudattaen rakkaudessa, kaikin tavoin kasvaisimme häneen, joka on pää, Kristus. Josta koko ruumis, yhteen liitettynä ja koossa pysyen jokaisen jänteensä avulla, kasvaa rakentuakseen rakkaudessa sen voiman määrän mukaan, mikä kullakin osalla on. Sen minä siis sanon, ja varoitan Herrassa. Älkää enää vaeltako niin kuin pakanat vaeltavat mielensä turhuudessa. "
        Kannattaa lukea tämä neljäs luku kokonaan ja tietysti koko efesolaiskirje näinä pitkinä vapaapäivinä. Ei kukaan Jumalan lapsi ole täydellinen, vaan päinvastoin heikko ja avuton, joka hetki hän tarvitsee Jumalansa voimaa ja tämä tarve pitää häntä alituisesti riippuvana Jumalasta, Hänen armollisesta avustansa ja pelastuksesta saa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hyviä ohjeita esim. Efesolaiskirjeen 4 luvussa."
        Ettemme enää olisi alaikäisiä, jotka ajelehtivat ja joita viskellään kaikissa opintuulissa ja ihmisten arpapapeleissä ja eksytyksen kavalissa juonissa. Vaan että me totuutta noudattaen rakkaudessa, kaikin tavoin kasvaisimme häneen, joka on pää, Kristus. Josta koko ruumis, yhteen liitettynä ja koossa pysyen jokaisen jänteensä avulla, kasvaa rakentuakseen rakkaudessa sen voiman määrän mukaan, mikä kullakin osalla on. Sen minä siis sanon, ja varoitan Herrassa. Älkää enää vaeltako niin kuin pakanat vaeltavat mielensä turhuudessa. "
        Kannattaa lukea tämä neljäs luku kokonaan ja tietysti koko efesolaiskirje näinä pitkinä vapaapäivinä. Ei kukaan Jumalan lapsi ole täydellinen, vaan päinvastoin heikko ja avuton, joka hetki hän tarvitsee Jumalansa voimaa ja tämä tarve pitää häntä alituisesti riippuvana Jumalasta, Hänen armollisesta avustansa ja pelastuksesta saa.

Ja sitten tuli pikaisesti Paavali paikalle! Kannatatteko nyt Jeesuksesta kertovaa evankliumia vaiko Paavalin tekemää evankeliumia?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja sitten tuli pikaisesti Paavali paikalle! Kannatatteko nyt Jeesuksesta kertovaa evankliumia vaiko Paavalin tekemää evankeliumia?

1) Jeesuksen evankeliumi kertoo hänen ihmetöistään, joita hän opettaa muitakin tekemään ja antaa neuvoja elämään moraalisesti ja eettisesti, kertoo että taivasten valtakunta on meissä ja meidän ympärillämme, jonne mennään ahtaasta portista voittamalla omat alhaiset tunteet ja päästään perille paratiisiin jossa saadaan syödä salattua mannaa ikuisen elämän puusta (ihmeet) jo eläessämme. Jeesus tuli siis tuomaan tietoa ja pelastamaan elämää. Vastaa tämän päivän tieteellistä tietämistä meidän todellisuuden ja materian perustasta, joka onkin henkinen.

2) Paavalin tekemä syntioppievankeliumi liittyy Kristukseen, jonka arvonimen hän antoi Jeesukselle määrätessään hänet kuolemaan Jumalan pilkasta, kirosi ristille ja laittoi astumaan alas helvettiin, josta hänen oman tarinan mukaan apostolien teoissa Kristus nousi kuolleista kolmantena päivänä ja oli Pyhän hengen vuodatus (tosin apt.19 kertoo, että opetuslapset eivät vielä 25 vuotta Jeesuksen kuoleman jälkeenkään tienneet termiä Pyhä henki). Paavali ei mainitse Jeesuksen ihmetekoja, vaan Jeesus Kristuksena kuoli ihmisen syntien puolesta, koska Jumala oli jo paratiisissa huijannut ihmistä ja viaton ihminen meni lankaan, ja tätä kutsutaan syntiinlankeemukseksi. Opissa Kristus on Jumala, joka kuolee uhrina ristille lepyttääkseen Jumalan vihan (Augsburgin tunnustus). Oppiin liittyy fyysinen ylösnousemus viimeisenä päivänä, kun Jeesus tulee tuomitsemaan ja nostamaan kuolleet haudoista, ja kaikki menevät Paavalin mukaanikuiseen tuleen, joka koettelee ihmisen teon.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

1) Jeesuksen evankeliumi kertoo hänen ihmetöistään, joita hän opettaa muitakin tekemään ja antaa neuvoja elämään moraalisesti ja eettisesti, kertoo että taivasten valtakunta on meissä ja meidän ympärillämme, jonne mennään ahtaasta portista voittamalla omat alhaiset tunteet ja päästään perille paratiisiin jossa saadaan syödä salattua mannaa ikuisen elämän puusta (ihmeet) jo eläessämme. Jeesus tuli siis tuomaan tietoa ja pelastamaan elämää. Vastaa tämän päivän tieteellistä tietämistä meidän todellisuuden ja materian perustasta, joka onkin henkinen.

2) Paavalin tekemä syntioppievankeliumi liittyy Kristukseen, jonka arvonimen hän antoi Jeesukselle määrätessään hänet kuolemaan Jumalan pilkasta, kirosi ristille ja laittoi astumaan alas helvettiin, josta hänen oman tarinan mukaan apostolien teoissa Kristus nousi kuolleista kolmantena päivänä ja oli Pyhän hengen vuodatus (tosin apt.19 kertoo, että opetuslapset eivät vielä 25 vuotta Jeesuksen kuoleman jälkeenkään tienneet termiä Pyhä henki). Paavali ei mainitse Jeesuksen ihmetekoja, vaan Jeesus Kristuksena kuoli ihmisen syntien puolesta, koska Jumala oli jo paratiisissa huijannut ihmistä ja viaton ihminen meni lankaan, ja tätä kutsutaan syntiinlankeemukseksi. Opissa Kristus on Jumala, joka kuolee uhrina ristille lepyttääkseen Jumalan vihan (Augsburgin tunnustus). Oppiin liittyy fyysinen ylösnousemus viimeisenä päivänä, kun Jeesus tulee tuomitsemaan ja nostamaan kuolleet haudoista, ja kaikki menevät Paavalin mukaanikuiseen tuleen, joka koettelee ihmisen teon.

Jeesuksen evankeliumi liittyy moraaliseen ja eettiseen toimintaan tehdä niitä Isän tahtomia tekoja (Matt.7) siis toimimiseen, kun taas Paavalin evankeliumi Kristuksesta (piispa Huovisen sanoin Auringonjumala Sol Invictuksella annettu uusi nimi) liittyy toisaalta toimimisen kieltoihin (älä tee), mutta myös hänen opetuskirjeensä mukaan synninlain palvelemiseen lihalla (Room.7). Jeesuksen opetukseen ei liity synti mitenkään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jeesuksen evankeliumi liittyy moraaliseen ja eettiseen toimintaan tehdä niitä Isän tahtomia tekoja (Matt.7) siis toimimiseen, kun taas Paavalin evankeliumi Kristuksesta (piispa Huovisen sanoin Auringonjumala Sol Invictuksella annettu uusi nimi) liittyy toisaalta toimimisen kieltoihin (älä tee), mutta myös hänen opetuskirjeensä mukaan synninlain palvelemiseen lihalla (Room.7). Jeesuksen opetukseen ei liity synti mitenkään.

Siis kumpaa evankeliumia te nyt kannatatte?

• Ilosanoma löytyy sydämestä.

• Anonyymi

Mitä tämä tarkoittaa? Konkretiaa, kiitos!

• Anonyymi kirjoitti:

Mitä tämä tarkoittaa? Konkretiaa, kiitos!

Sydämen tilaa jokainen elää todeksi vaan jos se sisältää ilosanoman niin kyllähän sen huomaa.
        Se on Jumalan teko mistä ihminen ei voi ottaa kunniaa tai kerätä itselleen kiitosta.
        Saatika ankkuroida sitä, sitä eletään elävässä elämässä.
        Mutta jos sitä jotenkin sanoin haluaisin yrittää kuvailla niin on se oikeudenmukainen, hyvä, rauhallinen, harmoninen sekä totuudessa pysyvä.
        Kyse siis sydämen olemuksesta.

Se että sydämen tila on ollut itselläni joskus päinvastainen noihin verrattuna ja saan kokea nyt luettelemiani sydämessäni on suuri kiitollisuuden aihe.
        Ilosanoma mitä elän todeksi hetkessä missä elän jatkuvasti.
        Kiitos Jumalalle että käänsi pääni ja pelasti hukkumaisillaan olevan sydämeni raiteilleen.

Älä luota ihmisiin tai kiinny mihinkään mitä maailmassa on vaan turvaudu kaikessa Jumalaan.
        Pyydä ymmärrystä Jumalalta rukouksessa, siellä ajatuksiesi syövereissä vaan älä kailota rukoustasi muiden nähden, siinä ei ole potkua.

• Anonyymi
        JJohannesM kirjoitti:

Sydämen tilaa jokainen elää todeksi vaan jos se sisältää ilosanoman niin kyllähän sen huomaa.
        Se on Jumalan teko mistä ihminen ei voi ottaa kunniaa tai kerätä itselleen kiitosta.
        Saatika ankkuroida sitä, sitä eletään elävässä elämässä.
        Mutta jos sitä jotenkin sanoin haluaisin yrittää kuvailla niin on se oikeudenmukainen, hyvä, rauhallinen, harmoninen sekä totuudessa pysyvä.
        Kyse siis sydämen olemuksesta.

Se että sydämen tila on ollut itselläni joskus päinvastainen noihin verrattuna ja saan kokea nyt luettelemiani sydämessäni on suuri kiitollisuuden aihe.
        Ilosanoma mitä elän todeksi hetkessä missä elän jatkuvasti.
        Kiitos Jumalalle että käänsi pääni ja pelasti hukkumaisillaan olevan sydämeni raiteilleen.

Älä luota ihmisiin tai kiinny mihinkään mitä maailmassa on vaan turvaudu kaikessa Jumalaan.
        Pyydä ymmärrystä Jumalalta rukouksessa, siellä ajatuksiesi syövereissä vaan älä kailota rukoustasi muiden nähden, siinä ei ole potkua.

Ramatussa puhutaan kahdesta Jumalasta - on VT:n Jumala ja sitten on UT:n Jeesuksen puhuma taivasten valtakunnan Isä. Kummasta sinä puhut Jumalana ja millä perusteella? Miten omatunto liittyy tähän sinun puhumaan iloasiaan?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ramatussa puhutaan kahdesta Jumalasta - on VT:n Jumala ja sitten on UT:n Jeesuksen puhuma taivasten valtakunnan Isä. Kummasta sinä puhut Jumalana ja millä perusteella? Miten omatunto liittyy tähän sinun puhumaan iloasiaan?

Tämä vielä - konkreettinen sydänhän ei tunne yhtään mitään, se on pumppu, joka pumppaa verta, joten mikä on tämä 'sydämentilanpaikka' siis?

• Anonyymi kirjoitti:

Ei Jumala ole riippuvainen kummastakaan tulkinnasta vaan hänelle kaikki on mahdollista.
        Taivasten valtakunta on teissä sisäisesti Jeesus kertoo raamatun mukaan.
        En tiedä mistä omatunnon pierasit tähän mutta saat sen takaisin.
        Kyse on pelastuksesta ja sen tuomasta kiitollisuudesta, sen elämisestä todeksi = ilosanomaa jatkuvasti elävässä elämässä.
        Se ei tarvitse kirkkoja tai lahkoja, ei kirjoja vaan on ainoastaan Jumalan teko josta kaikki kiitos ja kunnia kuuluu hänelle.

• Anonyymi kirjoitti:

Tämä vielä - konkreettinen sydänhän ei tunne yhtään mitään, se on pumppu, joka pumppaa verta, joten mikä on tämä 'sydämentilanpaikka' siis?

Todennäköisesti et ymmärrä sanaakaan mitä kirjoitan siispä toivotan mukavat iltapäivät sinne.

• Anonyymi
      • Anonyymi

• Anonyymi

Kävin nuorempana helluntaiseurakunnassa. Kokouksen jälkeen saarnaaja tuli kysymään minulta olenko uskossa. Vastasin että olen uskonut lapsesta asti ja minut on kastettu. Tästä tämä saarnaaja sai oikein hepulin ja huusi että riivaajatkin uskovat ja vapisevat. Se oli tämän saarnamiehen käsitys evankeliumista. Olen edelleen samassa uskossa kuin silloinkin. En ole löytänyt parempaa.

• Anonyymi

"Sybämen uskolla tullaan vanhurskaaksi, ja suun tunnustuksella pelastutaan." Usko on ojentautumista näkymättömien tosiasioiden mukaan. Näkymätön taivaisiin mennyt Kristus on elävä läsnä oleva todellisuus. Hän on edelleen miljoonille eläväksi tekevä Henki, Herra yli kaiken. Läsnä oleva lunastus kaikista synneistä. Tällaista on pelastava usko läpi aikojen. Siinä Kristus on aina läsnä. Olkoonkin tunteemme mitkä milloinkin ovat.

• Anonyymi kirjoitti:

"Sybämen uskolla tullaan vanhurskaaksi, ja suun tunnustuksella pelastutaan." Usko on ojentautumista näkymättömien tosiasioiden mukaan. Näkymätön taivaisiin mennyt Kristus on elävä läsnä oleva todellisuus. Hän on edelleen miljoonille eläväksi tekevä Henki, Herra yli kaiken. Läsnä oleva lunastus kaikista synneistä. Tällaista on pelastava usko läpi aikojen. Siinä Kristus on aina läsnä. Olkoonkin tunteemme mitkä milloinkin ovat.

Näkymätön tosiasia.

Taidat puhua kuvittelusta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin että sinun mielestäsi helluntailaishihhuleilla on se pelastava usko ja luterilaisilla ei. Melkoista pöyhkeyttä. Ja tämä saarnaaja pystyy sanomaan toiselle tämän menevät helvettiin koska hänellä on riivaajien usko. Huhhuh!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin että sinun mielestäsi helluntailaishihhuleilla on se pelastava usko ja luterilaisilla ei. Melkoista pöyhkeyttä. Ja tämä saarnaaja pystyy sanomaan toiselle tämän menevät helvettiin koska hänellä on riivaajien usko. Huhhuh!

Siis kukaan kristitty tällä palstalla, ei ole kyseenalaistaneet kenenkään uskoa Jeesukseen. Hengestä päätellen. Sitä ovat tehneet ainoastaan ne, jotka eivät ole kristittyjä sanan varsinaisessa merkityksessä. He joilta puuttuu Jumalan antama leipä, sielun ruoka, Kristuksen armo. Herra on kyllä altis sitä jakamaan taivaallisten varastoaittojen hyvyydestä. Ei yksin armon muruja, vaan yltäkylläisenkin elämän osallisuutta, aina Pyhän Hengen täyteyteen asti. Se vaan on nöyrtyminen Jumalan väkevän käden alle.

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Hirvittävä onnettomuus.

Voimia ja lohdutusta suuressa surussanne🙏🙏.
      Rovaniemi
      70
      2567
    2. Sä et pääse yli, mä en pääse yli

Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V
      Ikävä
      147
      2090
    3. Hei sinä nainen

Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa
      Ikävä
      72
      1899
    4. Kelan perkeleellinen käytäntö

Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei
      Maailman menoa
      251
      1589
    5. Missä väleissä ollaan

Jatkossa? Vai ollaanko missään? Koetko ikäväksi näkemisen)
      Ikävä
      68
      1395
    6. Mitäs te venäjän puolustajat tekisitte, jos venäjä todella hyökkäisi tänne?

Tää on se mielenkiintoinen kysymys. Tehän olette lähinnä vasemmistolaisia, eikä armeijaa ole käyty, eikä rintamalle mi
      Maailman menoa
      298
      1337
    7. Riittääkö vielä

Pelkät kuvat? 😉
      Ikävä
      72
      1248
    8. Ellen Jokikunnas ja Jari Rask napauttavat - Tällaisten ihmisten ei kannata muuttaa Italiaan: "Ei..."

Ellen Jokikunnas ja Jari Rask toteuttivat oman unelmansa Italiassa. He ostivat kakkoskodin Italian Pugliasta. Lue lisää
      Suomalaiset julkkikset
      37
      1153
    9. Miksi kaikki jauhaa KAJ:sta

Se bastulauluhan on todella huono, vanhanaikainen ja oikea junttilaulu. Oikein ällöttää, kun idiootit hehkuttaa sitä ps
      Maailman menoa
      124
      1083
    10. Mitä toivot

Välienne olevan?
      Ikävä
      74
      1005
    Aihe