Mihin srk saa käyttää rahojaan

Anonyymi

Lahjoitan srk llemme kuukausittain satasen. Srk lla rahankeruun lupa. Rahaa käytetään vuokraan tilaisuuksiin ja palkkoihin. Nyt erään johtohenkilön perhe on vaikeuksissa ja autamme perhettä runsaasti tällä rahankeruulla. Raha menee perheen vuokraan ruokaan vaatteisiin lasten harrasteisiin jopa lomamatkaan. Ei siis enää srk toimintaan. Lisäksi autamme perhettä kaikin tavoin työskentelemällä kunnes vaikeudet voitetaan. Onko sama miten srk laisten antama raha käytetään. Tästä ei mene veroa kun maksamme perheen laskuja ruuan jne. Voiko rahankeräysrahaa käyttää yksityisen perheen laskuihin jonka isä tekee duunia srk lle. Tämähän olisi hyvä tapa välttää palkan verot. Ai niin. Kerää hän Patmos kin ja Tv7 rahaa omistajasuvuille.

Meinaan lopettaa omat kymmenyksenija antaa suoraan köyhille

26

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      2Piet.2:1-3 Mutta myös valheprofeettoja oli kansan seassa, niinkuin teidänkin keskuudessa on oleva valheenopettajia, jotka salaa kuljettavat sisään turmiollisia harhaoppeja, kieltävätpä Herrakin, joka on heidät ostanut, ja tuotavat itselleen äkkinäisen perikadon. Ja moni on seuraava heidän irstauksiaan, ja heidän tähtensä totuuden tie tulee hävitetyksi; ja ahneudessaan he valheellisilla sanoilla kiskovat teistä hyötyä; mutta jo ammoisista ajoista heidän tuomionsa valvoo, eikä heidän perikatonsa torku. 1Tess.2:9 Muistattehan, veljet, meidän työmme ja vaivamme; yöt ja päivät työtä tehden, ettemme ketään teistä rasittaisi, me julistamme teille Jumalan evankeliumia. Ap.t.20:34. 1Kor.4:11-12

    • Anonyymi

      2Kor.11:8-9 Muita seurakuntia minä riistin, ottaessani heiltä palkkaa palvellakseni teitä. Kun olin teidän luonanne ja kärsin puutetta, en rasittanut ketään. 2Tess.3:7-8 Tiedättehän itse, kuinka meidän jälkiämme on seurattava, sillä me emme ole kurittomia teidän keskuudessanne, emmekä ilmaiseksi syöneet kenenkään leipää, vaan työssä ja vaivassa me ahkeroimme yöt ja päivät, ettemme olisi kenellekään teistä rasitukseksi.

    • Anonyymi

      Ap.t.18:3 Ja kun hänellä oli sama ammatti kuin heillä, jäi hän heidän luoksensa, ja he tekivät työtä yhdessä; sillä he olivat ammatiltaan teltantekijöitä. Ap.t.20:33-35 En minä ole halunnut kenenkään hopeata tai kultaa tai vaatteita; te tiedätte itse, että nämä minun käteni ovat työllänsä hankkineet, mitä minä ja seuralaiseni olemme tarvinneet. Kaikesta mitä minä olen osoittanut teille, että näin työtä tehden tulee huolehtia heikoista ja muistaa nämä Herran Jeesuksen sanat, jotka hän itse sanoi: Autuaampi on antaa kuin ottaa.

    • Anonyymi

      Lomamatkaan? Seurakunnan työntekijä on osunut kultasuoneen. Kustannatte hyväksikäyttäjän elämän.

      • Anonyymi

        Mihinkäs päin lomamatka suuntautuu näin korona-aikana? Ettei vaan olisi trollausta koko tarina?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mihinkäs päin lomamatka suuntautuu näin korona-aikana? Ettei vaan olisi trollausta koko tarina?

        No ei trollausta. Nyt loma tuntureille ja kun rokotettu israeliin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No ei trollausta. Nyt loma tuntureille ja kun rokotettu israeliin

        Lomamatkan kustantamiset eivät kuulu seurakunnalle. Tuolla huijariperheellähän pyyhkii hyvin!

        Mutta miksi suostutte osallisiksi heidän syntiinsä: varastamiseen? Te myös "saatatte heidät kiusaukseen". Tuo perhehän on rikollinen ja tätä: teidän kustannuksellanne ja avullanne.

        Lopettakaa toisten henkilöiden rikollisen elämäntavan suosiminen. Jopa rikoslaissa on nimike "rikoksen suosiminen", joskaan teidän hölmöytenne ei suoraan täytä tuolla nimikkeellä tarkoitettua rikoksen suosimista. Mutta laajasti katsoen, on myös sitä.

        Kun lopetatte heidän "avustamisensa", heidän on itse pakko ryhdistäytyä tai päätyä katuojaan, mutta tämä valinta on heidän. Heidän ratkaisunsa eivät kuulu teille, eivätkä ole teidän syytänne.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No ei trollausta. Nyt loma tuntureille ja kun rokotettu israeliin

        Vai vielä lomamatkoja ?

        Mihin tämä oikein katosi Raamatustanne ?

        1. Tim. 6:8 mutta kun meillä on elatus ja vaatteet, niin tyytykäämme niihin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        No ei trollausta. Nyt loma tuntureille ja kun rokotettu israeliin

        No seurakuntalaisten ei tietenkään tule tällaisia matkoja kustantaa. Kolehtirahat ym. vastaavat on tarkoitettu seurakunnan kuluihin, ei kenenkään yksityishenkilön.


      • Anonyymi
        Tipale kirjoitti:

        No seurakuntalaisten ei tietenkään tule tällaisia matkoja kustantaa. Kolehtirahat ym. vastaavat on tarkoitettu seurakunnan kuluihin, ei kenenkään yksityishenkilön.

        No, kyllä se Sana opettaa pitämään huolta myös yksittäisistä seurakuntalaisista myös, mutta ei siis yli tarpeen.

        Tasaus on aivainsana.

        12 Sillä jos on alttiutta, niin se on otollinen sen mukaan, kuin on varoja, eikä sen mukaan, kuin niitä ei ole.
        13 Sillä ei ole tarkoitus, että muilla olisi huojennus, teillä rasitus, vaan tasauksen vuoksi tulkoon tätä nykyä teidän yltäkylläisyytenne heidän puutteensa hyväksi,
        14 että heidänkin yltäkylläisyytensä tulisi teidän puutteenne hyväksi, niin että syntyisi tasaus,
        15 niinkuin kirjoitettu on: "Joka oli paljon koonnut, sille ei jäänyt liikaa, ja joka oli koonnut vähän, siltä ei mitään puuttunut".


      • Anonyymi kirjoitti:

        No, kyllä se Sana opettaa pitämään huolta myös yksittäisistä seurakuntalaisista myös, mutta ei siis yli tarpeen.

        Tasaus on aivainsana.

        12 Sillä jos on alttiutta, niin se on otollinen sen mukaan, kuin on varoja, eikä sen mukaan, kuin niitä ei ole.
        13 Sillä ei ole tarkoitus, että muilla olisi huojennus, teillä rasitus, vaan tasauksen vuoksi tulkoon tätä nykyä teidän yltäkylläisyytenne heidän puutteensa hyväksi,
        14 että heidänkin yltäkylläisyytensä tulisi teidän puutteenne hyväksi, niin että syntyisi tasaus,
        15 niinkuin kirjoitettu on: "Joka oli paljon koonnut, sille ei jäänyt liikaa, ja joka oli koonnut vähän, siltä ei mitään puuttunut".

        No toki, jos puutteenalaisista seurakuntalaisista huolehditaan, mutta ei niitä rahoja sentään johtohenkilön lomamatkoihin ole tarkoitettu.


      • Anonyymi
        Tipale kirjoitti:

        No seurakuntalaisten ei tietenkään tule tällaisia matkoja kustantaa. Kolehtirahat ym. vastaavat on tarkoitettu seurakunnan kuluihin, ei kenenkään yksityishenkilön.

        Ei tietenkään kolehdeista. Mutta jos joku yksityishenkilönä haluaa oma-aloitteisesti kustantaa toisen loman, niin ei se kenellekään kuulu. Ei se ennenkuulumatonta ole.


    • Anonyymi

      Suomen valtio on niin ahne, ettei oikein mitään kovin merkittävää voi antaa toiselle ilman että valtio vetää verot välistä. Kerran vuodessa voi jonkin joululahjan antaa, eikä sitä lasketa lahjukseksi eikä verottomaksi tuloksi, mutta muutoin rahojen kylväminen sinne tänne on laitonta vaikka tarkoitus olisikin hyvä.

      Suomessa ihmisten auttaminen on suunniteltu niin, että me paiskimme tavattomasti töitä ja valtio kiskoo meiltä verot, joista sitten autetaan vähävaraisia täysin lakiin perustuvin perustein. Jotain pieniä hyväntahdoneleitä voi antaa, muttei saa toisia elättää, koska se jo lasketaan veronkierroksi jos joku elää ja tulee toimeen ilman että hänellä on virallisia tuloja.

      Meidän tulee sanan mukaan kunnioittaa esivaltaa ja toimia sen sääntöjen mukaan.

    • >Meinaan lopettaa omat kymmenyksenija antaa suoraan köyhille

      Tässä on sekin hyvä puoli, että he ovat oikeasti kiitollisia ja varmasti monin verroin huonommassa asemassa kuin yksikään lahkopastorin perhe.

    • Anonyymi

      >> Meinaan lopettaa omat kymmenyksenija antaa suoraan köyhille <<

      Se on ihan hyvä periaate, varsinkin silloin, jos seurakunta ja uskovat käyttävät rahansa enimmäkseen itsekkäästi, kuten omiin kuluihinsa ja rakennusten ylläpitoon yms., eikä esimerkiksi evankelioimiseen ja avustamistyöhön. Itsekin olen uskovana alkanut pidättää kättäni antamasta kolehteja enää sellaisille seurakunnille, jotka vuodesta toiseen vain istuvat ja ruokkivat ja auttavat lähinnä itseään. Aika on pitkällä ja koska niitä evankelioivia ja auttaviakin seurakuntia löytyy ja verkkopankin käyttö on hyvin helppoa, ohjaan rahani mieluummin sellaisiin, vaikka ne olisivat ihan eri paikkunnallakin. Ihan niin tyhmä en sentään ole, että jonkun istumista ja oman navan ympärillä pyörimistä rahoittaisin.

      Uusimpana esimerkkinä on miljoonan perinyt seurakunta, joka aikoo käyttää rahat kirkon sisäkaton korjaamiseen ja hautausmaan hoitoon. Herra heidät palkitkoon oikeudenmukaisesti.

      • Anonyymi

        No nämähän tulee hyödyksi koko srk lle. Mutta jos rahat käytetään vain yhden johtajan perheelle.


    • Anonyymi

      Saarnoja ja puheitahan kuulee netin ym. kauttakin ja muita uskoviakin voi tavata seurakuntarakennusten ulkopuolellakin. Miksi antaa rahaa paikallaan istuvalle, itsekkäälle seurakunnalle?

      Vanha sanonta kuuluukin: ei se ole tyhmä, joka pyytää, vaan se, joka antaa.

    • Anonyymi

      Job.9:22 Yhdentekevää kaikki; sentähden minä sanon; hän lopettaa niin syyttömän kuin syylisenkin. Ps.73:12 Katso, nämä ovat jumalattomat; kuitenkin he elävät ainaisessa rauhassa ja rikastuvat yhäti. Jer.12:1 Sinä, Herra, olet vanhurskas; voisinko minä riidellä sinua vastaan? Kuitenkin minä kysyn sinulta, mikä oikeus on. Miksi jumalattomain tie menestyy? Miksi kaikki uskottomat saavat elää rauhassa? Job.21:7

    • Anonyymi

      Matt.25:27 Sinun olisi pitänyt jättää minun rahani rahanvaihtajille, niin minä tultuani olisin saanut omani takaisin korkoineen. Luuk.19:23 miksi et siis antanut rahojani rahanvaihtajan pöytään, että minä tultuani olisin saanut periä ne korkoineen?

    • Anonyymi

      Luuk.19:23 Biblia (1776) Ja miksi et sinä antanut minun rahaani vaihetuspöydälle? ja minä olisin tultuani sen kasvun kanssa jälleen saanut.

    • Anonyymi

      Anteeksi vain, mutta en luota tällaisiin aloituksiin. Ihmiset puhuvat jatkuvasti p*skaa asioista, joista heillä ei ole mitään todellista tietoa.

      • Anonyymi

        Olin srk n aktiivijäsen 8 v.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olin srk n aktiivijäsen 8 v.

        Ihan kiva. Mutta onko sinulla kirjanpidon tositteisiin perustuvaa tietoa, että kolehtirahoja on käytetty lomamatkoihin. Epäilen, että ei ole. Seurakuntien kirjanpito on yhtä tarkka kuin yrityksillä. Rahoja voi käyttää vain tiettyihin tarkoituksiin ja jos tilintarkastuksessa jää kiinni väärikäytöksessä, niin syyte kirjanpitorikoksesta on tiedossa.

        Kokonaan toinen asia on, että minä voin yksityishenkilönä lahjoittaa kenelle tahansa - vaikka pastorille - lomamatkan, eikä se kuulu kenellekään. Niin kauan kun se ei ylitä lahjaveron rajaa. Yksityishenkilöiden väliset lainat, avustaminen tai lahjat eivät liity mitenkään seurakunnan toimintaan.

        Jos sinulla ei ole todisteita, että nimenomaan kolehtia on käytetty laittomasti, niin syyllistyt valehtelemiseen ja solvaamiseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan kiva. Mutta onko sinulla kirjanpidon tositteisiin perustuvaa tietoa, että kolehtirahoja on käytetty lomamatkoihin. Epäilen, että ei ole. Seurakuntien kirjanpito on yhtä tarkka kuin yrityksillä. Rahoja voi käyttää vain tiettyihin tarkoituksiin ja jos tilintarkastuksessa jää kiinni väärikäytöksessä, niin syyte kirjanpitorikoksesta on tiedossa.

        Kokonaan toinen asia on, että minä voin yksityishenkilönä lahjoittaa kenelle tahansa - vaikka pastorille - lomamatkan, eikä se kuulu kenellekään. Niin kauan kun se ei ylitä lahjaveron rajaa. Yksityishenkilöiden väliset lainat, avustaminen tai lahjat eivät liity mitenkään seurakunnan toimintaan.

        Jos sinulla ei ole todisteita, että nimenomaan kolehtia on käytetty laittomasti, niin syyllistyt valehtelemiseen ja solvaamiseen.

        Ja jos sinulla on todisteita, niin tällaiset asiat pitää ottaa esille seurakunnan johdon ja tilintarkastajien kanssa. Nettipalstoilla juoruamisesta ei ole mitään hyötyä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja jos sinulla on todisteita, niin tällaiset asiat pitää ottaa esille seurakunnan johdon ja tilintarkastajien kanssa. Nettipalstoilla juoruamisesta ei ole mitään hyötyä.

        Tilintarkastajat sekä hallitus/vanhimmisto ovat varojenkäytöstä vastuussa.
        Sinun kannattaa kysyä asiasta vuosikokouksessa, sieltä saat varmasti vastauksen.


    • Anonyymi

      Hes.34:2-3 Minulle tuli tämä Herran sana: Ihmislapsi, ennusta Israelin paimenia vastaan, ennusta ja sano heille - paimenille: Näin sanoo Herra, Herra: Voi Israelin paimenia, jotka ovat itseänsä kainneet! Eikö paimenten ole kaittava lampaita? Te olette syöneet rasvat, pukeneet päällenne villat, teurastaneet lihavat; ette ole kainneet laumaa, Jer.23:1-3

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Maanantai päivää

      On tää yhdenlainen paikka... No huomenta nyt kuitenkin. 🐺❤️🖤🫤☕
      Ikävä
      264
      3680
    2. Pelkään sua.

      Ja haluan ihan älyttömästi. Voiko näin kirjoittaa naiselle.
      Ikävä
      120
      2434
    3. Olen päättänyt saada sinut

      Minua ei estot pidättele. Otan vaikka väkisin.
      Ikävä
      31
      1763
    4. Onko vinkkejä ikävän lopettamiseen?

      Onko hyviä vinkkejä, miten pääsisi ikävästä eroon? Järkeviä pliis!
      Ikävä
      48
      1678
    5. Ollaan samanlaisia

      Samannäköisiäkin? Herkkiä, pohdiskelevia, syvästi tuntevia? Aistin kuvienkin perusteella paljon samankaltaisuutta. Siksi
      Ikävä
      99
      1654
    6. Kaipaatko vielä häntä?

      Entistä kumppaniasi?
      Suhteet
      196
      1510
    7. En mä mies tiedä

      Missä mennään, mitä me toisillemme ollaan. Pyörit mielessä, mutta kuitenkin pelkään jotain. Pelkään myös sitä, että olin
      Ikävä
      34
      1384
    8. Jokos olet nainen

      Päässyt sinuiksi tämän palstan kanssa ja huomannut miten turhaa tänne on mitään kirjoitella. Yhteys meillä kyllä löytyy
      Ikävä
      113
      1284
    9. Menikö sulla

      Jutut liian pitkälle?
      Ikävä
      49
      1204
    10. Huomenna taitaa

      Päästä selvittelee ja kyselee vähän asiota. Sun verisukulaisten kanssa🤣 naiselle
      Ikävä
      18
      1163
    Aihe