Miksi siinä Luukkaan jouluevankeliumissa on kolme kuningasta jotka tulevat kumartamaan kuninkaiden kuningasta?
Onko se kolme siinä jouluevankeliumissa jokin merkittävä ja tärkeä luku? Ja miksi ne kolme on juuri kuninkaita, onko silläkin jokin suurempi merkitys siinä Raamatun tekstissä?
Suuria kysymyksiä jouluevankeliumista (Luukas luku 2 jakeet 1- 20)
24
260
Vastaukset
- Anonyymi
Satuahan se on, ikäänkuin Rooma ei olisi tiennyt jos sen alueelle tulisi peräti kolmen vieraan vallan päämiestä.
Eihän missään kohtaa Raamatussa sanota, että heitä oli kolme 😼
- Anonyymi
Siellä Luukkaan jouluevankeliumissa.
Anonyymi kirjoitti:
Siellä Luukkaan jouluevankeliumissa.
Ei siellä puhuta mitään heidän lukumäärästään 😺
- Anonyymi
aitolainen kirjoitti:
Ei siellä puhuta mitään heidän lukumäärästään 😺
Höpsis. Kyllä siellä puhutaan ja sanotaan. Onham se jouluevankeliumi ja niin siellä on aina lukenut.
Anonyymi kirjoitti:
Höpsis. Kyllä siellä puhutaan ja sanotaan. Onham se jouluevankeliumi ja niin siellä on aina lukenut.
Voitko kopioda sen kohdan minullekin 😺❓
Anonyymi kirjoitti:
Siellä Luukkaan jouluevankeliumissa.
Itämaan tietäjistä ei puhuta missään muussa kuin Matteuksen evankeliumissa. Eikä siinä mainita mitään heidän lukumäärästään.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Itämaan_tietäjät- Anonyymi
Tipale kirjoitti:
Itämaan tietäjistä ei puhuta missään muussa kuin Matteuksen evankeliumissa. Eikä siinä mainita mitään heidän lukumäärästään.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Itämaan_tietäjätMutta aina on sanottu ja väitetty että kolme kuningasta lahjoineen on jouluevankeliumissa.
Anonyymi kirjoitti:
Mutta aina on sanottu ja väitetty että kolme kuningasta lahjoineen on jouluevankeliumissa.
Älä usko mitä väitetään vaan lue mitä Raamatussa lukee 😺
Anonyymi kirjoitti:
Mutta aina on sanottu ja väitetty että kolme kuningasta lahjoineen on jouluevankeliumissa.
Mä en edes muista juuri koskaan kuulleeni, että heitä olisi sanottu kuninkaiksi. Mun mielestä aina on puhuttu tietäjistä.
- Anonyymi
Tipale kirjoitti:
Mä en edes muista juuri koskaan kuulleeni, että heitä olisi sanottu kuninkaiksi. Mun mielestä aina on puhuttu tietäjistä.
Itämaan tietäjät (m.kreik. οἱ μάγοι ἀπὸ ἀνατολῶν, hoi magoi apo anatolōn) ovat Uudessa Testamentissa, Matteuksen evankeliumissa mainittuja oppineita, jotka Raamatun mukaan tulivat idästä Betlehemiin osoittamaan kunnioitusta ja tuomaan lahjoja Jeesus-lapselle. Heidät tunnetaan myös nimillä kolme viisasta miestä ja kolme kuningasta, vaikkakaan Raamatussa ei mainita tietäjien lukumäärää.
- Anonyymi
Tipale kirjoitti:
Mä en edes muista juuri koskaan kuulleeni, että heitä olisi sanottu kuninkaiksi. Mun mielestä aina on puhuttu tietäjistä.
Sehän sanotaan jopa siinä tiernapoikien laulussa ja sitten taulukin jota sanotaan kolmen kuninkaan kummarrukseksi. Oletpa sinä höpsö.
Anonyymi kirjoitti:
Itämaan tietäjät (m.kreik. οἱ μάγοι ἀπὸ ἀνατολῶν, hoi magoi apo anatolōn) ovat Uudessa Testamentissa, Matteuksen evankeliumissa mainittuja oppineita, jotka Raamatun mukaan tulivat idästä Betlehemiin osoittamaan kunnioitusta ja tuomaan lahjoja Jeesus-lapselle. Heidät tunnetaan myös nimillä kolme viisasta miestä ja kolme kuningasta, vaikkakaan Raamatussa ei mainita tietäjien lukumäärää.
Juu, noin siinä sanotaan, en vain itse ole tuota muistanut.
Anonyymi kirjoitti:
Sehän sanotaan jopa siinä tiernapoikien laulussa ja sitten taulukin jota sanotaan kolmen kuninkaan kummarrukseksi. Oletpa sinä höpsö.
Joka tapauksessa Raamatussa heitä ei sanota kuninkaiksi.
- Anonyymi
Tipale kirjoitti:
Joka tapauksessa Raamatussa heitä ei sanota kuninkaiksi.
Siitä ei ollutkaan kysymys.
Taitavat olla alkukielen mukaan tietäjiä, eräänlaisia persialaisen uskonnon pappeja. Ja luku kolme on lie tullut lahjojen määrästä. Että jokaiselle lahjalle olisi ollut oma antaja. Raamattuhan ei ilmoita tietäjien lukumäärää.
- Anonyymi
Eikös se kuninkaiden määrä pitänyt olla sanottuna Luukkaan jouluevankeliumissa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikös se kuninkaiden määrä pitänyt olla sanottuna Luukkaan jouluevankeliumissa?
Ei ole koskaan ollut. Se on ihmisten keksimää.
- Anonyymi
Eikös se yksi niistä: Vaikka olen minä musta ...Jne :)
- Anonyymi
Se siitä uskonnollisesta osuudesta. Ulos lähtö tekee kipeintä.
- Anonyymi
Minullakin on yksi kysymys: Missä on joulu raamatussa? Itse en ole joulua tai joulun viettoa löytänyt mistään raamatusta.
- Anonyymi
Jouluevankeliumi on Luukas luku 2 jakeet 1- 20 ja sisältää matkan Betlehemiin, verollepanon, kolme viisasta miestään, lasten surman sekä paon Egyptiin.
Anonyymi kirjoitti:
Jouluevankeliumi on Luukas luku 2 jakeet 1- 20 ja sisältää matkan Betlehemiin, verollepanon, kolme viisasta miestään, lasten surman sekä paon Egyptiin.
Luukkaan evankeliumissa ei puhuta viisaista miehistä, lasten surmasta eikä Egyptiin paosta. Kaikki nämä mainitaan vain Matteuksen evankeliumissa.
- Anonyymi
Tietäjät on sittemmin tultu tuntemaan kolmena kuninkaana, jotka olivat Nuubian ja Arabian kuningas Melchior, Tarsiksen kuningas Kasper ja Saaban (joidenkin lähteiden mukaan Etiopian) kuningas Balthasar. Nimet ovat peräsin kreikkalaisesta kertomuksesta, joka on syntynyt vasta vuoden 500 tienoilla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä681969- 1281394
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1321353- 1431082
- 103932
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten348868Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82754Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap55694Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50673Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j67654