Itsesensuuria?

Tunnettu äärikristitty, mutta luterilaisen kirkon jäsen, esitti muutama päivä sitten Alfa TV:llä, että uskovat ovat joutuneet itsesensuurin uhreiksi. Joutuvat piilottamaan uskovaisuuttaan, koska suomalainen yhteisö painostaa heitä, jos tuovat julki uskonsa.

Näin todella lienee.

Osat ovat vaihtuneet. Ennen piti piilottaa ajatuksensa epäuskonnollisten, jos halusivat pysytellä rauhassa. Raamattuun perustuva ajattelu ei enää nauti erityisasemaa sen perusteella, että ennen on nauttinut.

31

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ennen hävettiin jos suvussa oli hintahtavasti kekkuloiva setä, nykyään taas räsäsmäisesti hihhuloivaa tätiä.

      • Anonyymi

        Jos mies kekkuloi ilkosillaan ikkunassa, ja nainen katselee, mies on iljettävä ekshibitionisti. Jos nainen kekkuloi ilkosillaan ikkunassa, ja mies katselee, mies on iljettävä tirkistelijä.


    • Anonyymi

      Kirkossa ei saa ilmaista epäilevänsä. Täytyy, täytyy ja täytyy uskoa mitä joku lipeväkielinen pastori uskottavaksi sanoo. Sinun täytyy olla falski jos mielit tulla hyväksytyksi joukkoon.

      • Anonyymi

        Ei pidä vähätellä itsepetoksen merkitystä uskonasioissa. Usko alkaa itsepetoksesta.


      • Anonyymi

        Miksi uskovaiset pelkäävät epäilijöitä eivätkä halua heitä joukkoonsa? Siksi, koska hekin saattaisivat menettää uskonsa, kun näkevät rehellisen epäilijän.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Miksi uskovaiset pelkäävät epäilijöitä eivätkä halua heitä joukkoonsa? Siksi, koska hekin saattaisivat menettää uskonsa, kun näkevät rehellisen epäilijän.

        Jumalaan uskominen ei kestä kriittistä tarkastelua. Vielä vähemmän kriittistä tarkastelua kestää erilaisten lahkojen omituiset Raamatuntulkinnat.

        Usko on uskon asia, sitä ei voi järjellä perustella. Ja aika kaukana järki siitä onkin.


      • JustJust kirjoitti:

        Jumalaan uskominen ei kestä kriittistä tarkastelua. Vielä vähemmän kriittistä tarkastelua kestää erilaisten lahkojen omituiset Raamatuntulkinnat.

        Usko on uskon asia, sitä ei voi järjellä perustella. Ja aika kaukana järki siitä onkin.

        Minkä Raamatun kohdan tulkinnan haluat nostaa nyt esille 😺❓


      • aitolainen kirjoitti:

        Minkä Raamatun kohdan tulkinnan haluat nostaa nyt esille 😺❓

        Moi, moi vanha veikko. Eipä ole aikoihin tavattu. Hyvää Joulua sinullekin!


      • Kurreliini kirjoitti:

        Moi, moi vanha veikko. Eipä ole aikoihin tavattu. Hyvää Joulua sinullekin!

        No hei pikku-Kerttu 😺
        Jouluja tällekin nikilläsi !


      • aitolainen kirjoitti:

        No hei pikku-Kerttu 😺
        Jouluja tällekin nikilläsi !

        Oivoi. Taisit hetkeksi unohtaa, että sekä upea logo että söötti nikki ovat sinun antamiasi. Olikohan unohdus tahallinen?


      • Anonyymi

        Missä kirkossa? Minulta ei ole koskaan tivattu - missään kirkossa - mitä uskon ja millä tavoin. Kristinuskoon nimenomaan kuuluu puheiden arviointi. "Koetelkaa kaikki" (Paavali).


      • Anonyymi
        JustJust kirjoitti:

        Jumalaan uskominen ei kestä kriittistä tarkastelua. Vielä vähemmän kriittistä tarkastelua kestää erilaisten lahkojen omituiset Raamatuntulkinnat.

        Usko on uskon asia, sitä ei voi järjellä perustella. Ja aika kaukana järki siitä onkin.

        <<Jumalaan uskominen ei kestä kriittistä tarkastelua.<<

        Ja minä kun luin - ja meinasin jo peukuttaakin - että Jumalaan uskominen ei kestä kristillistä tarkastelua!


      • Kyllä minä ainakin olen epäillyt ja olen uskovainen Ev.lut kirkon jäsen. Ja toisaalta Raamattu nimenomaan kehottaa koittelemaan kaiken, myös niiden "lipeväkielisten pastoreiden" saarnat ja puheet.
        Epäilyhän ei ole uskon vastakohta, vaan uskon vastakohta on epäusko.


      • Anonyymi
        Kurreliini kirjoitti:

        Oivoi. Taisit hetkeksi unohtaa, että sekä upea logo että söötti nikki ovat sinun antamiasi. Olikohan unohdus tahallinen?

        Heräsitkö tota varten aikaisin ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi uskovaiset pelkäävät epäilijöitä eivätkä halua heitä joukkoonsa? Siksi, koska hekin saattaisivat menettää uskonsa, kun näkevät rehellisen epäilijän.

        Itse ainakin olen lukenut ateistienkin teoksia ja katsonut heidän ajatuksiaan koskevia dokumentteja. En ole pelännyt siinä mitään. Mielestäni on hyvä tutustua toisinajattelijoidenkin ajatuksiin.


    • Anonyymi

      Rehellinen epäilijä on parempi kuin falski uskovainen.

      • "Jeesuskin diggasi Tuomastaan, epäile vaan", lauloi Juice Leskinen


      • Rehellinen epäilevä uskovainen, on sellainen uskovainen jota arvostan.


      • Anonyymi
        KTS kirjoitti:

        "Jeesuskin diggasi Tuomastaan, epäile vaan", lauloi Juice Leskinen

        Epäillä pitää - ennen kaikkea itseään.


    • Anonyymi

      Se valhe on sillain säädelty, ettei valheet ihan käsistä lähde.

    • Anonyymi

      Joh. 16:
      7 Kuitenkin minä sanon teille totuuden: teille on hyväksi, että minä menen pois. Sillä ellen minä mene pois, ei Puolustaja tule teidän tykönne; mutta jos minä menen, niin minä hänet teille lähetän.
      8 Ja kun hän tulee, niin hän näyttää maailmalle todeksi synnin ja vanhurskauden ja tuomion:
      9 synnin, koska he eivät usko minuun;
      10 vanhurskauden, koska minä menen Isän tykö, ettekä te enää minua näe;
      11 ja tuomion, koska tämän maailman ruhtinas on tuomittu.

      12 Minulla on vielä paljon sanottavaa teille, mutta te ette voi nyt sitä kantaa.

      Synti, "eivät usko minuun" eli epäusko.
      Joh. 20:
      27 Sitten hän sanoi Tuomaalle: "Ojenna sormesi tänne ja katso minun käsiäni, ja ojenna kätesi ja pistä se minun kylkeeni, äläkä ole epäuskoinen, vaan uskovainen".
      28 Tuomas vastasi ja sanoi hänelle: "Minun Herrani ja minun Jumalani!"
      29 Jeesus sanoi hänelle: "Sentähden, että minut näit, sinä uskot. Autuaat ne, jotka eivät näe ja kuitenkin uskovat!"

      Tuomaalla oli mahdollisuus jäädä pysyvästi loppuun asti, epäuskoon: eli
      9 synnin, koska he eivät usko minuun;

      ja synnin eli epäuskon palkka ei ole mukava!

      Ilm. 21:8
      Mutta pelkurien ja epäuskoisten ja saastaisten ja murhaajien ja huorintekijäin ja velhojen ja epäjumalanpalvelijain ja kaikkien valhettelijain osa on oleva siinä järvessä, joka tulta ja tulikiveä palaa; tämä on toinen kuolema."

      pyrkikää edes pysymää Totuudessa, Jeesus on Totuus!
      eli Jumalan Sana.

      • Anonyymi

        <<Synti, "eivät usko minuun" eli epäusko.<<

        Et ilmeisesti lukenut koko kohtaa, koska se liittyy Jeesuksen puheiden uskomiseen. Ja kerropa minulle, että kuka täällä niihin uskoo ja niitä noudattaa tai sanoo, että Paavalihan puhuu Jeesuksen puheiden ja opetusten vastaisesti?


    • Anonyymi

      Itsesensuuria ei tarvita, jos hallitsee käytöstavat. Kyse ei ole useinkaan siitä mitä sanoo, vaan miten sen sanoo, ja missä sanoo. Arvostelukyky on sosiaalistä älykkyyttä.

    • Anonyymi

      (((Kannattaisi antaa loput paukut Jeesukselle, niin olisi jännempää)))

    • ”…uskovat ovat joutuneet itsesensuurin uhreiksi. Joutuvat piilottamaan uskovaisuuttaan, koska suomalainen yhteisö painostaa heitä, jos tuovat julki uskonsa.”

      Tuota, jos ihminen sensuroi eli n päättänyt olla ilmaisematta sellaisia ajatuksia, joiden arvioi ärsyttävän tai loukkaavan muita, mutta se ei olisi välttämätöntä, niin pitää kysyä silloin itseltään, että miksi tekee näin?

      Yksi kristillinen hyvä on itsensä hillitseminen. Eikös tuo juuri ole sellaista? Asiat kun voi sanoa ilman loukkaamista tai muiden ärsyttämistä.

      Niin ja ovatko nämä ihmiset nyt sitten itse itsensä uhreja?

      • He ovat ahdasmielisten jumalankieltäjädespoottien ja fanaattisten liberaalikristittyjen uhreja.

        Jokainen jumalankieltäjä ilman ainoatakaan poikkeusta on pahantahtoinen paskiainen.

        Jokainen liberaalikristitty ilman ainoatakaan poikkeusta on verenhimoinen peto.


      • herrens_tiggare kirjoitti:

        He ovat ahdasmielisten jumalankieltäjädespoottien ja fanaattisten liberaalikristittyjen uhreja.

        Jokainen jumalankieltäjä ilman ainoatakaan poikkeusta on pahantahtoinen paskiainen.

        Jokainen liberaalikristitty ilman ainoatakaan poikkeusta on verenhimoinen peto.

        Kiitos tämän viikon nauruista :D :D


      • Anonyymi
        mummomuori kirjoitti:

        Kiitos tämän viikon nauruista :D :D

        Osaatko sinä muka nauraa itsellesi? 🤣🤣🤣


      • mummomuori kirjoitti:

        Kiitos tämän viikon nauruista :D :D

        Huomaan nyt, että yliampuva viestini tosiaan näyttää niin sanotulta huumorilta. Pahoittelen aiheuttamaani väärinkäsitystä. Tarkoitukseni ei todellakaan ollut yhtyä uhrien syyllistämiseen. Konservatiiviset kristityt ovat uhreja, jumalankieltäjät ja liberaalit kristityt ovat sortajia.


    • Anonyymi

      Elämä on, jumala ei.

    • Anonyymi

      Nimität AlfaTV:ssä esiintynyttä henkilöä äärikristityksi.

      Oletan, että tarkoitat ko. sanalla Raamattu – uskovia, jotka elävät elämäänsä noudattaen Jumalan tahtoa.

      Mitä itsesensuuriin tulee, niin maassamme on jo vuosikausia ollut työpaikkoja, joissa Raamattu – uskovien on ollut parempi olla uskostaan hiljaa, koskien myös nettikirjoittelua, mikäli ei halua joutua työpaikallaan ns. kierojen katseiden kohteeksi.

      Raamatun luomiskertomukseen uskovien on ollut oltava hiljaa jo miltei viitisenkymmentä vuotta, mikäli on halunnut tieteellisen uransa etenevät, tai ei ole halunnut joutua pilkan kohteeksi.

      Kun Raamattu – uskovat joutuvat maassamme jo pilkan ja solvausten kohteeksi ja jopa valtakunnansyyttäjän syyniin, niin mikäli historian merkit pitävät paikkansa, seuraava vaihe on Raamattu – uskovien vainot.

      Italialaisen tutkimuksen mukaan kristinuskon parituhatvuotisen historian aikana arviolta 70 miljoonaa kristittyä on menettänyt henkensä uskonsa takia, joista 45,5 miljoonaa 1900 – luvun aikana.

      Näytämme elävän jo sen kaltaista Jumalan aikaa, josta noin parisentuhatta vuotta sitten todettiin, että kun Ihmisen Poika tulee, löytäneekö Hän uskoa maan päältä.
      -jeesusfani-

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5810
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      26
      3687
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      229
      1948
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1782
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      94
      1232
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1187
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      289
      957
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      51
      951
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      76
      889
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      848
    Aihe