Vinkki kaupungin hallitukselle/valtuustolle.

Anonyymi

Olette huolissanne,kun kaupungissa käy töissä muualla asuvia.Mutta siivotkaa oma pesänne nyt kun alkaa säästöjen etsintä eli kaikki kaupungin työtekijät ja viranhaltijat joiden palkka maksetaan verorahoista pitää asua ja olla kirjoilla Mänttä-Vilppulassa.

3

174

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Täällä on töissä porukkaa joka ei asu täällä,ihan normaalia muuallakin. Jotkut asuu
      täällä ja on kirjoilla muualla,normaalia sekin. Kun nuo nykyajan työpaikat ei valitet-
      tavasti ole hautaan asti.

• Anonyymi

No kyllä nuo kaupunkien ja kuntien työpaikat taitaa olla ihan hautaan tai no eläkkeelle asti paremminkin. Lukuunottamatta jos ei itse sitten töpeksi jotain kunnolla ja menetä luottamusta tai sitten päätä itse lähteä. Mutta sekin on suhteellista voi töpeksiä ja saada potkut ja kivan ködenpuristuksen kaupanpäälle vaikka aivan itse syyllinen potkuihin. Joku toinen voi myös töpeksiä ja saada myös potkut ja karenssin päälle ei kivoja kädenpuristuksia.

Mutta nämähän on sopimusasioita mennään niin kuin sovittu. Ja kaikillahan ei ole edes palkkatyösopimusta joka hyvin yleistä suomen kunnissa ja kaupungeissa. Heillä on vain työsopimus työvelvoitteella, mutta ne onkin sitten työttömiä joilta puuttuu se työ ja saavat rahansa työttömyyskorvauksista työtehtävät käytännössä samoja kuin palkkatyösopimuksen allekirjoittaneilla.

Toki tämäkin saattaa kiristää toisinaan palkkatyösopimuksen allekirjoittaneiden hermoa varsinkin jos pelkän työsopimuksen kirjoittaneella on vähemmän työtunteja vaikka edes silloin ei pääse samaan tuntipalkkaan eikä sitä ole edes mahdollista neuvotella paremmaksi, koska et ole palkkatyösuhteessa toisin kuin palkkatyösopimuksen allekirjoittanut puhumattakaan muista edeuista, jotka on palkkatyösopimuksen allekirjoittaneilla.

Mutta minkä mahtaa lait ja asetukset kaiken mahdollistaa halusit tai et. Ja kaikki on samanarvoisia lain edessä toiset vaan vähän enemmän.

• Anonyymi

up

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä hyvää rikkaiden hyysääminen Suomelle tuonut?

Minäpä vastaan: ei yhtikäs mitään, vaan pelkkää vahinkoa. Demareiden ansiosta Suomen valtio oli käytännössä vielä 1980-
      Maailman menoa
      21
      6130
    2. Grahn-Laasonen: "Kansalainen joutuu pettymään, jos demareita äänestää"

Ministeri viittaa tuoreeseen Helsingin Sanomien juttuun, jossa demarijohtajan keinoja Suomen suunnan muuttamiseksi esite
      Maailman menoa
      89
      5762
    3. Tytti Tuppurainen häpäisi Suomen epäisänmaallisella lausunnollaan USA:n ulkoministerille Rubiolle.

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011816267.html Miksi Tytti Tuppurainen päästetään antamaan typeriä lausuntoja noin
      Maailman menoa
      99
      3759
    4. Mitä haluaisit sanoa tänään hänelle?

Rakastamallesi ihmiselle.
      Ikävä
      126
      3752
    5. Pystyisitkö olla

Kanssani kaiken sotkun jälkeen? Ainakaan tunteet ei ole loppuneet
      Ikävä
      128
      1515
    6. Paras muistosi

kaivatustasi?
      Ikävä
      57
      1437
    7. Miksi miehen on hankala ymmärtää

Että hänen on tehtävä aloite. Niin sen kuuluu mennä luonnollisesti.
      Ikävä
      130
      1352
    8. Hei kuule nainen

Seuraavan kerran kun nähdään, puhu minulle jooko! Näin toivoo mies
      Ikävä
      38
      1159
    9. Mitä puuhailet nyt ystävänpäivänä

nainen, kun et ole mun kanssa?
      Ikävä
      45