Voiko mitään tehdä ku koodilla toimiva käynnistyksen esto päällä ja laitteessa palaa punainen ja vihreä valo ja ei suostu käynnistymään. Vinkkejä otetaan vastaan miten sais auton käyntiin
Peugeot -96 käynnistyksen esto.
24
268
Vastaukset
- Anonyymi
Olisi hyvä mainita auton malli, mutta tässä jotain.
Ensimmäisissä Peugeot 406 eli 1996 malleissa on käynnistysestonäppäimistö vasemmalla alhaalla olevan luukun takana.
Luukku piti avata ja sieltä tuli esiin tämä näppäimistö.
Kun luukkua vuodesta toiseen avaa ja sulkee, nitkuu näppäimistön johtosarjasta johto tai useampi poikki.
Tarkasta johtosarja. Sinne pitäisi päästä aika helposti, muistaakseni.
Ylhäällä olevaa mustaa muovinastaa pyöräyttämällä?
t. RMB54 - Anonyymi
Malli on 306
- Anonyymi
Näppäimistö on siis keskikonsolin syvennyksessä. Voihan sieltä johto olla irti, mutta oletko kokeillut manuaaliasetusta? Ohje tässä:
1. Kytke virta päälle
2. Paina koodi 1111
3. Paina nappia C
4. Paina oma nelinumeroinen koodi
5. Paina nappia C
6. Käynnistä - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Näppäimistö on siis keskikonsolin syvennyksessä. Voihan sieltä johto olla irti, mutta oletko kokeillut manuaaliasetusta? Ohje tässä:
1. Kytke virta päälle
2. Paina koodi 1111
3. Paina nappia C
4. Paina oma nelinumeroinen koodi
5. Paina nappia C
6. KäynnistäJos tämä ei onnistu, oma koodi on väärä tai johdotus pitää tarkistaa.
näppäimistö vaan irti konsolista.
t. RMB54 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos tämä ei onnistu, oma koodi on väärä tai johdotus pitää tarkistaa.
näppäimistö vaan irti konsolista.
t. RMB54Yksi asia tuli vielä mieleen.
Muistaakseni jos väärää koodia on kokeiltu useasti peräkkäin, vaatii ohjausyksikkö tauon ennen, kun pääsee uudelleen näpyttelemään.
Virta pitää olla päällä? Ehkä 10 min.? Kokeile.
t. RMB54
- Anonyymi
Avaimen siru mykkä suutarilta uusi toimiva tai varaavaimella!
- Anonyymi
Höhlä ja tietämätön. Avain ei liity tähän mitenkään. Siinä ei siis ole mitään sirua, vaan koodi annetaan NÄPPÄIMISTÖLTÄ, siis sormilla tökkimällä.
- Anonyymi
Omistin joskus tuommoisen ruoskan. Ainoa tapa on korjata johdot ja syöttää oikea koodi, ja näpätä näpis irti. Siis mallissa missä tämä idioottinäppis on luukun alla ratin vasemmalla puolen. Esim. Akun tyhjentyminen voi aiheuttaa lukituksen aktivoitumisen.
- Anonyymi
Siis miten muka saat ajoneston jäämään pois päältä? Se pyytää koodia näppäimistöltä joka kerta kun auton käynnistää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siis miten muka saat ajoneston jäämään pois päältä? Se pyytää koodia näppäimistöltä joka kerta kun auton käynnistää.
Vitut pyytää. Paneli näppästään käynnissä irti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vitut pyytää. Paneli näppästään käynnissä irti.
no siinäpä oli asiallinen vastaus
ongelmia tulee sitten siinä vaiheessa kun se kysyy sitä koodia, kun se näppis on irti...
akkujännite jos käväsee liian alhaalla niin tuo tulee ajankohtaiseksi ongelmaksi - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
no siinäpä oli asiallinen vastaus
ongelmia tulee sitten siinä vaiheessa kun se kysyy sitä koodia, kun se näppis on irti...
akkujännite jos käväsee liian alhaalla niin tuo tulee ajankohtaiseksi ongelmaksiOngelmia pösön kanssa 🤣😬
- Anonyymi
306 mallissa tuskin on näppylöitä kuin omassa perseessä!🐷🐷🐷
- Anonyymi
96-vuoden ranskis? Eikös nuo ole jo kierrätetty tuohon ikään 3 kertaa?
- Anonyymi
itselläni on 1997
meinasin vielä viis vuotta ajella, ei mitään vikaa
yllättävää, eikö totta? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
itselläni on 1997
meinasin vielä viis vuotta ajella, ei mitään vikaa
yllättävää, eikö totta?Neljännettoista kääntölaakerit menossa, vetarit paskana, ohjausvaihde kolisee, etulaakerit vaihettu 16 kertaa. Koiranluita menee ku bulldogin kanssa, ja koneen apulaitteet tippuu tielle? Kyllä se laturinremmi vielä menee jakohihnan väliin niin pääset eroon tuosta paskasta 🤣
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Neljännettoista kääntölaakerit menossa, vetarit paskana, ohjausvaihde kolisee, etulaakerit vaihettu 16 kertaa. Koiranluita menee ku bulldogin kanssa, ja koneen apulaitteet tippuu tielle? Kyllä se laturinremmi vielä menee jakohihnan väliin niin pääset eroon tuosta paskasta 🤣
Jouset poikki 😬
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Neljännettoista kääntölaakerit menossa, vetarit paskana, ohjausvaihde kolisee, etulaakerit vaihettu 16 kertaa. Koiranluita menee ku bulldogin kanssa, ja koneen apulaitteet tippuu tielle? Kyllä se laturinremmi vielä menee jakohihnan väliin niin pääset eroon tuosta paskasta 🤣
Niin sitä luulisi, mutta kun olen tolla nyt 16 vuotta ajanut niin on aika hyvin tiedossa mitä sille on tehty. Mittarissa on aika tarkkaan 392 tkm.
Toisen puolen kääntölaakerin olen vaihtanut. Vetarit on kunnossa ja alkuperäiset, tuota en uskoisi noilla kilometreillä itsekään jos joku alkaisi moista väittämään. Ohjausvaihde ei kolise. Etulaakerit on vaihdettu minun aikana kerran, kilometrit oli siinä vaiheessa 320tkm, toisen takalaakerin olen vaihtanut 240tkm kohdalla. Koiranluut on vaihdettu kerran eteen, takapäähän ei ole koskettu. Startti on alkuperäinen, laturi on alkuperäinen.
Paras auto mitä minulla on ollut, tuo ei kerro tietysti paljoakaan, mutta olen omistanut aiemmin aika kattavasti eri merkkejä.
Ja vastauksena tuohon viestiin jossa sanottiin että jouset poikki, niin ei ole poikki. Alkuperäiset ne kyllä on, kuten iskunvaimentimetkin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin sitä luulisi, mutta kun olen tolla nyt 16 vuotta ajanut niin on aika hyvin tiedossa mitä sille on tehty. Mittarissa on aika tarkkaan 392 tkm.
Toisen puolen kääntölaakerin olen vaihtanut. Vetarit on kunnossa ja alkuperäiset, tuota en uskoisi noilla kilometreillä itsekään jos joku alkaisi moista väittämään. Ohjausvaihde ei kolise. Etulaakerit on vaihdettu minun aikana kerran, kilometrit oli siinä vaiheessa 320tkm, toisen takalaakerin olen vaihtanut 240tkm kohdalla. Koiranluut on vaihdettu kerran eteen, takapäähän ei ole koskettu. Startti on alkuperäinen, laturi on alkuperäinen.
Paras auto mitä minulla on ollut, tuo ei kerro tietysti paljoakaan, mutta olen omistanut aiemmin aika kattavasti eri merkkejä.
Ja vastauksena tuohon viestiin jossa sanottiin että jouset poikki, niin ei ole poikki. Alkuperäiset ne kyllä on, kuten iskunvaimentimetkin.Elänyt jaksa. Plösössä ei oo muuta hyvää kuin 8v diesel hdi ja siinäkin apulaitteet on kuraa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Elänyt jaksa. Plösössä ei oo muuta hyvää kuin 8v diesel hdi ja siinäkin apulaitteet on kuraa.
Tottakai sulla saa olla oma käsitys autoista ja pösöistä. Mulle nyt on pösö passannut pitään ja pienillä ongelmilla, en sano että kaikilla malleilla ja/tai moottori/vaihdelaatikko yhdistelmillä tulee samaa kokemusta.
Mutta kerro mikä mielestäsi on se hyvä valinta jos pösö ei mielestäsi ole sellainen, joudun tuon lähivuosina vaihtamaan uudempaan autoon ja olen pitkään miettinyt minkä ostaisi. Tuntuu että kaikissa uudemmissa on (kalliita) vikoja tarjolla. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tottakai sulla saa olla oma käsitys autoista ja pösöistä. Mulle nyt on pösö passannut pitään ja pienillä ongelmilla, en sano että kaikilla malleilla ja/tai moottori/vaihdelaatikko yhdistelmillä tulee samaa kokemusta.
Mutta kerro mikä mielestäsi on se hyvä valinta jos pösö ei mielestäsi ole sellainen, joudun tuon lähivuosina vaihtamaan uudempaan autoon ja olen pitkään miettinyt minkä ostaisi. Tuntuu että kaikissa uudemmissa on (kalliita) vikoja tarjolla.123 koppanen 200d
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
123 koppanen 200d
Mulla oli sellainen aikanaan, 1979 mallinen.
Oli huomattavasti huonompi auto kuin pösö. Ruostui, ei kulkenut mihinkään, mukavuus oli olematon, varusteista ei tietoakaan. Ja olihan siinä vikaakin.
En ole jäänyt kaipaamaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mulla oli sellainen aikanaan, 1979 mallinen.
Oli huomattavasti huonompi auto kuin pösö. Ruostui, ei kulkenut mihinkään, mukavuus oli olematon, varusteista ei tietoakaan. Ja olihan siinä vikaakin.
En ole jäänyt kaipaamaan.Oota kun katsastusmies hokaa sun plöslös helmakotelot. Toki nekin voi valaa täyteen petonkia
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oota kun katsastusmies hokaa sun plöslös helmakotelot. Toki nekin voi valaa täyteen petonkia
Ne on hyvässä kunnossa, vaikka autolla ikää onkin.
Kun tiesin että ne on se paikka mistä nuo tuppaa ruostumaan niin olen niitä ruostesuojannut, pitänyt vedenpoistoreijät auki ja koittanut estää turhan veden sinne menemisen.
Ja jos sattuisi niin, että sinne ruostevaurio ilmaantuisi niin hitsari hitsaa. Parilla sadalla saa helmat paikattua jos ei nyt aivan tolkuttoman isoa työmaata tule vastaan. Kustannuksena tuollainen korjaus on olematon, verrattuna uudempien autojen tuhansien eurojen arvonalenemaan vuodessa.
Kun autolla on ikää 24 vuotta, niin voisihan siinä tuollaistakin ongelmaa olla. Suurin osa suomalaisista autoista on romutettu jo tuossa iässä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse1364035- 881982
Olen tosi outo....
Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap151861Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta
https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi571487Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos541442Ylen uutiset Haapaveden yt:stä.
Olipas kamalaa luettavaa kaupungin irtisanomisista. Työttömiä lisää 10 tai enempikin( Mieluskylän opettajat). Muuttavat1331385VENÄJÄ muuttanut tänään ydinasetroktiinia
Venäjän presidentti Vladimir Putin hyväksyi tiistaina päivitetyn ydinasedoktriinin, kertoo uutistoimisto Reuters. Sen mu991312- 741206
- 941067
- 691053