Peugeot -96 käynnistyksen esto.

Anonyymi

Voiko mitään tehdä ku koodilla toimiva käynnistyksen esto päällä ja laitteessa palaa punainen ja vihreä valo ja ei suostu käynnistymään. Vinkkejä otetaan vastaan miten sais auton käyntiin

24

102

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Olisi hyvä mainita auton malli, mutta tässä jotain.
      Ensimmäisissä Peugeot 406 eli 1996 malleissa on käynnistysestonäppäimistö vasemmalla alhaalla olevan luukun takana.
      Luukku piti avata ja sieltä tuli esiin tämä näppäimistö.
      Kun luukkua vuodesta toiseen avaa ja sulkee, nitkuu näppäimistön johtosarjasta johto tai useampi poikki.
      Tarkasta johtosarja. Sinne pitäisi päästä aika helposti, muistaakseni.
      Ylhäällä olevaa mustaa muovinastaa pyöräyttämällä?
      t. RMB54

    • Anonyymi

      Malli on 306

      • Anonyymi

        Näppäimistö on siis keskikonsolin syvennyksessä. Voihan sieltä johto olla irti, mutta oletko kokeillut manuaaliasetusta? Ohje tässä:

        1. Kytke virta päälle
        2. Paina koodi 1111
        3. Paina nappia C
        4. Paina oma nelinumeroinen koodi
        5. Paina nappia C
        6. Käynnistä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näppäimistö on siis keskikonsolin syvennyksessä. Voihan sieltä johto olla irti, mutta oletko kokeillut manuaaliasetusta? Ohje tässä:

        1. Kytke virta päälle
        2. Paina koodi 1111
        3. Paina nappia C
        4. Paina oma nelinumeroinen koodi
        5. Paina nappia C
        6. Käynnistä

        Jos tämä ei onnistu, oma koodi on väärä tai johdotus pitää tarkistaa.
        näppäimistö vaan irti konsolista.
        t. RMB54


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos tämä ei onnistu, oma koodi on väärä tai johdotus pitää tarkistaa.
        näppäimistö vaan irti konsolista.
        t. RMB54

        Yksi asia tuli vielä mieleen.
        Muistaakseni jos väärää koodia on kokeiltu useasti peräkkäin, vaatii ohjausyksikkö tauon ennen, kun pääsee uudelleen näpyttelemään.
        Virta pitää olla päällä? Ehkä 10 min.? Kokeile.
        t. RMB54


    • Anonyymi

      Avaimen siru mykkä suutarilta uusi toimiva tai varaavaimella!

      • Anonyymi

        Höhlä ja tietämätön. Avain ei liity tähän mitenkään. Siinä ei siis ole mitään sirua, vaan koodi annetaan NÄPPÄIMISTÖLTÄ, siis sormilla tökkimällä.


    • Anonyymi

      Omistin joskus tuommoisen ruoskan. Ainoa tapa on korjata johdot ja syöttää oikea koodi, ja näpätä näpis irti. Siis mallissa missä tämä idioottinäppis on luukun alla ratin vasemmalla puolen. Esim. Akun tyhjentyminen voi aiheuttaa lukituksen aktivoitumisen.

      • Anonyymi

        Siis miten muka saat ajoneston jäämään pois päältä? Se pyytää koodia näppäimistöltä joka kerta kun auton käynnistää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis miten muka saat ajoneston jäämään pois päältä? Se pyytää koodia näppäimistöltä joka kerta kun auton käynnistää.

        Vitut pyytää. Paneli näppästään käynnissä irti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vitut pyytää. Paneli näppästään käynnissä irti.

        no siinäpä oli asiallinen vastaus

        ongelmia tulee sitten siinä vaiheessa kun se kysyy sitä koodia, kun se näppis on irti...

        akkujännite jos käväsee liian alhaalla niin tuo tulee ajankohtaiseksi ongelmaksi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        no siinäpä oli asiallinen vastaus

        ongelmia tulee sitten siinä vaiheessa kun se kysyy sitä koodia, kun se näppis on irti...

        akkujännite jos käväsee liian alhaalla niin tuo tulee ajankohtaiseksi ongelmaksi

        Ongelmia pösön kanssa 🤣😬


    • Anonyymi

      306 mallissa tuskin on näppylöitä kuin omassa perseessä!🐷🐷🐷

    • Anonyymi

      96-vuoden ranskis? Eikös nuo ole jo kierrätetty tuohon ikään 3 kertaa?

      • Anonyymi

        itselläni on 1997

        meinasin vielä viis vuotta ajella, ei mitään vikaa

        yllättävää, eikö totta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        itselläni on 1997

        meinasin vielä viis vuotta ajella, ei mitään vikaa

        yllättävää, eikö totta?

        Neljännettoista kääntölaakerit menossa, vetarit paskana, ohjausvaihde kolisee, etulaakerit vaihettu 16 kertaa. Koiranluita menee ku bulldogin kanssa, ja koneen apulaitteet tippuu tielle? Kyllä se laturinremmi vielä menee jakohihnan väliin niin pääset eroon tuosta paskasta 🤣


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Neljännettoista kääntölaakerit menossa, vetarit paskana, ohjausvaihde kolisee, etulaakerit vaihettu 16 kertaa. Koiranluita menee ku bulldogin kanssa, ja koneen apulaitteet tippuu tielle? Kyllä se laturinremmi vielä menee jakohihnan väliin niin pääset eroon tuosta paskasta 🤣

        Jouset poikki 😬


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Neljännettoista kääntölaakerit menossa, vetarit paskana, ohjausvaihde kolisee, etulaakerit vaihettu 16 kertaa. Koiranluita menee ku bulldogin kanssa, ja koneen apulaitteet tippuu tielle? Kyllä se laturinremmi vielä menee jakohihnan väliin niin pääset eroon tuosta paskasta 🤣

        Niin sitä luulisi, mutta kun olen tolla nyt 16 vuotta ajanut niin on aika hyvin tiedossa mitä sille on tehty. Mittarissa on aika tarkkaan 392 tkm.

        Toisen puolen kääntölaakerin olen vaihtanut. Vetarit on kunnossa ja alkuperäiset, tuota en uskoisi noilla kilometreillä itsekään jos joku alkaisi moista väittämään. Ohjausvaihde ei kolise. Etulaakerit on vaihdettu minun aikana kerran, kilometrit oli siinä vaiheessa 320tkm, toisen takalaakerin olen vaihtanut 240tkm kohdalla. Koiranluut on vaihdettu kerran eteen, takapäähän ei ole koskettu. Startti on alkuperäinen, laturi on alkuperäinen.

        Paras auto mitä minulla on ollut, tuo ei kerro tietysti paljoakaan, mutta olen omistanut aiemmin aika kattavasti eri merkkejä.

        Ja vastauksena tuohon viestiin jossa sanottiin että jouset poikki, niin ei ole poikki. Alkuperäiset ne kyllä on, kuten iskunvaimentimetkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin sitä luulisi, mutta kun olen tolla nyt 16 vuotta ajanut niin on aika hyvin tiedossa mitä sille on tehty. Mittarissa on aika tarkkaan 392 tkm.

        Toisen puolen kääntölaakerin olen vaihtanut. Vetarit on kunnossa ja alkuperäiset, tuota en uskoisi noilla kilometreillä itsekään jos joku alkaisi moista väittämään. Ohjausvaihde ei kolise. Etulaakerit on vaihdettu minun aikana kerran, kilometrit oli siinä vaiheessa 320tkm, toisen takalaakerin olen vaihtanut 240tkm kohdalla. Koiranluut on vaihdettu kerran eteen, takapäähän ei ole koskettu. Startti on alkuperäinen, laturi on alkuperäinen.

        Paras auto mitä minulla on ollut, tuo ei kerro tietysti paljoakaan, mutta olen omistanut aiemmin aika kattavasti eri merkkejä.

        Ja vastauksena tuohon viestiin jossa sanottiin että jouset poikki, niin ei ole poikki. Alkuperäiset ne kyllä on, kuten iskunvaimentimetkin.

        Elänyt jaksa. Plösössä ei oo muuta hyvää kuin 8v diesel hdi ja siinäkin apulaitteet on kuraa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Elänyt jaksa. Plösössä ei oo muuta hyvää kuin 8v diesel hdi ja siinäkin apulaitteet on kuraa.

        Tottakai sulla saa olla oma käsitys autoista ja pösöistä. Mulle nyt on pösö passannut pitään ja pienillä ongelmilla, en sano että kaikilla malleilla ja/tai moottori/vaihdelaatikko yhdistelmillä tulee samaa kokemusta.

        Mutta kerro mikä mielestäsi on se hyvä valinta jos pösö ei mielestäsi ole sellainen, joudun tuon lähivuosina vaihtamaan uudempaan autoon ja olen pitkään miettinyt minkä ostaisi. Tuntuu että kaikissa uudemmissa on (kalliita) vikoja tarjolla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tottakai sulla saa olla oma käsitys autoista ja pösöistä. Mulle nyt on pösö passannut pitään ja pienillä ongelmilla, en sano että kaikilla malleilla ja/tai moottori/vaihdelaatikko yhdistelmillä tulee samaa kokemusta.

        Mutta kerro mikä mielestäsi on se hyvä valinta jos pösö ei mielestäsi ole sellainen, joudun tuon lähivuosina vaihtamaan uudempaan autoon ja olen pitkään miettinyt minkä ostaisi. Tuntuu että kaikissa uudemmissa on (kalliita) vikoja tarjolla.

        123 koppanen 200d


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        123 koppanen 200d

        Mulla oli sellainen aikanaan, 1979 mallinen.

        Oli huomattavasti huonompi auto kuin pösö. Ruostui, ei kulkenut mihinkään, mukavuus oli olematon, varusteista ei tietoakaan. Ja olihan siinä vikaakin.

        En ole jäänyt kaipaamaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulla oli sellainen aikanaan, 1979 mallinen.

        Oli huomattavasti huonompi auto kuin pösö. Ruostui, ei kulkenut mihinkään, mukavuus oli olematon, varusteista ei tietoakaan. Ja olihan siinä vikaakin.

        En ole jäänyt kaipaamaan.

        Oota kun katsastusmies hokaa sun plöslös helmakotelot. Toki nekin voi valaa täyteen petonkia


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oota kun katsastusmies hokaa sun plöslös helmakotelot. Toki nekin voi valaa täyteen petonkia

        Ne on hyvässä kunnossa, vaikka autolla ikää onkin.

        Kun tiesin että ne on se paikka mistä nuo tuppaa ruostumaan niin olen niitä ruostesuojannut, pitänyt vedenpoistoreijät auki ja koittanut estää turhan veden sinne menemisen.

        Ja jos sattuisi niin, että sinne ruostevaurio ilmaantuisi niin hitsari hitsaa. Parilla sadalla saa helmat paikattua jos ei nyt aivan tolkuttoman isoa työmaata tule vastaan. Kustannuksena tuollainen korjaus on olematon, verrattuna uudempien autojen tuhansien eurojen arvonalenemaan vuodessa.

        Kun autolla on ikää 24 vuotta, niin voisihan siinä tuollaistakin ongelmaa olla. Suurin osa suomalaisista autoista on romutettu jo tuossa iässä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      116
      9303
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      43
      2737
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      152
      2503
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      2029
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1776
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1570
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1527
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      11
      1464
    9. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      7
      1350
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1326
    Aihe