Joulurauhaa kaikille!

Anonyymi

Keskittykäämme nyt joulun sanomaan,
ja olkaamme ystävällisiä kaikille!

Jeesus syntyi jouluna!

Jutellaan joulusta!

8

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Nythän on suositus viettää Joulua vain ydinperheen kesken mahdollisimman minimaalisella porukalla. Tähän on sairaanhoitopiirien suositus, THL:n suositus ja WHO:n suositus. Joten mitäs olette mieltä: minulla on dementoitunut monisairas vaikeasta astmasta kärsivä äiti. Eräs nainen (ei edes sukulainen, vaan sukulaisen kanssa naimisissa ollut) vierailee hänen luonaan ahkerasti. Noh, nainen oli ollut syksyllä ruskaretkellä Ylläksellä ja juuri siihen aikaan sieltä oli lähtenyt liikenteeseen useita ympäri Suomen ulottuvia koronaketjuja. Myös naisen, äitini ja minun paikkakunnalleni. Nainen ei ainakaan tunnustanut, että koronatapaus olisi ollut juuri hänen porukassaan. Olen yrittänyt toppuutella käyntejään äitini luona ja pysyikin pari viikkoa poissa. Nyt sitten kielsin käynnit kokonaan, koska nainen ei kuulu ydinperheeseen ja meillä on oikeus suojautua mahdolliselta koronalta- etenkin äiti, jolla on vaikea astma. Ei tuntunut naiselle oikein menevän jakeluun ja olikin käynyt äidillä siten, ettei tullut sisälle, mutta tuli ovelle tuomaan leivoksia. Vaikka oli kielletty kokonaan tulemasta kunnes äiti saa rokotteen. Etenkään vielä kun naisen käynnit eivät ole välttämättömiä. Koronahan voi tarttua myös siinä ovella ja pinnoilta (tuodut leivonnaispussit). Mitä itse tekisitte tällaisessa tilanteessa, kun henkilö ei usko pyyntöä pysyä kaukana kunnes saadaan rokote?

      • Anonyymi

        Minä soittaisin tälle henkilölle (olet jo varmaan soittanutkin) ja sanoisin suoraan ja ystävällisesti, että "sinä et saa mennä äidin luo!". Kerro tästä sairaanhoitopiirin suosituksesta.

        Sanot sitten äidillesi, että ei avaa ovea (olet varmaan sanonutkin).
        Voivathan jutella puhelimessa. Ihan yksinkertaista.

        En tiedä onko hyvä ottaa rokotus astmasta kärsivälle. Ota selvää!

        Entä jos puhuisit seurakunnan papin kanssa?
        Välitä sitten tieto tänne, on varmaan muitakin jotka ovat samassa tilanteessa.

        Hyvää Joulua!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä soittaisin tälle henkilölle (olet jo varmaan soittanutkin) ja sanoisin suoraan ja ystävällisesti, että "sinä et saa mennä äidin luo!". Kerro tästä sairaanhoitopiirin suosituksesta.

        Sanot sitten äidillesi, että ei avaa ovea (olet varmaan sanonutkin).
        Voivathan jutella puhelimessa. Ihan yksinkertaista.

        En tiedä onko hyvä ottaa rokotus astmasta kärsivälle. Ota selvää!

        Entä jos puhuisit seurakunnan papin kanssa?
        Välitä sitten tieto tänne, on varmaan muitakin jotka ovat samassa tilanteessa.

        Hyvää Joulua!

        Jos keneltä jäi katsomatta joulurauhan julistus Turusta, niin voi katsoa sen täältä:

        https://areena.yle.fi/1-50632774?autoplay=true


      • Anonyymi

        Soitat terveydenhuoltoon ilmoituksen tästä jäärästä.


    • Anonyymi

      Joulun sanoma: Ei esiaviollista seksiä ja mahdollista raskautta kannata ottaa turhaan raskaasti. Eikä ainakaan syöttää lapselle valheita isäehdokkaista. Lapsi kun saattaa näin ajautua epämääräisiin jengeihin, nuorisorikollisuuteen ja itsetuhoiseen käyttäytymiseen.

      Tämä on jouluevankeljumin ja uuden testamentin keskeinen opetus, varoittavan esimerkin kautta.

      Jumalattoman hyvää joulua kaikille.

      • Anonyymi

        Et ihan ymmärrä tätä asiaa.

        Ikävää että joulun sanoma menee "ihmeelliseksi" ja väittelykeskusteluksi.

        Jos ei usko mitä Raamatussa ja kirkossa puhutaan, olisi ehkä aihetta väiteskellä toisaalla.
        Olisi hienoa jos täällä pysyttäisiin itse joulun sanomassa, siinä itse asiassa. Tämähän on ortodoksinen palsta ja tarkoitettu ortodokseille keskustelupalstaksi. Ortodoksit uskovat mitä Raamatussa kerrotaan.

        Jos sinä et usko, niin kukaan ei pakota.


    • Anonyymi

      Surullista kyllä liukumassa uskonnottomuuteen katsellessa hengellisissä piireissä olevia ihmisiä manöövereitä sekä ilmiöitä.

      Ihminen tuo viekas kettu palvelee lopulta itseään.

      • Anonyymi

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      100
      2886
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2440
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2220
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      18
      2029
    5. 171
      1852
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      42
      1846
    7. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      45
      1797
    8. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1746
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      133
      1539
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1314
    Aihe