Jumalan valtakunta, montako kertaa mainittu ?

Anonyymi

Sattuukohan kukaan olemaan tietoinen siitä miten monta kertaa Raamatussa mainitaan "Jumalan valtakunta" jonka Raamattu kertoo ottavan hallinnon.

28

138

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Entä:
      Montako seurakuntaa Jeesus Kristus Israeliin perusti, ennen kuin hänet tapettiin?

      Ja montako piispa ja pappia hän ehti virkaan siunata?

      • Anonyymi

        Ovatko mainitsemasi asiat joillekin uskoville tai uskonnoille jollakin tavoin tärkeitä tai keskeisiä opinkappaleita?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ovatko mainitsemasi asiat joillekin uskoville tai uskonnoille jollakin tavoin tärkeitä tai keskeisiä opinkappaleita?

        Joka ainoan papin valheet ovat koko ihmiskunnalle henki, eikä elämä, vaan lopulta kuolema.


      • Kirjoitustaidottoman on ehkä vaikea perustaa seurakuntia ylipäätään mihinkään.


      • Anonyymi
        Repe.RuutikaIIo kirjoitti:

        Kirjoitustaidottoman on ehkä vaikea perustaa seurakuntia ylipäätään mihinkään.

        Väärin, hyvät, taitavat ja vakuuttavat puheenlahajat riittävät ;-)


      • Repe.RuutikaIIo kirjoitti:

        Kirjoitustaidottoman on ehkä vaikea perustaa seurakuntia ylipäätään mihinkään.

        Kirjoituksia ymmärtämättömän laita on samoin, sillä ei Jumalan Poika tullut Saatanan hallitsemaan maailmaan seurakuntia perustamaan, vaan etsimään väkeä Taivaan seurakuntaan, Karitsan häihin.

        Erittäin huonolla menestyksellä:

        Menkää nyt teille ja toreille ja kutsukaa häihin keitä vain tapaatte.'

        Palvelijat menivät ja keräsivät kaikki, jotka he tapasivat, niin pahat kuin hyvät, ja häähuone täyttyi aterialle tulleista.

        "Kun kuningas tuli sisään katsomaan juhlavieraitaan, hän näki siellä miehen, jolla ei ollut hääpukua.

        Hän kysyi tältä: 'Ystäväni, kuinka saatoit tulla tänne ilman häävaatteita?' Mies ei saanut sanaa suustaan.

        Silloin kuningas sanoi palvelijoilleen: 'Sitokaa hänet käsistä ja jaloista ja heittäkää ulos pimeyteen. Siellä itketään ja kiristellään hampaita.

        Monet ovat kutsuttuja, mutta harvat valittuja.'"

        Miksi RepeRuutikallokaan ei sinne halua lähteä, vaikka vieläkin sinne vieraita kutsutaan?


      • Anonyymi
        TeuvoSuni kirjoitti:

        Kirjoituksia ymmärtämättömän laita on samoin, sillä ei Jumalan Poika tullut Saatanan hallitsemaan maailmaan seurakuntia perustamaan, vaan etsimään väkeä Taivaan seurakuntaan, Karitsan häihin.

        Erittäin huonolla menestyksellä:

        Menkää nyt teille ja toreille ja kutsukaa häihin keitä vain tapaatte.'

        Palvelijat menivät ja keräsivät kaikki, jotka he tapasivat, niin pahat kuin hyvät, ja häähuone täyttyi aterialle tulleista.

        "Kun kuningas tuli sisään katsomaan juhlavieraitaan, hän näki siellä miehen, jolla ei ollut hääpukua.

        Hän kysyi tältä: 'Ystäväni, kuinka saatoit tulla tänne ilman häävaatteita?' Mies ei saanut sanaa suustaan.

        Silloin kuningas sanoi palvelijoilleen: 'Sitokaa hänet käsistä ja jaloista ja heittäkää ulos pimeyteen. Siellä itketään ja kiristellään hampaita.

        Monet ovat kutsuttuja, mutta harvat valittuja.'"

        Miksi RepeRuutikallokaan ei sinne halua lähteä, vaikka vieläkin sinne vieraita kutsutaan?

        Turha haikailla, tuo juna meni jo tai pikemminkin oli tulematta jo noin 2000-vuotta sitten.

        Jeesus ei pitänyt lupaustaan palata lupauksensa kohteiden sukupolven aikana, hän teki oharit noin 2000-vuotta sitten, silti odottelijoita, haikailijoita ja ylöstempauksia odottavia julistelijoita aina vain piisaa.

        Avauksen aiheeseen taasen ei vaikuta "kompetenssi" riittävän ... miksi se Jesus julisteli Jumalan valtakunnasta ja mitä se oharit tehneeseen uskoville merkitsee.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Väärin, hyvät, taitavat ja vakuuttavat puheenlahajat riittävät ;-)

        Eivät nekään auta, sen olen saanut kokea monta kertaa:

        "Minä annan teille viisauden puhua niin, ettei yksikään vastustajanne kykene kiistämään eikä kumoamaan sanojanne."

        Koska Saatanan puheita on mukavampi kuunnella:

        "Tulee näet aika, jolloin ihmiset eivät siedä kuulla tervettä oppia vaan haalivat itselleen halunsa mukaisia opettajia kuullakseen sitä mitä kulloinkin mieli tekee."

        Se aika tuli Golgatalla, kun Jumala heitti papit Saatanalle, ja antoi heille puhetaidon opettajaksi Paavalin.

        "Vaikka olen vapaa ja kaikista riippumaton, olen ruvennut kaikkien orjaksi voittaakseni Kristukselle mahdollisimman monia.

        Voittaakseni hänen omikseen juutalaisia olen näille ollut kuin juutalainen; voittaakseni lain alaisina eläviä olen näille ollut kuin lain alainen, vaikka en olekaan lain alainen.

        Voittaakseni ilman lakia eläviä olen näille ollut kuin eläisin ilman lakia, vaikka en olekaan Jumalan lakia vailla -- onhan minulla Kristuksen laki.

        Voittaakseni heikkoja olen näille ollut heikko. Kaikille olen ollut kaikkea, jotta pelastaisin edes muutamia."

        Näin syntyi maailmaan Saatanan omistusoppi, ,kun pelastusopin tuoja tapettiin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Turha haikailla, tuo juna meni jo tai pikemminkin oli tulematta jo noin 2000-vuotta sitten.

        Jeesus ei pitänyt lupaustaan palata lupauksensa kohteiden sukupolven aikana, hän teki oharit noin 2000-vuotta sitten, silti odottelijoita, haikailijoita ja ylöstempauksia odottavia julistelijoita aina vain piisaa.

        Avauksen aiheeseen taasen ei vaikuta "kompetenssi" riittävän ... miksi se Jesus julisteli Jumalan valtakunnasta ja mitä se oharit tehneeseen uskoville merkitsee.

        Ei pidä paikkaansa, koskapa hän tuli minut noutamaan 11. 8. 1985:

        Tuli vuosi 1985. Kesällä Ritvan isä sai iäisyyskutsun Lappeenrannassa, jonne he olivat muuttaneet, kun olivat luovuttaneet maatilan vanhimmalle pojalleen. Hautajaiset olivat lauantaina 10. elokuuta. Siinä avoimen arkun äärellä tulin miettineeksi tätä: tässäkö on kaikki, mitä ihmisestä jäljelle jää? Missä on se, mikä sai tämänkin, nyt ruumiina olevan ihmisen elämään?

        Sunnuntaina menimme Lappeenrannan kirkkoon jumalanpalvelukseen, jossa luettiin viikon aikana siunattujen vainajien nimet. Olin hieman hengästynyt, kun tulimme kirkkosalin ovelle. Sinnehän noustaan monta porrasta, joista Jaana oli pyörätuolin kanssa vedettävä. Näin seinällä virsitaulun, josta loisti silmiini numero 456. Tuo ihmeen antanut virsi vuosikymmenien takaa. Nykyisessä virsikirjassa sen numero on 307. Kun tämän näin, ajattelin, että onpa mukava pitkästä aikaa kuulla tuo virsi kaukaa lapsuudesta.

        Missä jumalanpalveluksen osassa tuo virsi oli, sitä en muista. Kun se alkoi, tuli sellainen tunne kuin minut olisi kääritty lämpimään pumpuliin. Tönäisin Ritvaa kylkeen: "Tämä on minun virsi." Koskaan aikaisemmin en ollut tästä mitään puhunut.

        Sen jälkeen meni kirkon alttariseinä silmissäni täysin mustaksi. Siihen oli vedetty kuin musta samettiverho, johon suurin kultakirjaimin ilmestyi sanat: RAAMATTU ON TOTTA. Minua alkoi hävettää, koska en ollut tuota kirjaa juurikaan lukenut. Monta kertaa olin sen alusta aloittanut ja aina sen lukeminen oli kesken jäänyt.

        Sitten koin aivan kuin pääni päälle olisi laskettu raskas paino, mutta siitä huolimatta tunsin, kuinka aloin kohota penkistä kohti korkeuksia. Virttä en enää kuullut, urkujen äänikin oli poissa ja oli aivan hiljaista. Katselin ympärilläni olevaa valtavaa kirkkautta, ja tunsin pääni yläpuolella olevan jotakin hyvin puoleensa vetävää, jota en kuitenkaan nähnyt. Mieleen palautui se ihana tunne siellä järven rannalla kalliolla, kun se valonsäde täytti sylini.

        Hetken tätä kirkkautta katsellessa ja ihmetellessä, kuulen sen keskeltä jostakin miehen äänellä lausutut sanat: "Minä olen Herra, sinun Jumalasi, rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi, ja älä tuomitse, ettei sinua tuomittaisi!" Siinä tulivat itsekkäälle ihmiselle ihmiselle kovat sanat.

        Hetken kuluttua sama ääni jatkoi: "Ei ole mitään väliä sillä, onko sinulla isä tai ei, oletko rikas tai köyhä, terve tai sairas, kunhan elät elämäsi niin, että kerran saavutat tämän kirkkauden! Tämän jälkeen päässäni käytettiin ajatuksenjuoksu: oli verrattava tätä tunnetta, joka minut ympäröi, tunteeseen vaimoani kohtaan.
        Tämä meni kirkkaasti edelle. Sitten olivat vuorossa kaikki viisi tytärtä. Toiseksi jäivät hekin. Sitten kirkonmäellä oleva auto ja siellä oleva kameralaukku, nekin kun olivat silloin vielä hyvin rakkaita. Toiseksi jäivät nekin, samoin vielä pohjoisessa oleva koti, kun sekin lopuksi ajatuksiin johdatettiin.
        Tämän tajuttuani tulin sen ihanuuden keskellä luvanneeksi, vaikka mitään ei minulta kysyttykään.
        "Tämän takia, mitä nyt olen saanut nähdä ja kokea, tahdon lähteä minne vain haluat minut lähettää!" Silloin en totisesti tiennyt, mitä tuona hetkenä tulin luvanneeksi. Paljon tiedän tänään, vaikkakaan en vielä kaikkea sitä mitä tulevaisuus tullessaan tuo.

        Näky päättyi siihen, kun ympäröivän kirkkauden keskellä katsoin taakseni, ja huomasin selkäni takana syvän mustan rotkon, jonka reunalla istuin. Mistä tuon jumalanpalveluksen saarnassa puhuttiin, sitä en muista, mutta tämä näky ja sen seuraukset eivät tule koskaan silmistäni katoamaan.

        Välittömät seuraukset sain kokea heti, kun kirkon rappusia alas astelimme. Oli kuin päältäni olisi riisuttu pakkopaita ja raskaat kahleet. Kaikki vuosikymmenien aikana koetut tuskat olivat poissa. Melkein nauraen ihmettelin, miten olivatkaan nuo kolme elämäni kipeintä kohtaa - isättömyys, köyhä koti ja vammainen esikoinen - lähes koko siihen asti eletyn elämäni pilanneet. Ja nyt, 48-vuotiaana, olin kuin uuden elämän alussa.

        Suurin ihme oli tuon isättömyyden tuskan ja sen tuottaman häpeän pois ottaminen. Se oli siihen asti ollut niin kipeä asia, ettei siitä voinut kenellekään puhua. Kukaan ulkopuolinen ei ollut koskaan saanut tietää, että olin syntynyt aviottomana. Kun täällä Ruukissa tutustuimme uusiin ihmisiin, niin heille piti valehdella, että vanhempani olivat kuolleet. Ritvakin kun tämän kipeyden tiesi, niin hänkin vaikeni.

        Koko sen päivän olin kuin pumpulipilvessä. Oltiin surutalossa ja sisälläni oli ilojuhla. En voinut siellä tuosta näystä mitään puhua. Se päivä oli Sanna-myrskyn päivä, 11. elokuuta 1985. Se yli 30-asteinen lämmin tuuli, joka Lappeenrannassa silloin puhalsi, oli kuin Pyhän Hengen valtavaa syleilyä.
        Jatkuu


      • TeuvoSuni kirjoitti:

        Eivät nekään auta, sen olen saanut kokea monta kertaa:

        "Minä annan teille viisauden puhua niin, ettei yksikään vastustajanne kykene kiistämään eikä kumoamaan sanojanne."

        Koska Saatanan puheita on mukavampi kuunnella:

        "Tulee näet aika, jolloin ihmiset eivät siedä kuulla tervettä oppia vaan haalivat itselleen halunsa mukaisia opettajia kuullakseen sitä mitä kulloinkin mieli tekee."

        Se aika tuli Golgatalla, kun Jumala heitti papit Saatanalle, ja antoi heille puhetaidon opettajaksi Paavalin.

        "Vaikka olen vapaa ja kaikista riippumaton, olen ruvennut kaikkien orjaksi voittaakseni Kristukselle mahdollisimman monia.

        Voittaakseni hänen omikseen juutalaisia olen näille ollut kuin juutalainen; voittaakseni lain alaisina eläviä olen näille ollut kuin lain alainen, vaikka en olekaan lain alainen.

        Voittaakseni ilman lakia eläviä olen näille ollut kuin eläisin ilman lakia, vaikka en olekaan Jumalan lakia vailla -- onhan minulla Kristuksen laki.

        Voittaakseni heikkoja olen näille ollut heikko. Kaikille olen ollut kaikkea, jotta pelastaisin edes muutamia."

        Näin syntyi maailmaan Saatanan omistusoppi, ,kun pelastusopin tuoja tapettiin.

        Illalla läksimme ajamaan kotiin, Ruukkiin. Matkan aikana ei montaa sanaa vaihdettu. Päässäni pyöri jatkuvana nauhana tuon päivän suurin tapahtuma. Vasta yöllä, kotona vuoteessa, kerroin Ritvalle tämän ja kysyin:
        "Voiko Saatana antaa ihmisille tällaisia näkyjä?" "Ei, kyllä sinua on Pyhä Henki koskettanut", hän vastasi ja jatkoi: "Koko matkan ajan tunsin, että sinulle on tapahtunut jotakin."
        Heti aamulla muistui mieleeni Uusi testamentti, jonka olin Lappeenrannan seurakunnalta rippilahjaksi saanut. Vielä sen pölyttyneenä kirjahyllystä löysin. Milloin lienen sen viimeksi avannut? Etulehdeltä löytyi täydellinen yllätys; Herkko Kivekkään kirjoittama muistolause elämäni matkalle:

        Ps.43:3: "Lähetä valkeutesi ja totuutesi, ne minua johdattakoot, viekööt minut sinun pyhälle vuorellesi, sinun asuntoihisi."

        Ihmeiden aika ei ollut ohi, kun tajusin, miten saumattomasti nuo sanat liittyivät siihen, mitä edellisenä päivänä olin saanut nähdä ja kokea. Minut oli johdatettu hänen pyhälle vuorelleen. Jos ei vielä asuntoihin asti, niin ainakin suurelle valkeuden ja vapauden esipihalle, ja vihdoinkin olin saanut kuulla Jumalani äänen.

        Neljänkymmenen vuoden koettelemusten jakso, syksystä 1945 syksyyn 1985, oli päättynyt. Mutta mitä vielä oli edessä, sitä en silloin vielä tiennyt."

        Mutta nyt tiedän:
        "Minä olen ilmoittanut sinun nimesi niille ihmisille, jotka valitsit maailmasta ja annoit minulle. He olivat sinun, ja sinä uskoit heidät minulle. He ovat ottaneet omakseen sinun sanasi, ja he ovat saaneet osakseen maailman vihan, koska eivät kuulu maailmaan, niin kuin en minäkään kuulu.

        Pyhitä heidät totuudellasi. Sinun sanasi on totuus. "


      • Anonyymi
        TeuvoSuni kirjoitti:

        Illalla läksimme ajamaan kotiin, Ruukkiin. Matkan aikana ei montaa sanaa vaihdettu. Päässäni pyöri jatkuvana nauhana tuon päivän suurin tapahtuma. Vasta yöllä, kotona vuoteessa, kerroin Ritvalle tämän ja kysyin:
        "Voiko Saatana antaa ihmisille tällaisia näkyjä?" "Ei, kyllä sinua on Pyhä Henki koskettanut", hän vastasi ja jatkoi: "Koko matkan ajan tunsin, että sinulle on tapahtunut jotakin."
        Heti aamulla muistui mieleeni Uusi testamentti, jonka olin Lappeenrannan seurakunnalta rippilahjaksi saanut. Vielä sen pölyttyneenä kirjahyllystä löysin. Milloin lienen sen viimeksi avannut? Etulehdeltä löytyi täydellinen yllätys; Herkko Kivekkään kirjoittama muistolause elämäni matkalle:

        Ps.43:3: "Lähetä valkeutesi ja totuutesi, ne minua johdattakoot, viekööt minut sinun pyhälle vuorellesi, sinun asuntoihisi."

        Ihmeiden aika ei ollut ohi, kun tajusin, miten saumattomasti nuo sanat liittyivät siihen, mitä edellisenä päivänä olin saanut nähdä ja kokea. Minut oli johdatettu hänen pyhälle vuorelleen. Jos ei vielä asuntoihin asti, niin ainakin suurelle valkeuden ja vapauden esipihalle, ja vihdoinkin olin saanut kuulla Jumalani äänen.

        Neljänkymmenen vuoden koettelemusten jakso, syksystä 1945 syksyyn 1985, oli päättynyt. Mutta mitä vielä oli edessä, sitä en silloin vielä tiennyt."

        Mutta nyt tiedän:
        "Minä olen ilmoittanut sinun nimesi niille ihmisille, jotka valitsit maailmasta ja annoit minulle. He olivat sinun, ja sinä uskoit heidät minulle. He ovat ottaneet omakseen sinun sanasi, ja he ovat saaneet osakseen maailman vihan, koska eivät kuulu maailmaan, niin kuin en minäkään kuulu.

        Pyhitä heidät totuudellasi. Sinun sanasi on totuus. "

        Tuollaisille kokemuksille on myös ihan realimaailman luokitus, hallusinaatiot.

        Noista subjektiivisistä hallusinaatioista riippumatta Jeesus ei pitänyt lupaustaan, vaan teki oharit jo noin 2000-vuotta sitten.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tuollaisille kokemuksille on myös ihan realimaailman luokitus, hallusinaatiot.

        Noista subjektiivisistä hallusinaatioista riippumatta Jeesus ei pitänyt lupaustaan, vaan teki oharit jo noin 2000-vuotta sitten.

        Miksi sinäkin olet antanut Saatanan pappien manipuloida itsesi?

        Tällaisen vastaanoton sai Totuuden Henki Ruukin seurakunnassa vuonna 1989. Vaikka vuosikausia laulaa holotettiin:

        "Totuuden Henki johda sinä meitä..."

        Ja rukoiltiin:
        "Tule Pyhä henki, laskeudu alas taivaasta sydämiimme...."

        Pyhä Henki tuli, ja kolmen kopla: kirkkoherra, vaimoni, ja kirkkoherran puolisiso, uskonnon lehtori alkoivat toimittaa minua mielisairaalaan. Tämän lehtorin tekemän diagnoosin perusteella:

        "Kuinka Jumala voi muka sinulle puhua, kun ei se puhu meidän Reijollekaan, joka SENTÄÄN ON PAPPI."


      • TeuvoSuni kirjoitti:

        Kirjoituksia ymmärtämättömän laita on samoin, sillä ei Jumalan Poika tullut Saatanan hallitsemaan maailmaan seurakuntia perustamaan, vaan etsimään väkeä Taivaan seurakuntaan, Karitsan häihin.

        Erittäin huonolla menestyksellä:

        Menkää nyt teille ja toreille ja kutsukaa häihin keitä vain tapaatte.'

        Palvelijat menivät ja keräsivät kaikki, jotka he tapasivat, niin pahat kuin hyvät, ja häähuone täyttyi aterialle tulleista.

        "Kun kuningas tuli sisään katsomaan juhlavieraitaan, hän näki siellä miehen, jolla ei ollut hääpukua.

        Hän kysyi tältä: 'Ystäväni, kuinka saatoit tulla tänne ilman häävaatteita?' Mies ei saanut sanaa suustaan.

        Silloin kuningas sanoi palvelijoilleen: 'Sitokaa hänet käsistä ja jaloista ja heittäkää ulos pimeyteen. Siellä itketään ja kiristellään hampaita.

        Monet ovat kutsuttuja, mutta harvat valittuja.'"

        Miksi RepeRuutikallokaan ei sinne halua lähteä, vaikka vieläkin sinne vieraita kutsutaan?

        Kuninkaan, joka heittää väärin pukeutuneen vieraan sidottuna pimeyteen, sidon ja heitän pimeyteen. Hän ei ole alkuunkaan korkeiden tehtäviensä tasalla, kuten psykopaatit eivät koskaan ole.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Väärin, hyvät, taitavat ja vakuuttavat puheenlahajat riittävät ;-)

        Voihan ne riittää, mutta kirjoitustaito helpottaa käytännön asioita suuresti.


      • Repe.RuutikaIIo kirjoitti:

        Kuninkaan, joka heittää väärin pukeutuneen vieraan sidottuna pimeyteen, sidon ja heitän pimeyteen. Hän ei ole alkuunkaan korkeiden tehtäviensä tasalla, kuten psykopaatit eivät koskaan ole.

        Jotakin ymmärrät, etkä silti tahdo hääpukua ja kalloa, jossa olisi totuus, eikä ruutia, joka heittäisi sinut räjähtäessään suoraan perille toisenlaisiin juhliin.

        Joten varo Totuuden tulta.


      • Anonyymi
        TeuvoSuni kirjoitti:

        Miksi sinäkin olet antanut Saatanan pappien manipuloida itsesi?

        Tällaisen vastaanoton sai Totuuden Henki Ruukin seurakunnassa vuonna 1989. Vaikka vuosikausia laulaa holotettiin:

        "Totuuden Henki johda sinä meitä..."

        Ja rukoiltiin:
        "Tule Pyhä henki, laskeudu alas taivaasta sydämiimme...."

        Pyhä Henki tuli, ja kolmen kopla: kirkkoherra, vaimoni, ja kirkkoherran puolisiso, uskonnon lehtori alkoivat toimittaa minua mielisairaalaan. Tämän lehtorin tekemän diagnoosin perusteella:

        "Kuinka Jumala voi muka sinulle puhua, kun ei se puhu meidän Reijollekaan, joka SENTÄÄN ON PAPPI."

        "Miksi sinäkin olet antanut Saatanan pappien manipuloida itsesi?"

        Tuossa on muuten pieni paradoksi. Pappeja (ihan aihestakin) ositellessasi kuitenkin itse esiinnyt pappien free-lanceri-korvikkeen a julistelet omia totuuksiasi totuuksina, eli samaa kastia pohjimiltaan.

        Objektiivisiin reali-tulemiin ei tarvita pappeja eikä saatanoita manipuloimaan. Tarvitsee vain lukea Raamattua sellaisena kuin se on.

        Myös terve lähdekritiikki onsuotavaa. Sitä kuulua "alkuperäistä sanaa" ei ole edes olemassa, vaan Raamatun tekstit ovat muuttuneet jokaisella kopiointikerralla, eli ei ole paljoa mihin teesisnä perustaa, silti kiistellään jakeista ja pilkuistakin.

        "Raamatun sana on niin kuin luetaan"

        - https://www.tiede.fi/artikkeli/jutut/uusimmat/raamatun_sana_on_niin_kuin_luetaan

        Ps. Mahdatko tietää, että Raamatun keskeiset teesit ovat lainakamaa tuhansia vuosia vanhemmasta kulttuurista, Mesopotamiasta ;-)


      • Anonyymi
        Repe.RuutikaIIo kirjoitti:

        Voihan ne riittää, mutta kirjoitustaito helpottaa käytännön asioita suuresti.

        Toki näinkin, mutta riippuu mantereestakin ;-)


    • Anonyymi

      Hanki parempaa luettavaa

      • Anonyymi

        No, miksi sitten paremman luettavan hankkimisen uupuessa roikut Raamattu-palstalla?

        Miksi et opiskele tiedettä, maalaa tauluja tai poikkea bistroon tai mitä tahansa muuta.


    • Anonyymi

      Liian monta. Eiköhän pidetä tämä demokratia kuitenkin. Noista tyrannien diktatuureista kun ei mitään hyvää seuraa.

      • Anonyymi

        Ainakin tuo yksi TS-seko-palsta-spammaaja vaikutaa saaneen aivotoiminnalleen kohtalokkaan iskun joltakin uskomustyranilta ;-)


    • Anonyymi

      Ketjuun kommentoineilla vaikuttaa olevan poikkeusellisen kapeakatseinen luenta.

      Kas kun Raamatun ja uskontojen dogmeja voi tarkastella ja analysida myös ulkoapäin.

      Mutta kertoisitteko miksi roikutte (joulupäivänäkin) Raamattu-palstalla, kun aihepiiri ei kiinnosta, eikä itse avauksen asiaan ole mitään sanottavaa. Ei vaikuta erityisen älylliseltä toimintatavalta.

      • Ne roikkuvat, kuten kirjoitettu on:

        "Pitäkää mielenne valppaana ja valvokaa.
        Teidän vastustajanne Saatana kulkee ympäriinsä kuin ärjyvä leijona ja etsii, kenet voisi niellä."


      • TeuvoSuni
        TeuvoSuni kirjoitti:

        Ne roikkuvat, kuten kirjoitettu on:

        "Pitäkää mielenne valppaana ja valvokaa.
        Teidän vastustajanne Saatana kulkee ympäriinsä kuin ärjyvä leijona ja etsii, kenet voisi niellä."

        MITEN MINÄ TEUVO MARTTI SUNI

        pystyin 48 vuotiaaksi asti noudattamaan tätä Jeesuksen tärkeintä pelastuskäskyä, vaikka en tästä mitään tiennyt:

        "Varokaa, ettei teitä johdeta harhaan. Monet tulevat esiintymään minun nimelläni. He sanovat: 'Minä se olen', ja: 'Aika on tullut.' Mutta älkää lähtekö heidän peräänsä."

        Jos en olisi jo äitini kohdussa tullut pelastukseen valituksi, en varmasti olisi pystynyt tuotakaan käskyä noudattamaan.
        Mutta Jumalapa onkin ihmistä ovelampi, kun salli minun syntyä aviottomana köyhän äidin esikoisena, kärsimään häpeää ja tuskaa.
        Joka alkoi 8-vuotiaana, kun olimme palanneet evakosta Ylämaalle Leinon kylään, lähelle rajan taakse jäänyttä papan ja äidin kotia.

        Kesällä pyhäkoulussa sain kuulla, ettei taivaassa ole ketään isätöntä.
        Se oli hyvä asia isättömyyden tuskasta kärsivälle pojalle.
        Mutta sitten tuli kylvää vettä suoraan niskaan, kun tuo Isä kostaa vanhempien pahoja tekoja monen sukupolven päähän.

        Ja minä olin juuri tuo koston kohde. Siitä hetkestä aloin vihata Jumalaa, ja se sai sinettinsä heti kun koulu alkoi. Olin jo ajatuksissani pitkään toivonut, ettei kukaan ikinä kysyisi minulta isän nimeä, koska en ilman itkua olisi voinut vastata: Minulla ei ole isää.
        Nyt se inhottava kysymys tuli, kun heti ensimmäiseksi opettaja kysyi kaikilta isän nimeä. Hädissäni vastasin papan nimen, jolloin koko luokka purskahti nauramaan ja minä itkemään.

        Kun esikoistyttäremme syntyi vammaisena ja on koko elämänsä liikkunut pyörätuolin kanssa, minä itkin ja huusin Jumalalle:
        Olisit kostanut minulle vaikka millä tavalla, mutta miksi tälle pienelle lapselle! Meni 30 vuotta, ennen kuin ymmärsin, mikä , Jumalan suunnitelma tässäkin takana oli. Sillä tämä sama toistuu jokaisen vammaisena syntyneen kohdalla:

        Opetuslapset kysyivät häneltä: "Rabbi, kuka on tehnyt sen synnin, jonka vuoksi hän on syntynyt sokeana? Hän itsekö vai hänen vanhempansa?"
        Jeesus vastasi: "Ei hän eivätkä hänen vanhempansa. Niin on tapahtunut, jotta Jumalan teot tulisivat hänessä julki."

        Kesästä 1945 kesään 1985 oli kulunut 40 vuotta Jumalaa vihaten, joten mikään uskonsuunta ei saanut sydämessäni sijaa, joten myös tämä toinen tärkeä Jeesuksen ilmoitus toteutui elokuun 11. päivänä 1985:

        "Joka on ottanut vastaan minun käskyni ja noudattaa niitä, se rakastaa minua. Ja minun Isäni rakastaa sitä, joka rakastaa minua, ja häntä minäkin rakastan ja ilmaisen hänelle itseni."

        Käsittämätön oli tämäkin Jumalan suunnitelma, kun minä häntä vihaten tietämättäni rakastinkin hänen Poikaansa Jeesusta Kristusta.

        Kaiken sen taustalla, minkä puolesta olen taistellut, kirjaan kirjoittanut ja edelleen taistelen ja kirjoitan, on ainoastaan Pyhän Hengen kutsumus, hänen opetuksensa ja ennen kaikkea näyt, jotka elävinä kuvina nähtyinä kertovat paljon enemmän kuin tuhannet sanat.
        Teissä kyllä pysyy se voitelu, jonka olette Pyhältä saaneet, ettekä te tarvitse kenenkään opetusta. Hänen Henkensä opettaa teitä kaikessa ja on tosi, hänessä ei ole petosta. Niin kuin hän on teitä opettanut, niin pysykää hänessä."

        Tämä näky on yksi vaikuttavimmista, joka näytettiin kaksi kertaa. Ensimmäisen kerran syksyllä 1985, kohta Kristuksen opetuslapseksi ottamisen jälkeen. Toisen kerran muutama vuosi myöhemmin hiihtoladulla avaralla suolla.

        Ruukin kodissa oli pääsisäänkäynti talon pohjoisella seinustalla. Kodin sillä sivulla oli myös meidän makuuhuone ja vierashuone, jossa oli vuodesohva, piano, kirjahylly ja ikkunan edessä kirjoituspöytä ja pöydällä kirjoituskone ja lankapuhelin. Ikkunasta näkyi metsänreuna noin 20 metrin päässä, nurmikko, jonka keskellä oli lipputanko.

        Nurmikon vasemmassa reunassa vanha, tontilla ollut aitta ja oikeassa reunassa rakentamani kellari.

        Tuona päivänä, kun vastasin johonkin puheluun, jäin hetkeksi katselemaan ikkunasta ulos, ja sillä hetkellä etupiha oli kuin lentokenttä. Jossa oli pitkä rivi ihmisiä Ensimmäisellä, vasemmalta lukien oli kädessään täysin Musta Raamattu, hän oli Satanisti tai Saatanan palvoja.

        Siinä oli pieni "hajurako" pitkään riviin, jossa ensimmäisenä seisoi paavi, ja sitten kaikki muutkin tämän kansan keskelle tulleet eksyttäjät, jokaisella kädessään Raamattunsa.

        Sitten taivaalta laskeutui iso musta enkeli, joka meni tervehtimään mustaa Raamattua kädessään pitävää, ja hyvin he tunsivat toisensa. Se jälkeen tuo sama enkeli muuttui iloistavaksi kirkkauden enkeliksi, kun lähti tervehtimään pitkässä rivissä seisovaa joukkoa.

        Ja aina kun se siirtyi seuraavan ihmisen eteen, se muutti hieman kirkkautensa astetta, joten jokainen kohtasi hieman erilaisen enkelinsä. Myöhemmin tämä sama näky annettiin talvella lumen peittämällä suolla.
        Siinä oli Jumalan lähettämä raju eksytys koko komeudessaan, ja vasta kirkosta erottuani ja kirjan kirjoitettuani Pyhä Henki aloitti opetuksen siitä, miten tämä raju eksytys sai alkunsa, ja miten Saatana oli jo vuonna 90 valloittanut koko maailman - tietenkin Jeesuksen nimessä, kuten hän Johannekselle ilmoitti:
        "Me tiedämme olevamme Jumalasta, mutta koko maailma on Pahan vallassa.


      • Anonyymi
        TeuvoSuni kirjoitti:

        MITEN MINÄ TEUVO MARTTI SUNI

        pystyin 48 vuotiaaksi asti noudattamaan tätä Jeesuksen tärkeintä pelastuskäskyä, vaikka en tästä mitään tiennyt:

        "Varokaa, ettei teitä johdeta harhaan. Monet tulevat esiintymään minun nimelläni. He sanovat: 'Minä se olen', ja: 'Aika on tullut.' Mutta älkää lähtekö heidän peräänsä."

        Jos en olisi jo äitini kohdussa tullut pelastukseen valituksi, en varmasti olisi pystynyt tuotakaan käskyä noudattamaan.
        Mutta Jumalapa onkin ihmistä ovelampi, kun salli minun syntyä aviottomana köyhän äidin esikoisena, kärsimään häpeää ja tuskaa.
        Joka alkoi 8-vuotiaana, kun olimme palanneet evakosta Ylämaalle Leinon kylään, lähelle rajan taakse jäänyttä papan ja äidin kotia.

        Kesällä pyhäkoulussa sain kuulla, ettei taivaassa ole ketään isätöntä.
        Se oli hyvä asia isättömyyden tuskasta kärsivälle pojalle.
        Mutta sitten tuli kylvää vettä suoraan niskaan, kun tuo Isä kostaa vanhempien pahoja tekoja monen sukupolven päähän.

        Ja minä olin juuri tuo koston kohde. Siitä hetkestä aloin vihata Jumalaa, ja se sai sinettinsä heti kun koulu alkoi. Olin jo ajatuksissani pitkään toivonut, ettei kukaan ikinä kysyisi minulta isän nimeä, koska en ilman itkua olisi voinut vastata: Minulla ei ole isää.
        Nyt se inhottava kysymys tuli, kun heti ensimmäiseksi opettaja kysyi kaikilta isän nimeä. Hädissäni vastasin papan nimen, jolloin koko luokka purskahti nauramaan ja minä itkemään.

        Kun esikoistyttäremme syntyi vammaisena ja on koko elämänsä liikkunut pyörätuolin kanssa, minä itkin ja huusin Jumalalle:
        Olisit kostanut minulle vaikka millä tavalla, mutta miksi tälle pienelle lapselle! Meni 30 vuotta, ennen kuin ymmärsin, mikä , Jumalan suunnitelma tässäkin takana oli. Sillä tämä sama toistuu jokaisen vammaisena syntyneen kohdalla:

        Opetuslapset kysyivät häneltä: "Rabbi, kuka on tehnyt sen synnin, jonka vuoksi hän on syntynyt sokeana? Hän itsekö vai hänen vanhempansa?"
        Jeesus vastasi: "Ei hän eivätkä hänen vanhempansa. Niin on tapahtunut, jotta Jumalan teot tulisivat hänessä julki."

        Kesästä 1945 kesään 1985 oli kulunut 40 vuotta Jumalaa vihaten, joten mikään uskonsuunta ei saanut sydämessäni sijaa, joten myös tämä toinen tärkeä Jeesuksen ilmoitus toteutui elokuun 11. päivänä 1985:

        "Joka on ottanut vastaan minun käskyni ja noudattaa niitä, se rakastaa minua. Ja minun Isäni rakastaa sitä, joka rakastaa minua, ja häntä minäkin rakastan ja ilmaisen hänelle itseni."

        Käsittämätön oli tämäkin Jumalan suunnitelma, kun minä häntä vihaten tietämättäni rakastinkin hänen Poikaansa Jeesusta Kristusta.

        Kaiken sen taustalla, minkä puolesta olen taistellut, kirjaan kirjoittanut ja edelleen taistelen ja kirjoitan, on ainoastaan Pyhän Hengen kutsumus, hänen opetuksensa ja ennen kaikkea näyt, jotka elävinä kuvina nähtyinä kertovat paljon enemmän kuin tuhannet sanat.
        Teissä kyllä pysyy se voitelu, jonka olette Pyhältä saaneet, ettekä te tarvitse kenenkään opetusta. Hänen Henkensä opettaa teitä kaikessa ja on tosi, hänessä ei ole petosta. Niin kuin hän on teitä opettanut, niin pysykää hänessä."

        Tämä näky on yksi vaikuttavimmista, joka näytettiin kaksi kertaa. Ensimmäisen kerran syksyllä 1985, kohta Kristuksen opetuslapseksi ottamisen jälkeen. Toisen kerran muutama vuosi myöhemmin hiihtoladulla avaralla suolla.

        Ruukin kodissa oli pääsisäänkäynti talon pohjoisella seinustalla. Kodin sillä sivulla oli myös meidän makuuhuone ja vierashuone, jossa oli vuodesohva, piano, kirjahylly ja ikkunan edessä kirjoituspöytä ja pöydällä kirjoituskone ja lankapuhelin. Ikkunasta näkyi metsänreuna noin 20 metrin päässä, nurmikko, jonka keskellä oli lipputanko.

        Nurmikon vasemmassa reunassa vanha, tontilla ollut aitta ja oikeassa reunassa rakentamani kellari.

        Tuona päivänä, kun vastasin johonkin puheluun, jäin hetkeksi katselemaan ikkunasta ulos, ja sillä hetkellä etupiha oli kuin lentokenttä. Jossa oli pitkä rivi ihmisiä Ensimmäisellä, vasemmalta lukien oli kädessään täysin Musta Raamattu, hän oli Satanisti tai Saatanan palvoja.

        Siinä oli pieni "hajurako" pitkään riviin, jossa ensimmäisenä seisoi paavi, ja sitten kaikki muutkin tämän kansan keskelle tulleet eksyttäjät, jokaisella kädessään Raamattunsa.

        Sitten taivaalta laskeutui iso musta enkeli, joka meni tervehtimään mustaa Raamattua kädessään pitävää, ja hyvin he tunsivat toisensa. Se jälkeen tuo sama enkeli muuttui iloistavaksi kirkkauden enkeliksi, kun lähti tervehtimään pitkässä rivissä seisovaa joukkoa.

        Ja aina kun se siirtyi seuraavan ihmisen eteen, se muutti hieman kirkkautensa astetta, joten jokainen kohtasi hieman erilaisen enkelinsä. Myöhemmin tämä sama näky annettiin talvella lumen peittämällä suolla.
        Siinä oli Jumalan lähettämä raju eksytys koko komeudessaan, ja vasta kirkosta erottuani ja kirjan kirjoitettuani Pyhä Henki aloitti opetuksen siitä, miten tämä raju eksytys sai alkunsa, ja miten Saatana oli jo vuonna 90 valloittanut koko maailman - tietenkin Jeesuksen nimessä, kuten hän Johannekselle ilmoitti:
        "Me tiedämme olevamme Jumalasta, mutta koko maailma on Pahan vallassa.

        Kannustan lopettamaan "heinätuotteiden" väärinkäytön ...


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kannustan lopettamaan "heinätuotteiden" väärinkäytön ...

        Vihreä jääsalaatti ei ole heinätuote, jota olen jo pitkään syönyt kourallisen päivässä. Siksi on mahdoton uskos, että olen kohta jo 84-vuotias haudan partaalla heiluva riskiryhmään kuuluva vanhus.

        Jollaisena minua pitää ja herjaa entinen ystäväni, Saatanalle heitetty vl-hoitomies.


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Hakuehdolla löytyi 45 jaetta. "Jumalan valtakuntaa." " Jumalan valtakuntaan" Kaikki Uuden Testamentin puolella.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1836
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      49
      1615
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1554
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1507
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1395
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1271
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1153
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1128
    Aihe