Maa on kamara, joka on hieman kupera!

Anonyymi

Maa on laajahko kamara ja pinnaltaan hiukan kupera. Ei kuitenkaan lainkaan pallo, niin kuin pallouskovaiset väittää. Maa on sen verran kupera, että aurinko näyttää laskeutuvan. Mahdollista toki on sekin, että valo kaareutuu painovoimasta, joten se taittuu kauempana eri tavalla saaden näyttämään maan pinnan kuperalta.
Maa on pyöreä kuin lätty. Sillä on kuitenkin enemmän paksuutta, kuin lätyllä tai pannukakulla. Kuitenkin paksuus loppuu ennen pitkään ja vastaan tulee läpipääsemätön maailman pohja.

Mitä pohjan alla on?
Kuten Raamattu sen meille osoittaa, siellä on Gehenna. Eli tulijärvi, Helvetti. Maailman pohja on niin kova, ettei edes Helvetin liekit kykene sitä polttamaan puhki. Helvetti kuitenkin muistuttaa meitä olemassa olollaan. Tietyissä kohdin maailman pohjaa on ohuita kanavia, jotka kuumentaa maailman pohkaa niin, että se saa maa-aineksen hehkumaan tulivalkeana (klaava). Kun maa-aines kuumenee tarpeeksi, klaava alkaa hyökii ylöspäin muodostaen pikkuhiljaa tulivuoren. Maa-aines voi myös kuplia helvetillisen kuumasti. Siltikään Helvettiin ei voi tippua näistä kohdista. Sinne pääsee vain kuoleman kautta. Jokainen meistä käy eri mittaisen mutkan siellä (kiirastuli). Mitä enemmän syntiä, sitä pidempi visiitti. Jos ei ole ottanut Jeesusta sydämeen, Helvetin jälkeen vain palaa poroksi. Jeesuksen omat otetaan Taivaaseen!

Taivaan kansi. Se on yläpuolellamme. Nimitetään myös taivaan vahvuudeksi. Se on kuin lasinen kupu, mutta sitä ei voi saavuttaa. Jumala ei anna mahdollisuutta. Painovoima ja työntövoimat estää törmäämästä tähän. Siksi Taivaaseen ammutut raketitkin kääntävät kurssia ja lumpsahtaa roikulla mereen. Sinne ne tähdätäänkin (sillä Nasa tietää, ettei avaruutta oo). Jos Raketeita ei tähtää mereen, ne vois osua kaupunkeihin ja tuhota alleen osat.

Maa on kupera, mutta tasassa. Maan vetovoima vetää kohti maan sydäntä huolehtien niin, ettei kuperan maan reunalla tarvi kävellä enemmän vinossa. Eikä ihan laitamille edes pääse kylmyyden ja jäätävällisyyden vuoksi. Kuolo korjaa upporohkelikon, joka yrittää päästä näkemään maan äären, tai koskettamaan lasikuvun reunaa. Ei kukaan niin lähelle äärtä pääse. Ei yksikään!

77

114

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Kokeile joskus liittää tennisp@llo narun päähän. Pyöri sitten itse ympyrää paikallasi ja pidä tennispalloon sidotusta narun toisesta päästä kiinni. Voit kokeilla itse kuinka puolin pyörit itse parhaiten ympyrää. Kun pyörit niin kovaa että pallo pysyy käsissäsi ja naru ilmassa vaakatasossa, kokeile irroittaa ote pallosta ja kysy itseltäsi: ”pyöriikö pallo nyt ympärilläsi” tai ”pysyykö naru ilmassa”.

Jos pysyy ja pallo pyörii, maa on kamara.

• Anonyymi

Miksi tennispallo? Eikö moukarin kanssa heiluminen aja saman asian?

Silloin todellinen litteämaa on alapuolellasi oleva betoniympyrä, ja sinä itse toimit kokeessa jumalana joka veivaa aurinkoa, eli testissä moukaria litteän tason yläpuolella.

• Anonyymi

Miten sekstantti voi mitenkään toimia paikan määrityksessä jos maapallo vielä pyöriä viipottaa kaiken lisäksi? Vaikka saisit kulman mitattua niin pallohan pyörii ja osoite ei voi olla stabiili muuten kuin lituskaisessa maassa.

• Anonyymi

Ihminen on purjehtinut pallomaata tuhansia vuosia. Ei kannata miettiä.

• Anonyymi

Just sentakia se toimiikin, maapallo ei tietenkään viipota vaan kulkee radallaan vakaasti.
        Näköjään et ymmärrä sekstantin käytöstä mitään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ihminen on purjehtinut pallomaata tuhansia vuosia. Ei kannata miettiä.

Vaikka ihminen purjehtis kuinka paljon, ei maa palloksi muutu. Voit purjehtia täysin vapaasti maan piirissä putoamatta ääriin. Syy kun on, että eteläjäävalli estää putoomisen. Jäävallit maanpiirin reunoilla on niin sormettoman korkeat, että tosi tarzani saa olla, että kykenee surffaamaan niistä läpi!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vaikka ihminen purjehtis kuinka paljon, ei maa palloksi muutu. Voit purjehtia täysin vapaasti maan piirissä putoamatta ääriin. Syy kun on, että eteläjäävalli estää putoomisen. Jäävallit maanpiirin reunoilla on niin sormettoman korkeat, että tosi tarzani saa olla, että kykenee surffaamaan niistä läpi!

Miksi kukaan ei ole ottanut valokuvia tästä jäävallista? Jos ei ihan lähelle uskalla mennäkään niin pitäisihän se kuvaus onnistua kauempaakin Nikonin ihmekameralla jolla näkee vaikka taivaanrannan taa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Just sentakia se toimiikin, maapallo ei tietenkään viipota vaan kulkee radallaan vakaasti.
        Näköjään et ymmärrä sekstantin käytöstä mitään.

Siinähän lasketaan kulma ja sen avulla voidaan laskea etäisyys. Toimii varmasti jos otetaan kirkontornista kulma ja lasketaan sen mukaan yleensä täytyy tosin tietää kirkontornin korkeus. Aurinko on hieman hankalampi koska ei ole kiinni meidän alustassamme vaan pyörii ja viipottaa, lähenee ja loittonee meistä irrallaan ja riippumattomana ja myös mekin pyörimme ja koska olemme vielä kuulemma pyöreällä alustalla niin sehän on vielä hankalampaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sanotaankos raamatussa noin jossain kohtaa missä? Litteän maan kannattajatkos sitä ovat raamattua tutkineet omaksi huvikseen vuosi tolkulla ja todenneet maan olevan litteä? Vai ovatkohan kenties katselleet vähän youtubea ja nähneet pari karttaa ja sitten raamattukin on yhtä äkkiä kova juttu ja täynnä todisteita litteästä maasta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Etelässä on lämmin. Pohjoisessa on kylmä. Etelässä ei ole jäävallia vaan nimenomaan pohjoisessa. Pohjoiskeskeinen litteämaa on valetta ja HOAX!!! Etelä on keskellä jossa mm edenin puutarha sijaitsee. Siellä ei ole kukaan nykyihminen kuitenkaan käynyt. Pohjoisessa on tosiaan jäätä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Siinähän lasketaan kulma ja sen avulla voidaan laskea etäisyys. Toimii varmasti jos otetaan kirkontornista kulma ja lasketaan sen mukaan yleensä täytyy tosin tietää kirkontornin korkeus. Aurinko on hieman hankalampi koska ei ole kiinni meidän alustassamme vaan pyörii ja viipottaa, lähenee ja loittonee meistä irrallaan ja riippumattomana ja myös mekin pyörimme ja koska olemme vielä kuulemma pyöreällä alustalla niin sehän on vielä hankalampaa.

Älä mieti liian vaikeita asioita, pääsihän siinä sekoaa!
        Aurinko, sen enempää maapallokaan ei "viipota" missään, aurinkokunta kiertää vakaita ratojaan jotka on tunnettu jo vuosisatoja.
        Tähtitaivaskin on kartoitettu jo kauan sitten, joten sekään ei yllätyksiä aiheuta.
        Koska et edes näy ymmärtävän, mikä sekstantti on ja miten sitä käytetään, josko vain unohtaisit koko jutun, ei se Sinun elämääsi mitenkään vaikuta.

Muutoin, tämän päivän merenkulussa ei enää tarvita sekstantteja, sateliittipaikannus on paljon helpompaa, ai niin, ettehän te hörhöt mihinkään sateliitteihin usko. Niitten avulla ne laivat kumminkin seilaavat. Ihan aikuisten oikeesti!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Älä mieti liian vaikeita asioita, pääsihän siinä sekoaa!
        Aurinko, sen enempää maapallokaan ei "viipota" missään, aurinkokunta kiertää vakaita ratojaan jotka on tunnettu jo vuosisatoja.
        Tähtitaivaskin on kartoitettu jo kauan sitten, joten sekään ei yllätyksiä aiheuta.
        Koska et edes näy ymmärtävän, mikä sekstantti on ja miten sitä käytetään, josko vain unohtaisit koko jutun, ei se Sinun elämääsi mitenkään vaikuta.

Muutoin, tämän päivän merenkulussa ei enää tarvita sekstantteja, sateliittipaikannus on paljon helpompaa, ai niin, ettehän te hörhöt mihinkään sateliitteihin usko. Niitten avulla ne laivat kumminkin seilaavat. Ihan aikuisten oikeesti!

Minun pääni sekoaa siihen kun joutuu kuuntelemaan minua kouluttavia ihmisiä jotka eivät itsekään ymmärrä mitä opettavat ja kun heitä pyytää selittämään tarkemmin niin suuttuvat ja ainoa mitä pystyvät sanomaan että tämä nyt vain on näin ja se on uskottava. Ei tiedettävä vaan uskottava : )

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minun pääni sekoaa siihen kun joutuu kuuntelemaan minua kouluttavia ihmisiä jotka eivät itsekään ymmärrä mitä opettavat ja kun heitä pyytää selittämään tarkemmin niin suuttuvat ja ainoa mitä pystyvät sanomaan että tämä nyt vain on näin ja se on uskottava. Ei tiedettävä vaan uskottava : )

Huomasitko, lapsikulta, että et itsekään tiedä mitään, väität vain omaa uskoasi totuudeksi, etkä ymmärrä mitä opetetat!
        Selittäisitkö nyt ihan itse, miksi maa on lituskainen ja miksi pallomaassa ei sekstantti toimi? Ei kannata suuttua, vaan jospa mieluummin kertoisit tosiasioita? Siis ei uskoa vaan tietoa!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Etelässä on lämmin. Pohjoisessa on kylmä. Etelässä ei ole jäävallia vaan nimenomaan pohjoisessa. Pohjoiskeskeinen litteämaa on valetta ja HOAX!!! Etelä on keskellä jossa mm edenin puutarha sijaitsee. Siellä ei ole kukaan nykyihminen kuitenkaan käynyt. Pohjoisessa on tosiaan jäätä.

Kerropa miksi etelään mennessä alkaa taas tulla kylmä?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kerropa miksi etelään mennessä alkaa taas tulla kylmä?

No ei tietenkään ala tulla. Olet mennyt silloin pohjoiseen eli kohti jäätikköä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Huomasitko, lapsikulta, että et itsekään tiedä mitään, väität vain omaa uskoasi totuudeksi, etkä ymmärrä mitä opetetat!
        Selittäisitkö nyt ihan itse, miksi maa on lituskainen ja miksi pallomaassa ei sekstantti toimi? Ei kannata suuttua, vaan jospa mieluummin kertoisit tosiasioita? Siis ei uskoa vaan tietoa!

Jep eli kukaan ei oikeasti tiedä mitään?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En minä opeta mitään minä vain totean että moni tieto on väärää vaikka sitä koulutetut muille opettavat ihan vain sen vuoksi ettei tarvitse tehdä ruumiillista työtä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miksi kukaan ei ole ottanut valokuvia tästä jäävallista? Jos ei ihan lähelle uskalla mennäkään niin pitäisihän se kuvaus onnistua kauempaakin Nikonin ihmekameralla jolla näkee vaikka taivaanrannan taa.

On siitä jäävallista kuvia, mutta te pallouskovaiset haluatte poimia vain ne jutut, jotka sopivat teidän agendaan. Valtamediakin on kokonaan pallopäiden hallussa. Onneksi on vaihtoehtomediat!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sanotaankos raamatussa noin jossain kohtaa missä? Litteän maan kannattajatkos sitä ovat raamattua tutkineet omaksi huvikseen vuosi tolkulla ja todenneet maan olevan litteä? Vai ovatkohan kenties katselleet vähän youtubea ja nähneet pari karttaa ja sitten raamattukin on yhtä äkkiä kova juttu ja täynnä todisteita litteästä maasta.

Raamatussa ei mainita yhdessäkään kohdassa maapalloa. Eikä yhdessäkään kohtaa viitata maan pallomaisuuteen! Sen sijaan maanpiiristä puhutaan lukuisia kertoja. Puhutaan myös perustuksista, joidenka päälle maanpiiri on perustettu! Etsi ensimmäinen maininta Raamatusta, jossa mainitaan maapallo. Jos löydät, niin sitten vasta oon valmis uskomaan maapalloon.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

On siitä jäävallista kuvia, mutta te pallouskovaiset haluatte poimia vain ne jutut, jotka sopivat teidän agendaan. Valtamediakin on kokonaan pallopäiden hallussa. Onneksi on vaihtoehtomediat!

Mistä niitä kuvia löytää?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Raamatussa ei mainita yhdessäkään kohdassa maapalloa. Eikä yhdessäkään kohtaa viitata maan pallomaisuuteen! Sen sijaan maanpiiristä puhutaan lukuisia kertoja. Puhutaan myös perustuksista, joidenka päälle maanpiiri on perustettu! Etsi ensimmäinen maininta Raamatusta, jossa mainitaan maapallo. Jos löydät, niin sitten vasta oon valmis uskomaan maapalloon.

Nyt oli kyse siitä että litteän maan porukat ei olleet koko kirjasta kuulleetkaan ennen kun tuli tuo buumi. Nyt sitten saarnataan kuin papit konsanaan.

No maanpiiri ja perustuksetkos ne kertoo jotenkin maan litteydestä... Et ole vielä edes poistunut Edenin puutarhasta ja syönyt elämän puun hedelmää.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Raamattu EI OLE mikään maantieteen oppikirja, joka muuta väittää, lukee kuin piru Raamattua....

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mistä niitä kuvia löytää?

Guuglaa etelämanner. Se on jäävallin reuna, jota pallouskovaiset luulee etelämantereeksi. Pallouskovaiset on aivopesty luulemaan niin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Guuglaa etelämanner. Se on jäävallin reuna, jota pallouskovaiset luulee etelämantereeksi. Pallouskovaiset on aivopesty luulemaan niin.

Aivopesty? Sinäkö olet itse käynyt mittaamassa sen jäävallin pituuden, varoen niitä sotilaita jotka sen koskemattomuutta vahtivat? Vai oletko sittenkin aivopessyt itsesi katselemalla foliohattujen videoita?

• Sekstantti toimii vain litteässä maassa. Pallo teoriassa pallonsa liikkuisi avaruudessa, tähdet liikkuisivat myös, ja sekstantti olisi käyttökelvoton.

Todellisuudessa sekstantilla voidaan navigoida taivaankannessa olevien tähtien mukaan koska ne kaikki tähdrt kiertävät säännöllisillä radoillaan kehää litteän maailmamme yläpuolella.

• Anonyymi
        Delphin kirjoitti:

Sekstantti toimii vain litteässä maassa. Pallo teoriassa pallonsa liikkuisi avaruudessa, tähdet liikkuisivat myös, ja sekstantti olisi käyttökelvoton.

Todellisuudessa sekstantilla voidaan navigoida taivaankannessa olevien tähtien mukaan koska ne kaikki tähdrt kiertävät säännöllisillä radoillaan kehää litteän maailmamme yläpuolella.

Kun et edes sekstantista tiedä yhtään mitään, olisit jo hiljaa, kyllä sinä olet oman tietämättömyytesi jo niin monta kertaa esiintuonut, juuri sinä, ihan ite!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kun et edes sekstantista tiedä yhtään mitään, olisit jo hiljaa, kyllä sinä olet oman tietämättömyytesi jo niin monta kertaa esiintuonut, juuri sinä, ihan ite!

Mistä ihmeestä sekstantin avulla pyöreällä pallolla voi laskea kulman? Ei voi mitenkään tietää näetkö auringon ennen kuin olet pallon ylimmässä kohtaa vai oletko hieman ylimmän kohdan takana ja aurinko alkaa pilkistämään juuri. Pallo pyörii myös sivuttaissuuntaisesti ja jos alusta pyörii niin silloinhan voit olla ihan missä kohtaa tahansa.

*
        `'O O' Ö ,O tässä viimeitten päälle mietityt eri vaihtoehdot joista voit kuvitella laskevasi kulmia. Lisäksi vielä kun pyöritään myös "sivuttaissuunnassa" niin voit olla kulminesi ihan missä tahansa jos maa on pyöreä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En minä opeta mitään minä vain totean että moni tieto on väärää vaikka sitä koulutetut muille opettavat ihan vain sen vuoksi ettei tarvitse tehdä ruumiillista työtä.

Voi hyvä lapsi, rankinkin ruumillinen työ on leikkiä sen rinnalla, että joku opettaja yrittäisi opettaa jotain järjellistä tietoä sinun kaltaistesi idioottien päähän.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Voi hyvä lapsi, rankinkin ruumillinen työ on leikkiä sen rinnalla, että joku opettaja yrittäisi opettaa jotain järjellistä tietoä sinun kaltaistesi idioottien päähän.

Kyllä minä kovin haluaisin teidän lapsianne opettaa ja täsmälleen samalla tavoin kuin minua on opetettu. Eikai siinä mitään väärää voi olla vai onko sittenkin?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Äläpä sinä pallopää lapsuttele toista. Ne, jotka opettaa meille pallomaapedagogiikkaa, niin he itsekään eivät osaa perustella sitä, miksi maa olisi pallo. He nimenomaan vetoavat, että näin on uskottava, koska tiedemiehet näin sanoo.
        Suurin osa pallomaaopettajista eivät itsekään tiedä tai osaa selittää sitä, miksi maa olisi pallo. Niimpä! Koko palloteoria on niin höpönhöötä, ettei se istu normaalijärkeen mitenkään!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Aivopesty? Sinäkö olet itse käynyt mittaamassa sen jäävallin pituuden, varoen niitä sotilaita jotka sen koskemattomuutta vahtivat? Vai oletko sittenkin aivopessyt itsesi katselemalla foliohattujen videoita?

Kaikkea ei tarvi mitata itse, jos meitä viisaammat ovat sen jo tehneet. Kyllä litteänmaan malli on paljon järkevämpi, kuin joku naurettava pallomalli, eli syvyytön tyhjyys, jossa lukematon määrä palloja puhumattakaan jostain kaareutumisista, madonreijistä ja mustista aukoista. Niin levotonta soopaa, ettei tosikaan!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Voi kuule kuka tässä lapsi pieni on! Voi gideon teitä naiiveja juuttaita, jotka uskotte kaiken sellaisenaan, mitä teidän pieniin kaaleihin upotetaan! Sitten uskallat haukkua meitä idiooteiksi! Kato peiliin tauno!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Selitä sinä missä asennossa jokainen taivaankappale on klo 12 ja laske siitä missä olet klo 12.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eihän se nyt mitään kovin raskasta ole jos lukee monotonisella äänellä suoraan kirjasta kyllä se aina hiilikaivostyöt voittaa.

• Anonyymi

Pallon pinta on kupera. On se taivaan lakikin aina mielettömän iso kun miljardien valovuosien päässä.

• Anonyymi

Mieti nyt typerää teoriaasi itsekin: mikään vesimassa kuten meri ei kaareudu. Taidat olla ihan pöhkö tuon höpötyksesi kanssa. Maa on oikeasti litteä ja painovoima on valetta. Aurinko ei tietenkään näy jatkuvasti joka paikkaan johtuen perspektiivistä.

• Anonyymi

Kerropa meille miksi ne vesimassat juurikin kaareutuvat? Ihan vaan valuta vettä tiskipöydälle ja näet selkeän kaareutumisen vedessä,

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kerropa meille miksi ne vesimassat juurikin kaareutuvat? Ihan vaan valuta vettä tiskipöydälle ja näet selkeän kaareutumisen vedessä,

Mitähän ihmettä sekoilet. Vesimassat eivät kaareudu vaan vesi on aina tasossa.

• Anonyymi

Maapallo ei nyt kertakaikkiaan ole mikään, eikä varsinkaan kenenkään oma teoria.
        Ite sinä höpöttelet täysin järjettömiä, häpeisit edes.
        Perspektiivi kuuluu piirustusoppiin, ei auringon näkymiseen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Maapallo ei nyt kertakaikkiaan ole mikään, eikä varsinkaan kenenkään oma teoria.
        Ite sinä höpöttelet täysin järjettömiä, häpeisit edes.
        Perspektiivi kuuluu piirustusoppiin, ei auringon näkymiseen.

Höpöhöpö. Palloteoria nimenomaan on teoria ja perspektiivi liittyy kolmiulotteisuuteen. Koska elämme kolmiulotteista maailmaa, niin siksi on perspektiivi. Perspektiivillä on myös lakipiste, eli tietyssä kohtaa se kaareutuu, koska siihen vaikuttaa painovoima. Samasta syystä maa vaikuttaa hivenen kuperalta, vaikka todellisuudessa se on täysin tasainen. Kaareutuneessa maassa ei pysyisi vesi, vaan se saattaisi valua pois. Maa on kuin vati. Muuten tasainen, mutta jäävallit ovat seinät, jotka pitää valtamerien vedet kasassa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Höpöhöpö. Palloteoria nimenomaan on teoria ja perspektiivi liittyy kolmiulotteisuuteen. Koska elämme kolmiulotteista maailmaa, niin siksi on perspektiivi. Perspektiivillä on myös lakipiste, eli tietyssä kohtaa se kaareutuu, koska siihen vaikuttaa painovoima. Samasta syystä maa vaikuttaa hivenen kuperalta, vaikka todellisuudessa se on täysin tasainen. Kaareutuneessa maassa ei pysyisi vesi, vaan se saattaisi valua pois. Maa on kuin vati. Muuten tasainen, mutta jäävallit ovat seinät, jotka pitää valtamerien vedet kasassa.

Höpöhöpö. Painovoima on valetta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mistä joku noita noin idioottimaisen typeriä juttuja keksiikään? Perspektiivi kuuluu vain piirustusoppiin, sen avulla siirretään meidän kolmiulotteisen maailman kuva kaksiulotteiselle tasolle!
        Olethan trolli, olethan? Uskon vielä ihmiseen niin paljon, etten usko kenenkään täydessä ymmärryksessä olevan väittävän maapalloa teoriaksi.
        Littumaa näyttää jopa enemmän uskonnolta kuin teorialta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Höpöhöpö. Painovoima on valetta.

Leijutko sitten ilmassa? Minuun ainakin painovoima vaikuttaa enemmän kuin olisi suotavaa. Sinulla on ainakin pää pilvissä (pilvessä?).

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mistä joku noita noin idioottimaisen typeriä juttuja keksiikään? Perspektiivi kuuluu vain piirustusoppiin, sen avulla siirretään meidän kolmiulotteisen maailman kuva kaksiulotteiselle tasolle!
        Olethan trolli, olethan? Uskon vielä ihmiseen niin paljon, etten usko kenenkään täydessä ymmärryksessä olevan väittävän maapalloa teoriaksi.
        Littumaa näyttää jopa enemmän uskonnolta kuin teorialta.

Perspetktiivi ei ole mikään piirustusoppiin kuuluva ideologia. Miksi sitten sanotaan, että riippuu mistä perspektiivistä katsoo. Tai, että lintutornista on kiva kiikaroida paremman perspektiivin vuoksi. Jos perspektiivi ei pätisi kolmiulotteisessa maailmassa, niin miksi sitten puhutaan näin. Siinä onkin kysymys, johon tuskin osaat vastata. Äläkä hauku mua idiootiksi tai halveeraa trolliksi. Tapasi suhtautua minuun kertoo jotain ylimielisyydestäsi. Katso peiliin!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Perspetktiivi ei ole mikään piirustusoppiin kuuluva ideologia. Miksi sitten sanotaan, että riippuu mistä perspektiivistä katsoo. Tai, että lintutornista on kiva kiikaroida paremman perspektiivin vuoksi. Jos perspektiivi ei pätisi kolmiulotteisessa maailmassa, niin miksi sitten puhutaan näin. Siinä onkin kysymys, johon tuskin osaat vastata. Äläkä hauku mua idiootiksi tai halveeraa trolliksi. Tapasi suhtautua minuun kertoo jotain ylimielisyydestäsi. Katso peiliin!

Miksi niitä lintu- ym. torneja ja muita korkeita tähystyspaikkoja rakennellaan kun litteässä maassa näkyy ihan yhtä kauas katsoipa miten korkealta tai matalalta tahansa?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miksi niitä lintu- ym. torneja ja muita korkeita tähystyspaikkoja rakennellaan kun litteässä maassa näkyy ihan yhtä kauas katsoipa miten korkealta tai matalalta tahansa?

Ei tietenkään näy. Miten joku ei ymmärrä lainkaan perspektiiviä. Oli maa miten lätty tahansa et voi mietenkään nähdä loputtoman kauas. Lisäksi ilmaa alkaa olemaan jo niin paljon välissä kun tarpeeksi kauas mennään että valo ei mitenkään kulkeudu katsojan silmiin asti.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei tietenkään näy. Miten joku ei ymmärrä lainkaan perspektiiviä. Oli maa miten lätty tahansa et voi mietenkään nähdä loputtoman kauas. Lisäksi ilmaa alkaa olemaan jo niin paljon välissä kun tarpeeksi kauas mennään että valo ei mitenkään kulkeudu katsojan silmiin asti.

Katsojan ja esimerkiksi Suomenlahden vastapuolella olevan satama-alueen välissä on ihan yhtä paljon ilmaa katsoipa maan tasosta tai korkealta. Silti korkeammalta katsoen näkyy paremmin. Perspektiivi ei ole mikään taikalamppu tai joulupukki joka selittää ihan minkä tahansa lättämaateorian aukon kun vain pyytää.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Puhekielessä nyt käytetään ilmauksia, jotka eivät ole täsmällisiä vaan kuvaavia siihen tilanteeseen, tuliko tämä perspektiivi nyt selväksi? Se ei todellakaan ole ideologia, huomasitko, että itsekin käytit oikeasta asiasta väärää ilmaisua?
        Toinen juttu, en ole missään haukkunut Sinua idiootiksi, enhän sinua tunne henkilökohtaisesti, kysyin: "kuka noita idioottimaisen typeriä juttuja keksiikään?".
        Jos itse haluat ilmoittautua idiootiksi se on minulle ihan sama luulisin kuitenkin Sinun olevan trolli, se on pienempi paha kuin idiotismi. En ole ylimielinen, olen vain kauhean hämmästynyt, että joku voi kirjoittaa tuollaista soopaa! Ja katsele sinne peiliin, Sinä ihan ite!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Perspektiivi on kaksiulotteinen projektio kolmiulotteisesta ympäristöstä. Se on yksinkertaistettu, jotta taiteilijat voivat käyttää näitä helppoja sääntöjä piirtäessään kuvia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ootpa sinä tauno. Jos on näköesteitä edessä, niin totta helevatussa lintutorni auttaa näkee pidemmälle. Johan sen kaupungissakin huomaa, että kerrostalojen matalimmista kerroksista ei näe naapurin ikkunaa pidemmälle, mutta ylimmiltä kerroksilta voi nähdä jopa merten taa! Johtuen siitä, että kaikki talot eivät ole yhtä korkioita. Jos taas kaikki talot olis yhtä korkioita, ni ei se paljoa hyövää, kuinka korkealta kattoo, ku sitteki olisi vastassa vain naapurin akkuna!

• Anonyymi

Tästä se alkaa, todellisuuden myöntäminen.

Maa tosiaan on havaitsijalle hiukan kupera koska Maapallon koko on riittävän iso.

Hienoa että todellisuus voidaan pikkuhiljaa myöntää; vähän Trumpin tyyliin, kiertäen koska suoraan ei kehtaa sanoa.

• Anonyymi

Maa ei ole pallo!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Maa ei ole pallo!

Kova väite, missä perustelut?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kova väite, missä perustelut?

Omat silmät, terve järki ja raamattu.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Viimeinen ja kaksi ensimmäistä kumoavat toisensa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Noista mistään ei löydy kyllä vastauksia tuohon kysymykseen, paitsi päinvastoin: omat silmät ja terve järki todistavat ainoastaan maapallosta, Raamattu taas ei liity tähän mitenkään, siinä kerrotaan ihan eri asioita.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Maa ei ole pallo!

Navoilta litistynyt spheroidi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Navoilta litistynyt spheroidi.

Sinä ja sun spheroidis.... Maa ei ole banaani, ei amerikkalainen jalkapallo, ei kanamuna, ei soikio suikula, eikä umpipyöreä pallo. Maa on tasainen laaka! Eikö se oikeesti mene sun jakeluun, kun jaksat aina höpötellä jostain spheroideistasi!?

• Anonyymi

Maa on sanomattakin lättäinen. Ajatus edes lievästi kuperasta maasta oivertaa. Painovoima vaikuttaa kaikkiin. Niin ääneen, valoon kuin kaikkiin aineelliseen. Kaikkea painovoima vetää puoleensa. Säteet, äänet kuin esineetkin etenevät aina roikulla. Auringon oltaessa eteläisellä suunnalla valonsäteet eivät kanna meille asti. Tämä näyttää meidän silmiimme, kuin aurinko olisi mailleen vaipunut. Ääni ei kanna läheskään niin kauas, kuin valo, eikä edes yllä perille, vaan se sirottuu usein jo matkalle.

Jos vaikka aurinko napsahtais 96 desibeliä korkealla äänellä, niin napsahdus ei kuuluis maahan.
      Vain aine ja valo yltää aina perille, mutta kaareutuvat matkalla. Jos ammun vaikka pyssyllä aurinkoa kohti, paukku lentää kaarella ja palajaa takas maahan, mutta ihan eri kohtaan, mihin tähtäsin. Jos huudan aurinkoon päin, ääni ei yllä myöskään perille, vaan sirottuu tuuleen ja menee sen mukana jonnekin ja sirottuu pois.

Myös valo voi sirottua matkalle, jos se on liian tehoton. Ja suolapaukku. Ku ampuu pyssyllä suolapaukun, tai haulikon paukun, ni mitä kauemmaks ne menee, sitä siroutuneempana ne menee.... haulet eriävät kauas toisistaan menettäen samalla vauhtia ja tehoa. Valolle käy samoin. Se sirottuu ilmaan joka näkyy ilman sinervöitymisenä. Vain auringossa on niin tehokas valo, että se saa ilman sinervöimään. Ihmisten valot ei oo niin tehokkaita kaareutumisefektin ja heikon valovoiman takia.

• Anonyymi

Painovoima ei ole totta vaan NASAn keksimä vale.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Isaac Newton ei ollut NASAn leivissä!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mitenkäs, kun ihmiset kuitenkin pysyvät maapallon pinnalla, jo vuosituhansia ennen Nasan perustamista, kukas siihen asti valehteli?

• Anonyymi

Kuperuus taitaa olla suurinpiirtein 8 senttimetriä kilometrillä?

• Anonyymi

Oikeesti tämä on hauska keskustelu, koska tähän voi soveltaa lättärilogiikkaa. Käveleekö australialaiset vinossa? Mitenkäs ne joet sitten? Mihin suuntaan ne valuu?

• Anonyymi

Joet valuu hieman kohti Maapallon keskipistettä; ts. aina niin että valunnan alkupää on kauempana keskipisteetsä kuin valunnan loppupää.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Joet valuu hieman kohti Maapallon keskipistettä; ts. aina niin että valunnan alkupää on kauempana keskipisteetsä kuin valunnan loppupää.

Katso mistä kartasta hyvänsä, vaikka sitten siitä teidän lättäreiden omasta, huomaat, että höpöttelet omiasi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Katso mistä kartasta hyvänsä, vaikka sitten siitä teidän lättäreiden omasta, huomaat, että höpöttelet omiasi.

Mitähän sä taas vedät?

Lainaamasi kommentti ei liity mistään kohtaa litteään maahan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mitähän sä taas vedät?

Lainaamasi kommentti ei liity mistään kohtaa litteään maahan.

Eihän se liitykään, eihän mitään litteää maata ole olemassakaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kiekkomaailma on litteä. Gloranthan asutettu alue on myös litteä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Juuri niin; minä en puhunut litteästä maasta, vaan Pallomaasta ja selitin mitenkä joet toimii meidän Maapallollamme.

Eli mitä sä vedät?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Juuri niin; minä en puhunut litteästä maasta, vaan Pallomaasta ja selitin mitenkä joet toimii meidän Maapallollamme.

Eli mitä sä vedät?

meidän Maapallollamme. Voi kiesus sua, tää ei ole edelleenkään mikään pallo!!!!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

meidän Maapallollamme. Voi kiesus sua, tää ei ole edelleenkään mikään pallo!!!!

Ota toki toisellekin jalalle.

• Anonyymi
      • Anonyymi

Vapaamuurarit eivät tiedää totuutta. Heillä on totuuksien rippeitä, mutta kyllä heilläkin on paljo väärää opetusta. Vapaamuurariudessa on eri tasoja. Mitä pidemmällä olet, sitä enemmän saat tietää totuutta, mutta vaikka olisit ylimmällä tasolla, tiedät sittenkin todella vähän varsinaiseen eliittiin verrattuna!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vapaamuurarit eivät tiedää totuutta. Heillä on totuuksien rippeitä, mutta kyllä heilläkin on paljo väärää opetusta. Vapaamuurariudessa on eri tasoja. Mitä pidemmällä olet, sitä enemmän saat tietää totuutta, mutta vaikka olisit ylimmällä tasolla, tiedät sittenkin todella vähän varsinaiseen eliittiin verrattuna!

Tosi uskottavaa on että salaliittoteoreetikot sitten tietävät jonkin ylimmän totuuden ja maan muodon puhumattakaan itse vapaamuurareista. Eivät hekään suinkaan varmasti kaikkea tiedä siellä ylimmilläkään asteilla mutte salaliittoteorikoilla näyttää aina olevan joku käsitys että he itse tietävät jotain tärkeää ja salaista.

Vapaamuurarius on kuitenkin hyvä indikaattori tässä maan muoto asiassa. Se kun perustuu sentään pitkälti pragmaattisuuteen ja tieteeseen. Liikkeellä on pohjimmiltaan hyvin rationaalinen suhtautuminen maailmaan ei ollenkaan uskonnollinen tai uskomuksellinen.

• Anonyymi

Höpö höpö.mee hoitoon.

• Anonyymi

Maa on kupera tosiaan. Hieno havainto!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen

Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️
      Ikävä
      66
      2288
    2. Onko kaivattusi

kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.
      Ikävä
      38
      1883
    3. Viulu vaiennut

Eikö pisnikset suju ? Vai miksi pahin yrittäjä vouhka on "kadonnu" maan alle. 🤣
      Suomussalmi
      24
      1568
    4. Vanhuksen varpaankynsien leikkaus 89 euroa...

Huh huh.......Parturikäynti olisi varmasti ollut 250 euroa? Kallis on suomi nykyään.
      Maailman menoa
      171
      1540
    5. Anne Kukkohovi. Myy likaisia alushousujaan.

Kuka ihme ostaa jonkun naisen likaisia alushousuja, menee lujaa kyllä tälläkin housujen myyjällä.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      86
      1293
    6. Nainen, sellaista tässä ajattelin

Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost
      Ikävä
      184
      1204
    7. Kyllä tekee kipeää

Luopua kaikesta mitä on elämässä saavuttanut😞 ei vaan ole enää yhtäkään hiljaista vuorokautta🤬
      Ikävä
      24
      1120
    8. Kauanko skuutteja on siedettävä? Ei tietoa liikennesäännöistä, ajellaan miten sattuu ja missä vain.

Kauanko on kestettävä sähköpotkulautojen terrorismismia? Niillä ajelevat eivät tiedä, tai jos tietävätkin, niin eivät vä
      Maailman menoa
      110
      1115
    9. En mä tiedä mitä tapahtuu

siis tykkäisitköhän musta oikeasti. Ehkä oot pelannu liikaa rahapelejä, ehkä rakastat tyhjiä arpoja.
      Ikävä
      9
      942
    10. Luotatko kaivattuusi?

Jos et, mistä kiikastaa?
      Ikävä
      77
      939
    Aihe