Haluan hurahtaa saliharjoitteluun!

Taustaa sen verran että olen kahden lapsen äiti, ja täytän muutaman kuukauden päästä 40. Jo pitkään miettinyt että haluan elämään sisältöä ja harrastuksen joka myös auttaa minua voimaan paremmin.

Olen 170cm pitkä, painan 74kg. Ruumiinrakenteeltani olen "tasapaksu", kaikki paino kertyy vatsaan. Lisäksi kahden sektion jälkeen muistona erkauma (eka sektio rysittiin ja siinä unohdettiin sulkea vatsalihaksia joita sitten korjailtiin toisessa sektiossa - tästä syystä mulla on vähän eriparinen "vatsamakkara".) Rinnat on pienet ja pyllykin tosi jees, eli kun saisin ylimääräisen painon pois olisin tosi sutjakka ja ihan urheilullinen muodoiltani (pitkät raajat jne). Vatsan kanssa kipuilen tosi paljon ja se on se mihin haluan ulkonäöllisesti eniten muutosta.

Pitkään olen jumittanut ja vedonnut kiireisiin ja väsymykseen. Nyt päättänyt koronavuoden aikana että tähän haluan hurahtaa: kuntosaliharjoitteluun.
Pohjaa löytyy jo, kävin nuorempana aktiivisesti salilla. Liikeradat ja muut koen että on kunnossa, toki harjoitella pitää laitteetkin on muuttuneet niin paljon. Ruokavaliojutuista tiedän paljon, ne ei ole ongelma (olen tunnesyöjä, mut pääpiirteittäin syön terveellisest, puoli kiloa marjoja päivässä, toista kiloa vihreitä jne). Tiedän tunnesyönnin paranevan / preppaantuvan kun saan tuota sisältöä elämään, pääseen liikkeelle tän harrastuksen kanssa ja alan näkemään muutoksia kropassani a voinnissa.

Pääpaino mulla tässä projektsissa on siinä, että pysyisin terveenä, saisin voimaa, ja pääsisin ylimääräisistä kiloista eroon. En kuitenkaan halua tuijottaa vaakaa, vaan ennemminkin seurata muutoksia kropassa peilin ja vaatekoon kautta.

Teiltä salilla käyviltä fitness-tyypeiltä, olisi ihana saad jonkinlaista tsemppiä tähän projektiin. Vinkkejä, neuvoja, mitä vaan. Kunhan se olisi positiivsta. Suurin osa mun ystävistä on ylipainoisia jotka eivät harrasta liikuntaa. Heiltä en saa oikein tsemppiä tähän. Olen luonteeltani introvertti eli vihdyn itseksenikin, ja kynnys salille lähtemiseen on aika kova. Mutta tunnen itseni, sitten kun saan kuvion rullaamaan, jatko ei ole ongelma.

Mitä tulee huomioida saliharjoittelussa, miten saan siitä maksimaalisen hyödyn? Kuinka usein viikossa, mitä siihen kylkeen tulemaan saliharjoittelua? Mitkä on parhaita tapoja/liikuntamuotoja etenkin tuon mahan alueen harjoittamiseen? Mitä ikinä teillä tuelekaan mieleen, pliis, laittakaa viestiä! Luen ne tosi mielelläni!!

Ja kiitos jo etukäteen! :)

1

145

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Moikka! Sama tavoite ja sama ikä. Itselle on tullut mieleen, että onko tämä liian myöhään aloittaa tavoitteellinen kuntosaliharjoittelu. Väittäisin etten näytä aivan ikälopulta, mutta silti aina takaraivossa salilla on ajatus, että mitä ne nuoremmat ajattelevat. Olisi tosi kiva saada omanikäistä treeniseuraa salille. Treenikaverin puuttuessa treenit salin puolella jäävät usein haaveeksi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      437
      3226
    2. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      397
      2724
    3. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      117
      2719
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      163
      2123
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      7
      1947
    6. 175
      1365
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1327
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      97
      1206
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      75
      1160
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      1020
    Aihe