Lainarekisteri

Anonyymi

Onko olemassa rekisteri, josta näkee hakijan olemassa olevat luotot, ts. näkeeko luotonantaja muiden myöntämiä lainoja?

7

1300

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Positiivinen luottorekisteri!

    • Anonyymi

      'Onko olemassa rekisteri, josta näkee hakijan olemassa olevat luotot, ts. näkeeko luotonantaja muiden myöntämiä lainoja?'


      Asiakastiedolla on palvelu tarjolla jossa Isoimat pikavippifirmatkin mukanam

      • Anonyymi

        Näkyykö tuolta pankkilainatkin? Ts näkeekö pankki lainaa hakiessa pikavipit?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näkyykö tuolta pankkilainatkin? Ts näkeekö pankki lainaa hakiessa pikavipit?

        Tuossa kyselyjärjestelmässä ovat nykyisin mukanana myös perinteiset pankit Nordeaa ja OP:tä lukuunottamatta.


    • Anonyymi

      Sellaista rekisteriä, mistä näkee yksityishenkilön kaikki lainat, ei ole. Verottajalla on tieto käytännössä kaikista rahalaitosten myöntämistä lainoista sinulle, mutta he eivät jakele tätä tietoa.

      ...mutta, koska ollaan suomessa...

      Suomeen ollaan puhaamaassa viranomaisen ylläpitämää "positiivinen luottorekisteri"-nimistä rekisteriä, johon kaikilla luotonantajilla on velvollisuus ilmoittaa kaikki yksityishenkilöille myönnetyt lainat, luotot ja luottokortit. Sieltä sitten rahalaitokset ja muut luvan saaneet voivat käydä tarkastelemassa kuinka velkaantunut olet ja voiko sinulle antaa luottokortin, lisää lainaa tai ehkä vuokrata asunnon. Ehkä joudut maksamaan "riskiasiakkaana" korkeampaa korkoa asuntolainastasi tai isomman vuokratakuun, koska olet niin jumalattoman velkaantunut. Ehkä et saa em. asioita lainkaan, koska sinulla ei voi olla enää varaa niihin. Taloudellinen elämäsi ei siis jatkossa saata pysähtyä pelkästään merkintään luottotiedoissa vaan myös "positiivisen luottorekisterin" tietoihin.

      Eli kansalaisten holhoaminen tullaan viemään aivan uudelle tasolle. Ihmettelen vain, että kuka vitun piripää antaa näin negatiivisen asian nimeksi positiivinen luottorekisteri. Mitä positiivista siinä on?

      • Anonyymi

        Sen nimi on positiivinen siksi, että ei kohdeltaisi kuin rikollista ja toisen luokan kansalaista. Nykyiset maksuhäiriömerkinnät on rekisterissä joissa idea on vähän sama kuin rikosrekisterissä, että tiedetään kuka on kunnon kansalainen ja kuka ei.


    • Anonyymi

      Mikä on luot­to­re­kis­te­ri
      Tällä hetkellä Suomessa on käytössä niin kutsuttu negatiivinen luottorekisteri. Se tarkoittaa, että luotonmyöntäjä saa luottorekisteristä hakiessaan tietoonsa ainoastaan kuluttajaa koskevaa maksuhäiriötietoa, eli pelkästään negatiivisia merkintöjä.

      Tämänkaltaiset merkinnät luottotiedoissa lyövät kuluttajaan välittömästi tietynlaisen leiman ja siten antavat usein virheellisesti kuvan jo jollakin lailla syrjäytyneestä henkilöstä. Tämähän ei kuitenkaan pidä kaikkien kohdalla lainkaan paikkaansa.

      Sen vuoksi tuntuukin epäjohdonmukaiselta, että yksi ainoa häiriömerkintä maksutiedoissa saattaa rangaista kuluttajaa kohtuuttomasti

      https://suomenlainapalvelu.fi/

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      92
      1125
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      115
      926
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      896
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      282
      685
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      76
      658
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      621
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      572
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      566
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      549
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe