Aihe

Takana ajava jää taakse ajamaan

Anonyymi

Samaan suuntaan useampi ajorata eikö edes muuta liikennettä kuin jokunen ajoneuvoa. Kun vaihdan kaistaa niin sitten takana oleva painaa heti ohi ja oikein kunnon kiihdytyksellä. Mitähän siellä takana oikein odoteltiin tähän asti?

Mulla onkin tähän omaa hauskuutusta jatkossa, pitääpä oikein testata.
Edellä mainitussa tilanteessa niin teenpä itse kiihdytyksen, ehkä odotan sen verran että jos se toinen alkaa kiihdyttää niin sitten kiihdytän itse oikein kunnolla ja viihdytän.

Mitä väliä, no ei siis mitään vaan tämä on sitä sarjassaan ihmisten kummallista käyttäytymistä. Mutta saahan näistä itselle sisältöä elämään, kiitos siitä.

43

140

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      No eipä tuosta oikein saa selvää. Ilmeisesti takana ajavalla ei ole kovin suurta intoa ohittamiseen, kun voi ajella takanasikin. Vai olitko alussa jumittamassa moottoritien vasemmalla kaistalla, jolloin yltiöpäisen lainkuuliainen takana tulija voi odottaa että siirtyisit sieltä pois, koska ohitus pitäisi tehdä vasemmalta. Ja mitä siinä nyt sitten ajattelit saavuttavasi kiihdyttelyllä ja itsesi viihdyttelyllä? Kuulostaa aika tollolta toiminnalta.

    • Anonyymi

      Samanlainen ilmiö tapahtuu usein, kun itse jatkat suoraan ja takana ajanut siirtyy kääntyvien kaistalle. Kaistan vaihtamisen jälkeen otetaan reipas kiihdytys, ja sitten tiukka jarrutus että käännös onnistuu.

      • Anonyymi

        Juu, ja jos ohituskaistan alussa muuttuu nopeusrajoitus esim. kasikympistä sataseen,
        takana ajavat alkavat kengittää apinan raivolla Skodillacejaan ja Tohjojaan,
        mutta kun Chevyn pikkulohko murahtaa niin taakse jää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu, ja jos ohituskaistan alussa muuttuu nopeusrajoitus esim. kasikympistä sataseen,
        takana ajavat alkavat kengittää apinan raivolla Skodillacejaan ja Tohjojaan,
        mutta kun Chevyn pikkulohko murahtaa niin taakse jää.

        Vai niin...? Kauanko sillä pystyy ajamaan satasta? Sillä pikkulohkolla, lol?


      • Anonyymi

        Joo tuo on kivaa, se saa suoraan köröttämään jääneen katsomaan että mitä vittua. Ihan vaan rajoitusnopeuteen kiihdytän, siihen köröläisen rinnalle tai pikkusen ohi. Ei siinä mitään tiukkaa jarrutusta tartte, ramppi erkanee motarista loivasti, mutta toki voi alkaa vähän hidastelemaankin, tilanteesta riippuen.

        En ihan viime hetkellä ennen ramppia enää viitsi lähteä ohittamaan kun siinä on yleensä tiukka jono, ns. köröjuna, jonka välistä ei kuulemma saa mennä ulos rampille, niin sen takia jään hetkeksi siihen perään odottamaan.


    • Anonyymi

      Kyseinen autoilija ei katsonut ohittamista tarpeelliseksi ja ajamasi nopeus riitti hänelle (ei ollut kiire mihinkään). Kun sitten väistit siitä pois jaloista, hän siirtyi ajamaan taas alkuperäistä nopeuttaan.

      Minua ei ainakaan häiritse mitenkään jos joku haluaa ajaa perässäni. Lisäksi pakuautoni nostaa kivasti likasumua niin takana ajava saa tuulilasinsa likaiseksi.

      • Anonyymi

        Niin kauan kuin pitävät turvavälin riittävänä, niin ei minuakaan häiritse takana ajavat. Takapuskuria nuuskivat häiritsevät kylläkin.


      • Anonyymi

        Tämä heppu varmasti ymmärsi mistä oli kysymys, tai ainakin luuli, kuten tekee varmaan monen muunkin asian suhteen: Parempaa älliä hänelle tulevina vuosina !


    • Anonyymi

      Sekopäisen selostuksen tunnistaa jo alusta "Samaan suuntaan useampi ajorata......"

      • Anonyymi

        Kyllä isoissa kaupunkeissa voi olla teitä, joissa on samaan suuntaa useampi ajorata. Moottoriteillä? Vai onko ne vaan ajokaistoja, vaikka ovat kaiteella erotettuja. Näyttävät ihan ajoradoilta kun ovat niin erillään toisistaan. Mutta toisaalta olit kyllä varmaan jäljillä... opettelee ja kyselee. Se on kyllä ihan viisasta, kysellä viisammiltaan, joita täällä kyllä riittäää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä isoissa kaupunkeissa voi olla teitä, joissa on samaan suuntaa useampi ajorata. Moottoriteillä? Vai onko ne vaan ajokaistoja, vaikka ovat kaiteella erotettuja. Näyttävät ihan ajoradoilta kun ovat niin erillään toisistaan. Mutta toisaalta olit kyllä varmaan jäljillä... opettelee ja kyselee. Se on kyllä ihan viisasta, kysellä viisammiltaan, joita täällä kyllä riittäää.

        Niin no on jossain vaikkapa moottoritien vieressä pienempi "vanha tie" jota voi ajaa kumpaan suuntaan vaan, mutta ei siitä paljon pitäisi haittaa olla kellekään, jos vaikka motarilla ajava "ohittaa" vanhaa tietä ajavan, ei kai sitä edes lasketa ohitukseksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin no on jossain vaikkapa moottoritien vieressä pienempi "vanha tie" jota voi ajaa kumpaan suuntaan vaan, mutta ei siitä paljon pitäisi haittaa olla kellekään, jos vaikka motarilla ajava "ohittaa" vanhaa tietä ajavan, ei kai sitä edes lasketa ohitukseksi.

        Ai hups, sori, tämä skenaario olikin jo käsitelty alla.


    • Anonyymi

      Takana ajava teki ensin ilmotuksen poliisille edellään epävarmasti liikkuvasta autosta.

    • Anonyymi

      Onhan noita outoja tyyppejä kaikenlaisia. Muutama viikko sitten tuli sellainen tilanne, että saavutin moottoritiellä kuorma-auton ja sen takana ajavan henkilöauton. Näin heidät jo pidemmältä. Kun saavutin heidät, niin lähdin ohi. Kun oli kuorma-auton rinnalla, niin tämä poistui liittymästä. Nyt tämän takana tyytyväisenä ajellut ampaisi niin lujaan vauhtiin, että ohitti minut oikealta.

      Siirryin takaisin oikealle kaistalle. Näin kun tämä sama henkilöauto jäi kauempana edessä seuraavan auton taakse ajamaan. Hetken päästä saavutin jälleen autot ja lähdin jälleen ohitukseen. Tällä kertaa ohitus onnistui ja kuorma-auton takana ajanut jäi sinne taakse ajelemaan. Onko tämä joku, joka ei kykene ajamaan ilman että on lähellä toista josta ottaa mallia, vai mikä lie ollut kysymyksenä.

      • Anonyymi

        Paljonko oli tällä "jollakin" välimatkaa siihen edellä ajavaan kuorma-autoon?

        Jotain outoa tuollaisessa ajosuorituksessa kiistatta on, lainvastaistakin.

        Liikenteessä on monenlaista kuskia, psyykkinen sairaus, oli omissa ajatuksissaan, ei oikein edes huomannut sinua tai autoasi.?
        Tai autossa oli vakionopeudensäädin, joka vaion piti etäisyyttä edessä ajavaan autoon vakiona, emme voi tietää?

        Mutta ei se miltään kilpaveikolta tai kiusantekijältä kuvauksesi perusteella vaikuttanut.
        Oliko auto paljon tehokkaampi kuin omasi? Ajoiko ylinopeudella ohittaessaan sinut?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paljonko oli tällä "jollakin" välimatkaa siihen edellä ajavaan kuorma-autoon?

        Jotain outoa tuollaisessa ajosuorituksessa kiistatta on, lainvastaistakin.

        Liikenteessä on monenlaista kuskia, psyykkinen sairaus, oli omissa ajatuksissaan, ei oikein edes huomannut sinua tai autoasi.?
        Tai autossa oli vakionopeudensäädin, joka vaion piti etäisyyttä edessä ajavaan autoon vakiona, emme voi tietää?

        Mutta ei se miltään kilpaveikolta tai kiusantekijältä kuvauksesi perusteella vaikuttanut.
        Oliko auto paljon tehokkaampi kuin omasi? Ajoiko ylinopeudella ohittaessaan sinut?

        Joskus on todettu että jos autoilijalla on huono näkö, hän kokee turvallisempana ajaa toisen perässä koska näkee sen edessä menevän auton selvemmin kuin tyhjän tien.


      • Anonyymi

        Näinhän adaptiivinen cruiseri toimii jos kuski ei sitä ota pois.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näinhän adaptiivinen cruiseri toimii jos kuski ei sitä ota pois.

        Ai, ne ohjelmoidaan ampaisemaan kuvatun kaltaisesti menemään. Ei ihme että porukka käyttää vakionopeudensäätimiä niin heikonlaisesti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ai, ne ohjelmoidaan ampaisemaan kuvatun kaltaisesti menemään. Ei ihme että porukka käyttää vakionopeudensäätimiä niin heikonlaisesti.

        Kyllä, adaptiivinen on hidastanut toisen auton nopeuteen, mutta kun se poistuu edestä niin vakkari ottaa käyttöön alkuperäisen nopeusasetuksen ja kiihdyttää siihen nopeuteen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä, adaptiivinen on hidastanut toisen auton nopeuteen, mutta kun se poistuu edestä niin vakkari ottaa käyttöön alkuperäisen nopeusasetuksen ja kiihdyttää siihen nopeuteen.

        Näin kenties on, mutta aloituksen kuvauksesta saa kyllä käsityksen, että kuorma-auton poistuttua edestä, niin nopeuden nosto oli huomattava.

        Kuorma-auto ajaa yleensä sen 90 km/h (lähes jokainen). Ohittaja on suurella todennäköisyydellä ajanut lähellä suurinta sallittua ohitustilanteessa (talvirajoitukset). Kunnon kiihdytyksellä oikealta ohi ajanut, on tämän päättelyn mukaan ajanut huomattavaa ylinopeutta ja kiirehtinyt seuraavan uhrin perään roikkumaan. Tuollainen käytös ihmetyttää ainakin itseäni.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näin kenties on, mutta aloituksen kuvauksesta saa kyllä käsityksen, että kuorma-auton poistuttua edestä, niin nopeuden nosto oli huomattava.

        Kuorma-auto ajaa yleensä sen 90 km/h (lähes jokainen). Ohittaja on suurella todennäköisyydellä ajanut lähellä suurinta sallittua ohitustilanteessa (talvirajoitukset). Kunnon kiihdytyksellä oikealta ohi ajanut, on tämän päättelyn mukaan ajanut huomattavaa ylinopeutta ja kiirehtinyt seuraavan uhrin perään roikkumaan. Tuollainen käytös ihmetyttää ainakin itseäni.

        No totta kai se tehokas auto nostaa nopeuden huomattavan nopeasti, jos oli laitettu "vanhasta muistista" vaikka 120 km/h cruiseriin nopeudeksi, ehkä, kuka tietää? Eli 10 km /h enemmän kuin ohittajalla.

        Kuorma -autot eivät lainkaan kaikki aja 90 km/h. Muutamat harvat ajavat nopeamminkin. On jonkin verran ihan vaan 80 km/h nopeutta ajavia.

        Olisi se vasemmalta kuorma-autoa ohittamassa ollut pitänyt paremmin huomioida, ettei oikealta tuollaisessa tilanteessa ohita oikealta. Näin on.

        "Seuraavan uhrin"? Onko se uhri, jonka perässä ajaa turvaläkiä käyttäen? Onko? Jos on, niin miksi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No totta kai se tehokas auto nostaa nopeuden huomattavan nopeasti, jos oli laitettu "vanhasta muistista" vaikka 120 km/h cruiseriin nopeudeksi, ehkä, kuka tietää? Eli 10 km /h enemmän kuin ohittajalla.

        Kuorma -autot eivät lainkaan kaikki aja 90 km/h. Muutamat harvat ajavat nopeamminkin. On jonkin verran ihan vaan 80 km/h nopeutta ajavia.

        Olisi se vasemmalta kuorma-autoa ohittamassa ollut pitänyt paremmin huomioida, ettei oikealta tuollaisessa tilanteessa ohita oikealta. Näin on.

        "Seuraavan uhrin"? Onko se uhri, jonka perässä ajaa turvaläkiä käyttäen? Onko? Jos on, niin miksi?

        "Olisi se vasemmalta kuorma-autoa ohittamassa ollut pitänyt paremmin huomioida, ettei oikealta tuollaisessa tilanteessa ohita oikealta. Näin on."

        Jaa siis mitä? Miten on? Mitä tuo tarkoittaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Olisi se vasemmalta kuorma-autoa ohittamassa ollut pitänyt paremmin huomioida, ettei oikealta tuollaisessa tilanteessa ohita oikealta. Näin on."

        Jaa siis mitä? Miten on? Mitä tuo tarkoittaa?

        Huonosti kirjoitettu. Tarkoitus oli, että sen kuorma-auton perässä ajaneen olisi pitänyt huomioida paremmin se vasenta kaistaa ajanut, eikä ohittaa sitä oikealta.


    • Anonyymi

      Jaavai niin, yleensä itketään jos joku ohittaa, ja nyt sitäkin jos ei ohitakaan, ainakaan ihan heti. No on se gamalaa kyllä. Voe hyväne aeka.

      • Anonyymi

        Älä viitsi lässyttää.


    • Anonyymi

      Samaan suuntaan on siis useampi ajorata. Tämmöinen tilanne on esimerkiksi joittenkin moottoriteitten kohdalla, missä motarin rinnalla kulkee vanha kantatie. En kyllä ymmärrä miten siinä kaistan vaihtaminen vaikuttaisi sillä toisella ajoradalla ajavaan, eihän sitä edes katsota mitenkään ohittamiseksi jos joku motarilla ajaa lujempaa kuin vanhalla tiellä tai päivastoin.

      • Anonyymi

        Heko heko viisastelija, ostetaanko mopo?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Heko heko viisastelija, ostetaanko mopo?

        ei ollenkaan huono idea, ostetaan vain.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ei ollenkaan huono idea, ostetaan vain.

        Pahus kun ei ole mopolle talvisäilytyspaikkaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pahus kun ei ole mopolle talvisäilytyspaikkaa.

        Juu, taloyhtiön pyörävarastossa on kielletty mopojen säilytys.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu, taloyhtiön pyörävarastossa on kielletty mopojen säilytys.

        meil kielletty kans fillareitten viritys, zykkeliin saa gummit vaihtaa ja renkulat täyttää, siinä se.


    • Anonyymi

      Olishan se tietenkin aika ihmeellistä jos takana ajava ajoisikin edellä. Kyllä sen pitää ajaa takana.

      • Anonyymi

        Jos ajaa peruutusvaihteella niin silloinhan takana oleva on edessä.


    • Anonyymi

      Aja vaan omaan tahtiis, äläkä ole "savolainen" joka on kaikille kateellinen.

      • Anonyymi

        Kyllä te helsinkiläiset olette juntteja.


    • Anonyymi

      Tuollasta näkee motareilla paljon. Taakse tulee joku roikkumaan mut ohi ei mene vaikka pääsis. Sit ku siirryn rampille niin johan takana roikkuja saakin kotteroonsa vauhtia. Toinen vaihtoehto on, että roikkuja siirtyy itse rampille ja nostaa selvästi vauhtiaan.

      Ajokortin lisävaatimuksena pitäisi olla älykkyystesti niin tuollaiset tohelot saataisiin pois normaalien ihmisten tieltä.

      • Anonyymi

        Tuossakaan ei olisi mitään vikaa, jos turvaväli osattaisiin pitää kunnossa. Ilman vakionopeudensäätintä ajaessa nopeus vaihtelee jokaisella, toisilla pippeli enemmän ja toisilla vähemmän, eikä siinä ole mitään väärää. Mutta turvaväli pitää jokaisen osata asettaa kunnolliseksi ihan itse.


      • Anonyymi

        Mitä ihmettelemistä siinä on, jos takana ajanut nostaa nopeutta kun poistut kotterollasi rampille liikennettä hidastamasta?

        Jos ajokortin lisävaatimuksena olisi älykkyystesti, olisiko sinulla hidastelijalla kortti?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuossakaan ei olisi mitään vikaa, jos turvaväli osattaisiin pitää kunnossa. Ilman vakionopeudensäätintä ajaessa nopeus vaihtelee jokaisella, toisilla pippeli enemmän ja toisilla vähemmän, eikä siinä ole mitään väärää. Mutta turvaväli pitää jokaisen osata asettaa kunnolliseksi ihan itse.

        " toisilla pippeli enemmän ja toisilla vähemmän,"
        Poikkeava taas yrittää esittää poikeavuutensa erinomaisuutta, ollen idiootti!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä ihmettelemistä siinä on, jos takana ajanut nostaa nopeutta kun poistut kotterollasi rampille liikennettä hidastamasta?

        Jos ajokortin lisävaatimuksena olisi älykkyystesti, olisiko sinulla hidastelijalla kortti?

        Jos minä mielestäsi hidastelen niin miksi et sitten rohkeasti ohita minua vaan jäät takapuskuriin kiinni roikkumaan? Motarilla varsinkin pääset takuulla ohi jos vain haluat. Veikkaanpa, että sinulla ja kaltaisillasi on muutama ruuvi tippunut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos minä mielestäsi hidastelen niin miksi et sitten rohkeasti ohita minua vaan jäät takapuskuriin kiinni roikkumaan? Motarilla varsinkin pääset takuulla ohi jos vain haluat. Veikkaanpa, että sinulla ja kaltaisillasi on muutama ruuvi tippunut.

        Mitä se takapuskurissa roikkuminen sinulle tarkoittaa. Tarkista nyt ensin omat ruuvisi? Eikö kotterosi (volkkariko) takana saa ajaa? Mene älykkyystestiin? Hämmästyt ehkä, et ole sitä mitä luulit. Juuri kaikkein tyhmimmät kuvittelevat vaikka mitä, siitä älykkyydestäkin. Niin se vaan on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        " toisilla pippeli enemmän ja toisilla vähemmän,"
        Poikkeava taas yrittää esittää poikeavuutensa erinomaisuutta, ollen idiootti!

        Noille on tehty oma televisio-ohjelma ja nyt myös suomalaisversio jossa tuokin kirjoittaja esiintyy esittelemässä pippeliään.


    • Anonyymi

      pippelin esittäminen onnistuu paremmmin parkkipaikalla, kuin autolla ajaessa.
      Seisot kaupan parkkiksella pitka takki päällä ja huudahdat HEI.
      Kun joku kääntyy hämmästyneenä katsomaan - avaat takin

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Halla-aho: Emme halua, että punavihreä hallitus jatkaa

      https://www.is.fi/politiikka/art-2000007761119.html Alkaa olla nykyhallituksella lopun ajat.
      Maailman menoa
      487
      5651
    2. Mikäs emäntä se joka listi lapset ja itsensä?

      Oli muhokselta,ouluun saakka piti mennä toteuttamaan tuokin asia. Onneksi ei silti rekan alle ajanut. Ei nimiä, toki ne tulee minfoon. Mutta niillä ei
      Muhos
      95
      5548
    3. Riinan oudot selitykset

      Riina sanoo iltiksen haastattelussa että avioliiton ongelmat johtuvat siitä ettei häntä katsottu tai hänestä kiinnostuttu kun liikkuivat Kallen kanssa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      63
      4819