Miten nuoremmat kokevat noin kuusikymppiset työkaverinsa?

Anonyymi

Olisi mielenkiintoista kuulla, mitä mieltä noin 30-50 -vuotiaat ovat näistä ikääntyvistä työkavereistaan? Ovatko he arvostettuja kokeneita senioreita vai sitten vaan niitä jotka joutaiskin pois ja nuorempaa verta tilalle? Mahtaakohan tätä palstaa edes lukea alle viisikymppiset...

17

118

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Itse olen 51. Olen ollut viime vuodet yrittäjä, mutta ennen sitä suhtauduin arvostavasti noihin 60 v, tein heidän kanssa monia projekteja ja sain hyvää oppia.

      Mutta en pitänyt työnantajan linjasta. Parhaita erikoisosaajia pidettiin tuntitöissä heidän ollessa jo eläkkeellä. Samaan aikaan nuorempia potkittiin pois ja lomautettiin. Osaamista ei siirretty nuoremmille. Varmasti silloin edullisin, mutta varsin lyhytnäköinen strategia. Nyt nuo osaajat ovat jo yli 70v ja ko. yrityksessä lienee menetetty heidän osaamisalueensa kokonaan.

    • Anonyymi

      Olen seniori nyt. Koen että nuorena ollessani vanhempia työntekijöitä arvostettiin enemmän kuin nykyään. Nuoremmat tahtovat nykyään "mulle kaikki heti".

    • Anonyymi

      Nuorena ollessani arvosti vanhempia työntekijöitä,olin vr:llä ja kyllä siellä ratapihalla työskentely vaati kovasti ammatiosaamista.Ennenkaikkea se rutiini mikä heillä oli hanskassa työtehtäviin oli arvostettavaa..Nyt olen 61v ja eläköitynyt,mutta haikeudella muistelen niintä aikoja.

      • Anonyymi

        Meillä töissä nuo seniorit ei halua enää kouluttaa itseään, eivät halua mitään koulusta enää, me nuoremmat ollaan usein koulutuksissa.
        Monet vanhat ovat jäykkiä ja asenteet ei mitään uutta enää, kun kuitenkin kohta jäävät eläkkeelle, valittavat, kun kolottaa joka paikasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Meillä töissä nuo seniorit ei halua enää kouluttaa itseään, eivät halua mitään koulusta enää, me nuoremmat ollaan usein koulutuksissa.
        Monet vanhat ovat jäykkiä ja asenteet ei mitään uutta enää, kun kuitenkin kohta jäävät eläkkeelle, valittavat, kun kolottaa joka paikasta.

        Toisaalta ymmärrän tuon asennemuutoksen,eläkepäivät on oven takana ja mielikin jo siellä.


    • Anonyymi

      Nuoret blondit tuntuivat arvostavan 60 vuotiasta setämiestä. Firman juhlissa pökittiin menemään yläkerran eriössä useita varveja esimiesasemassa olevan rouvan kanssa, toisissa karonkoissa päädyin pussailemaan firman sirkeimmän ja kauneimman blondin kanssa (puolet meikäläisen iästä ja vaaksan pitempi) ja toistettiin toistekin.

      • Anonyymi

        Todeksi havaittu skenario. Matkustelin jokunen vuosi sitten Aasiassa (tosin eläkkeellä jo) ja flaksia riitti aivan yllättävästi parikymppisten länkkäri reppureissaajatyttösten parissa.

        Asennekysymys. Ja kohtuullisen timmi kunto.


    • Anonyymi

      Vihaan niitä viljoja ja maitotuotteita mussuttavia typeriä paskakasoja joiden tulevat eläkkeet ovat elintasostani pois.

      • Anonyymi

        Entäs sitten ne nuoret jotka ei ole tehneet yhtään töitä, mutta nyt vaan haukkuvat vanhoja vuosikymmeniä raataneita. Lihansyöjä voi olla hyvä veronmaksaja kuten vegaanikin tietty.


    • Anonyymi

      Nuoret ne osaa mm. digitaidot ym, vanhoja voi laittaa eläkeputkeen.

    • Anonyymi

      Olen toiminut yrittäjänä reilu 30 vuotta.
      reilu 10 vuotta sitten työntekijöitä oli 8.
      Yksi reilu 50 vuotias oli työjohtajana, erittäin osaava kaveri.
      Tietotaito siirtyi nuoremmille, osa nuoremmista ei tykännyt neuvomisesta.
      Työmatkalla kävi harmittava onnettomuus joka johti tämän työnjohtajan vammautumiseen ja sairaseläkkeelle.
      Nuoremmat jopa juhlivat sitä että pääsivät eroon kyseisestä henkilöstä.
      Yrityksen kannalta, näin jälkikäteen katsottuna vaikutukset olivat katastofaaliset.
      Yrityksen kannattavuus romahti, myynti kyllä nousi muttei kannattavuus.
      8 vuotta yritin , pidin koulutustilaisuuksia, opastin työntekijöitä, tein kaikkeni, tulos ei vain kohentunut. Mentiin -0 tuloksilla.
      Pari vuotta sitten kaikki muut työntekijät pihalle paitsi vanhin.
      Liikevaihto pieneni rajusti, kiinteät kulut samat kuin ennen mutta tulos 50-60k€ vuodessa.
      Tästä on hyvä suunnata velattomana eläkkeelle parin vuoden päästä.
      Saavat nuoremmat ihmetellä maailman menoa.

    • Anonyymi

      Varokaa ottamasta Venäläistä puolisoa. Venäläinen puoliso yrittää sitoa Suomalaisen miehen Venäläisten "maihinnousuyritykseen"Suomeen. Suomalainen vajoaa Venäläisverkostoon jonka puoliso tuo mukanaan ja voi hyvin mahdollisesti houkutella ja jopa pakottaa Suomalaisen puolisonsa yhteistoiminta henkilöksi Venäläisten auttamiseen. Tämä on paha tilanne,

      • Anonyymi

        Savolainen puoliso, ainakin nainen sellainen on hyvinkin lupsakka. Ossoo niittää ja tehä ahvenkukon.


    • Anonyymi

      Nyt kun oikein muistelen viimeisintä työpaikaa ja sama pätee edelliisiinki,niin niitä 60v työntekijöitä ei ollu.!Kaikki oli alle tuon 60v ja suurin osa 20 - 50v.

    • Anonyymi

      61 vuotta, vaihdoin viime vuoden lopussa asiantuntijatehtävistä tuotekehitystöihin. Oman alan työkokemusta n. 35 vuotta, vielä on paloa oppia uutta. Tiedän olevani joissain asioissa kulmikas, mutta saan anteeksi, koska olen oikeasti oman alani kärkikastissa. Arvostan nuorien ennakkoluulotonta asennetta, ja on mukava tehdä nuorten kanssa töitä (kollegoiden keski-ikä 30). Minua arvostetaan ja minä arvostan nuoria.

    • Anonyymi

      Minä välillä pelkään nuoria työkavereitani. He ovat niin taitavia pitämään puoliaan ja vaatimaan itselleen sopivia hommia, että sitten ihan jäädyn, kun pelkään että ne hommat jotka eivät nuoria kiinnosta, kaatuvat minun niskaani. Itse en nuorena osannut, eikä kyllä kukaan muukaan ikäiseni osannut muuta kuin totella pomoja.

    • Anonyymi

      Ei niitä 60v juurikaan ole,ne on nuorempia kaikki,

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      52
      5056
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3317
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1462
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      181
      1295
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      75
      1000
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      898
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      867
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      806
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      748
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      707
    Aihe