Persujen ongelma??

Anonyymi

Se on se, että monimutkaisiin asioihin on vain harvoin löydettävissä yksinkertaisia ratkaisuja. Aikuiset ihmiset useimmiten ymmärtävät sen asian.

Toinen Persujen todellinen ongelma on se, että populismi toimii vain oppositiossa. Kun asioita pitää oikeasti hoitaa ja vastuuta kantaa, se ei populisteilta onnistu.

Aikanaan, kun SMP pääsi hallitukseen, se ei eronnut mitenkään muista puolueista. Jotkut aikuisemmat muistanevat vielä "Posti-Pekan" ja Urpo Leppäsen puuhat. Kun Persut taas aikanaan pääsi hallitukseen, meno oli samanlaista. Kompromisseja oli pakko tehdä ja puolue hajosi.

Tämä kansa on niin kovapäistä, että luultavasti vielä kolmannenkin kerran Persut äänestettänern hallitukseen. On täysin selvää, mitä siitä seuraa.

Terv. Epäilijä

255

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Vasuri on hidas lande joka ei ymmärrä että aika on rahaa ja kuvittelee että asioita voi tuumailla vuosia

      • Anonyymi

        Et tainnut ymmärtää yhtään mitään avauksestani?

        Terv. Epäilijä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et tainnut ymmärtää yhtään mitään avauksestani?

        Terv. Epäilijä

        Kyllä minä ymmärrän että sä haluat vain tuoda lisää ongelmia, etkä ratkaisuja. Mitä jos pohtisit itsenäisesti ratkaisua ja puhuisit sitten vasta kun sulla on sellainen. Eikö se olisi kustannustekokkaampaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä minä ymmärrän että sä haluat vain tuoda lisää ongelmia, etkä ratkaisuja. Mitä jos pohtisit itsenäisesti ratkaisua ja puhuisit sitten vasta kun sulla on sellainen. Eikö se olisi kustannustekokkaampaa?

        Ei ole, koska toisin kuin Persut, minä en edes väitä, että minulla olisi ongelmiin helppoja ratkaisuja. Minä en esim. usko, että kaikki ongelmat ratkeavat sillä kun maahanmuuttoa vain kovasti rajoitetaan.

        Minä myöskin uskon tieteeseen mieluummin kuin vaikkapa epämääräisen Youtube-videoihin. Minä uskon myös, että orastava alkoholismi ja kokemus sahalla työskentelystä eivät tee kenestäkään hyvää europarlamentaarikkoa. Minusta aina ei voi vain vastustaa kaikkea.

        Oliko sinulla muuta?

        Terv. Epäilijä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole, koska toisin kuin Persut, minä en edes väitä, että minulla olisi ongelmiin helppoja ratkaisuja. Minä en esim. usko, että kaikki ongelmat ratkeavat sillä kun maahanmuuttoa vain kovasti rajoitetaan.

        Minä myöskin uskon tieteeseen mieluummin kuin vaikkapa epämääräisen Youtube-videoihin. Minä uskon myös, että orastava alkoholismi ja kokemus sahalla työskentelystä eivät tee kenestäkään hyvää europarlamentaarikkoa. Minusta aina ei voi vain vastustaa kaikkea.

        Oliko sinulla muuta?

        Terv. Epäilijä

        Meidän ongelma on vain sinun kaltaiset lässyttäjät ja saivartlijat. Olet pelkkä lovi budjetissa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Meidän ongelma on vain sinun kaltaiset lässyttäjät ja saivartlijat. Olet pelkkä lovi budjetissa

        Ahaa. Kuinka suurella summalla mahdat kuukausittain rahoittaa minua?

        Terv. Epäilijä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ahaa. Kuinka suurella summalla mahdat kuukausittain rahoittaa minua?

        Terv. Epäilijä

        Ei kuulu sulle. Onhan sulla varaa kuluttaa mun kallista aikaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kuulu sulle. Onhan sulla varaa kuluttaa mun kallista aikaa?

        Olet siis työtön. Surullista. Toivotaan, että löydät mielekästä työtä. Toki voi olla niinkin, että joku sinulle maksaa trollailusta. Sitä työtä minä en ikinä tekisi.

        Terv. Epäilijä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet siis työtön. Surullista. Toivotaan, että löydät mielekästä työtä. Toki voi olla niinkin, että joku sinulle maksaa trollailusta. Sitä työtä minä en ikinä tekisi.

        Terv. Epäilijä

        työttömänkin aika on rahaa eikä hänen aikansa ole sinun kollektiivista omaisuutta? Minulla on konsulttifima ja vastailen kysymyksiin rahasta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        työttömänkin aika on rahaa eikä hänen aikansa ole sinun kollektiivista omaisuutta? Minulla on konsulttifima ja vastailen kysymyksiin rahasta

        Jep. Niin varmasti on...

        Terv. Epäilijä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jep. Niin varmasti on...

        Terv. Epäilijä

        Minulla on koska sanon niin. Se on EU:n konsultointi lainsäädännön mukaista toimintaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        työttömänkin aika on rahaa eikä hänen aikansa ole sinun kollektiivista omaisuutta? Minulla on konsulttifima ja vastailen kysymyksiin rahasta

        Paljonko sunun konsulttifirmasi veloittaisi minulta, jos vastaisi minulle kysymykseeni, mikä on perussuomalaisille tärkein asia maahanamuuton ja pakkoruotsin jälkeen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla on koska sanon niin. Se on EU:n konsultointi lainsäädännön mukaista toimintaa

        "Minulla on koska sanon niin", sanoo persu.
        Hän itse uskoo mutta ei ymmärrä, miksi
        kaikki nauravat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paljonko sunun konsulttifirmasi veloittaisi minulta, jos vastaisi minulle kysymykseeni, mikä on perussuomalaisille tärkein asia maahanamuuton ja pakkoruotsin jälkeen?

        Perustuslaki ja yksilönvapauksien loukkaamattomuus on se tärkein asia. Suomi synty kristityksi kansallisvaltioksi ja perustuslailliseksi tasvallaksi ja sellaisena se tulisi säilyttää


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla on koska sanon niin. Se on EU:n konsultointi lainsäädännön mukaista toimintaa

        Palataan asiaan, kun keskustelet avauksesta.

        Terv. Epäilijä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Palataan asiaan, kun keskustelet avauksesta.

        Terv. Epäilijä

        Minä keskustelen avauksesta. Minä sanoin jo että se ei pidä paikkaansa. Se on vain täynnä sinun omia ennakkoluuloja ja mielikuvia


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Minulla on koska sanon niin", sanoo persu.
        Hän itse uskoo mutta ei ymmärrä, miksi
        kaikki nauravat.

        Näin laki sanoo. Haavostolainen ei piittaa laista, vaan Haaviston oma mielipide on suomen uusi laki


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et tainnut ymmärtää yhtään mitään avauksestani?

        Terv. Epäilijä

        Eeeen ymmärtänyt, mut mä oonki persu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Perustuslaki ja yksilönvapauksien loukkaamattomuus on se tärkein asia. Suomi synty kristityksi kansallisvaltioksi ja perustuslailliseksi tasvallaksi ja sellaisena se tulisi säilyttää

        Eli asioita ei voi muuttaa, vaikka ympäristö muuttuisikin?

        Terv. Epäilijä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näin laki sanoo. Haavostolainen ei piittaa laista, vaan Haaviston oma mielipide on suomen uusi laki

        "Haaviston oma mielipide". Kun Halla-aho tuomittiin Korkeimmassa oikeudessa, perustui tuomio Halla-ahon mukaan vain muutaman ihmisen mielipiteeseen, ei lakiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et tainnut ymmärtää yhtään mitään avauksestani?

        Terv. Epäilijä

        No, olihan se puppua se avaus. Vihreät asioita vasta "yksinkertaistaa", sähkö tulee pistorasiasta ei sitä tarvitse mitenkään tuottaa, siksi Pekka myi valtion omistaman sähköyhtiönkin, saadaan kilpailua alalle ja siirtohinnat alas.

        Joidenkin mielestä pitää kaikkien olla samaa mieltä, erimieltä olevat ja itse ajattelevat on rasisteja tai populisteja.
        Onhan ihan oikein että mamu saa erilaisina sos. tukina 3300e/kk, kun Suomen kansalainen saa samaisia tukia keskimäärin 900e/kk (KELAn julkaisema tilasto 4.12.2020 uutisoi mm. STT ja ESS lehti ).
        Tämän puolesta te taistelette, me olemme eri mieltä , tämä on väärin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Haaviston oma mielipide". Kun Halla-aho tuomittiin Korkeimmassa oikeudessa, perustui tuomio Halla-ahon mukaan vain muutaman ihmisen mielipiteeseen, ei lakiin.

        Halla-Ahon tuomio oli muutenkin aivan naurettava. Pelotukseksi muille etteivät ihmiset uskaltaisi puhua asioista niiden oikeilla nimillä, kuten sana pedofiili. Jos tämä irrotettaisiin asiayhteydestä ja tehtäisiin gallup olisi suurin osa samaa mieltä kuin Jussi kyseisestä asiasta! Mutta, kun/jos kysytään gallupissa mitä mieltä ihmiset on terroristiseen toiminnan tukemiseen osallistuneiden Suomeen tuomisesta ja vapaana täällä olosta olisi moni sitä mieltä, että ei käy!


      • Anonyymi

        "Vasuri on hidas lande joka..."

        Onnitteluni kuusitoistavuotispäiväsi johdosta. Tuomme lahjan kun korona on ohi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla on koska sanon niin. Se on EU:n konsultointi lainsäädännön mukaista toimintaa

        Mitenkäs asiakkaasi suhtautuvat kirjoitustaidottomuuteesi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Palataan asiaan, kun keskustelet avauksesta.

        Terv. Epäilijä

        Avauksesta ei ole aihetta tämän enempää keskustella, eikä olisi ollut näinkään paljon, sillä se on sitä samaa toisto, jota palstalle olet vuosia tuupannut. Ei mitään uutta, ei mitään perusteltua, pelkkää mussutusta ja räksyttämistä.
        Keskustelu on todellakin turhaa, jos se kestää vuosia, eikä "fiksu antipersu" vaan tajua, edes tapahtuneita muutoksia itkun kohteessaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Haaviston oma mielipide". Kun Halla-aho tuomittiin Korkeimmassa oikeudessa, perustui tuomio Halla-ahon mukaan vain muutaman ihmisen mielipiteeseen, ei lakiin.

        Kysehän oli aika tavalla eriasiasta, joka todellakin perustui muutaman ihmisen mielipiteeseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et tainnut ymmärtää yhtään mitään avauksestani?

        Terv. Epäilijä


      • Anonyymi kirjoitti:

        Minulla on koska sanon niin. Se on EU:n konsultointi lainsäädännön mukaista toimintaa

        Onko kysessä persujen vaihtoehtoinen totuus?


      • Anonyymi
        lötkö kirjoitti:

        Onko kysessä persujen vaihtoehtoinen totuus?

        Maailmassa ei ole kuin yksi totuus. Mielisairaat ihmiset puhuvat useista totuuksista


    • Anonyymi

      Se on tulos tai ulos. Meillä ei ole aikaa saivartelijoille. Puhu jos sulla on jotain asiaa, muuten ole hiljaa tai mene vaikka terapiaan avautumaan

      • Anonyymi

        Kenellä "meillä"?

        Terv. Epäilijä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kenellä "meillä"?

        Terv. Epäilijä

        Meillä porvareilla. Kuka muu sanoisi "tulos tai ulos"? Ootko vähän yksikertainen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Meillä porvareilla. Kuka muu sanoisi "tulos tai ulos"? Ootko vähän yksikertainen?

        Antaisitko siis esimerkkejä Persujen tuloksista?

        Terv. Epäilijä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Antaisitko siis esimerkkejä Persujen tuloksista?

        Terv. Epäilijä

        Liiketulokset ovat yksityistä tietoa jota minun ei ole pakko luovuttaa sinulle


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Antaisitko siis esimerkkejä Persujen tuloksista?

        Terv. Epäilijä

        Luepa nyt itse netistä kun kerran itse mainostit.

        Sipilän Hallituksen, jossa persut olivat mukana, tulokset olivat niin hyviä että demarit polvillaan pyysivät Juha ja Keskustaa jatkamaan tuota politiikkaa nykyhallituksessa.

        Onko tämä esimerkki liian vaikea sulle ymmärrettäväksi, onhan siinä mainittu persut ;D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Liiketulokset ovat yksityistä tietoa jota minun ei ole pakko luovuttaa sinulle

        Ensin sinun kannattaa lukea tuo lause hyvin. Puhuin Persuista. Ymmärrätkö?

        Jos teksti ei avaudu, etsi apua luetunymmärtämiseen.

        T. Epäilijä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luepa nyt itse netistä kun kerran itse mainostit.

        Sipilän Hallituksen, jossa persut olivat mukana, tulokset olivat niin hyviä että demarit polvillaan pyysivät Juha ja Keskustaa jatkamaan tuota politiikkaa nykyhallituksessa.

        Onko tämä esimerkki liian vaikea sulle ymmärrettäväksi, onhan siinä mainittu persut ;D

        Hmm.. Ymmärtääkseni Persut kyllä eivät koko hallitus kautta mukana olleet...

        Terv. Epäilijä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ensin sinun kannattaa lukea tuo lause hyvin. Puhuin Persuista. Ymmärrätkö?

        Jos teksti ei avaudu, etsi apua luetunymmärtämiseen.

        T. Epäilijä

        Persut eivät ole mikään kollektiivi. Persuilla ei ole mitään kollektiivista tuottoa. Persut ovat kokoelma yksityisiä kansalaisia ja jokaisella on omat henkilökohtaiset meriitit, saavutukset ja tulokset


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Liiketulokset ovat yksityistä tietoa jota minun ei ole pakko luovuttaa sinulle

        Ai, Persut onkin siis liikelaitos eikä poliittinen puolue?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Persut eivät ole mikään kollektiivi. Persuilla ei ole mitään kollektiivista tuottoa. Persut ovat kokoelma yksityisiä kansalaisia ja jokaisella on omat henkilökohtaiset meriitit, saavutukset ja tulokset

        Ei liity asiaan.

        Terv. Epäilijä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei liity asiaan.

        Terv. Epäilijä

        Kyllähän se liittyy. Sinä puhut persuissa kollektiivisessa muodossa. Ikäänkuin yksi persu vastaisi kaikista persuista ja päinvastoin. Vapaassa maassa jokainen vastaa vain omista teoistaan ja sanoistaan


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllähän se liittyy. Sinä puhut persuissa kollektiivisessa muodossa. Ikäänkuin yksi persu vastaisi kaikista persuista ja päinvastoin. Vapaassa maassa jokainen vastaa vain omista teoistaan ja sanoistaan

        *persuista


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ai, Persut onkin siis liikelaitos eikä poliittinen puolue?

        Niin, eikö se ole hyvä kun oma omaa rahaa niin ei tarvitse kerjätä muilta? Se on sitä osaamista kato


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllähän se liittyy. Sinä puhut persuissa kollektiivisessa muodossa. Ikäänkuin yksi persu vastaisi kaikista persuista ja päinvastoin. Vapaassa maassa jokainen vastaa vain omista teoistaan ja sanoistaan

        Eli persut ovat vain lauma päättömästi käyttäytyviä ihmisiä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kenellä "meillä"?

        Terv. Epäilijä

        onko se sulle ongelma, anonyymi???

        Annas vielä peut tällekin ,D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllähän se liittyy. Sinä puhut persuissa kollektiivisessa muodossa. Ikäänkuin yksi persu vastaisi kaikista persuista ja päinvastoin. Vapaassa maassa jokainen vastaa vain omista teoistaan ja sanoistaan

        Minä puhuin siitä, millaisia tuloksia Persut ovat saavuttaneet. Sanalla "tulokset" viittaan siihen, mitä puolue on saanut aikaan politiikan saralla.

        Kertoisitko siis Persujen tärkeimmistä saavutuksista?

        Terv. Epäilijä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Liiketulokset ovat yksityistä tietoa jota minun ei ole pakko luovuttaa sinulle

        Heips, mopos on ojassa. Yritystoiminnan tulokset ovat kyllä kaikkein saatavilla. Sen saa ostettua ihan kuka tahansa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Heips, mopos on ojassa. Yritystoiminnan tulokset ovat kyllä kaikkein saatavilla. Sen saa ostettua ihan kuka tahansa.

        Onhan se hyvin kunnossa. Eipä taida olla kauaa, kun euro valitettavasti saattaa kaatua.

        Terv, Epäilijä


    • Anonyymi

      Vasemmiston äänestäminen valtaan tuotti meille 500.000 työtöntä ja 50 Miljardia velkaa ja pari muotikuvaa lehden kanteen.

      toki myös verojen kiristäminen ja kansan kurjistaminen onnistui hyvin tytöiltä....

      • Anonyymi

        Niinkö? Muiden hallitusten aikanako velkaa ei ole ollut? Olisiko Suomen yhteiskunnan pitänyt vain antaa romahtaa? Oletko huomannut muiden maiden velkaantuvan?

        Tytöiltä? Onko sinulla jokin trauma koulutetuista naisista?

        Terv. Epäilijä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinkö? Muiden hallitusten aikanako velkaa ei ole ollut? Olisiko Suomen yhteiskunnan pitänyt vain antaa romahtaa? Oletko huomannut muiden maiden velkaantuvan?

        Tytöiltä? Onko sinulla jokin trauma koulutetuista naisista?

        Terv. Epäilijä

        Kyllä velkaa on ollut mutta esim. Sipilänkin hallitus laati budjetin sillä tavalla että velkaantuminen taittuisi pitkällä aikavälillä. Velkaantumista ei taiteta neljässä vuodessa, Se olisi liian kovaa kuritusta kansalle


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinkö? Muiden hallitusten aikanako velkaa ei ole ollut? Olisiko Suomen yhteiskunnan pitänyt vain antaa romahtaa? Oletko huomannut muiden maiden velkaantuvan?

        Tytöiltä? Onko sinulla jokin trauma koulutetuista naisista?

        Terv. Epäilijä

        Jaa, nytkö ei puhutakaan enää nykyhallituksesta vaan kaikista aikaisemmista??

        Ketterää maalinsiirtoa taas vasemmalta ...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jaa, nytkö ei puhutakaan enää nykyhallituksesta vaan kaikista aikaisemmista??

        Ketterää maalinsiirtoa taas vasemmalta ...

        Tarkoitus olisi puhua tässä avauksessa niistä asioista, jotka siinä esillä ovat. Kykeneekö millään siihen?

        Terv. Epäilijä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinkö? Muiden hallitusten aikanako velkaa ei ole ollut? Olisiko Suomen yhteiskunnan pitänyt vain antaa romahtaa? Oletko huomannut muiden maiden velkaantuvan?

        Tytöiltä? Onko sinulla jokin trauma koulutetuista naisista?

        Terv. Epäilijä

        Mikä trauma sulla on tytöistä?? jokin BaltzarSyndrooma?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tarkoitus olisi puhua tässä avauksessa niistä asioista, jotka siinä esillä ovat. Kykeneekö millään siihen?

        Terv. Epäilijä

        Kun mikään siinä ei pidä paikkaansa. Ne on vain sinun mielikuvia ja ennakkoluuloja


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä trauma sulla on tytöistä?? jokin BaltzarSyndrooma?

        Kyse. ed. tekstini.

        Terv. Epäilijä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyse. ed. tekstini.

        Terv. Epäilijä

        siis KATSO.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun mikään siinä ei pidä paikkaansa. Ne on vain sinun mielikuvia ja ennakkoluuloja

        Niinkö?

        Mikä avauksessa sanomani asia ei pidä paikkaansa ja mikä on totuus asiasta?

        Terv. Epäilijä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinkö?

        Mikä avauksessa sanomani asia ei pidä paikkaansa ja mikä on totuus asiasta?

        Terv. Epäilijä

        Sulle on sanottu jo montak kertaa tässä ketujussa. Vaikutat vähän hitaalta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyse. ed. tekstini.

        Terv. Epäilijä

        Täsmennätkö, mikä on ongelmasi??

        Etkö ole tyytyväinen vastauksiin??


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täsmennätkö, mikä on ongelmasi??

        Etkö ole tyytyväinen vastauksiin??

        Olemattomiin vastauksiin ei voi olla tyytyväinen.

        Terv. Epäilijä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olemattomiin vastauksiin ei voi olla tyytyväinen.

        Terv. Epäilijä

        Olemattomaan aloitukseen ei voi olla tyytyväinen.

        Kerrotko nyt meille, mitkä ovat sallimasi vastaukset.

        Muutama esimerkki vaikkapa.


    • Anonyymi

      "Toinen Persujen todellinen ongelma on se, että populismi toimii vain oppositiossa"

      Ilmeisesti aloittaja on syntynyt vasta tällä hallituskaudella, eikä äippä ja isi ole kertoneet mitään.

      • Anonyymi

        Kyllähän tuo Vihervasemmistonkin populismi näyttä "toimivan" myös hallituksessa


      • Anonyymi

        Edes sitä että Keskusta on taas hallituksessa...


      • Anonyymi

        Hyvän vitsin heitit. Etkö osannut lukea avaustani?

        Terv. Epäilijä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvän vitsin heitit. Etkö osannut lukea avaustani?

        Terv. Epäilijä

        Kyllä kaikki osasivat lukea sen. Se on ihan tyhjää täynnä. Pelkkää marinaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä kaikki osasivat lukea sen. Se on ihan tyhjää täynnä. Pelkkää marinaa

        Sinä täällä mariset. Avaus esittää tosiasiat. Jos sinulla on järkevää kommenttia avauksesta, koeta saada edes jotakin aiheeseen liittyvää sanottua.

        Terv. Epäilijä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä kaikki osasivat lukea sen. Se on ihan tyhjää täynnä. Pelkkää marinaa

        Aivan loistava kommentti !!! Kiitos !!!

        kiitokset myös avaajalle päivän vitsistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä täällä mariset. Avaus esittää tosiasiat. Jos sinulla on järkevää kommenttia avauksesta, koeta saada edes jotakin aiheeseen liittyvää sanottua.

        Terv. Epäilijä

        Tee ensin järkevä ja kiinnostava avaus niin saat ehkä järkeviä kommentteja. Asiattomiin avauksiin saat asiattomia kommentteja. Eikö se ole reilua?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tee ensin järkevä ja kiinnostava avaus niin saat ehkä järkeviä kommentteja. Asiattomiin avauksiin saat asiattomia kommentteja. Eikö se ole reilua?

        Mitkä osat avauksesta ovat asiattomia? Kertoisitko?

        Ja jos jokin asia on epätosi, kerro toki?

        Terv. Epäilijä


      • Anonyymi

        Etkö muista, miten vennamolainen "populismi" toimi silloin, kun SMP oli hallituksessa? Entä persulainen populismi silloin, kun Persut oli hallituksessa?

        Paljonko hallituksessa olo nosti SMP:n kannatusta, paljonko Persujen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Etkö muista, miten vennamolainen "populismi" toimi silloin, kun SMP oli hallituksessa? Entä persulainen populismi silloin, kun Persut oli hallituksessa?

        Paljonko hallituksessa olo nosti SMP:n kannatusta, paljonko Persujen?

        Tai Georg C. Ehrnroothin populismi. Itse ihaine Georg C. Ehrnroothia. Hän oli aito Suomalainen tasavaltalainen ja perustuslaillinen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Etkö muista, miten vennamolainen "populismi" toimi silloin, kun SMP oli hallituksessa? Entä persulainen populismi silloin, kun Persut oli hallituksessa?

        Paljonko hallituksessa olo nosti SMP:n kannatusta, paljonko Persujen?

        Niin, Kekkosen kuten Haaviston ei tarvinut tuollaista miettiä koska hän oli perustuslain yläpuolella ja sai päättää jatkokaudestaan itse.


    • Anonyymi

      Avaajalta ei löydy minkäännäköisiä syitä saati selityksiä miksi Persut olisivat huonompia hallituksessa kuin hillotolppavasemmisto???

      Pelkkä kateus ja katkeruus ei riitä.

      • Anonyymi

        Tuon on varmasti kirjoittanut persu.
        Persu ei ymmärrä, että aloitus on täyttä totta.
        Persu ei selvästikään ymmärrä, että
        aloittaja on oikeassa kirjoittaessaan:
        "Toinen Persujen todellinen ongelma on se, että populismi toimii vain oppositiossa"

        Koska populismi toimii vain oppositiossa niin
        oppositiopersuille annettu ääni on hukkaan heitetty.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuon on varmasti kirjoittanut persu.
        Persu ei ymmärrä, että aloitus on täyttä totta.
        Persu ei selvästikään ymmärrä, että
        aloittaja on oikeassa kirjoittaessaan:
        "Toinen Persujen todellinen ongelma on se, että populismi toimii vain oppositiossa"

        Koska populismi toimii vain oppositiossa niin
        oppositiopersuille annettu ääni on hukkaan heitetty.

        No miten Vihervasemmiston populismi toimii hallituksessa? Sinä et edes ymmärrä että Vihervasemmiston koko politiikka on myös populismia


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuon on varmasti kirjoittanut persu.
        Persu ei ymmärrä, että aloitus on täyttä totta.
        Persu ei selvästikään ymmärrä, että
        aloittaja on oikeassa kirjoittaessaan:
        "Toinen Persujen todellinen ongelma on se, että populismi toimii vain oppositiossa"

        Koska populismi toimii vain oppositiossa niin
        oppositiopersuille annettu ääni on hukkaan heitetty.

        no mites vasemmisto viimehallituksen aikaan, sehän oli oppositiossa.

        siis pelkkää populismia persujen haukkuminen he hehehehehehehehe


    • Anonyymi

      Avaaja kannattaa siis työeläkeputken poistoa vasemmiston äänestäjiltä.

      • Anonyymi

        Ja polttoaineveron korotusta 40 sentillä heti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja polttoaineveron korotusta 40 sentillä heti.

        Avaajaa ja Sannaa yhdistää se ettei kumpikaan välitä vähäänkään pidentyvistä leipäjonoista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Avaajaa ja Sannaa yhdistää se ettei kumpikaan välitä vähäänkään pidentyvistä leipäjonoista.

        Leipäjonon kuva muotilehden kannessa kun ei myy aatetta kovin hyvin ;D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Avaajaa ja Sannaa yhdistää se ettei kumpikaan välitä vähäänkään pidentyvistä leipäjonoista.

        Mitäs PS on tehnyt asioiden korjaamiseksi?

        Terv. Epäilijä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitäs PS on tehnyt asioiden korjaamiseksi?

        Terv. Epäilijä

        Eikös se ole hallituksen tehtävä???

        Hallitus kun sattuu olemaan vastuussa.

        Vai väitätkö tosissasi, että se on opposition tehtävä johtaa maata ;DDDD


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitäs PS on tehnyt asioiden korjaamiseksi?

        Terv. Epäilijä

        Me kasvatamme sinustakin miehen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikös se ole hallituksen tehtävä???

        Hallitus kun sattuu olemaan vastuussa.

        Vai väitätkö tosissasi, että se on opposition tehtävä johtaa maata ;DDDD

        kun ei ne tytöt osaa, niin ei osaa....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikös se ole hallituksen tehtävä???

        Hallitus kun sattuu olemaan vastuussa.

        Vai väitätkö tosissasi, että se on opposition tehtävä johtaa maata ;DDDD

        Kun olemme puhuneet avauksen asioista, voimme jauhaa muuta.

        Terv. Epäilijä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Me kasvatamme sinustakin miehen

        Aika vitsikäs heitto jälleen. Keksitkö itse vai ohjeistiko joku muu?

        Terv. Epäilijä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aika vitsikäs heitto jälleen. Keksitkö itse vai ohjeistiko joku muu?

        Terv. Epäilijä

        Mies ei kyselisi noin paljon tyhmiä kysymyksiä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mies ei kyselisi noin paljon tyhmiä kysymyksiä

        Aikuinen taas ei viitsisi jankuttaa noin.

        Terv. Epäilijä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aikuinen taas ei viitsisi jankuttaa noin.

        Terv. Epäilijä

        Minä viitsin koska sinä maksat ajastani (joka ei ole ilmaista).


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun olemme puhuneet avauksen asioista, voimme jauhaa muuta.

        Terv. Epäilijä

        Eli päätit turvautua maalinsiirtoon, kun kyvyt loppuivat, sillälailla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aikuinen taas ei viitsisi jankuttaa noin.

        Terv. Epäilijä

        Et ole siis aikuinen, ketjuhan perustuu jankutukseesi ;DD


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun olemme puhuneet avauksen asioista, voimme jauhaa muuta.

        Terv. Epäilijä

        Avaus oli siis jauhamista persuista, mikä persuissa noin kiinnostaa??
        Eikö sulla ole kavereita???


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mies ei kyselisi noin paljon tyhmiä kysymyksiä

        Persu siis itse valitsee, mitkä kysymykset ovat tyhmiä ja mitkä eivät ja se on sitten se totuus, jota muiden näkemyksetkään eivät voi kaataa?

        Minusta suurin osa näistä persujen kiemurteluista kertoo vain siitä, ettei persu kykene vasta-argumentointiin asiapohjalta vaan alakynteen jäädessään hyökkäys toista keskustelijaa kohtaan on paras puolustus. Ei kyllä anna kovin hyvää kuvaa siitä, että persuissa asuisi muka viisautta. Yksinkertaistaminen kun ei vain toimi joka helvetin asiassa, vaikka persu itse kuvittelisikin niin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä viitsin koska sinä maksat ajastani (joka ei ole ilmaista).

        Kela sinun ajastasi maksaa ja sitä voisi kyllä pitää yhteiskunnallisten varojen suoranaisena tuhlaamisena. Siis maksaa persutrollin toimeentulo yhteisistä verovaroistamme.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Persu siis itse valitsee, mitkä kysymykset ovat tyhmiä ja mitkä eivät ja se on sitten se totuus, jota muiden näkemyksetkään eivät voi kaataa?

        Minusta suurin osa näistä persujen kiemurteluista kertoo vain siitä, ettei persu kykene vasta-argumentointiin asiapohjalta vaan alakynteen jäädessään hyökkäys toista keskustelijaa kohtaan on paras puolustus. Ei kyllä anna kovin hyvää kuvaa siitä, että persuissa asuisi muka viisautta. Yksinkertaistaminen kun ei vain toimi joka helvetin asiassa, vaikka persu itse kuvittelisikin niin.

        Avaus oli siis jauhamista persuista, mikä persuissa noin kiinnostaa??
        Eikö sulla ole kavereita???..


    • Anonyymi

      Persu kykenee koska tahansa perustelemaan kantansa: Mutta kun vihervasurit........

      • Anonyymi

        Eikö ole hyvä kun on tuollasia möhliviä syntipukkeja jota voi syyttää kaikesta?


      • Anonyymi

        Vasuri kykenee koska tahansa perustelemaan kantansa: Mutta kun persut........


    • Anonyymi

      Huvittavaa että avaaja vastaa joka kommenttiin vain kysymyksillä ;)

      Kas kun vastauksia ei näytä löytyvän.....

      • Anonyymi

        Luulee varmaan että me ollaan jotain sosiaalitätejä ja vastaamme niihin ilmaiseksi


      • Anonyymi

        Olet ketjussa, jonka aiheen määrittelin avauksessa. Koeta puhua asiaa tai etsi jokin muu ketju kitinällesi. Tuo tympii.

        Terv. Epäilijä


      • Anonyymi

        Saati yhtään järkevää mielipidettä, joosa ei olisi kouristusenomaisesti hoettu perssua ;D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luulee varmaan että me ollaan jotain sosiaalitätejä ja vastaamme niihin ilmaiseksi

        Te olette sossun elättejä...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Te olette sossun elättejä...

        Kiitos kun ostat konsulttipalvelujamme


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet ketjussa, jonka aiheen määrittelin avauksessa. Koeta puhua asiaa tai etsi jokin muu ketju kitinällesi. Tuo tympii.

        Terv. Epäilijä

        Voitkin itse aloittaa puhumalla sitä asiaa sitten. tuo katkera ruikutuksesi tympii...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Te olette sossun elättejä...

        sossujonostako sitä huudellaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet ketjussa, jonka aiheen määrittelin avauksessa. Koeta puhua asiaa tai etsi jokin muu ketju kitinällesi. Tuo tympii.

        Terv. Epäilijä

        Ketjuhan alkoi kitinällä persuista!!
        avaajan määrittelemällä kitinätasolla täällä keskustellaan.


    • Anonyymi

      Mitäs Demaritollot on tehnyt asioiden korjaamiseksi?

      Terv. Epäilijä

      • Anonyymi

        Lue uudelleen avaus. Se auttaa.

        Terv. Epäilijä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lue uudelleen avaus. Se auttaa.

        Terv. Epäilijä

        Vasuri kykenee koska tahansa perustelemaan kantansa: Mutta kun persut........

        Hei ja muista peukuttaa tätäkin !!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lue uudelleen avaus. Se auttaa.

        Terv. Epäilijä

        Luepa kommentti uudelleen, se auttaa:

        Mitäs Demaritollot on tehnyt asioiden korjaamiseksi?

        ja peukun kera sitten!


    • Anonyymi

      Mitäs Vihertollot on tehnyt asioiden korjaamiseksi?

      Terv. Epäilijä

      ps. Toivolahan näytti vihreiden talousosaamista oikein mukavasti.

      • Anonyymi

        Lue uudelleen avaus. Ota sitten kantaa asiaan.

        Terv. Epäilijä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lue uudelleen avaus. Ota sitten kantaa asiaan.

        Terv. Epäilijä

        Sori, mulla ei oikeastaan ole aikaa rupusakille. Aika on rahaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lue uudelleen avaus. Ota sitten kantaa asiaan.

        Terv. Epäilijä

        johan me sen luimme! pelkkää potaskaa kuten aina.

        Koeta joskus kirjoittaa asiaa, niin voidaan keskustellakin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lue uudelleen avaus. Ota sitten kantaa asiaan.

        Terv. Epäilijä

        Vasuri kykenee koska tahansa perustelemaan kantansa: Mutta kun persut........

        Hei ja muista peukuttaa tätäkin !!!.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lue uudelleen avaus. Ota sitten kantaa asiaan.

        Terv. Epäilijä

        Avaushan oli pelkkää Roskaa, ei sen uudelleenlukeminen tee siitä parempaa ;DDD


    • Anonyymi

      Persu alkoi hädissään kirjoittaa väärennettyjä "Epäilijän" viestejä.
      PS on väärentäjien puolue.

      Hajoaminen on Halla-ahon PS:llä edessä - ennemmin tai myöhemmin.
      Ja se tapahtuu pian, jos PS erehdytään ottamaan hallitukseen.

      Populismi todennäköisesti hiljaa näivettyy Suomessakin
      kuten on käynyt useimmissa muissakin maissa.
      Niin on nyt käynyt mm. USA:ssa.

      • Anonyymi

        Kaikki keinot sallituja sanoi punikki. Turha on tekopyhän nyt uhriutua


      • Anonyymi

        Kyllä toivottavasti Vihervasemmistopopulismi näivettyy ja voimme palata sivistyneeseen ja ylhäiseen retoriikkaan


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki keinot sallituja sanoi punikki. Turha on tekopyhän nyt uhriutua

        Typerää koettaa esiintyä toisena. Ja lapsellista.

        Terv. Epäilijä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Typerää koettaa esiintyä toisena. Ja lapsellista.

        Terv. Epäilijä

        Minä vain matkin teitä. Sitä on oikestopopulismi. Se on satiiria sinusta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Typerää koettaa esiintyä toisena. Ja lapsellista.

        Terv. Epäilijä

        Esiinnytkö taas minuna???

        Terv. Epäilijä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Esiinnytkö taas minuna???

        Terv. Epäilijä

        Kyllä mä olen aina epäillyt että minä esiinnyn itsenäni ???

        Terv. Epäilijä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä mä olen aina epäillyt että minä esiinnyn itsenäni ???

        Terv. Epäilijä

        Tuntuu kun kaikki sivupersoonatkin esiintyvät minuna ???

        Terv. Sivuepäilijä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä toivottavasti Vihervasemmistopopulismi näivettyy ja voimme palata sivistyneeseen ja ylhäiseen retoriikkaan

        Übermensch?


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Me vain matkimme teitä. Etkö tajua?


    • Anonyymi

      Persut ovat avaajalle selkeästi ISO ongelma.

      Voimia vaan tällekin tyypille.....

      • Anonyymi

        Ja parempia lääkkeitä...


      • Anonyymi

        Vai olisiko todennäköisempää kumminkin niin, että avaaja olisi persuille selkeästi se ISO ongelma? Eihän teltä pölhöpopulisteilta ole tullut tässäkään ketjussa oikeastaan ensimmäistäkään asiakommenttia vaan kaikki on keskittynyt pelkästään avaajan maalittamiseen sekä aloituksen arvosteluun, kun se ei sattunut persuja miellyttävän.

        Mikähän mahtaisi olla se sellainen keskustelunaihe, josta persujen kanssa voisi keskustella aidosti asiapohjalta? Ei sellaista taida kyllä olla olemassakaan, koska jos ottaisimme aiheeksi vaikkapa maahanmuuton tai ilmastopolitiikan, niin ei niidenkään lopputulos juuri tätä ketjua kummoisemmaksi kävisi. Kun pölhöpopulisti ei hyväksy mitään muita kantoja kuin vain omansa. Diktatoorista?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vai olisiko todennäköisempää kumminkin niin, että avaaja olisi persuille selkeästi se ISO ongelma? Eihän teltä pölhöpopulisteilta ole tullut tässäkään ketjussa oikeastaan ensimmäistäkään asiakommenttia vaan kaikki on keskittynyt pelkästään avaajan maalittamiseen sekä aloituksen arvosteluun, kun se ei sattunut persuja miellyttävän.

        Mikähän mahtaisi olla se sellainen keskustelunaihe, josta persujen kanssa voisi keskustella aidosti asiapohjalta? Ei sellaista taida kyllä olla olemassakaan, koska jos ottaisimme aiheeksi vaikkapa maahanmuuton tai ilmastopolitiikan, niin ei niidenkään lopputulos juuri tätä ketjua kummoisemmaksi kävisi. Kun pölhöpopulisti ei hyväksy mitään muita kantoja kuin vain omansa. Diktatoorista?

        Persut ovat avaajalle selkeästi ISO ongelma.

        Voimia vaan tällekin tyypille..... edelleen ....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Persut ovat avaajalle selkeästi ISO ongelma.

        Voimia vaan tällekin tyypille..... edelleen ....

        Ja kovempia lääkkeitä...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vai olisiko todennäköisempää kumminkin niin, että avaaja olisi persuille selkeästi se ISO ongelma? Eihän teltä pölhöpopulisteilta ole tullut tässäkään ketjussa oikeastaan ensimmäistäkään asiakommenttia vaan kaikki on keskittynyt pelkästään avaajan maalittamiseen sekä aloituksen arvosteluun, kun se ei sattunut persuja miellyttävän.

        Mikähän mahtaisi olla se sellainen keskustelunaihe, josta persujen kanssa voisi keskustella aidosti asiapohjalta? Ei sellaista taida kyllä olla olemassakaan, koska jos ottaisimme aiheeksi vaikkapa maahanmuuton tai ilmastopolitiikan, niin ei niidenkään lopputulos juuri tätä ketjua kummoisemmaksi kävisi. Kun pölhöpopulisti ei hyväksy mitään muita kantoja kuin vain omansa. Diktatoorista?

        Tonttukomun päivä menee kitkerän katkeraan komupopulismiin ja muut nauraa.....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tonttukomun päivä menee kitkerän katkeraan komupopulismiin ja muut nauraa.....

        Voi että jaksat nolata itseäsi...

        Terv. Epäilijä


    • Anonyymi

      Vasuri kykenee koska tahansa perustelemaan kantansa: Mutta kun persut........

      Hei ja muista peukuttaa tätäkin !!! . .

      • Anonyymi

        Ja kopiospämmäri on taas löytänyt itsensä. Aiotko tänäkin iltana tehdä "miehen teon" ja alittaa itsesi oikein kympillä?


    • Anonyymi

      Ja kopiospämmäri on taas löytänyt persuvihansa.

      Aiotko tänäkin iltana tehdä "miehen teon" ja alittaa itsesi oikein kympillä?

      • Anonyymi

        Kommunistit taas möykkäröi ja populisoi. Taitaa ottaa päähän perussuomalaisten valtava suosio,kun omalla puolueella mennyt kaikki kapinan aloittamiset perseelleen. Eikös kannata luopua jo ikivanhasta opista ja siirtyä tähän päivään unohtaen sirolan opit.


    • Anonyymi

      Tuskinpa perussuomalaiset kaavailevat MONIMUTKAISIIN asioihin mitään oikotietä onneen, vaan aivan kuten hallitus ottaisivat avustaja- ja asiantuntoijakaartin tekemään työtään ja vetävät jotopäätökset tuloksista. Nyt vain tuota kummenien ellei peräti satojen ihmisten kaartia ei ole käyetettävissä.
      Yksinkertaisia asioita ei sen sijaan pitäisi monimutkaistaa vain, jotta saa hifistellä erilaisilla näkökulmilla ja tappaa aikaa niitä pureskellessa. Aikuisen ymmärtävät sen.
      Pahoittelen, jos olet pettynyt populismin toimivuuteen hallituksessa, ilmeisesti oppositio on siinä sitten parempi ja fiksumpi. Populismia harjoittaa jokainen puolue, toiset menestyy ja toiset ei.
      On varmaa, että perussuomalaisilla riittää äänestäjiä. Onhan siinä puolue, joka on uskollinen äänestäjilleen ja vastatuulesta huolimatta vie niitä asioita eteenpäin, jonka vuoksi heitä on äänestetty. Luotettavuus, isänmaallisuus, järkevyys, monipuolisuus, laaja-alainen knowhow....Kuinka moni muu puolue olisi kestänyt kaikki ne pilkat, nimittelyt, haukut ja tölväisyt! Hienoa, että perussuomalaisissa on senverran kovahermoisia ihmisiä, että ne kestävät.
      Mitäkö siitä seuraa? No jos alhaalta lähdetään kiipeämään ylöspäin, niin eihän muuta voi olla kuin parannusta asioihin.

      • Anonyymi

        Näin meille raportoi nti. Helinä Sanahelinä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näin meille raportoi nti. Helinä Sanahelinä.

        ...kommentoi naisoletettu Hilma Hoo-Moilanen...


      • Anonyymi

        Se, että sortuu ajoittain populismin käyttämiin keinoihin, ei tarkoita sitä, että harjoittaisi populismia Persujen tapaan koko ajan.

        "Luotettavuus, isänmaallisuus, järkevyys, monipuolisuus, laaja-alainen knowhow...."

        Oivaa parodiaa.

        "Mitäkö siitä seuraa? No jos alhaalta lähdetään kiipeämään ylöspäin, niin eihän muuta voi olla kuin parannusta asioihin."

        Niinkö? Esim. missä asioissa?

        Terv. Epäilijä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se, että sortuu ajoittain populismin käyttämiin keinoihin, ei tarkoita sitä, että harjoittaisi populismia Persujen tapaan koko ajan.

        "Luotettavuus, isänmaallisuus, järkevyys, monipuolisuus, laaja-alainen knowhow...."

        Oivaa parodiaa.

        "Mitäkö siitä seuraa? No jos alhaalta lähdetään kiipeämään ylöspäin, niin eihän muuta voi olla kuin parannusta asioihin."

        Niinkö? Esim. missä asioissa?

        Terv. Epäilijä

        Yksinkertaista.. valtion törkeä velkaantuminen.. mitä enemmän valtion kassaan ropisee oli kyse sitten veroista tai lainoista sitä enemmän mietitään mihin sitä rahaa voi syytää. Ihan niinkuin pikkulapset karkkipussilla..mikään ei ole tarpeeksi kahmitaan kaksin käsin ja sitten huomataan, että pussi on tyhjä.
        Kehitysyhteistyö- ja kehitysapu.. hyviä asioita, silloin, kun siihen on varaa. Jos ei ole varaa karsitaan, ei lisätä määrää. Jos tähän sisältyy sellaisia asioita, kuten oman maan kansalaisten vastaanottaminen, jos he ovat laittomasti Suomessa pitäisi rahahanat laittaa suppuun (ei yhteistyössä mennä toisen ehdoilla, jos ei haluta Suomen lakeja noudattaa).
        Kotoutuksessa ja työllisyydessä on korjattavaa todella paljon. Jos kotoutus toimii "etsäviitsisviitsitsä"-pohjalla on tulokset juuri niin surkeita, kuin ne nyt ovat... Voi kuule, listaa voisi jatkaa vaikka kuinka, mutta tuossa muutama asia.


    • Anonyymi

      Kyllä sanoisin että tällä hetkellä Kokoomus on populistipuolue. Sillä ei ole mitään linjaa, kieppuu kuin tuuliviiri aina sinnepäin mikä on kulloinenkin kansakunnan puheenaihe ja josta voisi toivoa heruvan ääniä.

      • Anonyymi

        Kokoomus ja keskusta ovat molemmat alkaneet miellyttäjiksi. Ei jatkoon! SDP on alkanut vihervassariksi. Siispä ainut vaihtoehto on persut, KD, liike nyt.


    • Anonyymi

      no mää ainaski oon persu ja mun suurin onkelma on ettei paarit oo auki 27 /4
      meijjän mestari kuiteski vähän niinkö lupaili että aina sais juotavaa ni nyt ei saakaa

    • Anonyymi

      Mitäs mieltä olet Urho Kekkosesta?
      Entäs Halla-ahosta?

      ST

      • Anonyymi

        Haavisto on aikamme Kekkonen. Molemmat teki yhteistyötä sosialistien kanssa ja olivat perustuslain yläpuolella ja saivat itse määrätä jatkostaan


    • Anonyymi

      Persut hallitukseen ja keskeyttämään haittamaahanmuutto Islamilaisista maista ja ohjelma käyntiin millä nämä rinnakkaisyhteiskuntalaiset saadaan poistettua suomesta. Sehän on helppoa kuin heinänteko, silloinhan nähdään ne ketkä vastustaa suomen Islamoimista ja ketkä eivät. Se on tietenkin totta että 80% kantasuomalaisista äänestäjistä vielä tällähetkellä haluaa äänestyskäyttäytymisellään Islamisoida suomen kehitysmaataustaisilla Islamin palvojilla. Niin että näillä mennään!

    • Anonyymi

      Yksinkertaiset ihmiset pitävät yksinkertaisista ratkaisuista. Persut ovat yksinkertaisia.

      • Anonyymi

        Eipäs erehdytä yleistämään...eihän.... ehkäpä kyse on vain suoraviivaisesta ja selkeästä toiminnasta, ei niinkään yksinkertaisuudesta. Kaikille ei ole tarvetta tehdä asioista tippaleipiä, joissa ei tunnu olevan päätä eikä häntää...eikä ainakaan selkeää vastuuntuntevaa päätöksen tekoa.


      • Anonyymi

        Kyllä. Sut on erotettu. Ongelma ratkaistu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä. Sut on erotettu. Ongelma ratkaistu

        Ja mähän en persuista lähe minnekään! Mä teen trumpit!
        En lähe!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä. Sut on erotettu. Ongelma ratkaistu

        Never :)


    • Anonyymi

      Persujen ongelma on tyrmäävä tyhmyys ja täydellinen tietämättömyys. Sellaiset ihmiset ovat hyvin yksinkertaisia. He ymmärtävät vain parin sanan lauseita ja kaikki asiat nähdään yksinkertaisina. Ei nähdä asioiden taustaa. Esim. jos ihminen on työtön, on hän persun mielestä laiska. Tätä rataa kulkee persun ajatus.

      • Anonyymi

        Mukavaa, että pääsit avautumaan, mutta kyllä se työ löytyy, kun kovasti haet. Voit vaikka kysäistä hallitukseltamme, joka tietää, että on työvoimapula.


      • Anonyymi

        Voi olen kyllä persu. Ja ymmärrän asian hyvin täydellisesti. En luota fasistisiin demareihin. Pidätte vain meitä tyhminä.


    • Anonyymi

      Hykerryttävän hyvittavaa tämä persupelko. Oppositiossa on myös kristilliset ja kokoomus, mutta ovat senverran pieniä, ettei tämä maalittaminen heihin ihan niin paljoa kohdistu. Tämä ulina ja mölinä kertoo karua kieltään pelosta. Ei kannata pelätä, perussuomalaiset ovat kyllä suoraselkäisesti ja rehellisesti kaikkien suomalaisten asialla, vaikka eivät kaikkea hömppää kannatakaan kybällä.

      • Totuuden nimissä on kyllä sanottava, että jotkut, eduskunnassa aikaisemmin, kuten nykyäänkin olevista Perussuomalaisista kyllä tekevät sen maalittamisen aivan liian helpoksi.
        Eikä kyllä valitettavasti Perussuomalaisuus näytä olevan mikään tae, suoraselkäisyydestä ja rehellisyydestä. Kyllä myös osaa perussuomalaisia näkyy riivaan se "ihmisyys", eli ovat alttiita kieroilemaan kuten muissakin puolueissa.


      • Anonyymi

        Kokoomus on asiallinen puolue, vaikka em varsinaisesti puolueen kannattaja olekaan. KD taas on marginaalijoukon marginaalipuolue. Sen vaikutus politiikkaan ei ole suuri.

        Persut eivät ole tosiaankaan kaikkien suomalaisten asialla.

        Terv. Epäilijä


      • Anonyymi
        AdDicte kirjoitti:

        Totuuden nimissä on kyllä sanottava, että jotkut, eduskunnassa aikaisemmin, kuten nykyäänkin olevista Perussuomalaisista kyllä tekevät sen maalittamisen aivan liian helpoksi.
        Eikä kyllä valitettavasti Perussuomalaisuus näytä olevan mikään tae, suoraselkäisyydestä ja rehellisyydestä. Kyllä myös osaa perussuomalaisia näkyy riivaan se "ihmisyys", eli ovat alttiita kieroilemaan kuten muissakin puolueissa.

        Totta tuokin... liian maanläheinen ja suora puhetyyli on jo itsessään monelle liikaa. Siksi on välillä hauskaa seurata Britannian parlamentin istuntoja... siellä riittäisi pöyristymistä urakalla, huutelu on sen mukaista. Meillä politiikassa suuri vika on siinä, että puolueet eivät "puhu samaa kieltä" ja joka puoluella on hirveä kiima pitää kiinni omista asioistaan. Paremmalla yhteistyöllä ja toistensa kuuntelulla sekä kuullun ymmärtämisellä voisi Suomen asioita edistää todella paljon... tämä olisi noin niinkuin ideaalivaltiossa.


    • Anonyymi

      Valitettavasti en voi olla eri mieltä aloittajan kanssa.

      En toki tunne kuin muutaman avoimesti persuksi tunnustautuvan, mutta heidän perusteella sanoisin, että persuiluun liittyy se että on jotenkin pudonnut kärryltä/katsoo maailmaa hyvin suppeasta näkökulmasta, ja siihen päälle äärimmäisen huono itsetunto, Niin huono itsetunto että se peitetään öykkäröintiin ja kaikenlaiseen itsensä ylentämiseen ja muiden alentamiseen.

      On pari tapausta jotka kovasti yrittivät olla kokoomuslaisia koska kokoomuksessa on "parempia ihmisiä", mikä on pienellä paikkakunnalla tärkeä asia. Kyseessä oli siis itsetunnon pönkitys, kulissien rakentaminen. Eihän siitä mitään tullut. Kun ei ole koulutusta, sivistystä, asemaa tai rahaa, syntyy vain vaivautuneita tilanteita sellaisten joukossa joilla on tuota kaikkea. Toinen heistä luovutti nopeasti ja siirtyi persujen riviin, toinen yritti pidempään. Kun paljastaa uskovansa salaliittoteorioihin, sekaantuu kaikenlaisiin huuhaaterveysjuttuihin, haukkuu ihmisiä yleisönosastoilla ja tekee videoita joissa isoon ääneen vouhkaa asioista joissa ei ole mitään perää, niin luottamus ja sitä kautta asema puolueessa alkoi rapista. Politiikka, tai ennemminkin sen kautta tuleva huomio, kuitenkin kiinnosti, joten löytyi koti persuista. Nyt ko. henkilö saa ihan rauhassa jakaa salaliittoteorioita ja olla kaikkien alojen äänekäs asiantuntija ymmärtämättä oikeasti yhtään mistään mitään. Enää ei tarvitse esittää fiksumpaa kuin on, vaan antaa mennä mutkat suoraksi. Nyt saa pitää meteliä ja hakea huomiota välittämättä siitä, onko asioissa mitään perää, sillä kun ei persuissa ole mitään väliä. Nyt voi syytellä muita ja olla ottamatta vastuuta mistään. Jos joku on eri mieltä niin senhän voi haukkua ja mustamaalata ja kutsua sitä rohkeudeksi sanoa asiat suoraan. Täydellinen pelikenttä narsistisesti käyttäytyvälle henkilölle.

      • Anonyymi

        Harvinaista herkkua tällä palstalla, kiitos.
        Vielä jos hieman jäsennät....olisi täydellistä.


      • Anonyymi

        Tuolle on oikein nimikin. Valheellinen tarina, joka löytyy monilta paltoilta ja siinä vaihtelevat erilaisten "luokkien" ja puolueiden jäseniä, joiden kuvataan pyrkivän "parempiin" piireihin. Tällainen avutun tarinointi, kertoo kyllä jo antipersun syvästä epätoivosta, mutta myös suunnattomasta kuilusta reaalielämään ja sen ymmärtämisessä. Ei muuten käytä tuollaisia 80-luvun tarinoiden muunnoksia, ja kertoile niistä palstalla. Säälittäväksi on mennyt antipersulla puuhat.
        Niinhän siinä käy, kun on jalat ajettu asiakeskusteluissa kerta toisensa jälkeen faktoilla.


      • Anonyymi

        Anonyymi 19:53 puhuu aivan kuin minun kokemuksistani. Tälläkin laidalla Suomen niemeä on hyvin samantapaisia tapauksia. Pari persuuteen lopulta päätynyttä ovat täällä paasanneet suuna päänä. Mutta selvästi ne puolueet, jotka ovat puhuneet vähemmän, ovat puhuneet enemmän totta!

        Persujen eräs suurimpia ongelmia on tällä hetkellä sen harjoittama pitkä ja härski VALHEELLINEN poliittinen ajojahti ulkoministeriämme kohtaan. Persujen valeuutisointi asiasta vain jatkuu ja jatkuu, vaikka Haavisto ei ole saanut edes syytettä puhumattakaan tuomiosta. Persut valehtelevat, että muka perustuslakivaliokunta on oikeusistuin. Miksi ihmeessä persut eivät puhu totta?!

        Kuntavaalien äänestäjien tulee kysyä itseltään: heitänkö arvokkaan ääneni hukkaan vai äänestänkö jotain muuta kuin perussuomalaisia, siis jotain sellaista puoluetta joka puhuu totta!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuolle on oikein nimikin. Valheellinen tarina, joka löytyy monilta paltoilta ja siinä vaihtelevat erilaisten "luokkien" ja puolueiden jäseniä, joiden kuvataan pyrkivän "parempiin" piireihin. Tällainen avutun tarinointi, kertoo kyllä jo antipersun syvästä epätoivosta, mutta myös suunnattomasta kuilusta reaalielämään ja sen ymmärtämisessä. Ei muuten käytä tuollaisia 80-luvun tarinoiden muunnoksia, ja kertoile niistä palstalla. Säälittäväksi on mennyt antipersulla puuhat.
        Niinhän siinä käy, kun on jalat ajettu asiakeskusteluissa kerta toisensa jälkeen faktoilla.

        Ai. En todellakkaan keksinyt tuota vaan ihan oikeasti tunnen tapaukset. Ehkä noita juttuja kiertää enemmänkin, koska ne ovat niin yleisiä.

        Narsistiset piirteet on toki yleisiä politiikassa, huomio ja mahdollinen valta kiinnostaa ko. persoonatyyppiä. Persuissa voi vapaammin kaikki kukat kukkia, eikä puolueen sisällä niin suuresti välitetä vaikka valehtelisi ja solvaisi ihmisiä ja jättäisi ottamatta asioista selvää. Vaikutelma korvaa sisällön. Vain hyvin äärimmäiseen toimintaan puututaan, ja siihenkin usein lepsusti. Persut siis oikein imevät näitä trump-henkisiä tyyppejä.

        Kuten arvata saattaa, tuo porukka on hyvin riitaista. Maltilliset ovat tuntemassani tapauksessa lähteneet puolueesta ja homma kuihtui. Lähestyvät vaalit ovat houkutelleet uusia yrittäjiä, mutta säilyykö sopu kovin pitkään heilläkään, jää nähtäväksi. Siellä on persoonia jotka kaikki haluavat kalifiksi kalifin paikalle, näkevät persut omana hiekkalaatikkonaan jossa saa vapaasti temmeltää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ai. En todellakkaan keksinyt tuota vaan ihan oikeasti tunnen tapaukset. Ehkä noita juttuja kiertää enemmänkin, koska ne ovat niin yleisiä.

        Narsistiset piirteet on toki yleisiä politiikassa, huomio ja mahdollinen valta kiinnostaa ko. persoonatyyppiä. Persuissa voi vapaammin kaikki kukat kukkia, eikä puolueen sisällä niin suuresti välitetä vaikka valehtelisi ja solvaisi ihmisiä ja jättäisi ottamatta asioista selvää. Vaikutelma korvaa sisällön. Vain hyvin äärimmäiseen toimintaan puututaan, ja siihenkin usein lepsusti. Persut siis oikein imevät näitä trump-henkisiä tyyppejä.

        Kuten arvata saattaa, tuo porukka on hyvin riitaista. Maltilliset ovat tuntemassani tapauksessa lähteneet puolueesta ja homma kuihtui. Lähestyvät vaalit ovat houkutelleet uusia yrittäjiä, mutta säilyykö sopu kovin pitkään heilläkään, jää nähtäväksi. Siellä on persoonia jotka kaikki haluavat kalifiksi kalifin paikalle, näkevät persut omana hiekkalaatikkonaan jossa saa vapaasti temmeltää.

        Tosi hyvä kirjoitus! Onnittelut!


    • Anonyymi

      >> Tämä kansa on niin kovapäistä, että luultavasti vielä kolmannenkin kerran Persut äänestettäneen hallitukseen. <<

      Persut voi toki olla suurin puolue seuraavien eduskuntavaalien jälkeen, mutta hallituspuolueena emme persuja näe koskaan.

      Koska:
      -persut ei halua hallitukseen, koska se olisi poliittinen itsemurha
      -kukaan muu puolue ei halua hallitukseen persujen kanssa, koska se olisi poliittinen itsemurha

      • Anonyymi

        Yksinkertaiset ihmiset pitävät yksinkertaisista ratkaisuista. Vasurit ovat yksinkertaisia.


      • Kyllä me tulemme näkemään persut hallituksessa, luultavasti pääministeri puolueena, jos ei vielä ensi vaaleissa, niin seuraavissa. Siihen eiole muuta mahdollisuutta, joka kerta kun vanhat puolueet pelaavat persut oppositioon, ne ajatuvat entistä hankalampaan asemaan.
        Myös vanhojen puolueiden on reagoitava reaalimaailman haasteisiin, eli siirryttävä lähemmäs perussuomalaisten linjoja - tai muuten käy niin, että persut tulevat keräämään yksinään yli 50 % kannatuksen - siis edellyttäen että tämä nykyinen linja suomen poliitikassa jatkuu, olipa siinä sitten osallisena mitkä puolueet tahansa, persuja lukuunottamatta.
        Soini aiheutti persuille mittaamattomat tuhot luottamukseen hallituskaudellaan, siksi voi ottaa pari kautta ennen kuin ihmiset alkavat nähdä tämä maailmanmenon aiheuttamat tuhot ja vauriot. Toivottavasti vaan ei tapahtunut mitään peruttamatonta mm. EU;n suhteen.
        Myös EU tulee kokemaan ravistuksen, mikäli tämän hetkisen EU;n toiminta ei muutu, on jopa vaara, että tulee syntymään sisällissotia. Mutta mene ja tiedä, voivathan nykypolitikot tulla järkiinsäkin, ja ottaa liittovaltiohulluuteensa aikalisän.


      • Anonyymi
        AdDicte kirjoitti:

        Kyllä me tulemme näkemään persut hallituksessa, luultavasti pääministeri puolueena, jos ei vielä ensi vaaleissa, niin seuraavissa. Siihen eiole muuta mahdollisuutta, joka kerta kun vanhat puolueet pelaavat persut oppositioon, ne ajatuvat entistä hankalampaan asemaan.
        Myös vanhojen puolueiden on reagoitava reaalimaailman haasteisiin, eli siirryttävä lähemmäs perussuomalaisten linjoja - tai muuten käy niin, että persut tulevat keräämään yksinään yli 50 % kannatuksen - siis edellyttäen että tämä nykyinen linja suomen poliitikassa jatkuu, olipa siinä sitten osallisena mitkä puolueet tahansa, persuja lukuunottamatta.
        Soini aiheutti persuille mittaamattomat tuhot luottamukseen hallituskaudellaan, siksi voi ottaa pari kautta ennen kuin ihmiset alkavat nähdä tämä maailmanmenon aiheuttamat tuhot ja vauriot. Toivottavasti vaan ei tapahtunut mitään peruttamatonta mm. EU;n suhteen.
        Myös EU tulee kokemaan ravistuksen, mikäli tämän hetkisen EU;n toiminta ei muutu, on jopa vaara, että tulee syntymään sisällissotia. Mutta mene ja tiedä, voivathan nykypolitikot tulla järkiinsäkin, ja ottaa liittovaltiohulluuteensa aikalisän.

        Se ei kyllä toteudu, että Persut tai mikään muukaan puolue saisi yli puolta äänestäjistä taakseen. Persujen kuten muidenkin kannatusmaksimi pyörinee jossakin 25 -30 % kieppeillä.

        Persujen kohdalla tilanne on päivänselvä. Jos ja kun puolue hallitukseen menee, kannatus alkaa välittömästi laskea. Puolueen kannattajakunnassa on poikkeuksellisen suuri määrä yleistyytymättömiä ja liikkuvia äänestäjiä, jotka olettavat Persujen samaan aikaan olevan sekä puolue että jonkinlainen epäpuolue, joka operoi ikäänkuin puoluekentän ulkopuolella.

        Sekä Persujen että vihreiden tilanne on sama. Ne jakavat ihmisten ajatuksia rajusti. Tämä on tavallaan aina äärilaitojen ongelma. Kyse on siitä, miten moni ihminen asemoi itsensä äärilaitaan. Suuri osa kansasta ei niin tee. Suuri osa kansasta ei edelleenkään pidä siitä älämölöstä, joka valitettavasti on Persuille tyypillistä. "Kansanmiesten" tapa toimia politiikassa ei vetoa esimerkiksi koulutettuihin naisiin, joita alkaa Suomessa olla suurin määrin.

        Halla-aho ymmärtää, että puolueessa ei ole montaa ministeriksi sopivaa. Hän myös tietää sen, mitä hallitusvastuu puolueelle tekee. Myös "Mestarin" oma motivaatio sekä puolueen johtamiseen että ministeriyteen on selvästi kyseenalainen. Hän kyllä tietää realiteetit.

        Se on sanottava, että suutaan soittavat trolit, toisten nikkejä käyttävät ressukat ja muut keskustelukyvyttömät ovat surkeita tapauksia. Suosittelisin aikuistumista.

        Terv. Epäilijä


    • Anonyymi

      Persut ovat avaajalle selkeästi ISO ongelma.

      Voimia vaan tällekin tyypille..... edelleen .....

      • Anonyymi

        Miksi jankutat tuollaisia typeryyksiä?

        Persut ei ole sen kummempia ongelma kuin vaikkapa syyhy. On hyvä valistaa muitakin Persujen ideologian ongelmista.

        Terv. Epäilijä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi jankutat tuollaisia typeryyksiä?

        Persut ei ole sen kummempia ongelma kuin vaikkapa syyhy. On hyvä valistaa muitakin Persujen ideologian ongelmista.

        Terv. Epäilijä

        Niinpä. Jos äänestät persuja, saat ikuisen syyhyn.
        Ja saat syyttää vain itseäsi. Et voi väittää, etteivät
        fiksut "antipersut" olisi varoittaneet sinua!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinpä. Jos äänestät persuja, saat ikuisen syyhyn.
        Ja saat syyttää vain itseäsi. Et voi väittää, etteivät
        fiksut "antipersut" olisi varoittaneet sinua!

        Sellaisia kun fiksut antipersut, ei ole palstalla juurikaan näkynyt. Sen osoittavat jatkuvat räyhähenkiset kommenttisi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi jankutat tuollaisia typeryyksiä?

        Persut ei ole sen kummempia ongelma kuin vaikkapa syyhy. On hyvä valistaa muitakin Persujen ideologian ongelmista.

        Terv. Epäilijä

        Persut ovat avaajalle selkeästi ISO ongelma.

        Voimia vaan tällekin tyypille..... edelleen ........


    • Anonyymi

      Persut ovat heittämässä kaikki Suomi24:n fiksut "antipersut" vankilaan.
      Virallinen syy: kritiikin levittäminen.
      Epävirallinen syy: kukaan ei saa olla persuja fiksumpi.

      Persujen kesto-ongelma on kritiikittömyys, kyvyttömyys
      todella kritisoida mitään, erityisesti heidän omaa
      äärioikeistolaista populismiaan.

      Fiksut "antipersut" ovat paitsi tämän PS-osion
      tasokkuuden ylläpitäjiä, myös syvällisesti selvillä
      persujen edustaman äärioikeistolais-populismin
      kannatinpalkkien heikkouksista.
      Tieteellisesti tutkittua tietoa persuideologian
      heikkouksista löytyy mm. täältä:
      https://yle.fi/uutiset/3-9452079

      • EU:n "demokratia" on iso vitsi. Ja vitsiä tehostaa se, että täytyy jauhaa paskaa EU:n kaikkivoipaisuudesta, koska EU:n valuvikojen myöntäminen ja niistä puhuminen on.... [fanfaari].... populismia. EU:n populismi on sitä varsinaista myrkkyä ihmisen psyykelle. Mieti nyt, että uskotellaan goebbelsimäisesti, että on valtava häpeä puhua EU:n ongelmista ja sen epäonnistumisesta, sekä Euroopalle haitallisista tavoitteista ja sen sijaan pitää ylistää, ihailla ja hurrata. Mutta onko tämä meidänkin tilanne jotenkin ylistämisen arvoinen? No ei niin. Perussuomalaisten politiikan lähtökohta on Suomi, suomalaisuus, kotimaisuus, kansallinen etu jne. ja tämä on nyt sitten "demokratian vihollisuutta" ja tietenkin sitä "vaarallista äärioikeistolaisuutta". Eiköhän naureta vartin räkänaurut tuollaisille antipersumölinöille :D


    • Aloituksessasi ei ole mitään tolkkua, joten vaihdatko nimesi suosiolla Mölisijäksi.

      • Anonyymi

        Todella onneton suoritus sinulta jälleen kerran. Tekstiä on tuotettava, vaikka et mitään osaa sanoa?

        Kerro nyt ihmeessä, mikä osa avauksestani on väärää tietoa. Onko populistipuolueen taival hallituksessa sinusta mutkaton? Oliko kommenteissani SMP:n tai Persujen hallitustaipaleesta jotakin väärää?

        Minusta on todella outoa, että et kykene asialliseen kommentointiin. Jos esitän vääriä väitteitä, puhu niistä! Älä toimi idiootin tapaan jos et sellainen ole.

        Terv. Epäilijä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Todella onneton suoritus sinulta jälleen kerran. Tekstiä on tuotettava, vaikka et mitään osaa sanoa?

        Kerro nyt ihmeessä, mikä osa avauksestani on väärää tietoa. Onko populistipuolueen taival hallituksessa sinusta mutkaton? Oliko kommenteissani SMP:n tai Persujen hallitustaipaleesta jotakin väärää?

        Minusta on todella outoa, että et kykene asialliseen kommentointiin. Jos esitän vääriä väitteitä, puhu niistä! Älä toimi idiootin tapaan jos et sellainen ole.

        Terv. Epäilijä

        Persut ovat avaajalle selkeästi ISO ongelma.

        Voimia vaan tällekin tyypille..... edelleen ..... ...


      • Anonyymi kirjoitti:

        Todella onneton suoritus sinulta jälleen kerran. Tekstiä on tuotettava, vaikka et mitään osaa sanoa?

        Kerro nyt ihmeessä, mikä osa avauksestani on väärää tietoa. Onko populistipuolueen taival hallituksessa sinusta mutkaton? Oliko kommenteissani SMP:n tai Persujen hallitustaipaleesta jotakin väärää?

        Minusta on todella outoa, että et kykene asialliseen kommentointiin. Jos esitän vääriä väitteitä, puhu niistä! Älä toimi idiootin tapaan jos et sellainen ole.

        Terv. Epäilijä

        Mitä onnetonta on kertoa totuus sun avauksestasi? Onnetonta olisi olla sokea tuollaiselle mölinälle, eikä huomata mölinöidesi valheellisuutta ja yleistä heikkoälyisyyttä. Ja minähän olen asiallinen kommenteissani. Ei se minun vika ole, jos et kestä kritiikkiä.


    • Anonyymi

      Nyt punaviher hallituksella on ollut uuden johtajatterensa myötä mahdollisuus näyttää mihin he kykenevät ja miten uudistuvat edelliseen hirmuhallitsijaansa verrattuna.No tulos kaikenkaikkiaan on sensaatiomainen! nykyinen sdp "demokraattinen " pääministeri ottikin ensitöikseen jättivelat ja demokraattisesti niitä nyt maksatetan köyhillä seköä pienituloisilla etenkin autoilijoita tämä sp pääministeri kaunotar tuntuu suorastaan riivaavan kilpaa vihreitte ohisalon kanssa sairaus sekin.Harmi vain ettei demarit pääse vihreitten suosioon tällä tavoi vaikka kuinka he yrittävät vihreitä mielistellä tekevät itsestään vain narrin:)

      • Anonyymi

        ''...pääministeri ottikin ensitöikseen jättivelat''
        Voi voi, kuinka ruokakunta Marin selviää veloista...

        Persut ilmeisesti olisi hoitanut koronakriisin ilman kuluja, kehottanut kansalaisia ajattelemaan suurtakuvaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ''...pääministeri ottikin ensitöikseen jättivelat''
        Voi voi, kuinka ruokakunta Marin selviää veloista...

        Persut ilmeisesti olisi hoitanut koronakriisin ilman kuluja, kehottanut kansalaisia ajattelemaan suurtakuvaa.

        Tätä minäkin ihmettelen. Ilmeisesti velkaa ei olisi saanut ottaa?

        Terv. Epäilijä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ''...pääministeri ottikin ensitöikseen jättivelat''
        Voi voi, kuinka ruokakunta Marin selviää veloista...

        Persut ilmeisesti olisi hoitanut koronakriisin ilman kuluja, kehottanut kansalaisia ajattelemaan suurtakuvaa.

        Ei Marin kykene ajattelemaankaan miten niistä veloista selvitään koska ei niistä selvitä moneen sukupolveen! Totuus on kaikkien tajuttava nyt punaviher hallitus on Suomen syöpä ja nyt kun tulee totuuden aika niin laitetaan vaan köyhät ja pienituloiset maksajiksi sehän DEMAREILTA onnistuu! meidän vihreien osalta tilanne onkin parempi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tätä minäkin ihmettelen. Ilmeisesti velkaa ei olisi saanut ottaa?

        Terv. Epäilijä

        mutta sulla ei siis ole mitään omaa mielipidettä asiaan???
        Odotatko aina että muut vastaavat puolestasi ;D


      • Anonyymi kirjoitti:

        ''...pääministeri ottikin ensitöikseen jättivelat''
        Voi voi, kuinka ruokakunta Marin selviää veloista...

        Persut ilmeisesti olisi hoitanut koronakriisin ilman kuluja, kehottanut kansalaisia ajattelemaan suurtakuvaa.

        Vihamielisellä spekuloinnillako yrität vääntää debattivoittoa? Kovin on surkeaa tuo teikäläisten mölinä.


    • Anonyymi

      Asian laita on juuri noin kuin aloittaja kirjoitti.Helppoja ratkaisuja ei ole monimutkaisiin asioihin.Itsekkin vuosikymmeniä politiikaa seuraneena ns.''penkki urheiliana'' huomaan hetkessä ne jotka puhelee ihan vaan läpiä päähänsä He tietävät että osa kuulioista ei ymmärrä asioista yhtikäs mitään.Persulit on juuri sitä sakkia joihin uppoaaa asioiden yksinkertaistaminen kun yksinkertaisia ovat he itsekkin!

      ps. Aloitajalle toivotan vilpittömästi hyvää uutta vuotta!
      (Persuja ei toivotukseni koske.)

      • Anonyymi

        no olipas katkeransävyinen vihakommentti taas vasemmalta .....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        no olipas katkeransävyinen vihakommentti taas vasemmalta .....

        Nämä katkerotuneet persuvihaajat tukehtuvat siihen omaan vihaansa ja saastuttavat ilmapiirin myös ympäriltään, mutta vikahan ei koskaan ole itsessä.


      • Fiksua kehuskella omaa aloitustasi ja toivottaa itsellesi hyvää uutta vuotta xD


      • Anonyymi
        OtaBanaaniJaRauhotu kirjoitti:

        Fiksua kehuskella omaa aloitustasi ja toivottaa itsellesi hyvää uutta vuotta xD

        OBJR, erehdyt jälleen kerran.
        Paljonko palkkasi olikaan siellä persujen palkkalistoilla?


      • Anonyymi kirjoitti:

        OBJR, erehdyt jälleen kerran.
        Paljonko palkkasi olikaan siellä persujen palkkalistoilla?

        En erehtynyt. Miksi minulta aina kysytään "palkasta persujen palkkalistoilla"??? Mitä tuohon trolliin nyt vastaisi lopulta.... Kun olen sanonut, etten ole persujen palkkalistoilla, alkaa nirinä. Jos sanon, että saan 3000 euroa puhtaana käteen, alkaa nirinä. On siis yksiselitteistä, että antipersu päätyy aina, AINA!, nirisemään, oli asia miten tahansa. Niri nari niri nari.


      • Anonyymi
        OtaBanaaniJaRauhotu kirjoitti:

        En erehtynyt. Miksi minulta aina kysytään "palkasta persujen palkkalistoilla"??? Mitä tuohon trolliin nyt vastaisi lopulta.... Kun olen sanonut, etten ole persujen palkkalistoilla, alkaa nirinä. Jos sanon, että saan 3000 euroa puhtaana käteen, alkaa nirinä. On siis yksiselitteistä, että antipersu päätyy aina, AINA!, nirisemään, oli asia miten tahansa. Niri nari niri nari.

        Tiedän, että erehdyit. En ole aloittaja, vaikka luulet.

        Onko oman erehtymisesi myöntäminen sinulle jotenkin
        aivan ylivoimaista?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tiedän, että erehdyit. En ole aloittaja, vaikka luulet.

        Onko oman erehtymisesi myöntäminen sinulle jotenkin
        aivan ylivoimaista?

        Niinhän sä väität.


    • Anonyymi

      Perussuomalaista politiikkaa kannattavista ihmisistä on aivan turha tehdä stereotypioita, kuten jotkut täällä näyttävät yrittävän. Ei vihreätkään kaikki ole pikavippi- ja kulutusluottoveloissa pienen asunnon verran (maakunnissa vähän isommankin asunnon, jopa omakotitalon), eivätkä kaikki vasemmistoa kannattavat suosi anarkiaa ja kuvittele ettei velkoja tarvitse maksaa pois. Tällaista olisi typerää väittää. Itse tunnen suhteellisen monta ihmistä, jotka kannattavat perussuomalaisia ja ovat samalla sitä vahvaa Suomea ja sen taloutta tukevaa voimavaraa (fiksuja, opiskelleita, työelämässä). Näitä ihmisiä tarvitaan, koska aivan kuten talossa, jos perusta on tehty huonosti voi koko talo sortua!

      • Anonyymi

        P.S ... JA TOIVON KAIKILLE PUOLUEKANTAAN JA -NÄKEMYKSIIN PUUTTUMATTA MAHTAVAA VUOTTA 2021!!!


      • Anonyymi

        Tuskinpa kukaan vakavissaan muuta väittääkään. Kyse on kuitenkin siitä, mitä asioita Persut puolueena ajaa ja mitä sen edustajat julkisuudessa väittävät. On myös aika lailla turhaa väittää, että Perussuomalaiset olisi vaikkapa akateemisesti koulutettujen ykkösvalinta puolueena. Kyllä PS:n kannatus kumpuaa jostakin aivan muualta.

        Sinulla on hyviä ajatuksia, joten ehkäpä sinun kannattaisi muistuttaa myös palstan trolleja näistä faktoista?

        Terv. Epäilijä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuskinpa kukaan vakavissaan muuta väittääkään. Kyse on kuitenkin siitä, mitä asioita Persut puolueena ajaa ja mitä sen edustajat julkisuudessa väittävät. On myös aika lailla turhaa väittää, että Perussuomalaiset olisi vaikkapa akateemisesti koulutettujen ykkösvalinta puolueena. Kyllä PS:n kannatus kumpuaa jostakin aivan muualta.

        Sinulla on hyviä ajatuksia, joten ehkäpä sinun kannattaisi muistuttaa myös palstan trolleja näistä faktoista?

        Terv. Epäilijä

        Sinua siis närästää rajusti PS:n kannatus ??

        Kyllä muuten nauratti vihreiden romahdus, mainostavat itseään "äly"-puolueena ja toiminta on kaikkea muuta heh heh,


    • Anonyymi

      On kuin YLE:n toimittajan Kurosen rukous al-holin terroristien leiriltä.
      Niinhän ne sanovat, että ei kaksi ilman kolmatta.
      Jospa se nyt sitten onnistuisi ja kansa ymmärtäisi paremmin hyvinkin momimutkaiseksi tehdyt asiat.
      Ei sen kovempaa päätä voi olla, kuin pölkyt jotka marssivat vuodesta toiseen punaisen lipun perästä, joita on sitten paljon, menee edellä tuolla jossain punainenlippu.

    • Anonyymi

      PerusSuomalaiset on miesten ja yrittäjien suosituin puolue. Aika huvittavaa väittää, että nämä ovat jotenkin erikoisia.
      Kellä on varaa haukkua suomalaisia miehiä ja yrittäjiä, sitä kannattais miettiä.

      • Anonyymi

        .. ja naisten, jotka vaativat yhteiskunnalta muutakin kuin kuoliaaksi ymmärtämistä ja pumpulia.


      • Anonyymi

        Suomalaisten miesten koulutustaso on huomattavasti alhaisempi kuin naisten. Myös koulupudokkaista suurin osa on poikia. Tätä joukkoa on helppo höynäyttää pelottelemalla eri salaliittoteorioilla ja muilla höperyyksillä.


      • Anonyymi

        Noh... kaikki on suhteellista.

        Se, että vaikkapa pienyrittäjistä suuri osa tällä hetkellä kannattaa Persuja, ei ole yllätys. Sitä väkeä on kuritettu ja he kai nyt kuvittelevat, että Persut sitten sen tilanteen muuttaa. Suurin osa Suomen miehistä ei kannata Persuja.

        Terv. Epäilijä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomalaisten miesten koulutustaso on huomattavasti alhaisempi kuin naisten. Myös koulupudokkaista suurin osa on poikia. Tätä joukkoa on helppo höynäyttää pelottelemalla eri salaliittoteorioilla ja muilla höperyyksillä.

        Jos miettii koulupudokkaita alkaa niitä olla todella paljon aivan muissa kuin nk. "kantasuomalaisissa", mutta tästä voimme kiittää vain enemmän tai pikemminkin vähemmän onnistunutta kotoutusta.
        Koulutustaso ei välttämättä anna ihmiselle viisautta, tunnen erittäin monta fiksua ihmistä, jolla ei korkeakoulututkintoa ole, mutta päihittävät teoreetikot mennen tullen monessa käytännön asiassa. Älykkyyttähän on olemassa monenlaista ja kaikki ei ole koulun penkiltä "haettua".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Noh... kaikki on suhteellista.

        Se, että vaikkapa pienyrittäjistä suuri osa tällä hetkellä kannattaa Persuja, ei ole yllätys. Sitä väkeä on kuritettu ja he kai nyt kuvittelevat, että Persut sitten sen tilanteen muuttaa. Suurin osa Suomen miehistä ei kannata Persuja.

        Terv. Epäilijä

        Suurin osa Suomen miehistä ei kannata Demareita, Vihreitä eikä Vasemmistoliittolaisia.

        Terv. Epäilijä2


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos miettii koulupudokkaita alkaa niitä olla todella paljon aivan muissa kuin nk. "kantasuomalaisissa", mutta tästä voimme kiittää vain enemmän tai pikemminkin vähemmän onnistunutta kotoutusta.
        Koulutustaso ei välttämättä anna ihmiselle viisautta, tunnen erittäin monta fiksua ihmistä, jolla ei korkeakoulututkintoa ole, mutta päihittävät teoreetikot mennen tullen monessa käytännön asiassa. Älykkyyttähän on olemassa monenlaista ja kaikki ei ole koulun penkiltä "haettua".

        Joku päihittää, joku toinen taas ei.

        Menneisiin aikoihin on myös turha vedota. Nykypäivän tilanne työmarkkinoilla on aivan toinen kuin oli vaikkapa 20 vuotta sitten. Monissa tehtävissä on oltava ihan sitä teoreettistakin osaamista. Tällä en tarkoita sitä, että väheksyisin käytännön työn tekijöitä.

        Pulma on myös se - ja tästä on julkisesti puhuttukin - että nykypäivän korkeakoulutetut naiset ja matalasti koulutetut miehet eivät oikein kohtaa toisiaan. Sen kyllä ymmärtää täysin: jos yhteisiä mielenkiinnon aiheita ei löydy, suhde ei helposti toimi.

        Terv. Epäilijä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suurin osa Suomen miehistä ei kannata Demareita, Vihreitä eikä Vasemmistoliittolaisia.

        Terv. Epäilijä2

        Olenkos niin väittänyt? Siksi politiikka Suomessa tarkoittaa käytännössä kompromisseja.

        Terv. Epäilijä


    • Anonyymi

      Hei Perussuomalaiset! Mitä muut ajattelevat Teistä! Perussuomalaisten ideologia on POPULISMI. Siitä esimerkkinä se ajaa verojen ajamista alas. Sellainen on edullista vain hyvin rikkaille. Heillä on mahdollisuudet käyttää parhaita mahdollisia asiantuntijoita siihen, miten veroja kierretään. Tavallinen duunari ja veronmaksaja maksaa säntilleen verot ja enemmänkin, kun ei aina välttämättä osaa edes vähentää laillisia vähennyksiä, tai ei ole niistä edes tietoinen.

      Moni ajattelee, että tämähän on hyvä, saan enemmän rahaa käyttööni. Mutta ei tule ajatelleeksi, että verojen avulla olot järjestetään niin, että kaikilla kansalaisilla on suhteellisen hyvät mahdollisuudet elää onnellista elämää. Valtiolla on mahdollisuudet järjestää mm. niin, että kaikilla on mahdollisuudet käydä kouluja, hankkia hyvä ammatti, saada lääkäripalveluja ja sairaalapalveluja, tai jos on vammainen, sairas tai vanhus, saada asiallista hoitoa, vaikka ei ole työelämässä. Nämä kaikki maksavat, ja niihin tarvitaan riittävästi verotuloja. Alhainen verotus leikkaa pois juuri tältä alueelta, joka olisi edullista mm . suurimmalle osalle perussuomalaisten kannattajia. Persujen näkökenttä on niin suppea , että he eivät näe näitä todellisia seuraamuksia, joita alhainen verotus tuo tullessaan. Meillä Suomessa on hyvä järjestelmä , joka edellyttää nimenomaan kohtuullisen korkeaa verotuksen tasoa. On perussuomalaisissa tietysti myös niitä, jotka tietävät kaiken tämän, mutta haluavat silti matalan verotuksen, koska ovat hyvätuloisia tai muuten rikkaita, eivätkä välitä siitä, että kaikilla olisi asialliset elämänolosuhteet. Totuus löytyy, kun tarkastlee niitä maita maailmalla, joissa perussuomalaisten ideologia on toteutettu. Siellä on kyllä rikkaita ja superrikkaita, mutta vataavasti on hyvin paljon miljoonia köyhiä ja kurjissa olosuhteissa eläviä ihmisiä. Sellainen tilanne ei ole valtion kannalta hyvä - se ei sovi Suomelle.

      Kun perussuomalaiset ovat olleet hallituksessa, on mm. maahanmuuttajia tullut Suomeen erityisen paljon. Perussuomalaiset syyttäkää asiasta perussuomalaisia . mm. he osaltaan ovat olleet siitä vastuussa. Samoin on ollut myös Sipilän johtamana Keskusta. Mukana on ollut myös kokoomus. Itse kannatan maltillista linjaa maahanmuutossa. Se voisi olla melko tiukkakin. Tulokkaita pitäisi ottaa harkinnan mukaan, ei ilman rajoituksia. Esim. Ruotsissa ongelmat maahanmuuuttajien osalta ovat olleet paljon suuremmat kuin Suomessa. Se ei ole hyvä esimerkki! Kun otetaan maahanmuuttajia, on myös järjestettävä niin, että he pystyvät sopeutumaan Suomeen, ei esim. rikollisiksi...

      Näyttää siltä, että perussuomalaisissa on paljon yksinkertaisia ihmisiä, joita houkutellaan mukaan mm. alhaisella verotuksella. Se on pelkkä vetonaula. Suomessa on korkea verotus ja pysyy, samoin se on myös Ruotsissa. Se on meillä pakollinen, sillä meillä on "Pohjoismainen hyvinvointivaltio". Se on meille hyvä, ja se edellyttää suhteellisen korkeaa verotusta.

      • Anonyymi

        Merkittävä osa kansasta ei tosiaankaan tunnu käsittävän sitä, mitä kaikkea veroilla maksetaan. Toki on selvää se, että esim. yksinyrittäjiä voitaisiin tukea veroratkaisuilla varsinkin yrityksen aloittaessa toimintaansa. Ei tämä järjestelmä kuitenkaan ilman kustannuksia pyöri.

        Sitä epäilen, että ihan jokainen suureen ääneen veroista mussuttava ei muista sitä, että myöskin omista tuloista julkiset tulonsiirrot muodostavat merkittävän osan.

        Terv. epäilijä


      • Anonyymi

        Helpottiko?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Helpottiko?

        eihän persuvihaan nyt mikään auta, ei edes 10000 kopioita omista vihapuheistaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Merkittävä osa kansasta ei tosiaankaan tunnu käsittävän sitä, mitä kaikkea veroilla maksetaan. Toki on selvää se, että esim. yksinyrittäjiä voitaisiin tukea veroratkaisuilla varsinkin yrityksen aloittaessa toimintaansa. Ei tämä järjestelmä kuitenkaan ilman kustannuksia pyöri.

        Sitä epäilen, että ihan jokainen suureen ääneen veroista mussuttava ei muista sitä, että myöskin omista tuloista julkiset tulonsiirrot muodostavat merkittävän osan.

        Terv. epäilijä

        omaa erinomaisuutta korostamalla tulee hyvä olo, eikös vain.

        Muista nyt kuitenkin että ne joita tyhmiksi haukut, myös äänestävät.

        Toki olen samaa mieltä kanssasi että nykyhallitusta äänestäneet olivat tyhmiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        omaa erinomaisuutta korostamalla tulee hyvä olo, eikös vain.

        Muista nyt kuitenkin että ne joita tyhmiksi haukut, myös äänestävät.

        Toki olen samaa mieltä kanssasi että nykyhallitusta äänestäneet olivat tyhmiä.

        Mitäs jos kokeilisit puhua ihan aiheesta?

        T. Epäilijä


      • Anonyymi

        Jos kerran vihaa persuja noinkin paljon, se voi kertoa yhdelläkin rivillä ;DDDDD


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitäs jos kokeilisit puhua ihan aiheesta?

        T. Epäilijä

        Ihan aiheesta puhuttiin, mikä ongelma sulle nyt tuli??

        Ai niin, sinä määräät aiheet ja sallitut vastaukset, meinasi unohtua ;DDDD


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan aiheesta puhuttiin, mikä ongelma sulle nyt tuli??

        Ai niin, sinä määräät aiheet ja sallitut vastaukset, meinasi unohtua ;DDDD

        Pyydän nöyrästi anteeksi.

        Unohdin että muillakin on ihmisoikeudet ja omia mielipiteitä.

        T. Epäilijä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos kerran vihaa persuja noinkin paljon, se voi kertoa yhdelläkin rivillä ;DDDDD

        ihan malliksi jatkossa: "Prklnnnnn Persuuuut!!!!!"


    • Anonyymi

      PS politiikka nojaa vähän samaan kun Kekkonen & Eila Kännö aikaan. Silloinhan Suomi oli rikas eikä ollut velkaa mitä ei olis pystytty maksamaan takaisin. Tulevista yhteisveloista tuskin suoriutuu.

      • Anonyymi

        No siinäpäs vasta erinomainen PS:n politiikan tuntija ;DDDD

        Oletko jo ryhtynyt Halla-ahon henk.koht neuvojaksi, kun tuota kykyä riittää palstalla päivästä toiseen ;DDDDDD


      • Anonyymi

        Kerro meille lisää PS:n politiikasta, näytät tuntevan sen paremmin kuin persut itse ;)


    • Anonyymi

      Persut ovat avaajalle selkeästi ISO ongelma.

      Voimia vaan tällekin tyypille..... edelleen .....

      muista että ensi vuonnakin On taas Persuvuosi...

    • Anonyymi

      Huvittavaa että avaaja vastaa joka kommenttiin vain vastakysymyksillä ;)

      Kas kun vastauksia ei näytä löytyvän..... ..

      • Anonyymi

        Jos avauksessani on jotakin epätotta, ole hyvä ja kerro se, äläkä inise kuin keskenkasvuinen tai idiootti trolli. Ihan vain jokaisen virheellisen väitteeni korjaat.

        Terv. Epäilijä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos avauksessani on jotakin epätotta, ole hyvä ja kerro se, äläkä inise kuin keskenkasvuinen tai idiootti trolli. Ihan vain jokaisen virheellisen väitteeni korjaat.

        Terv. Epäilijä

        et sitten osannut vastata, vaan kiemurtelet edelleen.

        "Tämä kansa on niin kovapäistä, että luultavasti vielä kolmannenkin kerran Persut äänestettänern hallitukseen"

        Kolmannenkin kerran?? no jopas ;DDDDD


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        et sitten osannut vastata, vaan kiemurtelet edelleen.

        "Tämä kansa on niin kovapäistä, että luultavasti vielä kolmannenkin kerran Persut äänestettänern hallitukseen"

        Kolmannenkin kerran?? no jopas ;DDDDD

        Et sitten ymmärtänyt. Surullista.

        Pidän Persuja käytännössä SMP:n seuraajina. SMP oli hallituksessa kerran ja Persut taas aluksi edellisellä vaalikaudella - ennen hajoamistaan.

        Kuten kummassakin tapauksessa huomasimme, jälki ei kovin mairittelevaa ollut. Tämän tietää varsinkin jokainen, joka on seuraillut politiikkaa edes hieman pitempään kuin viimeiset kaksi vuotta.

        Tästä oli kyse, kun puhuin kolmannesta kerrasta. Käsitätkö nyt vai selitänkö vielä uudelleen?

        Terv. Epäilijä


    • Anonyymi

      Olikos muuten Antti Rinteen vappusatanen populismia???

      • Anonyymi

        Montako leipäjonossa seisovaa voidaan ruokkia Marinin kansikuvilla?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Montako leipäjonossa seisovaa voidaan ruokkia Marinin kansikuvilla?

        Verkkosukat aiheuttivat vain pakokauhua......


      • Anonyymi kirjoitti:

        Montako leipäjonossa seisovaa voidaan ruokkia Marinin kansikuvilla?

        Kaikki!


      • Anonyymi

        Ei ollut koska Antti Rinne ei koskaan luvannut ''vappusatsta'' Se oli iltapäivälehtien vitsi joka upposi hölmöihin.


    • Anonyymi

      Persut ovat avaajalle selkeästi ISO ongelma.

      Voimia vaan tällekin tyypille..... edelleen .....

      muista että ensi vuonnakin On taas Upea Persuvuosi...

      • Anonyymi

        Totta puhut. Persujen mahdollinen lisäpaikkojen saaminen valtuustoissa ON ihan oikea ongelma niin minulle kuin monille muillekin sekä päättäjien että kansalaisten joukoissa.

        Sen voin todeta, että minua ei haittaa tippaakaan, vaikka Persuista tuli pääministeripuolue. Jos tämä kansa on niin typerää, että sitä haluaa, se saa kärsiä seurauksetkin.

        Terv. Epäilijä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta puhut. Persujen mahdollinen lisäpaikkojen saaminen valtuustoissa ON ihan oikea ongelma niin minulle kuin monille muillekin sekä päättäjien että kansalaisten joukoissa.

        Sen voin todeta, että minua ei haittaa tippaakaan, vaikka Persuista tuli pääministeripuolue. Jos tämä kansa on niin typerää, että sitä haluaa, se saa kärsiä seurauksetkin.

        Terv. Epäilijä

        Sitä itsekin luuli että ei kai jenkit nyt niin tyhmiä ole että Trumpin valitsevat, olihan ne. Toki jenkeissä kaksipuoluejärjestelmä edesauttoi asiaa.

        Toki, jos persut pääsevät tosissaan joskus vallankahvaan niin jotain on tehty nyt väärin. Persut vaan eivät ole lääke ongelmaan vaan oire. Toivotaan että lääkkeet löytyy ennnen kuin persuoire pääsee oikein pahaksi, siitä kun voi seurata vielä vakavampia oireita.


    • Anonyymi

      Persujen kannattajat eivät tunnu ymmärtävän, että olipa hallituksessa mitkä puolueet tahansa, niin hallituksen liikkumavara on pieni.
      On terveydenhoito, koulutus, puolustusvoimat, sosiaaliturva, poliisivoimat, oikeuslaitos ja loputon määrä asioita, jotka pitää joka tapauksessa hoitaa, olipa vallassa kuka tahansa.
      Se pelivara, miten ne noista pakkomenoista "ylijääneet" rahat kohdennetaan on pieni.

      Lisäksi on perustuslaki, jota joudutaan noudattamaan, vaikka tulisi kuin intohimoisia ja intuitiivisesti "hyviä" perussuomalaisia ideoita.

      Ja vielä on kansainväliset sopimukset, joita joudumme noudattamaan, mikäli emme halua kokonaan eristäytyä ja luopua kansainvälisten sopimusten mukanaan tuomista "pienistä" eduista kuten ulkomaankaupasta.

      • Anonyymi

        Juurikin. Tätä se asioiden yksinkertaistaminen ja mutkien oikominen on, vähän kuin hölmöläisten peiton pidentäminen.

        Taustalla on monimutkaisia rakenteita, lakeja ja sopimuksia joita ei niin vain muuteta. Tai koskemalla jonnekin ymmärtämättä mitä tekee, aiheuttaa vain tuhoa.

        Kaipa persuissa on joillakin vähän järkeäkin, mutta kun kannattajia on lähetty haalimaan antamalla kaikenlaisille helppoheikeille ja öykkämöykille areenaa, on syntynyt hallitsematon imu. Nyt jokainen takametsän taavi luulee pääsevänsä persujen joukossa purkamaan estotta katkeruuttaan ja häpeäänsä. Porukka huutaa ja öykkii ymmärtämättä itsekään mistä ja miksi. Syntyy kaaospuolue jossa ajan mittaan on odotettavissa yhä pahempia sisäisiä kriisejä kun kaikki ajaa omaa agendaansa.

        On vain ajan kysymys kun persut taas hajoaa.


    • Anonyymi

      Persuilla on todella ongelma!
      Minäpä kerron millainen.

      Populismi todella toimii vain oppositiossa.
      Ja miten se siellä toimii?
      Se toimii vain niin että populistisesti huseeraavaan
      puolueeseen alkaa virrata älyllisesti yksinkertaisten ääniä ja
      helposti populistipuolue ajautuu siihen harhaan, että "nyt meillä
      on vahva puolue". Todellisuudessa puolueella on
      vain hetkellinen kuplasuosio ja hillittömästi
      älyllisesti yksinkertaisia edustajia.

      • Anonyymi

        Veit sanat suustani!

        Persut ovat kuin ryöstökalastajia. Persut uskovat, että politiikka on kilpailua siitä, kuka saa
        huijattua suomalaisilta ihmisiltä eniten ääniä. Persut eivät tiedä, että politiikan ydin on ihan muualla, se on vastuullisessa yhteisten asioiden hoidossa. Siinä tarvitaan viisaita ihmisiä. Puolue, jolla on vain tuhottomasti reppanoilta huijattuja ääniä, ei ole viisas eikä vastuullinen.

        Toisesta ketjusta poimin tämän totuuden:
        "...älyllisesti yksinkertaiset innostuvat lähes mistä tahansa, kunhan sanotaan jonkin muun tahon olevan syyllinen heidän surkeaan elämäänsä. "

        Hyvin sanottu ja koskee varsinkin persuuteen hurahtaneita syrjäytyneitä nuoria. Natsismin ihannointiin ja persuuteen hurahtaminen on syrjäytymisvaarassa olevalle nuorelle yhtä huono ratkaisu kuin kovat huumeet.


    • Anonyymi

      Persujen ongelmat? Niistä ei tosiaankaan ole puutetta!

      Kun alkaa laskemaan melkein minkä tahansa ketjun
      kohdalla, paljonko persukirjoittajat latelevat selviä valheita
      niin siinä hämmästyy. Trollitehtailu on persujen kohdalla
      erittäin runsasta - eivätkä he tajua, että se on suuri ongelma,
      koska se on valehtelua, jopa tietoista valehtelua,
      jopa maksettua tietoista valehtelua.

      Tietoisella valehtelulla tietenkin tavoitellaan
      yksinkertaisten nukkuvien poloisten ääniä mutta
      mihin se johtaa. Kuntavaaleissa se johtaa siihen,
      että yhä useampi kunta joutuu huomaamaan, että
      uusien persuedustajien myötä saadaan riidankylväjiä ja
      kunnan asioiden päättäminen vaikeutuu selvästi.

      Persut eivät näytä edes pyrkivän siihen, että puolueen
      edustajat kehittyisivät paremmiksi yhteisten asioidemme
      hoitajiksi. Ei ole vaikea ennustaa, että Halla-ahon PS:n
      taival on kääntymässä sekä näivettymisen että
      hajoamisen suuntaan.

      Kuten eräässä toisessa ketjussa todettiin niin aina ennen
      mitä tahansa vaaleja huomataan persuista tämä:

      "Persujen trollitehtaan puppukopiokone on taas täydessä tohinassa. Mitään järkevää sieltä ei tule, mutta eipä sellaista persuilta enää kukaan odotakaan."

      • Anonyymi

        Hyvä kommentti. Olen jo nyt kauhuissani niistä ns. pystymetsästä tulevista persuista kuntamme valtuustossa! Nykyisistäkin on ollut vain harmia. Sitä kiroilua on saanut kuulla. Kun yrittää neuvoa, että missä mennään, niin saa melkein tappouhkauksia! Toivottavasti ihmiset viisatuisivat ja jättäisivät persujen äänestämisen. Tai äänestäisivät Halla-ahon kaltaisia tuppisuita. Hän on 12 vuotta istunut Hesan valtuustossa tuppisuuna. Ei ole onneksi sanonut mitään, joten ei hänestä ole harmia ollut. Jos ei hyötyäkään. Rekvisiitta!


      • Anonyymi

        Anonyymi 16:52 kirjoitti aivan eri todellisuuden tasolla kuin täällä pyörivät palstapersut.
        Palstapersut poreilevat omassa liemessään, omassa sisäänlämpiävässä harhaisessa kuplassaan hourien persujen suuresta tulevaisuudesta (jota ei tietenkään tule).

        Sen sijaan anonyymi 16:52 osaa katsella persujen todellisuutta sellaisena kuin se on, ulkopuolelta (sisäpuoleltahan sitä ei edes näe). Onnittelut!

        Persujen SUURIN ongelma lienee se, että he jo elävät omaan sisäpiiriinsä syntyneessä illuusiossa, jossa he ovat Suomen diktatuurinen määrääjäpuolue, vaikka eivät koskaan tule sitä olemaan. Persut siis elävät valheessa ja heidän suurisuinen ulosantinsa on "valehtelun politiikkaa".


    • Anonyymi

      Persut ja ongelmat kuuluvat jostain syystä maagisesti yhteen.

      Persut on todistetusti ylivoimainen puolue mm. siinä, että se vetää eniten puoleensa uusnatseja ja rikollisia.
      Persut on myös todistetusti ylivoimaisesti Suomen inhotuin puolue.

      Onko niin, että persujen sisäpiirissä näidenkin listojen ykkössija on vain meriittiä?

      Onko Suomelle eduksi, jos maan "suosituin" puolue on samalla maan inhotuin?
      Eli onko Suomelle eduksi, että yksi puolue pyrkii jakamaan Suomea kahtia ja lietsomaan otollista ilmapiiriä veriselle sisällissodalle?

    • Anonyymi

      PS:n eräs jatkuva ongelma on kyvyttömyys ottaa vastaan kritiikkiä.
      Persut eivät pysty keskustelemaan kritisoinnista. Eivät kykene
      ottamaan asioita asioina ja jättämään henkilökohtaisia hyökkäyksiä ja
      trolleja eli keskustelun tahallista häirintää pois.
      Ja mitä saavat osakseen täällä ilahduttavasti esiintyvät persuihin kriittisesti
      suhtautuvat fiksut "antipersut". He saavat persujen taholta vain
      aivottomia samana toistuvia "hakeudu hoitoon"-fraaseja.

      Sama suhtautuminen toisinajattelijoihin oli tyypillistä mm.
      entisessä DDR:ssä ja on tälläkin hetkellä tyypillistä
      nykyisessä Pohjois-Koreassa. Noiden maiden kaltainen
      kehitys olisi Suomellakin edessä, jos persut saisivat
      joskus haaveilemansa 51 %:n kannatuksen.

    • Anonyymi

      PS:tä tulee Suomen suurin puolue. Se nyt on vain tosiasia.

      • Anonyymi

        Höpö, höpö. Vaikea uskoa niin suureen typeryyteen.


    • Anonyymi

      Persuilla ei ole ongelmia. Persut ovat ongelma.

    • Anonyymi

      Persusirkus näkyy jo eduskunnan täysistunnoissa. Täysin pihalla joka asiassa! Kyllä vai ei - typeryyksiä esittävät vuoron perään. Ei syyttä sanota kylähulluiksi. Kyllä ne totta puhuvat, jotka sanovat, että osaajat lähti kesällä 2017 Soinin mukaan. Mitä järkeä oli valita se Halla-ahon hömelö puheenjohtajaksi? 12 vuotta tuppisuuna Hesan valtuustossa ja mainittu nimeltä Breivikin manifestissa! Pitääkö joku noita suurina ansioina?

    • Anonyymi

      Persut sitä, persut tätä,
      onpas teillä kova hätä
      Panettelu, maalitus, ilkeä mieli,
      persuihin kohdistuu käärmeen kieli.
      Voi ihminen olla hölmö ja pöllö,
      siihen kykenee kukavain möllö.
      Kysessä you know "yksittäistapaus"
      antakaa muille maalitukseltanne vapaus.
      Turha huutaa persujen vika
      voi omalta pöydältä löytyä suttu ja lika.
      Reilu peli, reilut aatteet,
      vaik ois punaiset tai vihreät vaatteet,

    • Pitää paikkansa. Lisäisin kuitenkin vielä listalle persumielisten täyden tietämättömyyden käynnissä olevista asioista. Persupaatti seilaa pelkällä tuurilla. Oppositiossa ei välttämättä osu kariin, mutta hallituksessa rysähtää...

    • Anonyymi

      Kyllä Ohisalo ja Haavisto ratkaisevat kaikki ongelmat...!

      • Anonyymi

        Sitten, kun puskee koiranputkea ei ongelmia enää ole.....


    Ketjusta on poistettu 25 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1545
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      15
      1374
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1321
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      30
      1277
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      33
      1238
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      14
      1156
    7. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1106
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      8
      1096
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1094
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1072
    Aihe