Viettelijä kieltää Jeesuksen sovitustyön!

Anonyymi

Sama viettelijä ja eksyttäjä pitää apostoleita valehtelijoina. Jopa Jeesuksen joitakin sanoja hän pitää valheena!

35

181

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      ”Ja joka viettelee yhden näistä pienistä, jotka uskovat, sen olisi parempi, että myllynkivi olisi pantu hänen kaulaansa ja hänet olisi heitetty mereen.”
      Mark 9:42

      • Anonyymi

        ”Sentähden minun sydämeni iloitsee ja sieluni riemuitsee, ja myös minun ruumiini asuu turvassa.”


      • Anonyymi

        Ei kiellä, olet ymmärtänyt väärin. Putiini kirjoittaa raamatun uudestaan. Aatami ja Eeva olivat venäläisiä. Toisin kuin raamatussa sanotaan, oli venäjän aatamilla housut ja venäjän eevalla ei. Venäjän aatami ja eeva saivat pojan, putiinin, jonka kaima on venäjän presidentti ja uuden raamatun kirjoittaja. Uusi raamattu on myös I-osa uutta maailmanhistoriaa. Tiedeyhteisöt venäjällä odottavat uutta kirjasarjaa, kuin putiinin paluuta maan pinnalle.


    • Anonyymi

      Se joka sivuuttaa sovituksen, on täysin ulkona Jumalan valtakunnasta.

      • Anonyymi

        Näin on.


      • Anonyymi

        Se on pelastuksen ydin ja perusta.


    • Anonyymi

      Sovitus ei tullut vielä Jeesuksen kuollessa automaattisesti kenenkään henkilökohtaiseksi sovitukseksi.

      Murhamiehelle sanottiin, anna sovittaa itsesi, anna kastaa itsesi Kristityksi syntien anteksisaamiseksi ja Pyhän Hengnen lahjan saajaksi. (Apt.2:38)

      Ap. t. 22:16

      Älä vitkastele. Huuda avuksi hänen nimeään, nouse ja anna kastaa itsesi, anna pestä syntisi pois.'

      Kasteen lahja
      Pyhä Henki johtaa ihmisen noudattamaan Jumalan käskyjä ja lakeja. Siitä sen tunnistaa.

      Hes. 36:27

      Minä annan henkeni teidän sisimpäänne ja ohjaan teidät seuraamaan säädöksiäni, ottamaan varteen minun käskyni ja elämään niiden mukaan.

      Jeesus käski kasteen jälkeen opettamaan käskyt ja lait ihmiselle ja kehottamaan niitä noudattamaan.

      Matt.28
      19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
      20 ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."

      • Anonyymi

        Sovitus sijoittui tiettyyn hetkeen maailmanhistoriassa, mutta sen vaikutus ( Jumalan armo ) ulottuu ajan kaikkiin hetkiin, eli on kuten Jumalakin vapaa ajan rajoituksista.


    • Anonyymi

      Lääkäri Luukas käyttää Jeesuksen luokse tuoduista pienistä lapsista ja sitten Jeesuksen "kosketuksen" saaneista uskovista lapsista sanaa "brephos", mikä tarkoittaa vastasyntynyttä vauvaa, sylilasta. Samaa sanaa käytetään myös sikiöstä.

      Raamatun mukaan siis vastasyntynyt vauva uskoo Jeesukseen.

      Mark. 9:42

      "Mutta jos joku johdattaa lankeemukseen yhdenkin näistä vähäisistä, jotka uskovat minuun, hänelle olisi parempi, että hänet heitettäisiin mereen myllynkivi kaulassa. [Matt. 18:6-9; Luuk. 17:1,2 : 5. Moos. 13:6]

      Luuk. 18:15

      Jeesuksen luo tuotiin myös pieniä lapsia, jotta hän koskisi heihin. Tämän nähdessään opetuslapset moittivat tuojia, [Matt. 19:13-15; Mark. 10:13-16]

      KIng James
      And they brought unto him also INFANTS, that he would touch them: but when his disciples saw it, they rebuked them.

      Sana βρεφος (brephos bref'-os) babe

      Thayer's Greek Lexicon

      Sana


      Translitteroitu


      Strongin koodi 1025

      βρεφος


      brephos bref'-os

      Sanan tausta

      Sanaluokka

      of uncertain affin.


      subst. (neut.)

      King James Version käännökset sanasta

      AV-babe 5, child 1, infant 1, young child 1

      Merkitys

      1) an unborn child, embryo, a foetus

      2) a new-born child, an infant, a babe

    • Anonyymi

      Paavali taasen ole iloinen siitä että oli niin vähän kastanut ihmisiä, että nämä eivät alkaneet kiistellä sitä kenen kastama oli, että toinen oli Apollon puolta ja toinen Paavalin. Hän ei pitänyt sellaisesta sanakiistojen kipeydestä, vaan siitä että julistettiin ristiinnaulittua Kristusta. Se oli uskoa eikä kinastelua maitoruokaiseen tapaan.

      • Anonyymi

        Paavali oli tappohommissa kun Jeesus lähetti ja valtuutti oikeat Karitsan apostolinsa kastamaan kaikki ihmiset ja kaikki pakanakansat ja juutalaiset kristityksi syntien pois pesemiseksi ja Pyhän Hengen lahjan saajiksi. Ja kasteen jälkeen heille tuli opettaa käskyt ja lait ja kehotus niiden pitämiseen. Siihen Jumala mielistyy, kun tottelee Herran tahtoa.

        Matt.28
        18 Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
        19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
        20 ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."

        Ilm. 21:14

        Ja kaupungin muurilla oli kaksitoista perustusta, ja niissä Karitsan kahdentoista apostolin kaksitoista nimeä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paavali oli tappohommissa kun Jeesus lähetti ja valtuutti oikeat Karitsan apostolinsa kastamaan kaikki ihmiset ja kaikki pakanakansat ja juutalaiset kristityksi syntien pois pesemiseksi ja Pyhän Hengen lahjan saajiksi. Ja kasteen jälkeen heille tuli opettaa käskyt ja lait ja kehotus niiden pitämiseen. Siihen Jumala mielistyy, kun tottelee Herran tahtoa.

        Matt.28
        18 Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
        19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
        20 ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."

        Ilm. 21:14

        Ja kaupungin muurilla oli kaksitoista perustusta, ja niissä Karitsan kahdentoista apostolin kaksitoista nimeä.

        Apostoli Paavali oli erinomainen esimerkki siitä kuinka Jumalan armo voi muuttaa ihmisen. Paavali oli seurakunnan vainooja, mutta Jeesus pelasti hänet ja teki hänestä kaikkien aikojen evankeliumin julistajan ja hänen kirjoituksiaan voimme edelleen lukea ja saada niistä suurta siunausta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paavali oli tappohommissa kun Jeesus lähetti ja valtuutti oikeat Karitsan apostolinsa kastamaan kaikki ihmiset ja kaikki pakanakansat ja juutalaiset kristityksi syntien pois pesemiseksi ja Pyhän Hengen lahjan saajiksi. Ja kasteen jälkeen heille tuli opettaa käskyt ja lait ja kehotus niiden pitämiseen. Siihen Jumala mielistyy, kun tottelee Herran tahtoa.

        Matt.28
        18 Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
        19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
        20 ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."

        Ilm. 21:14

        Ja kaupungin muurilla oli kaksitoista perustusta, ja niissä Karitsan kahdentoista apostolin kaksitoista nimeä.

        Huonostipa olet Apostolien tekoja lukenut, jos ollenkaan.
        Sielunvihollinen on sinuun tuon Paavali-vihamielisyyden istuttanut.


    • Anonyymi

      Älkää jaksako. Ei noi kiinnosta tällä hetkellä ketään.

      • Anonyymi

        Kuka sinua pakottaa olemaan palstalla?


    • Anonyymi

      Jeesus oli uskoltaan Juutalainen, Rabbi. Juutalaisen uskon opettaja.

      Jeesuksen usko meidän pitää hyväksyä, eikä mitään Paavalin valheita.

      Ilm. 14:12

      Tässä on pyhien kärsivällisyys, niiden, jotka pitävät Jumalan käskyt ja Jeesuksen uskon.

      Paavalin totuuden sekaan laittamat valheet vie ihmisen harhaan.

      Room. 3:7

      Sillä jos Jumalan totuus tulee minun VALHEENI kautta selvemmin julki hänen kirkkaudekseen, miksi sitten minutkin vielä syntisenä tuomitaan?

    • Anonyymi

      Jos ihminen saa Pyhän Hengen, mitä sille enää mitään täytyy opettaa? Eikä lupaus ollut juuri että kun Henki tulee, ei veli veljä enää opeta, vaan kaikki tietävä mitä tulee tehdä.

      Vaikuttaa harhaopilta että ihminen olisi viisaampi kuin Jumalan Pyhä Henki.

      • Anonyymi

        Se vaihe liittyy tuhatvuotiseen valtakuntaan, kun kaikki tuntevat Herran, eikä ketään enää tarvi opettaa. Ei se aika vielä ole. Jeesus käksi tehdä itselleen opetuslapsia kastamalla ja sitten opettamalla heille käskyt ja lait.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se vaihe liittyy tuhatvuotiseen valtakuntaan, kun kaikki tuntevat Herran, eikä ketään enää tarvi opettaa. Ei se aika vielä ole. Jeesus käksi tehdä itselleen opetuslapsia kastamalla ja sitten opettamalla heille käskyt ja lait.

        Kasteen lahjan Pyhän Hengen antamat ominaisuudet ihmiselle ovat:

        Mutta Hengen hedelmä on: rakkaus, ilo, rauha, pitkämielisyys, ystävyys, hyvyys, usko, hiljaisuus, puhtaus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kasteen lahjan Pyhän Hengen antamat ominaisuudet ihmiselle ovat:

        Mutta Hengen hedelmä on: rakkaus, ilo, rauha, pitkämielisyys, ystävyys, hyvyys, usko, hiljaisuus, puhtaus.

        Älä lisää Kirjoituksiin mitään!
        Tuossa kohtaa EI puhuta mitään kasteesta.
        Sinä teet väkivaltaa Sanalle. Siitä ei hyvä seuraa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä lisää Kirjoituksiin mitään!
        Tuossa kohtaa EI puhuta mitään kasteesta.
        Sinä teet väkivaltaa Sanalle. Siitä ei hyvä seuraa!

        Pietari vastasi: "Kääntykää ja ottakaa itse kukin KASTE Jeesuksen Kristuksen nimeen, jotta syntinne annettaisiin anteeksi. Silloin te saatte lahjaksi Pyhän Hengen. Teille ja teidän lapsille tämä lupaus on annettu."

        Ja kolme ovat, jotka todistavat maan päällä: Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme yhdessä ovat.

        Lahkolaisten irtohenkiä ja niiden kosketuksia pitää varoa. Ne tulevat henkimaailmasta.

        He noudattavat villitseviä henkiä ja riivaajien oppeja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pietari vastasi: "Kääntykää ja ottakaa itse kukin KASTE Jeesuksen Kristuksen nimeen, jotta syntinne annettaisiin anteeksi. Silloin te saatte lahjaksi Pyhän Hengen. Teille ja teidän lapsille tämä lupaus on annettu."

        Ja kolme ovat, jotka todistavat maan päällä: Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme yhdessä ovat.

        Lahkolaisten irtohenkiä ja niiden kosketuksia pitää varoa. Ne tulevat henkimaailmasta.

        He noudattavat villitseviä henkiä ja riivaajien oppeja.

        Raamatun väärentäminen on ehdottoman väärin. Jumala näkee touhusi.


    • Anonyymi

      Sentähden, joka purkaa yhdenkään näistä pienimmistä käskyistä ja sillä tavalla opettaa ihmisiä, se pitää pienimmäksi taivasten valtakunnassa kutsuttaman; mutta joka niitä noudattaa ja niin opettaa, se pitää kutsuttaman suureksi taivasten valtakunnassa.

      • Anonyymi

        Matt. 23:34

        "Kuulkaa siis: Minä lähetän teidän luoksenne profeettoja, viisaita miehiä LAINOPETTAJIA. Toiset heistä te tapatte ja ristiinnaulitsette, toisia ruoskitte synagogissanne ja ajatte takaa kaupungista toiseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Matt. 23:34

        "Kuulkaa siis: Minä lähetän teidän luoksenne profeettoja, viisaita miehiä LAINOPETTAJIA. Toiset heistä te tapatte ja ristiinnaulitsette, toisia ruoskitte synagogissanne ja ajatte takaa kaupungista toiseen.

        Korjaus:
        ” Sentähden, katso, minä lähetän teidän tykönne profeettoja ja viisaita ja kirjanoppineita. Muutamat heistä te tapatte ja ristiinnaulitsette, ja toisia heistä te ruoskitte synagoogissanne ja vainoatte kaupungista kaupunkiin;

        Siis: KIRJANOPPINEITA. 1938

        1776:
        Sentähden, katso, minä lähetän teille prophetat, ja viisaat, ja kirjanoppineet; ja niistä te muutamat tapatte ja ristiinnaulitsette, ja muutamat te pieksätte teidän synagogissanne, ja vainootte kaupungista kaupunkiin.

        Siis: kirjanoppineet


        Ruotsi 1917
        Se, därför sänder jag till eder profeter och vise och skriftlärde. Somliga av dem skolen I dräpa och korsfästa, och somliga av dem skolen I gissla i edra synagogor och förfölja ifrån den ena staden till den andra.

        Siis: skriftlärde

        King James Version kjv 1789
        Wherefore, behold, I send unto you prophets, and wise men, and scribes: and some of them ye shall kill and crucify; and some of them shall ye scourge in your synagogues, and persecute them from city to city:

        Siis: scribes


    • Anonyymi

      Pyhä Henki ja laki ei oikein käy yhteen sovittaa. Ei kasteessa eikä sen jälkeen.

      Olisi aika hassua jos Pyhällä Hengellä täytetylle ihmisella alettiin lakia opettaa. Aivan kuin Jumalan Pyhä Henki ei tietäisi mikä Jumalan laki on, vaan se sekä kaikki perinnäisäännöt pitäisi vielä sen lisäksi ihmiselle erikseen kertoa. Ja sitten tietenkin ihmiset alkaisivat kinastella lain tulkinnasta että voinko tehdä näin tai näin silloin tai silloin. Siitä Pyhällä Hengellä täytetystä elämästä, joka olisi niin täyteläistä kuin Jumalassa voi olla, tulisi ihmisten opettamana täyttä uskonnollista helvettiä.

    • Anonyymi

      -92 on kaikista parhaiden alkukielen tunteva käännös

      Matt.23:34 "Kuulkaa siis: Minä lähetän teidän luoksenne profeettoja, viisaita miehiä ja lainopettajia. Toiset heistä te tapatte ja ristiinnaulitsette, toisia ruoskitte synagogissanne ja ajatte takaa kaupungista toiseen. [Ap. t. 5:40, 22:19; 2. Kor. 11:24; 1. Tess. 2:15; Hepr. 11:36,37]

      Täsmää Jeesuksen kastekäksyn kanssa.

      Matt.28
      18 Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
      19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
      20 ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman

      Jeesus oli nimenomaa Juutalaisuuden lainopettaja, Rabbi.

      Joh. 1:49

      Natanael vastasi ja sanoi hänelle: "Rabbi, sinä olet Jumalan Poika, sinä olet Israelin kuningas".

      Luuk. 4:16

      Ja hän saapui Nasaretiin, jossa hänet oli kasvatettu, ja meni tapansa mukaan sapatinpäivänä synagoogaan ja nousi lukemaan.

      • Anonyymi

        Luuk. 4:15

        Ja hän opetti heidän synagoogissaan, ja kaikki ylistivät häntä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luuk. 4:15

        Ja hän opetti heidän synagoogissaan, ja kaikki ylistivät häntä.

        Totta.


    • Anonyymi

      Paavali oli paha murhamies, osallistui jo Stefanuksen murhaan.

      Jeesus sanoo: että yhdessäkään murhamiehessä ei ole iankaikkista elämää.

      • Anonyymi

        Missä kohdassa Jeesus sanoo noin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Missä kohdassa Jeesus sanoo noin?

        Tutki itse. Kyllä se sieltä löytyy.


      • Anonyymi

        Paavali sai armon ja synnit anteeksi.
        Sinä olet tehnyt huorin. Itse olet siitä kertonut. Huorintekijät eivät peri Taivasten valtakuntaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tutki itse. Kyllä se sieltä löytyy.

        Sanoja oli Johannes ensimmäisessä kirjeessään. Samassa, jossa kehottaa kristittyjä rakastamaan toisiaan ja olemaan vihaamatta. Viha rinnastetaan murhaamiseen.

        Jeesuskin sanoo hiukan toisin sanoin saman asian.

        Jos siis on niin, että vihaa tunteva henkilö ja murhamies ovat yhtäläisesti poissuljettuja Jumalan valtakunnasta eikä minkäänlainen armo voi koskaan kohdata heitä, niin miksi tällaista harhaluuloa sitten levitetään?


    • Anonyymi

      Paavali oli lakihenkisessä kiihkossaan ollessaan fariseus hermostunut alkuseurakunnan jäsenille kun eivät viettäneet sapattia ja kun seurasivat Jeesusta, joka oli myös tuomittu sapattirikkomuksista. Paavali ei osallistunut Stefanuksen kivitykseen, mutta oli läsnä kun muut lakihenkiset fariseukset eivät hyväksyneet uuden liiton opetuksia.

      Jeesuksen opetus ei ollut lakihenkistä. Rakkaus ja lakihenkisyys eivät käy yhteen kuin fraasina että tulee rakastaa käskyjä. Lakihenkinen ei voi rakastaa ihmistä, vaan pelkästään tuomiota eikä siten ole Jeesuksen seuraaja.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1846
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      48
      1628
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1564
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1507
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1405
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1128
    Aihe