Aihe

TUULIVOIMARAKENTAMISEN ALOITTAMISEEN ON VIELÄ PITKÄ MATKA

Anonyymi

Tällä areenalla näyttää olevan aikanakin otsikkotasolla aloituskirjoitus, jonka mukaan tuulivoiman rakentaminen Lappajärvellä alkaa vihdoin. Tällä kirjoituksella ei oteta kantaa siihen, pitäisikö tuulivoimapuisto rakentaa vai ei.
Asian ympärillä on kyllä asiattomasti meuhkattu ja yritetty lobbailla eri areenoilla jo pitkään.
Todellisuudessa asia on niin, että tuulivoimarakentaminen ei tule alkamaan välittömästi, niin kuin moni luulee. Kaavan käsittelee lopullisesti kunnanvaltuusto. Kun lukee esim. kunnan teknisen lautakunnan päätöstä kaavaluonnoksen nähtäville panemisesta, saa asiaesittelystä hyvän kuvan asian etenemisaikataulusta. Siitä selviää se, että pelkästään nämä nähtävilläolot vievät kuukausia, ennen kuin kaava on kunnanvaltuuston käsittelyssä. Tämä puolestaan merkitsee sitä, että asiaa ei tulla käsittelemään tällä valtuustokaudella eli toukokuun loppuun mennessä. Se on uusi kunnanvaltuusto, joka tulee tuulivoiman kaava-asian
käsittelemään, jos asiasta on olemassa uuden kunnanhallituksen esitys. Voipi olla siis niin, että kuntavaalit tullaan käymään tuulivoiman puolesta tai sitä vastaan akselilla.
Ja kaikkein merkittävin este tuulimyllyjen raknetamisen nopealle aloittamiselle on varmuudella asiasta tehtävät valitukset, joiden käsittely vie 1-2 vuotta. Valituksia tulee tietysti vain siinä tapauksessa, että tuulivoimakaava valtuustossa hyväksytään. Kielteisestä päätöksestä
tuskin valitetaan.

Eli ei aivan vielä tuulimyllyjä aleta rakentamaan. Niiden aika on myöhemmin, jos on.

26

184

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Kaikenlaiset selittelyt syrjään, äkkiä kuokka maahan ja myllyt pyörimään. Se on kaikkien etu.

• Anonyymi

Kuten tiedämme, KEPU pettää aina. Siksi seuraavissa vaaleissa kannattaa äänestää muuta kuin Kepun edustajaa. Eli äänestä vaikka persujen edustajaa joka lupaa äänestää voimaloita vastaa.

Kepun edustajan kannalla ei ole mitään väliä,se muuttuu siksi miksi kanttiinissa päätetään.

• Anonyymi

Minulla on kyllä sellainen käsitys, että kepussakin on tuulimyllyasiasta kahen laista ilmaa:
        sekä puolesta että vastaan. Niin kuin muissakin puolueissa on.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minulla on kyllä sellainen käsitys, että kepussakin on tuulimyllyasiasta kahen laista ilmaa:

Ei sillä ole mitään väliä mitä mieltä yksi KEPU n ehdokas on. Valtuustossa Kepun valtuutettu äänestää mitä Kepun kapinetissa on muutama ns. päällikkö on päättänyt, varsinkin jos sukulaisilla on maata tuulivoimaloiden kohdalla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei sillä ole mitään väliä mitä mieltä yksi KEPU n ehdokas on. Valtuustossa Kepun valtuutettu äänestää mitä Kepun kapinetissa on muutama ns. päällikkö on päättänyt, varsinkin jos sukulaisilla on maata tuulivoimaloiden kohdalla.

Tuossahan tuli ihan uuusi yllättävä tieto: kepulla on jopa kapinetti ( Kirjoittaja tarkoittaa ilmeisesti kabinettia). Kerropa muillekin missä tämä kepun kapinetti sijaitsee.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Millähän ne persut kunnantalouden laittaa kuntoon ei oo ainakaan mulle selvinnyt.Voisit persuna vähän selventää

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Onhan persuillekin ja persujen sukulaisilla maata tuulivoimala-alueella.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Millähän ne persut kunnantalouden laittaa kuntoon ei oo ainakaan mulle selvinnyt.Voisit persuna vähän selventää

Persut luulee, että vastustamalla kaikkea mahdollista kunnan talous tulee kuntoon.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Persut luulee, että vastustamalla kaikkea mahdollista kunnan talous tulee kuntoon.

Suomessakin kuljetaan kohti sitä yleismaailmallista ilmiötä, että maaseudulla on vain kaksi valtapuoluetta: uskovaisille kristillisdemokraatit ja muille oikeustopopulistit eli Suomen tapauksessa perussuomalaiset. Keskustapuolue on ollut suomalainen erikoisilmiö, joka vähitellen kuihtuu pois.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Suomessakin kuljetaan kohti sitä yleismaailmallista ilmiötä, että maaseudulla on vain kaksi valtapuoluetta: uskovaisille kristillisdemokraatit ja muille oikeustopopulistit eli Suomen tapauksessa perussuomalaiset. Keskustapuolue on ollut suomalainen erikoisilmiö, joka vähitellen kuihtuu pois.

MIstä kristallipallosta tuollaisen havainnon näet. Kovin yksipuoliseksi maalailet ihmisten ideologian. En tule kuulumaan kumpaankaan kirjoittamaasi poppooseen. Vaihtoehtoja tulee aina olemaan. Ei oikeistopopulistit ole missään todellinen ja maailman menoa kestävä valtapulue. Ohimenevä ilmiö, niin kuin persutkin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ryhmäkuri, Kepun pieni piiri päättää miten loppujen on äänestettävä, kepussa ollaan uskollisia ryhmälle.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ryhmäkuri, Kepun pieni piiri päättää miten loppujen on äänestettävä, kepussa ollaan uskollisia ryhmälle.

Huuhaa tekstiä, jota voi vain yhden valtuutetun puolueesta suoltaa. Ryhmäkuria ei ole olemassa, ei ole olemassa kepun pientä piiriä päättämässä miten kunkin valtuutetun tulee äänestää. Kepussa ei tarvitse olla uskollisia ryhmän päätöksille. Jokainen saa äänestää isossa salissa ihan miten haluaa.
        Ja vielä kannattaisi tietää sekin tosiasia, että Lappajärven valtuustossa ei ole käytännössä tehty montaakaan äänestyspäätöstä. Valtuuston pöytäkirjat ovat jokaisen kuntalaisen
        käytettävissä. Niistä voi itse kukin asian todeta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Huuhaa tekstiä, jota voi vain yhden valtuutetun puolueesta suoltaa. Ryhmäkuria ei ole olemassa, ei ole olemassa kepun pientä piiriä päättämässä miten kunkin valtuutetun tulee äänestää. Kepussa ei tarvitse olla uskollisia ryhmän päätöksille. Jokainen saa äänestää isossa salissa ihan miten haluaa.
        Ja vielä kannattaisi tietää sekin tosiasia, että Lappajärven valtuustossa ei ole käytännössä tehty montaakaan äänestyspäätöstä. Valtuuston pöytäkirjat ovat jokaisen kuntalaisen
        käytettävissä. Niistä voi itse kukin asian todeta.

Tästä ryhmäkurin olemassaolosta on yksi kepulainen itse kertonut. Olin aika järkyttynyt kun kuulin asiasta, mutta kiitollinenkin. En äänestä enää kepua.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tästä ryhmäkurin olemassaolosta on yksi kepulainen itse kertonut. Olin aika järkyttynyt kun kuulin asiasta, mutta kiitollinenkin. En äänestä enää kepua.

Onko tuo kertoja ollut peräti kepun ryhmäkokouksessa, vai onko kertonut sinulle samaa potaskaa, jota persut syöttää. Persuilla on ryhmässään vain yksi valttuutettu, eikä hänkään kuuleman mukaan ole aina itsensä kanssa samaa mieltä. Siitäkin voi olla järkyttynyt.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Onko tuo kertoja ollut peräti kepun ryhmäkokouksessa, vai onko kertonut sinulle samaa potaskaa, jota persut syöttää. Persuilla on ryhmässään vain yksi valttuutettu, eikä hänkään kuuleman mukaan ole aina itsensä kanssa samaa mieltä. Siitäkin voi olla järkyttynyt.

Pitkän linjan kepulainen kunnallispoliitikko, siksi järkytyinkin.

• Anonyymi

Jos haluat että maailmasta tulee yksi suuri kehitysmaa, äänestä vihreitä!
      Tuollaiset liberaalit pystyy tuhoamaan suurkaupunkeja (esim. Detroit) ja varmaan kokonaisia valtioitakin.

• Anonyymi

Suomen tulevaisuus on perussuomalaisuuden varassa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Suomen tulevaisuus on perussuomalaisuuden varassa.

Äärioikeisopuolueilla kuten persuilla on historian kuluessa huono maine. Yleensä ne on kuihtuneet omaan mahdottomuuteensa hyvinkin nopeassti. Niin käy meidänkin persuille.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Äärioikeisopuolueilla kuten persuilla on historian kuluessa huono maine. Yleensä ne on kuihtuneet omaan mahdottomuuteensa hyvinkin nopeassti. Niin käy meidänkin persuille.

Suomessa ei ole äärioikeistolaisia puolueita.
        Vihreät voidaan sen sijaan luokitella vasemmistoon,jopa oikeastaan äärivasemmistoon.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Suomessa ei ole äärioikeistolaisia puolueita.
        Vihreät voidaan sen sijaan luokitella vasemmistoon,jopa oikeastaan äärivasemmistoon.

Persut kannanottojensa ja ohjelmansa mukaan täysin äärioikeistolainen puolue.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Persut kannanottojensa ja ohjelmansa mukaan täysin äärioikeistolainen puolue.

Ilmeisesti ps on mielestäsi äärioikeistolainen siksi, kun ei ole sitä mieltä että kaikki joilla menee omasta mielestä huonosti, ovat tervetulleita Suomeen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ilmeisesti ps on mielestäsi äärioikeistolainen siksi, kun ei ole sitä mieltä että kaikki joilla menee omasta mielestä huonosti, ovat tervetulleita Suomeen.

Kristilliset, perussuomalaiset ja keskusta ovat parhaat puolueet. Melkeen kaikka Lappajärvellä äänestävätkin jotain näistä kolmesta. Koti, uskonto ja isänmaa kestävinä perusarvoina.

• Anonyymi

Tuulivoimaa pitää rakentaa ja tästä on turha edes tehdä mitään poliittista vastakkain asettelua. Siinähän valitatte HO myöten. Onneksi valittaminen nykyään maksaa ikuisille ruikuttajille. Toivottavasti teillä on lompsa kunnossa. Oikeudellisesti voitte pidentää prosessia valittamalla max. 2V mutta poltatte turhaan omaa rahaa ja myllyt nousee silti. Melkein 100% on allekirjoittanut vuokrasopimuksen ja hanketta ei tule kunta kaatamaan. Miksi kaataisi? vakaata verotuloa tiedossa pitkäksi aikaa. Sama homma on jo tajuttu naapurissa alajärvellä ja myllyjä nousee kymmeniä.

• Anonyymi

Itse asun itäkylässä ja vastustusta hankkeelle tulee mm. metsästäjiltä. Onko paikallisilla metsästäjillä edes maanomistajien lupaa metsästää kyseisellä alueella? jos ei niin silloin syyllistytään rikokseen. Seurailen kyllä tulevana kautena alueen metsästystä silmä kovana että noudatetaanko lakia. Riistakameroita ja syöttöpaikkoja on ainakin asennettu ilman lupia.

• Anonyymi

Höpönhöpöä. Metsästäjissä on vastustajia ja kannattajia ja siltäväliltä. Kuten muissakin ihmisryhmissä. Kameroita ja ruokintoja ei ole ilman maanomistajan lupaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Höpönhöpöä. Metsästäjissä on vastustajia ja kannattajia ja siltäväliltä. Kuten muissakin ihmisryhmissä. Kameroita ja ruokintoja ei ole ilman maanomistajan lupaa.

22. Päivä loppuu muistutusaika, kannattaa muistaa tämä. Nyt pitää ottaa joukolla kantaa asiaan.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Liikenne topissa

Mitäs liedenpohjassa tekeillä ku kuus kutosen liikenne katkaistu..poliisioperaatio
      Virrat
      66
      9541
    2. Miksei työ kelpaa suomalaisille?

Rakennus-, siivous-, ja hoiva-alakin täynnä ulkomaista työvoimaa ja kotimaiset vuosis kortistossa. Mistä moinen oikein johtuu. Ovatko korvaukset liia
      Maailman menoa
      490
      5613
    3. Naisen vessakäynti suhteen alussa

Mä olin ihastukseni kaa viettämässä viikonloppua. Eka kertaa yövyin miehen luona. Toisen yön jälkeisenä aamuna mulla meni vatsa aivan sekaisin. Oltiin
      Parisuhde
      112
      5497
    4. Maisa se jaksaa valehdella

https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/28acb452-15ff-470d-80c3-511ad69abec0 Taas on syytön, taas on todisteita jotka jossain vaiheessa paljastaa Ma
      Kotimaiset julkkisjuorut
      183
      5085
    5. Talouselämä-julkaisu tykittää kovaa tekstiä Usan taloudesta

"Joe Biden nousee velkaantuvan valejättiläisen johtoon – Yhdysvaltain budjettivajeet repeävät ja velkavuori kasvaa" https://www.talouselama.fi/uutis
      Maailman menoa
      178
      2816