Vaikka ratikka ei vielä edes liikennöi säännöllisesti. Tästä se alkaa, romua ja raatoja tulee surkeiden ratkaisujen takia jatkossa paljon lisää.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/e4141fe6-05e1-4949-8e98-4d38f10e1dbc
Ensimmäinen ratikkakolari Tampereella on sitten tapahtunut
224
1289
Vastaukset
- Anonyymi
Ratikkakolareissa tulee menehtymään kymmeniätuhansia tamperelaisia.
Ratikkapäätöksen runnoneilla on verta käsissään.- Anonyymi
Voihan vattu...olisi aina parempi, jos menehtyneet olisivat turkulaisia tai mikkeliläisiä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voihan vattu...olisi aina parempi, jos menehtyneet olisivat turkulaisia tai mikkeliläisiä.
Tai vihreitä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tai vihreitä.
Ratikka on kuin käärme joka munii vihreitä. Vihreät ovat ratikan lapsia. Ratikka on vihreiden isä ja äiti. Ratikka on lempeä kasvattaja joka ei vahingoita vihreitä.
Kymmenet tuhannet vihreät synnyttävät satoja tuhansia uusia vihreitä ratikkatehtaiden vihreäksi työvoimaksi. Näin tullee käymään kunnes jäljellä on vain vihreitä ja ratikoita. - Anonyymi
Kyllä tulee kolareita kun sporat oikein koukkaavat autojen päälle:-)
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ratikka on kuin käärme joka munii vihreitä. Vihreät ovat ratikan lapsia. Ratikka on vihreiden isä ja äiti. Ratikka on lempeä kasvattaja joka ei vahingoita vihreitä.
Kymmenet tuhannet vihreät synnyttävät satoja tuhansia uusia vihreitä ratikkatehtaiden vihreäksi työvoimaksi. Näin tullee käymään kunnes jäljellä on vain vihreitä ja ratikoita.Tai rannikkolta läheltä Vaasaa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ratikka on kuin käärme joka munii vihreitä. Vihreät ovat ratikan lapsia. Ratikka on vihreiden isä ja äiti. Ratikka on lempeä kasvattaja joka ei vahingoita vihreitä.
Kymmenet tuhannet vihreät synnyttävät satoja tuhansia uusia vihreitä ratikkatehtaiden vihreäksi työvoimaksi. Näin tullee käymään kunnes jäljellä on vain vihreitä ja ratikoita.Sitten kun tämä tavoite on saavutettu, kuka huolehtii yhteiskunnan pyörittämisestä ja pitää talouden rattaat pyörimässä? Kaikkihan tietävät, että vihreistä ei siihen ole.
- Anonyymi
Kaikki turhan ratikan vuoksi jota kukaan ei tarvitse yhtään mihinkään..kalliksi tulee ja samaan aikaan kaupungin verotulot ovat romahtaneet.
https://www.aamulehti.fi/tampere/art-2000007711720.html - Anonyymi
Yksinkertainen selitys tapahtuneeseen: TAKSI.
- Anonyymi
Taksi on Tampereella kantaliikuntaväline. Ollut jo yli 100 vuotta. Ratikka sen sijaan on haitallinen vieraslaji.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Taksi on Tampereella kantaliikuntaväline. Ollut jo yli 100 vuotta. Ratikka sen sijaan on haitallinen vieraslaji.
Etkö kiihkossasi ymmärtänyt? TAKSI TÖRMÄSI koska taksi ei piittaa säännöistä koskaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Etkö kiihkossasi ymmärtänyt? TAKSI TÖRMÄSI koska taksi ei piittaa säännöistä koskaan.
Kas kun ratikka törmäsi taksin kylkeen. Seuraavan kerran taksin tilalla saattaa olla lapsi potkukelkkansa kanssa. Tulehan sitten kiihkoilemaan jyrästäsi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kas kun ratikka törmäsi taksin kylkeen. Seuraavan kerran taksin tilalla saattaa olla lapsi potkukelkkansa kanssa. Tulehan sitten kiihkoilemaan jyrästäsi.
Maailmassa on huru mykket raitiovaunuja ja myös paljon lapsia potkukelkkoinensa. Silti niiden törmäilyistä uutisoidaan äärimmäisen vähän. Pitäisiköhän sinun hakeutua asiantuntijan vastaanotolle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Maailmassa on huru mykket raitiovaunuja ja myös paljon lapsia potkukelkkoinensa. Silti niiden törmäilyistä uutisoidaan äärimmäisen vähän. Pitäisiköhän sinun hakeutua asiantuntijan vastaanotolle.
Vai ani harvoin? Muutama viikko sitten Helsingissä raitiovaunu tappoi kouluikäisen lapsen. Kovin on oltu hiljaa siitäkin tapauksesta. Voin kuvitella, mikä olisi meteli ja syyttely, jos raitiovaunun tilalla olisi ollut vaikka bussi tai vielä isompi älämölö jos olisi ollut henkilöauto. Kun raitioliikenne alkaa Tampereella, onnettomuuksia tulee väistämättä tapahtumaan. Ratikan kannattajat tietysti tulevat tekemään parhaansa, jotta niistä ei paljoa uutisoida ja pienemmät tapaukset lakaistaan hipihiljaa maton alle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vai ani harvoin? Muutama viikko sitten Helsingissä raitiovaunu tappoi kouluikäisen lapsen. Kovin on oltu hiljaa siitäkin tapauksesta. Voin kuvitella, mikä olisi meteli ja syyttely, jos raitiovaunun tilalla olisi ollut vaikka bussi tai vielä isompi älämölö jos olisi ollut henkilöauto. Kun raitioliikenne alkaa Tampereella, onnettomuuksia tulee väistämättä tapahtumaan. Ratikan kannattajat tietysti tulevat tekemään parhaansa, jotta niistä ei paljoa uutisoida ja pienemmät tapaukset lakaistaan hipihiljaa maton alle.
Sellaisella ihmisellä menee varmasti oikein hyvin, joka ei epäröi käyttää kuollutta lasta keppihevosena oman ahdistuksensa purkamiseen. Tiedätkö muuten, mikä on lain määräämä ajojärjestys tuossakin risteyksessä silloin, kun ratikan ja auton ajolinjat risteävät?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sellaisella ihmisellä menee varmasti oikein hyvin, joka ei epäröi käyttää kuollutta lasta keppihevosena oman ahdistuksensa purkamiseen. Tiedätkö muuten, mikä on lain määräämä ajojärjestys tuossakin risteyksessä silloin, kun ratikan ja auton ajolinjat risteävät?
Sinun piti kommentoida Helsingissä tapahtunutta onnettomuutta, jossa raitiovaunu tappoi lapsen eikä kirjoittaa ahdistuksestasi. Sinun ahdistus on yleisesti tiedossa, joten älä tuo sitä tänne muita häiritsemään. Ymmärrän kyllä, että ahdistus on hyvä keppihevonen puolustettaessa Tampereen vuosisadan virhettä. Olivatko päättäjät väärän päätöksen tehdessään ahdistukselle altistuneita vai mikä mahtoi heidän järkensä viedä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sellaisella ihmisellä menee varmasti oikein hyvin, joka ei epäröi käyttää kuollutta lasta keppihevosena oman ahdistuksensa purkamiseen. Tiedätkö muuten, mikä on lain määräämä ajojärjestys tuossakin risteyksessä silloin, kun ratikan ja auton ajolinjat risteävät?
Tässähän kirjoittaja esitti yhden tositapahtuman. Henkilön pitää itse olla kovin ahdistunut, jos syyttää tosiasian esiin tuonutta lapsen kuolemalla herkutteluksi, vai mikä oli perimmäinen tarkoituksesi?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tässähän kirjoittaja esitti yhden tositapahtuman. Henkilön pitää itse olla kovin ahdistunut, jos syyttää tosiasian esiin tuonutta lapsen kuolemalla herkutteluksi, vai mikä oli perimmäinen tarkoituksesi?
Ratikka kuitenkin on ja pysyy ja reitistö kasvaa, vaikka sekopäät tänne kirjoittelevatkin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinun piti kommentoida Helsingissä tapahtunutta onnettomuutta, jossa raitiovaunu tappoi lapsen eikä kirjoittaa ahdistuksestasi. Sinun ahdistus on yleisesti tiedossa, joten älä tuo sitä tänne muita häiritsemään. Ymmärrän kyllä, että ahdistus on hyvä keppihevonen puolustettaessa Tampereen vuosisadan virhettä. Olivatko päättäjät väärän päätöksen tehdessään ahdistukselle altistuneita vai mikä mahtoi heidän järkensä viedä?
Otan henkisestä tilastasi kaiken sen vastuun, joka minulle kuuluukin. Et sitten tiedä tuosta väistämisvelvollisuudesta mitään, vai eikö kantti kestä vastata?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vai ani harvoin? Muutama viikko sitten Helsingissä raitiovaunu tappoi kouluikäisen lapsen. Kovin on oltu hiljaa siitäkin tapauksesta. Voin kuvitella, mikä olisi meteli ja syyttely, jos raitiovaunun tilalla olisi ollut vaikka bussi tai vielä isompi älämölö jos olisi ollut henkilöauto. Kun raitioliikenne alkaa Tampereella, onnettomuuksia tulee väistämättä tapahtumaan. Ratikan kannattajat tietysti tulevat tekemään parhaansa, jotta niistä ei paljoa uutisoida ja pienemmät tapaukset lakaistaan hipihiljaa maton alle.
Montako nuorta sinun tietojesi mukaan kuolee liikenteessä vuosittain, ja mikä on yleensä kuoleman syy, edelleen sinun tietojesi mukaan?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Montako nuorta sinun tietojesi mukaan kuolee liikenteessä vuosittain, ja mikä on yleensä kuoleman syy, edelleen sinun tietojesi mukaan?
Kysymys ei ollut minulle esitetty, mutta vastaan silti. Raitiovaunujen määrään suhteutettuna ne aiheuttavat huomattavasti enemmän onnettomuuksia kuin autot. Toki onnettomuuksia, joissa autoja on mukana, on määrällisesti enemmän. Tapaukset pitää kuitenkin suhteuttaa ajoneuvojen määrään ennen kuin tehdään minkäänlaisia vertailuita.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinun piti kommentoida Helsingissä tapahtunutta onnettomuutta, jossa raitiovaunu tappoi lapsen eikä kirjoittaa ahdistuksestasi. Sinun ahdistus on yleisesti tiedossa, joten älä tuo sitä tänne muita häiritsemään. Ymmärrän kyllä, että ahdistus on hyvä keppihevonen puolustettaessa Tampereen vuosisadan virhettä. Olivatko päättäjät väärän päätöksen tehdessään ahdistukselle altistuneita vai mikä mahtoi heidän järkensä viedä?
Ei se raitiovaunu varmaan lasta tappanut ihan itse.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei se raitiovaunu varmaan lasta tappanut ihan itse.
Hyvin voidaan sanoa, että raitiovaunu tappoi. Jos olisi ollut auto, se olisi pysähtynyt paljon lyhyemmällä matkalla kuin tappaja-raitiovaunu. Onnettomuus olisi vältetty ja yhden lapsen henki olisi säästynyt. Yhden lapsen henki ei silloin paljon paina silloin, kun ideologia ja fanaattisuus ohjaa mielipiteitä terveen järjen asemesta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hyvin voidaan sanoa, että raitiovaunu tappoi. Jos olisi ollut auto, se olisi pysähtynyt paljon lyhyemmällä matkalla kuin tappaja-raitiovaunu. Onnettomuus olisi vältetty ja yhden lapsen henki olisi säästynyt. Yhden lapsen henki ei silloin paljon paina silloin, kun ideologia ja fanaattisuus ohjaa mielipiteitä terveen järjen asemesta.
Jos ja jos ja jos. Mitä ratikkaonnettomuus kertoo sinulle ratikasta?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hyvin voidaan sanoa, että raitiovaunu tappoi. Jos olisi ollut auto, se olisi pysähtynyt paljon lyhyemmällä matkalla kuin tappaja-raitiovaunu. Onnettomuus olisi vältetty ja yhden lapsen henki olisi säästynyt. Yhden lapsen henki ei silloin paljon paina silloin, kun ideologia ja fanaattisuus ohjaa mielipiteitä terveen järjen asemesta.
Yhden lapsen henki ei silloin paljon näytä tosiaan painavan, kun ideologia ja fanaattisuus ohjaa mieltä ja ratikkaa on pakko parjata vaikka sitten lapsen kuolemaa hyväksikäyttäen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos ja jos ja jos. Mitä ratikkaonnettomuus kertoo sinulle ratikasta?
Ratikkaonnettomuus kertoo minulle sen saman asian kuin useimmille järkevästi ajatteleville kaupunkilaisille. Ratikka on ollut vuosisadan virheinvestointi, joka ei ole perustunut järkeen vaan tunteisiin ja ideologiaan. Raitiovaunuliikenne tulee huonontamaan liikenneturvallisuutta radikaalisti liikennöinnin alettua. Raitiotiehanke vie kaupungin ennestäänkin huonosti hoidetun talouden vielä paljon huonompaan tilaan. Tällä tosin ei ole väliä, koska jopa eräiden päättäjien mielestä velkoja ei tarvitse koskaan maksaa pois vaan paikataan velkaa velalla. Ratikkahanke on autioittanut kaupungin keskustan ja ajanut satoja pienyrityksiä ja -yrittäjiä taloudelliseen ahdinkoon, jopa konkurssiin. Ratikka tulee huonontamaan monien kaupunkilaisten ja myös naapurikuntien asukkaiden matkustamista pakottamalla heidät vaihtamaan kulkuvälinettä kesken matkan entisten suorien ja sujuvien yhteyksien sijaan. Siinä muutama raitioliikenteen vaikutus kaupunkilaisten elämään tulevaisuudessa. Mikä olikaan oma mielipiteesi?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ratikkaonnettomuus kertoo minulle sen saman asian kuin useimmille järkevästi ajatteleville kaupunkilaisille. Ratikka on ollut vuosisadan virheinvestointi, joka ei ole perustunut järkeen vaan tunteisiin ja ideologiaan. Raitiovaunuliikenne tulee huonontamaan liikenneturvallisuutta radikaalisti liikennöinnin alettua. Raitiotiehanke vie kaupungin ennestäänkin huonosti hoidetun talouden vielä paljon huonompaan tilaan. Tällä tosin ei ole väliä, koska jopa eräiden päättäjien mielestä velkoja ei tarvitse koskaan maksaa pois vaan paikataan velkaa velalla. Ratikkahanke on autioittanut kaupungin keskustan ja ajanut satoja pienyrityksiä ja -yrittäjiä taloudelliseen ahdinkoon, jopa konkurssiin. Ratikka tulee huonontamaan monien kaupunkilaisten ja myös naapurikuntien asukkaiden matkustamista pakottamalla heidät vaihtamaan kulkuvälinettä kesken matkan entisten suorien ja sujuvien yhteyksien sijaan. Siinä muutama raitioliikenteen vaikutus kaupunkilaisten elämään tulevaisuudessa. Mikä olikaan oma mielipiteesi?
Huomaan, että ratikka ahdistaa sinua paljon. Mutta huomaatko sinä itse, että et esittänyt yhtään perustelua yhdellekään väitteellesi? Mitä se mielestäsi kertoo siitä, miten vakavasti otettavia nuo väitteesi ovat?
Oma mielipiteeni on se, että ratikkaonnettomuudesta, jossa ratikka kolaroi väistämisvelvollisen osapuolen kanssa, ei voida vetää ratikasta mitään johtopäätöksiä. Samoin kun jos vaikka joku ajaa henkilöautolla kolmion takaa bussin kylkeen, ei siitä voida tehdä mitään johtopäätöksiä sen enempää henkilöautoilua kuin busseja koskien. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Etkö kiihkossasi ymmärtänyt? TAKSI TÖRMÄSI koska taksi ei piittaa säännöistä koskaan.
Oliko Husu puikoissa ,sillä välillä lähtee lapasesta
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Huomaan, että ratikka ahdistaa sinua paljon. Mutta huomaatko sinä itse, että et esittänyt yhtään perustelua yhdellekään väitteellesi? Mitä se mielestäsi kertoo siitä, miten vakavasti otettavia nuo väitteesi ovat?
Oma mielipiteeni on se, että ratikkaonnettomuudesta, jossa ratikka kolaroi väistämisvelvollisen osapuolen kanssa, ei voida vetää ratikasta mitään johtopäätöksiä. Samoin kun jos vaikka joku ajaa henkilöautolla kolmion takaa bussin kylkeen, ei siitä voida tehdä mitään johtopäätöksiä sen enempää henkilöautoilua kuin busseja koskien.Voidaan vetää aivan suoria johtopäätöksiä. Tätäkään onnettomuutta ei olisi tapahtunut ilman turhaketta. Kun turhakkeet alkavat liikennöidä monen yksilön voimin kaupungilla, tulee monia onnettomuuksia tapahtumaan. Turhakkeen alle tulee jäämään myös jalankulkijoita ja pyöräilijöitä, koska turhake on hiljainen ja isosta koostaan huolimatta se saattaa siksi jäädä huomaamatta. Tamperelaiset jalankulkijat ja pyöräilijät ovat tunnettuja myös siitä, että he ryntäävät ajoradalle sivuilleen katsomatta lasittunut katse pelkästään älylaitteen ruudulla. Mikä mielestäsi on näiden tosiseikkojen vaikutus liikenneturvallisuuteen ja onnettomuuksien todennäköisyyteen?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voidaan vetää aivan suoria johtopäätöksiä. Tätäkään onnettomuutta ei olisi tapahtunut ilman turhaketta. Kun turhakkeet alkavat liikennöidä monen yksilön voimin kaupungilla, tulee monia onnettomuuksia tapahtumaan. Turhakkeen alle tulee jäämään myös jalankulkijoita ja pyöräilijöitä, koska turhake on hiljainen ja isosta koostaan huolimatta se saattaa siksi jäädä huomaamatta. Tamperelaiset jalankulkijat ja pyöräilijät ovat tunnettuja myös siitä, että he ryntäävät ajoradalle sivuilleen katsomatta lasittunut katse pelkästään älylaitteen ruudulla. Mikä mielestäsi on näiden tosiseikkojen vaikutus liikenneturvallisuuteen ja onnettomuuksien todennäköisyyteen?
Tuollainen angsti kaipaisi jo varmaan läkityksen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voidaan vetää aivan suoria johtopäätöksiä. Tätäkään onnettomuutta ei olisi tapahtunut ilman turhaketta. Kun turhakkeet alkavat liikennöidä monen yksilön voimin kaupungilla, tulee monia onnettomuuksia tapahtumaan. Turhakkeen alle tulee jäämään myös jalankulkijoita ja pyöräilijöitä, koska turhake on hiljainen ja isosta koostaan huolimatta se saattaa siksi jäädä huomaamatta. Tamperelaiset jalankulkijat ja pyöräilijät ovat tunnettuja myös siitä, että he ryntäävät ajoradalle sivuilleen katsomatta lasittunut katse pelkästään älylaitteen ruudulla. Mikä mielestäsi on näiden tosiseikkojen vaikutus liikenneturvallisuuteen ja onnettomuuksien todennäköisyyteen?
Ei kukaan sitä kiistä, etteikö ratikka olisi mielestäsi pelottava ja turha. Mutta et näytä huomaavan, ettei noilla seikoilla,joilla yrität pelkosi selittää, ole tekemistä todellisuuden kanssa. Muuten perusteltu pelkosi lopulta on, jos ei osaa selittää sitä edes itse? Kannattaako yleensäkään pelätä asiaa, joka on vain pelkäävän ihmisen mielessä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ratikkaonnettomuus kertoo minulle sen saman asian kuin useimmille järkevästi ajatteleville kaupunkilaisille. Ratikka on ollut vuosisadan virheinvestointi, joka ei ole perustunut järkeen vaan tunteisiin ja ideologiaan. Raitiovaunuliikenne tulee huonontamaan liikenneturvallisuutta radikaalisti liikennöinnin alettua. Raitiotiehanke vie kaupungin ennestäänkin huonosti hoidetun talouden vielä paljon huonompaan tilaan. Tällä tosin ei ole väliä, koska jopa eräiden päättäjien mielestä velkoja ei tarvitse koskaan maksaa pois vaan paikataan velkaa velalla. Ratikkahanke on autioittanut kaupungin keskustan ja ajanut satoja pienyrityksiä ja -yrittäjiä taloudelliseen ahdinkoon, jopa konkurssiin. Ratikka tulee huonontamaan monien kaupunkilaisten ja myös naapurikuntien asukkaiden matkustamista pakottamalla heidät vaihtamaan kulkuvälinettä kesken matkan entisten suorien ja sujuvien yhteyksien sijaan. Siinä muutama raitioliikenteen vaikutus kaupunkilaisten elämään tulevaisuudessa. Mikä olikaan oma mielipiteesi?
Ei Suomen valtiokaan maksa muuta kuin vanhoja velkoja pois ottamalla uutta velkaa tuplasti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei kukaan sitä kiistä, etteikö ratikka olisi mielestäsi pelottava ja turha. Mutta et näytä huomaavan, ettei noilla seikoilla,joilla yrität pelkosi selittää, ole tekemistä todellisuuden kanssa. Muuten perusteltu pelkosi lopulta on, jos ei osaa selittää sitä edes itse? Kannattaako yleensäkään pelätä asiaa, joka on vain pelkäävän ihmisen mielessä?
Ei ratikka minua pelota, koska asun lähes 50 km:n päässä Tampereen keskustasta. Minulle sillä ei ole oikeastaan mitään merkitystä, miten siellä liikutaan. Kannan huolta lähinnä vaikutuksista yrittäjien ahdinkoon kyseisen hankkeen aiheuttamien haittojen vuoksi. Rakennusaikana kaupunki järjesti kerran haitoista kärsineille yrityksille yhden ikkunanpesun. Tällaisen voisi tulkita lähinnä v____ksi yrittäjille. Eikäkaupungin taloudellinen tilannekaan ole mikään turha huolenaihe. Kun niin usein kirjoitat ahdistuksesta ja angstista, oletko aivan varma että itse et näistä kärsi. Muutamat kirjoituksesi hieman viittaavat siihen suuntaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ratikka minua pelota, koska asun lähes 50 km:n päässä Tampereen keskustasta. Minulle sillä ei ole oikeastaan mitään merkitystä, miten siellä liikutaan. Kannan huolta lähinnä vaikutuksista yrittäjien ahdinkoon kyseisen hankkeen aiheuttamien haittojen vuoksi. Rakennusaikana kaupunki järjesti kerran haitoista kärsineille yrityksille yhden ikkunanpesun. Tällaisen voisi tulkita lähinnä v____ksi yrittäjille. Eikäkaupungin taloudellinen tilannekaan ole mikään turha huolenaihe. Kun niin usein kirjoitat ahdistuksesta ja angstista, oletko aivan varma että itse et näistä kärsi. Muutamat kirjoituksesi hieman viittaavat siihen suuntaan.
Äsken olit vielä peloissasi ratikan aiheuttaman vaaran takia, mutta nyt se sitten horjahti pelkoon ratikan taloudellisista vaikutuksista. Sillä lailla. No, mitä olet käyttänyt tiedonlähteenä kun olet asiaan perehtynyt?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vai ani harvoin? Muutama viikko sitten Helsingissä raitiovaunu tappoi kouluikäisen lapsen. Kovin on oltu hiljaa siitäkin tapauksesta. Voin kuvitella, mikä olisi meteli ja syyttely, jos raitiovaunun tilalla olisi ollut vaikka bussi tai vielä isompi älämölö jos olisi ollut henkilöauto. Kun raitioliikenne alkaa Tampereella, onnettomuuksia tulee väistämättä tapahtumaan. Ratikan kannattajat tietysti tulevat tekemään parhaansa, jotta niistä ei paljoa uutisoida ja pienemmät tapaukset lakaistaan hipihiljaa maton alle.
Kyllä kaikista onnettomuuksista pitää uutisoida. Oletko siis sitä mieltä, että mitkään muut liikennevälineet, kuin ratikka, eivät joudu onnettomuuksiin?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä kaikista onnettomuuksista pitää uutisoida. Oletko siis sitä mieltä, että mitkään muut liikennevälineet, kuin ratikka, eivät joudu onnettomuuksiin?
Laskehan ratikan ja muiden liikennevälineiden lukumäärät, sen jälkeen onnettomuuksien määrä. Tämän jälkeen lasket suhteelliset osuudet. Onnettomuudet, joissa ratikka on ollut mukana, on yllättävän korkea. Aineistoa on saatavilla Helsingin seudulta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Äsken olit vielä peloissasi ratikan aiheuttaman vaaran takia, mutta nyt se sitten horjahti pelkoon ratikan taloudellisista vaikutuksista. Sillä lailla. No, mitä olet käyttänyt tiedonlähteenä kun olet asiaan perehtynyt?
Minä en ratikkaa pelkää, mutta se ei tarkoita ettenkö olisi huolestunut sen liikenneturvallisuutta heikentävästä vaikutuksesta. Et ilmeisesti osaa lukea tai ainakaan et ymmärrä lukemaasi. Minun oma pelkoni tai muille aiheutuvat haitat ja vaarat eivät ole yksi ja sama asia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä en ratikkaa pelkää, mutta se ei tarkoita ettenkö olisi huolestunut sen liikenneturvallisuutta heikentävästä vaikutuksesta. Et ilmeisesti osaa lukea tai ainakaan et ymmärrä lukemaasi. Minun oma pelkoni tai muille aiheutuvat haitat ja vaarat eivät ole yksi ja sama asia.
Millä perusteella olet tullut siihen lopputulemaan, että ratikka heikentää liikenneturvallisuutta?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Millä perusteella olet tullut siihen lopputulemaan, että ratikka heikentää liikenneturvallisuutta?
Millä perusteella olet tullut siihen lopputulemaan, että ratikka parantaa liikenneturvallisuutta?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Millä perusteella olet tullut siihen lopputulemaan, että ratikka parantaa liikenneturvallisuutta?
En ole esittänyt asiasta näkemystä suuntaan tai toiseen. Sen kyllä huomaan, ettet osannut vastata. Siitä on helppo päätellä tarvittavat.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En ole esittänyt asiasta näkemystä suuntaan tai toiseen. Sen kyllä huomaan, ettet osannut vastata. Siitä on helppo päätellä tarvittavat.
Olet kuin pikkulapsi, joka ei saa haluamaansa barbie-nukkea, kun et ymmärrä lukemaasi. Alat kiukuttelemaan ja polkemaan jalkaa.
Kylläpä on hataralla pohjalla ratikkakiihkoilijoiden faktaosaaminen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olet kuin pikkulapsi, joka ei saa haluamaansa barbie-nukkea, kun et ymmärrä lukemaasi. Alat kiukuttelemaan ja polkemaan jalkaa.
Kylläpä on hataralla pohjalla ratikkakiihkoilijoiden faktaosaaminen.Miksi suutut minulle, kun et itse osaa kertoa, miten olet käsityksesi muodostanut? Ei kai se minun syyni ole?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi suutut minulle, kun et itse osaa kertoa, miten olet käsityksesi muodostanut? Ei kai se minun syyni ole?
Nyt sitten syyttelet muita, kun et ymmärrä lukemaasi.
Yksi hullu ehtii näemmä kyselemään enemmän mitä kymmenen viisasta ehtii vastata. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kas kun ratikka törmäsi taksin kylkeen. Seuraavan kerran taksin tilalla saattaa olla lapsi potkukelkkansa kanssa. Tulehan sitten kiihkoilemaan jyrästäsi.
Tässä on henkilö joka ei tajua liikenne laista mitään.
Toivottavasti hänellä ei ole ajo-oikeutta minkäänlaiseen vehkeeseen.
Täydellinen pommi muille kansalaisille. Näitä tampere on täynnä.
Sitten mollataan turkulaisia vaikka oma paska housuissa.
- Anonyymi
Siitä se lähtee. Nyt on pää auki.
- Anonyymi
Jonkun piti olla ratikan ensimmäinen uhri. Tai no, totuushan oli kaikkein ensimmäinen.
- Anonyymi
Ihanaa! Vihdoinkin! Tämä vähän helpottaa sitä ahdistusta mikä on tullut kun tunneli ei vaan romahda.
- Anonyymi
Etkö yhtään ajattele rahoja mitkä ratikkaan on haaskattu?
Rahaa ei tule taivaasta. - Anonyymi
Tuskin tuollaiset ratikkaonnettomuudet helpottavat jatkossa ainakaan matkustajien ahdistusta. Nyt olisi Hervannan ja keskustan välinen liikenne seis ja matkustajat jumissa ratikassa, toiset odottelisivat räntäsateessa pysäkeillä paikan raivausta. Punavihreä höttöinen unelma alkaa näyttämään todelliset kasvonsa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuskin tuollaiset ratikkaonnettomuudet helpottavat jatkossa ainakaan matkustajien ahdistusta. Nyt olisi Hervannan ja keskustan välinen liikenne seis ja matkustajat jumissa ratikassa, toiset odottelisivat räntäsateessa pysäkeillä paikan raivausta. Punavihreä höttöinen unelma alkaa näyttämään todelliset kasvonsa.
Nysse pääsee kääntyvillä etupyörillään jumiin jääneen ratikan ohitse.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuskin tuollaiset ratikkaonnettomuudet helpottavat jatkossa ainakaan matkustajien ahdistusta. Nyt olisi Hervannan ja keskustan välinen liikenne seis ja matkustajat jumissa ratikassa, toiset odottelisivat räntäsateessa pysäkeillä paikan raivausta. Punavihreä höttöinen unelma alkaa näyttämään todelliset kasvonsa.
Matkitte stadia. Ei teistä tule suomen pääkaupunkia vaikka yrittätte matkia stadia
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Etkö yhtään ajattele rahoja mitkä ratikkaan on haaskattu?
Rahaa ei tule taivaasta.Paitsi korona business raha
- Anonyymi
Berneri uusio taxi tietysti . Mercedes -bennz 2015 mallia ei aina Bmw.
Ratikka on tosi vaarallinen syystä kun on hiljainen ja sillä on
etuajo oikeus . Suojateillä jää vielä monta ratikan alle .
Onko palolaitoksella edes ratikan nostoon uhrin päältä kalustoa. - Anonyymi
Oranssi vilkkuvalo ratikkaan niinkuin kaikissa yllättävästi liikkuvissa koneissa. Tulisi varmaan halvemmaksi aika pian. Kuinka monta kilometriä tampereen ratikalla päästin ennen kolaria? Kolaria per kilometri aika vaarallinen liikenne muoto. Oranssit valot kunnes kaikki tottuu ja ehkä hyvä sen jälkeenkin.
- Anonyymi
Skeida ei sovi Suomen talveen.
- Anonyymi
Eiköhän kukiteta kumpanenkin osapuoli. Valokuvat seinälle muistoksi kaupungintalolle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eiköhän kukiteta kumpanenkin osapuoli. Valokuvat seinälle muistoksi kaupungintalolle.
Mielummin laitetaan raatihuoneen seinään laatta, jossa on niiden neljän tuhoisan demarinaisen nimet, jotka pettivät äänestäjänsä ja olivat ratkaisijoina ratikkapäätöksessä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mielummin laitetaan raatihuoneen seinään laatta, jossa on niiden neljän tuhoisan demarinaisen nimet, jotka pettivät äänestäjänsä ja olivat ratkaisijoina ratikkapäätöksessä.
Oliko samat petturit mitkä tunnelipäätöksessä? Valehteleva lääkärihän sai tuomionsakin, ja pudotettiin eduskunnasta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oliko samat petturit mitkä tunnelipäätöksessä? Valehteleva lääkärihän sai tuomionsakin, ja pudotettiin eduskunnasta.
Mutta demarit antoivat sitten palkkiotyöpaikan.
- Anonyymi
Oli koukannut ja taksikuski kertoi ratikka kuskin olleen vielä nainen niin on meleko varma syyllinen.
- Anonyymi
Ratikka kulkee kiskoilla eikä tee "koukkauksia". Luuletko kiskoja koristeiksi?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ratikka kulkee kiskoilla eikä tee "koukkauksia". Luuletko kiskoja koristeiksi?
"änään 16:25
UUSI
Ratikka kulkee kiskoilla eikä tee "koukkauksia". Luuletko kiskoja koristeiksi?"
Onneksi te Tamperelaiset olette tosikkoja. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"änään 16:25
UUSI
Ratikka kulkee kiskoilla eikä tee "koukkauksia". Luuletko kiskoja koristeiksi?"
Onneksi te Tamperelaiset olette tosikkoja.Eikös se ratikka teekään käsijarrukäännöksiä
- Anonyymi
Mikä sen kriisipuhelimen numero taas olikaan?
- Anonyymi
Googleta Pitkäniemi, soita ja sano, että nyt on hätä, tulkaa pian hakemaan!
- Anonyymi
Ratikan eteen mies kävelemään tai ajamaan fillarilla ja varoittamaan muita liikkujia kuten aikanaan henkilöautojen kanssa piti tehdä.
- Anonyymi
Väärä väri ratikassa kun ei näy. Pinkki tai vaaleanpunainen olisi ollut parempiin.
Muuten ei yllättänyt. - Anonyymi
Ratikalla on aina etuajo oikeus.
- Anonyymi
Ensin ratikka vei liito-oravien pesäpuut. Nyt ratikka tuhosi taksin. Mitä ratikka aiheuttaa seuraavaksi?
- Anonyymi
Hankkiutuu eroon muista kilpailevista kulkuneuvoista, seuraavaksi se jyrää sähköpotkulaudat
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hankkiutuu eroon muista kilpailevista kulkuneuvoista, seuraavaksi se jyrää sähköpotkulaudat
Sitten se ajaa polkupyörät kaikki mutkalle
- Anonyymi
On teillä ongelmat.
Pitää opetella liikennesäännöt. - Anonyymi
Ratikan uusi nimi voisi olla kiskopyöveli. Odotetaan ensimmäistä ihmisuhria niin voidaan pistää muistopatsas Hämeenpuistoon.
Olen kuullut että ensimmäiset ratikkauskovaiset on viety jo ubervasemmiston kokouksesta suoraan Niemeen. - Anonyymi
Siinä tuhotui taas kallis hiilikuitupuskuri. Kuka enää uskoo satuun ratikan tuomista euroista? Vain täydellinen pölhö.
- Anonyymi
Valitaan vuoden vosikkakuski.
- Anonyymi
Valtuustossa niitä on ennemistö. Pölhöt ovat äänestäneet vielä pölhompiä.
- Anonyymi
Niitä hiilikuitupuskureita tulee menemään satoja. Onkohan se kalliskin ?
- Anonyymi
Nyt teillä taivas aukes,
pääsette lempiaiheeseenne ,
ja jankuttaan kun omaa elämää ei teillä oikeasti olekkaan.- Anonyymi
Mustanmakkaranmaa on sekaisin, spora koukkas kumijalan kylkeen. Apua!
- Anonyymi
Mitä minä sanoin. Olin etukäteen viisas ja tiesin näin käyvän. Koskaan aikaisemmin ei ole näin käynyt. Kannattipa ratikka joo tosi paljon.
- Anonyymi
Renault taksi taksikuskin vika !
Raitiovaunulla on aina etuajo-oikeus !
Virheistä oppii kun maksaa taksia ! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Renault taksi taksikuskin vika !
Raitiovaunulla on aina etuajo-oikeus !
Virheistä oppii kun maksaa taksia !Saa kait sitä Mitsua Relluksikin kutsua.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Saa kait sitä Mitsua Relluksikin kutsua.
Eihän vihreet tunne automerkkejä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Saa kait sitä Mitsua Relluksikin kutsua.
Mercedes-bennz 2015 Berner mallin kuskilla
- Anonyymi
Aijai jai, tämä enteilee pahaa. Ennustukseni, ettå irtopäitä tulee vierimään ratikan jäljiltä näyttää nyt huomattavasti todennäköisemmältä.
- Anonyymi
Maalaistaksi ei tiennyt tai ei ymmärtänyt, että siinä voi ratikka kulkea.
- Anonyymi
Ei sitä ymmärrä mikään muukaan järkiolento, että Tampereen kaltaisessa pienessä tuppukylässä voi ratikka tulla kylkeen autioiden petomaisemien keskellä. Eihän sellaisessa ole mitään järkeä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei sitä ymmärrä mikään muukaan järkiolento, että Tampereen kaltaisessa pienessä tuppukylässä voi ratikka tulla kylkeen autioiden petomaisemien keskellä. Eihän sellaisessa ole mitään järkeä.
Siis peltomaisemien keskellä, voi sielä petojakin olla......
- Anonyymi
Harjoittelijat törmäsivät ammattiautoilijaan.
- Anonyymi
Pitäisikö ratikkakuskien koulutusta pidentää. Tuollainen tappokone on huikean vaarallinen osaamattomien käsissä.
Viisaat osasivat jo ennustaa moisen. Päitä lentää!!
Seuraava ennustus käy toteen kun ylimitoitetut matkustajamäärät ajavat kaupungin talouden kuralle.- Anonyymi
STOP MERKKI pelastaa tilanteen !
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
STOP MERKKI pelastaa tilanteen !
Mikä auto kyseessä, mikä vuosimalli ?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikä auto kyseessä, mikä vuosimalli ?
Lada niva -86.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
STOP MERKKI pelastaa tilanteen !
Parempi vaaksa vaaraa kuin virsta väärää! hä
- Anonyymi
Laitetaan ratikalle riittävän alhainen nopeusrajoitus ja rakennetaan radalle jyrkät hidasteet ennen jokaista risteystä. Nämähän ovat Tampereen "liikennesuunnittelun" vakioratkaisut jokaiseen paikkaan.
- Anonyymi
Tasoristeyksissä kaduille pitää laittaa puomit. Nouseevat ja laskeevat sen mukaan milloin ratikka kulkee .Niinhän junaradoillakin on . Pelkkä liikenne valokaan ei riitä.
- Anonyymi
Siinä kohdassa on ratikalla 30 km nopeusrajoitus.
Eli se siitä pikaratikasta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tasoristeyksissä kaduille pitää laittaa puomit. Nouseevat ja laskeevat sen mukaan milloin ratikka kulkee .Niinhän junaradoillakin on . Pelkkä liikenne valokaan ei riitä.
Samaa mieltä. Puomit tarvitaan. Eivät ole kokonaiskustannuksissa iso erä, mutta parantavat huomattavasti liikenneturvallisuutta, kun "vahingossa" törmäilyt jäävät pois.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siinä kohdassa on ratikalla 30 km nopeusrajoitus.
Eli se siitä pikaratikasta.Pitäisi olla 10 km/h rajoitus risteysalueilla ja hidasteet. Muualla radalla max. 30 km/h.
- Anonyymi
Liikenteessä, liikenteessä sattuu. Ratikka ei ole syyte... epäiltynä, vaan taksi. Ketjun aloitus johtaa siis harhaan. Mutta oli siinä liukas keli ja pullonkaula kohta liikenteessä, johon on nyt tullut lisäksi ratikka.
- Anonyymi
Varmaankin sinun kannattaa lukea "aloitus" uudestaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Varmaankin sinun kannattaa lukea "aloitus" uudestaan.
Varmaankin kannattaisi ylläpidon poistaa "aloitus" kokonaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Varmaankin kannattaisi ylläpidon poistaa "aloitus" kokonaan.
Se olisi vihervasemmistolaista unelmaa, jos voisi kaikki uutiset maailmasta sensuroida pois.
- Anonyymi
Pää on avattu ratikkademokratialle näin.
- Anonyymi
Huonolta vaikuttaa giljotiinin tulevaisuus!😭😭😭
- Anonyymi
SDP ja Marinin johtama tyttöjengi tuhosivat tamperelaisen taksin. SDP ja muu vihervasemmisto vastuuseen liikennetuhotyöstä.
- Anonyymi
Sen on pakko olla vapaa-ajattelijoita. Ratikkahan kulkee kiskoilla.
- Anonyymi
Vasta laskeutuneet puusta. Ajan kuluessa oppivat kyllä.
- Anonyymi
Koska ilmoitetaan ratikan suistuneen väkijoukkoon kiskoille laitetun vierasesineen takia.
- Anonyymi
Onko kiskoilla poikittain makaava vihernisti vieraseläin?
- Anonyymi
On sopiva muistututs taksinkuljettajille.
- Anonyymi
MITÄ SITTEN?
- Anonyymi
Tamperelaiset on niin vitun retardeja ettei yksinkertaisetkaan liikennesäännöt uppoa päähän, vaikka siellä olisi tyhjää tilaa uuden tiedon vastaanottamiseen. Siinä taas yksi liikenteen ylijumala näytti kaikille tyhmyytensä. Voi vitun maalaiset!
- Anonyymi
Ja kun nämä koululaiset saavat lisää vauhtia, niin nähdään ensimmäinen kiskolta suistuminen.
Kymmeniä tonneja painava rautahirviö ei sovi kaupunkilaisten keskuuteen.- Anonyymi
On järjetöntä, suorastaan hullua tuoda tuollainen lähes äänettömästi kulkeva juna, jonka jarrutusmatka on toivottoman pitkä tietyissä keleissä, kaupungin pääkadulle jalankulkijoiden joukkoon.
Ja nuo autokaistojen tasoristeykset, niitä ei pitäisi tehdä ollenkaan, rautateilläkin niistä pyritään eroon, eikä lisäämään. Tässä käy nyt niin, ensin kerätään onnettomuuksia ja uhreja riittävästi ja vasta sitten aletaan tekemään parannuksia. Tämä on niin tyypillistä suomessa, pitää aina ensin tulla uhreja, vasta sitten aletaan reagoimaan ja poistamaan riskipaikkoja.
Yhtä hullua on sanoa, että tamperelaisten pitää tottua ratikkaan ja että sillä on aina etuajo-oikeus. Aikuiset ihmiset toistelevat tuollaisia typeryyksiä, kun ensin lisäävät onnettomuusriskejä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On järjetöntä, suorastaan hullua tuoda tuollainen lähes äänettömästi kulkeva juna, jonka jarrutusmatka on toivottoman pitkä tietyissä keleissä, kaupungin pääkadulle jalankulkijoiden joukkoon.
Ja nuo autokaistojen tasoristeykset, niitä ei pitäisi tehdä ollenkaan, rautateilläkin niistä pyritään eroon, eikä lisäämään. Tässä käy nyt niin, ensin kerätään onnettomuuksia ja uhreja riittävästi ja vasta sitten aletaan tekemään parannuksia. Tämä on niin tyypillistä suomessa, pitää aina ensin tulla uhreja, vasta sitten aletaan reagoimaan ja poistamaan riskipaikkoja.
Yhtä hullua on sanoa, että tamperelaisten pitää tottua ratikkaan ja että sillä on aina etuajo-oikeus. Aikuiset ihmiset toistelevat tuollaisia typeryyksiä, kun ensin lisäävät onnettomuusriskejä.Hullu-HeIkehän tuhosi Tampereen sujuvan paikallisliikenteen. Samaa taktiikka käytetään muutenkin. Rikotaan toimivaa, ja tuodaan sitten tilalle "toimiva" ratkaisu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hullu-HeIkehän tuhosi Tampereen sujuvan paikallisliikenteen. Samaa taktiikka käytetään muutenkin. Rikotaan toimivaa, ja tuodaan sitten tilalle "toimiva" ratkaisu.
Tämä samainen Helke oli myös ratikka-myönteisten taustajoukoissa yksi kovimmista lobbareista. Harrastuksenaan yritti pyörittää bussifirmaa, mutta siihenkään eivät kyvyt eikä rahat riittäneet. Pikkupolitikointi ja herjakirjoitukset ovat tämän "miehen" ainoa näyttö osaamisestaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On järjetöntä, suorastaan hullua tuoda tuollainen lähes äänettömästi kulkeva juna, jonka jarrutusmatka on toivottoman pitkä tietyissä keleissä, kaupungin pääkadulle jalankulkijoiden joukkoon.
Ja nuo autokaistojen tasoristeykset, niitä ei pitäisi tehdä ollenkaan, rautateilläkin niistä pyritään eroon, eikä lisäämään. Tässä käy nyt niin, ensin kerätään onnettomuuksia ja uhreja riittävästi ja vasta sitten aletaan tekemään parannuksia. Tämä on niin tyypillistä suomessa, pitää aina ensin tulla uhreja, vasta sitten aletaan reagoimaan ja poistamaan riskipaikkoja.
Yhtä hullua on sanoa, että tamperelaisten pitää tottua ratikkaan ja että sillä on aina etuajo-oikeus. Aikuiset ihmiset toistelevat tuollaisia typeryyksiä, kun ensin lisäävät onnettomuusriskejä.Se ei ole juna, se on raitiovaunu. Niitä kulkee maailman kaupungeissa varmaan satoja tuhansia. Jos muuallakin on "totuttu" ratikkaan, niin miksi se ei Tampereella onnistuisi?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se ei ole juna, se on raitiovaunu. Niitä kulkee maailman kaupungeissa varmaan satoja tuhansia. Jos muuallakin on "totuttu" ratikkaan, niin miksi se ei Tampereella onnistuisi?
Nimillä saivartelu ei auta. Samanlainen ohjauskelvoton ja hirvittävän raskas kiskokulkine on kyseessä, oli sitten juna tai raitiovaunu. Ei sovi missään nimessä ihmisliikenteen sekaan. Suljettu metrojuna on eri asia, koska se kulkee "omia polkujaan".
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se ei ole juna, se on raitiovaunu. Niitä kulkee maailman kaupungeissa varmaan satoja tuhansia. Jos muuallakin on "totuttu" ratikkaan, niin miksi se ei Tampereella onnistuisi?
Kyllä painonsa ja pituutensa puolesta on enemmänkin rinnastettavissa junaan. Muualla maailmassa ei normaalin liikenteen joukossa kulje noin järeitä vehkeitä. Tampereelle vain piti saada suurempaa, komeampaa ja kalliimpaa kuin missään muualla!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nimillä saivartelu ei auta. Samanlainen ohjauskelvoton ja hirvittävän raskas kiskokulkine on kyseessä, oli sitten juna tai raitiovaunu. Ei sovi missään nimessä ihmisliikenteen sekaan. Suljettu metrojuna on eri asia, koska se kulkee "omia polkujaan".
Kuten kirjoitin, sellaisia on maailmalla satoja ja tuhansia. Miksi joku Tampere olisi erilainen paikka?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuten kirjoitin, sellaisia on maailmalla satoja ja tuhansia. Miksi joku Tampere olisi erilainen paikka?
San Fransiscon kaapeliratikka kulkee vain 15 km/h, eikä vaunu paina kuin 7 tonnia. Sellaista ehtii jalankulkijakin väistää, eikä vaunu murskaa alle joutuvia autojakaan hengenvaarallisesti.
- Anonyymi
Kun tätä viestiketjua lukee, niin jää miettimään, että onko sitä lääkitystä liian vähän vai ehkä jopa ihan liikaa. . .
- Anonyymi
Ihan hyvähän se on, että ratikan vastustajat näyttävät ujostelematta ja rehellisesti, että minkälaisia ovat.
- Anonyymi
Sinulla on siitä puhe mistä puute.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihan hyvähän se on, että ratikan vastustajat näyttävät ujostelematta ja rehellisesti, että minkälaisia ovat.
Onhan se kauheeta, kun ratikkakriittiset ovat ihmisten turvallisuudesta huolestuneita. Te viherpunikit ette taas piittaa koskaan suomalaisten turvallisuudesta, sellaisen ajatteleminen, saati ääneen sanominen pitäisi mielestänne kieltää. Ensin ratikka, sitten Isis-terroristejakin Sanna Marin haluaa tänne tuoda, ideologia menee näillä ihmisellä aina turvallisuuden edelle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onhan se kauheeta, kun ratikkakriittiset ovat ihmisten turvallisuudesta huolestuneita. Te viherpunikit ette taas piittaa koskaan suomalaisten turvallisuudesta, sellaisen ajatteleminen, saati ääneen sanominen pitäisi mielestänne kieltää. Ensin ratikka, sitten Isis-terroristejakin Sanna Marin haluaa tänne tuoda, ideologia menee näillä ihmisellä aina turvallisuuden edelle.
Viherpunikkeja ei kiinnosta muu kuin oma napa, koska he eivät joudu miettimään taloudellisia asioita eikä turvallisuutta. Viherpunikki haluaa sähköpyöriä ja ratikoita, jotka joku muu maksaa. Viherpunikki ei ymmärrä laajempia kokonaisuuksia, sähköhän tulee töpselistä ja rahaa revitään seinästä. Se raha siellä seinässä on peräisin veroista, jotka kerätään työssä käyviltä ja yrityksiltä viherpunikkien puuhasteluita varten.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onhan se kauheeta, kun ratikkakriittiset ovat ihmisten turvallisuudesta huolestuneita. Te viherpunikit ette taas piittaa koskaan suomalaisten turvallisuudesta, sellaisen ajatteleminen, saati ääneen sanominen pitäisi mielestänne kieltää. Ensin ratikka, sitten Isis-terroristejakin Sanna Marin haluaa tänne tuoda, ideologia menee näillä ihmisellä aina turvallisuuden edelle.
Millä tavoin sinä lähtisit korjaamaan tilannetta ja parantamaan autoilijoiden ymmärrystä siitä, että he ovat ratikkaa kohtaan väistämisvelvollisia?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Millä tavoin sinä lähtisit korjaamaan tilannetta ja parantamaan autoilijoiden ymmärrystä siitä, että he ovat ratikkaa kohtaan väistämisvelvollisia?
Ymmärrätkö sinä talipää, liikennejärjestelyjen aiheuttamia riskejä ei voi korjata saarnaamalla "ymmärryksestä". Se on uskovaisten logiikkaa, joka ei toimi oikeassa elämässä. On 100% varmaa, ettei sinulla ole edes autoa ja ajokorttia, niin typeriltä juttusi vaikuttavat.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ymmärrätkö sinä talipää, liikennejärjestelyjen aiheuttamia riskejä ei voi korjata saarnaamalla "ymmärryksestä". Se on uskovaisten logiikkaa, joka ei toimi oikeassa elämässä. On 100% varmaa, ettei sinulla ole edes autoa ja ajokorttia, niin typeriltä juttusi vaikuttavat.
Sinulla ei siis ole mitään keinoja tarjota tuohon autoilijoiden osaamattomuuteen. Sen tiedon valossa on ihan ymmärrettävää, että reagoit noin säälittävällä huudolla. Kukaan ei moiti sinua kuitenkaan, koska toimit juuri kuten kykysi sallivat.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Millä tavoin sinä lähtisit korjaamaan tilannetta ja parantamaan autoilijoiden ymmärrystä siitä, että he ovat ratikkaa kohtaan väistämisvelvollisia?
Millä tavoin sinä lähtisit korjaamaan ja parantamaan pyöräilijöiden ymmärrystä siitä, että he ovat autoa kohtaan väistämisvelvollisia ylittäessään kadun suojatietä pitkin pyörällä ajaen?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Millä tavoin sinä lähtisit korjaamaan tilannetta ja parantamaan autoilijoiden ymmärrystä siitä, että he ovat ratikkaa kohtaan väistämisvelvollisia?
Miksi jalankulkijoita ja pyöräilijöitä kuolee liikenteessä. Millä tavalla saataisiin heidän ymmärtämistään parannettua?
Liikenneturvallisuutta on koko maan tasolla pyritty parantamaan vuosikymmeniä. Nyt Tampere ottaa takapakkia tuomalla ennätysraskaan ohjauskyvyttömän ja hitaasti pysähtyvän joukkotuhoaseen keskelle kevyttä liikennettä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi jalankulkijoita ja pyöräilijöitä kuolee liikenteessä. Millä tavalla saataisiin heidän ymmärtämistään parannettua?
Liikenneturvallisuutta on koko maan tasolla pyritty parantamaan vuosikymmeniä. Nyt Tampere ottaa takapakkia tuomalla ennätysraskaan ohjauskyvyttömän ja hitaasti pysähtyvän joukkotuhoaseen keskelle kevyttä liikennettä.Väistämisvelvollinen taksikuski ajoi päin punaista ratikan eteen. En oikein hahmota, miten kävelijät ja pyöräilijät liittyvät siihen.
- Anonyymi
Ketään noin fiksua tyyppiä ei näissä keskusteluissa ole ennen ollutkaan. Onnea ja menestystä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Väistämisvelvollinen taksikuski ajoi päin punaista ratikan eteen. En oikein hahmota, miten kävelijät ja pyöräilijät liittyvät siihen.
Kaikki eivät valitettavasti osaa hahmottaa kokonaisuuksia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaikki eivät valitettavasti osaa hahmottaa kokonaisuuksia.
Tuo on kyllä totta. Sotketaan suurella innolla mukaan kaikkea, mikä ei kuulu asiaan, ja itse asiasta ei sitten osata sanoa mitään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinulla ei siis ole mitään keinoja tarjota tuohon autoilijoiden osaamattomuuteen. Sen tiedon valossa on ihan ymmärrettävää, että reagoit noin säälittävällä huudolla. Kukaan ei moiti sinua kuitenkaan, koska toimit juuri kuten kykysi sallivat.
Sinulla ei siis ole ajokorttia eikä autoa, ole silti pätemässä liikenteestä. Yhtä idioottimaista, kuin persaukinen kommari jakamassa yrittäjille ohjeita, miten vaurastutaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinulla ei siis ole ajokorttia eikä autoa, ole silti pätemässä liikenteestä. Yhtä idioottimaista, kuin persaukinen kommari jakamassa yrittäjille ohjeita, miten vaurastutaan.
En taida edes ymmärtää, mitä yrität sanoa. Mutta se käy selväksi, ettet osaa keskustella tästä aiheesta yhtään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Millä tavoin sinä lähtisit korjaamaan tilannetta ja parantamaan autoilijoiden ymmärrystä siitä, että he ovat ratikkaa kohtaan väistämisvelvollisia?
Kylläpä tämä väistämisvelvollisuus on sinulle nyt kovassa kurssissa. Satutko muistamaan, miten joskus aikaisemmin suhtauduit pyöräilijöiden väistämisvelvollisuuteen ja liikennevalojen noudattamiseen? Jos et satu muistamaan, niin mainitsit näiden sääntöjen rikkomisen pyöräilijän toimesta olevan hyvin vähäinen rike, oikeastaan ei rike ollenkaan. Miksi suhtautumisesi tähän on taas muuttunut? Osaatko selittää miksi tulkitset liikennesääntöjä eri tavoin eri osapuolten ollessa kyseessä? Lisäksi olet vierittänyt vastuun autoilijalle, jos väistämisvelvollinen pyöräilijä ajaa suojatielle suoraan kulkevan auton eteen. Samaa logiikkaa käyttäen voidaan siis todeta, että raitiovaunun kuljettajan olisi ennakoida ja ottaa huomioon se, että väistämisvelvollinen taksi saattaa tulla eteen. Kun muistellaan aikaisempia mielipiteitäsi, voidaan aivan hyvin tehdä raitiovaunusta syyllinen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kylläpä tämä väistämisvelvollisuus on sinulle nyt kovassa kurssissa. Satutko muistamaan, miten joskus aikaisemmin suhtauduit pyöräilijöiden väistämisvelvollisuuteen ja liikennevalojen noudattamiseen? Jos et satu muistamaan, niin mainitsit näiden sääntöjen rikkomisen pyöräilijän toimesta olevan hyvin vähäinen rike, oikeastaan ei rike ollenkaan. Miksi suhtautumisesi tähän on taas muuttunut? Osaatko selittää miksi tulkitset liikennesääntöjä eri tavoin eri osapuolten ollessa kyseessä? Lisäksi olet vierittänyt vastuun autoilijalle, jos väistämisvelvollinen pyöräilijä ajaa suojatielle suoraan kulkevan auton eteen. Samaa logiikkaa käyttäen voidaan siis todeta, että raitiovaunun kuljettajan olisi ennakoida ja ottaa huomioon se, että väistämisvelvollinen taksi saattaa tulla eteen. Kun muistellaan aikaisempia mielipiteitäsi, voidaan aivan hyvin tehdä raitiovaunusta syyllinen.
Väistämisvelvollisuus on aika tärkeä juttu liikenteessä. Joskus sinäkin ymmärrät sen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Väistämisvelvollisuus on aika tärkeä juttu liikenteessä. Joskus sinäkin ymmärrät sen.
Minä kyllä ymmärrän, mutta kun katsoo vanhoja kirjoituksiasi, sinulla näyttäisi olevan suuria puutteita sen ymmärtämisessä. Tämä internet on siitä ihmeellinen, että kaikki kerran kirjoitettu jää tänne etkä pääse manipuloimaan vanhoja juttujasi, vaikka ymmärrän hyvin että useasti haluaisit näin tehdä. "Eihän se väistämisvelvollisuuden laiminlyönti niin iso rike ole, ei oikeastaan rikkomus ollenkaan.."
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä kyllä ymmärrän, mutta kun katsoo vanhoja kirjoituksiasi, sinulla näyttäisi olevan suuria puutteita sen ymmärtämisessä. Tämä internet on siitä ihmeellinen, että kaikki kerran kirjoitettu jää tänne etkä pääse manipuloimaan vanhoja juttujasi, vaikka ymmärrän hyvin että useasti haluaisit näin tehdä. "Eihän se väistämisvelvollisuuden laiminlyönti niin iso rike ole, ei oikeastaan rikkomus ollenkaan.."
En tiedä mitä vanhoja kirjoituksia tarkoitat. Tässä puheenaiheena olevassa kolarissa taksikuski ei noudattanut väistämisvelvollisuuttaan. Tilanteeseen ei liity yhtään kävelijää, helikopterilentäjää, pyöräilijää, ratsastajaa, golfin pelaajaa tai rullaluistelijaa. Vaikka jotkut niin ilmeisesti luulevat.
- Anonyymi
Ehkä sinun kannattaa yrittää jatkaa niitä keskusteluja joista on jotain jäänyt hampaankoloon niiden kanssa jotka ovat niissä olleet mukana. Tämä keskustelu koskee kolaria jossa taksikuski ajoi päin punaista ratikan eteen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ehkä sinun kannattaa yrittää jatkaa niitä keskusteluja joista on jotain jäänyt hampaankoloon niiden kanssa jotka ovat niissä olleet mukana. Tämä keskustelu koskee kolaria jossa taksikuski ajoi päin punaista ratikan eteen.
Alkaa olla toivoton tilanne, jos ei muista omia sekoiluitaan. Toisaalta kirjoituksesi ovat olleet sitä tasoa, että ymmärrän hyvin että haluatkin unohtaa ne.
- Anonyymi
Niin. Tässä tai tästä se nähtiin Pirkanmaan ajotaito.
Täysi nolla, jopa "ammatti kuski" ei osaa liikennesääntöjä.
Älkää haukkuko Turkulaisia koska kusette omaan nilkkaan.- Anonyymi
Se ei kylläkään ollut Tampereen taksi, vaan jostain muualta.
- Anonyymi
Luonnonkansalaisia kuolee tyhmyyttään. Mitäpä sosiaalielukka rahalla tekisikään.
- Anonyymi
Kyllä Ratikan kanssa pärjää,kun muistaa,että RATIKALLA on etuajo-oikeus aina. Sylvi Kekkonenkaan ei sitä muistanut,kun Helsingissä ajoi päin ratikkaa 1970-luvulla sienestä tullessaan. Moitti vielä tuhmin sanoin ratikkakuskia...
- Anonyymi
ei bagdadissa ole ratikoita.
- Anonyymi
Tampere säästää väärissä paikoissa. Ratikan ja liikenteen sujuvuuden kannalta olisi eritasoristeys ollut paikallaan.
Kivilouhettakin löytyy sen tekoon riittämiin. - Anonyymi
Se ärsyttää kyllä todella paljon, ettei tuosta kolarista voi syyttää pyöräilijöitä. Todennäköisesti kuitenkin joku pyöräilijä on ollut paikalla kolarin aiheuttamassa, ja sitten lähtenyt kovaa vauhtia karkuun keskisormi pystyssä. Tämä on poliisin ja lehdistön tiedossa, mutta niitä on käsketty olemaan hiljaa ja valehtelemaan asiasta. Tampere on aivan pilalla pyöräilijöiden takia!
- Anonyymi
Jos pyöräilijä on ollut kyseessä on liikkeellä todennäköisesti ollut se läski spandeksi yh joka on risteykseen jäänyt sähköpyörällään chattailemaan.
- Anonyymi
Kaatuiko kukaan ratikan baarivaunussa?
- Anonyymi
Mustamakkarabaari? Oliko mamuja täynnä vai?
- Anonyymi
Menee ainakin sukupolvi, ennenkuin maalaiset tottuvat spåraan.
- Anonyymi
Ei tottuminen poista ongelmaa. Kun luodaan liikenteeseen riskipaikkoja, on tilastollinen pakko, että joillekin käy aina niissä huonosti. Syitä siihen on monia, eikä niitä voi koskaan kokonaan sulkea pois, ihminen ei ole kone ja tilanteet ovat muuttuvia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei tottuminen poista ongelmaa. Kun luodaan liikenteeseen riskipaikkoja, on tilastollinen pakko, että joillekin käy aina niissä huonosti. Syitä siihen on monia, eikä niitä voi koskaan kokonaan sulkea pois, ihminen ei ole kone ja tilanteet ovat muuttuvia.
Edelleen, kaikki ihmisen rakentamat kulkuvälineet joutuvat onnettomuuksiin. Potkukelkasta avaruussukkulaan. Jos liikenneonnettomuuksista halutaan päästä kokonaan eroon, niin kaikki liikkuminen pitää kieltää. Jopa kävellessä voit liukastua ja lyödä pääsi ja se on henki pois. Siitä syystä kaikki kahdella jalalla käveleminen pitää kieltää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Edelleen, kaikki ihmisen rakentamat kulkuvälineet joutuvat onnettomuuksiin. Potkukelkasta avaruussukkulaan. Jos liikenneonnettomuuksista halutaan päästä kokonaan eroon, niin kaikki liikkuminen pitää kieltää. Jopa kävellessä voit liukastua ja lyödä pääsi ja se on henki pois. Siitä syystä kaikki kahdella jalalla käveleminen pitää kieltää.
Liikkumisympäristöä pyritään tekemään turvallisemmaksi. Esimerkiksi kevyelle liikenteelle omat väylänsä, risteävälle liikenteelle eritasoliittymiä jne. Liikennevalot ovat vanhahko keksintö, mutta ne eivät auta, ellei valoja noudateta. Ja ihminen ei noudata, jos näyttää ettei ketään muita ole saapumassa valo-ohjattuun risteykseen, koska kokee odottamisen hallinnon suorittamana kyykyttämisenä.
Sanomattakin selvää, ettei täytenä lähes 80 tonnia painava ratikka ainakaan paranna liikenneturvallisuutta nykyisellä mallilla. Ainakin puomit pitäisi saada sellaisiin risteyksiin, missä ei ole mahdollisuutta tehdä monitasoliittymiä. - Anonyymi
On jo totuttu Hesassa käydessä - onnittelut tamperelaisille tästä järkevästä hankinnasta ! Esimerkkiä voisivat ottaa muutkin kaupungit,kuten Kuopio..
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On jo totuttu Hesassa käydessä - onnittelut tamperelaisille tästä järkevästä hankinnasta ! Esimerkkiä voisivat ottaa muutkin kaupungit,kuten Kuopio..
Järkevästä my ass. Raideliikenne sopii lähinnä kaupunkien väliseen massojen siirtoon, mutta "jakelupäässä" järjestelmä on liian raskas, koska siirrettävät eivät ole menossa samaan loppusijoituspaikkaan. Samasta syystä henkilöauto on dynaamisuudeltaan ylivoimainen, koska sillä kuorma pääsee suoraan paikasta aa paikkaan bee.
Raitiovaunun käyttö on suunnilleen yhtä järkevää kuin ampua tykillä kärpästä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Järkevästä my ass. Raideliikenne sopii lähinnä kaupunkien väliseen massojen siirtoon, mutta "jakelupäässä" järjestelmä on liian raskas, koska siirrettävät eivät ole menossa samaan loppusijoituspaikkaan. Samasta syystä henkilöauto on dynaamisuudeltaan ylivoimainen, koska sillä kuorma pääsee suoraan paikasta aa paikkaan bee.
Raitiovaunun käyttö on suunnilleen yhtä järkevää kuin ampua tykillä kärpästä.Miten perustelet tuon näkemyksen, että raideliikenne sopii lähinnä kaupunkien välille?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miten perustelet tuon näkemyksen, että raideliikenne sopii lähinnä kaupunkien välille?
Arvoisa kyselijäpösiIö, se on perusteltu viestissä johon vastasit.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Arvoisa kyselijäpösiIö, se on perusteltu viestissä johon vastasit.
Ei ole. Et siis osaa perustella? Mikä sen näkemyksen arvo ja merkitys silloin on?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ole. Et siis osaa perustella? Mikä sen näkemyksen arvo ja merkitys silloin on?
Kyllä on. Syyttömiä me muut olemme siihen, jos et ymmärrä lukemaasi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä on. Syyttömiä me muut olemme siihen, jos et ymmärrä lukemaasi.
Jos pidät esitettyjä väitteitä perusteltuina, niin ei mikään ihme, että et voi käsittää ratikkaa. Ja montaa muutakaan asiaa.
- Anonyymi
Missä on Suomessa kaupunkilaisia? Hakaniemi Hesassa,Karjasilta yms nimet kertovat kaupunkilaisuuden asteen Suomessa..
- Anonyymi
Entä raitiovaunuun?
- Anonyymi
KAUHEA PAKKOMIELLE JAUHAA TÄSTÄ AIHEESTA????
KERTOKAA NYT OIKEASTI,
MIKSI ???????- Anonyymi
Miksi aihe tekee sinusta hysteerisen ja miksi on pakko huutaa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi aihe tekee sinusta hysteerisen ja miksi on pakko huutaa?
Palstan viisaat ovat ennustaneet oikein että tämä tappokonen rampauttaa ja tappaa Tamperelaisia.
Jos saisi valita niin mieluusti niitä viherhippiäisiä alle niin verotaakka pienenisi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Palstan viisaat ovat ennustaneet oikein että tämä tappokonen rampauttaa ja tappaa Tamperelaisia.
Jos saisi valita niin mieluusti niitä viherhippiäisiä alle niin verotaakka pienenisi.Stop merkki auttaa ennen kiskoja !
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi aihe tekee sinusta hysteerisen ja miksi on pakko huutaa?
Et oikein osaa tuota käänteispsykologiaa, jätä se niille jotka hallitsee.
Jankuta ratikasta vaan, se on sinun juttusi, pakkomielteesi,
jookos jänkä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Et oikein osaa tuota käänteispsykologiaa, jätä se niille jotka hallitsee.
Jankuta ratikasta vaan, se on sinun juttusi, pakkomielteesi,
jookos jänkä.Veikkaan että 10 prosenttia Tampereen liikennekuolemista tulee ratikan aiheuttamina.
Kaupungille olisi tullut halvemmaksi rakentaa giljotiini keskustorille.
300K. on tuhlattu possujunaan. Lisäkuluineen miljardi euroa tuskin riittää.
Aika hullu rakennelma siksi että vihernarkkarit pääsevät nopeasti hervannasta hassista.
Ennustan että ratikan myötä myös huumekuolemat lisääntyy. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Et oikein osaa tuota käänteispsykologiaa, jätä se niille jotka hallitsee.
Jankuta ratikasta vaan, se on sinun juttusi, pakkomielteesi,
jookos jänkä.Mene juttelemaan valkotakkisille tuosta käänteispsykologiastasi, vaikutat jo itsetuhoiselta. Kirjoittelu palstoille ei psyykkisiä ongelmiasi paranna.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Veikkaan että 10 prosenttia Tampereen liikennekuolemista tulee ratikan aiheuttamina.
Kaupungille olisi tullut halvemmaksi rakentaa giljotiini keskustorille.
300K. on tuhlattu possujunaan. Lisäkuluineen miljardi euroa tuskin riittää.
Aika hullu rakennelma siksi että vihernarkkarit pääsevät nopeasti hervannasta hassista.
Ennustan että ratikan myötä myös huumekuolemat lisääntyy.Kyllä teillä änkyrävastustajilla on toinen toistaan kummallisempia motiiveja vastustaa ratikkaa. Enää ei riitä suuret kustannukset, vaan kaikenlaisia muita skenaarioita keksitään. Jos me halutaan, että liikenteessä ei tule onnettomuuksia tai kuolonuhreja, niin kaikki liikenne ja muu liikkuminen pitää kieltää. Myös kahdella jalalla käveleminen pitää kieltää, koska siinä voi liukastua ja lyödä päänsä katukiveen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä teillä änkyrävastustajilla on toinen toistaan kummallisempia motiiveja vastustaa ratikkaa. Enää ei riitä suuret kustannukset, vaan kaikenlaisia muita skenaarioita keksitään. Jos me halutaan, että liikenteessä ei tule onnettomuuksia tai kuolonuhreja, niin kaikki liikenne ja muu liikkuminen pitää kieltää. Myös kahdella jalalla käveleminen pitää kieltää, koska siinä voi liukastua ja lyödä päänsä katukiveen.
Miksi tuodaan yliraskaalla ratikalla ehdoin tahdoin lisää riskejä liikenteeseen entisten lisäksi?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi tuodaan yliraskaalla ratikalla ehdoin tahdoin lisää riskejä liikenteeseen entisten lisäksi?
Ratikkareittien suunnittelussa on taidettu käyttää kaupungin liikennesuunnittelijoita jotka saavat liikenteen sekaisin minne menevät. Kaikki mihin he ovat täällä ryhtyneet on muuttunut paskaksi.
Huumekuolemat lisääntyy koska ratikalla on suora yhteys Hervannan piikityshuoneisiin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ratikkareittien suunnittelussa on taidettu käyttää kaupungin liikennesuunnittelijoita jotka saavat liikenteen sekaisin minne menevät. Kaikki mihin he ovat täällä ryhtyneet on muuttunut paskaksi.
Huumekuolemat lisääntyy koska ratikalla on suora yhteys Hervannan piikityshuoneisiin.Helke ei onneksi ole enää sotkemassa kaupungin liikennettä, vaan sotkee pelkästään kaukoliikennettä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Helke ei onneksi ole enää sotkemassa kaupungin liikennettä, vaan sotkee pelkästään kaukoliikennettä.
Helke on tällä hetkellä pelkkä renki. Hän ajoi liikenteen lähes konkurssiin. Nyt muut miehet yrittävät paikata sen mitä vielä on korjattavissa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mene juttelemaan valkotakkisille tuosta käänteispsykologiastasi, vaikutat jo itsetuhoiselta. Kirjoittelu palstoille ei psyykkisiä ongelmiasi paranna.
Sinulla on jo heistä kokemusta, et tosin päässyt pakkomielteestä jankuttaa ratikasta, on paha, paha pakkomielle, koita kestää, läheisesi eivät kestäneet...............
( muista lääkkeesi ja juoda ja polttaa .....) - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi tuodaan yliraskaalla ratikalla ehdoin tahdoin lisää riskejä liikenteeseen entisten lisäksi?
Ratikka ei ole mikään yliraskas. Se ei paina sen enempää kuin kolme bussia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ratikka ei ole mikään yliraskas. Se ei paina sen enempää kuin kolme bussia.
Niin tuollainen miniratikka.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ratikka ei ole mikään yliraskas. Se ei paina sen enempää kuin kolme bussia.
hahhaa aahh, hyvää sarkasmia. Riittävän raskas kuitenkin, ruhjoo kaiken mikä eteen voi tulla, pyöräilijöistä rekkoihin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Stop merkki auttaa ennen kiskoja !
Auttaako varmasti? Miten se estää ajamasta ratikan alle?
- Anonyymi
Voi pasus vieköön.
- Anonyymi
Hyvä juttu että jäykät teräskiskot korvataan joustavilla kumikiskoilla ja että ohjauspyörän lisäksi tulee tiukat käännökset mahdollistava käsijarru. Turvallisuus paranee kun vaunuja voi hallita kaikissa kaarteissa ja olosuhteissa.
- Anonyymi
Raitiovaunu on historiallinen kapistus, mutta näköjään kehitys kehittyy silläkin alalla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Raitiovaunu on historiallinen kapistus, mutta näköjään kehitys kehittyy silläkin alalla.
Yksityisautoilu on paras vaihtoehto, koska se on keksitty vasta 2000-luvulla.
- Anonyymi
Toivottavasti ei ollut viimeinen. Olisi kiva nähdä suolenpätkiä ja irtoraajoja töihin fillaroidessa.
- Anonyymi
Kyllä se on kumma että pitää sijoittaa tuollaiseen turhakkeeseen satoja miljoonia vain siksi että yh-äidit pääsevät hervannasta kaupunkiin ja narkkarit kaupoille.
Tyhjentyneessä keskustassa tulevaisuudessa saa muuta ostettavaa kuin hassista.
Jos nyt jo koe ajossa tulee kolareita niin miten paljon niitä sitten tulee kun liikennöinti alkaa.
Pahin skenaario on silloin kun ratikka kolaroi ja tunnelissa kolaroidaan samaan aikaan neljän ruuhkaassa.
Onko viisailla liikennesuunnittelijoila visio tällaisesta sumasta? Ja sen vaikutuksista??
No ei ole, kun heillä tuskin pysyy väriliidut käsissä.
- Anonyymi
Hienoa! Jatkakaa typeriä kirjoitteluitanne!
Kohta menee 200 viestiä rikki.
t. Jaska Pankuttaja- Anonyymi
Ratikka on niin turha Tampereen kokoisessa kaupungissa.
Ennen oli mukava käydä omalla autolla Hämeenkadun pikkuliikkeissä. Ja tuhlata rahaa.
Nyt on kadut suljettu, parkkimaksut pilvissä ja liikkeet tyhjillään.
Eräs entinen kauppias kutsui tätä viherkapitalismiksi.
Jos viherkapitalismilla on tällaiset vaikutukset, mitä tekee kommunismi? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ratikka on niin turha Tampereen kokoisessa kaupungissa.
Ennen oli mukava käydä omalla autolla Hämeenkadun pikkuliikkeissä. Ja tuhlata rahaa.
Nyt on kadut suljettu, parkkimaksut pilvissä ja liikkeet tyhjillään.
Eräs entinen kauppias kutsui tätä viherkapitalismiksi.
Jos viherkapitalismilla on tällaiset vaikutukset, mitä tekee kommunismi?Omalla autolla pääsee edelleenkin Hämeenkadun pikkuliikkeisiin. Kävelymatkaa tulee pahimmillaan pari-kolmesataa metriä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Omalla autolla pääsee edelleenkin Hämeenkadun pikkuliikkeisiin. Kävelymatkaa tulee pahimmillaan pari-kolmesataa metriä.
Oletko höperö?
Miksi väität olemattomia.
Käytätkö liikaa hassista.
Hämeenkadulla ei henkilöautolla saa ajaa.
Miksi viherhöpötin haluaa änkyröidä?
Pahat reflat??? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oletko höperö?
Miksi väität olemattomia.
Käytätkö liikaa hassista.
Hämeenkadulla ei henkilöautolla saa ajaa.
Miksi viherhöpötin haluaa änkyröidä?
Pahat reflat???Hämeenkadulle päästäkseen kenenkään ei tarvitse ajaa metriäkään Hämeenkatua. Ainakin Kosken itäpuolella pääsee P-Hämpistä suoraan Stockan tai Suomen Pankin talon nurkalle suoraan hissillä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hämeenkadulle päästäkseen kenenkään ei tarvitse ajaa metriäkään Hämeenkatua. Ainakin Kosken itäpuolella pääsee P-Hämpistä suoraan Stockan tai Suomen Pankin talon nurkalle suoraan hissillä.
Autolla ei pääse Hämeenkadulle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Autolla ei pääse Hämeenkadulle.
Eikä Ratinan stadionille. Eikä Siilinkarille.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Autolla ei pääse Hämeenkadulle.
Kukaan ei väittänytkään, että autolla pääsee Hämeenkadulle. Mutta AUTOLLA PÄÄSEE HÄMEENKADUN LIIKKEISIIN. Joutuu vaan pysäköimään parkkihalliin tai sivukadulle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hämeenkadulle päästäkseen kenenkään ei tarvitse ajaa metriäkään Hämeenkatua. Ainakin Kosken itäpuolella pääsee P-Hämpistä suoraan Stockan tai Suomen Pankin talon nurkalle suoraan hissillä.
Pahat reflat. Käy Tullintorilta hakeen subua. Se jeesaa,
Sittenn kävele Hämeenkatu läpi.
Pääseekö ajaan?
- Anonyymi
Kas kun ei jo aiemmin. Mansessa ei osata ajaa, edes polkupyörällä.
- Anonyymi
Hämeenkadulle on mahdotonta ajaa omalla autolla.
Miksi viherhippiäinen väittää niin.
Epäileekö omaa vakautumustaan?
Onko silmät jo auenneet???- Anonyymi
Älä jaksa vedättää.
Kukaan ei väittänytkään, että autolla pääsee Hämeenkadulle. Mutta AUTOLLA PÄÄSEE HÄMEENKADUN LIIKKEISIIN. Joutuu vaan pysäköimään parkkihalliin tai sivukadulle.
- Anonyymi
Eihän sillä taivastenvaltakuntaan pääse. Kestääkö sohvasi kotona tuskailla maailmanmenoa?
- Anonyymi
Älä lähde keskustaan omalla autolla. Hämeenkadulle EI saa ajaa. Viherkommunistit ovat halunneet keskustasta viher keitaan, jossa kukaan ei käy ja hassis palaa.
Olen asunut Tampereella niin kauan että minua hirvittää kun ennen niin elinvoimaisesta kaupungista on tullut hautausmaa.
Liikkeet on kadonneet ja ihmiset.
On turha syyttää kaupan siirtymisestä nettiin kaupungin hiljaisuudesta, jos sinne ei maksavat asiaat edes pääse.
Suurin syy keskustan kuolemiseen on erittäin osaamattomat liikennesuunnittelijat ja grynderi mafia.
Mutta onneksi hassista saa viherhippiäiset vielä kaupungista.- Anonyymi
Viimeisin ratikan uhri oli Stokkan herkku.
- Anonyymi
Viherhipit saa keskustasta narkkikeitaan , Tampereen Harlemin jota normikansalaiset välttävät yöaikaan.
Koskaan ei voi olla varma milloin viherhippiäinen narkissaan saa huonot reflat ja alkaa ryöstään ohikulkioita.
Kolminkertainen eläköön huuto kaupunkisuunnittelijoille.!
Te onnistuitte tavoiteissanne. - Anonyymi
Taas ratikkakolari, tällä kertaa opetusajossa. Keskiviikkona 3.2.21 ratikka pamautti jakeluauton kylkeen Hämeenkadulla, joka ei lumipenkkojen takia pystynyt väistämään.
Ei taida tulla muuta kuin kolarisumaa tuon rakkineen liikennöinnistä. Eivät typerykset ymmärtäneet, ettei juna sovi pääkadulle muun liikenteen joukkoon ja riskipaikkoja riittää muuallakin.- Anonyymi
Miljardimoka.
- Anonyymi
Onneksi noita raitiovaunuja ei ole muualla kuin Tampereella.
Varsinkaan keskustassa. Ilmeisesti käyty vain lähi kaupassa. - Anonyymi
Sovi pääkadulle.
Miten helvetissä se toimii Helsingin Mannerheimintiellä.
Ja siellä on useita linjoja, Tampereella vain yksi.
- Anonyymi
Siihen pitäisi kerran mällätä sellaisella vehkeellä että suistuisi radaltaan pyörät ylöspäin ojaan koko keksintö.
- Anonyymi
Tämä juttu ei koske mitenkään ratikkaa, mutta kysyn muuten vaan.
Minulle on vähän epäselvää kuka väistää ja ketä.
Ajat Paasikiventietä pohjoisiinpäin, eli tulet tunnelista. (päätie).
Porukkaa tulee Paasikivenkatua liittyen Paasikiventielle.
Kuka väistää ja ketä. Paasikivenkadulla ei ole kärkikolmiota joten sieltä
tullaan silmät kiinni suu auki sekaan. Ja vilkku jos toimii, pistetään päälle
samaan aikaan kun vaihdetaan kaistaa. Sen sata kertaa ollut pusu lähellä.
Eli, kuka on väistämisvelvoinen.- Anonyymi
Sinä väistät aina ratikkaa tyli ratikka ihan mistä suunnasta tahansa niin täytyy väistää !
Onko sinulla itsesuojeluvastoa ? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinä väistät aina ratikkaa tyli ratikka ihan mistä suunnasta tahansa niin täytyy väistää !
Onko sinulla itsesuojeluvastoa ?Ratikka on törmännyt Tampereella 13 kertaa, vaaranpaikkoja on useita
välinpitämättömyys aiheuttaa läheltä piti -tilanteita jatkuvasti: ”Eniten pelottaa, että joku jää alle”
Tampereen ratikka on ollut osallisena viidessä isommassa onnettomuudessa. Toistaiseksi henkilövahingoilta on vältytty, mutta niihin liittyviä vaaratilanteita on kirjattu jo 27. Nykytahdilla henkilövahingot ovat ratikan toimijoiden mukaan vain ajan kysymys.
https://www.aamulehti.fi/tampere/art-2000008378633.html - Anonyymi
Paasikivenkadulta tulevilla on väistämisvelvollisuus. En muista, onko siellä kolmiota vai ei, mutta sieltä Paasikiventielle tulevat vaihtavat kaistaa, eli ovat väistämisvelvollisia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paasikivenkadulta tulevilla on väistämisvelvollisuus. En muista, onko siellä kolmiota vai ei, mutta sieltä Paasikiventielle tulevat vaihtavat kaistaa, eli ovat väistämisvelvollisia.
Ratikalla aina etuajo oikeus !
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinä väistät aina ratikkaa tyli ratikka ihan mistä suunnasta tahansa niin täytyy väistää !
Onko sinulla itsesuojeluvastoa ?Samalla perusteella pyöräilijä väistää aina autoa...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paasikivenkadulta tulevilla on väistämisvelvollisuus. En muista, onko siellä kolmiota vai ei, mutta sieltä Paasikiventielle tulevat vaihtavat kaistaa, eli ovat väistämisvelvollisia.
Näin minunkin mielestä, ei vain toimi.
Pitääkö aina ensin paukkua kunnes opitaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Samalla perusteella pyöräilijä väistää aina autoa...
Väärin. Tiedätkö, miksi?
- Anonyymi
Kannattaa lukea vaikkapa Autoliitto.
Opettele raitiovanujen väistämissäännöt.
Selkeää kuin Suomen kieli jos on hallussa, äly on sitten eri asia. - Anonyymi
Ihmiset eivät muista että kaupunkiin on tullut ratikka, uusi asia, jotkut kävelevät kuin hypnoosissa tien yli. Ajatuksissaan. Kaikkien ajoneuvojen kuskien kannattaa olla varuillaan kun lähestyy tienylityspaikkoja. Mikä lisäisi turvallisuutta?
- Anonyymi
Vaaralöisiin paikkoihin saatava puomit.
- Anonyymi
Käyttekö muualla kuin lähikaupassa.
Tai jos ja käytte, Viro, Tallinna =häppä.
Taju pois ja baanalle. - Anonyymi
Ja tämäkään ei osu tai uppoa ratitkkaan.
Pirkanmaan vähäiset liikenneympyrät, millä ilveellä nekin tuottaa teille ongelmia.
Sekoillaan sinne tänne, jos oikea ajo koulun inssi tulisi, teiltä 98 % ti. Lähtisi kortti.
Jopa ammatti kuskeilta, katsokaa Britania liikenneympyrä, swindonissa.
Joo, pysykää kotona. Jopa Pirkanmaan kolmenkulman liikenneympyrä tuottaa tuskaa.
Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 271888
Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan
Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.1181839Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus
Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha231838Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!
Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.851610Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?
Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?601432Sakarjan kirjan 6. luku
Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se201256Elia tulee vielä
Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan371153Avaa sydämesi mulle
❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo381150- 111148
Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa
Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k101127