Aihe

Ensimmäinen ratikkakolari Tampereella on sitten tapahtunut

Anonyymi

205

623

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ratikkakolareissa tulee menehtymään kymmeniätuhansia tamperelaisia.

      Ratikkapäätöksen runnoneilla on verta käsissään.

      • Anonyymi

        Voihan vattu...olisi aina parempi, jos menehtyneet olisivat turkulaisia tai mikkeliläisiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voihan vattu...olisi aina parempi, jos menehtyneet olisivat turkulaisia tai mikkeliläisiä.

        Tai vihreitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tai vihreitä.

        Ratikka on kuin käärme joka munii vihreitä. Vihreät ovat ratikan lapsia. Ratikka on vihreiden isä ja äiti. Ratikka on lempeä kasvattaja joka ei vahingoita vihreitä.
        Kymmenet tuhannet vihreät synnyttävät satoja tuhansia uusia vihreitä ratikkatehtaiden vihreäksi työvoimaksi. Näin tullee käymään kunnes jäljellä on vain vihreitä ja ratikoita.


      • Anonyymi

        Kyllä tulee kolareita kun sporat oikein koukkaavat autojen päälle:-)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ratikka on kuin käärme joka munii vihreitä. Vihreät ovat ratikan lapsia. Ratikka on vihreiden isä ja äiti. Ratikka on lempeä kasvattaja joka ei vahingoita vihreitä.
        Kymmenet tuhannet vihreät synnyttävät satoja tuhansia uusia vihreitä ratikkatehtaiden vihreäksi työvoimaksi. Näin tullee käymään kunnes jäljellä on vain vihreitä ja ratikoita.

        Tai rannikkolta läheltä Vaasaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ratikka on kuin käärme joka munii vihreitä. Vihreät ovat ratikan lapsia. Ratikka on vihreiden isä ja äiti. Ratikka on lempeä kasvattaja joka ei vahingoita vihreitä.
        Kymmenet tuhannet vihreät synnyttävät satoja tuhansia uusia vihreitä ratikkatehtaiden vihreäksi työvoimaksi. Näin tullee käymään kunnes jäljellä on vain vihreitä ja ratikoita.

        Sitten kun tämä tavoite on saavutettu, kuka huolehtii yhteiskunnan pyörittämisestä ja pitää talouden rattaat pyörimässä? Kaikkihan tietävät, että vihreistä ei siihen ole.


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Yksinkertainen selitys tapahtuneeseen: TAKSI.

      • Anonyymi

        Taksi on Tampereella kantaliikuntaväline. Ollut jo yli 100 vuotta. Ratikka sen sijaan on haitallinen vieraslaji.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taksi on Tampereella kantaliikuntaväline. Ollut jo yli 100 vuotta. Ratikka sen sijaan on haitallinen vieraslaji.

        Etkö kiihkossasi ymmärtänyt? TAKSI TÖRMÄSI koska taksi ei piittaa säännöistä koskaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Etkö kiihkossasi ymmärtänyt? TAKSI TÖRMÄSI koska taksi ei piittaa säännöistä koskaan.

        Kas kun ratikka törmäsi taksin kylkeen. Seuraavan kerran taksin tilalla saattaa olla lapsi potkukelkkansa kanssa. Tulehan sitten kiihkoilemaan jyrästäsi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kas kun ratikka törmäsi taksin kylkeen. Seuraavan kerran taksin tilalla saattaa olla lapsi potkukelkkansa kanssa. Tulehan sitten kiihkoilemaan jyrästäsi.

        Maailmassa on huru mykket raitiovaunuja ja myös paljon lapsia potkukelkkoinensa. Silti niiden törmäilyistä uutisoidaan äärimmäisen vähän. Pitäisiköhän sinun hakeutua asiantuntijan vastaanotolle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Maailmassa on huru mykket raitiovaunuja ja myös paljon lapsia potkukelkkoinensa. Silti niiden törmäilyistä uutisoidaan äärimmäisen vähän. Pitäisiköhän sinun hakeutua asiantuntijan vastaanotolle.

        Vai ani harvoin? Muutama viikko sitten Helsingissä raitiovaunu tappoi kouluikäisen lapsen. Kovin on oltu hiljaa siitäkin tapauksesta. Voin kuvitella, mikä olisi meteli ja syyttely, jos raitiovaunun tilalla olisi ollut vaikka bussi tai vielä isompi älämölö jos olisi ollut henkilöauto. Kun raitioliikenne alkaa Tampereella, onnettomuuksia tulee väistämättä tapahtumaan. Ratikan kannattajat tietysti tulevat tekemään parhaansa, jotta niistä ei paljoa uutisoida ja pienemmät tapaukset lakaistaan hipihiljaa maton alle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vai ani harvoin? Muutama viikko sitten Helsingissä raitiovaunu tappoi kouluikäisen lapsen. Kovin on oltu hiljaa siitäkin tapauksesta. Voin kuvitella, mikä olisi meteli ja syyttely, jos raitiovaunun tilalla olisi ollut vaikka bussi tai vielä isompi älämölö jos olisi ollut henkilöauto. Kun raitioliikenne alkaa Tampereella, onnettomuuksia tulee väistämättä tapahtumaan. Ratikan kannattajat tietysti tulevat tekemään parhaansa, jotta niistä ei paljoa uutisoida ja pienemmät tapaukset lakaistaan hipihiljaa maton alle.

        Sellaisella ihmisellä menee varmasti oikein hyvin, joka ei epäröi käyttää kuollutta lasta keppihevosena oman ahdistuksensa purkamiseen. Tiedätkö muuten, mikä on lain määräämä ajojärjestys tuossakin risteyksessä silloin, kun ratikan ja auton ajolinjat risteävät?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sellaisella ihmisellä menee varmasti oikein hyvin, joka ei epäröi käyttää kuollutta lasta keppihevosena oman ahdistuksensa purkamiseen. Tiedätkö muuten, mikä on lain määräämä ajojärjestys tuossakin risteyksessä silloin, kun ratikan ja auton ajolinjat risteävät?

        Sinun piti kommentoida Helsingissä tapahtunutta onnettomuutta, jossa raitiovaunu tappoi lapsen eikä kirjoittaa ahdistuksestasi. Sinun ahdistus on yleisesti tiedossa, joten älä tuo sitä tänne muita häiritsemään. Ymmärrän kyllä, että ahdistus on hyvä keppihevonen puolustettaessa Tampereen vuosisadan virhettä. Olivatko päättäjät väärän päätöksen tehdessään ahdistukselle altistuneita vai mikä mahtoi heidän järkensä viedä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sellaisella ihmisellä menee varmasti oikein hyvin, joka ei epäröi käyttää kuollutta lasta keppihevosena oman ahdistuksensa purkamiseen. Tiedätkö muuten, mikä on lain määräämä ajojärjestys tuossakin risteyksessä silloin, kun ratikan ja auton ajolinjat risteävät?

        Tässähän kirjoittaja esitti yhden tositapahtuman. Henkilön pitää itse olla kovin ahdistunut, jos syyttää tosiasian esiin tuonutta lapsen kuolemalla herkutteluksi, vai mikä oli perimmäinen tarkoituksesi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tässähän kirjoittaja esitti yhden tositapahtuman. Henkilön pitää itse olla kovin ahdistunut, jos syyttää tosiasian esiin tuonutta lapsen kuolemalla herkutteluksi, vai mikä oli perimmäinen tarkoituksesi?

        Ratikka kuitenkin on ja pysyy ja reitistö kasvaa, vaikka sekopäät tänne kirjoittelevatkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinun piti kommentoida Helsingissä tapahtunutta onnettomuutta, jossa raitiovaunu tappoi lapsen eikä kirjoittaa ahdistuksestasi. Sinun ahdistus on yleisesti tiedossa, joten älä tuo sitä tänne muita häiritsemään. Ymmärrän kyllä, että ahdistus on hyvä keppihevonen puolustettaessa Tampereen vuosisadan virhettä. Olivatko päättäjät väärän päätöksen tehdessään ahdistukselle altistuneita vai mikä mahtoi heidän järkensä viedä?

        Otan henkisestä tilastasi kaiken sen vastuun, joka minulle kuuluukin. Et sitten tiedä tuosta väistämisvelvollisuudesta mitään, vai eikö kantti kestä vastata?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vai ani harvoin? Muutama viikko sitten Helsingissä raitiovaunu tappoi kouluikäisen lapsen. Kovin on oltu hiljaa siitäkin tapauksesta. Voin kuvitella, mikä olisi meteli ja syyttely, jos raitiovaunun tilalla olisi ollut vaikka bussi tai vielä isompi älämölö jos olisi ollut henkilöauto. Kun raitioliikenne alkaa Tampereella, onnettomuuksia tulee väistämättä tapahtumaan. Ratikan kannattajat tietysti tulevat tekemään parhaansa, jotta niistä ei paljoa uutisoida ja pienemmät tapaukset lakaistaan hipihiljaa maton alle.

        Montako nuorta sinun tietojesi mukaan kuolee liikenteessä vuosittain, ja mikä on yleensä kuoleman syy, edelleen sinun tietojesi mukaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Montako nuorta sinun tietojesi mukaan kuolee liikenteessä vuosittain, ja mikä on yleensä kuoleman syy, edelleen sinun tietojesi mukaan?

        Kysymys ei ollut minulle esitetty, mutta vastaan silti. Raitiovaunujen määrään suhteutettuna ne aiheuttavat huomattavasti enemmän onnettomuuksia kuin autot. Toki onnettomuuksia, joissa autoja on mukana, on määrällisesti enemmän. Tapaukset pitää kuitenkin suhteuttaa ajoneuvojen määrään ennen kuin tehdään minkäänlaisia vertailuita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinun piti kommentoida Helsingissä tapahtunutta onnettomuutta, jossa raitiovaunu tappoi lapsen eikä kirjoittaa ahdistuksestasi. Sinun ahdistus on yleisesti tiedossa, joten älä tuo sitä tänne muita häiritsemään. Ymmärrän kyllä, että ahdistus on hyvä keppihevonen puolustettaessa Tampereen vuosisadan virhettä. Olivatko päättäjät väärän päätöksen tehdessään ahdistukselle altistuneita vai mikä mahtoi heidän järkensä viedä?

        Ei se raitiovaunu varmaan lasta tappanut ihan itse.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei se raitiovaunu varmaan lasta tappanut ihan itse.

        Hyvin voidaan sanoa, että raitiovaunu tappoi. Jos olisi ollut auto, se olisi pysähtynyt paljon lyhyemmällä matkalla kuin tappaja-raitiovaunu. Onnettomuus olisi vältetty ja yhden lapsen henki olisi säästynyt. Yhden lapsen henki ei silloin paljon paina silloin, kun ideologia ja fanaattisuus ohjaa mielipiteitä terveen järjen asemesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvin voidaan sanoa, että raitiovaunu tappoi. Jos olisi ollut auto, se olisi pysähtynyt paljon lyhyemmällä matkalla kuin tappaja-raitiovaunu. Onnettomuus olisi vältetty ja yhden lapsen henki olisi säästynyt. Yhden lapsen henki ei silloin paljon paina silloin, kun ideologia ja fanaattisuus ohjaa mielipiteitä terveen järjen asemesta.

        Jos ja jos ja jos. Mitä ratikkaonnettomuus kertoo sinulle ratikasta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvin voidaan sanoa, että raitiovaunu tappoi. Jos olisi ollut auto, se olisi pysähtynyt paljon lyhyemmällä matkalla kuin tappaja-raitiovaunu. Onnettomuus olisi vältetty ja yhden lapsen henki olisi säästynyt. Yhden lapsen henki ei silloin paljon paina silloin, kun ideologia ja fanaattisuus ohjaa mielipiteitä terveen järjen asemesta.

        Yhden lapsen henki ei silloin paljon näytä tosiaan painavan, kun ideologia ja fanaattisuus ohjaa mieltä ja ratikkaa on pakko parjata vaikka sitten lapsen kuolemaa hyväksikäyttäen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos ja jos ja jos. Mitä ratikkaonnettomuus kertoo sinulle ratikasta?

        Ratikkaonnettomuus kertoo minulle sen saman asian kuin useimmille järkevästi ajatteleville kaupunkilaisille. Ratikka on ollut vuosisadan virheinvestointi, joka ei ole perustunut järkeen vaan tunteisiin ja ideologiaan. Raitiovaunuliikenne tulee huonontamaan liikenneturvallisuutta radikaalisti liikennöinnin alettua. Raitiotiehanke vie kaupungin ennestäänkin huonosti hoidetun talouden vielä paljon huonompaan tilaan. Tällä tosin ei ole väliä, koska jopa eräiden päättäjien mielestä velkoja ei tarvitse koskaan maksaa pois vaan paikataan velkaa velalla. Ratikkahanke on autioittanut kaupungin keskustan ja ajanut satoja pienyrityksiä ja -yrittäjiä taloudelliseen ahdinkoon, jopa konkurssiin. Ratikka tulee huonontamaan monien kaupunkilaisten ja myös naapurikuntien asukkaiden matkustamista pakottamalla heidät vaihtamaan kulkuvälinettä kesken matkan entisten suorien ja sujuvien yhteyksien sijaan. Siinä muutama raitioliikenteen vaikutus kaupunkilaisten elämään tulevaisuudessa. Mikä olikaan oma mielipiteesi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ratikkaonnettomuus kertoo minulle sen saman asian kuin useimmille järkevästi ajatteleville kaupunkilaisille. Ratikka on ollut vuosisadan virheinvestointi, joka ei ole perustunut järkeen vaan tunteisiin ja ideologiaan. Raitiovaunuliikenne tulee huonontamaan liikenneturvallisuutta radikaalisti liikennöinnin alettua. Raitiotiehanke vie kaupungin ennestäänkin huonosti hoidetun talouden vielä paljon huonompaan tilaan. Tällä tosin ei ole väliä, koska jopa eräiden päättäjien mielestä velkoja ei tarvitse koskaan maksaa pois vaan paikataan velkaa velalla. Ratikkahanke on autioittanut kaupungin keskustan ja ajanut satoja pienyrityksiä ja -yrittäjiä taloudelliseen ahdinkoon, jopa konkurssiin. Ratikka tulee huonontamaan monien kaupunkilaisten ja myös naapurikuntien asukkaiden matkustamista pakottamalla heidät vaihtamaan kulkuvälinettä kesken matkan entisten suorien ja sujuvien yhteyksien sijaan. Siinä muutama raitioliikenteen vaikutus kaupunkilaisten elämään tulevaisuudessa. Mikä olikaan oma mielipiteesi?

        Huomaan, että ratikka ahdistaa sinua paljon. Mutta huomaatko sinä itse, että et esittänyt yhtään perustelua yhdellekään väitteellesi? Mitä se mielestäsi kertoo siitä, miten vakavasti otettavia nuo väitteesi ovat?

        Oma mielipiteeni on se, että ratikkaonnettomuudesta, jossa ratikka kolaroi väistämisvelvollisen osapuolen kanssa, ei voida vetää ratikasta mitään johtopäätöksiä. Samoin kun jos vaikka joku ajaa henkilöautolla kolmion takaa bussin kylkeen, ei siitä voida tehdä mitään johtopäätöksiä sen enempää henkilöautoilua kuin busseja koskien.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Etkö kiihkossasi ymmärtänyt? TAKSI TÖRMÄSI koska taksi ei piittaa säännöistä koskaan.

        Oliko Husu puikoissa ,sillä välillä lähtee lapasesta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Huomaan, että ratikka ahdistaa sinua paljon. Mutta huomaatko sinä itse, että et esittänyt yhtään perustelua yhdellekään väitteellesi? Mitä se mielestäsi kertoo siitä, miten vakavasti otettavia nuo väitteesi ovat?

        Oma mielipiteeni on se, että ratikkaonnettomuudesta, jossa ratikka kolaroi väistämisvelvollisen osapuolen kanssa, ei voida vetää ratikasta mitään johtopäätöksiä. Samoin kun jos vaikka joku ajaa henkilöautolla kolmion takaa bussin kylkeen, ei siitä voida tehdä mitään johtopäätöksiä sen enempää henkilöautoilua kuin busseja koskien.

        Voidaan vetää aivan suoria johtopäätöksiä. Tätäkään onnettomuutta ei olisi tapahtunut ilman turhaketta. Kun turhakkeet alkavat liikennöidä monen yksilön voimin kaupungilla, tulee monia onnettomuuksia tapahtumaan. Turhakkeen alle tulee jäämään myös jalankulkijoita ja pyöräilijöitä, koska turhake on hiljainen ja isosta koostaan huolimatta se saattaa siksi jäädä huomaamatta. Tamperelaiset jalankulkijat ja pyöräilijät ovat tunnettuja myös siitä, että he ryntäävät ajoradalle sivuilleen katsomatta lasittunut katse pelkästään älylaitteen ruudulla. Mikä mielestäsi on näiden tosiseikkojen vaikutus liikenneturvallisuuteen ja onnettomuuksien todennäköisyyteen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voidaan vetää aivan suoria johtopäätöksiä. Tätäkään onnettomuutta ei olisi tapahtunut ilman turhaketta. Kun turhakkeet alkavat liikennöidä monen yksilön voimin kaupungilla, tulee monia onnettomuuksia tapahtumaan. Turhakkeen alle tulee jäämään myös jalankulkijoita ja pyöräilijöitä, koska turhake on hiljainen ja isosta koostaan huolimatta se saattaa siksi jäädä huomaamatta. Tamperelaiset jalankulkijat ja pyöräilijät ovat tunnettuja myös siitä, että he ryntäävät ajoradalle sivuilleen katsomatta lasittunut katse pelkästään älylaitteen ruudulla. Mikä mielestäsi on näiden tosiseikkojen vaikutus liikenneturvallisuuteen ja onnettomuuksien todennäköisyyteen?

        Tuollainen angsti kaipaisi jo varmaan läkityksen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voidaan vetää aivan suoria johtopäätöksiä. Tätäkään onnettomuutta ei olisi tapahtunut ilman turhaketta. Kun turhakkeet alkavat liikennöidä monen yksilön voimin kaupungilla, tulee monia onnettomuuksia tapahtumaan. Turhakkeen alle tulee jäämään myös jalankulkijoita ja pyöräilijöitä, koska turhake on hiljainen ja isosta koostaan huolimatta se saattaa siksi jäädä huomaamatta. Tamperelaiset jalankulkijat ja pyöräilijät ovat tunnettuja myös siitä, että he ryntäävät ajoradalle sivuilleen katsomatta lasittunut katse pelkästään älylaitteen ruudulla. Mikä mielestäsi on näiden tosiseikkojen vaikutus liikenneturvallisuuteen ja onnettomuuksien todennäköisyyteen?

        Ei kukaan sitä kiistä, etteikö ratikka olisi mielestäsi pelottava ja turha. Mutta et näytä huomaavan, ettei noilla seikoilla,joilla yrität pelkosi selittää, ole tekemistä todellisuuden kanssa. Muuten perusteltu pelkosi lopulta on, jos ei osaa selittää sitä edes itse? Kannattaako yleensäkään pelätä asiaa, joka on vain pelkäävän ihmisen mielessä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ratikkaonnettomuus kertoo minulle sen saman asian kuin useimmille järkevästi ajatteleville kaupunkilaisille. Ratikka on ollut vuosisadan virheinvestointi, joka ei ole perustunut järkeen vaan tunteisiin ja ideologiaan. Raitiovaunuliikenne tulee huonontamaan liikenneturvallisuutta radikaalisti liikennöinnin alettua. Raitiotiehanke vie kaupungin ennestäänkin huonosti hoidetun talouden vielä paljon huonompaan tilaan. Tällä tosin ei ole väliä, koska jopa eräiden päättäjien mielestä velkoja ei tarvitse koskaan maksaa pois vaan paikataan velkaa velalla. Ratikkahanke on autioittanut kaupungin keskustan ja ajanut satoja pienyrityksiä ja -yrittäjiä taloudelliseen ahdinkoon, jopa konkurssiin. Ratikka tulee huonontamaan monien kaupunkilaisten ja myös naapurikuntien asukkaiden matkustamista pakottamalla heidät vaihtamaan kulkuvälinettä kesken matkan entisten suorien ja sujuvien yhteyksien sijaan. Siinä muutama raitioliikenteen vaikutus kaupunkilaisten elämään tulevaisuudessa. Mikä olikaan oma mielipiteesi?

        Ei Suomen valtiokaan maksa muuta kuin vanhoja velkoja pois ottamalla uutta velkaa tuplasti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kukaan sitä kiistä, etteikö ratikka olisi mielestäsi pelottava ja turha. Mutta et näytä huomaavan, ettei noilla seikoilla,joilla yrität pelkosi selittää, ole tekemistä todellisuuden kanssa. Muuten perusteltu pelkosi lopulta on, jos ei osaa selittää sitä edes itse? Kannattaako yleensäkään pelätä asiaa, joka on vain pelkäävän ihmisen mielessä?

        Ei ratikka minua pelota, koska asun lähes 50 km:n päässä Tampereen keskustasta. Minulle sillä ei ole oikeastaan mitään merkitystä, miten siellä liikutaan. Kannan huolta lähinnä vaikutuksista yrittäjien ahdinkoon kyseisen hankkeen aiheuttamien haittojen vuoksi. Rakennusaikana kaupunki järjesti kerran haitoista kärsineille yrityksille yhden ikkunanpesun. Tällaisen voisi tulkita lähinnä v____ksi yrittäjille. Eikäkaupungin taloudellinen tilannekaan ole mikään turha huolenaihe. Kun niin usein kirjoitat ahdistuksesta ja angstista, oletko aivan varma että itse et näistä kärsi. Muutamat kirjoituksesi hieman viittaavat siihen suuntaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ratikka minua pelota, koska asun lähes 50 km:n päässä Tampereen keskustasta. Minulle sillä ei ole oikeastaan mitään merkitystä, miten siellä liikutaan. Kannan huolta lähinnä vaikutuksista yrittäjien ahdinkoon kyseisen hankkeen aiheuttamien haittojen vuoksi. Rakennusaikana kaupunki järjesti kerran haitoista kärsineille yrityksille yhden ikkunanpesun. Tällaisen voisi tulkita lähinnä v____ksi yrittäjille. Eikäkaupungin taloudellinen tilannekaan ole mikään turha huolenaihe. Kun niin usein kirjoitat ahdistuksesta ja angstista, oletko aivan varma että itse et näistä kärsi. Muutamat kirjoituksesi hieman viittaavat siihen suuntaan.

        Äsken olit vielä peloissasi ratikan aiheuttaman vaaran takia, mutta nyt se sitten horjahti pelkoon ratikan taloudellisista vaikutuksista. Sillä lailla. No, mitä olet käyttänyt tiedonlähteenä kun olet asiaan perehtynyt?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vai ani harvoin? Muutama viikko sitten Helsingissä raitiovaunu tappoi kouluikäisen lapsen. Kovin on oltu hiljaa siitäkin tapauksesta. Voin kuvitella, mikä olisi meteli ja syyttely, jos raitiovaunun tilalla olisi ollut vaikka bussi tai vielä isompi älämölö jos olisi ollut henkilöauto. Kun raitioliikenne alkaa Tampereella, onnettomuuksia tulee väistämättä tapahtumaan. Ratikan kannattajat tietysti tulevat tekemään parhaansa, jotta niistä ei paljoa uutisoida ja pienemmät tapaukset lakaistaan hipihiljaa maton alle.

        Kyllä kaikista onnettomuuksista pitää uutisoida. Oletko siis sitä mieltä, että mitkään muut liikennevälineet, kuin ratikka, eivät joudu onnettomuuksiin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä kaikista onnettomuuksista pitää uutisoida. Oletko siis sitä mieltä, että mitkään muut liikennevälineet, kuin ratikka, eivät joudu onnettomuuksiin?

        Laskehan ratikan ja muiden liikennevälineiden lukumäärät, sen jälkeen onnettomuuksien määrä. Tämän jälkeen lasket suhteelliset osuudet. Onnettomuudet, joissa ratikka on ollut mukana, on yllättävän korkea. Aineistoa on saatavilla Helsingin seudulta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Äsken olit vielä peloissasi ratikan aiheuttaman vaaran takia, mutta nyt se sitten horjahti pelkoon ratikan taloudellisista vaikutuksista. Sillä lailla. No, mitä olet käyttänyt tiedonlähteenä kun olet asiaan perehtynyt?

        Minä en ratikkaa pelkää, mutta se ei tarkoita ettenkö olisi huolestunut sen liikenneturvallisuutta heikentävästä vaikutuksesta. Et ilmeisesti osaa lukea tai ainakaan et ymmärrä lukemaasi. Minun oma pelkoni tai muille aiheutuvat haitat ja vaarat eivät ole yksi ja sama asia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä en ratikkaa pelkää, mutta se ei tarkoita ettenkö olisi huolestunut sen liikenneturvallisuutta heikentävästä vaikutuksesta. Et ilmeisesti osaa lukea tai ainakaan et ymmärrä lukemaasi. Minun oma pelkoni tai muille aiheutuvat haitat ja vaarat eivät ole yksi ja sama asia.

        Millä perusteella olet tullut siihen lopputulemaan, että ratikka heikentää liikenneturvallisuutta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Millä perusteella olet tullut siihen lopputulemaan, että ratikka heikentää liikenneturvallisuutta?

        Millä perusteella olet tullut siihen lopputulemaan, että ratikka parantaa liikenneturvallisuutta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Millä perusteella olet tullut siihen lopputulemaan, että ratikka parantaa liikenneturvallisuutta?

        En ole esittänyt asiasta näkemystä suuntaan tai toiseen. Sen kyllä huomaan, ettet osannut vastata. Siitä on helppo päätellä tarvittavat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ole esittänyt asiasta näkemystä suuntaan tai toiseen. Sen kyllä huomaan, ettet osannut vastata. Siitä on helppo päätellä tarvittavat.

        Olet kuin pikkulapsi, joka ei saa haluamaansa barbie-nukkea, kun et ymmärrä lukemaasi. Alat kiukuttelemaan ja polkemaan jalkaa.

        Kylläpä on hataralla pohjalla ratikkakiihkoilijoiden faktaosaaminen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet kuin pikkulapsi, joka ei saa haluamaansa barbie-nukkea, kun et ymmärrä lukemaasi. Alat kiukuttelemaan ja polkemaan jalkaa.

        Kylläpä on hataralla pohjalla ratikkakiihkoilijoiden faktaosaaminen.

        Miksi suutut minulle, kun et itse osaa kertoa, miten olet käsityksesi muodostanut? Ei kai se minun syyni ole?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi suutut minulle, kun et itse osaa kertoa, miten olet käsityksesi muodostanut? Ei kai se minun syyni ole?

        Nyt sitten syyttelet muita, kun et ymmärrä lukemaasi.

        Yksi hullu ehtii näemmä kyselemään enemmän mitä kymmenen viisasta ehtii vastata.


    • Anonyymi

      Siitä se lähtee. Nyt on pää auki.

      • Anonyymi

        Jonkun piti olla ratikan ensimmäinen uhri. Tai no, totuushan oli kaikkein ensimmäinen.


    • Anonyymi

      Ihanaa! Vihdoinkin! Tämä vähän helpottaa sitä ahdistusta mikä on tullut kun tunneli ei vaan romahda.

      • Anonyymi

        Etkö yhtään ajattele rahoja mitkä ratikkaan on haaskattu?
        Rahaa ei tule taivaasta.


      • Anonyymi

        Tuskin tuollaiset ratikkaonnettomuudet helpottavat jatkossa ainakaan matkustajien ahdistusta. Nyt olisi Hervannan ja keskustan välinen liikenne seis ja matkustajat jumissa ratikassa, toiset odottelisivat räntäsateessa pysäkeillä paikan raivausta. Punavihreä höttöinen unelma alkaa näyttämään todelliset kasvonsa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuskin tuollaiset ratikkaonnettomuudet helpottavat jatkossa ainakaan matkustajien ahdistusta. Nyt olisi Hervannan ja keskustan välinen liikenne seis ja matkustajat jumissa ratikassa, toiset odottelisivat räntäsateessa pysäkeillä paikan raivausta. Punavihreä höttöinen unelma alkaa näyttämään todelliset kasvonsa.

        Nysse pääsee kääntyvillä etupyörillään jumiin jääneen ratikan ohitse.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuskin tuollaiset ratikkaonnettomuudet helpottavat jatkossa ainakaan matkustajien ahdistusta. Nyt olisi Hervannan ja keskustan välinen liikenne seis ja matkustajat jumissa ratikassa, toiset odottelisivat räntäsateessa pysäkeillä paikan raivausta. Punavihreä höttöinen unelma alkaa näyttämään todelliset kasvonsa.

        Matkitte stadia. Ei teistä tule suomen pääkaupunkia vaikka yrittätte matkia stadia


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Etkö yhtään ajattele rahoja mitkä ratikkaan on haaskattu?
        Rahaa ei tule taivaasta.

        Paitsi korona business raha


    • Anonyymi

      Berneri uusio taxi tietysti . Mercedes -bennz 2015 mallia ei aina Bmw.
      Ratikka on tosi vaarallinen syystä kun on hiljainen ja sillä on
      etuajo oikeus . Suojateillä jää vielä monta ratikan alle .
      Onko palolaitoksella edes ratikan nostoon uhrin päältä kalustoa.

    • Anonyymi

      Oranssi vilkkuvalo ratikkaan niinkuin kaikissa yllättävästi liikkuvissa koneissa. Tulisi varmaan halvemmaksi aika pian. Kuinka monta kilometriä tampereen ratikalla päästin ennen kolaria? Kolaria per kilometri aika vaarallinen liikenne muoto. Oranssit valot kunnes kaikki tottuu ja ehkä hyvä sen jälkeenkin.

    • Anonyymi

      Skeida ei sovi Suomen talveen.

      • Anonyymi

        Eiköhän kukiteta kumpanenkin osapuoli. Valokuvat seinälle muistoksi kaupungintalolle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eiköhän kukiteta kumpanenkin osapuoli. Valokuvat seinälle muistoksi kaupungintalolle.

        Mielummin laitetaan raatihuoneen seinään laatta, jossa on niiden neljän tuhoisan demarinaisen nimet, jotka pettivät äänestäjänsä ja olivat ratkaisijoina ratikkapäätöksessä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mielummin laitetaan raatihuoneen seinään laatta, jossa on niiden neljän tuhoisan demarinaisen nimet, jotka pettivät äänestäjänsä ja olivat ratkaisijoina ratikkapäätöksessä.

        Oliko samat petturit mitkä tunnelipäätöksessä? Valehteleva lääkärihän sai tuomionsakin, ja pudotettiin eduskunnasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oliko samat petturit mitkä tunnelipäätöksessä? Valehteleva lääkärihän sai tuomionsakin, ja pudotettiin eduskunnasta.

        Mutta demarit antoivat sitten palkkiotyöpaikan.


    • Anonyymi

      Oli koukannut ja taksikuski kertoi ratikka kuskin olleen vielä nainen niin on meleko varma syyllinen.

      • Anonyymi

        Ratikka kulkee kiskoilla eikä tee "koukkauksia". Luuletko kiskoja koristeiksi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ratikka kulkee kiskoilla eikä tee "koukkauksia". Luuletko kiskoja koristeiksi?

        "änään 16:25
        UUSI

        Ratikka kulkee kiskoilla eikä tee "koukkauksia". Luuletko kiskoja koristeiksi?"

        Onneksi te Tamperelaiset olette tosikkoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "änään 16:25
        UUSI

        Ratikka kulkee kiskoilla eikä tee "koukkauksia". Luuletko kiskoja koristeiksi?"

        Onneksi te Tamperelaiset olette tosikkoja.

        Eikös se ratikka teekään käsijarrukäännöksiä


    • Anonyymi

      Mikä sen kriisipuhelimen numero taas olikaan?

      • Anonyymi

        Googleta Pitkäniemi, soita ja sano, että nyt on hätä, tulkaa pian hakemaan!


    • Anonyymi

      Ratikan eteen mies kävelemään tai ajamaan fillarilla ja varoittamaan muita liikkujia kuten aikanaan henkilöautojen kanssa piti tehdä.

    • Anonyymi

      Väärä väri ratikassa kun ei näy. Pinkki tai vaaleanpunainen olisi ollut parempiin.
      Muuten ei yllättänyt.

    • Anonyymi

      Ratikalla on aina etuajo oikeus.

    • Anonyymi

      Ensin ratikka vei liito-oravien pesäpuut. Nyt ratikka tuhosi taksin. Mitä ratikka aiheuttaa seuraavaksi?

      • Anonyymi

        Hankkiutuu eroon muista kilpailevista kulkuneuvoista, seuraavaksi se jyrää sähköpotkulaudat


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hankkiutuu eroon muista kilpailevista kulkuneuvoista, seuraavaksi se jyrää sähköpotkulaudat

        Sitten se ajaa polkupyörät kaikki mutkalle


    • Anonyymi

      On teillä ongelmat.
      Pitää opetella liikennesäännöt.

    • Anonyymi

      Ratikan uusi nimi voisi olla kiskopyöveli. Odotetaan ensimmäistä ihmisuhria niin voidaan pistää muistopatsas Hämeenpuistoon.
      Olen kuullut että ensimmäiset ratikkauskovaiset on viety jo ubervasemmiston kokouksesta suoraan Niemeen.

    • Anonyymi

      Siinä tuhotui taas kallis hiilikuitupuskuri. Kuka enää uskoo satuun ratikan tuomista euroista? Vain täydellinen pölhö.

      • Anonyymi

        Valitaan vuoden vosikkakuski.


      • Anonyymi

        Valtuustossa niitä on ennemistö. Pölhöt ovat äänestäneet vielä pölhompiä.


      • Anonyymi

        Niitä hiilikuitupuskureita tulee menemään satoja. Onkohan se kalliskin ?


    • Anonyymi

      Nyt teillä taivas aukes,
      pääsette lempiaiheeseenne ,
      ja jankuttaan kun omaa elämää ei teillä oikeasti olekkaan.

      • Anonyymi

        Mustanmakkaranmaa on sekaisin, spora koukkas kumijalan kylkeen. Apua!


    • Anonyymi

      Mitä minä sanoin. Olin etukäteen viisas ja tiesin näin käyvän. Koskaan aikaisemmin ei ole näin käynyt. Kannattipa ratikka joo tosi paljon.

      • Anonyymi

        Renault taksi taksikuskin vika !
        Raitiovaunulla on aina etuajo-oikeus !
        Virheistä oppii kun maksaa taksia !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Renault taksi taksikuskin vika !
        Raitiovaunulla on aina etuajo-oikeus !
        Virheistä oppii kun maksaa taksia !

        Saa kait sitä Mitsua Relluksikin kutsua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saa kait sitä Mitsua Relluksikin kutsua.

        Eihän vihreet tunne automerkkejä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saa kait sitä Mitsua Relluksikin kutsua.

        Mercedes-bennz 2015 Berner mallin kuskilla


    • Anonyymi

      Aijai jai, tämä enteilee pahaa. Ennustukseni, ettå irtopäitä tulee vierimään ratikan jäljiltä näyttää nyt huomattavasti todennäköisemmältä.

    • Anonyymi

      Maalaistaksi ei tiennyt tai ei ymmärtänyt, että siinä voi ratikka kulkea.

      • Anonyymi

        Ei sitä ymmärrä mikään muukaan järkiolento, että Tampereen kaltaisessa pienessä tuppukylässä voi ratikka tulla kylkeen autioiden petomaisemien keskellä. Eihän sellaisessa ole mitään järkeä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei sitä ymmärrä mikään muukaan järkiolento, että Tampereen kaltaisessa pienessä tuppukylässä voi ratikka tulla kylkeen autioiden petomaisemien keskellä. Eihän sellaisessa ole mitään järkeä.

        Siis peltomaisemien keskellä, voi sielä petojakin olla......


      • Anonyymi

        Harjoittelijat törmäsivät ammattiautoilijaan.


    • Anonyymi

      Pitäisikö ratikkakuskien koulutusta pidentää. Tuollainen tappokone on huikean vaarallinen osaamattomien käsissä.
      Viisaat osasivat jo ennustaa moisen. Päitä lentää!!
      Seuraava ennustus käy toteen kun ylimitoitetut matkustajamäärät ajavat kaupungin talouden kuralle.

      • Anonyymi

        STOP MERKKI pelastaa tilanteen !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        STOP MERKKI pelastaa tilanteen !

        Mikä auto kyseessä, mikä vuosimalli ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä auto kyseessä, mikä vuosimalli ?

        Lada niva -86.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        STOP MERKKI pelastaa tilanteen !

        Parempi vaaksa vaaraa kuin virsta väärää! hä


    • Anonyymi

      Laitetaan ratikalle riittävän alhainen nopeusrajoitus ja rakennetaan radalle jyrkät hidasteet ennen jokaista risteystä. Nämähän ovat Tampereen "liikennesuunnittelun" vakioratkaisut jokaiseen paikkaan.

      • Anonyymi

        Tasoristeyksissä kaduille pitää laittaa puomit. Nouseevat ja laskeevat sen mukaan milloin ratikka kulkee .Niinhän junaradoillakin on . Pelkkä liikenne valokaan ei riitä.


      • Anonyymi

        Siinä kohdassa on ratikalla 30 km nopeusrajoitus.
        Eli se siitä pikaratikasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tasoristeyksissä kaduille pitää laittaa puomit. Nouseevat ja laskeevat sen mukaan milloin ratikka kulkee .Niinhän junaradoillakin on . Pelkkä liikenne valokaan ei riitä.

        Samaa mieltä. Puomit tarvitaan. Eivät ole kokonaiskustannuksissa iso erä, mutta parantavat huomattavasti liikenneturvallisuutta, kun "vahingossa" törmäilyt jäävät pois.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siinä kohdassa on ratikalla 30 km nopeusrajoitus.
        Eli se siitä pikaratikasta.

        Pitäisi olla 10 km/h rajoitus risteysalueilla ja hidasteet. Muualla radalla max. 30 km/h.


    • Anonyymi

      Liikenteessä, liikenteessä sattuu. Ratikka ei ole syyte... epäiltynä, vaan taksi. Ketjun aloitus johtaa siis harhaan. Mutta oli siinä liukas keli ja pullonkaula kohta liikenteessä, johon on nyt tullut lisäksi ratikka.

      • Anonyymi

        Varmaankin sinun kannattaa lukea "aloitus" uudestaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Varmaankin sinun kannattaa lukea "aloitus" uudestaan.

        Varmaankin kannattaisi ylläpidon poistaa "aloitus" kokonaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Varmaankin kannattaisi ylläpidon poistaa "aloitus" kokonaan.

        Se olisi vihervasemmistolaista unelmaa, jos voisi kaikki uutiset maailmasta sensuroida pois.


    • Anonyymi

      Pää on avattu ratikkademokratialle näin.

    • Anonyymi

      Huonolta vaikuttaa giljotiinin tulevaisuus!😭😭😭

    • Anonyymi

      SDP ja Marinin johtama tyttöjengi tuhosivat tamperelaisen taksin. SDP ja muu vihervasemmisto vastuuseen liikennetuhotyöstä.

    • Anonyymi

      Sen on pakko olla vapaa-ajattelijoita. Ratikkahan kulkee kiskoilla.

    • Anonyymi

      Vasta laskeutuneet puusta. Ajan kuluessa oppivat kyllä.

    • Anonyymi

      Koska ilmoitetaan ratikan suistuneen väkijoukkoon kiskoille laitetun vierasesineen takia.

      • Anonyymi

        Onko kiskoilla poikittain makaava vihernisti vieraseläin?


    • Anonyymi

      On sopiva muistututs taksinkuljettajille.

    • Anonyymi

      MITÄ SITTEN?

    • Anonyymi

      Tamperelaiset on niin vitun retardeja ettei yksinkertaisetkaan liikennesäännöt uppoa päähän, vaikka siellä olisi tyhjää tilaa uuden tiedon vastaanottamiseen. Siinä taas yksi liikenteen ylijumala näytti kaikille tyhmyytensä. Voi vitun maalaiset!

    • Anonyymi

      Ja kun nämä koululaiset saavat lisää vauhtia, niin nähdään ensimmäinen kiskolta suistuminen.

      Kymmeniä tonneja painava rautahirviö ei sovi kaupunkilaisten keskuuteen.

      • Anonyymi

        On järjetöntä, suorastaan hullua tuoda tuollainen lähes äänettömästi kulkeva juna, jonka jarrutusmatka on toivottoman pitkä tietyissä keleissä, kaupungin pääkadulle jalankulkijoiden joukkoon.

        Ja nuo autokaistojen tasoristeykset, niitä ei pitäisi tehdä ollenkaan, rautateilläkin niistä pyritään eroon, eikä lisäämään. Tässä käy nyt niin, ensin kerätään onnettomuuksia ja uhreja riittävästi ja vasta sitten aletaan tekemään parannuksia. Tämä on niin tyypillistä suomessa, pitää aina ensin tulla uhreja, vasta sitten aletaan reagoimaan ja poistamaan riskipaikkoja.

        Yhtä hullua on sanoa, että tamperelaisten pitää tottua ratikkaan ja että sillä on aina etuajo-oikeus. Aikuiset ihmiset toistelevat tuollaisia typeryyksiä, kun ensin lisäävät onnettomuusriskejä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On järjetöntä, suorastaan hullua tuoda tuollainen lähes äänettömästi kulkeva juna, jonka jarrutusmatka on toivottoman pitkä tietyissä keleissä, kaupungin pääkadulle jalankulkijoiden joukkoon.

        Ja nuo autokaistojen tasoristeykset, niitä ei pitäisi tehdä ollenkaan, rautateilläkin niistä pyritään eroon, eikä lisäämään. Tässä käy nyt niin, ensin kerätään onnettomuuksia ja uhreja riittävästi ja vasta sitten aletaan tekemään parannuksia. Tämä on niin tyypillistä suomessa, pitää aina ensin tulla uhreja, vasta sitten aletaan reagoimaan ja poistamaan riskipaikkoja.

        Yhtä hullua on sanoa, että tamperelaisten pitää tottua ratikkaan ja että sillä on aina etuajo-oikeus. Aikuiset ihmiset toistelevat tuollaisia typeryyksiä, kun ensin lisäävät onnettomuusriskejä.

        Hullu-HeIkehän tuhosi Tampereen sujuvan paikallisliikenteen. Samaa taktiikka käytetään muutenkin. Rikotaan toimivaa, ja tuodaan sitten tilalle "toimiva" ratkaisu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hullu-HeIkehän tuhosi Tampereen sujuvan paikallisliikenteen. Samaa taktiikka käytetään muutenkin. Rikotaan toimivaa, ja tuodaan sitten tilalle "toimiva" ratkaisu.

        Tämä samainen Helke oli myös ratikka-myönteisten taustajoukoissa yksi kovimmista lobbareista. Harrastuksenaan yritti pyörittää bussifirmaa, mutta siihenkään eivät kyvyt eikä rahat riittäneet. Pikkupolitikointi ja herjakirjoitukset ovat tämän "miehen" ainoa näyttö osaamisestaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On järjetöntä, suorastaan hullua tuoda tuollainen lähes äänettömästi kulkeva juna, jonka jarrutusmatka on toivottoman pitkä tietyissä keleissä, kaupungin pääkadulle jalankulkijoiden joukkoon.

        Ja nuo autokaistojen tasoristeykset, niitä ei pitäisi tehdä ollenkaan, rautateilläkin niistä pyritään eroon, eikä lisäämään. Tässä käy nyt niin, ensin kerätään onnettomuuksia ja uhreja riittävästi ja vasta sitten aletaan tekemään parannuksia. Tämä on niin tyypillistä suomessa, pitää aina ensin tulla uhreja, vasta sitten aletaan reagoimaan ja poistamaan riskipaikkoja.

        Yhtä hullua on sanoa, että tamperelaisten pitää tottua ratikkaan ja että sillä on aina etuajo-oikeus. Aikuiset ihmiset toistelevat tuollaisia typeryyksiä, kun ensin lisäävät onnettomuusriskejä.

        Se ei ole juna, se on raitiovaunu. Niitä kulkee maailman kaupungeissa varmaan satoja tuhansia. Jos muuallakin on "totuttu" ratikkaan, niin miksi se ei Tampereella onnistuisi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se ei ole juna, se on raitiovaunu. Niitä kulkee maailman kaupungeissa varmaan satoja tuhansia. Jos muuallakin on "totuttu" ratikkaan, niin miksi se ei Tampereella onnistuisi?

        Nimillä saivartelu ei auta. Samanlainen ohjauskelvoton ja hirvittävän raskas kiskokulkine on kyseessä, oli sitten juna tai raitiovaunu. Ei sovi missään nimessä ihmisliikenteen sekaan. Suljettu metrojuna on eri asia, koska se kulkee "omia polkujaan".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se ei ole juna, se on raitiovaunu. Niitä kulkee maailman kaupungeissa varmaan satoja tuhansia. Jos muuallakin on "totuttu" ratikkaan, niin miksi se ei Tampereella onnistuisi?

        Kyllä painonsa ja pituutensa puolesta on enemmänkin rinnastettavissa junaan. Muualla maailmassa ei normaalin liikenteen joukossa kulje noin järeitä vehkeitä. Tampereelle vain piti saada suurempaa, komeampaa ja kalliimpaa kuin missään muualla!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nimillä saivartelu ei auta. Samanlainen ohjauskelvoton ja hirvittävän raskas kiskokulkine on kyseessä, oli sitten juna tai raitiovaunu. Ei sovi missään nimessä ihmisliikenteen sekaan. Suljettu metrojuna on eri asia, koska se kulkee "omia polkujaan".

        Kuten kirjoitin, sellaisia on maailmalla satoja ja tuhansia. Miksi joku Tampere olisi erilainen paikka?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuten kirjoitin, sellaisia on maailmalla satoja ja tuhansia. Miksi joku Tampere olisi erilainen paikka?

        San Fransiscon kaapeliratikka kulkee vain 15 km/h, eikä vaunu paina kuin 7 tonnia. Sellaista ehtii jalankulkijakin väistää, eikä vaunu murskaa alle joutuvia autojakaan hengenvaarallisesti.


    • Anonyymi

      Kun tätä viestiketjua lukee, niin jää miettimään, että onko sitä lääkitystä liian vähän vai ehkä jopa ihan liikaa. . .

      • Anonyymi

        Ihan hyvähän se on, että ratikan vastustajat näyttävät ujostelematta ja rehellisesti, että minkälaisia ovat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ylläpito on poistanut tästä viestin sääntöjen vastaisena.

        Sinulla on siitä puhe mistä puute.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan hyvähän se on, että ratikan vastustajat näyttävät ujostelematta ja rehellisesti, että minkälaisia ovat.

        Onhan se kauheeta, kun ratikkakriittiset ovat ihmisten turvallisuudesta huolestuneita. Te viherpunikit ette taas piittaa koskaan suomalaisten turvallisuudesta, sellaisen ajatteleminen, saati ääneen sanominen pitäisi mielestänne kieltää. Ensin ratikka, sitten Isis-terroristejakin Sanna Marin haluaa tänne tuoda, ideologia menee näillä ihmisellä aina turvallisuuden edelle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onhan se kauheeta, kun ratikkakriittiset ovat ihmisten turvallisuudesta huolestuneita. Te viherpunikit ette taas piittaa koskaan suomalaisten turvallisuudesta, sellaisen ajatteleminen, saati ääneen sanominen pitäisi mielestänne kieltää. Ensin ratikka, sitten Isis-terroristejakin Sanna Marin haluaa tänne tuoda, ideologia menee näillä ihmisellä aina turvallisuuden edelle.

        Viherpunikkeja ei kiinnosta muu kuin oma napa, koska he eivät joudu miettimään taloudellisia asioita eikä turvallisuutta. Viherpunikki haluaa sähköpyöriä ja ratikoita, jotka joku muu maksaa. Viherpunikki ei ymmärrä laajempia kokonaisuuksia, sähköhän tulee töpselistä ja rahaa revitään seinästä. Se raha siellä seinässä on peräisin veroista, jotka kerätään työssä käyviltä ja yrityksiltä viherpunikkien puuhasteluita varten.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onhan se kauheeta, kun ratikkakriittiset ovat ihmisten turvallisuudesta huolestuneita. Te viherpunikit ette taas piittaa koskaan suomalaisten turvallisuudesta, sellaisen ajatteleminen, saati ääneen sanominen pitäisi mielestänne kieltää. Ensin ratikka, sitten Isis-terroristejakin Sanna Marin haluaa tänne tuoda, ideologia menee näillä ihmisellä aina turvallisuuden edelle.

        Millä tavoin sinä lähtisit korjaamaan tilannetta ja parantamaan autoilijoiden ymmärrystä siitä, että he ovat ratikkaa kohtaan väistämisvelvollisia?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Millä tavoin sinä lähtisit korjaamaan tilannetta ja parantamaan autoilijoiden ymmärrystä siitä, että he ovat ratikkaa kohtaan väistämisvelvollisia?

        Ymmärrätkö sinä talipää, liikennejärjestelyjen aiheuttamia riskejä ei voi korjata saarnaamalla "ymmärryksestä". Se on uskovaisten logiikkaa, joka ei toimi oikeassa elämässä. On 100% varmaa, ettei sinulla ole edes autoa ja ajokorttia, niin typeriltä juttusi vaikuttavat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ymmärrätkö sinä talipää, liikennejärjestelyjen aiheuttamia riskejä ei voi korjata saarnaamalla "ymmärryksestä". Se on uskovaisten logiikkaa, joka ei toimi oikeassa elämässä. On 100% varmaa, ettei sinulla ole edes autoa ja ajokorttia, niin typeriltä juttusi vaikuttavat.

        Sinulla ei siis ole mitään keinoja tarjota tuohon autoilijoiden osaamattomuuteen. Sen tiedon valossa on ihan ymmärrettävää, että reagoit noin säälittävällä huudolla. Kukaan ei moiti sinua kuitenkaan, koska toimit juuri kuten kykysi sallivat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Millä tavoin sinä lähtisit korjaamaan tilannetta ja parantamaan autoilijoiden ymmärrystä siitä, että he ovat ratikkaa kohtaan väistämisvelvollisia?

        Millä tavoin sinä lähtisit korjaamaan ja parantamaan pyöräilijöiden ymmärrystä siitä, että he ovat autoa kohtaan väistämisvelvollisia ylittäessään kadun suojatietä pitkin pyörällä ajaen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Millä tavoin sinä lähtisit korjaamaan tilannetta ja parantamaan autoilijoiden ymmärrystä siitä, että he ovat ratikkaa kohtaan väistämisvelvollisia?

        Miksi jalankulkijoita ja pyöräilijöitä kuolee liikenteessä. Millä tavalla saataisiin heidän ymmärtämistään parannettua?

        Liikenneturvallisuutta on koko maan tasolla pyritty parantamaan vuosikymmeniä. Nyt Tampere ottaa takapakkia tuomalla ennätysraskaan ohjauskyvyttömän ja hitaasti pysähtyvän joukkotuhoaseen keskelle kevyttä liikennettä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi jalankulkijoita ja pyöräilijöitä kuolee liikenteessä. Millä tavalla saataisiin heidän ymmärtämistään parannettua?

        Liikenneturvallisuutta on koko maan tasolla pyritty parantamaan vuosikymmeniä. Nyt Tampere ottaa takapakkia tuomalla ennätysraskaan ohjauskyvyttömän ja hitaasti pysähtyvän joukkotuhoaseen keskelle kevyttä liikennettä.

        Väistämisvelvollinen taksikuski ajoi päin punaista ratikan eteen. En oikein hahmota, miten kävelijät ja pyöräilijät liittyvät siihen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ylläpito on poistanut tästä viestin sääntöjen vastaisena.

        Ketään noin fiksua tyyppiä ei näissä keskusteluissa ole ennen ollutkaan. Onnea ja menestystä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Väistämisvelvollinen taksikuski ajoi päin punaista ratikan eteen. En oikein hahmota, miten kävelijät ja pyöräilijät liittyvät siihen.

        Kaikki eivät valitettavasti osaa hahmottaa kokonaisuuksia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki eivät valitettavasti osaa hahmottaa kokonaisuuksia.

        Tuo on kyllä totta. Sotketaan suurella innolla mukaan kaikkea, mikä ei kuulu asiaan, ja itse asiasta ei sitten osata sanoa mitään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinulla ei siis ole mitään keinoja tarjota tuohon autoilijoiden osaamattomuuteen. Sen tiedon valossa on ihan ymmärrettävää, että reagoit noin säälittävällä huudolla. Kukaan ei moiti sinua kuitenkaan, koska toimit juuri kuten kykysi sallivat.

        Sinulla ei siis ole ajokorttia eikä autoa, ole silti pätemässä liikenteestä. Yhtä idioottimaista, kuin persaukinen kommari jakamassa yrittäjille ohjeita, miten vaurastutaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinulla ei siis ole ajokorttia eikä autoa, ole silti pätemässä liikenteestä. Yhtä idioottimaista, kuin persaukinen kommari jakamassa yrittäjille ohjeita, miten vaurastutaan.

        En taida edes ymmärtää, mitä yrität sanoa. Mutta se käy selväksi, ettet osaa keskustella tästä aiheesta yhtään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Millä tavoin sinä lähtisit korjaamaan tilannetta ja parantamaan autoilijoiden ymmärrystä siitä, että he ovat ratikkaa kohtaan väistämisvelvollisia?

        Kylläpä tämä väistämisvelvollisuus on sinulle nyt kovassa kurssissa. Satutko muistamaan, miten joskus aikaisemmin suhtauduit pyöräilijöiden väistämisvelvollisuuteen ja liikennevalojen noudattamiseen? Jos et satu muistamaan, niin mainitsit näiden sääntöjen rikkomisen pyöräilijän toimesta olevan hyvin vähäinen rike, oikeastaan ei rike ollenkaan. Miksi suhtautumisesi tähän on taas muuttunut? Osaatko selittää miksi tulkitset liikennesääntöjä eri tavoin eri osapuolten ollessa kyseessä? Lisäksi olet vierittänyt vastuun autoilijalle, jos väistämisvelvollinen pyöräilijä ajaa suojatielle suoraan kulkevan auton eteen. Samaa logiikkaa käyttäen voidaan siis todeta, että raitiovaunun kuljettajan olisi ennakoida ja ottaa huomioon se, että väistämisvelvollinen taksi saattaa tulla eteen. Kun muistellaan aikaisempia mielipiteitäsi, voidaan aivan hyvin tehdä raitiovaunusta syyllinen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kylläpä tämä väistämisvelvollisuus on sinulle nyt kovassa kurssissa. Satutko muistamaan, miten joskus aikaisemmin suhtauduit pyöräilijöiden väistämisvelvollisuuteen ja liikennevalojen noudattamiseen? Jos et satu muistamaan, niin mainitsit näiden sääntöjen rikkomisen pyöräilijän toimesta olevan hyvin vähäinen rike, oikeastaan ei rike ollenkaan. Miksi suhtautumisesi tähän on taas muuttunut? Osaatko selittää miksi tulkitset liikennesääntöjä eri tavoin eri osapuolten ollessa kyseessä? Lisäksi olet vierittänyt vastuun autoilijalle, jos väistämisvelvollinen pyöräilijä ajaa suojatielle suoraan kulkevan auton eteen. Samaa logiikkaa käyttäen voidaan siis todeta, että raitiovaunun kuljettajan olisi ennakoida ja ottaa huomioon se, että väistämisvelvollinen taksi saattaa tulla eteen. Kun muistellaan aikaisempia mielipiteitäsi, voidaan aivan hyvin tehdä raitiovaunusta syyllinen.

        Väistämisvelvollisuus on aika tärkeä juttu liikenteessä. Joskus sinäkin ymmärrät sen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Väistämisvelvollisuus on aika tärkeä juttu liikenteessä. Joskus sinäkin ymmärrät sen.

        Minä kyllä ymmärrän, mutta kun katsoo vanhoja kirjoituksiasi, sinulla näyttäisi olevan suuria puutteita sen ymmärtämisessä. Tämä internet on siitä ihmeellinen, että kaikki kerran kirjoitettu jää tänne etkä pääse manipuloimaan vanhoja juttujasi, vaikka ymmärrän hyvin että useasti haluaisit näin tehdä. "Eihän se väistämisvelvollisuuden laiminlyönti niin iso rike ole, ei oikeastaan rikkomus ollenkaan.."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä kyllä ymmärrän, mutta kun katsoo vanhoja kirjoituksiasi, sinulla näyttäisi olevan suuria puutteita sen ymmärtämisessä. Tämä internet on siitä ihmeellinen, että kaikki kerran kirjoitettu jää tänne etkä pääse manipuloimaan vanhoja juttujasi, vaikka ymmärrän hyvin että useasti haluaisit näin tehdä. "Eihän se väistämisvelvollisuuden laiminlyönti niin iso rike ole, ei oikeastaan rikkomus ollenkaan.."

        En tiedä mitä vanhoja kirjoituksia tarkoitat. Tässä puheenaiheena olevassa kolarissa taksikuski ei noudattanut väistämisvelvollisuuttaan. Tilanteeseen ei liity yhtään kävelijää, helikopterilentäjää, pyöräilijää, ratsastajaa, golfin pelaajaa tai rullaluistelijaa. Vaikka jotkut niin ilmeisesti luulevat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ylläpito on poistanut tästä viestin sääntöjen vastaisena.

        Ehkä sinun kannattaa yrittää jatkaa niitä keskusteluja joista on jotain jäänyt hampaankoloon niiden kanssa jotka ovat niissä olleet mukana. Tämä keskustelu koskee kolaria jossa taksikuski ajoi päin punaista ratikan eteen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ehkä sinun kannattaa yrittää jatkaa niitä keskusteluja joista on jotain jäänyt hampaankoloon niiden kanssa jotka ovat niissä olleet mukana. Tämä keskustelu koskee kolaria jossa taksikuski ajoi päin punaista ratikan eteen.

        Alkaa olla toivoton tilanne, jos ei muista omia sekoiluitaan. Toisaalta kirjoituksesi ovat olleet sitä tasoa, että ymmärrän hyvin että haluatkin unohtaa ne.


    • Anonyymi

      Niin. Tässä tai tästä se nähtiin Pirkanmaan ajotaito.
      Täysi nolla, jopa "ammatti kuski" ei osaa liikennesääntöjä.
      Älkää haukkuko Turkulaisia koska kusette omaan nilkkaan.

      • Anonyymi

        Se ei kylläkään ollut Tampereen taksi, vaan jostain muualta.


    • Anonyymi

      Luonnonkansalaisia kuolee tyhmyyttään. Mitäpä sosiaalielukka rahalla tekisikään.

    • Anonyymi

      Kyllä Ratikan kanssa pärjää,kun muistaa,että RATIKALLA on etuajo-oikeus aina. Sylvi Kekkonenkaan ei sitä muistanut,kun Helsingissä ajoi päin ratikkaa 1970-luvulla sienestä tullessaan. Moitti vielä tuhmin sanoin ratikkakuskia...

    • Anonyymi

      ei bagdadissa ole ratikoita.

    • Anonyymi

      Tampere säästää väärissä paikoissa. Ratikan ja liikenteen sujuvuuden kannalta olisi eritasoristeys ollut paikallaan.
      Kivilouhettakin löytyy sen tekoon riittämiin.

    • Anonyymi

      Se ärsyttää kyllä todella paljon, ettei tuosta kolarista voi syyttää pyöräilijöitä. Todennäköisesti kuitenkin joku pyöräilijä on ollut paikalla kolarin aiheuttamassa, ja sitten lähtenyt kovaa vauhtia karkuun keskisormi pystyssä. Tämä on poliisin ja lehdistön tiedossa, mutta niitä on käsketty olemaan hiljaa ja valehtelemaan asiasta. Tampere on aivan pilalla pyöräilijöiden takia!

    • Anonyymi

      Jos pyöräilijä on ollut kyseessä on liikkeellä todennäköisesti ollut se läski spandeksi yh joka on risteykseen jäänyt sähköpyörällään chattailemaan.

    • Anonyymi

      Kaatuiko kukaan ratikan baarivaunussa?

      • Anonyymi

        Mustamakkarabaari? Oliko mamuja täynnä vai?


    • Anonyymi

      Menee ainakin sukupolvi, ennenkuin maalaiset tottuvat spåraan.

      • Anonyymi

        Ei tottuminen poista ongelmaa. Kun luodaan liikenteeseen riskipaikkoja, on tilastollinen pakko, että joillekin käy aina niissä huonosti. Syitä siihen on monia, eikä niitä voi koskaan kokonaan sulkea pois, ihminen ei ole kone ja tilanteet ovat muuttuvia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tottuminen poista ongelmaa. Kun luodaan liikenteeseen riskipaikkoja, on tilastollinen pakko, että joillekin käy aina niissä huonosti. Syitä siihen on monia, eikä niitä voi koskaan kokonaan sulkea pois, ihminen ei ole kone ja tilanteet ovat muuttuvia.

        Edelleen, kaikki ihmisen rakentamat kulkuvälineet joutuvat onnettomuuksiin. Potkukelkasta avaruussukkulaan. Jos liikenneonnettomuuksista halutaan päästä kokonaan eroon, niin kaikki liikkuminen pitää kieltää. Jopa kävellessä voit liukastua ja lyödä pääsi ja se on henki pois. Siitä syystä kaikki kahdella jalalla käveleminen pitää kieltää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Edelleen, kaikki ihmisen rakentamat kulkuvälineet joutuvat onnettomuuksiin. Potkukelkasta avaruussukkulaan. Jos liikenneonnettomuuksista halutaan päästä kokonaan eroon, niin kaikki liikkuminen pitää kieltää. Jopa kävellessä voit liukastua ja lyödä pääsi ja se on henki pois. Siitä syystä kaikki kahdella jalalla käveleminen pitää kieltää.

        Liikkumisympäristöä pyritään tekemään turvallisemmaksi. Esimerkiksi kevyelle liikenteelle omat väylänsä, risteävälle liikenteelle eritasoliittymiä jne. Liikennevalot ovat vanhahko keksintö, mutta ne eivät auta, ellei valoja noudateta. Ja ihminen ei noudata, jos näyttää ettei ketään muita ole saapumassa valo-ohjattuun risteykseen, koska kokee odottamisen hallinnon suorittamana kyykyttämisenä.

        Sanomattakin selvää, ettei täytenä lähes 80 tonnia painava ratikka ainakaan paranna liikenneturvallisuutta nykyisellä mallilla. Ainakin puomit pitäisi saada sellaisiin risteyksiin, missä ei ole mahdollisuutta tehdä monitasoliittymiä.


      • Anonyymi

        On jo totuttu Hesassa käydessä - onnittelut tamperelaisille tästä järkevästä hankinnasta ! Esimerkkiä voisivat ottaa muutkin kaupungit,kuten Kuopio..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On jo totuttu Hesassa käydessä - onnittelut tamperelaisille tästä järkevästä hankinnasta ! Esimerkkiä voisivat ottaa muutkin kaupungit,kuten Kuopio..

        Järkevästä my ass. Raideliikenne sopii lähinnä kaupunkien väliseen massojen siirtoon, mutta "jakelupäässä" järjestelmä on liian raskas, koska siirrettävät eivät ole menossa samaan loppusijoituspaikkaan. Samasta syystä henkilöauto on dynaamisuudeltaan ylivoimainen, koska sillä kuorma pääsee suoraan paikasta aa paikkaan bee.

        Raitiovaunun käyttö on suunnilleen yhtä järkevää kuin ampua tykillä kärpästä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Järkevästä my ass. Raideliikenne sopii lähinnä kaupunkien väliseen massojen siirtoon, mutta "jakelupäässä" järjestelmä on liian raskas, koska siirrettävät eivät ole menossa samaan loppusijoituspaikkaan. Samasta syystä henkilöauto on dynaamisuudeltaan ylivoimainen, koska sillä kuorma pääsee suoraan paikasta aa paikkaan bee.

        Raitiovaunun käyttö on suunnilleen yhtä järkevää kuin ampua tykillä kärpästä.

        Miten perustelet tuon näkemyksen, että raideliikenne sopii lähinnä kaupunkien välille?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten perustelet tuon näkemyksen, että raideliikenne sopii lähinnä kaupunkien välille?

        Arvoisa kyselijäpösiIö, se on perusteltu viestissä johon vastasit.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Arvoisa kyselijäpösiIö, se on perusteltu viestissä johon vastasit.

        Ei ole. Et siis osaa perustella? Mikä sen näkemyksen arvo ja merkitys silloin on?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole. Et siis osaa perustella? Mikä sen näkemyksen arvo ja merkitys silloin on?

        Kyllä on. Syyttömiä me muut olemme siihen, jos et ymmärrä lukemaasi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä on. Syyttömiä me muut olemme siihen, jos et ymmärrä lukemaasi.

        Jos pidät esitettyjä väitteitä perusteltuina, niin ei mikään ihme, että et voi käsittää ratikkaa. Ja montaa muutakaan asiaa.


      • Anonyymi

        Missä on Suomessa kaupunkilaisia? Hakaniemi Hesassa,Karjasilta yms nimet kertovat kaupunkilaisuuden asteen Suomessa..


    • Anonyymi

      Entä raitiovaunuun?

    • Anonyymi

      KAUHEA PAKKOMIELLE JAUHAA TÄSTÄ AIHEESTA????

      KERTOKAA NYT OIKEASTI,

      MIKSI ???????

      • Anonyymi

        Miksi aihe tekee sinusta hysteerisen ja miksi on pakko huutaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi aihe tekee sinusta hysteerisen ja miksi on pakko huutaa?

        Palstan viisaat ovat ennustaneet oikein että tämä tappokonen rampauttaa ja tappaa Tamperelaisia.
        Jos saisi valita niin mieluusti niitä viherhippiäisiä alle niin verotaakka pienenisi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Palstan viisaat ovat ennustaneet oikein että tämä tappokonen rampauttaa ja tappaa Tamperelaisia.
        Jos saisi valita niin mieluusti niitä viherhippiäisiä alle niin verotaakka pienenisi.

        Stop merkki auttaa ennen kiskoja !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi aihe tekee sinusta hysteerisen ja miksi on pakko huutaa?

        Et oikein osaa tuota käänteispsykologiaa, jätä se niille jotka hallitsee.
        Jankuta ratikasta vaan, se on sinun juttusi, pakkomielteesi,
        jookos jänkä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et oikein osaa tuota käänteispsykologiaa, jätä se niille jotka hallitsee.
        Jankuta ratikasta vaan, se on sinun juttusi, pakkomielteesi,
        jookos jänkä.

        Veikkaan että 10 prosenttia Tampereen liikennekuolemista tulee ratikan aiheuttamina.
        Kaupungille olisi tullut halvemmaksi rakentaa giljotiini keskustorille.
        300K. on tuhlattu possujunaan. Lisäkuluineen miljardi euroa tuskin riittää.
        Aika hullu rakennelma siksi että vihernarkkarit pääsevät nopeasti hervannasta hassista.
        Ennustan että ratikan myötä myös huumekuolemat lisääntyy.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et oikein osaa tuota käänteispsykologiaa, jätä se niille jotka hallitsee.
        Jankuta ratikasta vaan, se on sinun juttusi, pakkomielteesi,
        jookos jänkä.

        Mene juttelemaan valkotakkisille tuosta käänteispsykologiastasi, vaikutat jo itsetuhoiselta. Kirjoittelu palstoille ei psyykkisiä ongelmiasi paranna.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Veikkaan että 10 prosenttia Tampereen liikennekuolemista tulee ratikan aiheuttamina.
        Kaupungille olisi tullut halvemmaksi rakentaa giljotiini keskustorille.
        300K. on tuhlattu possujunaan. Lisäkuluineen miljardi euroa tuskin riittää.
        Aika hullu rakennelma siksi että vihernarkkarit pääsevät nopeasti hervannasta hassista.
        Ennustan että ratikan myötä myös huumekuolemat lisääntyy.

        Kyllä teillä änkyrävastustajilla on toinen toistaan kummallisempia motiiveja vastustaa ratikkaa. Enää ei riitä suuret kustannukset, vaan kaikenlaisia muita skenaarioita keksitään. Jos me halutaan, että liikenteessä ei tule onnettomuuksia tai kuolonuhreja, niin kaikki liikenne ja muu liikkuminen pitää kieltää. Myös kahdella jalalla käveleminen pitää kieltää, koska siinä voi liukastua ja lyödä päänsä katukiveen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä teillä änkyrävastustajilla on toinen toistaan kummallisempia motiiveja vastustaa ratikkaa. Enää ei riitä suuret kustannukset, vaan kaikenlaisia muita skenaarioita keksitään. Jos me halutaan, että liikenteessä ei tule onnettomuuksia tai kuolonuhreja, niin kaikki liikenne ja muu liikkuminen pitää kieltää. Myös kahdella jalalla käveleminen pitää kieltää, koska siinä voi liukastua ja lyödä päänsä katukiveen.

        Miksi tuodaan yliraskaalla ratikalla ehdoin tahdoin lisää riskejä liikenteeseen entisten lisäksi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi tuodaan yliraskaalla ratikalla ehdoin tahdoin lisää riskejä liikenteeseen entisten lisäksi?

        Ratikkareittien suunnittelussa on taidettu käyttää kaupungin liikennesuunnittelijoita jotka saavat liikenteen sekaisin minne menevät. Kaikki mihin he ovat täällä ryhtyneet on muuttunut paskaksi.
        Huumekuolemat lisääntyy koska ratikalla on suora yhteys Hervannan piikityshuoneisiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ratikkareittien suunnittelussa on taidettu käyttää kaupungin liikennesuunnittelijoita jotka saavat liikenteen sekaisin minne menevät. Kaikki mihin he ovat täällä ryhtyneet on muuttunut paskaksi.
        Huumekuolemat lisääntyy koska ratikalla on suora yhteys Hervannan piikityshuoneisiin.

        Helke ei onneksi ole enää sotkemassa kaupungin liikennettä, vaan sotkee pelkästään kaukoliikennettä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Helke ei onneksi ole enää sotkemassa kaupungin liikennettä, vaan sotkee pelkästään kaukoliikennettä.

        Helke on tällä hetkellä pelkkä renki. Hän ajoi liikenteen lähes konkurssiin. Nyt muut miehet yrittävät paikata sen mitä vielä on korjattavissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mene juttelemaan valkotakkisille tuosta käänteispsykologiastasi, vaikutat jo itsetuhoiselta. Kirjoittelu palstoille ei psyykkisiä ongelmiasi paranna.

        Sinulla on jo heistä kokemusta, et tosin päässyt pakkomielteestä jankuttaa ratikasta, on paha, paha pakkomielle, koita kestää, läheisesi eivät kestäneet...............
        ( muista lääkkeesi ja juoda ja polttaa .....)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi tuodaan yliraskaalla ratikalla ehdoin tahdoin lisää riskejä liikenteeseen entisten lisäksi?

        Ratikka ei ole mikään yliraskas. Se ei paina sen enempää kuin kolme bussia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ratikka ei ole mikään yliraskas. Se ei paina sen enempää kuin kolme bussia.

        Niin tuollainen miniratikka.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ratikka ei ole mikään yliraskas. Se ei paina sen enempää kuin kolme bussia.

        hahhaa aahh, hyvää sarkasmia. Riittävän raskas kuitenkin, ruhjoo kaiken mikä eteen voi tulla, pyöräilijöistä rekkoihin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Stop merkki auttaa ennen kiskoja !

        Auttaako varmasti? Miten se estää ajamasta ratikan alle?


    • Anonyymi

      Voi pasus vieköön.

    • Anonyymi

      Hyvä juttu että jäykät teräskiskot korvataan joustavilla kumikiskoilla ja että ohjauspyörän lisäksi tulee tiukat käännökset mahdollistava käsijarru. Turvallisuus paranee kun vaunuja voi hallita kaikissa kaarteissa ja olosuhteissa.

      • Anonyymi

        Raitiovaunu on historiallinen kapistus, mutta näköjään kehitys kehittyy silläkin alalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raitiovaunu on historiallinen kapistus, mutta näköjään kehitys kehittyy silläkin alalla.

        Yksityisautoilu on paras vaihtoehto, koska se on keksitty vasta 2000-luvulla.


    • Anonyymi

      Toivottavasti ei ollut viimeinen. Olisi kiva nähdä suolenpätkiä ja irtoraajoja töihin fillaroidessa.

      • Anonyymi

        Kyllä se on kumma että pitää sijoittaa tuollaiseen turhakkeeseen satoja miljoonia vain siksi että yh-äidit pääsevät hervannasta kaupunkiin ja narkkarit kaupoille.
        Tyhjentyneessä keskustassa tulevaisuudessa saa muuta ostettavaa kuin hassista.
        Jos nyt jo koe ajossa tulee kolareita niin miten paljon niitä sitten tulee kun liikennöinti alkaa.
        Pahin skenaario on silloin kun ratikka kolaroi ja tunnelissa kolaroidaan samaan aikaan neljän ruuhkaassa.
        Onko viisailla liikennesuunnittelijoila visio tällaisesta sumasta? Ja sen vaikutuksista??
        No ei ole, kun heillä tuskin pysyy väriliidut käsissä.


    • Anonyymi

      Hienoa! Jatkakaa typeriä kirjoitteluitanne!
      Kohta menee 200 viestiä rikki.
      t. Jaska Pankuttaja

      • Anonyymi

        Ratikka on niin turha Tampereen kokoisessa kaupungissa.
        Ennen oli mukava käydä omalla autolla Hämeenkadun pikkuliikkeissä. Ja tuhlata rahaa.
        Nyt on kadut suljettu, parkkimaksut pilvissä ja liikkeet tyhjillään.
        Eräs entinen kauppias kutsui tätä viherkapitalismiksi.
        Jos viherkapitalismilla on tällaiset vaikutukset, mitä tekee kommunismi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ratikka on niin turha Tampereen kokoisessa kaupungissa.
        Ennen oli mukava käydä omalla autolla Hämeenkadun pikkuliikkeissä. Ja tuhlata rahaa.
        Nyt on kadut suljettu, parkkimaksut pilvissä ja liikkeet tyhjillään.
        Eräs entinen kauppias kutsui tätä viherkapitalismiksi.
        Jos viherkapitalismilla on tällaiset vaikutukset, mitä tekee kommunismi?

        Omalla autolla pääsee edelleenkin Hämeenkadun pikkuliikkeisiin. Kävelymatkaa tulee pahimmillaan pari-kolmesataa metriä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Omalla autolla pääsee edelleenkin Hämeenkadun pikkuliikkeisiin. Kävelymatkaa tulee pahimmillaan pari-kolmesataa metriä.

        Oletko höperö?
        Miksi väität olemattomia.
        Käytätkö liikaa hassista.
        Hämeenkadulla ei henkilöautolla saa ajaa.
        Miksi viherhöpötin haluaa änkyröidä?
        Pahat reflat???


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko höperö?
        Miksi väität olemattomia.
        Käytätkö liikaa hassista.
        Hämeenkadulla ei henkilöautolla saa ajaa.
        Miksi viherhöpötin haluaa änkyröidä?
        Pahat reflat???

        Hämeenkadulle päästäkseen kenenkään ei tarvitse ajaa metriäkään Hämeenkatua. Ainakin Kosken itäpuolella pääsee P-Hämpistä suoraan Stockan tai Suomen Pankin talon nurkalle suoraan hissillä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hämeenkadulle päästäkseen kenenkään ei tarvitse ajaa metriäkään Hämeenkatua. Ainakin Kosken itäpuolella pääsee P-Hämpistä suoraan Stockan tai Suomen Pankin talon nurkalle suoraan hissillä.

        Autolla ei pääse Hämeenkadulle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Autolla ei pääse Hämeenkadulle.

        Eikä Ratinan stadionille. Eikä Siilinkarille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Autolla ei pääse Hämeenkadulle.

        Kukaan ei väittänytkään, että autolla pääsee Hämeenkadulle. Mutta AUTOLLA PÄÄSEE HÄMEENKADUN LIIKKEISIIN. Joutuu vaan pysäköimään parkkihalliin tai sivukadulle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hämeenkadulle päästäkseen kenenkään ei tarvitse ajaa metriäkään Hämeenkatua. Ainakin Kosken itäpuolella pääsee P-Hämpistä suoraan Stockan tai Suomen Pankin talon nurkalle suoraan hissillä.

        Pahat reflat. Käy Tullintorilta hakeen subua. Se jeesaa,
        Sittenn kävele Hämeenkatu läpi.
        Pääseekö ajaan?


    • Anonyymi

      Kas kun ei jo aiemmin. Mansessa ei osata ajaa, edes polkupyörällä.

    • Anonyymi

      Hämeenkadulle on mahdotonta ajaa omalla autolla.
      Miksi viherhippiäinen väittää niin.
      Epäileekö omaa vakautumustaan?
      Onko silmät jo auenneet???

      • Anonyymi

        Älä jaksa vedättää.
        Kukaan ei väittänytkään, että autolla pääsee Hämeenkadulle. Mutta AUTOLLA PÄÄSEE HÄMEENKADUN LIIKKEISIIN. Joutuu vaan pysäköimään parkkihalliin tai sivukadulle.


    • Anonyymi

      Eihän sillä taivastenvaltakuntaan pääse. Kestääkö sohvasi kotona tuskailla maailmanmenoa?

    • Anonyymi

      Älä lähde keskustaan omalla autolla. Hämeenkadulle EI saa ajaa. Viherkommunistit ovat halunneet keskustasta viher keitaan, jossa kukaan ei käy ja hassis palaa.
      Olen asunut Tampereella niin kauan että minua hirvittää kun ennen niin elinvoimaisesta kaupungista on tullut hautausmaa.
      Liikkeet on kadonneet ja ihmiset.
      On turha syyttää kaupan siirtymisestä nettiin kaupungin hiljaisuudesta, jos sinne ei maksavat asiaat edes pääse.
      Suurin syy keskustan kuolemiseen on erittäin osaamattomat liikennesuunnittelijat ja grynderi mafia.
      Mutta onneksi hassista saa viherhippiäiset vielä kaupungista.

      • Anonyymi

        Viimeisin ratikan uhri oli Stokkan herkku.


    • Anonyymi

      Viherhipit saa keskustasta narkkikeitaan , Tampereen Harlemin jota normikansalaiset välttävät yöaikaan.
      Koskaan ei voi olla varma milloin viherhippiäinen narkissaan saa huonot reflat ja alkaa ryöstään ohikulkioita.
      Kolminkertainen eläköön huuto kaupunkisuunnittelijoille.!
      Te onnistuitte tavoiteissanne.

    Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naisen vessakäynti suhteen alussa

      Mä olin ihastukseni kaa viettämässä viikonloppua. Eka kertaa yövyin miehen luona. Toisen yön jälkeisenä aamuna mulla meni vatsa aivan sekaisin. Oltiin
      Parisuhde
      215
      14501
    2. Liikenne topissa

      Mitäs liedenpohjassa tekeillä ku kuus kutosen liikenne katkaistu..poliisioperaatio
      Virrat
      40
      13382
    3. Maisa se jaksaa valehdella

      https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/28acb452-15ff-470d-80c3-511ad69abec0 Taas on syytön, taas on todisteita jotka jossain vaiheessa paljastaa Ma
      Kotimaiset julkkisjuorut
      286
      8927
    4. Liedenpohja

      Mikä hässäkkä siälä on päällä ??
      Virrat
      40
      6398
    5. Karanteenimääräyksiä rikkovaa ei rangaista.

      Ulkomailta tuleva koronatartuttaja saa Suomessa liikuskella ja juhlia estoitta. Omantunnon kysymys on noudattaako karanteenimääräyksiä toista on mones
      Maailman menoa
      230
      3711